Cinemart.se - erfarenheter av denna butik?
Postad 14 september 2009 - 22:40
Postad 15 september 2009 - 16:54
Hej!
Varje saga har sitt slut, så även denna.
Tyvärr måste vi meddela att från och med den 15/9 har Cinemart.se stängts för gott. Vi vill tacka alla kunder och samarbetspartners för det gånga året. Det har varit en oslagbar resa, men tyvärr så slutar resan här.
Till följd av detta har alla förhandsbokningar annullerats. De kunder som har förbetalat för en ej levererad vara, har idag fått motsvarande summa återbetald. Observera att det kan några dagar innan återbetalningen har registrerats av din bank.
Vid frågor om lagd order eller övriga ärenden, tveka inte att kontakta oss på [email protected].
Återigen vill vi tacka alla för, denna tid som har varit.
Med vänliga hälsningar,
Vi på Cinemart.se
Postad 15 september 2009 - 17:05
Tråkig utveckling när små uppstickare inte klarar att hålla igång det hela och att 2-3 stora aktörer dominerar det svenska onlineutbudet.
Postad 15 september 2009 - 17:11
Uh? Jag som la min första beställning hos dom idag och tänkte att här ska jag fortsätta att handla. Fick iaf mail att min beställning är skickad. Får se om det dyker upp något i brevlådan dom närmsta dagarna.
Tråkig utveckling när små uppstickare inte klarar att hålla igång det hela och att 2-3 stora aktörer dominerar det svenska onlineutbudet.
+1
Fick också mail om leverans idag. Bara att hoppas att man inte blir blåst, det var en hyfsad beställning....
Trist med färre aktörer

Postad 15 september 2009 - 17:13

Hur kan detta komma sig? Trodde dom skulle funka som butik.. Verkar ju vara många som köpt därifrån.
Men men supertråkigt!
Tycker det var en bra affärsidé annars som de hade, med att bara satsa på Blu-ray.
:'(
Postad 15 september 2009 - 17:29
Och som jag och hassesolo sa i en annan tråd så kändes de som de var utförsäljning på g
Postad 15 september 2009 - 18:03
Kanske McMupp kan ge oss lite mer klarhet i vad som gick snett?
Postad 15 september 2009 - 18:07
Nu när jag fått tillbaka jobbet och hade tänkt handla.
Hoppas det inte är något allvarligt som ligger bakom detta
Postad 15 september 2009 - 18:17
Postad 15 september 2009 - 18:27
Tack för alla uppmuntrande ord!
Kan absolut klargöra lite detaljer om detta. Vi är inte i några ekonomiska problem, men det har bara helt enkelt inte gått tillräckligt bra. Vi väljer att avveckla Cinemart i god tid, så vi inte riskerar att hamna i några problem som i slutändan drabbar dig som kund värst.
Vad gäller beställningar så har allt som var i lager vid beställningstillfället skickats, fram till kl 17:40 (ca. tid för stängningen). Ingen kommer att gå miste om sina beställda varor.
Förhandsbokningar och restnoteringar har annullerats, och där det har erlagts betalning för dessa (dvs, vid kortbetalning) har summan krediterats det kortet som användes vid köp. Detta utfördes idag och brukar normalt ta 2-10 bankdagar innan det syns på kontot.
Så för att summera; varor som angivits som "i lager" som har beställts fram t.o.m. ca. 17:40 idag har skickats idag. förhandsbokningar samt restnoteringar har annullerats och, där det har erlagts betalning. återbetalts. Ingen har blåsts!

Mvh Alex
Faktum är att den inträffade och var just så allvarlig som vi tidigare sagt. Håller dock med om att det var en oerhörd timing...Så var det med den "serverkraschen".

Mvh Alex
Postad 15 september 2009 - 18:31
Verkligt synd då ni var en frisk uppstickare med kundservice i första klass.
Postad 15 september 2009 - 19:15
Eller körde ni höstrean och kom på idag att de inte kommer funka alls?
Riktigt synd då man inte han lägga någon order alls innan ni la ner

Postad 15 september 2009 - 19:45

Jag gillade verkligen eran butik & framförallt erat kundbemötande som slog dom flesta andra online-butiker på fingrarna. Ser fram emot min beställning jag gjorde hos er tidigare idag.
Postad 15 september 2009 - 20:11
Postad 15 september 2009 - 21:02
Men väldigt tråkigt. Cinemart var ju på uppgång trodde man med beslutet att sikta in sig på bara Blu-ray (var det ett dåligt beslut kanske?), ny hemsida som skulle lanseras osv.
Synd att ni inte istället valde att kämpa. Den första tiden får man väl vara beredd på att det går lite trögt.
Tappat intresse låter faktiskt mer troligt än att det skulle ha gått så pass dåligt så att det inte skulle funka att ha kvar.
Redigerat av belzebubb, 15 september 2009 - 22:37.
Postad 15 september 2009 - 22:05
Riktigt synd när dom nu blivit ett ställe men kollade som första prio =(
Postad 15 september 2009 - 22:18
Postad 16 september 2009 - 11:04
Då hade man i alla fall haft chansen att fynda en sista gång.
Man kanske skulla köpa upp Cinemart och göra en kameraexperten.
Postad 16 september 2009 - 11:28

Postad 16 september 2009 - 13:47
Ni borde ha hållit ut längre och kämpat på. Kanske hade ni konkurrerat ut flera av de stora DYRA aktörerna som finns nu (Läs Discshop och halvdåliga CDON) och som på nåt sätt känns som de har monopol på sitt utbud, tråkiga service, osv, osv.
Något nytt som Cinemart måste dyka upp snart som kan ta upp kampen mot alltför stora företag!
Kanske köper folk "för lite" Blu-ray?
Det är väl allmänt känt att folk är lite tröga, hehe.
Jag hade på G en beställning från Cinemart som översteg 1000 kronor! Hur "olönsamt" är det, liksom?!
Dessutom hade jag tillgodo 100 kronor hos Cinemart...
MORR.
Postad 16 september 2009 - 20:02
Postad 17 september 2009 - 19:07
gillar inte heller de andra som finns ute som cdon och discshop
Postad 17 september 2009 - 20:54
Postad 18 september 2009 - 14:20
Postad 26 september 2009 - 09:40
Själv vet jag inte om jag skulle klara pressen av att inte veta hur de ska gå.
Kommer man klara sig eller går man omkull?
Blir de jobba långt in på nätterna med moms och skit?
Kommer jag få tillräckligt med kunder så de kommer funka?
Kan jag stå emot discshop och cdons dominans på marknaden?
Postad 10 oktober 2009 - 11:57
Hej!
Cinemart har av flertalet anledningar tagit en paus i sin verksamhet. Vi arbetar med att kunna komma tillbaka i ny tappning inom en snar framtid.
Håll utkik - spännande saker är på gång!
Postad 11 oktober 2009 - 22:33
Detta står på Cinemarts hemsida nu
Man kan ju alltid hoppas på att dom kommer tillbaka någon gång. Även om det kanske inte är så troligt när dom skriver "stängt för gott". Jag tycker det är lite märklig att man inte ens väljer att hålla den dörren öppen.
Oväntat måste jag säga. Men väldigt kul och ska bli spännande att se vad som händer

Redigerat av belzebubb, 11 oktober 2009 - 22:36.
Postad 12 oktober 2009 - 05:56
Hos mig har dom en kund som kommer att återvända om dom startar upp igen iaf. Tycker Cinemart var ett skolexempel på hur man får nöjda, återvändande kunder. Hoppas grabbarna satsar igen och blir miljonärer på kuppen...
Postad 12 oktober 2009 - 15:17
Hoppas på att det blir en ny trevlig sida som ju ska ha varit på gång tidigare!
Postad 19 oktober 2009 - 13:02

Postad 21 oktober 2009 - 20:40
Oväntat måste jag säga. Men väldigt kul och ska bli spännande att se vad som händer
Håller med dig, detta var verkligen oväntat men samtidigt spännande. Hoppas på det bästa!
Postad 29 oktober 2009 - 19:43
Inget stort men finns lite texter osv som påminner om en hemsida på URLn igen.
Kanske är nått på gång.
Postad 30 oktober 2009 - 18:40
Hm vad menar du?Händer lite igen.
Inget stort men finns lite texter osv som påminner om en hemsida på URLn igen.
Kanske är nått på gång.
Postad 31 oktober 2009 - 11:07
Kan dock vara en död sida som råkat komma online igen.
Den fanns dock inte för någon vecka sedan.
Ibland är det kul med länkar som inte leder till första sidan....
Postad 09 november 2009 - 23:33
Jo det ser ju inte något vidare seriöst ut.. Men hur hittade du den?Länken USit2009 ger är vad jag menar.
Kan dock vara en död sida som råkat komma online igen.
Den fanns dock inte för någon vecka sedan.
Ibland är det kul med länkar som inte leder till första sidan....
Postad 11 november 2009 - 16:26
Jo det ser ju inte något vidare seriöst ut.. Men hur hittade du den?
Min länkning till Cinemart ledde tydligen inte till första sidan.
Klickade på den för o se om något hänt.
Och det hade det. Men är troligen bara en relik.
Postad 18 november 2009 - 14:13
Redigerat av belzebubb, 18 november 2009 - 14:13.
Postad 18 november 2009 - 14:31
Postad 19 november 2009 - 17:19
Postad 19 november 2009 - 17:25
Jag fick också ett mail,givetvis svarade jag,hoppas ni andra också gör det!Idag fick jag ett litet tecken på liv. Ett mail från Cinemart som innehöll bla en enkätundersökning. Hoppas alla andra som fick den tar sig tid till att svara.
/Mats
Postad 19 november 2009 - 17:27
Postad 19 november 2009 - 17:51
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar