Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svarar på alla Viasat och Comhem frågor.

407 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 September 2009 - 23:58

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Ja dom verkar ha tagit semester.

Postad 24 September 2009 - 08:02

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Ja dom verkar ha tagit semester.

Jag är här! Om jag inte är helt fel ute är det främst signalproblem hos Com Hem som har diskuterats nyligen, om ni har en fråga till Viasat är det bara att dra den igen.

För att förekomma - Leatherface och Maveriq - pairingfrågan tror jag att vi har gått igenom ett par-tre gånger redan. Som jag skrivit, både här i tråden samt i privata mess till er, vill jag gärna träffa er IRL för att höra mer kring era mycket intressanta tankegångar samt ta med några tekniker som bättre kan förklara hur vi tänker. Återkom till mg så ser vi till att hitta en tid och en plats.

Postad 24 September 2009 - 09:25

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Jag är här! Om jag inte är helt fel ute är det främst signalproblem hos Com Hem som har diskuterats nyligen, om ni har en fråga till Viasat är det bara att dra den igen.

"Svarar på alla Viasat och Comhem frågor" heter rubriken.

Ljudproblem på champions leauge-sändningar -Viasat sport HD via Comhem- borde väl kategoriseras som en "Viasat och Comhem fråga".

Som vanligt när det ältas problem stoppar aktörerna huvudet i sanden med pådragna skygglappar och öronskydd eller också skyller man på nån annan. Comhem på skyller på Viasat och/eller Kunden, Viasat skyller på Comhem och/eller Kunden.

Vad Comhem och Viasat inte fattar är att kunden skiter högakningsfullt i vem eller vilka som ligger bakom problemen. Comhem förmedlar en produkt från Viasat, den produkten skall vara hundraprocentig annars skall Comhem och/eller Visasat fixa detta.

Mitt mail till Comhem, ang. viasat Sport HDs skitljud, som jag skickade för en vecka sedan har naturligtvis inte besvarats. Att någon aktör i denna branch någon gång skall ta ansvar för annat än försäljning och fakturering är uppenbart en utopi.

Postad 24 September 2009 - 10:00

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0
Givetvis är det Comhem som primärt ska ta upp din klagan men när Viasat får höra att det är någon operatör som misshandlar deras sändningar bör de givetvis även sätta press på denna operatör.

Inte svårare än så.

Postad 24 September 2009 - 10:28

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Givetvis är det Comhem som primärt ska ta upp din klagan men när Viasat får höra att det är någon operatör som misshandlar deras sändningar bör de givetvis även sätta press på denna operatör.

Inte svårare än så.

Är det fastställt att felet ligger hos ComHem, och att sändningen från Viasat var felfri?

Postad 24 September 2009 - 10:40

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Inte svårare än så.

Japp. Oavsett om felet ligger hos comhem eller viasat köper jag ju faktiskt produkten av comhem varför jag också vänder mig dit.

Problemtiken kring detta är ju inte ny, hade ADSL-uppkoppling från annan levernatör en telia ett tag. När den inte fungerade var det, i korta ordalag, omöjligt att få någon att ta ansvar.

Tycker bara att trådens rubrik uppmuntrar att lufta ett problem som uppenbart generas av Comhem och/eller Viasat...

En del i det hela är att Viasat (enl. smtal med Comhem) kräver 12 månaders bindnignstid på deras Sport-paket. Vore det inte för dessa förbannade bindningstider som skall tillämpas i tid och otid skulle operatörerna tvingas att leverera kvalitet. Nu kan man lova guld och gröna skogar för att binda en kund och sen bajsa honom rätt i fejan.

Jag har begränsad tid att ångra min beställning varför jag inom denna begränsade tid vill ha ett löfte från Comhem att det INTE skall vara dylika problem. Är det någon som fullaste allvar tror att jag kan säga upp denna tjänst om, låt säga, ett halvår om jag inet är nöjd? Nänä, då kommer Comhem hänvisa till sina och Viasats bindnigstider som tydligen gäller oavsett om de levererar vad de lovar eller inte ( lex. CXHD1000c) .

Postad 24 September 2009 - 12:05

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0
Om du inte får den tjänst du har beställt och betalat för, och ComHem vägrar ersätta dig för detta eller låta dig häva köper har du ett klart case att gå till KO med. Ni ingår ett avtal där du betalar för något och de förbinder sig att leverera, självklart försöker de friskriva sig, men de är ändå ansvariga gentemot dig för den tjänst de levererar.

Det är därför KO finns, för att hjälpa oss när vi känner oss lurade av företag, som lovar guld och gröna skogar, men levererar en halvtaskig vissen kvist.

Postad 24 September 2009 - 14:08

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

"Svarar på alla Viasat och Comhem frågor" heter rubriken.

Ljudproblem på champions leauge-sändningar -Viasat sport HD via Comhem- borde väl kategoriseras som en "Viasat och Comhem fråga".

Som vanligt när det ältas problem stoppar aktörerna huvudet i sanden med pådragna skygglappar och öronskydd eller också skyller man på nån annan. Comhem på skyller på Viasat och/eller Kunden, Viasat skyller på Comhem och/eller Kunden.

Vad Comhem och Viasat inte fattar är att kunden skiter högakningsfullt i vem eller vilka som ligger bakom problemen. Comhem förmedlar en produkt från Viasat, den produkten skall vara hundraprocentig annars skall Comhem och/eller Visasat fixa detta.

Mitt mail till Comhem, ang. viasat Sport HDs skitljud, som jag skickade för en vecka sedan har naturligtvis inte besvarats. Att någon aktör i denna branch någon gång skall ta ansvar för annat än försäljning och fakturering är uppenbart en utopi.

Jag är här just för att lyssna till era synpunkter och ge svar på de frågor som finns! Min mening är verkligen inte att skylla ifrån mig på någon annan. Hade vi velat stoppa huvudet i sanden hade vi knappats funnits här på forumet, eller hur? ;-)
Jag vet att det har varit problem med ljud på Viasat Sport HD för ett tag sedan, ljudet hackade. Det berodde på ett fel i utsändning som görs från oss och vår förhoppning är att det ska vara åtgärdat.

Postad 24 September 2009 - 14:10

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Om du inte får den tjänst du har beställt och betalat för, och ComHem vägrar ersätta dig för detta eller låta dig häva köper har du ett klart case att gå till KO med. Ni ingår ett avtal där du betalar för något och de förbinder sig att leverera, självklart försöker de friskriva sig, men de är ändå ansvariga gentemot dig för den tjänst de levererar.

Det är därför KO finns, för att hjälpa oss när vi känner oss lurade av företag, som lovar guld och gröna skogar, men levererar en halvtaskig vissen kvist.

Jag skall inte måla fan på väggen. Jag ser fram emot Champions League i frisk HD-kvalitet. Men jag skulle vara försiktig att uttala Comhem och klart case i samma mening. I alla fall om det gäller konsumenträtt. Därav min avslutning på förra inlägget, "lex. CXHD1000c". Det måste ha varit ett otal klara fall där...

Postad 24 September 2009 - 14:10

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Är det fastställt att felet ligger hos ComHem, och att sändningen från Viasat var felfri?

Det är inte alltid glasklart vari felet ligger, ska jag tillägga, det kan ligga i utsändning och då är det hos oss men det kan även ligga hos en operatör i deras teknik eller i ett lokalt nät.

Postad 24 September 2009 - 15:01

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Skulle inte förvåna mig om det beror på boxar som inte funkar som det ska men som är tvingad till att använda....

Redigerat av Leatherface, 24 September 2009 - 15:09.

Postad 24 September 2009 - 15:52

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Skulle inte förvåna mig om det beror på boxar som inte funkar som det ska men som är tvingad till att använda....

Jag tror inte att Canal Digital, Viasat och Comhem ska sluta med pairing bara för att DU TYCKER DET är dåligt.

:D :D :D

Förr eller senare kommer du att köpa någon av deras HD-boxar. :blush: De styr ALLT! :P Tyvärr! ;)

Redigerat av Brando70, 24 September 2009 - 15:55.

Postad 24 September 2009 - 15:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Nej det kommer jag inte... jag klarar mig med SD kanalerna än sålänge...
Den dan dom inte finns längre så skippar jag TV helt isf...
Och det är inte bara jag som tycker det utan majoriteten av svenska befolkningen...
Skillnaden är att dom flesta inte säger nåt och skaffar det iaf och accepterar idiotin...
Samma sak är det när det gäller saker som kräver Windows eller drm skyddat material...
Kan jag inte köra det på mina datorer som enbart är Linux så köper jag det inte...

Redigerat av Leatherface, 24 September 2009 - 16:02.

Postad 24 September 2009 - 16:21

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Nån gång kommer du att ge upp och då köper du deras HD-box. Det garanterar jag!

De kommer inte att sluta med pairing, det är bara acceptera skiten... :blush:

Postad 24 September 2009 - 16:24

Sceptic
  • Sceptic
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Viasat har inga planer på att införa möjligheten att enbart skaffa Viasat HD? Är bara intresserad av Viasat Golf och skulle gärna se den i HD. Tacksam för svar.

Postad 24 September 2009 - 16:30

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0

Nån gång kommer du att ge upp och då köper du deras HD-box. Det garanterar jag!

De kommer inte att sluta med pairing, det är bara acceptera skiten... :blush:

Det kommer jag inte och har för den delen ingen av ovanstående operatörer heller...
Den dan jag kan köra CD/Viasats HD kanaler i samma och valfri box så kommer jag överväga att skaffa Viasat/CD istället...

Redigerat av Leatherface, 24 September 2009 - 16:36.

Postad 24 September 2009 - 19:52

johane77
  • johane77
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Hej,

Jag trodde att jag skulle sitta supernöjd, men nu är jag till 50% nöjd med. När jag kopplar tex Ps3 till någon av mina två optiska ingångr på min primare förstärkare är ljudet perfekt. Om jag däremot kopplar min digitalbox till till någon av de optiska ingångarna så har jag ett högfrekvent knäppande ljud som kommer i samma takt, intensitet, frekvens. Vad kan det vara för fel? Min signalstyrka ligger på ca 70-80% och kvaliteten säger boxen är 100%. Det är en Humax 5000 box. Har nu bytt till en tredje box och problemet är detsamma, problemet finns ej när jag kopplar boxen analogt. Vill gärna ha lite kommentarer från Comhem...

Comhem tar inget ansvar för problem med boxen, det låter dom återförsäljaren ta hand om då jag tecknade mitt abonnemang hos Elgiganten. Anovo som tar hand om serviceärenden för Humax räkning har jag tyvärr väldigt dålig erfarenhet av sen tidigare serviceärende.

Postad 25 September 2009 - 12:33

steffmoney
  • steffmoney
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Vill gärna ha lite kommentarer från Comhem...

Lycka till att få något svar från Comhem här, inte för att det det är så mycket bättre på andra ställen som deras berömda kundsupport.

Här lyser de med sin fårnvaro klar skillnad mot T. Ex. Visat som är här och svarar på frågor.

Jag har själv försökt få svar på någon fråga både gonom att posta på forum och skicka PM direkt till Comhems representant här, trots att jag vet att killen har loggat in här har jag möts av total tystnad.

Dock kanske du har bättre tur än alla andra.....

Postad 30 September 2009 - 22:03

Unregistered85528044
  • Unregistered85528044
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
Vet inte om detta är rätt tråd eller om frågan kommit upp innan...

Men..finns det möjlighet från din sida ( du som jobbar med Viasat ) att be någon som har kontakt med sportkommentatorerna att kontakta dem och sedan be dem rätta till micken så att man slipper lyssna till ett förbaskat flåsande och grymtande genom vissa fotbollsmatcher? Det låter väldigt påträngande och rätt snuskigt. Det är inte alla kommentatorer som har problem med att micken sitter för nära näsan men ett par av dem. Tycker det är lite underligt att ingen kontaktar dem under sändning och ber dem korrigera.

...eller är jag ensam om att höra och störa mig på detta? Min sambo hörde det i alla fall och jag behöver kanske inte skriva vad hon tyckte det lät som.....

Ni behöver ju inte ta detta inlägg på fullaste allvar men hur svårt är det att fixa detta under sändningens gång?

/ Nandayo!

Postad 01 October 2009 - 10:33

Pata2
  • Pata2
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Ang Viasat Vod till Pace TDS 850 box.

Lite besviken på den här tjänsten......

Jag har perfekt signal ner till min box via den medföljande trådlösa uppkopplingen, och har mätt upp 4 Megabit i kabeln som går in i boxen.

Att ladda ner ett 1h program tar nästan 3h? Är det verkligen normalt?

Jag har testat både SVT Play, TV3 Play och Viasats egen vodbutik med ungefär samma resultat. Enl. Viasats kundtjänst är detta "Normalt".

Kan man bränna TV-Tablån då???

Kan ni kolla detta på Viasat, och om det är normalt, när kommer ni att uppgradera er kapacitet?

M.v.h
Pata2

Postad 01 October 2009 - 12:00

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Om inte annat så kanske för att fördriva tiden när du sitter och väntar på att programmet ska laddas ner? :)

Postad 01 October 2009 - 12:34

Nattsvart
  • Nattsvart
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0

Jag vet att det har varit problem med ljud på Viasat Sport HD för ett tag sedan, ljudet hackade. Det berodde på ett fel i utsändning som görs från oss och vår förhoppning är att det ska vara åtgärdat.

Ja som du kan se i en annan tråd så lyckades ni inte särskilt bra med att fixa det problemet. Det finns fortfarande kvar. Ni får nog gå tillbaka och göra jobbet bättre.

Personligen är min förhoppning att vi ska ha fred i världen och inga sjukdomar senat 1 juli i år, men förhoppningar gör ingen glad, bara faktiska åtgärder.

det är klart att jag förstår att fred på jorden är en orealistisk förhoppning, men att få ett bra ljud på en kanal man betalar för trodde jag inte var för mycket att begära. Har jag fel?

Postad 01 October 2009 - 15:11

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Ja som du kan se i en annan tråd så lyckades ni inte särskilt bra med att fixa det problemet. Det finns fortfarande kvar. Ni får nog gå tillbaka och göra jobbet bättre.

Personligen är min förhoppning att vi ska ha fred i världen och inga sjukdomar senat 1 juli i år, men förhoppningar gör ingen glad, bara faktiska åtgärder.

det är klart att jag förstår att fred på jorden är en orealistisk förhoppning, men att få ett bra ljud på en kanal man betalar för trodde jag inte var för mycket att begära. Har jag fel?

Faktum är att ljudet, bortsett från hacket, dessutom är sämre än SD-kanalerna...inte så väldans mycket high definition mao.

Postad 01 October 2009 - 18:37

klevman
  • klevman
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Det är inte alltid glasklart vari felet ligger, ska jag tillägga, det kan ligga i utsändning och då är det hos oss men det kan även ligga hos en operatör i deras teknik eller i ett lokalt nät.

Det borde vara glasklart! Antingen ligger felet hos comhem eller hos viasat, gissar på att båda bolagen har tekniker som ser över systemen. För mig spelar det ingen roll om det är fel hos viasat, jag är kund hos comhem och det är comhem som har sålt viasat sport HD med hd bild och hd ljud till mig. Mina klagomål går därför till comhem och ingen annan. Om sedan felet ligger hos viasat så är det comhems ansvar att se till att viasat levererar till comhem.

Postad 01 October 2009 - 19:30

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Om man kör en lång Comhem-antennkabel...kan det bli sämre kvalitet då på HDTV eller vanlig SD?

Postad 01 October 2009 - 19:49

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Om man kör en lång Comhem-antennkabel...kan det bli sämre kvalitet då på HDTV eller vanlig SD?

Spelar ingen roll om det är HD eller SD-kanaler. Längre kabel orsakar signalbortfall och när nu comhem har lagt HDkanalerna högre i frekvens borde HDkanalerna beröras först och främst men det kan även störa SDkanaler. Kan mycket väl fungera med en lång kabel dock, jag har 10 meter skitkabel som fungerar. Beror helt på hur signalen ser ut när den anländer till just ditt uttag.

Redigerat av Phunky, 01 October 2009 - 19:50.

Postad 01 October 2009 - 21:10

doskarsson
  • doskarsson
  • Amatör

• 86 inlägg
  • 0
Okey, det rör sig om 5-6 meter på sin höjd.

Postad 03 October 2009 - 09:38

stickan08
  • stickan08
  • Användare

• 186 inlägg
  • 0
Hej Jag har några frågor till Viasat.

1: Jag har för mig att tjänsten Viasat Plus innebär att man inte kan missa slutet i av en inspelning även om det blir förseningar i direktsändningar som tex Japans GP Kval som jag missade upplösningen på .

2: Sen har vi textningen på era filmkanaler som är katastrof både i direktsändning och vid inspelningar, något mer osynkat får man leta efter, Det är ju faktist 2009 så man borde kunna fixa till den buggen.

3: Och till sist har vi eran VOD som fungerar bra men utbudet är ju inte i närheten av det ni ger sken av på reklamen och då menar jag genom HD boxen.

4: Kommer vi som har PVR HD-Box Pace 850 kunna uppgradera till den nyare 855 boxen för ett bra pris?

Annars är jag nöjd med viasat och deras PVR HD-Box Pace 850 för jag har även Canal Digital och deras Sagem HD-PVR box som är en katastrof.

Postad 04 October 2009 - 23:03

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag har Comhems Medium 8 Favoriter HD paket.. där jag varje månadsskifte kan byta ut dessa 8 kanaler..

Jag bytte ut 4 kanaler nu i månadsskiftet till 4 nya kanaler... 1 okt så fick jag mina nya 4 kanaler, men.. jag har fortfarande kvar mina 4 gamla..

Har gått 5 dagar nu sen dess och undrar om detta är vanligt att dom gör under en kort tid?

Eller om dom helt enkelt glömt stänga av dom?

Inte så man vill få hem en räkning med dom kanalerna som extra påskostnad

Redigerat av Unregistereddeee1e9f, 04 October 2009 - 23:10.

Postad 04 October 2009 - 23:47

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
@skuum

De kanalerna som du inte ville ha längre bland dina 8 favoriter ska släckas ganska snart!
Ibland kan det hända att Comhem glömmer att stänga dom, men det sker inom 7-10 dagar.
Och inga extra kostnader blir det för din del. Mvh Brando

Postad 05 October 2009 - 08:16

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
När man byter brukar de gamla kanalerna ligga kvar till den 7e efterförljande månad har jag för mig. Vet inte varför men det är bara att titta och vara glad. Inget man normalt sett får betala för.

Postad 05 October 2009 - 08:48

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Det beror på att att han har nycklar fram till det datumet för dom gamla kanalerna...
Av den anledningen blir det också svart på kanalerna ifall kortet inte har uppdaterats fram till dess...

Redigerat av Leatherface, 05 October 2009 - 08:49.

Postad 05 October 2009 - 15:57

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hej Jag har några frågor till Viasat.

1: Jag har för mig att tjänsten Viasat Plus innebär att man inte kan missa slutet i av en inspelning även om det blir förseningar i direktsändningar som tex Japans GP Kval som jag missade upplösningen på .

2: Sen har vi textningen på era filmkanaler som är katastrof både i direktsändning och vid inspelningar, något mer osynkat får man leta efter, Det är ju faktist 2009 så man borde kunna fixa till den buggen.

3: Och till sist har vi eran VOD som fungerar bra men utbudet är ju inte i närheten av det ni ger sken av på reklamen och då menar jag genom HD boxen.

4: Kommer vi som har PVR HD-Box Pace 850 kunna uppgradera till den nyare 855 boxen för ett bra pris?

Annars är jag nöjd med viasat och deras PVR HD-Box Pace 850 för jag har även Canal Digital och deras Sagem HD-PVR box som är en katastrof.

Hej Stickan 08,
1. Boxens inspelning styrs av hur programmet är upplagt i EPGn. Vi försöker lägga upp EPGn så att boxen spelar in mer vid varje direktsänt event för att ta hänsyn till eventuella förseningar. Det är inte alltid det lyckas, vi jobbar på att ta fram en bättre lösning än den vi har idag.
2. En bugg i den digitalbox kan vara mer komplex att lösa än man kan tro. Jag har precis idag fått en dragning av status på detta. Den nya mjukvaran är hos oss nu och testas intensivt, så snart vi vet att den är felfri kommer den skickas ut. Förhoppningsvis innan månadens slut.
3. Utbudet växer dagligen. Vi lägger upp så mycket vi hinner och har rätt att lägga upp, är det något specifikt du saknar? Tyvärr finns rättighetsfönster i VOD, vilket gör att en del material också måste tas bort när vår rätt att distribuera det går ut.
4: Det har jag inte svar på idag, boxen har ännu inte börjat säljas. Skillnaden mellan 850 och 855 är att den nyare har en något större hårddisk samt att den är lite mindre i storlek.

Postad 05 October 2009 - 16:00

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Ang Viasat Vod till Pace TDS 850 box.

Lite besviken på den här tjänsten......

Jag har perfekt signal ner till min box via den medföljande trådlösa uppkopplingen, och har mätt upp 4 Megabit i kabeln som går in i boxen.

Att ladda ner ett 1h program tar nästan 3h? Är det verkligen normalt?

Jag har testat både SVT Play, TV3 Play och Viasats egen vodbutik med ungefär samma resultat. Enl. Viasats kundtjänst är detta "Normalt".

Kan ni kolla detta på Viasat, och om det är normalt, när kommer ni att uppgradera er kapacitet?

M.v.h
Pata2

Nej, det där är inte normalt! Kan du inte skicka ett mess till mig så att jag kan be en av mina tekniker kontakta dig för att kolla var felet ligger?

Postad 05 October 2009 - 19:52

Pata2
  • Pata2
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Nej, det där är inte normalt! Kan du inte skicka ett mess till mig så att jag kan be en av mina tekniker kontakta dig för att kolla var felet ligger?

Tack, suveränt att ni hjälper till via forat!

Har skickat ett Mess till dig med mina kontaktuppgifter.

Postad 05 October 2009 - 22:25

Unregisteredf590b9f5
  • Unregisteredf590b9f5
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej,
Jag har precis uppgraderat mitt Viasat abonnemang med HD och VoD. Är i stort sett nöjd med detta, men upplever frusterande problem med att textning saknas på en del program i TV1000 HD Play. Finns det nån lösning på det?
mvh
Hasse

Postad 06 October 2009 - 07:29

Viasat
  • Viasat
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Hej,
Jag har precis uppgraderat mitt Viasat abonnemang med HD och VoD. Är i stort sett nöjd med detta, men upplever frusterande problem med att textning saknas på en del program i TV1000 HD Play. Finns det nån lösning på det?
mvh
Hasse

Hej Hasse,

Ja, vi har en ny mjukvara på gång som ska lösa det problemet. Den testas hos oss nu för att lanseras innan månadens slut (förutsatt att vi inte hittar fel!). Jag förstår att du upplever det som frustrerande. Det kan lösas tillfälligt genom att du trycker på paus och väntar några sekunder innan du fortsätter att titta.

Postad 06 October 2009 - 07:59

Unregistereda22185ca
  • Unregistereda22185ca
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har precis skaffat comhems ondemand lösning. Innan jag gjorde detta så pratade jag med kundservice på comhem för att höra om utbudet var samma som på svtplay, tv4play etc. Alltså om det var samma program som fanns. Svaret jag fick var JA, exakt samma.
När jag nu tittar på utbudet för svt tex finns det endast ett program: Mannen under trappan.

Är det jag som gör fel, finns det fler program på svt någonstans eller är jag bara totalt lurad?
Jag ville tex se True Blood igår men tji fick jag...=(

Postad 06 October 2009 - 08:21

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Ja det är lite märkligt att man inte kan se på comhem's hemsida vad som finns på play just nu tex. Tror dock det finns mer än bara "mannen under trappan". Var ett par dagar sedan jag kollade dock. True blood är jag väldigt osäker till då det inte är egenproducerat.

Postad 06 October 2009 - 08:30

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har precis skaffat comhems ondemand lösning. Innan jag gjorde detta så pratade jag med kundservice på comhem för att höra om utbudet var samma som på svtplay, tv4play etc. Alltså om det var samma program som fanns. Svaret jag fick var JA, exakt samma.
När jag nu tittar på utbudet för svt tex finns det endast ett program: Mannen under trappan.

Är det jag som gör fel, finns det fler program på svt någonstans eller är jag bara totalt lurad?
Jag ville tex se True Blood igår men tji fick jag...=(

Jag har också ställt frågan, men fått svaret att det inte är samma innehåll som finns på webben. Av någon anledning är det inte ok för ComHem/Viasat att bygga in en webbläsare i sina boxar som går mot play-tjänsterna på webben (eller ansluta mot play-tjänsten på något annat, smidigare, sätt för den delen), utan de måste enligt sina rättigheter nöja sig med ett mindre utbud än vad som finns där.

True Blood verkar vara ett exempel på något som finns på webben men inte OnDemand.
Det ska däremot finnas fler program än Mannen under trappan, SÅ begränsat ska det inte vara.

Du har fått felaktig information och baserat ditt val på den, det borde ge dig rätt att häva avtalet om du tycker att det inte är värt att ha utan de program du har blivit utlovad, men som inte finns tillgängliga.

Redigerat av Sigma78, 06 October 2009 - 08:31.

Postad 06 October 2009 - 09:59

Unregistereda22185ca
  • Unregistereda22185ca
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
För att undvika missförstånd, det finns mer än Mannen under trappan på play tjänsterna.
Man kan välja kanal som man är intresserad av men väljer jag SVT där så finns det bara 3 avsnitt av Mannen under trappan. Väljer jag tex tv4 så finns där ju idol och en massa annat tv4 specifikt.

Det som gör mig besviken är ju att jag blivit lovad av com hems support att det skulle vara samma program som på play kanalerna på webben. Personalen där borde ju lära sig hur det fungerar, jag kan ju inte vara den förste eller siste för den delen som har funderingar över detta!

Det var min första kontakt med comhem, hoppas besvikelserna inte fortsätter i samma takt =(

Postad 06 October 2009 - 10:46

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Till Comhem:
Hur kommer det sig Medium 8 favoriter kostar 159 kr/mån men samma paket med möjlighet att också välja bland HD-kanaler kostar 199 kr/mån? Alla valbara kanaler i båda paketen kostar ju lika mycket styckvis, dvs 29 kr/mån. Varför är det då en prisskillnad på paketen? F.ö. anser jag att Largepaketet borde inkludera HD-kanalerna utan extra kostnad.

Postad 06 October 2009 - 12:06

nobba
  • nobba
  • Lärjunge

• 498 inlägg
  • 0

Till Comhem:
Hur kommer det sig Medium 8 favoriter kostar 159 kr/mån men samma paket med möjlighet att också välja bland HD-kanaler kostar 199 kr/mån? Alla valbara kanaler i båda paketen kostar ju lika mycket styckvis, dvs 29 kr/mån. Varför är det då en prisskillnad på paketen? F.ö. anser jag att Largepaketet borde inkludera HD-kanalerna utan extra kostnad.

Lycka till med att få Comhem att motivera någon avgift...

Anledningen till kostnaden är att vi kunder går med på det.

Postad 06 October 2009 - 12:49

Unregistereda22185ca
  • Unregistereda22185ca
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Jag tycker fortfarande det värsta är att man inte får med tv3 och kanal5 fastän man har de i det "analoga" utbudet och redan har betalt för det.
Alltså tvingas man välja mellan att ha 6 favoriter + 3an och 5an eller skifta mellan digital och analog signal varje gång man vill titta på de kanalerna

Postad 06 October 2009 - 17:14

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Jag tycker fortfarande det värsta är att man inte får med tv3 och kanal5 fastän man har de i det "analoga" utbudet och redan har betalt för det.
Alltså tvingas man välja mellan att ha 6 favoriter + 3an och 5an eller skifta mellan digital och analog signal varje gång man vill titta på de kanalerna

Likadant med TV4+, Kanal 9 och några till. Om man vill se dem digitalt i mer än ett rum så måste man ju betala minst 3 gånger för samma kanaler, vilket är oförskämt av Comhem. Från att ha gått från en analog distribution där man betalar en gång för anslutningen till lägenheten eller villan och möjlighet att se kanalerna i valfritt antal apparater så låser man in användandet till ett kort och i vissa fall viss utrustning (pairing). Nästa steg är att avveckla den analoga distributionen helt och då sitter man där med möjligheten att se på tv på ett ställe eller att bli ruinerad på de multipla abonnemangen man måste teckna. OFÖRSKÄMT är ordet. Rimligt vore ju att distribuera ett grundutbud digitalt okrypterat, exv de kanaler som ändå sänds fritt i marknätet eller varför inte hela nuvarande grundutbud speglat? Jag kan inte förstå vad det är för problem med det. Har de någon gång frågat sina kunder vad de vill ha? Det som händer nu är att folk försöker få inomhusantenner att fungera för marknätet och jag hoppas Comhem inser det snart.

Edit: Är det inte så också att man infört pairing pga fenomenet med kortdelare? Kan det vara så att det hade varit betydligt mindre intressant med kortdelare om det hade funnits ett okrypterat grundutbud? Det krävs väl ingen större intelligens för att koppla ihop det, men det är ingen på Comhem som fattat det. WAKE UP!

Redigerat av hakanh65, 06 October 2009 - 17:36.

Postad 06 October 2009 - 17:39

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

• 916 inlägg
  • 0

Känner prcis likadant,vägrar och "offra" 2 kanaler på 3 o 5'an igen så att säga... och glo på dom analogt ja det är ju värdelöst så blir helt enkelt jag försöker "glömma" dom finns hehe
Usch orkar inte tänka på det.... blir så sne på comselm :D

Postad 06 October 2009 - 17:48

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2453 inlägg
  • 0
1. Boxens inspelning styrs av hur programmet är upplagt i EPGn. Vi försöker lägga upp EPGn så att boxen spelar in mer vid varje direktsänt event för att ta hänsyn till eventuella förseningar. Det är inte alltid det lyckas, vi jobbar på att ta fram en bättre lösning än den vi har idag.
2. En bugg i den digitalbox kan vara mer komplex att lösa än man kan tro. Jag har precis idag fått en dragning av status på detta. Den nya mjukvaran är hos oss nu och testas intensivt, så snart vi vet att den är felfri kommer den skickas ut. Förhoppningsvis innan månadens slut.
3. Utbudet växer dagligen. Vi lägger upp så mycket vi hinner och har rätt att lägga upp, är det något specifikt du saknar? Tyvärr finns rättighetsfönster i VOD, vilket gör att en del material också måste tas bort när vår rätt att distribuera det går ut.
4: Det har jag inte svar på idag, boxen har ännu inte börjat säljas. Skillnaden mellan 850 och 855 är att den nyare har en något större hårddisk samt att den är lite mindre i storlek.

En fråga till Viasat angående den nya mjukvaran...

Om det som ovan åtgärdas blir jag jätteglad....men jag hoppas att den nya mjukvaran fixar så att fjärrkontrollen fungerar bättre till Pace 850 hd-boxen. Som det är nu är den rätt usel.

/Magnus

Redigerat av magnus76, 06 October 2009 - 17:49.

Postad 07 October 2009 - 11:47

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0

Till Comhem:

Medium 8 Favoriter inkluderar ENDAST digitala kanaler från Comhem och därför är det lägre pris, dvs. 159 kr/månad!

Medium 8 Favoriter HD inkluderar kombination av både digitala kanaler och HD kanaler och därmed 199 kr/månad!

Själv tycker jag att TV4 HD ska vara en GRATIS kanal precis som SVT HD! Man får ju gratis SVT1, SVT2, SVT HD och TV4. Det är jättekonstigt att TV4 HD inte levereras gratis till Comhems kunder. Min åsikt är att TV4 HD borde egentligen vara en gratis kanal i och med att den digitala kanalen TV4 är gratis och SVT HD är gratis.

Postad 07 October 2009 - 12:29

SamuelGarlov
  • SamuelGarlov
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Hej Henrik!

Det var så lite så :P

Play-abonnemanget kommer att kosta 10kr/månad per kanal.
Utbudet i Play motsvarar tv-bolagens Play-tjänster på webben. Allt ska ligga kvar i 7 dagar för att sen rulla över i Play-abonnemanget.

När det gäller TV4 Sci-Fi så har jag tyvärr ingen mer detaljerad info att dela med mig av.

Mvh

Samuel Garlöv
Com Hem

Hej Henrik,

Om du inte redan sett så kan jag berätta att vi nu kan erbjuda TV4 Science Fiction. Från och med 28 oktober så kommer kanalen att frivisas i två månader för att sedan ingå i TV Large samt finnas som Tillvalskanal.

Mer info:

http://www.mynewsdes...ease/view/83995

Mvh

Samuel Garlöv
Redaktör Sociala Medier
Com Hem

Postad 07 October 2009 - 12:50

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2014 inlägg
  • 0

Hej Henrik,

Om du inte redan sett så kan jag berätta att vi nu kan erbjuda TV4 Science Fiction. Från och med 28 oktober så kommer kanalen att frivisas i två månader för att sedan ingå i TV Large samt finnas som Tillvalskanal.

Mer info:

http://www.mynewsdes...ease/view/83995

Mvh

Samuel Garlöv
Redaktör Sociala Medier
Com Hem

:P

Fett najs! Jag lyfter på hatten och tackar!

Det måste ha blivit något fel med länken, den du postade länkar till ett gammalt pressmeddelande från 2005.

Redigerat av Sigma78, 07 October 2009 - 12:52.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.