ViasatplusHD Pace TDS850NV
483 svar till detta ämne
Postad 24 januari 2010 - 19:37
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
855 hänger sig ett par ggr om dagen för mig nu och det kommer hem en tekniker som viasat beställt och ska kolla antennsladden, fast enligt teknikern så är det boxen och han undrade hur de kunde påstå något anat ens, med mina syptom på boxen.
Fast precis det som var felet hos mig!!!!! Har inte hängt sig en enda gång sedan sladden bytades för några veckor sedan!!!! Trodde knappt på de när de snackade om sladden men mkt riktigt var det den!! Så avfärda inte ide´n helt!
Redigerat av Unregistered8fda5b62, 24 januari 2010 - 19:41.
Postad 30 januari 2010 - 19:14
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Igår var viasats tekniker upp och mätte signalen.
Eller rättare sagt, han SKULLE ha varit upp.
De ringde förra veckan och bokade fredagen med mig och jag var hemma från jobbet bara för det men inte kom det någon tekniker inte...
Inte ens ett samtal från dem, däremot ett sms dagen före för att påminna MIG om att komma ihåg tiden.
Boxen låser sig flera gånger varje dag nu, men det räcker att rycka ur sladden, man behöver inte reseta den.
På måndag ska jag ta komntakt med deras tekniker och försöka få ut dagsersättning pga förlorad arbetsinkomst.
Sedan ska det ta mif f'n prioritera detta, och högsta önskan är att de byter ut min pace 855 mot en box av ett annat märke, för pace har jag tappat förtroende för helt nu
Postad 31 januari 2010 - 09:02
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Som jag skrev var inte helt säker på att boxen är skit..
Jag hade exakt samma bekymmer men inte en enda hängning efter kabelbytet!!!! Fungerar verkligen kanon!!!
För att förklara så har jag levt med CD HD boxar sedan de kom ut på marknade och herre d######r där kan vi snacka om skitbox!!! eller boxar!!
Som sagt så se till att skäll ut de och se till att de dyker upp och kollar kablen!!!
Kan vara en så pass enkel sak som ställer till det för dig.
Till 90% så tror jag inte det är boxen utan något annat. Finns så sjukt mkt runt omkring boxen som kan ställa till det.
Jag har även en Gefen HDMI Switch som av någon anledning hänger boxen när jag byter ingång. Löst det genom att sätta en splitter mellan boxen och Gefen Switchen.
Men jag vet att det jobbas på ny mjukvara för både 850 och 855 boxen.. så de försöker lösa problemen som de vet om. De har även köpt in Gefen switchar efter att det var fler än jag som haft problem med just Gefens produkter och jobbar på en lösning.
Jag anser att Pace boxen är välbyggd, Rent almänt tycker jag den vara vara väldigt bra. Självfallet är där och kommer vara buggar beroende på setuper. Men tycker att i MITT FALL Viasat skött allt grymt bra!
MEN man måste få telefon supporten att förstå att man vet mer än de för att bli kopplade till en tekniker som kan hjälpa en. Precis som alla andra supporter oavsett varugrupp :-(
Men det ska definitivt se till att höra av sig ifall de inte kan dyka upp... ge de f-n för det!!!
Och ge inte upp jag tror det löser sig... efter det får du en grym box i mitt tycke..
Postad 01 februari 2010 - 10:50
macarthur
-
macarthur
-
Användare
-
-
111 inlägg
Har försökt att orka mig genom tråden men har inte haft tålamod att läsa allt... Vill verkligen slå sönder min box vissa kvällar. Grymt skönt att ha inspelningsfunktionen men hur tänkte dom med användarvänligheten?? Kan ju knappt använda fjärren ju... Givetvis så började dom med att säga att det var min Pioneer 5090H som "störde" ut precis som dom har sagt till så många andra. Men inga ändrade inställningar hjälpte. Har bytt fjärr och nu senast fick den lilla "plastbiten" som skulle göra underverk framför IR ögat. Isåfall var det en marginell skillnad för likförbaskat så måste hag trycka till fingrarna domnar bort...
Vissa funktioner funkar ju finfint att styra men att byta kaneler upp/ner eller vissa saker i EPG'n står ju still... Verkar ju som att boxen reagerar på olika kommandon olika bra?? Har ju flyttat bort den längre från tv'n, har senaste programvara e.c.t
Vad göra? Tålamodet börjar ta slut nu och frugan blir vansinnig och det bådar inte gott...
Är det nån som har fått hela boxen utbytt och tycker den nya funkar bättre så de e värt att tjata till sig en ny eller?
Postad 01 februari 2010 - 11:42
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Har försökt att orka mig genom tråden men har inte haft tålamod att läsa allt... Vill verkligen slå sönder min box vissa kvällar. Grymt skönt att ha inspelningsfunktionen men hur tänkte dom med användarvänligheten?? Kan ju knappt använda fjärren ju... Givetvis så började dom med att säga att det var min Pioneer 5090H som "störde" ut precis som dom har sagt till så många andra. Men inga ändrade inställningar hjälpte. Har bytt fjärr och nu senast fick den lilla "plastbiten" som skulle göra underverk framför IR ögat. Isåfall var det en marginell skillnad för likförbaskat så måste hag trycka till fingrarna domnar bort...
Vissa funktioner funkar ju finfint att styra men att byta kaneler upp/ner eller vissa saker i EPG'n står ju still... Verkar ju som att boxen reagerar på olika kommandon olika bra?? Har ju flyttat bort den längre från tv'n, har senaste programvara e.c.t
Vad göra? Tålamodet börjar ta slut nu och frugan blir vansinnig och det bådar inte gott...
Är det nån som har fått hela boxen utbytt och tycker den nya funkar bättre så de e värt att tjata till sig en ny eller?
Köp en Harmony! Funkar perfekt. Det är inte bara boxen som strular när det gäller IR, för det funkar utmärkt efter montering av filtret över IR-ögat med min Harmony One. Orginalfjärren har jag inte testat efter det.
Postad 01 februari 2010 - 11:59
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag har fått en 855 istället för 850 och fjärren funkar bättre med den nya i alla fall, boxen däremot verkar helt körd.
Serviceteknikerna var nyss här och konstaterade att boxen är PAJ!
Alltså, fjärren är bättre på den nya boxen, inget annat.
Postad 01 februari 2010 - 22:38
macarthur
-
macarthur
-
Användare
-
-
111 inlägg
Köp en Harmony! Funkar perfekt. Det är inte bara boxen som strular när det gäller IR, för det funkar utmärkt efter montering av filtret över IR-ögat med min Harmony One. Orginalfjärren har jag inte testat efter det.
Tack för svaret. Har funderat på en Harmony One sedan tidigare så de får bli ett inköp imorgon. Hoppas alla koder kommer in smidigt via biblioteket så man slipper strula med inställningarna...
Postad 02 februari 2010 - 06:34
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Serviceteknikerna var nyss här och konstaterade att boxen är PAJ!
Fick du en ny box och fungerar det nu?
Postad 02 februari 2010 - 08:33
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Tack för svaret. Har funderat på en Harmony One sedan tidigare så de får bli ett inköp imorgon. Hoppas alla koder kommer in smidigt via biblioteket så man slipper strula med inställningarna...
Under förutsättning att de ändringar som Logitech gjorde i min fjärr är inlagda i biblioteket för boxen. Annars har jag skrivet en instruktion tidigt i tråden om hur jag har konfat den.
Postad 02 februari 2010 - 08:36
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Fick du en ny box och fungerar det nu?
En ny box är på väg hem till mig nu, hoppas att det fungerar sedan. Ska tillägga att förra gången de bytte ut boxen så fungerade den bra i börja för att sedan strula mer och mer..
Postad 02 februari 2010 - 17:35
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Min 850:a funkar utan hängningar eller dylikt, lite seg fjärr men jag ska ringa viasat ang klistermärket och se om det förbättras.
Det jobbigaste problemet med boxen i nuläget är helt klar eftersläpningar på texten, då jag har en hörselnedsättning så är texten bra att ha. Lite lågt ljud ur den optiska ingången har jag också när den skickar ut en 2 kanals signal, med dolby digital så är ljudet helt ok.
Är det någon som vet när den nya FW kommer ut? Läste innan att den testades hos viasat nu.
Redigerat av MGW, 02 februari 2010 - 17:35.
Postad 02 februari 2010 - 17:46
magnus76
-
magnus76
-
Veteran
-
-
2 453 inlägg
Kan säga att klisterlappen gjorde fjärrkontrollen bra mycket bättre. Har testat i snart en vecka och det fungerar bra (använder originalfjärren).
Eftersläpningarna är grymt irriterande och hoppas verkligen det händer något snart. Viasat sa redan i oktober att en ny FW var på gång. Borde vara klar sedan länge tycker man. Den som väntar på något gott.........
/Mange
Postad 02 februari 2010 - 18:04
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Ringde viasat och beställde en klisterlapp för ir ögat nu och passade på att fråga ang FW:en och dom hade den uppe några timmar nu på förmiddagen till testkunderna och enligt supporten så är det ett tecken på att den är stabilt. Dock vågade han inte säga något om när den släpps till publik då man aldrig vet om den hittar något större fel och måste dra in den, men en så länge ser det bra ut i alla fall.
Postad 04 februari 2010 - 23:52
Unregisteredf590b9f5
-
Unregisteredf590b9f5
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Klisterlappen funkar utmärkt här med!
Postad 05 februari 2010 - 08:20
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag fick min nya box i onsdags, men den åkte i retur direkt.
De hade skickat 850 istället för 855 som jag har nu. Me tur hinner jag få en ny idag annars nästa vecka.
Redigerat av patrikke, 05 februari 2010 - 08:21.
Postad 05 februari 2010 - 13:51
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Har köpt mig en Logitech harmony 555 och den fungerar utmärkt på allt utom min 850nv.
Problemet är att om jag trycker på bakåt knappen (inlagd i fönstret) om jag tex varit inne i epg:n och vill tillbaka så funkar den 1 gång sen vägrar den registera nästa knapptryck på samma knapp (bakåt knappen i detta exemplet)
Om jag däremot trycker på en annan knapp och därefter trycker på bakåt knappen igen så funkar det, men bara en gång. Jag ser att den inte ta emot den andra nedtryckningen på samma knapp då reciv lampan på boxen inte blinkar till.
Detta gäller bara de egen programerade knapparna som ligger i fönstret, resten funkar hur hur bra som helst. Jag har provat att med att programera signalen från den gammal fjärren men utan lycka.
Någon som vet?
Edit: Jag löste det på något vänster. Jag programerade "back" knappen till prev på fjärren (fast knapp) samtidigt som jag hade den programerad till fönstret och vips så funkade det. Jag kunde till och med programera troggle power on/off så jag slipper ha en off och en on i fönstret.
Gjorde samma sak som innan dvs programerade toggle power on/off till prev knappen på fjärren samtidigt som jag hade den programerad i fönstret (egentillagt kommando). Efter man programerat den och testat på boxen kan man ta bort tilläget på prev knappen och det funkar fortfarande. Måste ha något med hur boxen ta mot vissa frekv eller signaler.
Redigerat av MGW, 05 februari 2010 - 15:25.
Postad 05 februari 2010 - 15:39
thhmo
-
thhmo
-
Amatör
-
-
72 inlägg
Jag har en Harmony 885 och lyckas inte få min 850 att starta boxen när jag väljer aktiviteten "Viasat HD". Att sen starta boxen med "power on" fungerar ok, men inte när man startar eller avslutar aktiviteten. Annars har jag inga problem med att få boxen att ta emot signaler från fjärren.
Någon med en ide om varför/hur jag kan lösa det?
/Thomas
PS. Jag har lagt in fördröjningar enl tidigare inlägg i tråden, men ingen skillnad.
Redigerat av thhmo, 05 februari 2010 - 15:39.
Postad 05 februari 2010 - 16:00
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Jag har en Harmony 885 och lyckas inte få min 850 att starta boxen när jag väljer aktiviteten "Viasat HD". Att sen starta boxen med "power on" fungerar ok, men inte när man startar eller avslutar aktiviteten. Annars har jag inga problem med att få boxen att ta emot signaler från fjärren. Någon med en ide om varför/hur jag kan lösa det?
/Thomas
PS. Jag har lagt in fördröjningar enl tidigare inlägg i tråden, men ingen skillnad.
Prova med det jag gjorde ovan. Gå in på Enheter/PVR/inställningar/anpassa knappar. Där det står "standardknappar" letar du repa på prev eller någon annan knapp som är ledig och lägg in Power toggle (växla på/av) Därefter går du in på "yttligare knappar" och skapa en knapp med namnet ström På/Av. Därefter så kopplar du den till kommandot Power toggle (växla på/av) Uppdatera enheten och prova med tex prev eller vilken annan ledig knapp du valde på fjärren för att se om det funkar, prova därefter med den egengjorde ström På/Av i fönstret. Raportera gärna tillbaka och skriv hur det gick.
Postad 05 februari 2010 - 23:12
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Är som ny kund hos Viasat, och gammal CD-kund med deras Sagem-box, supernöjd med det mesta. Boxen i sig överlägsen CD-boxen.
Men jag har ett helt idiotiskt problem som kundtjänsten tyvärr vad helt frågande inför.
Jag har fast ip-adress från BBB. Ibland händer det att jag måste ställa in denna manuellt för att få saker & ting att fungera. Så är det med denna box (855). Och visst, det finns en knapp för manuell inställning av fast ip.
Det är bara det att man inte kan stega med högerpilen i menyn! Dvs, alla adresser som ska ställas in där är uppdelade med tre siffror mellan varje punkt. Men min ip-adress har bara två siffror mellan punkterna på ett par ställen. Och det går alltså inte att hoppa vidare till efter nästa punkt när man skrivit två siffror, utan nästa siffra blir då en tredje, felaktig, INNAN punkten i stället.
Det är inget fel på fjärren eller så. Det är uppenbart att det bara inte går att stega vidare med högerpilen i just denna manuella inställningsmeny.
Vad fasen gör man???
Postad 05 februari 2010 - 23:27
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Det är bara det att man inte kan stega med högerpilen i menyn! Dvs, alla adresser som ska ställas in där är uppdelade med tre siffror mellan varje punkt. Men min ip-adress har bara två siffror mellan punkterna på ett par ställen. Och det går alltså inte att hoppa vidare till efter nästa punkt när man skrivit två siffror, utan nästa siffra blir då en tredje, felaktig, INNAN punkten i stället.
Börja med en nolla när det bara är två siffror?
Postad 06 februari 2010 - 09:10
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Börja med en nolla när det bara är två siffror?
Jag provade det men fick ett felmeddelande. Dock tror jag inte jag var konsekvent, när det bara var en siffra efter sista punkten lät jag det stanna vid en siffra. En longshot, men jag ska testa igen.
Postad 06 februari 2010 - 09:13
Unregistereda4c12829
-
Unregistereda4c12829
-
Användare
-
-
171 inlägg
EDIT:
Tråkigt att höra. kan inte komma på något än det föregående inlägg föreslår.
Hoppas det löser sig
Redigerat av Unregistereda4c12829, 06 februari 2010 - 09:15.
Postad 06 februari 2010 - 10:13
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
edit: Efter en cold reset accepterade boxen plötsligt nollorna framför värdena och jag har lyckats lägga in fast ip.
Tyvärr kommer uppkopplingen ändå inte igång. Har gjort ytterligare en cold reset och avvaktat.
Dialogrutan säger dock fortfarande "Systemet upptaget".
Någon som haft samma, och har någon teori? Eller är det bara så att det kan ta rätt lång tid innan systemet uppdaterar uppkopplingsdata?
Redigerat av Unregistered366e03d0, 06 februari 2010 - 11:20.
Postad 06 februari 2010 - 12:16
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
edit: Efter en cold reset accepterade boxen plötsligt nollorna framför värdena och jag har lyckats lägga in fast ip.
Tyvärr kommer uppkopplingen ändå inte igång. Har gjort ytterligare en cold reset och avvaktat.
Det är inte som så att du sitter bakom en router och ska ge boxen en intern adress? Kanske routern kan agera värd och ge boxen en "dynamisk" adress?
Postad 06 februari 2010 - 12:45
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Jo, det var ju min första tanke men då ska det fungera automatiskt via routern, det gör det med övriga apparater, trådlösa såväl som trådbundna. Förutom ett par grejer där jag lagt in den statiska ip-adressen.
Nu testade jag alltså först med vanlig DHCP-tilldelning, utan att det fungerade, och tänkte då alltså att jag skulle lägga in statisk i stället (eftersom denna funktion fanns).
Nu känns det som jag testat allt och ingen variant funkar.
Postad 06 februari 2010 - 20:27
Gowi_Wille
-
Gowi_Wille
-
Rookie
-
1 inlägg
Nu kanske jag slår in öppna dörrar här...men så här gjorde jag.
Jag lät routern agera DHCP-server satte mottagaren på att ta emot ipnr. Stängde av boxen, drog UT nätsladden , väntade en stund och satte i den igen. Efter en stund när mottagaren laddat färdigt så hade den fått rätt ip idress från routern. Hoppas detta kan hjälpa dig.
Postad 07 februari 2010 - 09:40
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Tack, men visst får jag en ip-adress även vid DHCP från routern, det är bara det att jag inte blir uppkopplad ändå... Oavsett om jag kör DHCP eller fast ip manuellt inskriven får jag bara dialogrutan "Systemet upptaget".
Postad 07 februari 2010 - 10:06
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlägg
Nu är det IT-frågor. Kanske som så att du måste släppa igenom trafiken i routern? Någon inställning där?
Postad 07 februari 2010 - 14:31
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Inget MAC filter du har aktiverat i routern?
En reset på routern kanske löser det hela men alla inställningar som du gjort innan i den får du ju sitta och pula med igen.
Postad 08 februari 2010 - 09:55
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
OK, jag vill ju inte ockupera den här tråden med detta, Viasat får lösa det åt mig. Men sammanfattningsvis så har jag testat ALLT, kört både nya DHCP-tilldelningar via omstartad/resetad router (Airport Extreme) och matat in fast ip-adress, alltid via omstarter av boxen och avvaktan i timmar…
ALLTID med ett och samma resultat när man går in i VOD-menyn: dialogrutan "Systemet upptaget".
Jag meddelar när det blir förändring, för den som är intresserad!
Postad 08 februari 2010 - 18:00
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Nu funkar VOD, äntligen!
Problemet var att jag kör en Airport Extreme som router, och Viasat är ju inte så värst Mac-kompatibla, om man säger så.
Vad jag behövde göra var att manuellt ge Pace-boxen ett fixerat DHCP-nr, för att inte routern skulle blockera "sig självt" i en ändlös loop... När detta var gjort, som "fast ip" i boxen trots att jag kör DHCP från routern sett, behövde jag också öppna udp- och tcp-portar mot mitt eget "påhittade" DHCP-ip-nr som jag gett Pacen…
Men nu funkar det! Dock till viss besvikelse. Hade sett framemot att kunna använda t ex SVT Play och TV4 Play utan att slå på nån dator, men både utbudet och gränssnittet kändes starkt begränsat. Nån som vet om det är på gång att bli mer "fullskaligt" eller om det är meningen att det ska vara så här fattigt?
Postad 10 februari 2010 - 09:17
Unregistered366e03d0
-
Unregistered366e03d0
-
Amatör
-
-
94 inlägg
Vilken död forumtråd, är det bara för att Pace 850/855 är en riktigt bra och buggfri box? Vad bra att jag livade upp tråden då med mina VOD-problem… Men nu när de är lösta, lite nya frågor för diskussion:
1. Kör ni på 720p eller 1080i? SVT HD och Viasat Sport HD sänder ju i 720p, TV 1000 HD i 1080 interlace…
2. Kan denna box vara helt knäpptyst? Min surrar lite lätt, vilket inte är ett större problem, däremot är det lite jobbigt att den ofta "tickar" när den är påslagen, liksom ett "roterande" ljud. Visserligen lågt, men min fru stör sig som fan på det.
3. Finns det verkligen inget annat sätt att byta mellan DD5.1-ljud och stereo än att gå in i "inställningar" (och trycka in sin kod) varenda gång?
4. Vad har ni "instant rewind"-bufferten inställd på? Synpunkter på detta? Jag har nu 45 minuter…
Postad 10 februari 2010 - 09:32
MGW
-
MGW
-
Forumräv
-
-
621 inlägg
Jo tråden är lite död men många sitter nog nu och vänta på uppgraderingen som ska lösa text sync problemet.
I alla fall så kan jag intyga att boxen tickar lite men inget som stör mig på tv titta avstånd. Jag har bufferten satt till 90min samt bilden på 720p men det beror ju lite på vad din tv tycker om också. Tickandet slutar om bufferten stängs av.
Vad jag vet så finnes det inget enklare sätt att ändra från stereo till DD men visst skulle det vara bra om det gick.
Postad 16 februari 2010 - 13:37
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu har jag fått min box uppdaterad så att texten ska vara synkad enligt viasat, jag fick dock ringa och gnälla (över ett annat problem) och tog då upp textproblemet.
Nu exakt så startade boxen upp och jag kollar release nummer och det är 101 som innan.
Borde inte det vara ett annat nummer nu?
Aja, det kan ju inte bli sämre, eller jo det kan det, OM det visar sig att de skickat in samma mjukvara och att de ljugit för mig då är det sämre.
Postad 16 februari 2010 - 15:21
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Jag svarar mig själv.
Min nya mjukvara som jag fick inprogrammerad är inte nu till 855, mn till 850 så ska den vara ny, alltså 101 ska in i 850,n.
Jag var ju tvungen att ringa viasat och gnnälla lite eftersom epg inte funkade efter uppdateringen till samma mjukvara som innan.....
Supporten berättade att 855 är den senaste bxen och den bästa de har.
Det tyckte jag var dålig reklam, när det bästa de har inte fungerar.
Tydligen var jag kanske spydig för nu har jag ingen behörighet att se på kanalerna.
Jisses!
Funderar skarpt på att försöka få avsluta abbonemanget hos viasat nu. IGEN!
Postad 16 februari 2010 - 16:10
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Fortsätter med att svara mig själv här.
Efter ett ytterligare samtal med viasat så får jag veta att min box är för ny och de har inte hunnit med att registrera dem.
Det berättade deras support efter att ha berättat om sin nya programvara igen, som fortfarande var till den gamla boxen.
Får se om jag får bild till kvällen, annars får jag höra av mig i morgon till dem, det var inga problem...
Jag vill ju inte vänta, jag vill ha bild nu!
Naturligtvis så ska jag u få kompensation säger de, men vad för sors kompensation blir det då?
Jag fick avdrag få tilläggskanalerna på sista fakturan, men det räcker inte tycker jag, de ska dra av flera månaders totala fakturor tycker jag, jag var ju även hemma en arbetsdag och väntade på deras tekniker som inte dök upp.
Nu ska jag ringa igen och gnälla, och fortsätter med det tills jag får bild.
Gnäll, gnäll, gnäll:(
Postad 17 februari 2010 - 08:51
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
Äsch, jag har inget att gnälla på. Har 850 och efter att den lilla tejpbiten klistrats fast funkar fjärren klockrent och boxen har inte hängt sig en endaste gång. Bara text-synken kvar att fixa, men då lär ju uppdateringen komma till min box när som helst!
Postad 17 februari 2010 - 10:06
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Installerade nya programvaran på min box (850) igår med versionsnummer 121. Verkar fungera bra än så länge.
Redigerat av etton, 17 februari 2010 - 10:06.
Postad 17 februari 2010 - 11:31
Unregistered044c74f2
-
Unregistered044c74f2
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
hej!
ni som har installerat nya mjukvaran har ni tvingat fram nedladdning? eller har det gått automatiskt? jag har fortfarande version 117.
michael!
Postad 17 februari 2010 - 12:03
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag tvingade fram en nerladdning.
Postad 17 februari 2010 - 12:59
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Efter ett ytterligare samtal med viasat så får jag veta att min box är för ny och de har inte hunnit med att registrera dem. Det berättade deras support efter att ha berättat om sin nya programvara igen, som fortfarande var till den gamla boxen. Får se om jag får bild till kvällen, annars får jag höra av mig i morgon till dem, det var inga problem...
Jag vill ju inte vänta, jag vill ha bild nu!
Naturligtvis så ska jag u få kompensation säger de, men vad för sors kompensation blir det då? Jag fick avdrag få tilläggskanalerna på sista fakturan, men det räcker inte tycker jag, de ska dra av flera månaders totala fakturor tycker jag, jag var ju även hemma en arbetsdag och väntade på deras tekniker som inte dök upp.
Nu ska jag ringa igen och gnälla, och fortsätter med det tills jag får bild. Gnäll, gnäll, gnäll:(
Tycker att du haft en grym otur för jag har som sagt tidigare fått kanon service av Viasat! Enormt mkt bättre än jag hade med CD även om det även fungerade ok.. Jag är fortfarande lite konfunderad av dina problem... hänger boxen sig fortfarande? Även med den nya? Vad har du för kringutrustning? Och 855 mjukvaran är på gång oxå :-)
Postad 17 februari 2010 - 13:18
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Tycker att du haft en grym otur för jag har som sagt tidigare fått kanon service av Viasat! Enormt mkt bättre än jag hade med CD även om det även fungerade ok..
Jag är fortfarande lite konfunderad av dina problem... hänger boxen sig fortfarande? Även med den nya?
Vad har du för kringutrustning?
Och 855 mjukvaran är på gång oxå :-)
Boxen hänger sig inte mer, nu är det i stort bara synkning av texten som jag reytar upp mig på, inom ca 5minuter kan det diffa ca 8 sek. som värst. Viasats tekniker rådde mig att ringa och gnälla varje gång:( Hoppas den nya priogramvaran skyndar sig lite, men det kan ju ta ett år till, eller mer.
Postad 17 februari 2010 - 13:52
Unregistered8fda5b62
-
Unregistered8fda5b62
-
Beroende
-
-
1 120 inlägg
Hoppas den nya priogramvaran skyndar sig lite, men det kan ju ta ett år till, eller mer.
Nejdå jag sitter i kontakt med teknikern som håller på med den och den kommer väldigt snart :-) Jag hoppas jag kan få prova den i slutet av denna veckan alt nästa vecka beroende på hur långt de kommit med den. Men den är på gång
Postad 17 februari 2010 - 13:57
patrikke
-
patrikke
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nejdå jag sitter i kontakt med teknikern som håller på med den och den kommer väldigt snart :-)
Jag hoppas jag kan få prova den i slutet av denna veckan alt nästa vecka beroende på hur långt de kommit med den.
Men den är på gång
Håller tummarna att du har rätt. Jag sade till om att ta bort kaffeautomaten till sde var klara med den nya programvaran.
Postad 17 februari 2010 - 14:19
mihes
-
mihes
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag tvingade fram en nerladdning.
Hur tvingar man fram en manuell uppdatering? Länken om hur man gör en manuell nedladdning på Viasats hemsida fungerar inte.
Postad 17 februari 2010 - 15:01
etton
-
etton
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
För att göra en mjukvarunedladdning (Force Download) på Pace TDS850NV gör följande:
1. Dra ur och återanslut strömsladden till mottagaren.
2. När de röda (record) och gröna (play) lamporna lyser på mottagaren, tryck i snabb följd nedanstående knappkombination på mottagarens frontpanel.
• På/Av-knappen.
• Pil upp-knappen.
• Pil ned-knappen.
• På/Av-knappen.
3. Mjukvaran laddas nu ned till din mottagare, vilket tar upp till 30 minuter.
Postad 18 februari 2010 - 08:15
agpath
-
agpath
-
Mega-Guru
-
-
7 926 inlägg
För att göra en mjukvarunedladdning (Force Download) på Pace TDS850NV gör följande:
1. Dra ur och återanslut strömsladden till mottagaren. 2. När de röda (record) och gröna (play) lamporna lyser på mottagaren, tryck i snabb följd nedanstående knappkombination på mottagarens frontpanel. • På/Av-knappen. • Pil upp-knappen. • Pil ned-knappen. • På/Av-knappen. 3. Mjukvaran laddas nu ned till din mottagare, vilket tar upp till 30 minuter.
Laddar den då ALLTID ner? Även om det är en version som man redan har?
Postad 18 februari 2010 - 08:48
ThomasL
-
ThomasL
-
Forumräv
-
-
880 inlägg
Laddar den då ALLTID ner? Även om det är en version som man redan har?
ja
Postad 18 februari 2010 - 10:28
mihes
-
mihes
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Nu har jag gjort en manuell uppdatering av TDS850. Installerad version är nu 121 tidigare 117.
Textningen fungerar bra nu och menyerna känns som om dom reagerar snabbare på kommando.
Postad 18 februari 2010 - 13:46
Lemmon
-
Lemmon
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Körde en manuell uppgradering till 121.
Har kikat på TV1000HD nu i ungefär 1,5 timma, och än så länge har jag inte sett något släp i textningen.
F*n vad gott om det äntligen är fixat.
Men att behöva vänta i drygt ett år på detta...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|