Fujitsu Scaleo Home Server 2205
928 svar till detta ämne
Postad 13 juli 2009 - 23:28
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
Den fungerade dåligt med usel prestanda. Till slut avslöjade någon här att avinstallera PVconnect och det gjorde susen:)
Jag har förövrigt installerat Avast antivirus, WHS versionen. 2 månaders testversion och än så länge har det fungerat felfritt. Så lär väl betala för en licens sen.
Har för mig att Avast vid ominstallation ger 2 nya friska månader ...
Postad 14 juli 2009 - 20:06
liddes
-
liddes
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Kommer numera ha viktig data som bilder osv på min ena hårddisk i min stationära och låta Scaleon ta backuper på den disken. Istället för att ha ALLT viktigt på Scaleon. 
Det är just det som är det roliga i marknadsföringen av WHS och i det här fallet Scaleo 2205. 1) Spara allt på din WHS 2) Ta backup av dina klienter (öhh, skulle jag inte spara allt på servern?) Jag råkade ut för att mitt nätaggregat gick sönder och hela maskinen (inkl diskar) blev utbytta. Min lösning för att slippa förlorat data är 1) Sparar allt på min WHS 2) WHS'n tar backup av mina klienter (program etc) för en enkel återställning 3) WHS trycker ut en backup (fil inte image) med x arkivkopior av filerna till en av klienterna. Med hjälp av detta kommer jag åt mina filer vid behov om jag inte kommer åt WHS'n. WHS'ns inbyggda dupliceringsfunktion hjälper ju föga om någon familjemedlem oavsiktligt råka ta bort/ändra någon fil.
Postad 15 juli 2009 - 04:32
anberlin
-
anberlin
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
är det någon mer än jag har har en lite tjutande sjukt irriterande ljud från fläkten från nätdelen i den??? om någon har det, var det jobbigt att byta ut den, verkar vara en 4*4 cm fläkt finns för 20 .- på t.ex kjell & Co
Redigerat av anberlin, 15 juli 2009 - 04:33.
Postad 15 juli 2009 - 05:09
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Har för mig att Avast vid ominstallation ger 2 nya friska månader ... 
Kan bekräfta detta :-) Och förutom små petitesser gällande inställningar har Avast! fungerat kalas i ett år nu. Ett av de första företagen som kom med WHS-support. Kostar inte en spänn att testa i 2 mån.
Postad 15 juli 2009 - 16:53
Unregisteredeb16f459
-
Unregisteredeb16f459
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Är det någon som kör virtuell server på Scaleon? Vill nämligen köra en virtuell server med VPN, är det någon som har testat detta?
Postad 15 juli 2009 - 19:37
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Kan koppla denna till trådlöst nätverk eller måste den ha en nätverkskabel in?
Postad 15 juli 2009 - 19:47
Unregisteredeb16f459
-
Unregisteredeb16f459
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Kan koppla denna till trådlöst nätverk eller måste den ha en nätverkskabel in?
Du måste ha nätverkskabel till den.
Postad 15 juli 2009 - 21:20
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Frågor till er kunniga!
Streama trådlöst till ps3 genom Dlink 655, fungerar det bra med 1080P material.
Fungerar denna, eller är det som jag läst att man även måste ha backup(image) på annan dator för att va helt säker att inte förlora data?
Finns det något negativt eller några svårigheter med att lägga till fler Hårddiskar vid senare tillfälle?
Denna har 2tb HD från start, innebär det att man har 2tb lagringutrymme eller beror det på vilken typ av backuplösning man väljer?
Måste man köpa och installera virusprogram eller finns det gratislösningar..Eller räcker kanske inbyggda brandväggen?
Om någon insatt i ämnet önskar berätta om intrycket av denna, PM:a mig så ringer jag upp när det passar er.
Redigerat av johane77, 15 juli 2009 - 22:15.
Postad 16 juli 2009 - 06:16
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Vad kör ni för program på denna?
Ett torrentprogram ocg squeezecenter är de två jag i första hand jag behöver, sen också kanske ett antivirusprogram.
Postad 16 juli 2009 - 06:53
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Postad 16 juli 2009 - 07:48
hultin
-
hultin
-
Forumräv
-
-
747 inlägg
Ett antivirusprogram är väl en självklarhet? Med tanke på hur mycket information som lagras på servern, som man inte vill ska riskera att råka illa ut...
Själv slängde jag in Avast, och kommer att betala kostnaden för den när demoperioden löper ut...
Postad 16 juli 2009 - 07:54
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Jag kör med en trådlös router i dagsläget och skulle egentligen vilja ha servern i ett annat rum, kan man köpa en netgear-router till och "brygga" elllr resulterar det i konflikter och ett segare nätverk?
Hur öppet måste servern ligga för värmen/luftningens skull? Kan man lägga den i en låda med ett hål längst bak för fläkten tro?
Följer det med programvara för backup och lite annat elelr får man leta reda på det själv?
Redigerat av greveriff, 16 juli 2009 - 07:55.
Postad 16 juli 2009 - 07:59
Seriefigur
-
Seriefigur
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har nyligen skaffat en Scaleo Home Server och det mesta funkar fint. Det finns dock en sak jag stör mig på. Tidigare har jag kört med SqueezeCenter när jag körde på min stationära dator och där körde jag bland annat SuperDateTime pluginet för att få väder information på Squeezebox Boom och det funkade fint fint. Nu har jag installerat Squeezebox Server och allt funkar fint förutom just SuperDateTime pluginet. Det är sjukt störande att jag inte får till det. Det som händer är att varken väderikonerna eller informationen kommer fram. Det är bara tiden som dyker upp. Jag har testat att kopiera in SuperDateTime katalogen på diverse ställen i Home Servern men inget resultat. Är det någon som har något tips eller vet vad jag gör för fel. Squeezebox Server hämtade jag hem här: http://downloads.sli...ightly/?ver=7.4
Postad 16 juli 2009 - 10:54
jruo
-
jruo
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon här som vet om en USB -> VGA skulle fungera som ett grafikkort till denna vid installation av t.ex linux eller Windows 2003 Server. https://www.inet.se/...0x1200/8600941/Eller kan de vara så att denna behöver en drivare så att den först visar bild först inne i OSet? Mvh Johan
Postad 16 juli 2009 - 11:22
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Frågor till er kunniga!
Streama trådlöst till ps3 genom Dlink 655, fungerar det bra med 1080P material.
Fungerar denna, eller är det som jag läst att man även måste ha backup(image) på annan dator för att va helt säker att inte förlora data?
Finns det något negativt eller några svårigheter med att lägga till fler Hårddiskar vid senare tillfälle?
Denna har 2tb HD från start, innebär det att man har 2tb lagringutrymme eller beror det på vilken typ av backuplösning man väljer?
Måste man köpa och installera virusprogram eller finns det gratislösningar..Eller räcker kanske inbyggda brandväggen?
Om någon insatt i ämnet önskar berätta om intrycket av denna, PM:a mig så ringer jag upp när det passar er.
Jag kan svara på streaming-delen iaf. Processorn är alldeles för klen för att klara att streama (vi menar transcoda) 1080p trådlöst till ps3. Släng i en lite vassare processor typ T5200 så ska detta fungera bättre. (har ej testat själv ännu dock). 720p går bra att transcoda trådlöst från servern via just DIR-655. (har en själv) till ps3 (med rätt programvara på servern oxå ska tilläggas). Läs gärna tidigare i tråden! Hur mycket utrymme beror på vilken typ utav backup du väljer, huruvida du vill ha backup på allt (spegling) eller inte. Jag rekommenderar virusprogram helt klart. Finns några gratis men ska du vara 100, så är det tyvärr upp med börsen som gäller.  Gällande resterande frågor så lämnar jag dessa åt övriga medlemmar att besvara, då min middag är över och jag måste tillbaks till jobbet. (läs gruvan
Redigerat av twebbas, 16 juli 2009 - 11:30.
Postad 16 juli 2009 - 11:29
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Jag kör med en trådlös router i dagsläget och skulle egentligen vilja ha servern i ett annat rum, kan man köpa en netgear-router till och "brygga" elllr resulterar det i konflikter och ett segare nätverk?
Jag har själv ägt några nätverksbryggor för att brygga ihop enheter som i sig själv inte är trådlösa och som befinner sig på olika håll i huset. Senast var Netgears paket med två bryggor. Det fungerar fint (streamade trådlöst 1080p -> ca 8gb, från min dator till min popcorn hour a-100 och tvix m-7000). Problemet är bara att det ibland går ner, mer eller mindre hela tiden, beronde på märke verkar det som. Jag kan inte rekommendera en sådan lösning till en server. Kabel är alltid bäst. Men går det inte så. ja. Då hade jag nog hellre lånat hem nätverksenheter du sätter i väggutaget (som utnyttjar husets elledningar som nätverk), och sett om de funkar hemma hos mig. Dessa fungerar olika bra i olika hus. Men just nätverksbryggor och namnet Netgear och ordet trådlöst är ingen hit i mina öron iaf. Jag vill ha en server jag kommer åt alltid, eller så gott som alltid. Att manuellt gå runt och starta om bryggorna flera gånger per dag, är ingen hit. Mina två pennies.
Redigerat av twebbas, 16 juli 2009 - 11:31.
Postad 16 juli 2009 - 12:49
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Jag hittade en sur accesspunkt billigt, kan denna funka o koppla in sin server till om jag redan har en netgearrouter som bredbandet går till? https://www.prisjakt...68"]Netgear 602
Redigerat av greveriff, 16 juli 2009 - 12:53.
Postad 16 juli 2009 - 12:58
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Kan någon ge några länkar till processorer som fungerar att byta till?
Kan man uppgradera ram-minnet till 4gb?
Johan
Postad 16 juli 2009 - 17:02
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Jag hittade en sur accesspunkt billigt, kan denna funka o koppla in sin server till om jag redan har en netgearrouter som bredbandet går till? https://www.prisjakt...68"]Netgear 602
Det ska funka. Tror dock det kan bli ganska slött. Måste du ha en accesspunkt/nätverksbrygga för ca 600kr hade jag hellre köpt något annat. Ex D-Link DWL-2100AP. https://www.prisjakt...ukt.php?p=66439Uppdaterar med att säga att min server nu är 100% återställd och fungerar mycket bra som spelserver dessutom. (trots röster om att det inte skulle gå. tji fick ni.  )
Redigerat av twebbas, 16 juli 2009 - 19:36.
Postad 16 juli 2009 - 22:14
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
E2220 eller T5200? Funkar E2220 till 1080P trådlöst?
Kan man uppgradera minnet till 4gb?
Uppskattar alla svar..TACK!!!
Johan
Postad 17 juli 2009 - 00:40
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
E2220 eller T5200? Funkar E2220 till 1080P trådlöst?
Kan man uppgradera minnet till 4gb?
Uppskattar alla svar..TACK!!!
Johan
Har plöjt igenom en hel del whs-forum och det enda jag sett är att det nog inte ger något extra att öka från 2GB till 4GB ram. De folk gör är att trycka i kraftigare processorer.
Postad 17 juli 2009 - 16:35
hultin
-
hultin
-
Forumräv
-
-
747 inlägg
Har haft servern några dar nu och måste säga att det är en smart produkt som fyller mina behov perfekt. Den gör backuper av datorerna, agerar musikserver (Squeezecenter) och kommer att få ladda ner film och musik.
La in en extra disk i den idag (en 640Gb som låg i den gamla P4:an) - mycket, mycket smidigt att installera.... Både den fysiska installationen och den mjukvarumässiga.
Kvar att konfa upp nu är uTorrent och lite up-tider på den....
Sedan kanske man ska försöka dra om nätverket hemma....till ett trådat istället för ett trådlöst....
Postad 17 juli 2009 - 17:26
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Har fått problem att komma in på home server consolen på en av mina datorer. Funkat perfekt fram tills nu. Får felmeddelandet "the terminal server has exceeded the maximum number of allowed connections." Ingen annan dator är inloggad så vet inte vad dom menar med det.
Postad 17 juli 2009 - 18:25
hultin
-
hultin
-
Forumräv
-
-
747 inlägg
Det finns väl en begränsning på 10 klienter kopplade till en Home Server? (Jag vet iofs inte om det är 10 samtidiga klienter eller om den håller rätt på hur många som har anslutit till den tidigare...?).
Räknas olika apparater i hemmet som klienter? SB3, XBOX, PS3, osv.... kan ju bli en del...
/Andreas
Postad 17 juli 2009 - 20:08
Unregisteredeb16f459
-
Unregisteredeb16f459
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Är det någon som vet om man kan köra en virtuell server med vpn anslutning? Skulle vilja ha en WinXP installation i Virtuella servern och sedan köra VPN för nerladdning på serven.
Postad 18 juli 2009 - 06:47
maxxess
-
maxxess
-
Beroende
-
-
1 160 inlägg
Det finns väl en begränsning på 10 klienter kopplade till en Home Server? (Jag vet iofs inte om det är 10 samtidiga klienter eller om den håller rätt på hur många som har anslutit till den tidigare...?).
Räknas olika apparater i hemmet som klienter? SB3, XBOX, PS3, osv.... kan ju bli en del...
/Andreas
Det är 10 konton på WHS och 10 datorer med connectorn installerad/backup:as som gäller. Såvitt jag vet räknas inte antalet connections (som exvis under XP Home där 5 anslutna till en share är gränsen, eller 10 under XP Pro). Säker är jag dock inte... Det skulle dock inte förvåna mig alls faktiskt om det är samtidiga SMB-shares som räknas. Jag gissar bara friskt, baserat på detta blogginlägg... 10 har aldrig varit en begränsning som spelat roll hos mig så jag har inte testat IRL.
Postad 18 juli 2009 - 16:54
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Windows home server connector setup
Jag har tryckt in resetknappen och vill nu göra connector installationen på nytt men får upp ett meddelande där den säger
downoading software from your home server SERVER..sen kommer det upp This operation cannot be completed at this time.
Jag har vaken namngivit den namnet server eller bestämt ett password.
Jag kan köra remotedesktop men har inget username samt password....HJÄLP MIG NÅGON...
Mvh Johan
Postad 18 juli 2009 - 21:24
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
Windows home server connector setup
Jag har tryckt in resetknappen och vill nu göra connector installationen på nytt men får upp ett meddelande där den säger
downoading software from your home server SERVER..sen kommer det upp This operation cannot be completed at this time.
Jag har vaken namngivit den namnet server eller bestämt ett password.
Jag kan köra remotedesktop men har inget username samt password....HJÄLP MIG NÅGON...
Mvh Johan
Jag skulle: 1) kolla forum på http://forum.wegotserved.com .. om jag inte hittar ngt: 2) följa manualens instruktion för ominstallation (eller vad det är du tänkt göra) .. funkar det inte som manualen säger så ring Fujitsu typ!
Postad 19 juli 2009 - 10:05
Grillen
-
Grillen
-
Forumräv
-
-
806 inlägg
hej!
Hur stora diskar går det att sätta i denna? funkar det att sätta i 2TB diskar?
Postad 19 juli 2009 - 13:16
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Är det någon som vet om man kan köra en virtuell server med vpn anslutning? Skulle vilja ha en WinXP installation i Virtuella servern och sedan köra VPN för nerladdning på serven.
Det funkar att göra så, enda är att processorn får jobba en hel del när man kör så (den är ju inte så kraftig, och vmware som jag kör drar en hel del kraft när det rullar)
Postad 19 juli 2009 - 14:33
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
hej!
Hur stora diskar går det att sätta i denna? funkar det att sätta i 2TB diskar?
Borde gå ... se forum.wegotserved.com och mediasmarthome.com
Redigerat av Unregistered862a88dc, 20 juli 2009 - 10:35.
Postad 20 juli 2009 - 09:02
johane77
-
johane77
-
Användare
-
-
200 inlägg
Fick allt att fungera, det var att jag behövde gå in i ***/****/system32***/hosts och lägga till ip-numret samt namnet på servern...Tack för internet searchfunktionen.
/Johan
Postad 20 juli 2009 - 15:12
Unregisteredeb16f459
-
Unregisteredeb16f459
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Det funkar att göra så, enda är att processorn får jobba en hel del när man kör så (den är ju inte så kraftig, och vmware som jag kör drar en hel del kraft när det rullar)
Går inte riktigt att koppla upp sig på VPN klienten (ipredator) Är det någon speciell inställning man behöver köra? Jo det laggar lite  Men tänkte byta ut processorn sen.
Postad 20 juli 2009 - 18:39
huxfluxverkstan
-
huxfluxverkstan
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Går inte riktigt att koppla upp sig på VPN klienten (ipredator) Är det någon speciell inställning man behöver köra?
Jo det laggar lite Men tänkte byta ut processorn sen.
Funkar vpn när du kör det från "moder" datorn då? Jag har också ipredator och det kopplar upp sig oavsett varifrån och hur jag kör det. (om du använder vmware kan du prova att växla mellan "nat" och "bridged" på det virtuella nätverkskortet och se om det gör någon skillnad
Postad 20 juli 2009 - 19:38
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Edit: verkar lösa sig. Tog typ 30 minuter o fatta i vilken ordning jag skulle trycka på knapparna för att få den i återställningsläge :=).
Redigerat av greveriff, 20 juli 2009 - 20:16.
Postad 21 juli 2009 - 23:48
villyvonka
-
villyvonka
-
Amatör
-
-
89 inlägg
Erfarenhet efter tre veckors användande.
1. Byt CPU! Sedan ett par dagar sitter det en E2220 i burken. Inga problem att byta. Krävs två omstarter innan maskinen hittar dual-core. Sedan rockar den. Marginell temp. ökning (1-2 grader).
2. Skicka PV Connect. Om det absolut inte är ett måste lev utan den. Körde igång inbyggda Media Connect istället. WHS strömmar lika bra till PS3:an ( dock utan trancode). Inga problem om man lagrar filmer i format som PS3 gillar. Media Connect på WHS och PS3 gillar mp4.
3. WHS Consol kan vara sjukt seeeg. Om det blir olidligt använd Remote Desktop session istället.
4. Bra Add-ins, Advance Admin Console, Avast antivirus (kostar), GridJunction (UPS hantering).
Tänkte utveckla lite ang. PV Connect. Detta är min andra maskin där programmet medföljer, den första var en Lacie 500Mb NAS. Båda gångerna har programmet haft problem med att hitta/indexera mina mp3-filer. Den visar inte alla vilket är frustrerande när jag sedan vill lyssna på musik från PS3:an. Jag upplever även att PV connects indexering konstant ligger och suger kraft från CPUn. MEN detta är ett ovetenskapligt antagande. Task manager i WHS anger att processen Services.exe konstant käka mycket kraft. Det kan iofs vara andra tjänster som belastar. Efter avinstallationen av PV connect har detta försvunnit. Ni får själv dra er slutsats.
Jag har satt i en E5200 och läste tyvärr inte wegotservered forumet Länk! tillräckligt noga angående bristen av full support för E5200 där just mätning av CPU temp samt styrning av fläktar inte fungerar. Detta innebär att fläktarna snurrar på max (=4500rpm) vilket är minst sagt outhärdligt. Kopplar jag bort fläktarna helt kommer snart CPU tempen upp i 100 grader celcius... Är det någon som kör med E5200 som löst detta på något vis? En av anledningarna till CPU uppgraderingen var för att kunna nyttja PV connect och transcoding... efter CPU installationen installerade jag PV Connect igen och hoppades då på att hängningarnas tid i WHS konsollen var förbi men icke sa nicke... precis samma problem som med Celeron proppen... även om CPUn inte spikades fast på 100% så var den där uppe i stort sett hela tiden som en jojo och WHS console var lika segt som från början. Är det någon som testat köra TVersity Länk! från en Scaleo WHS? Slutligen har jag en fråga angående den inbyggda media sharingen och hur man går tillväga för att göra "re-indexering" på media filer man nyligen lagt till.... allting som fanns i video m.m katalogerna när jag drog igång media sharing delas ju ut men de nya media filerna hittar man inte på sina DLNA prylar (PS3). ... så hur göra för re-indexering? Tacksam för hjälp! /VillyVonka
Postad 22 juli 2009 - 05:18
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Hur gör man för att avinstallera pv connect sam hur gör man för att hindra att den uppdaterar sig automatiskt?
En sak till, hur gör jag för att någon utomstående skall kunna komma åt mina shared folders på servern, vet att ftp funkar men finns det något smidigare sätt?
Redigerat av greveriff, 22 juli 2009 - 06:53.
Postad 22 juli 2009 - 09:18
qempli
-
qempli
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Postad 22 juli 2009 - 10:52
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
Hur gör man för att avinstallera pv connect sam hur gör man för att hindra att den uppdaterar sig automatiskt?
En sak till, hur gör jag för att någon utomstående skall kunna komma åt mina shared folders på servern, vet att ftp funkar men finns det något smidigare sätt?
Du har inte läst manualen va?  - Kolla manualens typ första sidor ang. avinstallera addins och lägg upp gästkonton!
Postad 22 juli 2009 - 11:53
greveriff
-
greveriff
-
Veteran
-
-
1 984 inlägg
Haha, sorry, sitter på jobbet nu och kom på dessa frågor.
Tack för svaret
Postad 23 juli 2009 - 11:19
MrWHS
-
MrWHS
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej, har precis införskaffat mig en Scaleo 2205.
Innan jag installerade WHS Connector så gick det att komma åt servern via RDP, men efter att jag installerat Connectorn och kört WHS Setup så får jag bara upp windowsbakgrunden utan inoggningsruta osv. Någon som känner till detta?
Postad 23 juli 2009 - 12:49
Unregistered862a88dc
-
Unregistered862a88dc
-
Användare
-
-
185 inlägg
Hej, har precis införskaffat mig en Scaleo 2205. Innan jag installerade WHS Connector så gick det att komma åt servern via RDP, men efter att jag installerat Connectorn och kört WHS Setup så får jag bara upp windowsbakgrunden utan inoggningsruta osv. Någon som känner till detta?
Du måste starta upp remote access mha whs-consollen först! Configure-windows-home-server-remote-access
Redigerat av Unregistered862a88dc, 23 juli 2009 - 12:57.
Postad 23 juli 2009 - 12:59
MrWHS
-
MrWHS
-
Rookie
-
4 inlägg
Remote Access är påslaget och websiten lirar. Det har inget med RDP via Remote Desktop Client att göra.
Jag ringde till Fujitsus svenska support och fick svaret "Det kommer inte att fungera, tyskarna vill ha det så".
Förtydligande, det är servern jag vill access via RDP via LAN´et.
Redigerat av MrWHS, 23 juli 2009 - 13:02.
Postad 23 juli 2009 - 20:48
twebbas
-
twebbas
-
Veteran
-
-
1 820 inlägg
Postad 23 juli 2009 - 21:04
marcYs
-
marcYs
-
Användare
-
-
127 inlägg
Remote Access är påslaget och websiten lirar. Det har inget med RDP via Remote Desktop Client att göra. Jag ringde till Fujitsus svenska support och fick svaret "Det kommer inte att fungera, tyskarna vill ha det så". Förtydligande, det är servern jag vill access via RDP via LAN´et.
Det är för att du loggar in som ytterligare en användare. Går du in under "task manager" users, så ser du detta. Jag läste någonstans att man kunde fixa detta under Control Panel -> Admin Tools - > Terminal Service Manager. Hur man gjorde sen kommer jag inte ihåg. Sök så hittar du nog. Nu sköter jag dock allt på scaleon via min mac via fjärrskrivbord eller vad det kallas.
Postad 24 juli 2009 - 19:19
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 690 inlägg
Verkar som att min Scaleo har stannat vid 22% på installationen, är det bara att vänta eller ska man börja om processsen ?
Postad 24 juli 2009 - 20:41
Unregistered00b32263
-
Unregistered00b32263
-
Användare
-
-
201 inlägg
Vänta nån timme så går den igenom  samma problem för mig
Postad 24 juli 2009 - 22:06
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 690 inlägg
Ville sig inte för mig och nu kan jag inte komma vidare. Varför står det att min network health is cricitcal ?
Jag kan pinga min scaleo och jag får svar från den. Har provat köra en receovery men det ville sig inte heller.
Redigerat av BioBerra, 24 juli 2009 - 22:53.
Postad 24 juli 2009 - 22:44
pko
-
pko
-
Användare
-
-
212 inlägg
Jag har satt i en E5200 och läste tyvärr inte wegotservered forumet Länk! tillräckligt noga angående bristen av full support för E5200 där just mätning av CPU temp samt styrning av fläktar inte fungerar. Detta innebär att fläktarna snurrar på max (=4500rpm) vilket är minst sagt outhärdligt. Kopplar jag bort fläktarna helt kommer snart CPU tempen upp i 100 grader celcius...
Är det någon som kör med E5200 som löst detta på något vis?
Står ju i tråden som du länkade till att man behöver gå in i Bios och ändra vilken temperatursensor som ska styra fläktarna om man sätter i en E5200 (ändra från "Zone 1" till "Zone 2") Dock så krävs en seriekabel eller en PCI Express riser + grafikkort för att kunna accessa Bios..
Postad 24 juli 2009 - 23:12
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 690 inlägg
Jag fick nåt felmeddelande under installationen, den stannade på 22% och sen efter en stund så ville den inte gå vidare. Är servern helt körd nu eller ?
Det verkar inte gå att ta recovery och det går inte att ominstallera. Har gjort en reset på baksidan men inget verkar hjälpa. Men det måste väl gå att återställa den till fabriksinställningar ?
Redigerat av BioBerra, 24 juli 2009 - 23:13.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Hemmalagring
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|