Jag har testat det mesta jag sett på youtube & andra ställen.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
8 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 17 maj 2010 - 13:45
Jag har testat det mesta jag sett på youtube & andra ställen.
Postad 17 maj 2010 - 14:30

Redigerat av Loud, 17 maj 2010 - 14:30.
Postad 17 maj 2010 - 15:20
Postad 17 maj 2010 - 15:22
Någon som vet ifall det är en "auto-aim" funktion inbyggt i online läget? Om så är fallet så blir det inget köp!
inte säker men.. det verkar som att man kan välja om man vill ha det eller inte.
Postad 17 maj 2010 - 15:22
Någon som vet ifall det är en "auto-aim" funktion inbyggt i online läget? Om så är fallet så blir det inget köp!
Det finns "auto-aim" men jag tror att om du väljer "expert"-spellägena så är den borta.
Postad 17 maj 2010 - 16:35

Idag skickades mitt exemplar av Red Dead Redemption till Ps3 ifrån VG+. Förhoppningsvis får jag spelet tills på fredag, eller kanske till och med på torsdag om allt går väldigt smidigt.
I vilket fall som helst är jag sjukt taggad och kan inte vänta tills jag får testa spelet.
Postad 17 maj 2010 - 16:35
För de lata (som jag):recension ute på gamereactor nu
http://www.gamereact...ead Redemption/
Redigerat av Widar, 17 maj 2010 - 16:36.
Postad 17 maj 2010 - 16:42
Discshop har ändrat till 21 Maj nu och jag pratade med dom på morgonen. Dom kommer få in spelen under veckan och deras mål är att alla ska ha sina till på Fredag

Redigerat av FireSpirit, 17 maj 2010 - 17:07.
Postad 17 maj 2010 - 17:01
Xbox-review , för jag tror att IGN inte fick en PS3-kopia i tid:
Unfortunately. Rockstar was unable to provide us with a copy of the PS3 edition of Red Dead Redemption early and so we've had to delay that review until we get a chance to take it for a spin.
Postad 17 maj 2010 - 17:13

Redigerat av FireSpirit, 17 maj 2010 - 17:14.
Postad 17 maj 2010 - 17:21

Postad 17 maj 2010 - 17:32

Postad 17 maj 2010 - 18:42
skulle bli förvånad om det hamnar under 9.0 i medelbetyg på gamerankings
Postad 17 maj 2010 - 18:51

"CO-OP Stöd" vad är betyder detta för en spelnoob som jag?
Att du kan spela uppdrag med en kompis tillsammans i ett litet party istället för flera stycken mot varandra

Hoppas du förstår hur jag menar!
Postad 17 maj 2010 - 18:52
Att du kan spela uppdrag med en kompis tillsammans i ett litet party istället för flera stycken mot varandra
Hoppas du förstår hur jag menar!
Tack för det snabba svaret!
Postad 17 maj 2010 - 18:56
Tack för det snabba svaret!
Inga problem

Postad 17 maj 2010 - 19:00
Jaja, inget som dödar upplevelsen men tråkigt att det inte nämns någonstans. För någon har väl fått PS3-versionen att recensera?
Läste Gamereactors pappersrecension i solen och störde mig på att inga nackdelar togs upp. Alla spel har väl det? Speciellt sandlådespel...
Men det spelar ingen större roll, hypen är total och om jag skulle kunna sova till på fredag, så skulle jag starkt överväga detta.
Postad 17 maj 2010 - 19:23
PS3-versionen har ännu en gång lägre upplösning än 360 varianten. Precis som GTA4 med tilläggen från Rockstar.
Jaja, inget som dödar upplevelsen men tråkigt att det inte nämns någonstans. För någon har väl fått PS3-versionen att recensera?
Läste Gamereactors pappersrecension i solen och störde mig på att inga nackdelar togs upp. Alla spel har väl det? Speciellt sandlådespel...
Men det spelar ingen större roll, hypen är total och om jag skulle kunna sova till på fredag, så skulle jag starkt överväga detta.
Är det bekräftat att ps3:an får lägre upplösning? Ögnade igenom några recensioner man fann inga jämförelser på just skillnaden mellan 360/PS3.
Någon som har länk till källa på det med lägre upplösning?
Postad 17 maj 2010 - 19:31
Kommentaren var:
"The 360 is the superior version" according to a source eller dylikt.
Sen såg jag det på N4G.com, dom länkade till en tråd på Neogaf.
+ att historiken (GTA4, Gay Tony, Lost and the Damned) pekar på samma sak.
Och att IGN "inte hade fått tag på en PS3-version av spelet att köra" etc etc.
Kommer bättre bevis imorgon när folk i USA får börja köpa spelet.
Men jag kommer ändå köra PS3. Vill bara att folk inte tror spelet är perfekt. Jaggies kan ju styra, iaf mig.
Postad 17 maj 2010 - 19:32
Postad 17 maj 2010 - 19:32
Postad 17 maj 2010 - 19:34
Edit
Inget spel är perfekt...Men hur som helst så kan inget få mig att köpa 360 versionen

Edit2
Just läst Eurogamers recension och de hade egentligen inte mycket att klaga på heller..
Mest småsaker...
Hm.....Hoppas verkligen jag inte blir besviken..
Jag var inte överdrivet förtjust i GTA 4 och många verkar tycka att det är just GTA 4 fast i western.
Men som tur är finns det ju inga mobiltelefoner i Red dead redemption och förhoppningsvis inga påtvingade kompisar man bör roa
Redigerat av moparman, 17 maj 2010 - 19:51.
Postad 17 maj 2010 - 19:55

Men det blir nog ruskigt bra vilket som och för mig så är PS3:an ändå bättre än 360 hur dom än gör, men det är ju en smaksak

Postad 17 maj 2010 - 19:57
?!? Har du testat både 360 och PS3-versionerna?Jag måste tillägga att den lägre upplösningen inte märks alls på tilläggen till GTA4.
Jag har båda. Men jag föredrar ändå PS3-versionerna.
Har du sett PS3-screens?Ps3 har lägre upplösning. So what. Det ser jäkligt bra ut oavsett.
Vart då? Länka snälla

Exakt, mobilerna störde min GTA-upplevelse. Den här har småbuggar men inget som dödar spelet.Jag var inte överdrivet förtjust i GTA 4 och många verkar tycka att det är just GTA 4 fast i western.
Men som tur är finns det ju inga mobiltelefoner i Red dead redemption och förhoppningsvis inga påtvingade kompisar man bör roa
Gud vad jag längtar. Sett IGNs video review 5 ggr nu.

Postad 17 maj 2010 - 19:59
?!? Har du testat både 360 och PS3-versionerna?
Jag har båda. Men jag föredrar ändå PS3-versionerna.
Har du sett PS3-screens?
Vart då? Länka snälla
Exakt, mobilerna störde min GTA-upplevelse. Den här har småbuggar men inget som dödar spelet.
Gud vad jag längtar. Sett IGNs video review 5 ggr nu.
http://www.1up.com/d...0296&sec=IMAGES
Postad 17 maj 2010 - 20:02
Sjukligt vad jag längtar...Nästan så jag hoppas jag får feber och måste stanna hemma från jobbet

Har haft lite ångest över att byta in 2 spel men den är som bortblåst nu

Postad 17 maj 2010 - 20:05
Tack! Ser ju ruggigt bra ut. Vi får nog vänta tills pixelräknarna på Neogaf har sagt sitt...

(Är det fredag imorgon?!)
Postad 17 maj 2010 - 20:05
Men förhoppningsvis får jag se själv =/.
Postad 17 maj 2010 - 20:16
Verkar ju inte vara någon skillnad alls typ, och det står ju absolut inget om lägre upplösning

http://www.gamereact.....versionerna?/
Svaret är ju skrivet av Mäki som skrev GR recension också av RDR

Denna detalj låter ju inte så himla dålig heller

http://www.gamereact..... Redemption?/
Det är ju nästan ett krav iof i ett spel som detta, men skoj att Rockstar lyckades så bra som det verkar!
Redigerat av ogge666, 17 maj 2010 - 20:14.
Postad 17 maj 2010 - 20:21
Postad 17 maj 2010 - 20:33

Postad 17 maj 2010 - 20:36
Ett tips är att läsa de recensioner som satt lägst betyg..
Brukar bli mer nyanserat

Njaa....Tror faktiskt att det här spelet kommer att leverera
Postad 17 maj 2010 - 20:50

Postad 17 maj 2010 - 20:57
Det känns som hypen före GTA, den som lever får se.
Jo och GTA 4 levde ju inte riktigt upp till mina förväntningar :S, men det är väl en smaksak.
Självklart så är det ju ett grymt bra spel, men fanns många detaljer som jag inte gillade. Men de kan Rockstar ju ha fixat till detta spel

Postad 17 maj 2010 - 21:07
Men är onlinedelen bra så kan jag nog inte motstå ett köp. Kanske ses på en burk bönor vid lägerelden på fredag natt då

Postad 17 maj 2010 - 21:10
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa det på fredag eller inte (får Alan Wake imorgon).
Men är onlinedelen bra så kan jag nog inte motstå ett köp. Kanske ses på en burk bönor vid lägerelden på fredag natt då
Absolut

Postad 17 maj 2010 - 21:19
Kan inte bestämma mig om jag ska köpa det på fredag eller inte (får Alan Wake imorgon).
jag kan sitta och vänta på dig med whiskey till dig, ser det framför mig när du kommer ridande på din åsna

Postad 17 maj 2010 - 21:34

Postad 17 maj 2010 - 21:49
Postad 17 maj 2010 - 21:56
GTA 4 var en solklar 10 för mig och det här verkar snäppet vassare tom. Kommer inte gå utanför dörren denna helgen kan jag säga direkt.
Jag lär inte heller se så mycket dagsljus heller under helgen, men sedan så börjar väl jobbet klaga om man blir borta för mycket

Postad 18 maj 2010 - 02:44
Okej. Jo, jag fick ett snällt mail från dem att de ändrat datumet nu. Discshop brukar alltid vara snabba med leveranserna, så jag räknar kallt med att dra på mig cowboyhatten på fredag.CloudRabbit: Vet ej om du fått infon än, gissar att du har det, men iaf.
Discshop har ändrat till 21 Maj nu och jag pratade med dom på morgonen. Dom kommer få in spelen under veckan och deras mål är att alla ska ha sina till på Fredag

Jag tycker vi ringer FIFA och påpekar att RDR ju släpps dagen innan och kommer tokkrocka med fotbollen. Samlar vi ihop ett gäng MHB:are som ringer och gnäller lite så kommer de känna pressen att flytta finalen några veckor framåt. Piece of cake!men glöm inte att det är champions league finalen på lördag

Jo, det finns ju alltid ett gäng som fethypar spelet, men som blir rejält besvikna när de väl fått provspela och insett att det inte är något för dem. Själv försöker jag hålla förväntningarna nere, men det är ju otroligt svårt när man ser alla höga betyg och lovordande recensioner som ploppar upp som svampar i den här tråden.Tror många kommer bli besvikna här, ni har ju alldeles för höga förväntningar
Jag försöker tänka i banorna att det bara är ett jäkla spel för bövelen, men jag kan ändå inte låta bli att känna mig som ett barn dagarna innan julafton.
Funderar på och sova under brevinkastet under torsdag natt så jag inte försover mig på fredagen och missar en massa speltid. Borde ju vakna till om jag får ett PS3-spel i huvudet.

Postad 18 maj 2010 - 03:08
Får inget svar från dom angående release, står fortfarande på deras hemsida att den är i lager den 28/5
Värsta fall får ja beställa från Siba istället =D
Postad 18 maj 2010 - 07:23

Kan däremot säga att 360-versionen flyter på riktigt riktigt bra och ser sjukt bra ut, har tyvärr inte fått hem PS3-versionen ännu. Kan dock säga att återförsäljarna har fått in bägge versioner (därför jag kan säga att 360-versionen ser sjukt bra ut). Tur att man har sina kontakter

Redigerat av Leftt Behind, 18 maj 2010 - 07:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar