Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Audiovector arrete vs Pioneer s-1,3EX

286 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt

Postad 11 September 2009 - 11:40

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Finns säkert nåt MHB-hack eller post-aimbot att ladda ner som han använder sig av :P

Postad 11 September 2009 - 11:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Finns säkert nåt MHB-hack eller post-aimbot att ladda ner som han använder sig av :P

Jo, man börjar misstänka...

Edit: Bensake: hänger du med nu då... ?! Tycker inte jag ser dig göra några framsteg, jag e uppe på 35st nu i dag... :)

Postad 11 September 2009 - 11:44

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Wow, jag har nog aldrig sett en tråd spåra ur mer än den här :P

Postad 11 September 2009 - 11:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0
Snart får vi väl se utfyllnadsinlägg i denna tråd som tex:

"*bump*"

Postad 11 September 2009 - 11:49

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
HAHa ! :)

Jo, spårat ur har den gjort, Men jag väntar på att få höra av Bensnake igen... :P

eller så är han i någon annan forumdel och sprutar ur sig inlägg (hoppas han råkade välja off toppick...:))

Ne, Nu blev det lite för mycket OT i denna tråd... Nu får vi återgå till ämnet (för 10e gången.?! någon som håller räkning ?!)

Postad 11 September 2009 - 12:44

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Har varit medlem på forumet i snart 5 år, och bara skrivit 4050 inlägg.

Det blir i snitt runt 2,2 per dag. Jonasprivate har väl 100 per dag :P

Postad 11 September 2009 - 13:00

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Och jag har varit medlem i snart 6 år och har bara skrivit 919 (920 med detta) inlägg :)

Edit: Förresten, borde inte vi som varit med så länge få någon slags status? :P

Redigerat av Warlokk, 11 September 2009 - 13:06.

Postad 11 September 2009 - 13:52

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Men jag har ju inte "vunnit" så inte kan man beskylla mig för något... ?!

Någon som jag inte fattar hur han bärsig åt är Jonasprivate... han är helt galen på att få till sjukliga mängder inlägg/ dag... Ofta över 50-60st har jag sett... :P
Det va inte länge sedan han låg på 2000 + inlägg, nu är han på 9000...
Han har något fusk... :)

hahaha skriver ni om mig, jag är oskyldig jag får skylla på att jag inte har något liv. :)

Postad 11 September 2009 - 14:58

Anton
  • Anton
  • Beroende

• 1044 inlägg
  • 0
Vissa skiver väll bara kanske när dom har något vettigt att skriva?
därav mindre inlägg hehe

Postad 11 September 2009 - 15:33

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Men jag väntar på att få höra av Bensnake igen... :P

eller så är han i någon annan forumdel och sprutar ur sig inlägg (hoppas han råkade välja off toppick...:))

Haha, jag är ledsen... Det var jag som kastade handsken och så får jag knappt fram en enda replik. :D Men jag har haft jäkligt mycket att stå i på jobbet idag. Jag har alltså jobbat. J.O.B.B.A.T! Som IT-ansvarig har jag ju så att säga legitimt skäl att sitta vid datorn och eftersom jag är "admin", kan ju ingen annan än jag kolla vilka sidor medarbetarna är inne på men jag får onda ögat och pikar ibland från avundsjuka kollegor som upptäcker minhembio-loggan på min skärm titt som tätt, oftast tätt...

Ledsen för trådförstörelse, ber om ursäkt, Toni.

Åter till topic, då. Har lyssnat på en massa låtar sedan kl. 15.00, då jag gick hem from work. Kan bara konstatera att det låter fortsatt magiskt om AV Avantgarde! Har till och med vaskat fram Keith don't go för att få mig lite stålsträngat till livs. Oh man, that's the way steel should sound like! Fy fan så bra! AV rules! :)

Redigerat av bensnake, 11 September 2009 - 15:34.

Postad 11 September 2009 - 15:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Nisse Lövgren is the shit.

Tycker det är lite lustigt att just den låten har blivit så populär. Hela skivan är ju bra...

Postad 11 September 2009 - 15:41

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Nisse Lövgren is the shit.

Tycker det är lite lustigt att just den låten har blivit så populär. Hela skivan är ju bra...

Men det är en ganska bra låt och den är tämligen välproducerad. Han är dock ingen sångare med något personligt signum.

Postad 11 September 2009 - 16:22

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Jag gillar Wonderland bättre. Ljudet är helt okej med. :P Dock är det inte så svår musik att få till rätt bra, därför många spelar den på mässor.

Postad 11 September 2009 - 16:58

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Hifimatte: Du är en riktigt snäll kille innerst inne :P :) . Såg tidigare i tråden att
du rådde att testa RATM på 95dB. Det behövs ner än så för att sålla agnarna
från vetet. Provade nyss med a-vikt slow. Nä, höj ribban.

Men nu med Era inlägg i minnet kan jag förstå att system med överskottsenergi i
diskanten "distar" me RATM. Hihaten/cymbalerna är vassa. Om det beror på inspelningen
eller trummisens cymbaler låter jag vara osagt. Känner igen soundet fråm cymbalerna
från Audioslave. Själv kör jag med handknackade turkiska, haha....

Jag får väl bli svarte Petter ett tag.

Nils Lofgren Acoustic Live är skit. Låter bra på allt :)

Postad 11 September 2009 - 17:43

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
En låt jag tycker brukar fungera när man ska sålla agnarna från vetet vad gäller diskantåtergivning är albumversionen av Björks All is full of love. Det kommer ett tinnitusskärande ljud låten genom och på högtalare med problem i diskanten blir låten på fel sida plågsam. Den är fortfarande krävande på bra högtalare, men leder inte till tandagnissel. Mina gamla Focal 806V gillade den INTE.

Postad 11 September 2009 - 18:33

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Den här tråden har väl spårat ut, så jag kan utan dåligt samvete
rekommendera Refused "The Shape of Punk 2 come". Har Ni kids
missat den; grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postad 11 September 2009 - 18:38

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Men det är en ganska bra låt och den är tämligen välproducerad. Han är dock ingen sångare med något personligt signum.

Nja, alltså jag menade att hela skivan är bra, inte bara den låten.

Postad 11 September 2009 - 19:38

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

En låt jag tycker brukar fungera när man ska sålla agnarna från vetet vad gäller diskantåtergivning är albumversionen av Björks All is full of love. Det kommer ett tinnitusskärande ljud låten genom och på högtalare med problem i diskanten blir låten på fel sida plågsam. Den är fortfarande krävande på bra högtalare, men leder inte till tandagnissel. Mina gamla Focal 806V gillade den INTE.

Låter bara bra med mina luxor 4061 ,detaljrikt ock mjukt :P

Postad 11 September 2009 - 22:22

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Vissa skiver väll bara kanske när dom har något vettigt att skriva?
därav mindre inlägg hehe

Och andra så mycket vettigt att säga att dom får mycket inlägg... :)

inte i denna tråden dock, här har det varit mycket babbel... :D

men åter till toppic !

Jo, Nisse Löf e bra skit ! :P
gillar hans skarpt och även Krissen Jones är trevlig :)

Postad 12 September 2009 - 01:14

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Hifimatte: Du är en riktigt snäll kille innerst inne :P :) . Såg tidigare i tråden att
du rådde att testa RATM på 95dB. Det behövs ner än så för att sålla agnarna
från vetet. Provade nyss med a-vikt slow. Nä, höj ribban.

Men nu med Era inlägg i minnet kan jag förstå att system med överskottsenergi i
diskanten "distar" me RATM. Hihaten/cymbalerna är vassa. Om det beror på inspelningen
eller trummisens cymbaler låter jag vara osagt. Känner igen soundet fråm cymbalerna
från Audioslave. Själv kör jag med handknackade turkiska, haha....

Nja, tror faktiskt dom får problem runt 95 dB vid lyssningsplatsen (ca 105 dB vid högtalaren). Hade tyvärr inte med min dB mätare när jag lyssnade på AV då. Nördig som man är :lol:
Tackar btw :)

Tack, den ska jag testa :D

Den här tråden har väl spårat ut, så jag kan utan dåligt samvete
rekommendera Refused "The Shape of Punk 2 come". Har Ni kids
missat den; grattis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skitbra skiva, deras bästa enligt mig. Har nog vinylen kvar om jag inte sålt den.

Postad 12 September 2009 - 14:40

Bongo_Mongo
  • Bongo_Mongo
  • Veteran

• 1813 inlägg
  • 0
Borde väl ha satt en smilgubbe efter min dissning av Nisse. Men så blir
det när man inte har alkolås på datorn. :) Jag är väl mest så
ohyggligt trött på låten.

Jag får väl bidra med nåt någorlunda on-topic. Jag har hört en del AV,
men inte dom som diskutteras här. Har alltid tyckt dom vart lite energirika
i diskanten och tunna neråt. Men det har alltid varit med Arcamelektronik.
Så jag drog slutsatsen att det inte var den bästa matchningen. Ja, ja se det
som en personlig teori bara...

Trevlig Helg/BM (Ingarö)

ps. Refused cdn köpte jag haft långt innan jag började med det här missbruket.
Plockade fram den i somras och blev uppriktigt förvånad över att den i mina
öron var så pass lyckad ljudmässigt. Och en dritbra trummis gör inte saken
sämre.

Redigerat av Bongo_Mongo, 12 September 2009 - 15:05.

Postad 14 September 2009 - 15:19

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Håller med helt här. 95dB är ju ingenting. Det ska en sjysst högtalare kunna prestera på bara någon eller några watt input.

Du bör nog testa det i sådant fall. Väldigt många högtalare, även dyra, börjar låta illa redan då.

Postad 14 September 2009 - 19:38

Superduke
  • Superduke
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Håller med helt här. 95dB är ju ingenting. Det ska en sjysst högtalare kunna prestera på bara någon eller några watt input.

Japp ! Dock så är 95db liite högre an dom flesta tror , tror jag :P
Det kan i princip bara vara stativare som skulle tänkas ha problem med den nivån , om ens det ..
Mvh

Postad 14 September 2009 - 20:06

BlueDiamond
  • BlueDiamond
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Vart tog widescreen och bensnake vägen?

Postad 14 September 2009 - 20:36

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Japp ! Dock så är 95db liite högre an dom flesta tror , tror jag :P
Det kan i princip bara vara stativare som skulle tänkas ha problem med den nivån , om ens det ..
Mvh

95 dB vid lyssnaren är ca 105 dB vid högtalaren. Det är rätt många som börjar låta illa redan då. Ska försöka ta med dB mätaren nästa gång jag lyssnar på Av igen.

Postad 14 September 2009 - 22:31

bensnake
  • bensnake
  • Veteran

• 1949 inlägg
  • 0

Vart tog widescreen och bensnake vägen?

Här! Har sagt det som behöver sägas och har inte läst något nytt från övriga inblandade som föranleder en replik. Jag står fast vid min tidigare tes, nämligen att AV är fantastiska högtalare. Har i och för sig inte jobbat så mycket med dB-mätare och tycker väl egentligen inte att någon sådan behövs vid hifi-lyssning. Mina öron säger ifrån när det är nock. :P

Postad 15 September 2009 - 08:41

Unregistered1c8c2a96
  • Unregistered1c8c2a96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Ja vad tog widescreen vägen ?????

Postad 15 September 2009 - 10:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Njaaooo... visst, beroende på vad för känslighet vid en given impedans...
Alltså... vid 4ohm så är "några watt" mindre än vid 8ohm... Och därmed så blir resultatet väldigt mer invecklat än vad man kan tro...

Dessutom så skulle dom flesta bli förvånade över när dem flesta högtalare (framförallt diskanterna) börjar att tendera destruktiv distorsion (inte så att dom skulle gå sönder, utan med det så menar jag att dom får att distursionsbetende som är direkt hörbart och "destruktivt" för ljudkvaliteten) Även om detta "destruktiva" dist beteende inte är något som "sticker ut" för mycket så färgar det och påverkar signalen = högtalaren ändrar alltså karaktär ju mer man höjer.
Och detta är något som 99,999999% av alla högtalare lider av i olika stor utsträckning, frågan är bara vid vilken inmatad effekt som detta börjar att hände, och framförallt vid vilken effekt som det blir direkt "störande"...

Dom flesta diskanten börjar redan vid några få watt att uppvisa tråkigheter, och vid ca 10W så är dom flesta diskanten helt ute på det hela och inte värst trevliga att ha och göra med.. (Hög känslighet har här ett klart övertag ! :P )

Ja vad tog widescreen vägen ?????

Han sitter hemma och beundrar sin "Akustiskt reglerande" platt TV... :)

Han är helt "absorberad" av dessa "absorptionsförmåga"...

Redigerat av DVD-ai, 15 September 2009 - 16:50.

Postad 15 September 2009 - 11:50

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Du hade nog rätt riktigt med efterklang då. Sånt kan påverka med. :P

Postad 15 September 2009 - 16:05

HiFi_I_Like
  • HiFi_I_Like
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Måste bara skriva ett inlägg efter att ha läst igenom de första fyra sidorna av denna tråd. Ursäktar mig på förhand om inläggen på resterande sidor innehåller mindre pajkastning. Jag tycker att det kan vara grymt kul/intressant att läsa olika diskussioner på detta forum. Tyvärr är det så jäkla tröttsamt att läsa massa inlägg från sådana som HIFIMATTE. Det verkar inte heller som om det bara är jag som känner så. Ett tips till alla som känner som mig (inkl Widescreen o Bensnake): Ignorerar Hifimattes inlägg så kanske han drar någon annanstans.

Ett tips till alla som värdesätter sin tid: Om ni inte gillar en högtalare på de sätt som Hifimatte verkar ogilla Audiovector, använd då er tid till något bättre än att springa runt och lyssa på högtalarna i fråga.

By the way, tråden handlar om Audiovector arrete vs Pioneer s-1,3EX. Andra diskussioner kan ju lämpligen föras i en annan tråd, eller har jag fel?

Redigerat av HiFi_I_Like, 15 September 2009 - 16:08.

Postad 15 September 2009 - 16:12

BlueDiamond
  • BlueDiamond
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Måste bara skriva ett inlägg efter att ha läst igenom de första fyra sidorna av denna tråd. Ursäktar mig på förhand om inläggen på resterande sidor innehåller mindre pajkastning. Jag tycker att det kan vara grymt kul/intressant att läsa olika diskussioner på detta forum. Tyvärr är det så jäkla tröttsamt att läsa massa inlägg från sådana som HIFIMATTE. Det verkar inte heller som om det bara är jag som känner så. Ett tips till alla som känner som mig (inkl Widescreen o Bensnake): Ignorerar Hifimattes inlägg så kanske han drar någon annanstans.

Ett tips till alla som värdesätter sin tid: Om ni inte gillar en högtalare på de sätt som Hifimatte verkar ogilla Audiovector, använd då er tid till något bättre än att springa runt och lyssa på högtalarna i fråga.

By the way, tråden handlar om Audiovector arrete vs Pioneer s-1,3EX. Andra diskussioner kan ju lämpligen föras i en annan tråd, eller har jag fel?

Bra skrivet.

Postad 15 September 2009 - 16:13

Hifimatte
  • Hifimatte
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0
Vill du inte ha åsikter som går emot dina, så ska du nog inte vara på ett forum. Det är mitt tips.

Postad 15 September 2009 - 16:13

Unregistered1c8c2a96
  • Unregistered1c8c2a96
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
:) ;)

Det var det bästa någon skrivit på länge.

Postad 15 September 2009 - 17:02

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
jag tycker att hifimatte har en hel del bra att säga, så jag vill inte att han ska dra någon annan stans... ;)
Dock så kan jag förstå hur ni upplever det, och jag själv skulle kunna tänkas uppleva det, och kanske att hifimatte går fram lite för hårt ibland...
Men säg då det till honom, snällt och civiliserat att han borde chilla lite så att diskussionen inte blir "het" på grund av att någon av "sidorna" känner sig pressad, och säg då till i tid. Jag inbillar mig att hifimatte är mänsklig nog att förstå detta och då ta det lite lugnare, för det är ingen som vill ha något chaffs, det blir helt enkelt bara så ibland...

Jag tycker inte att någon ska dra någon annan stans... (kalla mig idealist...men) jag tycker att vi alla ska kunna samsas egentligen, sedan vet jag hur det känns när man liksom får någon annan "efter sig" (jo, det känns så...) och man blir liksom "lite lagom" road av det. Jag upplever själv lite samma sak med en viss person på forumet, och det på grund av att han gärna dyker upp "lägligt" med kommentarar (som för det mesta inte hade med ämnet att göra) bara för att störa blandannat mig... (upplever jag det som, garanterar alltså inte att det är vad personen i fråga verkligen är ut efter...)
Det gör mig irriterad och jag har svårt att numera föra någon slags konversion med honom/henne. Men hur som helst så tycker jag att mitt exempel är tråkigt, och tycker inte att det behöver vara så egentligen, men ni vet själva hur det kan bli...

Ville bara få det sagt... :)

Postad 15 September 2009 - 17:44

shifts
  • shifts
  • Veteran

• 1684 inlägg
  • 0
Jag tycker Hifimatte kan vara väl hård och kategorisk stundtals, men nu känner jag att jag vill hoppa in och försvara honom: Tycker verkligen INTE att han varit det i denna tråd. Däremot finns det en del exempel på motsatsen då andra kört den otrevliga taktiken. Hifimatte har ju varit rätt tydlig med förutsättningarna under provlyssningar och vad han funnit felande och hur han kommit fram till det. Dessutom har han försökt hålla sig on topic i tården, vilket inte verkar ha varit särskilt enkelt.

Det är synd att folk tar kritik mot högtalare som kritik mot dem själva. Är det inte intressant att diskutera det som andra finner vara svagheter hos ett märke/modell? Det tycker jag. Det är ju ingen skymf mot någon direkt. Det känns direkt störtlöjligt på det sätt flera AV-ägare reagerat, denna gång med applåderade personangrepp. Det har ju kommit kritik från flera om ett annat märke, som inte hör till tråden, men inte kallar man folk för otrevligheter och ber dem dra pga det.

Bättre upp kan ni tycker jag! Gillar ju flera av er vanligtvis.

Redigerat av shifts, 15 September 2009 - 17:46.

Postad 15 September 2009 - 19:07

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Tyvärr är det så jäkla tröttsamt att läsa massa inlägg från sådana som HIFIMATTE. Det verkar inte heller som om det bara är jag som känner så. Ett tips till alla som känner som mig (inkl Widescreen o Bensnake): Ignorerar Hifimattes inlägg så kanske han drar någon annanstans.

Ovanstående är mobbning och härskarteknik enligt mig.
Jag blir ofta störd på Hifimattes sätt att skriva men det innebär inte att jag vill "ha bort" honom genom sk ignorering eller nåt annat. Tvärtom så är det ju sånt som får en att tänka till och kanske vilja skriva och diskutera.
Med andra ord så uppskattar jag hans deltagande här.

Postad 16 September 2009 - 09:51

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Ja, det har rensats ett par gånger och tråden leder ingenstans.
Det har inte varit "on topic" på flera sidor nu.

Låser tråden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.