Min ps3a dog, YLOD!
443 svar till detta ämne
Postad 28 January 2010 - 08:50
Unregisteredb8ad097f
-
Unregisteredb8ad097f
-
Lärjunge
-
-
320 inlägg
suuurt. Väntar fortfarande på min....tydligen så tillverkar Sony en liten mängd 60GB fortfarande. Så MM väntar på en ersättare för min...dryg väntan. 5 v nu.
Gud så segt 5 veckor dom skickas ju till samma ställe (antar jag) . Antingen har siba gräddfil(inte troligt va) el så segar MM, eller så hade jag bara tur. Hoppas du får den snart.
Postad 28 January 2010 - 15:46
Gavva
-
Gavva
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Lämnade in min 8 december och nu börjar man tröttna, ringde Elgiganten idag som skulle försöka göra en kreditering.
Elgiganten ska återkomma idag eller imorgon om vad som händer troliga var att jag skulle få en ny ps3.
Om dom nu erbjuder en ny slim vad tycker ni jag kan ställa för krav? Jag lämnade in en 60 gb som ju har en hel del extra saker om man jämnför med slimen.
Sen borde man ju få något för alla missade MW2 timmar med!
Postad 28 January 2010 - 15:52
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Ett spel borde vara rimlig kompensation.
Postad 31 January 2010 - 20:05
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Igår var det dags för min 60gigare att kasta in handduken, YLOD. Köpt i oktober 2007. Lämnade in den på MediaMarkt högsbo i göteborg. Bara vänta och se nu då.
Postad 31 January 2010 - 20:23
Widar
-
Widar
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Blir rädd när man läser allt om 60-gigarna här... Har själv en införskaffad i okt. 2007. Hoppas att den överlever, sparfilerna gör jag backup på var och varannan dag iallafall!
Postad 31 January 2010 - 21:21
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Det verkar som om de flesta får samma fel, att cpu och gpu "tappar" kontakt med kylflänsarna eller vad man ska säga. Går att laga själv ifall man inte kan reklamera. Kolla på youtube och sök på ylod eller liknande. Så än är inte dessa maskiner uträknade iallafall!
Postad 31 January 2010 - 21:35
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Yup, högre upp i tråden länkar jag till ett filmklipp på Youtube som räddade mina saves... Tog fyra timmar att fixa i augusti, har funkat sen dess. Kört folding senaste 7 veckorna då kylan slog till. Maskinen hjälper till att höja tempen hemma.
Postad 05 February 2010 - 18:22
pellepulare
-
pellepulare
-
Användare
-
-
144 inlägg
Hej, lämnade in min ps3'a för fem veckor sedan på reklamation på grund av YLOD, hur länge fick ni vänta på att få ett svar eller en ny konsoll?
/Pelle
Postad 05 February 2010 - 19:29
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Hej, lämnade in min ps3'a för fem veckor sedan på reklamation på grund av YLOD, hur länge fick ni vänta på att få ett svar eller en ny konsoll?
/Pelle
Lämna in min på MM den 19/12 och inte hört ett ord. Åkte dit och hörde med dem för några veckor sedan och fick svar att dem väntar på ersättningskonsoll från Sony London. Inlämnad på MediaMarkt.
Postad 06 February 2010 - 15:55
Unregistered40402
-
Unregistered40402
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Hittade detta på blocket http://www.blocket.s..._...m?ca=16&w=2Kan ju vara ett alternativ, någon som lämnat dit ?
Postad 06 February 2010 - 23:11
Unregistered4e6af80a
-
Unregistered4e6af80a
-
Användare
-
-
236 inlägg
Fick tillbaka min den nu, efter många långa veckor, fick en "utbytt" 40gigare. Dock hänger den så fort jag kör en skiva i den, någon som vet, har jag ny garanti på den eller är det reklamation igen på den "utbytta" som gäller. Det är Siba det gäller, under den långa "reparationstiden" fick jag flera sms att den skickats till extern reparatör och när jag ringde så hade den skickats till Nordisk film, och det hade den varje gång jag fick ett sådant SMS. Konstigt hur det funkar, först skickar dom dit den, sen är det någonsom utan SMS tar bort den sen skickar dom dit den igen, och igen... Lär väll få vara med om samma visa igen nu antar jag....
Postad 07 February 2010 - 07:28
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Lämna till SIBA igen. Eller reklamera varan å kräv pengar åter. Nu har du antagligen väntat oskäligt länge ( mer än 3 veckor) så då bör de ge dig pengar istället.
Postad 07 February 2010 - 12:05
Unregistered4e6af80a
-
Unregistered4e6af80a
-
Användare
-
-
236 inlägg
Lämna till SIBA igen. Eller reklamera varan å kräv pengar åter. Nu har du antagligen väntat oskäligt länge ( mer än 3 veckor) så då bör de ge dig pengar istället.
Idag (andra dagen) fungerar inga spel alls, alltså inte dom på hård disken heller, ingen skiva hittas alls, även att man hör att splelaren läser, provade även att återställa den... ja kräva pengarna tillbaka borde ju vara helt klart det bästa för mig, då kan jag köpa ett nytt slim och ändå få 1500:- över...
Postad 09 February 2010 - 17:18
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
ääääntligen fick jag tillbax min PS3:60GB. Fick den utbytt efter min YLOD. Hur kan man se om den är en tillfixad begagnad eller en nytillverkad?
Postad 09 February 2010 - 18:28
edtjope
-
edtjope
-
Forumräv
-
-
772 inlägg
ääääntligen fick jag tillbax min PS3:60GB. Fick den utbytt efter min YLOD. Hur kan man se om den är en tillfixad begagnad eller en nytillverkad?
Antar att din kom i en brun kartong? Någonstans på den står det refurbished, det är alla 60GB nu. Alltså en gammal lagad enhet.
Postad 09 February 2010 - 19:03
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Antar att din kom i en brun kartong? Någonstans på den står det refurbished, det är alla 60GB nu. Alltså en gammal lagad enhet.
stod recond... på kartongen. Järnspikar. Kan man hoppas på nån fördel, tystare fläkt etc?
Redigerat av tuffodum, 09 February 2010 - 19:09.
Postad 10 February 2010 - 20:58
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
stod recond... på kartongen. Järnspikar. Kan man hoppas på nån fördel, tystare fläkt etc?
Min kompis fick tillbaka en 60GB som lät betdligt högre än sin gamla så du får väl snarare hoppas att det inte blir värre...
Postad 11 February 2010 - 12:05
Unregistered855fa694
-
Unregistered855fa694
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Stämmer det att vid garantiärenden så ska företaget stå för frakten,men vid reklamationer utanför garantitiden så ska kund stå för fraktkostnad?
Nu är iaf min refurb på väg till mig!
Men trots tjat om att Mw2 fastnade i konsolen så skickas spelet separat och verkar inte komma innan helgen,förstår mig verkligen inte på Nordisk Film.
Postad 11 February 2010 - 16:41
tuffodum
-
tuffodum
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Nu är iaf min refurb på väg till mig!
Men trots tjat om att Mw2 fastnade i konsolen så skickas spelet separat och verkar inte komma innan helgen,förstår mig verkligen inte på Nordisk Film.
[/quote]
Det med att skivan skickas sepearat är ju helt jäkla skadat. Råka ut för samma sak. Dem har haft konsolen i mer än 6 veckor, borde dem inte kunnat fixa det tidigare?!
Postad 11 February 2010 - 17:20
Unregistered855fa694
-
Unregistered855fa694
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Nu är iaf min refurb på väg till mig! Men trots tjat om att Mw2 fastnade i konsolen så skickas spelet separat och verkar inte komma innan helgen,förstår mig verkligen inte på Nordisk Film.
Det med att skivan skickas sepearat är ju helt jäkla skadat. Råka ut för samma sak. Dem har haft konsolen i mer än 6 veckor, borde dem inte kunnat fixa det tidigare?!
Det är ännu roligare att spelet dessutom ska skickas från Danmark (Nordisk Film till Discshop och därifrån till mig
Postad 13 February 2010 - 01:07
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
22:49 skit !!!
YLOD på min 60 GB inköpt 2007-10-02
Spelade MW2 pip pip pip gul lapa sedan röd lampa blink blink ----
ÅHHHHHHHHHhm ´"##%¤###%¤#""¤¤!!!!!!
Har nyss skrivit till Discshop och reklamerat ..ska bli intressant vad de kommer att svara ...
Vad jag kan förstå så har man väl 3 års reklamations rätt om felet är ursprungligt ??
Uchh
Efter gårdagskvällens YLOD på min svarta skönhet så fick jag en sådan fruktansvärd ångets .
Inte spela på flera veckor eller till och med månader beroende på hur det går med reklamationen.
HUUU vilken hemsk tanke ..
Så jag kände mig tvungen att åka och köpa en PS3 slim
Kan ju alltid säja den senare eller sälja gamla om man får den fixad.
Tyvärr så sitter MW2 skivan kvar i 60 Giggaren
Har just nu ett exemplar tack vare en snäll polare
Är det någon som vet hur man får ut skivan ?? fläkt testet funkar ju inte på 60 giggaren
Man måste väl in och operera i ps3:an och då lär väl reklamationen inte gå så bra antar jag.
Så jag antar att jag får köpa en till ex av MW2 ....
En tanke :
Är det inte dags för Sony att agera i YLOD frågan och förlänga garanti tiden som Microsoft gjorde med
Xbox 360.
Redigerat av Salakingen, 13 February 2010 - 21:53.
Postad 14 February 2010 - 22:39
e3henri
-
e3henri
-
Mästare
-
-
3266 inlägg
YLOD på min 60 GB inköpt 2007-10-02 Spelade MW2 pip pip pip gul lapa sedan röd lampa blink blink ---- ÅHHHHHHHHHhm ´"##%¤###%¤#""¤¤!!!!!!
Har nyss skrivit till Discshop och reklamerat ..ska bli intressant vad de kommer att svara ... Vad jag kan förstå så har man väl 3 års reklamations rätt om felet är ursprungligt ??
Uchh
Efter gårdagskvällens YLOD på min svarta skönhet så fick jag en sådan fruktansvärd ångets . Inte spela på flera veckor eller till och med månader beroende på hur det går med reklamationen. HUUU vilken hemsk tanke .. Så jag kände mig tvungen att åka och köpa en PS3 slim Kan ju alltid säja den senare eller sälja gamla om man får den fixad.
Tyvärr så sitter MW2 skivan kvar i 60 Giggaren Har just nu ett exemplar tack vare en snäll polare
Är det någon som vet hur man får ut skivan ?? fläkt testet funkar ju inte på 60 giggaren Man måste väl in och operera i ps3:an och då lär väl reklamationen inte gå så bra antar jag. Så jag antar att jag får köpa en till ex av MW2 ....
En tanke : Är det inte dags för Sony att agera i YLOD frågan och förlänga garanti tiden som Microsoft gjorde med Xbox 360.
OM jag inte minns fel så förlängde microsoft från dåvarande 1 år till 3 års garanti eller något. Det är inte alla länder som har 3 års reklamationsrätt oavsett vara. I praktiken betyder det att du alltid får RROD (gäller endast detta felet) fixad på din xbox om den är max 3 år, för PS3an finns det en liten risk att din återförsäljare krånglar då det inte finns samma tydliga direktiv från NF
Postad 16 February 2010 - 14:24
waterscape
-
waterscape
-
Rookie
-
5 inlägg
Kvitto är faktiskt inget krav, man kan bevisa att varan är inköpt i den butiken iaf, exempelvis om man betala med kort så kan man snacka med sin bank. Företag måste spara inköpshandlingar i 5 år har jag för mig. Så om de vill så kan de hjälpa dig å ta fram kvittot. Börja med en snäll fråga om kvittot å om de inte är hjälpsamma så snacka med din bank.
jaha  ...det första de säger när man lämnar tillbaka ngt är ju "har du kvittot"...Jag ska göra som du säger! Tack för tipset.
Postad 16 February 2010 - 15:42
waterscape
-
waterscape
-
Rookie
-
5 inlägg
Det verkar som om de flesta får samma fel, att cpu och gpu "tappar" kontakt med kylflänsarna eller vad man ska säga. Går att laga själv ifall man inte kan reklamera. Kolla på youtube och sök på ylod eller liknande. Så än är inte dessa maskiner uträknade iallafall!
hehe, tack för denna hint...utifall det skiter sig vid reklamationen
Postad 16 February 2010 - 17:04
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
hehe, tack för denna hint...utifall det skiter sig vid reklamationen
Ingen som läser denna tråd? Här en länk: https://www.minhembi...s...t&p=2577096Läs några poster framåt. Fixade mitt problem själv, funkar fortfarande trots att jag kört folding sen mitten av december. Det är inte kylflänsen som är problem, den skruvas ju fast på chippen. Det är lödningar under chippen som släpper som man självmant får värma upp o se till så dom fäster igen.
Postad 18 February 2010 - 08:52
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Då har du brutit förseglingen å kan ej reklamera vid andra problem. Skulle inte rekommendera någon att göra som du gjort.
Postad 18 February 2010 - 09:26
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Well, köpte min 20gb i dec 2006 från Usa, 32 månader senare säckade den ihop. Visste inte om garantin gällde för en så gammal burk + att jag var rätt säker på att nordisk film hade nekat om dom fått emot en burk som inte ens släpptes
i Sverige. Allt det där slapp jag efter 4 timmars jobb
Postad 28 February 2010 - 20:17
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
Nu är min 60gigare hemma igen, eller ja en refurbished enhet. Tog ca en månad vilket inte är helt ok enligt mig men vilket lyft, den här enheten är nästan knäpptyst! Bara ett lätt susande och den varvar ner igen efter spelande osv. Skönt! Den förra gick nästan alltid på hårfön-speed! Nu kan man använda den för att kolla på film igen.
Postad 03 March 2010 - 07:36
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1112 inlägg
En helt fantastisk upplevelse var jag med om igår.
Hade förberett mig väl enligt tipsen på första sidan.
Skrivit ner felen, tagit bilder och gjort fina utskrifter
som dokumenterade skick osv som de skulle signera på mediamarkt.
Samt förberett mig mentalt på en tuff fight, och självklart utdrag
från konsumentlagen.
Det gäller ju trotsallt en PS3 från releasedagen för snart
3 år sen (070323).
Hade ju räknat med att den skulle lämnas in
på lagning/utbyte och vara borta 8-10 veckor.
MEN de hade tydligen fått in ett gäng 60Gb enheter
som de skulle ha till utbytes maskiner precis.
Så jag fick en ny refurbished med mig hem samma dag!
Helt otroligt!
Det var bra service tycker jag!
Mediamarkt Heron City.
Det som var svårast visade sig vara att få reseersättning.
Men den fick jag också tillslut.
Postad 06 March 2010 - 22:05
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Efter exakt två år dog min PS3. Dustinhome nästa och konsumentköplagen i högra näven. Hoppas det går snabbt med bytet. Skall man skruva ur hårddisken?
Postad 06 March 2010 - 22:16
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Om du inte får tillbaka EXAKT samma burk så spelar hårddisken ingen roll. Den är nämligen formaterad och connectad mot just din hårdvara
Postad 06 March 2010 - 22:29
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Om du inte får tillbaka EXAKT samma burk så spelar hårddisken ingen roll. Den är nämligen formaterad och connectad mot just din hårdvara 
Surt som f*n isåfall. Har ju bytt till en större disk, men då kanske det är lika bra att skicka med den som sitter i.
Postad 06 March 2010 - 23:57
Unregisterede2d64838
-
Unregisterede2d64838
-
Amatör
-
-
66 inlägg
ja men skicka inte med den större hårddisken, den behåller du ju och stoppar i den nya ps3:an du får tillbaka!
Postad 10 March 2010 - 08:01
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
YLOD på min 60 GB inköpt 2007-10-02 Spelade MW2 pip pip pip gul lapa sedan röd lampa blink blink ---- ÅHHHHHHHHHhm ´"##%¤###%¤#""¤¤!!!!!!
Har nyss skrivit till Discshop och reklamerat ..ska bli intressant vad de kommer att svara ... Vad jag kan förstå så har man väl 3 års reklamations rätt om felet är ursprungligt ??
Uchh
Efter gårdagskvällens YLOD på min svarta skönhet så fick jag en sådan fruktansvärd ångets . Inte spela på flera veckor eller till och med månader beroende på hur det går med reklamationen. HUUU vilken hemsk tanke .. Så jag kände mig tvungen att åka och köpa en PS3 slim Kan ju alltid säja den senare eller sälja gamla om man får den fixad.
Tyvärr så sitter MW2 skivan kvar i 60 Giggaren Har just nu ett exemplar tack vare en snäll polare
Är det någon som vet hur man får ut skivan ?? fläkt testet funkar ju inte på 60 giggaren Man måste väl in och operera i ps3:an och då lär väl reklamationen inte gå så bra antar jag. Så jag antar att jag får köpa en till ex av MW2 ....
En tanke : Är det inte dags för Sony att agera i YLOD frågan och förlänga garanti tiden som Microsoft gjorde med Xbox 360.
Reklamationen gick väldigt smidigt, fick en "ny" i går, tog bara 25 dagar, Tack Discshop !!
Postad 10 March 2010 - 19:09
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Reklamationen gick väldigt smidigt, fick en "ny" i går, tog bara 25 dagar, Tack Discshop !!
Var den refurbad eller vad det en helt ny?
Postad 11 March 2010 - 09:00
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Fick YLOD i tisdags på min feting, åkte iväg och köpte en slim direkt då jag redan brutit garantiförseglingen. Men nu har jag lagat min gamla så ni som vill ha hjälp med det, eller t o m vill att jag ska göra det åt er, PM:a! Finns annars en bra guide här för er som vill prova: http://www.filefacto.../n/YLOD_fix_pdf
Redigerat av BrittBastard, 11 March 2010 - 09:12.
Postad 11 March 2010 - 16:38
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1220 inlägg
Någon som vet om man kan rädda datan på den gamla disken om man får en ny maskin?
Postad 11 March 2010 - 16:42
ColinZeal
-
ColinZeal
-
Veteran
-
-
1509 inlägg
Postad 11 March 2010 - 18:15
HenkeEdge
-
HenkeEdge
-
Veteran
-
-
1863 inlägg
Någon som vet om man kan rädda datan på den gamla disken om man får en ny maskin?
Finns ju en funktion som man kan använda i förebyggande syfte nu iaf där man kan välja att kopiera data att kunna använda till en annan ps3:a. Men i efterhand så är det väl kört.
Postad 15 March 2010 - 13:40
Salakingen
-
Salakingen
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Var den refurbad eller vad det en helt ny?
Refurbad .... Tänkte sälja den när den kom tillbaka men upptäckte att slimen låter mer när den läster skivor Visst är fläkten tystare i slimen men jag stör mig mer av "BD-läsar ljudet" Så jag lämnade tillbaka slimmen istället
Postad 29 March 2010 - 22:12
pjay1
-
pjay1
-
Amatör
-
-
91 inlägg
Hej!
Hoppas någon vet men har panik fick ylod på mitt ps3 för 10 minuter sedan på min ps3 60g.Jag är rädd för att den är mera än 3 år de finns ingen chans att få en ny då eller kan man strida me konsumetombudsmannen
MVH.Peter
Postad 30 March 2010 - 07:39
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Om den är mer än 3 år så måste du väl köpt den på typ releasedagen. Dessutom så "bör" man (inget krav om man kan bevisa var/när man köpt varan på annat sätt - kontoutdrag etc) ha med sig kvittot å där står inköpsdagen.
Postad 13 April 2010 - 21:34
maynard
-
maynard
-
Användare
-
-
121 inlägg
Fuck dammit
Fick YLOD på min idag (60 gb från juli 07) dock så köpte jag en ny hårddisk till den för bara en vecka sen och gjorde då en backup på min externa hd.
Följer alla gamesaves med på den backupen??
Imorgon bär det iaf av till mediamarkt med en reklamation (och med stärkt förtroende tack vare denna tråd att detta kommer lösa sig iaf =)
(fan för sony som halvmörkar detta fabriksfel som dom känt till från början)
Postad 14 April 2010 - 07:43
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1272 inlägg
Min 60GB har passerat 3 års gränsen nu, så den lär väl få YLOD vilken sekund som helst.
Postad 14 April 2010 - 07:50
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Min 60GB har passerat 3 års gränsen nu, så den lär väl få YLOD vilken sekund som helst. 
Tror jag också. Eller direkt efter man har brytit garantiförseglingen. Det fick min iallafall. ###### Murphy.
Postad 14 April 2010 - 08:14
frodrick
-
frodrick
-
Rookie
-
9 inlägg
vad tror ni, kommer man kunna reklamera PS3efter 1 april patchen ? 3.21?
då dom inte bibehåller funktionen, jag vill kunna spela warhawk och linux, men med denna patchen så fick man välja.
såklart köptes min 60gb på release dagen. finns det nån chans att reklamera pga bristande funktion eller något, finns massor som vill som jag, köra tummen i ögat på sony för dom sabbat ps3an.
Postad 14 April 2010 - 08:24
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
vad tror ni, kommer man kunna reklamera PS3efter 1 april patchen ? 3.21? då dom inte bibehåller funktionen, jag vill kunna spela warhawk och linux, men med denna patchen så fick man välja. såklart köptes min 60gb på release dagen. finns det nån chans att reklamera pga bristande funktion eller något, finns massor som vill som jag, köra tummen i ögat på sony för dom sabbat ps3an.
Kan vi inte försöka hålla den tråd ren från 3.21, finns ju en annan.
Postad 14 April 2010 - 18:24
maynard
-
maynard
-
Användare
-
-
121 inlägg
Åkte iväg med min maskin till mediamarkt idag och det var inga problem alls att reklamera.
Mitt COD MW2 satt dock fast och gick inte att få ut med eject knepet. Jag fick med mig en "reconditioned" utbytesmaskin och så skulle dom höra av sig till mig när min gamla maskin kom tillbaka med spelet ute.
Min backup funkade fint att köra in på den nya maskinen så mina gamesaves är intakta också.
...i väntan på att jag får tillbaka mit COD spel så köpte jag Bad Company 2 också, då jag tänkte att medimarkt skulle få en liten hacka som tack för att dom visar så god kundservice där Sony och Nordisk Film helt verkar tappat bollen
Postad 18 August 2010 - 22:20
brottarkungen
-
brottarkungen
-
Lärjunge
-
-
305 inlägg
Fick gula döden själv härom kvällen. Misstänker att mitt älskade ps3 fick nog av att vara så åsidosatt som den varit sista tiden
Jag trodde det var kört eftersom det hade nästan tre år på nacken (inköpt november 07) men efter att läst den här tråden så kom jag på andra tankar. Jag gled in på Siba förut och killen jag snackade med hajade inte mycket men han var väldigt trevlig och tillmötesgående och han skickade iväg den på lagning i alla fall.
Postad 23 September 2010 - 19:07
Dark_Vertigo
-
Dark_Vertigo
-
Användare
-
-
112 inlägg
aahaam...min med...är själv dryga 2 veckor ifrån 3år på min old-school 60GB-feting och bestrider lite att har YLOD, tror det är fel på FW som uppdaterade till (3.50) Jag spelade en stund och när skulle gå in på PSN Store för kolla efter nya saker kom "uppmaningen"(man kommer ju inte in annars) att uppgrade till FW v 3.50 och vips YLOD(något som dock bestrider eftersom enheten fungerat utan hicka sedan köp) Felet ser ut preeecis såhär (ledsen för reklam-varianten men va den snyggaste filmning av felet som orkade hitta fram. Men det ännu märkligare 2 av 9 gånger kanske, så går den igång på första försöket. Annars får jag fippla med den genom sätta på den en 4-5 gånger och sedan går den på och fungerar som vanligt, kollat film, spelat spel osv osv. Så frågan är...borde man börja backa upp datat och fundera kontakta webhallen för reklamera den..eller är detta et FW-fel?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|