Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 03 July 2009 - 14:25

-Seb-
  • -Seb-
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Vad ja har förståt har kameran i 3GS lite bättre optik än de flesta mobilkamerer? Vilket gör den till ett vettigt alternativ ändå. Rätta mig om ja har fel där!:)

Sen MMS använder ja kanske 5 gånger per år men visst är de trevligt att funktionen nu finns.
Videosamtal beror väldigt mkt på användare. Ja har haft en 3G mobil i två år. Använt videosamtals funktion en gång, o de va bara för att testa. Så ja är bara gla att slippa en lite kamera på framsidan:P

Postad 03 July 2009 - 19:52

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Apple implementerade inte MMS i iphone av samma anledning som de struntade att ha en diskettstation på den första imacen för länge sen, det är en döende teknologi som inte har ngt att komma med jämfört med mail.
Det är Apples egen ståndpunkt, punkt.

Redigerat av simulacra, 03 July 2009 - 19:53.

Postad 03 July 2009 - 20:18

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Apple implementerade inte MMS i iphone av samma anledning som de struntade att ha en diskettstation på den första imacen för länge sen, det är en döende teknologi som inte har ngt att komma med jämfört med mail.
Det är Apples egen ståndpunkt, punkt.

Döende eller inte så är det iaf högaktuellt idag eftersom det uppenbarligen mms:as för x-antal miljoner om året.
Att kunna MMS:sa med en mobil är lika självklart som att kunna slå ett nummer med den.
oavsett om man inte skickar många mms själv eller inte så är det alltid någon som skickar ett till än själv :)

jag har gått igenom mängder med olika mobiler genom åren och äger just nu en xperia. är långt ifrån nöjd med den och kommer köpa mig en "vanlig telefon" nästa gång.
tittade ett tag åt 3gs men inser att den är förlegad och för dyr, precis som xperia mm.
det finns ingen riktigt avancerad telefon idag som funkar till 100%... frågan är om det kommer någon som kan vara alla till lag ;)

laptop i knät och en enklare mobil i handen är nog det stabilaste än idag.

Redigerat av somoene2, 03 July 2009 - 20:19.

Postad 03 July 2009 - 21:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ja, det är ju precis så det är...som alla andra WM-fanboys som spyr galla i iPhone-trådarna :)

Men lilla du , inte undra på när somliga höjer den till skyarna och kan inte se bristerna med en produkt man äger. Jag säger då det ;)

För att inte tala om pratet i Iphone 3g tråden där man klagade på att xperiatråden hade fler inlägg. Finns en del på sida 129 bland annat.

Postad 03 July 2009 - 21:37

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Döende eller inte så är det iaf högaktuellt idag eftersom det uppenbarligen mms:as för x-antal miljoner om året.

Ja, folk är ju knäppa som betalar sådana överpriser för en förlegad funktion. Operatörerna skrattar er rakt upp i ansiktet, speciellt när en del verkligen skriker efter MMS-funktionen som Apple hade valt att utelämna :)

Dessa användare verkligen MÅSTE få spendera sina pengar på MMS istället för att kanske ta del av en opinion som vill få bort skitet till förmån för t ex mail.

Men lilla du , inte undra på när somliga höjer den till skyarna och kan inte se bristerna med en produkt man äger. Jag säger då det ;)

För att inte tala om pratet i Iphone 3g tråden där man klagade på att xperiatråden hade fler inlägg. Finns en del på sida 129 bland annat.

Lilla du? :P

Varför skriver du över huvud taget i denna tråden, du har väl en WM-tråd att hylla samtidigt som du sneglar på iPhone som alla andra? :D Vad tillför ditt inlägg? Ingenting. Har man inget vettigt att skriva så bör man strunta i att skriva, så enkelt är det :D

Jag säger då det :)

Edit : Stavfel

Redigerat av zinned78, 03 July 2009 - 21:41.

Postad 03 July 2009 - 21:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Zinned78

Har du läst det här inlägget ?

https://www.minhembi...p;#entry2482426

Tycker det verkar vara ett bra inlägg som både tar upp bra och mindre bra saker på ett balanserat sätt..

Jag har nästan varit sugen på en Iphone men efter det inlägget vettetusan..

Verkar inte riktigt vara min typ av telefon ändå

Postad 03 July 2009 - 21:57

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

jag konstaterade samma sak tyvärr. och innan nu någon Apple taliban spyr galla på en vill jag ännu en gång poängtera att jag äger en Xperia som jag INTE är nöjd med :)

riktigt informativ länk att läsa med ;)

Postad 03 July 2009 - 22:05

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det jag tycker verkar värst är Itunes synkning rackel och att den inte verkar kunna multitaska i ordning..Inte utan jailbreak iaf......Telefonen borde ju kunna dyka upp som ett vanligt minne så man kan droppa grejor i vilken mapp man vill...Om man känner för det..Kanske finns nån lösning ?

Sen att den verkar bugga å är seg är väl inget jag läst nå mycket om på andra ställen...
Kanske inget problem som drabbar alla ?

Postad 03 July 2009 - 23:47

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Funktionerna jag har i min iPhone har jag haft i många tidigare telefoner. Det jag tycker Apple är otroligt duktiga på är att få oss att använda tekniken. iPhone är inte den bästa telefonen om man lusläser siffror som handlar om megapixel, mhz och gb men i slutändan handlar det inte om det, utan det handlar om att behärska tekniken.

Idag sitter jag på tunnelbanan, lyssnar på en podcast samtidigt som jag läser mailen från chefen. En kompis skickar ett SMS om att vi ska ses till veckan, jag ber honom SMSa hans nya adress. Kör igång spotlight och söker på Juli, telefonen hittar direkt mitt schema i mailkorgen och jag öppnar den bifogade Excelfilen och kollar hur jag jobbar SMSar tillbaka till kompisen och kollar sen upp adressen på google maps. Funderar hur länge tunnelbanan till homom tar och får inom 30 sekunder ett svar från SL-applikationen... Det tar aldrig slut...

Med nya 3GS kan jag göra allt detta mycket snabbare tack vare snabbare processor och snabbare internet. Telefonen är inte perfekt ännu men då kan man fråga sig var Sony Ericsson T68i en perfekt mobil? För det var bland Sony Ericssons första produkter. Jag är imponerad över att ett företag kan sälja en telefon ett helt år, och när dom släpper en ny modell så är det precis samma format som på den förra. Sony Ericsson och Nokia har så många modeller att man knappt orkar hålla reda på vad som finns och inte finns. Vissa modeller säljs bara några månader för att sedan utgå, och många modeller är i princip likadana.

3GS kommer bli grym, ska byta ut min iPhone när den kommer.

Postad 04 July 2009 - 01:19

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Funktionerna jag har i min iPhone har jag haft i många tidigare telefoner. Det jag tycker Apple är otroligt duktiga på är att få oss att använda tekniken. iPhone är inte den bästa telefonen om man lusläser siffror som handlar om megapixel, mhz och gb men i slutändan handlar det inte om det, utan det handlar om att behärska tekniken.

Idag sitter jag på tunnelbanan, lyssnar på en podcast samtidigt som jag läser mailen från chefen. En kompis skickar ett SMS om att vi ska ses till veckan, jag ber honom SMSa hans nya adress. Kör igång spotlight och söker på Juli, telefonen hittar direkt mitt schema i mailkorgen och jag öppnar den bifogade Excelfilen och kollar hur jag jobbar SMSar tillbaka till kompisen och kollar sen upp adressen på google maps. Funderar hur länge tunnelbanan till homom tar och får inom 30 sekunder ett svar från SL-applikationen... Det tar aldrig slut...

Med nya 3GS kan jag göra allt detta mycket snabbare tack vare snabbare processor och snabbare internet. Telefonen är inte perfekt ännu men då kan man fråga sig var Sony Ericsson T68i en perfekt mobil? För det var bland Sony Ericssons första produkter. Jag är imponerad över att ett företag kan sälja en telefon ett helt år, och när dom släpper en ny modell så är det precis samma format som på den förra. Sony Ericsson och Nokia har så många modeller att man knappt orkar hålla reda på vad som finns och inte finns. Vissa modeller säljs bara några månader för att sedan utgå, och många modeller är i princip likadana.

3GS kommer bli grym, ska byta ut min iPhone när den kommer.

Så sen är batteriet slut :)

Postad 04 July 2009 - 08:01

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

jag konstaterade samma sak tyvärr. och innan nu någon Apple taliban spyr galla på en vill jag ännu en gång poängtera att jag äger en Xperia som jag INTE är nöjd med :)

riktigt informativ länk att läsa med ;)

Varför komma in i en tråd och förolämpa folk som gillar produkten för "Apple talibaner"? Ja, det finns många som är väldigt hängivna Apple men sådana inlägg som ditt är bara dumt och provocerande.

Det jag tycker verkar värst är Itunes synkning rackel och att den inte verkar kunna multitaska i ordning..Inte utan jailbreak iaf......Telefonen borde ju kunna dyka upp som ett vanligt minne så man kan droppa grejor i vilken mapp man vill...Om man känner för det..Kanske finns nån lösning ?

Sen att den verkar bugga å är seg är väl inget jag läst nå mycket om på andra ställen...
Kanske inget problem som drabbar alla ?

Du har så sant, vill man använda den som en vanlig USB-MP3 spelare så skall man inte ha en iPhone, vill man multitaska som på en dator skall man inte ha en iPhone, vill man ringa videosamtal skall man inte ha en iPhone.

Däremot om man beredd på att testa ett nytt arbetsflöde och något annorlunda så kan iPhoenen mycket väl vara väl värd en chans. Det kan ju till och med vara så att man hittar funktioner som man innan förkastade som onödiga till att visar sig bli helt oumbärliga. Samma sak med funktioner man trodde man skulle sakna, kan visa sig ganska oviktiga i det långa loppet.

Det finns ingen telefon på marknaden i dag som är perfekt, alla har brister, och iPhonen är ingen undantag. Den kunde ha bättre kamera med blixt. Den kunde ha minneskortsläsare. Den kunde ha en extra kamera framåt. Men en liknande lista kan man ju göra för alla telefoner. Det som gör att så många faller för iPhonen är att de upptäcker att de använder så många fler funktioner i sin telefon än de tidigare gjort. Inte för att de inte funnits där, utan för att de är så smidigt integrerat och lättillgängliga.

Postad 04 July 2009 - 12:23

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Lilla du? :)

Varför skriver du över huvud taget i denna tråden, du har väl en WM-tråd att hylla samtidigt som du sneglar på iPhone som alla andra? ;) Vad tillför ditt inlägg? Ingenting. Har man inget vettigt att skriva så bör man strunta i att skriva, så enkelt är det :P

Jag säger då det :D

Edit : Stavfel

Ja lilla du.. det behöver inte bara syfta till åldern.

Varför jag skriver i denna tråden? Får jag inte det? Jag gillar att se runt bland alternativen och bara för att jag tar upp något negativt så ska jag inte få skriva här? Det du gör, ofta i dina inlägg är att just höja din telefon till skyarna utan att se till dess brister och sedan snackar du skit om andra telefoner om hur dåliga de är , typ jämt? :D
Sedan undrar jag vad ditt inlägg ovanför tillför? Ingenting det heller. Så varför skrev du det om man nu ska strunta i att skriva om man inte tillför något vettigt?

Löjligt var ordet.

Edit*
Förövrigt , bra skrivet Phindus!

Redigerat av Unregistered0354d681, 04 July 2009 - 12:25.

Postad 04 July 2009 - 12:24

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
SonicSyndicateSM4Ever >>

Om det du säger skulle vara sant, så har du nu lyckats med två meningslösa inlägg vilket är ett mer än mig. Sluta spy galla här, skriv om du har något vettigt att bidra med. Du får givetvis gärna skriva om saker du tycker är negativa men då ska det ju göras konstruktivt för att fylla någon funktion, det har du missat.

Zinned78

Har du läst det här inlägget ?

https://www.minhembi...p;#entry2482426

Tycker det verkar vara ett bra inlägg som både tar upp bra och mindre bra saker på ett balanserat sätt..

Ja, jag har läst det inlägget och respekterar hans åsikter men jag håller inte med.

Jag upplever inte alls iPhone vara seg, varken i direkt handhavande eller vid t ex surfning med Safari. Några problem med multitasking och mail har jag inte, telefonen har hängt sig ett par gånger men vilken telefon har inte gjort det?

Att man sedan inte kan ansluta telefonen till datorn och flytta filer kors och tvärs vet man ju då den är uppbyggd på så sätt med ett flashminne och inte med en hårddisk. Köper man iPhone så får man ju faktiskt vara medveten om vad man köper och inte bara tro en massa som man sedan har mage att gnälla på, som epluribus gör i sitt inlägg.

Några direkta problem med täckningen har jag inte upplevt faktiskt, absolut inga problem med att jag inte blir notifierad vid mail eller SMS/MMS.

Btw, jag förstår faktiskt inte riktigt kritiken mot batteriets kapacitet. Jag kan vid normalt användande använda min i ca tre dagar, det tycker jag är ruggigt bra för att vara en smartphone. Jag har haft flera st innan och ingen av dessa har klarat det. Tror man att man med en sådan stor skärm ska kunna sitta och surfa, kolla på film, maila, spela spel osv i en vecka utan att batteriet går ner till hälften, ja då...då är man en direkt idiot som inte tänker efter.

Redigerat av zinned78, 04 July 2009 - 12:27.

Postad 04 July 2009 - 14:45

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Oj oj, har finns det verkligen iPhone fan boys.

Det är bara att inse att iPhone 3Gs är inte en komplett mobil/handdator år 2009 med tanke på vad det finns för teknik idag som Apple ha utelämnat från iPhone 3Gs... igen.

Mvh

Redigerat av Unregisteredaa73c0e8, 04 July 2009 - 14:45.

Postad 04 July 2009 - 16:12

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Säg en telefon som är komplett idag 2009. Tror du kommer få svårt att hitta en...

Jag tänkte byta min iPhone 3G mot en HTC Magic idag. Ville läsa lite tester bara och fick se att den bara spelar in video i CIF. Väldigt 2009!
Sen kanske man skiter i videoinspelning och då är Magic väldigt trevlig. Men som sagt, svårt att hitta en telefon som har alla rätt.
Nä, min 3G kommer bytas ut mot en 32GB 3Gs senast 31 juli. Hoppas på en kontakt i Belgen så jag kanske kan få den till veckan istället... :)
Av alla smartphones jag haft är iPhone den som är helt klart bäst. Finns ingen som kunnat matcha den i praktiken. På pappret finns det massor med modeller som är bra mycket bättre men när det kommer till användningen så tycker jag att iPhonen kör ifån dom med hästlängder. HTC Magic är en värdig kollega dock. Synd på videoinspelningen bara...

Visst finns det fel och brister med iPhone. Det som jag stör mig mest på nu är brist på RAM. Surfar man så krashar Safari förr eller senare pga. av att minnet tar slut och iPhone inte hanterar det bättre. 3Gs kommer med dubbelt så mycket så jag tror och hoppas det blir bättre. Har läst att dom som bytt till 3Gs upplever den som bra mycket mer stabil.

Han som skriv inlägget om alla problem med sin iPhone och speciellt efter 3.0 borde lämna in sin. Jag har inte haft ett enda tappat samtal sen jag köpte min 3G i juli förra året. Däremot hände det hela tiden med min iPhone 2G...
Sen låser min iPhone sig i stort sett aldrig, inte för alla mina kollegor som också kör iPhone. Helt klart måste det vara fel på hans lur. Sånt händer ju faktiskt med all elektronik. Xbox 360 är ett praktexempel. ;)

Nä, jag tycker vi ska vara glada och glädjas åt att telefoner som kommer istället för att tracka ner på dom.
Se bara var Appel har tagit smartphonesmarknaden. Nu är det bra att det kommer konkurrenter som Palm Pre och alla Andoider som kommer som gör att Apple måste utveckla iPhone. Och så kommer det gå runt.
I slutändan är det vi konsumenter som får glädje av det. Skulle det bara finnas en tillverkare utan konkurrenter skulle det inte hända lika mycket och lika fort.

LÄNGE LEVE HÅRDVARA (och viss mjukvara :P)!!!

Välj en telefone som passar just dig och skit i dom andra. Gillar man den inte så köper man den inte. Att argumentera emot en viss modell och försöka konvertera dom som redan kommit att älska sin iPhone är rätt kört! :D
Precis på samma sätt som att iPhoneälskarna inte kan konvertera tex. Androidälskarna.
Själv älskar jag hårdvara och ny teknik så jag kör på det som passar mina behov. Tänkte som sagt köra Magic från och med idag men videoinspelningen gör att jag stannar i Applelägret ett tag till. Ska bli intressant att se nya Androider framöver. Det kommer nog spruta ut Andriodmodeller snart och Android som OS är väldigt trevligt.

EDIT: Oj vad långt det blev. Ber om ursäkt men orkar inte korta ner...

Redigerat av ktd, 04 July 2009 - 16:13.

Postad 04 July 2009 - 16:36

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Oj oj, har finns det verkligen iPhone fan boys.

Det är bara att inse att iPhone 3Gs är inte en komplett mobil/handdator år 2009 med tanke på vad det finns för teknik idag som Apple ha utelämnat från iPhone 3Gs... igen.

Mvh

Helt rätt, iPhone är inte komplett. Dock så existerar det inte en komplett telefon på marknaden idag och det har det inte gjort sedan jag skaffade min första 1995 och det kommer det aldrig att göra. Apple är nya på telefonmarknaden men ändå har de på kort tid kapat stora marknadsandelar, och detta med endast tre modeller. Massor av folk har köpt en iPhone och det skrivs spaltmeter om den av både tidningar och av privatpersoner.

Att gnälla på att t ex iPhone är dålig för att den inte har möjlighet till detta och detta säger att man gärna vill ha en men tycker det är synd att den inte stödjer vissa saker. Det är ju bara löjligt att spendera tid i ett internetforum för att spy galla på en telefon som man har konstaterat inte är något för en själv. Kort sagt, vill man inte ha den så köper man inte den.

Postad 04 July 2009 - 17:43

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Det jag tycker är tråkigt med min iPhone är att blåtand fungerar väldigt dåligt den hade kunnat vara utan. Sony Ericsssn HBH-DS205 kopplar bort minst 10 gånger per dag, om jag har mobilen i ryggsäcken så hackar ljudet, jag kan lägga till enheten igen då fungerar det bra 5-10 minuter sen hackar det igen. Man kan inte ta emot filer eller kontakter via blåtand heller. Har även provat med ett Nokia BH-215 och det kopplar också bort ibland, sen är det fel som att den hänger sig, är seg. Jag överväger att byta plattform i framtiden, men just nu är den svår att slå trots alla brister.

Radio kan man sakna ibland också...

Postad 04 July 2009 - 17:51

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Det jag tycker är tråkigt med min iPhone är att blåtand fungerar väldigt dåligt den hade kunnat vara utan. Sony Ericsssn HBH-DS205 kopplar bort minst 10 gånger per dag, om jag har mobilen i ryggsäcken så hackar ljudet, jag kan lägga till enheten igen då fungerar det bra 5-10 minuter sen hackar det igen. Man kan inte ta emot filer eller kontakter via blåtand heller. Har även provat med ett Nokia BH-215 och det kopplar också bort ibland, sen är det fel som att den hänger sig, är seg. Jag överväger att byta plattform i framtiden, men just nu är den svår att slå trots alla brister.

Mitt SE DS205 fungerar perfekt tills man stängt av det en gång. Då börjar det hacka och man får para om... Bug...

Postad 04 July 2009 - 17:58

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0

Du kanske redan kör det men annars är FStream bra. Du kan inte "ratta" frekvenser men dom flesta kanaler har ju webbradio...
Jag kör ofta p3, p3 rockster och Bandit på iPhonen när jag är ute på jobb och kunden inte har radio.

Redigerat av ktd, 04 July 2009 - 18:04.

Postad 04 July 2009 - 19:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Itunes är ju underbart att synka med, finns inget att klaga på där, alla mina kontakter synkas utan att jag behöver ha äckeloutlook installerat, musiken drar jag över i samma program, även bilder och apps etc.

Iphone skulle inte var amkt utan itunes, e kollega köpte ngn touchvariant av samsung, han kunde aldrig få outlook att synka vettigt, väldigt 2009 att behöva bråka med programvara.

Och av ngn anledning så verkar iphone få ta mer skit än ngn annan mobiltelefon i historien, alla ska klaga på funktioner som ingen brydde sig om för ett par år sen.
MMS har aldrig varit så viktigt för folk som när apple struntade att bygga in det till förmån för mail.
Att använda telefonen som disk är tydligen oxå väldigt viktigt trots att extremt få verkligen gör det, itunes suger för att det låser in folk, att det å andra sidan gör livet med iphone betydligt lättare pratas det sällan om.

Postad 04 July 2009 - 19:50

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
Det lustiga är att Iphone hyllas som nått mirakel, när det är en ordinär mobil med bra gränssnitt som passar dom mer okunniga.

Postad 04 July 2009 - 20:40

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Jag har kört Tytn II i 1.5 år och varit skapligt nöjd...

Är ingen poweruser så att jag måste använda skrivprogram å dyligt men jag gillar att kunna köra flera program samtidigt och sen känner jag mig skeptisk till Itunes men nu ska ju sägas att jag inte alls testat Itunes..

Det enda ja läst är att det inte funkar/ser lika bra ut på pc och vissa verkar sky det som pesten.

Inte alls missnöjd med Wm och möjligheten att testa 100000 program och att allt finns men på ett annat plan känner jag att Iphone nu verkar ha kommit till den punkt där den verkar funka riktigt bra..Struntar i vilken megapixel kameran har ...

Tror ni att jag kommer sakna multitaskning ?'
Vad mer exakt funkar och vad funkar inte ?

Är det stor skillnad mellan Iphones upplösning å tex HTC touch HD ?

Väldigt glad om nån svara som inte höjer ena märket till skyarna och kan på allvar se fel och brister på det egna systemet

/Linus

Postad 04 July 2009 - 20:47

urr
  • urr
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag förstår dock inte det här.

Varför skulle folk ljuga om att man gillar sin telefon?

Jag har haft en 10-15 mobiler tidigare, nu har jag sen 2 mån tillbaka en 3G. Och jag tror jag aldrig kommer byta tillbaka. Tror ni på fullaste allvar jag skulle tänka så om det inte var befogat?

Jag har ägt Xperia, nokia e71 etc etc, och jag får lite panik av att tänka på att använda en sådan igen.

Innan någon annan tillverkare gör ett gränssnitt som är så användarvänligt och smart, kommer iPhone stå kvar på tronen. Detta oavsett sämre hårdvara och brist på funktioner(vilket jag iofs inte tycker det är, men om vissa nu tror att det är relevant).

Jag skulle gärna köpa en omnia, xperia, eller liknande, om dom kom med iPhone OS.

Postad 04 July 2009 - 20:52

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Not on topic men ändå.. var sugen på 3GS men inte längre.. Tänkte bara tipsa de som är iPhone sugna.. Själv ägaer jag en Magic och är nöjd.
Android lur från SonyEricsson på G.

http://www.swedroid..../rachael3_s.jpg

Postad 04 July 2009 - 21:00

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det lustiga är att Iphone hyllas som nått mirakel, när det är en ordinär mobil med bra gränssnitt som passar dom mer okunniga.

Okunniga på vilket sätt? För att det funkar out of the box? För att de flesta inte känner ngt behov att scripta widgets?

Blir till att se hur den där nya xperian verkligen funkar när man väl har den i handen, har hört en del arga åsikter från de som har en idag.

Redigerat av simulacra, 04 July 2009 - 21:01.

Postad 04 July 2009 - 21:16

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Okunniga på vilket sätt? För att det funkar out of the box? För att de flesta inte känner ngt behov att scripta widgets?

Blir till att se hur den där nya xperian verkligen funkar när man väl har den i handen, har hört en del arga åsikter från de som har en idag.

Blanda inte telefonmärket med OSet.. Om du är forumräv ta och läs lite.

Postad 04 July 2009 - 21:31

Whillis
  • Whillis
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Nya Iphonen tål inte värme!!

Postad 04 July 2009 - 21:37

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Blanda inte telefonmärket med OSet.. Om du är forumräv ta och läs lite.

Det var nog det roligaste jag läst :) Vad brukar SE köpa för OS? Vad brukar Nokia köra för OS? Och så vidare.. Klart man ska blanda ihop telefonmärket med OS :D

Dessutom, varför gå in i en iPhone-tråd och göra reklam för en helt annan telefon? Tror jag ska gå in i HTC-forumen och skriva "Not on topic men ändå... iphone är en jävligt bra telefon. "

Postad 04 July 2009 - 22:49

lelkes
  • lelkes
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

.....

.......................

Körde du 3G eller wlan?

Postad 05 July 2009 - 03:14

passan1
  • passan1
  • Beroende

• 1019 inlägg
  • 0
Jaha tål inte värme eller kyla, http://www.aftonblad...ticle5470906.ab

Redigerat av passan1, 05 July 2009 - 03:14.

Postad 05 July 2009 - 10:30

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0
http://www.phonearen...cle-a_5859.html

Postad 05 July 2009 - 10:44

x-rat3d
  • x-rat3d
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

http://www.phonearen...cle-a_5859.html

Tack för tipset. Tänker inte slänga 9K på sånt skräp.

Postad 05 July 2009 - 11:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Bra, hejdå, låt inte dörren träffa dig på vägen ut!

Redigerat av simulacra, 05 July 2009 - 11:14.

Postad 05 July 2009 - 11:44

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Att en telefon haft det problemet betyder ju inte att alla har det..

Bättre då att ta det lugnt ett tag och se vad som händer..

Edit
Alla telefoner kan ju gå sönder

Redigerat av moparman, 05 July 2009 - 11:44.

Postad 05 July 2009 - 13:16

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

wigtor >> Enkelt svar.

OS'et i iPhone bygger ju på Mac OS som i sin tur bygger på UNIX. Andra lurar har långsamma och uselt konstruerade OS som Windows Mobile, Symbian etc. Ingen tvekan om vilket OS som är herre på täppan.

Jag håller med, iPhone har det bästa gränssnittet och det mesta flyter bra. Med 3G S kan det bara blii bättre.

Om "dom" hade anställt 1-2 programmerare vana vid Windows så kanske vi i andra änden fått vettig mjukvara och då hade det blivit world domination! :-)
(iTunes är ju verkligen en mardröm i de flesta scenarion, som Windows-användare hatar jag det mesta med iTunes, speciellt synkning)

Postad 05 July 2009 - 15:36

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Det roliga är, hittills har jag inte hört ngra orsaker till VARFÖR itunes suger, hur många som tycker att det suger har ens använt det mer än en timme då de inte orkar ta sig över omställningströskeln.
Jag skulle inte ha en iphone om itunes inte funnits.

Postad 05 July 2009 - 16:18

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Det roliga är, hittills har jag inte hört ngra orsaker till VARFÖR itunes suger, hur många som tycker att det suger har ens använt det mer än en timme då de inte orkar ta sig över omställningströskeln.

Jag säger samma sak, jag har aldrig hört något förklar varför. Men det kanske maxxess göra nu? Det hade varit intressant att veta för jag har, ärligt sagt, inte haft något som helst problem med iTunes på min PC.

Sedan kan man ju bara skratta åt fubbickar som NisseGurra so kommer in och kräker ur sig massa saker om något som han ändå inte vill ha och tycker är skit :) Han tillhör väl skaran som så väldigt gärna vill ha en iPhone men vill inte visa andra att han vill ha en, det går ju inte för sig :D

Dessutom förolämpar han alla andra med sitt uttalande, han kanske ska ta och täppa igen och sluta skriva i tråden? :D

Redigerat av zinned78, 05 July 2009 - 16:20.

Postad 05 July 2009 - 16:21

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3782 inlägg
  • 0

En liten teori är att det handlar om Windows. iTunes är trevligt i Mac OS X men jag upplever det som otillförlitligt i Windowsmiljö.

Kör man Mac OS X iTunes håller jag helt med om att det är smidigt och behändigt, samt stabilt.

Eftersom iPhone är en Appleprodukt känner jag att man bör köra Mac OS X och ha en iPod sedan tidigare för att det skall bli riktigt lyckat. Något säger mig att Apple tänkt på Mac OS X-folket i första hand.:)

Postad 05 July 2009 - 16:25

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Jag säger samma sak, jag har aldrig hört något förklar varför. Men det kanske maxxess göra nu? Det hade varit intressant att veta för jag har, ärligt sagt, inte haft något som helst problem med iTunes på min PC.

Sedan kan man ju bara skratta åt fubbickar som NisseGurra so kommer in och kräker ur sig massa saker om något som han ändå inte vill ha och tycker är skit :) Han tillhör väl skaran som så väldigt gärna vill ha en iPhone men vill inte visa andra att han vill ha en, det går ju inte för sig :D

Dessutom förolämpar han alla andra med sitt uttalande, han kanske ska ta och täppa igen och sluta skriva i tråden? :D

Ziined, du är en av dessa Apllefanboys som bara slickar Apples rumpa. Du har svårt att ta att Iphone inte är perfekt?
så knip igen själv istället.

http://www.pcworld.c...ng_reports.html
http://www.howardfor...mp;pollid=10068

Redigerat av NisseGurra, 05 July 2009 - 16:26.

Postad 05 July 2009 - 16:36

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0
Finns väll ingen lur som är perfekt... och det väll det som är lite trevligt... som gör att man kan byta lur med 6-12 mån intervall och dessutom tycka det är lite kul... så är det för mig i alla fall.

Hur som helst tycker jag att det har blivit en mycket otrevlig ton här.

Jag anser att folk som redan har sågat iphone/itunes inte har här att göra... flame är bara trist i längden.

Hoppas att någon moderator tar en titt på detta... Tråkigt att det ska bli så här!!! TRIST!!

//Micke

Postad 05 July 2009 - 16:57

jani77
  • jani77
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Det tråkiga är väl att nivån blir så sjukt barnslig. det är ungefär som xbox360 vs ps3 tråden på flashback. det är bara en ###### pajkastning.

Jag anser att gillar du iphone. så köp den.
Gillar du hellre nån annan telefon så köp den istället.
jag personligen tänker köpa en iphone 31 juli men det gör inte att jag ser på människor som inte har iphone.

Postad 05 July 2009 - 18:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Bästa är väl om man kan diskutera för och nackdelar på ett vuxet sätt...

Så här skriver Tooobe om Itunes i en tråd här i forumet om Htc Touch HD VS Iphone

Mina största problem med det är att det inte övervakar en mapp efter nya filer på ett bra sätt. Samt att det bara är användbart om man gör spellistor. Samt att det lätt blir dubletter av filer vilka är svåra att identifiera (trots specifik funktion för detta). Samt att det är fruktansvärt segt, både i OSX (jämfört med andra program) men framför allt i Windows. Att det inte sparar betygsatta låtar i filerna - om man vill det (som man kan aktivera i t.ex. Windows Media Player). Att allt måste syncas till min iPhone. Vet inter hur många gånger det har blivit nåt fel och allt innehåll på telefonen raderas och måste syncas om igen.

Bara vad jag kommer på såhär på rak arm...

Postad 05 July 2009 - 18:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Ziined, du är en av dessa Apllefanboys som bara slickar Apples rumpa. Du har svårt att ta att Iphone inte är perfekt?
så knip igen själv istället.

http://www.pcworld.c...ng_reports.html

Som sagt, ingen telefon är perfekt, det har inte ens iphoneägarna här inne sagt, min PS3 går upp i maxvarv nu under sommaren, betyder det att den suger för att den blir överhettad i sommarvärmen?

De som fått missfärgning i skalet av värmen har hittills inte berättat vad de gjort med telefonen när den blivit överhettad, om det är 30 grader ute och gassande sol och de sitter och spelar spel i flera timmar så är det klart att den blir överhettad, vad ska man göra åt det?
Vad säger att andra lurar INTE pajar under liknande användning, iphone introducerade smartare telefoner till en grupp människor som hittills aldrig suttit med såna telefoner, innan iphone kom så var det få telefoner som användes på samma sätt.

Palm Pre ger upphov till missfärgningar i displayen när folk suttit nu under sommaren och använt den.
slickar Prefans Palm stjärt för att de trots allt gillar sin pre?

Man måste ha en vidare referens än "telefon x måste vara perfekt annars är den skit" eftersom inga bevis än finns för att det är ett enskilt iphoneproblem.
Rätt naturlig utveckling nu när fler telefoner klockas högre med kraftigare hårdvara, avkylning är ngt som få telefontillverkare kollat ordentligt på.

Det som stör mig som iphoneägare är att telefonen hela tiden utsätts för rena hatkampanjer av folk som inte ka låta saker bero, det är ingen perfekt telefon och vi som äger en är mkt väl medvetna om dess begränsninar, sen är frågan om vi störs av dem, faktum kvarstår att ingen som postar här sitter och beskyller android och prefans för att vara blinda mactalibaner, då är frågan vilka som är sorgligast.

Det hela påminner om fanatiska ateister som hårdfört dissar religion men missat att deras ateism blivit en religion i sig.

Redigerat av simulacra, 05 July 2009 - 18:28.

Postad 05 July 2009 - 18:35

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Bästa är väl om man kan diskutera för och nackdelar på ett vuxet sätt...

Så här skriver Tooobe om Itunes i en tråd här i forumet om Htc Touch HD VS Iphone

Mina största problem med det är att det inte övervakar en mapp efter nya filer på ett bra sätt. Samt att det bara är användbart om man gör spellistor. Samt att det lätt blir dubletter av filer vilka är svåra att identifiera (trots specifik funktion för detta). Samt att det är fruktansvärt segt, både i OSX (jämfört med andra program) men framför allt i Windows. Att det inte sparar betygsatta låtar i filerna - om man vill det (som man kan aktivera i t.ex. Windows Media Player). Att allt måste syncas till min iPhone. Vet inter hur många gånger det har blivit nåt fel och allt innehåll på telefonen raderas och måste syncas om igen.

Bara vad jag kommer på såhär på rak arm...

Ja, att itunes inte har en funktion för att bevaka mappar är konstigt, själv så har jag inget sånt behov eftersom jag vill ha stenhård koll på mitt bibliotek.
Dubletter hittar jag lätt eftersom jag har den kontrollen, blir det en dublett med rätt id3 så dyker den upp under eller över sin kopia och jag tar bort den, har den ingen dublett hamnar den längst ner bland de filer som har dåliga taggar.
Itunes 5 och 6 var oerhört segt i wndows men det har blivit betydligt bättre sen v7, däremot så stannar allt upp eett par sekunder när jag kopplar in iphonen, och ingen sync har hittills lett till att grejer raderas på telefonen.

Däremot är restoretiden obekvämt lång vilket är extremt störigt, det borde ju bara vara att ta bort allt genom en snabb formatering och sen ladda upp den gig som min backup består av, men jag antar att det är osx filsystem som gör saker på sitt eget sätt.

Postad 05 July 2009 - 18:35

jani77
  • jani77
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Som sagt, ingen telefon är perfekt, det har inte ens iphoneägarna här inne sagt, min PS3 går upp i maxvarv nu under sommaren, betyder det att den suger för att den blir överhettad i sommarvärmen?

De som fått missfärgning i skalet av värmen har hittills inte berättat vad de gjort med telefonen när den blivit överhettad, om det är 30 grader ute och gassande sol och de sitter och spelar spel i flera timmar så är det klart att den blir överhettad, vad ska man göra åt det?
Vad säger att andra lurar INTE pajar under liknande användning, iphone introducerade smartare telefoner till en grupp människor som hittills aldrig suttit med såna telefoner, innan iphone kom så var det få telefoner som användes på samma sätt.

Palm Pre ger upphov till missfärgningar i displayen när folk suttit nu under sommaren och använt den.
slickar Prefans Palm stjärt för att de trots allt gillar sin pre?

Man måste ha en vidare referens än "telefon x måste vara perfekt annars är den skit" eftersom inga bevis än finns för att det är ett enskilt iphoneproblem.
Rätt naturlig utveckling nu när fler telefoner klockas högre med kraftigare hårdvara, avkylning är ngt som få telefontillverkare kollat ordentligt på.

Det som stör mig som iphoneägare är att telefonen hela tiden utsätts för rena hatkampanjer av folk som inte ka låta saker bero, det är ingen perfekt telefon och vi som äger en är mkt väl medvetna om dess begränsninar, sen är frågan om vi störs av dem, faktum kvarstår att ingen som postar här sitter och beskyller android och prefans för att vara blinda mactalibaner, då är frågan vilka som är sorgligast.

Det hela påminner om fanatiska ateister som hårdfört dissar religion men missat att deras ateism blivit en religion i sig.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

On topic igen, ingen som har hört nåt om priser med abbonnemang på 3gs?

Postad 05 July 2009 - 19:14

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlägg
  • 0
4 v tills den börjar säljas, jag tror att vi kommer få vänta en vecka till innan det kommer priser.
men jag hoppas att jag har fel

Postad 05 July 2009 - 20:50

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0

ooops. Flame war, det var inte min mening!!

Ang. mina porblem med iTunes så är det bara att läsa bakåt i tråden. Jag har fått data raderad mängder med gånger eftersom iTunes fungerar skitdåligt med > 1 dator.

Sedan hakade det upp sig såklart den enda gången jag köpte nått dyrt (Navigon Nordics). 500 spänn draget på kortet och en dags väntan på att Apple skulle låta mig ladda ned applikationen igen då iTunes frös direkt efter att ha dragit pengarna :-) Man är helt i händerna på någon annan (supporten fixade dock inom 24h).

Det känns lite löjligt på jobbet att synka min skitdyra skitbra telefon med ett program som uppenbarligen har andra fördelar än hantera min telefon? Överföra bilder går ju exvis inte om man har två datorer, det hela känns så amatörmässigt.

Som musikspelare och van vid Winamp eller Squeezeplay så upplever jag programmet som oerhört laggigt, jag gillar inte iTunes som musikspelare heller. Sorry.

Jaha, det var mina åsikter, bli inte upprörda nu bara för att jag dissar iTunes (i en annan tråd dissar jag Navigon för iPhone :-)

Postad 05 July 2009 - 20:53

Unregistered853d8d2b
  • Unregistered853d8d2b
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Man undrar ju vem som är fanatikern här inne...varför ta det som ett personligt påhopp bara för att folk länkar till artiklar om eventuella brister? Borde ju vara tacksam för fan...

Postad 05 July 2009 - 23:40

ktd
  • ktd
  • Veteran

• 1662 inlägg
  • 0
Tydligen så beror inte missfärgningen på vita 3Gs på värmen...

http://www.macrumors...ot-overheating/

Reports of overheating and discoloration on the new white iPhone 3GS have been circulating over the past week or so, but a new report [Google translation] from frenchiPhone (via Hardmac) claims that the discoloration is due to contact with some third-party cases and not associated with overheating. The discoloration reportedly can be removed by wiping the back of the iPhone with alcohol.

Tar nog bara en dag eller två innan nästa vändning kommer i den här frågan. :P
Men med tanke på hur många 3Gs det sålts och få som rapporterat så borde det inte vara ett stort problem och dom som har problem med missfärgning som inte beror på 3:e-parts "väskor" lär inte ha problem att få telefonen utbytt eller iaf få ny baksida.

Postad 06 July 2009 - 00:11

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Oh shit, över 100 personer har något att klaga på när det gäller nya iPhone! What to do, what to do... :P

Tycker att priserna hos de olika operatörerna bör ploppa upp nu i veckan så att man kan klura och fundera och diskutera sönder dem i 4 veckor! :)

Redigerat av shapic, 06 July 2009 - 00:12.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.