* Officiell Tråd - Sony Ericsson - W995 *
658 svar till detta ämne
Postad 26 juni 2009 - 20:02
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Jag är besviken!!!
Har haft luren i 4 dgr och jag kände att "NO" knappen inte satt så hårt som "YES" knappen gjorde när jag fick den, och idag hände det att den trillaade bort och jag fick inte dit den igen!!!!!
Dom hyllade denna telefon för bra byggkvalitet men jag undrar jag..... ska en telefon trilla sönder efter 4 dgr?
Jag har kontaktat Katshing om detta och dom sa att jag skulle skicka in den som DOA (dead on arrivial) hoppas bara att dom får den innan tis för då går DOA tiden ut!
Hoppas att posten är snabba!!!
Redigerat av gockelinus, 26 juni 2009 - 20:33.
Postad 26 juni 2009 - 21:09
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Jag tror att det är lugnt. Den där DOA-veckan räknas från och med att du rapporterat felet, inte när de får in telefonen.
Om man räknade med postens leveranstider så skulle DOA-veckan vara olika lång för olika människor beroende på vart de bodde i landet, och det håller ju inte.
Du kan vara lugn, det räknas från och med då du kontaktat dem.
Postad 27 juni 2009 - 00:15
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
Beställde min på Phonehouse i Onsdags med abonnemang, får den förhoppningsvis på måndag. Valde silverfärgen då jag tyckte den såg snyggast ut. Intryck kommer!
Postad 27 juni 2009 - 00:44
JonnyVT
-
JonnyVT
-
Lärjunge
-
-
293 inlägg
Blir sjukt galen att jag inte får igång mms´andet å internetandet... typ dedär max 9kr/dygn
Har väl iofs inte med mobilen å göra.. mer att man inte kan välja mobilen i listan hos Telia...
Postad 27 juni 2009 - 08:53
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Jag tror att det är lugnt. Den där DOA-veckan räknas från och med att du rapporterat felet, inte när de får in telefonen. Om man räknade med postens leveranstider så skulle DOA-veckan vara olika lång för olika människor beroende på vart de bodde i landet, och det håller ju inte. Du kan vara lugn, det räknas från och med då du kontaktat dem.
Låter bra det!!!!!
Postad 27 juni 2009 - 20:34
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Howdy,
Är det nån som fått playnow movies att fungera?
Postad 27 juni 2009 - 23:52
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Blir sjukt galen att jag inte får igång mms´andet å internetandet... typ dedär max 9kr/dygn Har väl iofs inte med mobilen å göra.. mer att man inte kan välja mobilen i listan hos Telia...
Borde väl funka med att välja en snarlik SE-lur. Typ C905.
Postad 28 juni 2009 - 01:12
Unregistereda021f600
-
Unregistereda021f600
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
Borde väl funka med att välja en snarlik SE-lur. Typ C905.
Eller skriva in inställningarna manuelt. Telia kan tala om pa deras hemsida vilka adresser etc som gäller, sedan petar du in det manuelt. Man behöver inte vara raketforskare för att klara av det....
Postad 28 juni 2009 - 09:58
molenda
-
molenda
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Jag är besviken!!! Dom hyllade denna telefon för bra byggkvalitet men jag undrar jag..... ska en telefon trilla sönder efter 4 dgr? 
skulle kunna vara en bra början på en lång rad problem som med flera andra Men ni som är så extremt nöjda med denna lur kan väl lägga upp ett videosample nånstans? för den spelar väl in wqvga. Vore intressant att se. GSMarena hade av nån anledning bara qvga att visa.
Postad 28 juni 2009 - 16:39
Philipd
-
Philipd
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Jag är besviken!!! Har haft luren i 4 dgr och jag kände att "NO" knappen inte satt så hårt som "YES" knappen gjorde när jag fick den, och idag hände det att den trillaade bort och jag fick inte dit den igen!!!!! Dom hyllade denna telefon för bra byggkvalitet men jag undrar jag..... ska en telefon trilla sönder efter 4 dgr? Jag har kontaktat Katshing om detta och dom sa att jag skulle skicka in den som DOA (dead on arrivial) hoppas bara att dom får den innan tis för då går DOA tiden ut! Hoppas att posten är snabba!!!

Letat runt efter den svarta W995 i butiker men den har varit slut överallt. Åkte tidigare idag in tilll stan då jag behövde telefonen IDAG och efter ett par vändor hit och dit visade det sig att thephonehouse var den enda fysiska butik som hade den i svart. Inte nog med att killen i kassan hade gett mig ett felaktigt pris ett par timmar tidigare (glömde säga att den kostade 5499 och inte 4999). Jag kommer ut ur butiken med känslan av att vara lagom lurad men med tanken "äsch, jag behöver den verkligen så det får bli att skippa krogen en kväll istället". När jag kommer ut till bilen öppnar jag kartongen och plockar upp mobilen, rena julafton  Men lyckan varade inte länge. Vid första knapptrycket på "NO" knappen känner jag att någonting är fel och inser snabbt att jag har fått en lur med precis samma fel som gockelinus beskrivit tidigare. Knappen har inte lossnat med känns inte alls som de andra knapparna, ibland blir den till och med "stum" utan något motstånd. Det härligaste är ju att butiken stängde i samma stund som jag kom ut till parkeringen. Hur svårt ska det vara att göra en kvalitetskontroll av varje mobil som slutkunden betalar flera tusenlappar för? Kan inte ynka 1 krona av mina pengar gå till en stackars underbetald chines som kontrollerar så att mobilen fungerar innan den skeppas vidare? Usch nu har jag skrivit av mig all ilska! Tack
Postad 28 juni 2009 - 20:47
dalmatinac78
-
dalmatinac78
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Howdy,
Är det nån som fått playnow movies att fungera?
Yes..det var rätt enkelt.. laddade en film från hemsidan..sen förde över den via usb-kabeln.. sen starta jag filmen i mobilen... den kopplar upp sig mot internet.. sen får man väl nåt slags certifikat.. och man kan kolla på filmen..detta görs bara första gången om jag förstått det rätt.. Ps. Köpte min lur i fredags.. helnöjd med allt i princip.. köpte Röd färg då jag tänkte den kommer vara minst populär bland andra färger då dom flesta här verkar vilja ha silver el svart  Är det någon som tänkt köpa en Invisible shield för w995 och om någon har köpt den hur svårt det var att sätta på den på mobilen.. gärna några kommentarer hurvida det är lönt att ens köpa nåt sånt.. för jag hatar få repor på skärmen
Postad 28 juni 2009 - 21:20
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Ska inte skärmen vara 'repfri'?
Postad 28 juni 2009 - 21:24
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Ska inte skärmen vara 'repfri'?
Min W902:a skulle vara repfri men jag var ändå väldigt rädd om den, tappade den aldrig men nog fick den en repa ändå, fråga mig inte hur. Har alltid använt displayskydd men hoppade över eftersom den skulle vara repfri. Så, jag rekommenerar ett displayskydd om man är rädd för repor, skärmen är ju dessutom mycket större på W995.
Postad 29 juni 2009 - 09:23
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Letat runt efter den svarta W995 i butiker men den har varit slut överallt. Åkte tidigare idag in tilll stan då jag behövde telefonen IDAG och efter ett par vändor hit och dit visade det sig att thephonehouse var den enda fysiska butik som hade den i svart. Inte nog med att killen i kassan hade gett mig ett felaktigt pris ett par timmar tidigare (glömde säga att den kostade 5499 och inte 4999). Jag kommer ut ur butiken med känslan av att vara lagom lurad men med tanken "äsch, jag behöver den verkligen så det får bli att skippa krogen en kväll istället".
När jag kommer ut till bilen öppnar jag kartongen och plockar upp mobilen, rena julafton Men lyckan varade inte länge. Vid första knapptrycket på "NO" knappen känner jag att någonting är fel och inser snabbt att jag har fått en lur med precis samma fel som gockelinus beskrivit tidigare. Knappen har inte lossnat med känns inte alls som de andra knapparna, ibland blir den till och med "stum" utan något motstånd.
Det härligaste är ju att butiken stängde i samma stund som jag kom ut till parkeringen.
Hur svårt ska det vara att göra en kvalitetskontroll av varje mobil som slutkunden betalar flera tusenlappar för? Kan inte ynka 1 krona av mina pengar gå till en stackars underbetald chines som kontrollerar så att mobilen fungerar innan den skeppas vidare?
Usch nu har jag skrivit av mig all ilska!
Tack 
Vi får hoppas på att vi får dom utbytta utan strul... Tydligen ett produktionsfel på vissa lurar!!!
Postad 29 juni 2009 - 13:35
rustylefty
-
rustylefty
-
Användare
-
-
200 inlägg
Tänkte lite på den här Invisible Shield.. Låter som en bra idé för denna mobil är jag väldigt rädd om men jag vet att det bara är en tidsfråga innan jag fixar lite repor i displayen. När den ska vara repfri så blir man ju lite sugen på att testa gränsen så man vet hur mycket den pallar meen det vore ju lite dumt  Dock vet jag att jag kommer lyckas kirra repor i den ändå så småningom.
Men back to displayskyddet. Är skyddet transparent till 100% i stort sett eller blir displayen inte lika klar efter det? Förstår att man applicerar nån vätska av nåt slag, fungerar det som någon typ av lim elr så så att skyddet hålls kvar på plats? Hur stabilt & bra är denna lösningen egt?
Postad 29 juni 2009 - 17:03
Echonator
-
Echonator
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Min W902:a skulle vara repfri men jag var ändå väldigt rädd om den, tappade den aldrig men nog fick den en repa ändå, fråga mig inte hur. Har alltid använt displayskydd men hoppade över eftersom den skulle vara repfri. Så, jag rekommenerar ett displayskydd om man är rädd för repor, skärmen är ju dessutom mycket större på W995.
Jag har själv en w902 och genomför för tillfället värnplikten, telefonen är med varje dag även i fält och har varit med om det mesta (tappade tex ak5:an på displayen under första veckan) men det är nu efter 9 månader inga repor i skärmen. Är man bara lite rädd om telefonen och inte har den i samma ficka som en vaktmästares nyckelknippa eller en näve spikar så klarar sig skärmen från repor!
Postad 29 juni 2009 - 18:57
Brel
-
Brel
-
Användare
-
-
247 inlägg
Jag har själv en w902 och genomför för tillfället värnplikten, telefonen är med varje dag även i fält och har varit med om det mesta (tappade tex ak5:an på displayen under första veckan) men det är nu efter 9 månader inga repor i skärmen. Är man bara lite rädd om telefonen och inte har den i samma ficka som en vaktmästares nyckelknippa eller en näve spikar så klarar sig skärmen från repor!
Det låter ju bra men jag kan lova att jag aldrig skulle ha den i samma ficka som nycklarna, ej heller tillsammans med några spikar, patroner, granater eller dylikt. Och likväl så hade jag en repa mitt på skärmen en dag. Så min slutsats är att om man är väldigt rädd om sin skärm så gäller ett skärmskydd oavsett. Kjell
Postad 29 juni 2009 - 19:52
Daniel Assor
-
Daniel Assor
-
Användare
-
-
177 inlägg
Fick hem min silvriga w995a idag  sjukt nöjd. Nog den snyggaste mobiltelefonen jag sett och man känner verkligen byggkvaliteten. Ingenting glappar på luren, det är fan ovanligt då det alltid varit någon liten lucka eller skaldel som glappat på mina tidigare SE-telefoner. Ljudkvaliteten är sjukt bra och jag blev faktiskt lite småimpad av högtalaren i mobilen, eller högtalarna dvs. Dom ger ett ljud som ingen annan telefon har givit oss tidigare. Perfekt för stranden. Även kameran gillar jag, dock så använder jag aldrig mobilkameran endå.
Hatten upp för Sony Ericsson!
Postad 29 juni 2009 - 20:24
svalan73
-
svalan73
-
Rookie
-
8 inlägg
Var in o köpte mig en W 995 i lördags men idag när jag skulle slå av telefonen o sen när jag skulle sätta på den igen så reagerar inte no knappen (påslagning) får trycka in den flera gånger innan den startar.... är de så för er andra med??
Annars en kanonbra telefon, men hakar upp mig på att de tar sån tid innan man får på den... ska jag lämna in den? får man en ny på DOA som de heter?? elle blir de inlämning o lagning?
Postad 29 juni 2009 - 20:25
yoniii
-
yoniii
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Fick hem min silvriga w995a idag sjukt nöjd. Nog den snyggaste mobiltelefonen jag sett och man känner verkligen byggkvaliteten. Ingenting glappar på luren, det är fan ovanligt då det alltid varit någon liten lucka eller skaldel som glappat på mina tidigare SE-telefoner. Ljudkvaliteten är sjukt bra och jag blev faktiskt lite småimpad av högtalaren i mobilen, eller högtalarna dvs. Dom ger ett ljud som ingen annan telefon har givit oss tidigare. Perfekt för stranden. Även kameran gillar jag, dock så använder jag aldrig mobilkameran endå.
Sweet.. Ska beställa den svarta i dagarna Har du testat GPS? Har programet som följer med röstnavigering?
Postad 29 juni 2009 - 20:28
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Var in o köpte mig en W 995 i lördags men idag när jag skulle slå av telefonen o sen när jag skulle sätta på den igen så reagerar inte no knappen (påslagning) får trycka in den flera gånger innan den startar.... är de så för er andra med?? Annars en kanonbra telefon, men hakar upp mig på att de tar sån tid innan man får på den... ska jag lämna in den? får man en ny på DOA som de heter?? elle blir de inlämning o lagning?
Du bör få en ny direkt om du lämnar in den innan lördag.
Postad 29 juni 2009 - 20:30
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Var in o köpte mig en W 995 i lördags men idag när jag skulle slå av telefonen o sen när jag skulle sätta på den igen så reagerar inte no knappen (påslagning) får trycka in den flera gånger innan den startar.... är de så för er andra med?? Annars en kanonbra telefon, men hakar upp mig på att de tar sån tid innan man får på den... ska jag lämna in den? får man en ny på DOA som de heter?? elle blir de inlämning o lagning?
Reagerar den inte på NO när du ska avsluta samtal heller? Gå in på butiken där du köpt och försök få den utbytt, hävda DOA och se vad som händer.
Postad 29 juni 2009 - 20:39
svalan73
-
svalan73
-
Rookie
-
8 inlägg
När jag slår av telefonen så slås den av på en gång men när jag ska sätta på den så får jag trycka in flera gånger o jag håller in den länge får hålla på flera gånger innan den startar.. prövade även nu med att ringa till telefonen o svara o lägga på med knappen o det funkade... det verkar vara bara när jag ska slå på den...
Postad 29 juni 2009 - 20:53
AndyRebel
-
AndyRebel
-
Användare
-
-
119 inlägg
När jag slår av telefonen så slås den av på en gång men när jag ska sätta på den så får jag trycka in flera gånger o jag håller in den länge får hålla på flera gånger innan den startar.. prövade även nu med att ringa till telefonen o svara o lägga på med knappen o det funkade... det verkar vara bara när jag ska slå på den...
Hur länge är länge? Har C905, den får jag hålla in NO knappen i ca 3 sek innan den vibrerar till och startar. Om du precis stängt av telefonen så tar det några sekunder innan allt "stängs" ner även om skärmen är svart, och kräver då upprepade knapptrycknigar för att den ska hoppa igång igen.
Postad 29 juni 2009 - 21:03
svalan73
-
svalan73
-
Rookie
-
8 inlägg
Hur länge är länge? Har C905, den får jag hålla in NO knappen i ca 3 sek innan den vibrerar till och startar. Om du precis stängt av telefonen så tar det några sekunder innan allt "stängs" ner även om skärmen är svart, och kräver då upprepade knapptrycknigar för att den ska hoppa igång igen.
Tackar så mycket för hjälpen väntade 1 minut o slog på den o då reagerade den på en gång  bra med hjälpande händer ibland.....
Postad 29 juni 2009 - 22:46
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Fick hem min silvriga w995a idag sjukt nöjd. Nog den snyggaste mobiltelefonen jag sett och man känner verkligen byggkvaliteten. Ingenting glappar på luren, det är fan ovanligt då det alltid varit någon liten lucka eller skaldel som glappat på mina tidigare SE-telefoner. Ljudkvaliteten är sjukt bra och jag blev faktiskt lite småimpad av högtalaren i mobilen, eller högtalarna dvs. Dom ger ett ljud som ingen annan telefon har givit oss tidigare. Perfekt för stranden. Även kameran gillar jag, dock så använder jag aldrig mobilkameran endå.
Min glappar lite grann.. dock inget som stör jättemycket, men skalet i metall (det avtagbara) glappar nog iaf 0,5mm känns det som. Inget jag kommer att DOA för, eller börja gnälla om heller för den delen. Men lite stör det allt  Luckan, eller slajdern, sitter dock som gjutet och inget som rör sig där inte. Sjukt bra telefon!
Postad 29 juni 2009 - 23:10
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Fick min svarta idag och har testat på lite under dagen och kan säga att jag är grymt nöjd. Hur den är att leva med dagligen återstår att se.
De har dock gjort en i min mening rätt stor designmiss. Luren är utrustat med ett ställ för filmvisning, med luren kommer också ett par fina hörlurar med brusreducering. Men fastport-kontakten är placerad på den sida som är undersida i landskapsläge vilket gör att alla lurar med fastport (t.ex. de medföljande lurarna) inte går att använda när man ställer den på bordet med stället. Hur tänkte de här?
Postad 30 juni 2009 - 01:13
heeh_lol
-
heeh_lol
-
Rookie
-
4 inlägg
jag ÄLSKAR min Sony Ericsson W995 rent ut sagt!  Lyssnar bl.a på radio nu, 95.5.
Postad 30 juni 2009 - 01:18
heeh_lol
-
heeh_lol
-
Rookie
-
4 inlägg
sjutton också! tappa den på golvet >.<
köpte den olåst ifrån telenor, vet någon om man kan lämna tillbaka den om den nu har gått sönder?
e inte erfaren.
Postad 30 juni 2009 - 04:57
Unregistered917a2e56
-
Unregistered917a2e56
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
sjutton också! tappa den på golvet >.< köpte den olåst ifrån telenor, vet någon om man kan lämna tillbaka den om den nu har gått sönder? e inte erfaren.
Men alltså - den gick sönder när du tappade den på golvet? Det känns ju inte så betryggande med tanke på byggkvaliteten... Krasst sett så är det inte ett garantiärende eftersom det är självförvållande, men jag tycker ju absolut att en telefon ska tåla att tappas på golvet inomhus...! Intressant telefon för övrigt, kanske blir ett köp när priset sjunkit lite till (helst närmare 3500 än 4000)
Postad 30 juni 2009 - 06:33
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Fick min svarta idag och har testat på lite under dagen och kan säga att jag är grymt nöjd. Hur den är att leva med dagligen återstår att se.
De har dock gjort en i min mening rätt stor designmiss. Luren är utrustat med ett ställ för filmvisning, med luren kommer också ett par fina hörlurar med brusreducering. Men fastport-kontakten är placerad på den sida som är undersida i landskapsläge vilket gör att alla lurar med fastport (t.ex. de medföljande lurarna) inte går att använda när man ställer den på bordet med stället. Hur tänkte de här?
Har jag också funderat på faktiskt... Rätt stor designmiss där ja.... ha ha ha
Postad 30 juni 2009 - 09:16
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Är det nån som har problem med radion?
Har märkt att när jag går med telefonen i fickan så tystnar radion en halv sekund eller liknande lite då och då, ungefär som att handsfreen skulle glappa?
Dock är det inget som hörs när jag lyssnar på MP3or...
Postad 30 juni 2009 - 09:27
anarkisträven
-
anarkisträven
-
Lärjunge
-
-
337 inlägg
Är det nån som har problem med radion? Har märkt att när jag går med telefonen i fickan så tystnar radion en halv sekund eller liknande lite då och då, ungefär som att handsfreen skulle glappa? Dock är det inget som hörs när jag lyssnar på MP3or...
Har hänt mig någon gång med mobilen i handen. Då står det att den uppdaterar frekvensen. Kan vara att mottagningen är dålig så den försöker hitta en bättre frekvens för kanalen. Handsfreesladdar är ju inte världens bästa antenner.
Postad 30 juni 2009 - 09:35
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Sant, nu när du säger de så stämmer det att jag sett att de står uppdaterar frekvensen när ja låg o lyssnade i solen i helgen..
Hmm är nog inget värre än det som sker alltså.
Redigerat av mrNoodles, 30 juni 2009 - 09:35.
Postad 30 juni 2009 - 15:40
SurferRosa
-
SurferRosa
-
Användare
-
-
128 inlägg
Har väntat med att beställa denna telefon så länge jag bara kunnat, har fullt upp från morgon till kväll med andra aktiviteter under sommaren och hinner verkligen inte sitta och leka med den ändå. Men nu gick det inte längre ... idag kom den till mitt uthämtningsställe och nu är batteriet fulladdat.
Jag får väl dra in på sömnen närmsta veckorna istället tills värsta leksugen är borta
Redigerat av SurferRosa, 30 juni 2009 - 15:40.
Postad 30 juni 2009 - 17:33
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Hur lång är passningstiden på era W995or?
Jag lyssnar på radio ca 40min per dag, och spelar lite bubble va de nu heter i kanske 30min, nåt samtal (mindre än 10st kortare) och säg en 5-10sms och kanske 5st kamerabilder.
Telefonen var fulladdad igår, och är nere på 25% nu.. spontant känns de väl inte sådär super, med tanke på de av SE angivna upp till 370h..?
Postad 30 juni 2009 - 18:05
Jiel73
-
Jiel73
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag reagerade också på den jättemissen. Jag förmodar att han som missade det i designjobbet inte jobbar kvar på SE. En fetare designmiss får man leta efter. Annars så är jag väldigt nöjd med min lur!!
Postad 30 juni 2009 - 18:14
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Är det nån som har problem med radion? Har märkt att när jag går med telefonen i fickan så tystnar radion en halv sekund eller liknande lite då och då, ungefär som att handsfreen skulle glappa? Dock är det inget som hörs när jag lyssnar på MP3or...
Stäng av AF så slipper du dropouts. P3 tex. sänder på 99.3 i sthlm, andra frekvenser i övriga landet, är AF på byter den till rätt frekvens automatiskt men med dropouts som bieffekt. Alternativ RDS Stäng av AF
Redigerat av bpl, 30 juni 2009 - 18:15.
Postad 30 juni 2009 - 19:47
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Tack, ska testa det.
Postad 30 juni 2009 - 21:01
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Yes..det var rätt enkelt.. laddade en film från hemsidan..sen förde över den via usb-kabeln.. sen starta jag filmen i mobilen... den kopplar upp sig mot internet.. sen får man väl nåt slags certifikat.. och man kan kolla på filmen..detta görs bara första gången om jag förstått det rätt..
Aha, jag trodde man kunde surfa via nallen direkt och ladda ner, lite konstigt dock? Tack iaf! Btw. vet nån vänlig själ hur man får igång GPSen med andra mjukvaror än de som följer med (googlemaps, wayfinder etc). Jag försöker att få fart på t.ex. Nav4all men den hittar inte den integrerade GPSen och letar efter en bluetooth puck? ...annars så är jag väldans nöjd med denna lilla manick  edit: hittade i nav4all inställningar att välja "LAPI" som mottagare och då hoppade den igång.
Redigerat av Izze, 30 juni 2009 - 21:40.
Postad 01 juli 2009 - 07:57
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Vi får hoppas på att vi får dom utbytta utan strul... Tydligen ett produktionsfel på vissa lurar!!! 
Hur har det gått med din DOA? Och hur är förfarandet när man handlat från en webbutik? Min 995 laddar ur på tok på för fort.... Inge svar från NoYes.se än heller - trist då de svarade så fort när det gällde själva beställningen...
Postad 01 juli 2009 - 08:17
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Hur har det gått med din DOA? Och hur är förfarandet när man handlat från en webbutik?
Min 995 laddar ur på tok på för fort.... Inge svar från NoYes.se än heller - trist då de svarade så fort när det gällde själva beställningen... 
Hejsan!! Katshing kommer att få paketet idag, så jag hoppas att dom skickar en ny idag också. Hoppas på det!!!
Postad 01 juli 2009 - 09:48
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Min 995 laddar ur på tok på för fort.... Inge svar från NoYes.se än heller - trist då de svarade så fort när det gällde själva beställningen... 
Konstigt. Min håller lätt i tre dygn, och då surfar jag en del i opera via WiFi (som för övrigt går sju****s snabbt i denna lur), ringer lite grann och sms:ar mycket.
Postad 01 juli 2009 - 10:00
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Detta fenomen har jag upplevt på min W715. Jag tror att det beror på att man haft igång tex. GPS funktionen, stängt ner programmet men programmet stängs inte ner ordentligt och då drar mobilen mer ström. När detta händer brukar jag stänga av telefonen ta bort batteriet och vänta en stund, detta brukar fixa biffen :-)
Postad 01 juli 2009 - 10:33
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Detta fenomen har jag upplevt på min W715. Jag tror att det beror på att man haft igång tex. GPS funktionen, stängt ner programmet men programmet stängs inte ner ordentligt och då drar mobilen mer ström.
När detta händer brukar jag stänga av telefonen ta bort batteriet och vänta en stund, detta brukar fixa biffen :-)
Räcker det inte med att gå in i "Aktiva program" och se till att det är tomt där, menar du?
Postad 01 juli 2009 - 10:47
bpl
-
bpl
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Njae jag vet inte, detta är bara en teori jag har som har löst det sporadiska problemet med att batteriet tar slut snabbare än det ska...
Postad 01 juli 2009 - 11:29
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Verkar ordna till sig för min del oxo, skickad nu. 
Fanns tydligen nåt 'kundretur' alt. på Posten (försäkrat och med kolli-id). för 110riksdaler.
<added>
Jag har kollat ofta att det inte legat några aktiva program igång.
Inatt tappade den 13% från kl 23:30 till kl 7:30 - genom att bara ligga bredvid sängen.. kan inte va helt rätt.
Redigerat av mrNoodles, 01 juli 2009 - 11:31.
Postad 01 juli 2009 - 11:42
U-Nas
-
U-Nas
-
Användare
-
-
241 inlägg
Verkar ordna till sig för min del oxo, skickad nu.  Fanns tydligen nåt 'kundretur' alt. på Posten (försäkrat och med kolli-id). för 110riksdaler.
<added> Jag har kollat ofta att det inte legat några aktiva program igång. Inatt tappade den 13% från kl 23:30 till kl 7:30 - genom att bara ligga bredvid sängen.. kan inte va helt rätt.
Fick du skicka tillbaka den igen? På DOA hoppas jag isåfall.. Nej det är är inte helt rätt. Min tappar max 2-3% under en hel natt, och då räknar jag in väckarklockan som jag snooze:ar ett par gånger
Postad 01 juli 2009 - 12:35
mrNoodles
-
mrNoodles
-
Veteran
-
-
1 693 inlägg
Jo de krävdes inskickning innan jag får en ny, men som jag ser det kan inte vara annat än DOA, då inte 1v har gått och iom felet.
Imorse gick batteristatusen ner 12-13% på mindre än 2½h.. utan att telefonen användes (mer än de ggr då skärmen tändes när jag kollade batteriet..)
Postad 01 juli 2009 - 12:39
gockelinus
-
gockelinus
-
Lärjunge
-
-
322 inlägg
Hejsan!!!
Säger bara KATSHING är f_n dom bästa på marknaden, dom har redan skickat en ny på DOA pga NO knappen som trillade bort.... Ett stort tack till Katshing för att det fortfarande känns tryggt att handla via internet...
NI är kungar....
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|