Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ino Audio basmoduler

337 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Ino Audio Profundus X, basmodul (Subwoofers) 0 9,5 (9) Inga priser
Ino Audio bs60 (Subwoofers) 0 8,8 (4) Inga priser
Ino Audio Profundus P,basmodul (Subwoofers) 0 9,14 (6) Inga priser
Ino Audio cr80s (Rackutrustning) 0 8,87 (7) Inga priser
Ino Audio profundus Y-2 (Subwoofers) 0 9,17 (5) Inga priser
Ino Audio profundus Y-4 (Subwoofers) 0 7,5 (1) Inga priser
Ino Audio Profundus X version 2012 (Subwoofers) 0 7,5 (1) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 17 augusti 2009 - 20:11

Unregistered41238
  • Unregistered41238
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Vad heter dom där stora "rören" och sedan så har jag hört Ultra PB13, även någon mindre modell från dom.

i alla fallen har det varit i par ;)

Rören? PC16-46?
Har det varit i samma rum som Ino modellerna?

Redigerat av Unregistered41238, 17 augusti 2009 - 20:12.

Postad 17 augusti 2009 - 20:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0

Rören? PC16-46?
Har det varit i samma rum som Ino modellerna?

Jo dom kanske det va ja... (mins ej benämningen på dom...)

det va i samma rum och det va SVS vs pX-2.

och pX-4 vann ganska så ordentligt kan jag säga båda gällande djupbas och kvalitet, men ljudtryck så vet jag inte...
då va nog SVS-en värre... men inte som dag och natt dock ;)
så pX-4 är nog vassare i fråga om ljudtryck och ytterligare änu bättre i fråga om ljudkvalitet (och billigare)
men pY-2 spelar enu högre än pX-4 så...

därför så är jag ganska säker på att pY-2 vinner, men ska inte lova något !

allt detta är såklart helt subjektiva upplevelser och ingen mätning utfördes...
Så det är ju upp till var och en att ta det med en stor handflata salt :lol:

Edit: Ulttra lådorna lyssnades på vid ett anat tillfälle, men dom tycket jag presterade ganska lika "rören" men det va förstos i ett annat rum.

Redigerat av DVD-ai, 17 augusti 2009 - 20:29.

Postad 17 augusti 2009 - 21:07

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Tog en liten bild på mina nyss.... här är mina 4 st X ackompanjerat av pi60 och i14.

Postad bild

Ursäkta sladdhärvan... har svårt att få något gjort i källaren utan att börja se på film eller lyssna musik, borde gjort klart rummet före jag kopplade in högtalarna...

Postad 17 augusti 2009 - 21:31

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Trevligt Martin! ;)

Hur ser det ut med duken nere?

Postad 17 augusti 2009 - 21:32

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1 684 inlägg
  • 0
Jag måste försöka komma förbi snart igen och lyssna lite. Det blev lite väl omtumlande sist (och det var ju ett tag sedan). Det är bra flås från den där väggen i alla fall ;)

Postad 17 augusti 2009 - 21:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
ser prima ut ! ;)

Postad 17 augusti 2009 - 22:04

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2 834 inlägg
  • 0
Ser helt underbart ut! :lol: Tänk om man kunde ha det så ;)

Postad 17 augusti 2009 - 22:05

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

Jo dom kanske det va ja... (mins ej benämningen på dom...)

det va i samma rum och det va SVS vs pX-2.

och pX-4 vann ganska så ordentligt kan jag säga båda gällande djupbas och kvalitet, men ljudtryck så vet jag inte...
då va nog SVS-en värre... men inte som dag och natt dock ;)
så pX-4 är nog vassare i fråga om ljudtryck och ytterligare änu bättre i fråga om ljudkvalitet (och billigare)
men pY-2 spelar enu högre än pX-4 så...

därför så är jag ganska säker på att pY-2 vinner, men ska inte lova något !

allt detta är såklart helt subjektiva upplevelser och ingen mätning utfördes...
Så det är ju upp till var och en att ta det med en stor handflata salt :lol:

Edit: Ulttra lådorna lyssnades på vid ett anat tillfälle, men dom tycket jag presterade ganska lika "rören" men det va förstos i ett annat rum.

Var det nivåmatchat o blindt?

Postad 17 augusti 2009 - 22:42

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1 684 inlägg
  • 0
Haha, nu ######r. Jag är imponerad över att lyssningen skedde i samma rum åtminstone, det kravet brukar vara omöjligt att uppfylla ;)

Postad 17 augusti 2009 - 22:43

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Det där såg riktigt bra ut Martin, PX är snygga som fan... Förhållandevis billiga också ju... Dock värderar jag djupbas allra högst så PY är nog ett måste isf. Finns det inget reflexrör på PY?

Postad 17 augusti 2009 - 22:55

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag måste försöka komma förbi snart igen och lyssna lite. Det blev lite väl omtumlande sist (och det var ju ett tag sedan). Det är bra flås från den där väggen i alla fall ;)

Och nu är det definitivt inspelat ordentligt också :lol:

Finns för övrigt lite mer bilder i min gästbok om ni vill se lite mera, ska inte infiltrera tråden för mycket.

Postad 17 augusti 2009 - 23:09

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Det där såg riktigt bra ut Martin, PX är snygga som fan... Förhållandevis billiga också ju... Dock värderar jag djupbas allra högst så PY är nog ett måste isf. Finns det inget reflexrör på PY?

PY har två rör, har du ena pluggad så har du ca -1 dB @ 16 hz, och tar du ur den så vinner du ca 4 dB mer men jag tror det börjar falla runt 22 hz istället.

Postad 17 augusti 2009 - 23:15

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
En fördel med Inos basmoduler är deras snälla impedans vilket gör att man kan med lätthet parallelkoppla 3 element per kanal och har man en förstärkare som fixar ett minimum på 1,8 ohm så kan man parallelkoppla 4 st per kanal! Jäkligt smidigt.

Postad 17 augusti 2009 - 23:18

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Ja, det är ju verkligen nice.

Rören, får man välja vart de ska sitta eller? På Hassesalos sitter dem ju på sidan och inte fram (och så finns det bara ett hål?)

Postad 17 augusti 2009 - 23:22

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Han är nog speciella för just hans rum. Normalt så ser dom ut såhär (såklart kan dom se bättre ut med finare lack med)
Postad bild

Eller såhär om man väljer signature versionen (enda skillnaden är att man kan ha skydd för elementet
Postad bild

Postad 17 augusti 2009 - 23:30

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Ah, okey. Signature var sjukt snygg...

Tack för bilderna.

Postad 17 augusti 2009 - 23:31

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Juppz, även om jag föredrar utseendet på den vanliga versionen så är just dessa vita Ys väldigt snygga. Ingen bra färg att ha i en hemmabio dock ;)

Postad 18 augusti 2009 - 00:43

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Nä det har du helt rätt i, svart ska det va.

Postad 18 augusti 2009 - 06:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Mina Y-moduler är specialbyggda för mitt rum. De har bara en port (och det har rör i). Eftersom mina är helt dolda har jag bara målat dem svarta med vanlig målarfärg. De är nog de fulaste Y-moduler som finns, men det gör ju inget. :D
De vanliga Y-modulerna skall ändå ha en port pluggad. Tar man ur pluggen kan de spela ännu högre, men inte lika djupt.

Enda problemet för dig Ekon är att övertyga Ingvar att sälja till dig. Han säljer egentligen bara till folk med kompletterande högtalare från Ino. Anledningen är att han problyssnat en del system med dåliga topphögtalare och Inos basmoduler och han har inte gillat vad han har hört. Nu kan man ju dra en fuling och säga att man har ett par i28 på ingång eller så, men det är ju inte så ärligt och inget jag rekommenderar.

Redigerat av hassesolo, 18 augusti 2009 - 06:41.

Postad 18 augusti 2009 - 09:51

Anton
  • Anton
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Så om han tycker det låter dålig men ma själv är är skitnöjd så får man inte köpa basmodulerna hehe?

Har själv pioneer S-1or inkl center och bak, är lite sugen på y-6 system.

Postad 18 augusti 2009 - 10:21

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1 684 inlägg
  • 0
Anton: Det är väl bara att ringa om du vill veta istället för att spekulera. Y-6 är fint det, men jösses vad plats det tar :D

Postad 18 augusti 2009 - 11:10

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0

Enda problemet för dig Ekon är att övertyga Ingvar att sälja till dig. Han säljer egentligen bara till folk med kompletterande högtalare från Ino. Anledningen är att han problyssnat en del system med dåliga topphögtalare och Inos basmoduler och han har inte gillat vad han har hört. Nu kan man ju dra en fuling och säga att man har ett par i28 på ingång eller så, men det är ju inte så ärligt och inget jag rekommenderar.

Jasså så det är så... Tacka nej till pengar verkar ju ganska dumt men det är ju bra att ha principer.
Några Ino topphögtalare blir det nog inte än på ett tag då jag är nöjd med mina 683:or men man vet aldrig i framtiden.

Postad 18 augusti 2009 - 11:23

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Här är förklaringen.

"Från och med 1/9 –03 kommer Ino Audios centerhögtalare, basstöd och bas¬mod¬uler bara att kunna köpas av kunder som tidigare inhandlat (eller sam-tidigt inhandlar) fronthögtalare (fullregister eller toppar) från Ino Audio.

Pengarna…
Den sista tiden har populariteten för alla dessa ”kompletterande system” av för mig okänd anled-ning stigit lavinartat. Även folk med vilkasomhelst fronthögtalare hör av sig och vill köpa basmo-duler. Kul i och för sig, men problematiskt för Ino Audios ekonomi. 
Ino Audios centerhögtalare och bassystem säljs nämligen subventionerat, då de primärt är gjor-da som komplement, specifikt till Ino Audios egna högtalare (en nödvändig möjlighet för att man skall kunna bygga ut till hemmabio/musik-surround av samma klass som fronthögtalarna, ju).

Tiden…
Det stora intresset har inte bara drabbat Ino Audios ekonomi, utan dessutom drabbat leverans¬tiderna på huvudhögtalarna in absurdum. Det tycker jag, av empatiska skäl, är lite tråkigt. Jag prioriterar därför att försöka reducera leveranstiderna till alla beställare av fronthögtalare.
Dessutom vill jag ju att musikåtergivningen skall bli så bra som möjligt hos dem som vänt sig till mig – vilket ju även det är ett skäl att prioritera ned dem som använder undermåliga högtalare som frontsystem. För att göra saken enklare att hantera har jag då valt att definiera alla högtalare som inte kommer från Ino Audio som potentiellt undermåliga.  Det betyder förstås inte att de allihopa är så dåliga att undermåliga är en relevant beskrivning, men eftersom jag inte har möj-lighet att undersöka enskilda fall, ät default-bedömningen att de är undermålig.

Och ryktet…
Droppen var när jag härförledes hörde ett par anläggningar bestående av några marknadshypade, men märkvärdigt dåliga huvud¬hög¬talare (fabrikaten skall inte avslöjas), kompletterade med Ino Audios basmoduler.
Erfarenheten av hur det lät gjorde det lätt att besluta, att i sådana sammanhang vill jag inte figurera. Finns det ingen mening (i form av uppståendet av delikata musiklyssningssystem) så är det bättre att de levererar, som ändå inte bryr sig om resultatet.
Från och med nu gäller alltså: Ino-högtalare bara till riktiga Ino-kunder. Hoppas på förståelse för denna åtgärd.

Och så ett par undantag…
1. Ambiens-högtalarna kommer tills vidare kvarfinnas köpbara för alla, trots att de inte heller gene¬rerar någon vinst utan primärt är avsedda som komplement till Ino Audio-stereohögtalare.
Köpbarheten gäller dock bara i standardfinish (svart eller vit grundlack). Orsaken till detta be-slut är att ambiens¬-model¬lerna har varit så enastående positivt mottagna, av alla. Kompatibili-tetsproblem tycks dessutom lysa med sin frånvaro, oavsett vilka huvudhögtalare de kombineras med. Jag vill därför inte undanhålla dem någon som vill ha dem. Dessutom känns det som om det inte finns några alternativ till dem på marknaden.
Genom att säga detta vill jag inte primärt peka på deras höga ljudkvalitet, utan bara påminna om att Ino Audios multipla ambiensmoduler erbjuder ett helt annat koncept än alla andra på marknaden förekommande surround-högtalarlösningar för hemmabruk, direkt¬strålande eller di-polstrålande. Inga andra högtalare är gjorda för att medelst samverkan av flera ljudkällor per in-spelad kanal erhålla en sömlös täckning av hela det bakre ljudfältet. Inga andra högtalare är hel-ler helt optimerade för väggmontage, och inga andra högtalare har tonkurva och energikurva med identisk karaktär (dessutom 180 grader ljudspridning horisontellt). Så vitt jag vet vill säga.
Genom liten serieproduktion är både a1, a2 och a3 också mindre arbets¬intensiva för snickaren än bas¬modulerna och centrar, som ju praktiskt taget alltid snickras hantverksmässigt i utvald finish.

2. Jag kommer följdriktigt även att göra undantag i basmodulfallet, om beställaren själv ordnar med låd¬snickeriet och jag finner det rimligt att tro att resultatet kan komma att bli bra (läs: Om god snickerikunskap verkar finnas, och om rimligt goda huvudhögtalare används i vettiga rum).

Man vill ju inte vara helt omöjlig. 

Vh, Ing. Öhman"

Postad 18 augusti 2009 - 11:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
@ Ekon

Om du är snäll kanske Hasse eller någon annan kan "köpa ut" åt dig :D

Postad 18 augusti 2009 - 11:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
Ja, tyvärr är det ju så... (glömde jag helt bort... :P )

Men jag förstår honom, och håller med i hans beslut, jag hade gjort det samma !

@ Ekon

Om du är snäll kanske Hasse eller någon annan kan "köpa ut" åt dig :blush:

Bara man inte blir tagen... :P

Jag skulel inte vilja göra det i alla fall, sådant kommer lätt ut och det skulle inte vara så roligt. :D

Postad 18 augusti 2009 - 11:35

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Haha, ja det vore något, att behöva få någon att "köpa ut" högtalare åt en :D

Okej men då förstår jag ju Ingvars beslut men det var ju lite synd.

Postad 18 augusti 2009 - 11:57

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Jag köpte mina Profundus X innan jag hade några andra Ino.

Dock så berättade jag att resten skulle bytas, men vid senare tillfälle,.

Postad 18 augusti 2009 - 11:57

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Nja, han är inte mer än människa, och ibland rätt så vimnsig sån, så det är inte alls svårt att köpa dom av han, om vi säger så :D
Det går att lyssna på Y-4 här i Karlstad och det kanske går att lyssna på två SVS PB-13 ultra också jämt någon mil ifrån. Vet en som har dom så det är kanske möjligt att "jämföra" dom (fast på två olika rum).

Postad 18 augusti 2009 - 12:19

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Karlstad är dock en liten bit bort, men det vore kul att höra PY och PB13, men i olika rum blir det ju knappast en bra jämförelse men bättre än ingenting iofs.

Postad 18 augusti 2009 - 12:28

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Jag håller med. :D

Postad 18 augusti 2009 - 13:05

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
"man får ju en bild" av hur det är i alla fall :D

Postad 18 augusti 2009 - 17:08

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Exakt :D

Postad 21 augusti 2009 - 15:20

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Sedan, som sagt, så använder man normalt sett inte delningsfiltret i subwoofern om man enbart skickar LFE till den, då signalen redan är delad vid 80hz i mixen

Nej det är den ïnte. 120 hz är det. Tyvärr. Tycker själv att 80 hz vore bättre, men så är inte fallet. Därmed inte sagt att alla mixar har material i LFE över 80 hz, men specen säger 120 hz.

Postad 31 augusti 2009 - 16:04

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

Juppz, även om jag föredrar utseendet på den vanliga versionen så är just dessa vita Ys väldigt snygga. Ingen bra färg att ha i en hemmabio dock ;)

Jag håller med om att de vita Ys är riktigt snygga. Undrar hur de skulle sett ut med vitt elementskydd på?

Men annars tycker jag att pY med signaturlåda ser bättre ut än den vanliga.
Jag har precis målat och monterat mina pY. Det finns lite bilder i mitt galleri.

Postad 02 september 2009 - 07:38

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0

Jag håller med om att de vita Ys är riktigt snygga. Undrar hur de skulle sett ut med vitt elementskydd på?

Men annars tycker jag att pY med signaturlåda ser bättre ut än den vanliga.
Jag har precis målat och monterat mina pY. Det finns lite bilder i mitt galleri.

Så jäkla snyggt...
jag vill också på pi60 och pY-2... :D

Men jag bor "fel" för det just nu och måsta lägga prya på andra grejer först...
MEn när jag bor "rätt" och kan lägga prys på ljudet igen, då blir det pY moduler för hela slanten och kanske i16s eller något i den stilen... :unsure:

Postad 03 september 2009 - 12:31

micke n
  • micke n
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0

PY har två rör, har du ena pluggad så har du ca -1 dB @ 16 hz, och tar du ur den så vinner du ca 4 dB mer men jag tror det börjar falla runt 22 hz istället.

Jag kör med öppna portar nu men jag skulle vilja testa att plugga en port för att höra om det blir någon skillnad.
Vet du, eller någon, vad man kan plugga med?
Är det bara att trycka in någon svart skumgummibit kanske?
Skulle man få något med vid köpet från Ingvar?

Postad 03 september 2009 - 12:57

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
i fallet med att pluga porten så duger det faktiskt i stort sätt med en bit madrass eller liknande <_<

Postad 03 september 2009 - 13:59

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Du får med det av Ingvar, han måste ha glömt dom så ring. <_<

Redigerat av Hifimatte, 03 september 2009 - 14:03.

Postad 03 september 2009 - 19:13

hammok
  • hammok
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag funderar på att investera i ett par Pip, a2 och profundus P-2. Mitt problem är att jag inte har plats för basmodulerna fram utan måste ha dem bakom soffan (ena i hörnet, andra lite mer öppet). Jag undrar om det kommer fungera hyfsat eller kommer samspelningen med Pip bli konstig?

Postad 03 september 2009 - 19:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0
Hmmm.

ska du köpa till ett cr80s filter också ?

Det kan bli lite knäppt, men kan fungera löjligt bra också... helt beroende på rummet och filtrets funktioner och möjligheter :)

Postad 03 september 2009 - 21:18

hammok
  • hammok
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad jag kan behöva. Rummet är inte så bra, jag har en soffhörna i ena ändan av rummet (rummet är 9 X 4), så det är öppet på vänstersidan och högersidan (kortsidan på rummet) är direkt vid soffan. Så det handlar nog om att göra det bästa av situationen...

Jag tror jag klarar mig med Pip till musiken men vill ha mer drag till film.

Postad 04 september 2009 - 12:59

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10 338 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt vad jag kan behöva. Rummet är inte så bra, jag har en soffhörna i ena ändan av rummet (rummet är 9 X 4), så det är öppet på vänstersidan och högersidan (kortsidan på rummet) är direkt vid soffan. Så det handlar nog om att göra det bästa av situationen...

Jag tror jag klarar mig med Pip till musiken men vill ha mer drag till film.

Med din beskrivning så skulle jag vilja tippsa dig om att köra pP-4 i stället...
och placera dom strategiskt för att få en jämn respons i rummet, du kan få problem med att du har så öppet ur från rummet, och har du väl moduler så kommer du alldrig vilja köra utan dom. Med pP modulerna så får du "bättre" och "mer" bas än med piP :)
bara fördelar och med pP-4 så kan du få till ritkigt bra bådra ljudtryck och ljudkvalitet även i ritkigt knepiga rum.
Dock så är ju ett cr80s filter nästan oersätterligt när det gälelr att integrera moduler med toppar... så jäkla bra filter så det finns inte... Men jag skulle tipp på att du skulle tjäna mer på att sattsa på 4st moduler i stället faktiskt.

Postad 09 september 2009 - 18:57

hammok
  • hammok
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag förstår att det blir en stor skillnad med CR80s, men jag känner att det blir lite krångligt. Så jag undrar vilka integrerade bioförstärkare som klarar av uppdelningen mellan PiP och PP2 på ett tillräckligt bra sätt, alltså har ett bra filter och bra inställningsmöjligheter. Jag hade tänkt mig något runt 10 000.

Jag kommer köra Pip, pP-2 och 4st a1.

Postad 10 juni 2010 - 16:34

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Nu har jag försökt mäta lite med Bakerman22:s XTZ room analyzer...
Det blev lite olika beroende på var man placerade mikrofonen och så vidare...

OBS: De två sista bilderna är med Audyssey aktiverat, annars helt utan EQ.

Notera att jag inte är någon expert utan jag lägger bara upp några av de kurvorna som kom fram. :) Jag pillade lite på Q-värdesrattarna och nivån för basmodulerna mellan olika mätningar och jag flyttade runt micen lite. De flesta mätningarna är på lyssningsplats.

Bifogad fil  frekvens.jpg   94,51K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr2.jpg   92,83K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr3.jpg   96,08K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr4.jpg   94,12K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr5.jpg   96,21K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr6.jpg   94,47K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr7.jpg   92,7K   0 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr8.jpg   194,21K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  fr9.jpg   235,42K   1 Antal nerladdningar

De två sista med Audissey

Bifogad fil  audissey1.jpg   244,14K   1 Antal nerladdningar
Bifogad fil  au2.jpg   144,9K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av hassesolo, 10 juni 2010 - 17:02.

Postad 10 juni 2010 - 16:50

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Jäklar i min själ hasse!

När du har sparat bilden ifrån xtz, så blir den i .bmp och filerna blir sjukt stora, Om du öppnar bilden i paint så välj
"Spara som" och där väljer du sedan .jpg

Då blir filerna MYCKET mindre, plus att du kan posta dom så man ser dom direkt. Så slipper man få länkar att klicka på med.

Bara tips i all välmening, gott att se att du fick iordning på programet till slut.

Postad 10 juni 2010 - 16:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0

Jäklar i min själ hasse!

När du har sparat bilden ifrån xtz, så blir den i .bmp och filerna blir sjukt stora, Om du öppnar bilden i paint så välj
"Spara som" och där väljer du sedan .jpg

Då blir filerna MYCKET mindre, plus att du kan posta dom så man ser dom direkt. Så slipper man få länkar att klicka på med.

Bara tips i all välmening, gott att se att du fick iordning på programet till slut.

OK jag skall prova. :)

Postad 10 juni 2010 - 16:58

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0
Nu kom jag på vad jag glömde göra, skulle ju självklart gjort en fullfrekvensmätning så som du har gjort! :P

Det där ser ju kalasfint ut, iaf vad jag kan utläsa :)

Ett till tips är att när du döper bilden, så döp den gärna till
"ino enbart subbar"
"ino subbar och frontar"
"ino subbar gain4db" osv

Så har man lite koll på vad som är gjort mellan mätningarna, det är skitsvårt att komma ihåg vad man har gjort för ändringar om man inte döper dom rätt direkt :)

Redigerat av Evil Homer, 10 juni 2010 - 17:07.

Postad 10 juni 2010 - 17:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10 389 inlägg
  • 0
Fixat bilderna nu. :)
Jag får väl skicka tillbaks den till dig efter helgen om det är OK med Bagarn... :)

Postad 10 juni 2010 - 17:10

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

• 2 761 inlägg
  • 0
lite problem runt 50hz ser jag

Postad 10 juni 2010 - 17:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4 127 inlägg
  • 0

Fixat bilderna nu. :)
Jag får väl skicka tillbaks den till dig efter helgen om det är OK med Bagarn... :)

Nej nej, inte hit igen. Då kommer jag pilla bort inställningarna igen, Nu får det vara bra men kommer nog önska mig en sånhär i present någondag, Det är ju så mycket som är roligt man vill ha bara :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.