Marantz SR6004
(Förstärkare)
|
5
|
(40)
|
Inga priser |
Postad 15 September 2009 - 14:35
VI kom väl inte fram till så mycket, då jag redan hade provat det som rekommenderade att prova för att kanske lyckas få igång det. Ska tilläggas att han kör precis samma setup som jag, dvs PS3 80Gb genom en Marantz SR-6004 upp till sin tv(Pioneer). Men han lyckas få det att funka med 1080p från sitt PS3. VIlket kan innebära att det är ett fel på just min 6004, men samtidigt så är det ju många fler än mig som har samma bekymmer. Så kan det handla om dåliga batchar med fel på i dem första exemplaren eller är det något annat bekymmer?
Hur som helst så var det på G med ett felärende ner till Japan där dem ska titta på problemet och förhoppningsvis kunna lösa det. Men det skulle förmodligen ta ca 2 veckor, vilket inte är helt orimligt. Men Paul skulle höra av sig till mig så fort han hört något mer, så får vi hoppas att det löser sig...
Men jag ska ta med mig mitt PS3 till Hifi-Punkten nästa gång jag har vägarna förbi och prova med deras demo-ex om det funkar.
Postad 15 September 2009 - 15:05
Vi har förstått att många nyblivna ägare till SR 6004 upplever problem med PS3 i 1080P via HDMI routat genom 6004:an. Vår erfarenhet är att PS3:an ofta har svårt att synka 1080P, och det gäller med en rad olika fabrikat. Därmed inte sagt att problemet kommer bli svårt att lösa, för det tror vi inte.
Vi vill bara med detta inlägg meddela att vi undersöker problematiken och tar den på fullt allvar.
Marantz Japan har redan fått passningen och försöker provocera fram problemet. Vi räknar med att få feedback inom någon vecka.
Hälsningar/
Magnus
Septon
Postad 15 September 2009 - 15:13
Börjar bli irriterande detta. Jag sket i att köpa 6003:an innan i våras, för att det skulle komma en ny snart. Så kommer den, och funkar inte som den ska (hos mig.. och Jallixx)
Edit: Alltid trevligt att se leverantörer på forumet, att dem visar intresse för sina kunder. Kudos.
Men hur ska vi göra? Löses problemet inte är den inte ens lite intressant för mig. Löses det så är det perfekt. Men gå några veckor, och sen få reda på att det inte går att lösa, så att butiken inte vill ta tillbaka den för det gått för lång tid och att den inte är i "supernyskick"?
Redigerat av comp1337, 15 September 2009 - 15:17.
Postad 15 September 2009 - 15:51
Men jag känner precis som comp1337, vänta i några veckor till och ni löser problemet, perfekt!
Men vänta i några veckor och ni löser inte problemet, då är inte Marantzen intressant längre för min del, men då har det ju gått så lång tid att det kan bli svårt att häva köpet. Men blir till att prata med Hifi-Punkten om det sistnämnda så det inte skiter sig i slutändan för mig och säkert många fler.
Postad 15 September 2009 - 17:46
Har kollat på recensionen och han verkar ha fått till det på 6003, men i 5004/6004-manualen står det att bass management och tone control stängs av i source direct, och i pure direct även video output och display.Dammit att jag inte fixat det själv så att jag kunnat hjälpa dig lite bättre, men du kan läsa lite i denna recension om det hela http://www.hometheat...ew.html?start=4. Är dock rädd för att han inte säger hur han gör allt alla ggr.
Men subben ska fungera i source direct i alla fall enligt denna snubbe som verkar veta vad han håller på med i alla fall.
![]()
Hoppas att du får till det så att du blir nöjd.
Skulle också vilja att BASS MIX ställd till BOTH fortfarande spelar bas genom både FL FR och SW i source direct, men det verkar inte så... Någon som kan verifiera hur det ligger till?
Postad 15 September 2009 - 18:00
Med BASS MIX ställd till BOTH, så stänger basen av sig i Source Direct och Pure Direct. Provade precis det och så är fallet...Har kollat på recensionen och han verkar ha fått till det på 6003, men i 5004/6004-manualen står det att bass management och tone control stängs av i source direct, och i pure direct även video output och display.
Skulle också vilja att BASS MIX ställd till BOTH fortfarande spelar bas genom både FL FR och SW i source direct, men det verkar inte så... Någon som kan verifiera hur det ligger till?
Postad 15 September 2009 - 19:01
Sablar, befarade detMed BASS MIX ställd till BOTH, så stänger basen av sig i Source Direct och Pure Direct. Provade precis det och så är fallet...
Tack för infon dock
Postad 15 September 2009 - 22:48
Hade hoppats kunna komma med lite goda nyheter, men nu blev det visst inte så.Har kollat på recensionen och han verkar ha fått till det på 6003, men i 5004/6004-manualen står det att bass management och tone control stängs av i source direct, och i pure direct även video output och display.
Blev lite mer sugen på en 6003:a nu när jag fick reda på detta, men samtidigt ser jag att jag får betala lika mycket för en 6003:a som för en 6004:a så det känns inte som ett lätt beslut direkt.
Redigerat av Azeroth, 15 September 2009 - 23:01.
Postad 16 September 2009 - 08:15
Då man väljer "Stereo", så fungerar basen och man kan själv ställa EQ eller bass och treble, men man kan även stänga av EQ helt och hållet, så blir det precis som "Source Direct" fast basen jobbar.
Sen om man använder sig av "Source Direct", så skickar den ju ut den signal den får, dvs. 2.0 när man lyssnar på musik.
Sen är ju signalen fri från diverse EQ och tonkontroller. Man använder ju sig av "Source Direct när man vill ha så rent ljud som möjligt med fortfarande vill ha bilden kvar.
Vill man däremot att förstärkaren bara fokuserar på ljudet och stänga av så mycket behandling av ljudet som möjligt så är ju "Pure Direct" man ska välja. Då släcks ju även som sagt bildutgången och förstärkarens display.
Så jag ser inga som helst bekymmer med detta, vill ni liksom ha "Source Direct" med basen spelandes också, så är det ju bara att köra "Stereo" och "EQ Off" och tonkontrollerna ställda på 0. Svårare än så är det inte...
Postad 16 September 2009 - 08:20
Sant!Själv tycker jag det är bra så som dem har gjort med "Stereo", Source Direct" och "Pure Direct".
Då man väljer "Stereo", så fungerar basen och man kan själv ställa EQ eller bass och treble, men man kan även stänga av EQ helt och hållet, så blir det precis som "Source Direct" fast basen jobbar.
Sen om man använder sig av "Source Direct", så skickar den ju ut den signal den får, dvs. 2.0 när man lyssnar på musik.
Sen är ju signalen fri från diverse EQ och tonkontroller. Man använder ju sig av "Source Direct när man vill ha så rent ljud som möjligt med fortfarande vill ha bilden kvar.
Vill man däremot att förstärkaren bara fokuserar på ljudet och stänga av så mycket behandling av ljudet som möjligt så är ju "Pure Direct" man ska välja. Då släcks ju även som sagt bildutgången och förstärkarens display.
Så jag ser inga som helst bekymmer med detta, vill ni liksom ha "Source Direct" med basen spelandes också, så är det ju bara att köra "Stereo" och "EQ Off" och tonkontrollerna ställda på 0. Svårare än så är det inte...
Point taken
Postad 16 September 2009 - 09:23
Men jag känner precis som comp1337, vänta i några veckor till och ni löser problemet, perfekt!
Men vänta i några veckor och ni löser inte problemet, då är inte Marantzen intressant längre för min del, men då har det ju gått så lång tid att det kan bli svårt att häva köpet. Men blir till att prata med Hifi-Punkten om det sistnämnda så det inte skiter sig i slutändan för mig och säkert många fler.
Hej igen,
För det första vill jag bara ta udden av era farhågor. Skulle MOT FÖRMODAN problemet med PS3/ HDMI 1080P tillsammans med SR 6004 INTE gå att lösa så kommer vi på Septon ta ansvar för dessa produkter fullt ut, oavsett om tidsrymden skulle handla om 2 veckor eller mer. Man kan i det läget hävda återköp med full ersättning, punkt slut.
Jag känner mig dock övertygad om att detta inte kommer att ske.
Vi har försökt reproducera problemet hos oss och får inte fram det. De två versioner av PS3 vi provat tilsammans med våra två demo-maskiner lirar klockrent, och det är ju bra, men gör samtidigt att jag skulle behöva hjälp från dem av er som upplever problem.
Jag skulle gärna se att ni mailar mig på [email protected] så skall jag förse er med information om hur ni kollar firmware version etc. som jag gärna ser att ni återrapporterar till mig.
Tack på förhand för er hjälp.
Hälsningar
Magnus / Septon
Postad 16 September 2009 - 09:49
Så det finns vägar man kan gå för att få basen och jag antar att du menar subben då också (hoppas jag) att lira i "Source Direct" & kanske även i "Pure Direct" också? Men kravet för det är att man måste köra i "stereo", "EQ Off" samt att tonkontrollerna ska vara ställda på 0. Sounds fair to me!Själv tycker jag det är bra så som dem har gjort med "Stereo", Source Direct" och "Pure Direct".
Postad 16 September 2009 - 10:06
Har ej detta problem när jag kör samma upplösningar via min HTPC där allt också går via HDMI.
Sopigt och störande att behöva växla fram och tillbaka på fjärrkontrollen för att få bilden att låsa sig. Kan tillägga att jag kör en 15 meters HDMI-kabel.
Postad 16 September 2009 - 10:40
HejHej igen,
För det första vill jag bara ta udden av era farhågor. Skulle MOT FÖRMODAN problemet med PS3/ HDMI 1080P tillsammans med SR 6004 INTE gå att lösa så kommer vi på Septon ta ansvar för dessa produkter fullt ut, oavsett om tidsrymden skulle handla om 2 veckor eller mer. Man kan i det läget hävda återköp med full ersättning, punkt slut.
Vi har försökt reproducera problemet hos oss och får inte fram det. De två versioner av PS3 vi provat tilsammans med våra två demo-maskiner lirar klockrent, och det är ju bra, men gör samtidigt att jag skulle behöva hjälp från dem av er som upplever problem.
Jag skulle gärna se att ni mailar mig på [email protected] så skall jag förse er med information om hur ni kollar firmware version etc. som jag gärna ser att ni återrapporterar till mig.
Tack på förhand för er hjälp.
Hälsningar
Magnus / Septon
Är Septon generalagent för Marantz i Sverige eller? Positivt att ni är intresserade och agerar vare sig ni är återförsäljare eller agent hursomhelst.
Du skriver om att kolla firmwareversion, finns det alltså redan flera versioner ute trots att produkten precis lanserats? Känner du till vad som fixats redan?
Vilka är de två versioner av PS3 har ni testat?
Mvh David
Postad 16 September 2009 - 11:16
Mailar på direkten.Jag skulle gärna se att ni mailar mig på [email protected] så skall jag förse er med information om hur ni kollar firmware version etc. som jag gärna ser att ni återrapporterar till mig.
Det är SR-6004an vi pratar om här, fast det vet du nog redan. Förstår att du vill få ditt att funka också dockJag har också problem med just PS3 och Bluerayuppspelning via Marantz 6003. Kan tillägga att jag kör en 15 meters HDMI-kabel.
15 meter HDMI kanske är lite väl långt för att projektorn ska klara det?
Ja.. om jag inte läst fel på Marantz hemsida, eller någon annanstans.Är Septon generalagent för Marantz i Sverige eller?
Postad 16 September 2009 - 11:58
Hej
Är Septon generalagent för Marantz i Sverige eller? Positivt att ni är intresserade och agerar vare sig ni är återförsäljare eller agent hursomhelst.
Du skriver om att kolla firmwareversion, finns det alltså redan flera versioner ute trots att produkten precis lanserats? Känner du till vad som fixats redan?
Vilka är de två versioner av PS3 har ni testat?
Mvh David
Hej,
Septon representerar bl.a Marantz i Sverige.
Firmware verioner uppdateras konstant. Värt att veta dock är att i de flesta fall är det kopplat till kompatibilitetsproblem företrädelsevis i HDMI-delen. HDMI som standard är en mardröm för alla tillverkare eftersom nya produkter ständigt tillkommer där tillverkaren inte följer standarden slaviskt. Detta är inget som är märkesbundet direkt till exempelvis Marantz utan gäller alla tillverkare med HDMI i specifikationen.
Däremot är det viktigt att poängtera att de flesta ändringar som görs inte förändrar generella prestanda på maskinen. Alltså görs ingen total återkallning liknande det som sker i bilindustrin. De flesta lever lyckligt ovetande om de mindre förändingar som löpande görs. Förhoppningsvis dessutom med en produkt man är nöjd med.
Hälsningar
Magnus / Septon
Postad 16 September 2009 - 14:02
Låter mycket bra, då känner man sig genast lugnare.För det första vill jag bara ta udden av era farhågor. Skulle MOT FÖRMODAN problemet med PS3/ HDMI 1080P tillsammans med SR 6004 INTE gå att lösa så kommer vi på Septon ta ansvar för dessa produkter fullt ut, oavsett om tidsrymden skulle handla om 2 veckor eller mer. Man kan i det läget hävda återköp med full ersättning, punkt slut.
Jag tar och mailar dig direkt så får vi se.
Ja med basen menar jag förstås subbasen. Men sen har du missförstått mig, subbasen kan inte spela i "Source DIrect" och "Pure Direct", iaf inte till 2.0 källmaterial så som musik. Det jag menade är att om man kör "Stereo-läge", och har "EQ-Off" och tonkontrollerna på noll, så motsvarar det "Source Direct-läget" förutom att subbasen spelar nu också.Så det finns vägar man kan gå för att få basen och jag antar att du menar subben då också (hoppas jag) att lira i "Source Direct" & kanske även i "Pure Direct" också? Men kravet för det är att man måste köra i "stereo", "EQ Off" samt att tonkontrollerna ska vara ställda på 0. Sounds fair to me!
Postad 16 September 2009 - 14:09
Nu är jag med på noterna.Ja med basen menar jag förstås subbasen. Men sen har du missförstått mig, subbasen kan inte spela i "Source DIrect" och "Pure Direct", iaf inte till 2.0 källmaterial så som musik. Det jag menade är att om man kör "Stereo-läge", och har "EQ-Off" och tonkontrollerna på noll, så motsvarar det "Source Direct-läget" förutom att subbasen spelar nu också.
Postad 16 September 2009 - 16:57
Tänkte att det kunde vara intressant att få reda på vilken HDMI-firmware du hade, själv hade jag "05".
Kul för övrigt att gå in i Service-menyn, kunde bl.a annat se att min var tillverkad 23-07-2009...
Postad 16 September 2009 - 18:14
Däremot så blir bilden från digital-boxen bara myrornas krig, om man däremot växlar fram och tillbaka ett par ggr mellan olika källor så kommer den....skumt... och inget vidare..har en kort hdmi-kabel - supra.
Musikljudet har jag fortfarande inte fått till helt heller, låter underbart i pure direct eller source direct, men ledsamt att inte basen är med då som sagt..
Och en sak till: hur skall det vara inställt för att komma HD-ljud och hur vet man att det fungerar? (inställningar på PS3:an och 6004;an alltså...)
Redigerat av Joey76, 16 September 2009 - 18:17.
Postad 16 September 2009 - 18:40
Just att du har en 60Gb kan göra så att det funkar ja. Men iom att din digitalbox krånglar, så kan du fortfarande kanske behöva uppdatera firmwaren för att öka kompatibiliteten så kanske det funkar sen.ja - jag har ju den gamla PS3:an med 60gb,kanske därför som det fungerar med 1080p då för min del?
Däremot så blir bilden från digital-boxen bara myrornas krig, om man däremot växlar fram och tillbaka ett par ggr mellan olika källor så kommer den....skumt... och inget vidare..har en kort hdmi-kabel - supra.
Musikljudet har jag fortfarande inte fått till helt heller, låter underbart i pure direct eller source direct, men ledsamt att inte basen är med då som sagt..
Och en sak till: hur skall det vara inställt för att komma HD-ljud och hur vet man att det fungerar? (inställningar på PS3:an och 6004;an alltså...)
Men sen med ditt musikljud, vad är det som låter dåligt i ex. Stereo läget eller är det bara avsaknaden av basen?
Har du läst vad jag skrivit om allt det där och provat?
För din del med HD-ljuden så måste du köra PCM, vilket också kommer att stå i förstärkardisplayen, för att kunna få ut HD-ljuden. För att ställa in det;
I PS3:t huvudmeny(XMB)>Inställningar>VIdeoinställningar>Utdata BD/DVD-ljud>"Linjär PCM"
Sedan ska det funka automatiskt när du sätter på en film i PS3 för Marantzen, då det ska stå typ Multi-Channel PCM och alla de högtalare som är med i ljudsignalen tänds upp längst till höger. Skulle det inte dyka upp Multi-Channel PCM i displayen, så borde det räcka att trycka på "Auto"-knappen på Marantz-fjärrkonrollen så ska det ändra sig.
Postad 16 September 2009 - 19:19
Postad 16 September 2009 - 20:34
Mailar på direkten.
Det är SR-6004an vi pratar om här, fast det vet du nog redan. Förstår att du vill få ditt att funka också dock
15 meter HDMI kanske är lite väl långt för att projektorn ska klara det?
Ja.. om jag inte läst fel på Marantz hemsida, eller någon annanstans.
Jo, vet att detta gäller 6004:an, men verkar som att 6003:an har precis samma problem. 15m HDMI funkar utmärkt om jag kör direkt till projektorn, så då förutsätter jag att det ska fungera via receivern också.
Postad 16 September 2009 - 20:34
Comp1337:
Tänkte att det kunde vara intressant att få reda på vilken HDMI-firmware du hade, själv hade jag "05".
Kul för övrigt att gå in i Service-menyn, kunde bl.a annat se att min var tillverkad 23-07-2009...
Har inte haft tid att kika på det ikväll, så det får bli imorgon.
Edit: Jaja, det var lika bra att kolla det direkt. Det gick ju snabbt, +att nu behöver jag inte ligga hela natten och tänka på det:)
Jag hade HDMI version h05
Tillverkad samma datum som dig, 2009 07 23.
Redigerat av comp1337, 16 September 2009 - 21:01.
Postad 16 September 2009 - 21:47
Har inte haft tid att kika på det ikväll, så det får bli imorgon.
Edit: Jaja, det var lika bra att kolla det direkt. Det gick ju snabbt, +att nu behöver jag inte ligga hela natten och tänka på det:)
pardon my french.. men vart tittar ni på detta??
Postad 16 September 2009 - 22:03
Hoppas det löser sig för alla då detta i övrigt är en kanonmaskin. Börjar bara behöva fler HDMI in.
Postad 16 September 2009 - 22:21
pardon my french.. men vart tittar ni på detta??
image001.jpg 63.57K
1 Antal nerladdningar
image002.jpg 30.06K
1 Antal nerladdningar
Postad 16 September 2009 - 22:33
Detta bevisar ju lite varför vi har exakt samma problem, då våra enheter är tillverkade samtidigt och har samma mjukvaror i. Får hoppas att dem lyckas lösa det snart!Har inte haft tid att kika på det ikväll, så det får bli imorgon.
Postad 17 September 2009 - 09:37
Jag hade exakt samma problem med min Onkyo (blev dock helblått istället för myror) - och felet låg då i ComHem:s box - vilket de även är medvetna om på Comhem och om man tjatar tillräckligt på dem så FÅR man den nya HD-boxen med inspelningsfunktion som kompensation, och den funkade finfint med samma stärkare
Postad 17 September 2009 - 09:44
Tack för informationen. den var helt klart värdefull.
Vad jag direkt kan se är att er uppsättning är så gott som identisk. Ni har båda samma batch av SR 6004. Ni har identisk firmware på PS3. Och framför allt, ni har samma skärm modell. Detta känns som ett typiskt fall av HDMI strul, och tyvärr väldigt förekommande. Detta mina vänner är varför dagens leverantörer åldras i förtid, får sömnproblem och febriga vaknar om natten hemsökta av mardrömmar som alltid innehåller HDMI.
Väldigt förenklat kan man säga att det handlar om DDC (diplay data channel) och EDID (Extended display identification Data) Det som händer är att PS3:an skickar information till skärmen som talar om vad det är för maskin som vill ansluta och villken upplösning och framerate som körs. Skärmen svarar då att den identifierar enheten och bekräftar att den klarar den data som kommer. Allt är "hunky dory" och enheterna synkar upp. Lägger vi in en receiver i kedjan så skall EDID och DDC informationen routas via en enhet ytterligare och repeteras av receivern. Om det då finns information som ligger utanför HDMI spec. eller på annat sätt blir svår för recievern att tolka, repeteras infomationen heller inte på det sätt som var tänkt, och enheterna kan inte synka upp.
Jag har passat frågan vidare med den information jag fått. Det betyder högst sannolikt att HDMI firmware i Marantz SR 6004 justeras för att klara just denna kombination. Detta kommer sedan att implementeras i produktion som en "running change".
Fortsättning följer
Må så gott
Magnus / Septon
Postad 17 September 2009 - 10:34
Har (hade) du Humax CXHD-1000C?Jag hade exakt samma problem med min Onkyo (blev dock helblått istället för myror) - och felet låg då i ComHem:s box - vilket de även är medvetna om på Comhem och om man tjatar tillräckligt på dem så FÅR man den nya HD-boxen med inspelningsfunktion som kompensation, och den funkade finfint med samma stärkare
Postad 17 September 2009 - 10:43
Har (hade) du Humax CXHD-1000C?
Jepp, och med Humax HDPVR-1000C löstes problemet helt. Verkade som att problemet gällde i kombination med alla maskiner som kör HDMI-växling. De sa själva att de inte orkade fixa fel i en box som var av utgående modell, så då fick man den nya istället
Redigerat av HNZN, 17 September 2009 - 10:49.
Postad 17 September 2009 - 10:50
Septon: Hur funkar det med uppdatering då eftersom det inte finns nån ethernet! USB sticka eller skicka in?
HNZN: Grattis till det bytet!
Redigerat av Majorglenn, 17 September 2009 - 10:50.
Postad 17 September 2009 - 10:50
Det hoppas vi på. Hoppas det blir något enkelt, så man inte behöver skicka in hela maskineriet.Det betyder högst sannolikt att HDMI firmware i Marantz SR 6004 justeras för att klara just denna kombination.
Och Magnus, bra jobbat. (Man får nästan aldrig höra när man gjort något bra, bara dåliga saker, men du har skött dig ypperligt.)
Postad 17 September 2009 - 15:46
Sen undraräven jag hur man gör vid uppdatering av firmwaren, men det jag antar jag att det inte är allt för svårt. Får bara hoppas att man kan göra det själv hemma för att slippa åka in med den till inköpsstället.
Förövrigt som jag sagt innan, den tiden och slitet du har lagt ner Magnus är mycket uppskattat.
Sällan om inte någonsin jag stött på någon så bra support i liknande fall.
Redigerat av Jallixx, 17 September 2009 - 15:46.
Postad 17 September 2009 - 16:50
På min Sr6003 har jag HDMI ver. h21 har inga problem med ps3 80gb och 1080pDetta bevisar ju lite varför vi har exakt samma problem, då våra enheter är tillverkade samtidigt och har samma mjukvaror i. Får hoppas att dem lyckas lösa det snart!
Postad 18 September 2009 - 17:24
Redigerat av curand, 18 September 2009 - 17:28.
Postad 18 September 2009 - 18:27
Borde inte vara några problem.Någon som kör B&W 683 med sin SR6004? Funkar det bra i så fall? Orkar den med eller bör man ha ett separat slutsteg även om man bara kör 2.1?
Postad 18 September 2009 - 18:45
Då ser jag inga problem med det hela. ^^ Men om du inte alls skulle bli nöjd med ljudet så går det säkert fixa så att du får lämna tillbaka den. Vissa butiker brukar ha några dagar öppet köp + att man får prova sin förstärkare lite försiktigt under dessa dagar.Bor i lägenhet så det blir inte så värst högt.
Postad 20 September 2009 - 10:19
Men jag tror inte att jag kan leva utan min rotel 2 kanalare
Redigerat av Unregistered0b884712, 20 September 2009 - 10:20.
Postad 27 September 2009 - 12:26
Men jag har istället fått andra problem
Eftersom jag går i uppgraderingstankar gällande min sub, så kopplade jag ur den för att testa att titta på film och musik utan subben. Struntsamma hur det var, nu till mitt problem istället. När jag valt "subwoofer: NO", så börjar det brusa från volym -20 och neråt. Men så fort jag slår på "subwoofer: YES" i Marantzen så slutar det brusa eller åtminstone sänks bruset avsevärt. Detta gäller oavsett vilken källa jag kör ifrån.
Så det jag vill kolla med er är om ni har samma bekymmer. För att lättast kolla detta är att välja valfri och inte spela något så det är tyst, höj nu upp volymen till -10, gå sedan in i MENU>SPEAKER SETUP>MANUAL SETUP>SPEAKER SIZE> Skifta sedan här mellan SUBWOOFER NO och YES. Hör ni nu någon skillnad på brus när ni skiftar? Ska tilläggas att ni måste trycka på enter efter att ni har bytt innan ändringen sker.
Postad 27 September 2009 - 20:16
Undrer om det går att ordna följande på ett lättare sätt: Har 1080p på proj och 1080i/720p på Tv´n.
Finns det någon möjlighet att ställa in så den skickar 1080p till proj och endast 720p till TV utan att ställa om upplösning i PS3, de funkar inte bara för att man ställer in Auto på 6004an. hmm.
Blir något som att ställa PS3 på 1080p in till 6004, sen får 6004 dra ner upplösningen på HDMI out 1 till 1080i/720p och behålla 1080p på HDMI out 2. Men går detta?????
Postad 27 September 2009 - 20:43
Inte heller jag har hört något nytt.
Men jag har istället fått andra problem
Eftersom jag går i uppgraderingstankar gällande min sub, så kopplade jag ur den för att testa att titta på film och musik utan subben. Struntsamma hur det var, nu till mitt problem istället. När jag valt "subwoofer: NO", så börjar det brusa från volym -20 och neråt. Men så fort jag slår på "subwoofer: YES" i Marantzen så slutar det brusa eller åtminstone sänks bruset avsevärt. Detta gäller oavsett vilken källa jag kör ifrån.
Så det jag vill kolla med er är om ni har samma bekymmer. För att lättast kolla detta är att välja valfri och inte spela något så det är tyst, höj nu upp volymen till -10, gå sedan in i MENU>SPEAKER SETUP>MANUAL SETUP>SPEAKER SIZE> Skifta sedan här mellan SUBWOOFER NO och YES. Hör ni nu någon skillnad på brus när ni skiftar? Ska tilläggas att ni måste trycka på enter efter att ni har bytt innan ändringen sker.
Ja det brudar här med.. dock så måste jag gå fram rätt nära högtalarna för att höra det, så det är inget jag har störts av/kommer att störas av eftersom jag bara kommer spela så högt när jag sambon och ungarna inte är hemma, och jag måste som sagt gå rätt nära högtalarna för att ens höra det.
Postad 28 September 2009 - 16:37
Är det brudar hos dig med, gött!Ja det brudar här med.. dock så måste jag gå fram rätt nära högtalarna för att höra det, så det är inget jag har störts av/kommer att störas av eftersom jag bara kommer spela så högt när jag sambon och ungarna inte är hemma, och jag måste som sagt gå rätt nära högtalarna för att ens höra det.
Haha sorry, kunde inte låta bli!
Men skämt o sido så är det skönt att veta att man inte är ensam om problemet. Dock brusar det vansinnigt mycket mer hos mig, det är verkligen så att det stör, framförallt när man tittar på film. Jag hör ju bruset från sweetspot med lätthet på både ganska låg volym men allra bäst på hög volym. Men så fort jag väljer att skicka ut signal till subben så slutar det mer eller mindre brusa. Känns mer och mer som att det är fel på min maskin. För det är inte bara detta, utan har även strul med HD-ljud från PS3, då det låter rent utav skitdåligt. Tycker Dolby Digital och DTS låter mycket bättre än HD-ljuden som PCM till Marantzen. Med HD-ljuden så flyttar ljudbilden fram, blir väldigt tamt och ingen vidare bas och mycket lägre ljudvolym. Ändrar jag tillbaka till bitstrem och Dolby Digital eller DTS så blir det ett jäkla lyft och det låter mycket bättre. Har provat med brorsans PS3 60gb och det är samma sak där.
Just det ja, 1080p fungerar inte heller när jag körde med min brorsas PS3 60gb, så den teorin att bara den första PS3:n funkade är därmed hålslagen.
Redigerat av Jallixx, 28 September 2009 - 16:40.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000
16 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?