![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 12 juni 2009 - 08:48
Postad 12 juni 2009 - 09:51
Visst , tacksam för all hjälp man kan få.
Subwoower = Yes
Front= Fullband
Center= 100 Hz
Surround = Fullband
Speaker level
FL = -5 db
FR = -4 db
SL = -6 db
SR = -7 db
C = -11 db
Sub = - 13 db
LPF of LFE = 100 Hz
Double bass on
Där är mina värden som jag fått. Vad betyder Double Bass ??
Ju mer någon kan förklara desto bättre , gärna på ett enkelt sett.
Som sagt tacksam för all hjälp
Mvh Pierre
Jag tycker att det ser rimligt ut. Double bass kan du, som de andra också har föreslagit, prova att slå av och se om du tycker att det blir bättre eller sämre.
Jag ser att den har sänkt alla högtalarna, vilket är onödigt tycker jag, det resulterar bara i att du får vrida upp mer på volymratten. Jag hade ökat alla med 4Db, så att det blev så här:
Speaker level
FL = -1 db
FR = 0 db
SL = -2 db
SR = -3 db
C = -7 db
Sub = - 9 db
Den sänker subben väldigt mycket. Ett relativt vanligt problem med autokalibreringar vad jag har förstått. Hur blir basen tycker du?
Du kan utan problem höja upp sub-nivån om du tycker att det är för lite bas.
Dina frontar och bakhögtalare är visserligen specade ner till 30Hz, men jag hade provat att ställa crossover till 80Hz och sätta frontar och bakhögtalare som "small" så att de bara spelar ner till 80Hz. Ev heter det något annat i just 607'ans menyer.
Postad 12 juni 2009 - 12:43
Tack för alla svar !!!!
Härligt med folk som vill hjälpa till.
Skall testa att ändra inställningarna ikväll när jag kommer hem.
Än en gång , tack för hjälpen.
Mvh Pierre
Ja vi väntar otåligt på din rapport.

Postad 12 juni 2009 - 18:24
Hehe beställde exakt samma varor, 607'an och 370'an Dustin kanske? samma datum oxå den 10'deTjenis alla GOA experter
Hade köpt Pioneer LX71 och BDLX71 som jag inte var nöjd med för det priset.
Har istället köpt 607an och LGs BD370.
Nu till min fråga
Kör med Infinity Beta 50 både både fram och bak , Infinity Beta 360 som center och SW12an som sub
och vill veta om någon kan hjälpa mig med en bra ljudinställning med dessa högtalare?
Har kört autokalibrering och fattar ingenting om crossover, frekvenser och liknande (har aldrig lärt mig)
Om någon har lust att hjälpa till , gärna på enkel svenska vore jag tacksam.
Mvh Pierre

Sitter just nu och pillar lite på 607'an lite annorlunda upplägg emot Yamaha som jag kört i 2 generationer.
Postad 12 juni 2009 - 18:40
Under menyn Speaker Impedance finns endast 4-6 att välja.
Minna XTZ 93 WMT Shielded står det i manualen 4-8 i manualen, det är bi-wire terminaler som är samman kopplade, är det 4ohm då? allstå jag har högtalarna INTE kopplade i bi-wire.
Bak högtalarna är en så länge ett par inkörda Energy sattar men dem e på 8ohm.
Varför finns det endast alternativ i Onkyo menyn på 4-6ohm??
Postad 12 juni 2009 - 18:46
Redigerat av Callekl, 12 juni 2009 - 18:46.
Postad 13 juni 2009 - 18:11

Ja vi väntar otåligt på din rapport.
Tjenis alla goa folk !!!
Här kommer en liten rapport

Nu blev det till att jobba !! har möblerat om totalt ink inköp av ny bänk.
Bänken var ett stort bekymmer pga min stora center = Beta 360.
Hittade till sist en med stor öppning på Severins som jag fick in centern
i om jag tog väck kuddarna i botten ( Pust )
Slutade inte där utan det blev till att köpa ny matta av ull OBS RIKTIGT tjock matta.
Blev en riktigt go dämpning och härlig att gå på.
Nu till ljudet
Satte frontarna på full band , centern till 60 hz och bakre till full band
(pga att jag har stora golvare där bak också)
Subben satte jag på 80 hz.
Höjde alla generellt 10 steg.
Plus höjde centern 5 steg och subben 10 steg.
Provade med och utan double bass , blev bättre (tycker jag ) med double bass.
Summa sumarum.....
Riktigt SJUK bas ( SSSSSKKKKKAAAAKKK)

Tavlorna på väggen kan jag flytta om jag höjer lite

Bra om man vill möblera om igen !!!!
Klar och tydlig ljudbild , för att inte tala om dom nya ljudformaten.
Kört lite Transformers och suttit och småskrattat.
Går inte att jämföra med min gamla Pioneer ax5a.
Som sagt jättenöjd , än en gång TACK för hjälpen och tipsen.
Mvh Pierre
Postad 13 juni 2009 - 19:59

Postad 14 juni 2009 - 08:07
Så om jag köper mig en kryssning till åbo för ynka 100 lappen som ibland går och få. Kan ja tjäna in ca 900 kr på och köpa den i finland juh
![]()
Frågan är ju bara hur det blir med garanti om man köper den i finland ? Borde väl funka med en svensk återförsäljare om Onkyo har en global garanti?
jo jo men sen super du ju upp 2000 på resan också..

Postad 14 juni 2009 - 20:22
Postad 15 juni 2009 - 12:44
Har nyss skaffat 607:an med ett HKTS11 kitt från H/K. Har kört autocalibrering och testade med hulk på blu-ray... OMFG vilket ljud!!! Denna reciever rockar verkligen på film! KÖP all ni som inte gjort det

Nu till min första fråga.. Jag tcker det är galet luddigt med alla ljudformat. Sitter bara och byter för att hitta det som låter bäst till olika ljudkällor t.ex TV. När man kikar på t.ex blu-ray och väljer DTS-HD Master på BD spelaren.. vad ska man då välja på recievern??? Ska det vara PCM Multichannel eller?
Varför går det inte att välja t.ex DTS-HD Master i audio-mode på recievern (eller vad det heter) så man vet att man får ut det bästa ljudet...?
Andra frågan.. Efter auto-cal så delas fronta och surround av vid 120 och 150Hz ...Betyder det att ljudet under dessa frekvenser går till subben?
Postad 15 juni 2009 - 13:35
Postad 15 juni 2009 - 22:40
Borde det inte vara så att om recievern dekodar ljudet i ett visst format så borde det ju stå vad den gör... Om den bara spelar ut ett redan dekodat ljud borde det stå "Multichannel" ...eller?! Förvirrad.

Alltså, om det står "DVD/BD Multichannel" i displayen så liras det man valt i blu-ray spelaren?
Postad 16 juni 2009 - 12:27
Då kommer det ploppa upp i din 607a vilket ljudspår som du valt.
På min 875a måste jag gå in i menyn, till apparatinställningar välja HDMI ljud OFF, har skrivit om detta i en annan tråd.
Redigerat av jonasprivate, 16 juni 2009 - 12:29.
Postad 16 juni 2009 - 15:03
Som jag har fattat det .......aha ok.. Njae min LG BD-370 har ju bara HDMI och kan inte decoda ljudet...
Borde det inte vara så att om recievern dekodar ljudet i ett visst format så borde det ju stå vad den gör... Om den bara spelar ut ett redan dekodat ljud borde det stå "Multichannel" ...eller?! Förvirrad.![]()
Alltså, om det står "DVD/BD Multichannel" i displayen så liras det man valt i blu-ray spelaren?
Om man kör ut ljudet från sin spelare (oavsett vilken) i PCM format
så kodar spelaren av ljudet , vilket innebär att det står multichannel i
displayen på förstärkaren.
Om man istället kör ljudet i bitstream från sin spelare och låter
förstärkaren koda av ljudet så kommer det att stå rätt ljud
i din display (T.ex DD True HD )
OBS även om det står Multichannel i din display när du kör som PCM
ljud från din spelare så får du ut rätt ljud från din förstärkare.
Rätta mig gärna någon om jag har fel , så har jag fattat det iallafall

Mvh Pierre
Postad 17 juni 2009 - 07:00
Först tyckte jag att det var lite klent ljud när man spelade CD men efter att kopplat BiWiring o gjort lite inställningar så är jag riktigt nöjd.
BD filmer mullrar rejält med go bas, o då har jag ingen sub.
En fråga bara när man kör CD inkopplad på CD ingången, vilken ger bäst ljud: Pure Audio, CD direkt eller Stero?
Postad 17 juni 2009 - 07:39
Förmodligen bara en fråga om smakEfter många om och men så i lördags så köpte jag äntligen en Onkyo TX-SR607. Blev på Mediamarkt, Högsbo. 6390:- inkl. iPod docka. (5790 + 1290:- ord. pris).
Först tyckte jag att det var lite klent ljud när man spelade CD men efter att kopplat BiWiring o gjort lite inställningar så är jag riktigt nöjd.
BD filmer mullrar rejält med go bas, o då har jag ingen sub.
En fråga bara när man kör CD inkopplad på CD ingången, vilken ger bäst ljud: Pure Audio, CD direkt eller Stero?

Redigerat av Unregistered05d058ef, 17 juni 2009 - 07:41.
Postad 17 juni 2009 - 07:55
Men för flerkanalsljud så låter jag den köra genom DSP så att kalibreringen kickar in osv.
Postad 17 juni 2009 - 11:02
kommer troligen att köra frontarna (xtz 89 golvare) som small och dela runt 80hz i tx-sr607.
ska den upp på max när man kör crossover??
en annan fråga (högtalarkabel): räcker det med supra 2.5 till frontar + center eller ska man satsa på supra ply3.4?
(har xtz 89 serien 5.1)
Redigerat av hotshots, 17 juni 2009 - 11:05.
Postad 18 juni 2009 - 23:07
Kom hem, kopplade in allt. Drog HDMI från BDn till stärken och sen vidare till TVn. Kör Audysseys självinställning och allt verkade bra. Men då jag skulle dra igång allt och njuta av det vackra ljudet, upptäcker jag till mitt stora förtret att det inte lyser upp några som helst lampor för TrueHD eller DTS MA i kontrollpanelen. Vad kan detta komma sig?
Jag har kämpat mig igenom alla menyer och försökt utröna vad som logiskt borde ligga bakom problemet, men ingen lycka. Är det någon som haft samma problem som överlistat tekniken och kan dela med sig av sin erfarenhet?
Jag vill ju inte tro att det är något fel vare sig på BDn eller på stärken, så jag känner inte för att krypa tillbaka till Mediamarkt och be om hjälp där!

Postad 19 juni 2009 - 09:52
Då ska det lysa upp i din display.
Postad 22 juni 2009 - 16:34
Har bara testat med PS3an och nu kör jag musik genom datorn

ska testa mig på att köra insällnings mikrofonen nu så får man se om ljudet blir ännu bättre.. nöjd såhär långt iaf
Lär dyka upp frågetecken så kanske postar dom om ngn dag om jag inte kommer fram till ngt smart själv

Tack för mig !
Redigerat av Carni, 22 juni 2009 - 16:35.
Postad 22 juni 2009 - 17:04

Bara att ställa frågor vi svarar så gott vi kan.
Postad 22 juni 2009 - 22:58
Grattis till ett bra köp.
Klart du ska köra med micken och låta recivern ställa in allt den kan.
Bara att ställa frågor vi svarar så gott vi kan.
Tack så mkt !
Något tips till ett bra 5.1 system? Tänkte satsa på sattelithögtalare+ en sub, inte några stora golvhögtalare vill jag ha

Nu är det dock stor besvikelse här hos mig nu när jag testat hela kvällen, man förväntar sig ju kvalité när man ändå köper en sak för 3995 och nu har jag försökt till förbannelse... ON/OFF knappen funkar inte på handkontrollen!

Går inte att slå på och när man slagit igång den genom knappen på recievern så går den inte att stänga av med handkontrollen... ###### skit alltså..
Måste ringa ONOFF imorgon och prata med dom, enkelt om det nu bara är handkontrollen att byta ut den men jobbigt om det är själva recievern som strular... Om inte någon annan har något förslag på vad som kan vara fel? Det funkar ju hur bra som helst att höja å sänka volymen osv med handkontrollen... grrrr!
Redigerat av Carni, 22 juni 2009 - 23:18.
Postad 23 juni 2009 - 06:19
Nu vet jag inte så mycket om just din reciever men ...Tack så mkt !
Något tips till ett bra 5.1 system? Tänkte satsa på sattelithögtalare+ en sub, inte några stora golvhögtalare vill jag ha
Nu är det dock stor besvikelse här hos mig nu när jag testat hela kvällen, man förväntar sig ju kvalité när man ändå köper en sak för 3995 och nu har jag försökt till förbannelse... ON/OFF knappen funkar inte på handkontrollen!
Går inte att slå på och när man slagit igång den genom knappen på recievern så går den inte att stänga av med handkontrollen... ###### skit alltså..
Måste ringa ONOFF imorgon och prata med dom, enkelt om det nu bara är handkontrollen att byta ut den men jobbigt om det är själva recievern som strular... Om inte någon annan har något förslag på vad som kan vara fel? Det funkar ju hur bra som helst att höja å sänka volymen osv med handkontrollen... grrrr!
På 607an så måste jag ibland trycka på knappen som heter reciever på handkontrollen
för att sedan kunna ändra T.ex ljudfält och liknande.
Har du någon sådanm knapp på din så prova att trycka på den och sedan trycka på
powerknappen.
Mvh Pierre
Postad 23 juni 2009 - 08:31
Nu vet jag inte så mycket om just din reciever men ...
På 607an så måste jag ibland trycka på knappen som heter reciever på handkontrollen
för att sedan kunna ändra T.ex ljudfält och liknande.
Har du någon sådanm knapp på din så prova att trycka på den och sedan trycka på
powerknappen.
Mvh Pierre
Hej SirPierre
Jag märkte det igår att man var tvungen att trycka på just den knappen, så nu är jag glad igen

Tack för ett snabbt svar, grymt kul att folk vill hjälpa till

Postad 23 juni 2009 - 09:43
Alltid roligt att kunna hjälpa tillHej SirPierre
Jag märkte det igår att man var tvungen att trycka på just den knappen, så nu är jag glad igen![]()
Tack för ett snabbt svar, grymt kul att folk vill hjälpa till

Postad 23 juni 2009 - 10:52
Var igår på mediamarkt någonstans i Sverige. Tänkte åka därifrån med en 607:a. De hade dock ingen på lager så försäljaren ville pracka på mig en yamaha ist. Nja sa jag, det är ju onkyo:n jag vill ha, men vad är det för finesser på yamaha:n då?
- Hmm, sa försäljaren. Det som är bra med denna förstärkare är att det finns "direktknappar" på fronten för de olika ingångarna... typ dvd, tv, cd mm...
- Ehh... vad menar du sa jag? De knapparna finns väl på de andra du har i butiken också? Är det denna recivers styrka?
- Nej, dessa är annorlunda, svarar försäljaren.
- men se här, säger jag och pekar på 607:an... samma knappar!?
- Ja, just den modellen har det sa försäljaren darrigt på rösten och högröd i ansiktet...
Jag tackade snabbt för mig...
sommarprao?
Blev som sagt ingen 607:a därifrån, men åkte direkt till netonnet och köpte en!
Kunde inte låta bli att dela med mig av mina "upplevelser" på mediamarkt!
Är än så länge mkt nöjd med förstärkaren. Dock mkt inställningar jag inte satt mig in i än.
Är också förvånad hur varm den blir utan att man krämar på något. exv. vid vanligt tv-tittande.
/Mattias
Redigerat av psyman, 23 juni 2009 - 10:52.
Postad 23 juni 2009 - 13:00
Sitter här och pillar med min nyinköpta 607:a
Jag har problem med att jag hela tiden måste ändra remote mode på fjärren till reciver... borde inte det vara default?
Så fort jag byter input så måste jag klicka på reciver igen för att komma åt funktioner.
/Mattias
Postad 23 juni 2009 - 13:53
Jag gör samma sak på min , vet ej varför men kanske någon annan kan svara på det.Hej!
Jag har problem med att jag hela tiden måste ändra remote mode på fjärren till reciver... borde inte det vara default?
Så fort jag byter input så måste jag klicka på reciver igen för att komma åt funktioner.
/Mattias
En tröst är att man vänjer sig , ett tryck mer eller mindre

Gjorde faktiskt likadant på min gamla Pioneer AX5a.
Mvh Pierre
Postad 23 juni 2009 - 14:20
Hej!
Var igår på mediamarkt någonstans i Sverige. Tänkte åka därifrån med en 607:a. De hade dock ingen på lager så försäljaren ville pracka på mig en yamaha ist. Nja sa jag, det är ju onkyo:n jag vill ha, men vad är det för finesser på yamaha:n då?
- Hmm, sa försäljaren. Det som är bra med denna förstärkare är att det finns "direktknappar" på fronten för de olika ingångarna... typ dvd, tv, cd mm...
- Ehh... vad menar du sa jag? De knapparna finns väl på de andra du har i butiken också? Är det denna recivers styrka?
- Nej, dessa är annorlunda, svarar försäljaren.
- men se här, säger jag och pekar på 607:an... samma knappar!?
- Ja, just den modellen har det sa försäljaren darrigt på rösten och högröd i ansiktet...
Jag tackade snabbt för mig...
sommarprao?
Blev som sagt ingen 607:a därifrån, men åkte direkt till netonnet och köpte en!
Kunde inte låta bli att dela med mig av mina "upplevelser" på mediamarkt!
Är än så länge mkt nöjd med förstärkaren. Dock mkt inställningar jag inte satt mig in i än.
Är också förvånad hur varm den blir utan att man krämar på något. exv. vid vanligt tv-tittande.
/Mattias
Låter exakt som min upplevelse igår 22/6 när jag köpte min 507a, var först in på MediaM och då vill säljaren inte att jag ska köpa 507an utan ska handla 607an istället. Det kommer efter en stund fram att 507an finns inte i lager för tillfället men det finns 607an. Kan hålla med om att 1500kr kanske inte är SÅÅÅÅÅ mkt pengar osv men kändes mer som att 507an passar mig bättre till de funktioner jag kommer använda den till. Så det blev tack å hej å direkt till netonnet lagershop å handla till samma pris dära istället

BTW är det någon monsterskillnad mellan en HDMI kabel för 499 och en för 1000kr?
Köpte iaf en Philips för typ 499 med 1.3
Postad 23 juni 2009 - 15:11
BTW är det någon monsterskillnad mellan en HDMI kabel för 499 och en för 1000kr?
Köpte iaf en Philips för typ 499 med 1.3
Med risk för att bli påhoppad...
Har lagt ner många tusen kr genom åren i bl.a. hdmi-kablage. När jag byggde om i vår nya lgnht bestämde jag mig för att testa en billig kabel. köpte en deltaco 10m hdmi från webbshoppen.se för ca 200kr.
Döm om min förvåning när den fungerar lika bra som min tidigare monster cable hdmi400 för 10 * det priset.
/Mattias
btw... hittade precis en inställning så förstärkaren kan stå i stand by fast ändå skicka vidare hdmi!!! jippie!
Postad 23 juni 2009 - 15:26
Hej!
/Mattias
Jag satt precis och läste igenom manualen, för jag tänkte köpa denna i veckan, och blev orolig för de skriver i väldigt ofta i stil med:
"Press the [RECEIVER] button, and then press the [...]"
Och sen kommer jag in och läser detta.
Skulle någon kunna bekräfta att den glömmer "läget" så man måste trycka [RECEIVER] i princip vad man än gör?
Redigerat av Unregistered13c01ccd, 23 juni 2009 - 15:26.
Postad 24 juni 2009 - 01:49
Jag satt precis och läste igenom manualen, för jag tänkte köpa denna i veckan, och blev orolig för de skriver i väldigt ofta i stil med:
"Press the [RECEIVER] button, and then press the [...]"
Och sen kommer jag in och läser detta.
Skulle någon kunna bekräfta att den glömmer "läget" så man måste trycka [RECEIVER] i princip vad man än gör?
Tja!
När jag har tryckt recieverknappen kan jag höja å sänka volymen å sen om jag vill ändra från mitt PS3 till datorljudet så är det bara direkt klicka på den knappen utan att behöva trycka på reciever knappen före

Har lagt ner många tusen kr genom åren i bl.a. hdmi-kablage. När jag byggde om i vår nya lgnht bestämde jag mig för att testa en billig kabel. köpte en deltaco 10m hdmi från webbshoppen.se för ca 200kr.
Döm om min förvåning när den fungerar lika bra som min tidigare monster cable hdmi400 för 10 * det priset.
/Mattias
btw... hittade precis en inställning så förstärkaren kan stå i stand by fast ändå skicka vidare hdmi!!! jippie!
Okej , Mediamarkt killen ville att jag skulle köpa en Monster kabel för 1000kr minst, men jag ville fan inte lägga ut de pengarna så jag nöjde mig med en för lite mindre pengar på netonnet lagershoppen

Åhå! Vad är det för läge då?
Postad 24 juni 2009 - 08:17
Vilket läge kör ni på för ljudet för vanligt teve?
Jag vill bara ha vanlig stereoljud ur fronthögtalarna.
Mitt ljud kommer från en digitaltevebox (comhem) inte HD-boxen, det går in via optisk kabel.
Jag har testat en massa olika lägen men hittar inget bra tycker jag, och när man byter kanal så typ "tänker" förstärkaren och klickar ganska högt, precis som det klickljudet när man sätter på den.
Jag har lusläst manualen men hittar inget som förklarar detta för mig.
Skall jag välja "Direct"?
/henrik
Postad 24 juni 2009 - 10:26
Jag tycker du skall välja det som DU tycker låter bäst !Hej,
Mitt ljud kommer från en digitaltevebox (comhem) inte HD-boxen, det går in via optisk kabel.
Jag har testat en massa olika lägen men hittar inget bra tycker jag, och när man byter kanal så typ "tänker" förstärkaren och klickar ganska högt, precis som det klickljudet när man sätter på den.
/henrik
Själv kör jag med Neo 6 Cinema , har inte provat alla lägen själv ännu ,
men det kommer

Mvh Pierre
Postad 24 juni 2009 - 10:53
Åhå! Vad är det för läge då?
setup/hardware setup/hdmi/hdmi control (RIHD)/power control - on.
Fast märkte nu att recievern var varm på morgonen. I manualen står det att den drar lite mer ström när den står i detta läge. Någon som vet HUR lite?
Jag vill ju att frugan skall kunna se på tv utan att trixa med onkyo:n.
Någon som vet om detta är möjligt i NÅGON reciever när den står i stand by?
/Mattias
Postad 24 juni 2009 - 10:57
Hej,
/henrik
Jag kör med PLII Movie. Vill du köra stereo så är det nog "direct" som gäller, fast då går du väl miste om audyssey eq.
Postad 24 juni 2009 - 12:09
Jag tycker du skall välja det som DU tycker låter bäst !
Själv kör jag med Neo 6 Cinema , har inte provat alla lägen själv ännu ,
men det kommer![]()
Mvh Pierre
Om du kör med det läget får du inga sådana där höga klickljud vid kanalbyte,
precis som om man precis har satt på förstärkaren?
/h
Postad 24 juni 2009 - 13:13
Visst får jag ett klickljud jag medOm du kör med det läget får du inga sådana där höga klickljud vid kanalbyte,
precis som om man precis har satt på förstärkaren?
/h

Det kommer nog från när man går förbi "Pure Direkt" läget
Tror att det betyder att man får igenom ljudet från källan
utan någon typ av ljudbehandling från stärkaren , därav namnet "Pure Direkt"
Jag utgår ifrån att när du säger klickljud så menar du att när du bytar till
dom olika ljudlfälten så kan du höra från stärkaren , från och till "Pure Direkt" T.ex
Jag har inget klickljud när jag bytar kanal på min boxer

Mvh Pierre
Postad 24 juni 2009 - 13:47
Visst får jag ett klickljud jag med
![]()
Det kommer nog från när man går förbi "Pure Direkt" läget
Tror att det betyder att man får igenom ljudet från källan
utan någon typ av ljudbehandling från stärkaren , därav namnet "Pure Direkt"
Jag utgår ifrån att när du säger klickljud så menar du att när du bytar till
dom olika ljudlfälten så kan du höra från stärkaren , från och till "Pure Direkt" T.ex
Jag har inget klickljud när jag bytar kanal på min boxer![]()
Mvh Pierre
Nä, jag menar alltså vid kanalbyte på digitalboxen.
När jag zappar och då innan bilden har kommit upp på teven så "tänker" recivern och klickar till högt precis då ljud och bild kommer fram. Alltså samma klickljud som uppstår då man startar tecivern eller växlar från pure till ngt annat.
/h
Postad 24 juni 2009 - 15:01
Låter som att det kan vara boxrelaterat.Nä, jag menar alltså vid kanalbyte på digitalboxen.
När jag zappar och då innan bilden har kommit upp på teven så "tänker" recivern och klickar till högt precis då ljud och bild kommer fram. Alltså samma klickljud som uppstår då man startar tecivern eller växlar från pure till ngt annat.
/h
Mvh Pierre
Postad 24 juni 2009 - 16:45
/Mattias
Får man fråga vilken inställning det var för och kunna ha den i stand by och ändå skicka vidare hdmi ?
Postad 24 juni 2009 - 16:58
Får man fråga vilken inställning det var för och kunna ha den i stand by och ändå skicka vidare hdmi ?
Postad 24 juni 2009 - 16:58
Thx.
Ska kolla upp det direkt

Postad 24 juni 2009 - 17:02
Thx.
Ska kolla upp det direkt
Tänk på att stärkaren drar nästan 50W i standby med den funktionen aktiverad.
Postad 24 juni 2009 - 17:07
Tänk på att stärkaren drar nästan 50W i standby med den funktionen aktiverad.
ajdå... det är såpass...!
då kanske man skall hitta en alternativ lösning.
/Mattias
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar