xcom.jpg 462.72K
5 Antal nerladdningar
Vad spelar du just nu?
Postad 12 March 2013 - 23:23
xcom.jpg 462.72K
5 Antal nerladdningar
Postad 12 March 2013 - 23:37
Postad 14 March 2013 - 01:14
Postad 14 March 2013 - 01:50
Postad 14 March 2013 - 07:40
Metal Gear Rising är det bättre spelet. Kolla gameplay av DmC så du får en uppfattning. Jag tyckte det var alldeles för linjärt och tråkigt. Men som zoiler säger, det är antagligen antingen eller på båda spelen.Kanske fel tråd, men vad tycker ni om Metal Gear Rising vs. DmC? Två rätt likartade spel så jag känner nog att det får räcka med ett av dessa till en början, eller missar jag något?
Jag brukar se ganska snabbt på gameplay om det är ett spel för mig.
Postad 04 May 2013 - 09:07
Postad 04 May 2013 - 10:42
Har kommit till Virmire efter att gjort ALLT (utom mineraler och de andra collectibles) i spelet.
I Far Cry har jag mött någon skum snubbe. Gjort de flesta packsen utom de som kräver speciella hunter-uppdrag. Känns som man har en hel del kvar. Tänkte satsa på bågen; men gillar den inte. Blir nog en sniper med ljuddämpare i framtiden.
Postad 04 May 2013 - 11:05
Båda spelen är riktigt bra.
Postad 05 May 2013 - 10:16
Någon annan som vill skriva av sig?
Ja, nu känns det som att jag behöver det. Är det någon mer här som har problem att avsluta spel?
För tillfället har jag påbörjat - och har en vag förhoppning om att kunna avsluta - följande spel:
Deadspace (påbörjat förra våren. Senast spelat 14/8)
Skyrim (påbörjat förra vintern, senast spelat 23/9)
Planescape: Torment (påbörjat i höstas. Kan möjligen, möjligen avsluta det men jag måste erkänna att jag inte fastnade för det. Spelat senast i november tror jag. Har dock inte haft mage att avinstallera det än.)
FTL (Spelat några få timmar i höstas. Har aldrig klarat spelet, men har iofs kommit till slutbossen två gånger iaf. Men det är fortfarande installerat för jag känner mig inte klar med det)
Deus Ex (Påbörjat i höstas. Spelat senast nån gång i december tror jag, Lysande spel f.ö.)
Mark of the Ninja (Påbörjat i höstas. spelat senast 27/1)
Batman: Arkham City (Knappt påbörjat i mars. Spelat senast 23/3)
Tomb Raider: Anniversary (Påbörjat i mars. Spelat senast 5/4)
XCOM: Enemy Unknown (Påbörjat i april. Spelat senast 27/4)
Assassins Creed 3 (Påbörjat i april, spelat senast igår
Ovanstående spel är alla installerade på min dator och de har alla spelats under senaste 12-månadersperioden. och jag har som sagt förhoppningar om att kunna avsluta dem alla, för de har alla varit på skalan från bra till lysande. Och med avsluta menar jag att spela igenom hela storyn en gång.
För att få ett perspektiv på hur illa det är ställt så måste jag också bidra med listan av spel som jag faktiskt tagit mig igenom sen förra maj:
Batman: Arkham Asylum
Jade Empire
Resonance
Gemini Rue
Trine
The Walking Dead
Bioshock: Infinite
Och till sist: Mass Effect-trilogin... igen
Bortsett från ME-trilogin (som jag alltid förlorar mig i), Jade Empire och i viss mån Batman och Bioshock så är ju detta inga direkt monstruöst långa spel jag lagt ner mycket tid på. Så den absolut största speltiden senaste 12-månadersperioden har ägnats åt spel jag ännu inte avslutat. Och här om dagen var jag ytterst nära att köpa det nya Tomb Raider på rea, men hejdade mig i sista stund, för jag vet vad som skulle hända. Jag skulle lägga AC3 åt sidan. Behöver ju dessutom beta av lite här nu när vädret börjar bli riktigt vårlikt och härligt!
Jag är uppenbarligen för svag för Steam/GOG-reor, det kan jag erkänna. Men samtidigt så känner jag nånstans att jag skulle uppskattat fler korta spel, men med samma kvalitet (och billigare än dagens standardpris då förstås). Nån som känner igen sig?
Hoppas nu kunna plöja igenom AC3 innan jag blir trött på det och går tillbaka till XCOM. Måste motstå suget att springa och leta fjädrar och skit och koncentrera på huvudstoryn!
Redigerat av jayreso, 05 May 2013 - 10:22.
Postad 05 May 2013 - 10:31
Ajajaj! Supports är jobbiga att förlora ja. Lider med dig.Nu går jag och lägger mig på dåligt humör efter att tre av mina bästa dog på ett enda uppdrag. Shane var nyckelperson, enda bra medic jag hade.
Postad 05 May 2013 - 11:02
Postad 05 May 2013 - 11:16
Postad 05 May 2013 - 11:34
För tillfället så gjorde jag misstaget att starta upp Skyrim igen. Hittade bara någon gammal level 45 sparfil så har bra mycket att utföra även med expansionerna. Tidsförstörare av rang.
Postad 05 May 2013 - 12:22
Du lär knappast vara ensam, det är Steam och dess reor som är bovenNån som känner igen sig?
Kolla här, förresten. Andra med samma problem.
Postad 05 May 2013 - 13:02
Men de liren rör man ju inte ens utan man bara köper och hoppas man någon gång ska hitta tid för dem. Så jag vet inte hur mycket jag sparar på att inte köpa de senaste spelen dyrt allt för ofta det går nog på ett ut egentligen. Det är mycket coolare att hitta ett lir man har haft hemma dammandes i några år och äntligen lira
Postad 05 May 2013 - 14:39
Postad 05 May 2013 - 15:04
Ja, jag har min lista som jag betar av i hygglig takt. Jag spelar vad jag känner för mycket också som inte gör listan kortare men har hela tiden några åt gången som jag stället mig in på att ta mig igenom. Det funkar bra och blir lite utmaning på samma gång. Jag tycker sådana trådar där det är lite tävling i att ta sig igenom spel på viss tidsperiod är roliga. FZ brukar köra en summer challenge: 1 månad, spela ut så många titlar som möjligt och så försöker community klara så många titlar som möjligt tillsammans.Nån som känner igen sig?
Postad 05 May 2013 - 15:46
Postad 09 May 2013 - 08:37
Jag är kluven till mina intryck. Är ca tio timmar in. Musiken är jättebra, grafiken är charmig. Spelet överlag är charmigt. Men alla karaktärer än så länge med undantag för Zelda, Link och eventuellt Ganondorf är så ***** töntiga. Det är t.o.m. värre än NPC:erna i Final Fantasy 7. En springer runt som babsan med klena vrister och har så bråttom så bråttom. En annan tomte tycker han är stor och mäktig (Mido). En tredje står och bollar med Link om fördelarna med att bli tjuv.
Väldigt märkliga NPC:er överlag. Jag minns inte att det var så i Twilight Princess eller A Link to the Past? Det är iaf underhållande, men inte så mycket som jag hoppats. Det är inte Ogre Tactics eller Dragon's Dogma eller Demon's Souls iaf. De spelen fick mig att längta hem från jobbet varje dag.
Det här är mer, skön avkoppling när jag nattat sonen.
Redigerat av Unregisterede32cf070, 09 May 2013 - 08:39.
Postad 09 May 2013 - 10:48
Postad 09 May 2013 - 23:02
Postad 13 May 2013 - 14:01
Ocarina of Time 3DS
Jag är kluven till mina intryck. Är ca tio timmar in. Musiken är jättebra, grafiken är charmig. Spelet överlag är charmigt. Men alla karaktärer än så länge med undantag för Zelda, Link och eventuellt Ganondorf är så ***** töntiga. Det är t.o.m. värre än NPC:erna i Final Fantasy 7. En springer runt som babsan med klena vrister och har så bråttom så bråttom. En annan tomte tycker han är stor och mäktig (Mido). En tredje står och bollar med Link om fördelarna med att bli tjuv.
Väldigt märkliga NPC:er överlag. Jag minns inte att det var så i Twilight Princess eller A Link to the Past? Det är iaf underhållande, men inte så mycket som jag hoppats. Det är inte Ogre Tactics eller Dragon's Dogma eller Demon's Souls iaf. De spelen fick mig att längta hem från jobbet varje dag.
Det här är mer, skön avkoppling när jag nattat sonen.
Jag vet inte om jag har vant mig nu eller om spelet vuxit, men det är betydligt roligare sådär en tio timmar in. Jag tror att jag tycker bättre om det här än Twilight Princess.
Postad 13 May 2013 - 14:29
Jag är kluven till mina intryck. Är ca tio timmar in.
Jag vet inte om jag har vant mig nu eller om spelet vuxit, men det är betydligt roligare sådär en tio timmar in.
Tidsparadox
Postad 13 May 2013 - 22:18
Tidsparadoxen gjorde underverk för spelet.
Postad 13 May 2013 - 23:06
Finns på steam, free-to-play för de som inte vill lägga pengar, och förrutom några få saker som mer slots, så finns det Inga egentliga begränsningar vad man kan skaffa sig även som icke betalande. Mycket mindre grind än bade diablo och planetside vad gäller drops och skaffa sig nya coola leksaker.
Postad 03 June 2013 - 13:41
Hittade även AC3 och Tomb Raider på bibblan. Vilket ska man prioritera måntro? AC2/Brotherhood gillade jag skarpt men Revelations var unken gammal skåpmat så lite rädd att grejen är gjord. Tillför AC 3 tillräckligt mycket nytt.
Tomb Raider har samlingen för de tidigare liren men har inte riktigt fastnat för någon av dem även om det nog inte är genren det är fel på.
Postad 03 June 2013 - 13:46
Postad 03 June 2013 - 13:47
Första legot jag har fått spela själv. Dottern har helt tappat intresset efter att legobitarna började prata i Lego Batman 2.
Spelet i sig är bra, även om bossfighterna är av slaget 'gör om exakt det du redan gjort tre gånger medan du kämpar mot en enormt oprecis styrning'.
Postad 03 June 2013 - 13:51
Men är riktigt sugen på The Last Of Us och tror att det kanske kan få en på "rätt köl" igen med spelandet. I annat fall har man juh en gedigen "att spela lista" som växer stadigt att ta tag i.
Postad 03 June 2013 - 13:56
Trevlig DLC till SGW2, kul med "vinterbanor" istället för det numera uttjatade djungelkonceptet.
Postad 03 June 2013 - 15:19
Bra tips, hade jag missat. Ska ta hem det och spela ikväll.Sniper Ghost Warrior 2: Siberian Strike har det spelats i helgen.
Trevlig DLC till SGW2, kul med "vinterbanor" istället för det numera uttjatade djungelkonceptet.
Postad 03 June 2013 - 15:57
Fick för mig att fixa platinum på Ratchet & Clank Tilogy HD så körde igenom första spelet och sen när jag skulle fortsätta upptäckte jag att jag hade sparfilen på min andra PS3a så körde igenom R&C2 istället och håller just nu på med att uppgradera allt, platinum bolts och skillpoints. Bra tidsfördriv när man ska lägga lillfröken för natten...
Postad 05 June 2013 - 13:10
Redigerat av ryst, 05 June 2013 - 13:11.
Postad 06 June 2013 - 10:36
Nu är det Far Cry 3 som gäller.
Postad 06 June 2013 - 15:45
Postad 12 June 2013 - 10:33
Ibland när man bara vill skjuta någon så spelar jag Bad Company 2 för att få höra "yeah motherfucker" när man sprayat någon lol. Sådana smågrejer förhöjer så mycket. Det är jättekonstigt att andra shooters inte tagit efter på detta.
Postad 14 June 2013 - 02:03
Känns väldigt mycket Uncharted över det hela. Undrar om det är någon stackare som har fått för sig att de ska samla alla collectibles. Nu får man ju skattkartor och sådant fusk men måste ändå ta bra mycket tid att springa kors och tvärs om man får för sig något sådant.. Det är bara för mycket för att jag ska orka bry mig. Ändå inte kul när man får fusk karta.
Det enda riktigt negativa är väl tombsen. Trodde det skulle va mer episka tombs som i Assassins Creed eller Zelda men de är ju verkligen otroligt korta och enkla än så länge. Minus första som jag tog lite för tidigt den måste va omöjlig innan man kan göra eld själv?
Postad 14 June 2013 - 07:41
Hittade även AC3 och Tomb Raider på bibblan. Vilket ska man prioritera måntro? AC2/Brotherhood gillade jag skarpt men Revelations var unken gammal skåpmat så lite rädd att grejen är gjord. Tillför AC 3 tillräckligt mycket nytt.
AC3 var nog det sämsta i serien, fått mig att faktiskt nästan ogilla serien.
Kör själv igenom backloggen just nu med Star Wars: The Force Unleashed II, inte världens bästa spel, men jag fattar inte varför den fått så otroligt mycket skit på diverse forum.
Men idag blir det att hämta upp TLOU på webbis, ser riktigt fram emot det.
Postad 14 June 2013 - 12:39
Minns inte direkt vilken som var första. Kan inte minnas dock att det var någon man inte kunde klara av om man väl kommit dit.Det enda riktigt negativa är väl tombsen. Trodde det skulle va mer episka tombs som i Assassins Creed eller Zelda men de är ju verkligen otroligt korta och enkla än så länge. Minus första som jag tog lite för tidigt den måste va omöjlig innan man kan göra eld själv?
Och vad gäller samlandet så tror jag inte allt är utsatt på kartan? Inte äggen t.ex. =P. Kanske de är dock, kommer inte ihåg riktigt.
Redigerat av Zoiler, 14 June 2013 - 12:40.
Postad 14 June 2013 - 12:54
Finns två lägen man kommer in i första tombsen du kanske stack dit på andra. I den nedre delen finns ingenstans man kan få upp eld då du går igenom ett vattenfall när du kommer in. Elden är på avsatsen på andra sidan när du kommer in där så kan du inte göra eld själv så lär det inte gå att ta sig dit då du ju inte kan skjuta bort liken.
Postad 15 June 2013 - 11:15
Postad 15 June 2013 - 11:37
Roligt spel
Postad 17 June 2013 - 02:46
Kört föregångarna med Novint Falcon rentav. Det är inte samma spel utan tyvärr
Men väl så skrämmande. Tycker jag är hårdhudad när det gäller terror så är det penumbra, penumbra och Amnesia Sedan kommer lir som AVP och shalebridge cradle nivån i Thief 3 rätt långt efter. Får se men just nu mår man inte direkt bra det har krypt under skinnet trots att man känner igen alla knep lol
Postad 18 June 2013 - 09:55
Nej challenges tror jag inte är utmärkta.
Finns två lägen man kommer in i första tombsen du kanske stack dit på andra. I den nedre delen finns ingenstans man kan få upp eld då du går igenom ett vattenfall när du kommer in. Elden är på avsatsen på andra sidan när du kommer in där så kan du inte göra eld själv så lär det inte gå att ta sig dit då du ju inte kan skjuta bort liken.
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
12 bilder
152 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?