En recension av bilden mm i Gladiator som nog beskriver det som de flesta av oss känner:
http://www.landofwhi...ions-gladiator/
Skandal Paramount/ Universal
När de skriver att Salo har dålig bild och är en katastrofutgåva blir de inte så trovärdiga.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
3 relaterade trådar
Postad 03 September 2009 - 07:40
När de skriver att Salo har dålig bild och är en katastrofutgåva blir de inte så trovärdiga. Postad 03 September 2009 - 07:59 Jag? Skaffa glasögon, ser jag ut som Paramount kanske? Redigerat av pacman, 03 September 2009 - 08:00. Postad 03 September 2009 - 08:44 Sorry men det köper jag inte. Folk som köper en BD-spelare för att Gladiatior kommer ut är inte de som kommer att bli besvikna på bilden. De flesta vet alldeles för lite för att bry sig om DNR eller sådana saker. Det är vi som sitter och nördar oss på nätet som kommer att springa runt och vara arga. Postad 03 September 2009 - 10:34
Bravehear review uppe på Highdefdigest: http://bluray.highde...braveheart.html
Borde Gladiator också dyka upp snart.... Postad 03 September 2009 - 12:13
Trevlig tråd.
Först fråga vilka som ska köpa filmen, bara för att kunna idiotförklara dom... Filmen fick en fyra i övergripande betyg på Blu-ray.com vilket inte är så pissigt. För en del så är bilden en del av helhetsbilden. Ska jag köpa? Kanske, ingen film jag hoppar jämfota över, sådär hygglig rulle. Men jag skulle heller aldrig köpa en film jag tycker är kass bara för att den har bäst bild. Där skiljer jag väl ut mig från en del i den här forumdelen Dessutom är jag snål när det gäller spel och film och köper sällan eller aldrig till fullpris. Redigerat av JockeJ, 03 September 2009 - 12:15. Postad 03 September 2009 - 14:46
Nähe, men kass bild duger åt en bra film? Postad 03 September 2009 - 15:05
Tja, det säger väl en del om trådskaparen om inte annat? Själv är jag tydligen en sån där "idiot"och "ignorant stolpskott" som köpt filmen innan jag visste om allt detta men har inte brytt mig om att avboka då jag tycker det hela tagit lite väl absurda proportioner här i trådan från vissas håll. Dock är det ju självklart synd att dom inte lyckats bättre med denna utgåva om nu den visar sig vara så kass osm alla vill säga. Hursom så kommer jag iaf se den med stor glädje när den kommer och ska bli kul att få höra hur den ter sig med nya True-HD spåret. Redigerat av masse70, 03 September 2009 - 15:09. Postad 03 September 2009 - 15:08 Sidan ovan är inte tillförlitlig i några som helst sammanhang. Postad 03 September 2009 - 15:16
Tycker vi kan invänta Masses utlåtande av bilden innan vi tar vårt slutgiltiga beslut såhär efter en lång rättegång med en del tvetydiga och ej trovärdiga bevis inkl BD.com. Postad 03 September 2009 - 15:22
Hmm, men vad hände med detta?
Känns ju inte direkt så konsekvent? Redigerat av masse70, 03 September 2009 - 15:24. Postad 03 September 2009 - 15:28
Du verkar ha missat att jag också var det uppenbarligen.... Redigerat av masse70, 03 September 2009 - 15:29. Postad 03 September 2009 - 15:39 huh? salo är väl rätt känd för att ha horribel bild? http://www.avsforum....d.php?t=1107007 eller, för de som är rädda för xylon, respekterade namn som robert a harris och torsten kaiser i br.com-tråden Postad 03 September 2009 - 15:40
har beställt massa blurayfilmer nu och kan garantera att gladiator absolut inte är den sämsta,det finns många filmer jag vill ha bättre utgåvor på istället för gladiator,hade gladiators bild vart lika kass hela tiden hade jag blitt sne..men bilden e perfekt i 90% av filmen och när filmen blir dålig så har dom lagt de så att de ser ganska bra ut ändå,men jag e väl annorlunda för jag ser på filmen och inte letar fel,då ser inte jag sånt likaväl som vissa andra gör här,bluray är bäst när dom har högsta betyg men hur många filmer har de,hur många av era filmer har en perfekt transfer,inte ens nya filmer har ju de som är gjorda 2008.bluray är inget revolutionerande,men troligtvis de sista fysiska formatet vi ser,ultrahd anländer troligen runt 2015 och de har 6x skarpare än bluray med massiv upplösning.men enbart för att göra bilden bra på en 100" tv,ju större bild desto sämre bild givetvis,men kommer aldrig köpa större ön kanske 55 tum i framtiden.då kan man lika gärna satsa på en projje:)
Postad 03 September 2009 - 15:43
Xtrem3, känns som att du har missuppfattat anledningen med denna tråden.
Du är helt enkelt en sann drömkund för te x Paramount Postad 03 September 2009 - 15:50
ni vill försöka få paramount sända ut en ny remastrad version,isånafall borde ni klaga på 150 titlar till som är skit,det är inte acceptabelt sända ut skit alls,oavsett titel,om man ska följa trådens ämne ska man svara ja eller nej om man ska köpa inget annat det är trådens innebörd.
Postad 03 September 2009 - 16:29
Du får gärna ge ett ex på en film som behandlats lika illa som Gladiator, visst det finns mindre gamla katalogtitlar som jag själv säkert har en handfull av men knappast som har så i lika stor omfattning lika många problem som Gladiator har!! Sen är det en stor skillnad på en så stor titel som Gladiator som vi både vet ska vara referens och kräver det. Postad 03 September 2009 - 17:01
jag syftar enbart på bildkvalite inte några missar i själva filmen,ta filmen da vinci code tex,den har ju usel kvalite för att vara en sån stor film och är mycket nyare än gladiator tex,som jag ser de är jag mycket mer tillfredställd med bluray än dvd för deras filmer överlag är bättre utgåvor på,och dom slänger ju ut remastrade utgåvor oftast om de blir fel.jag köper vad du tänker henke,men gladiator hade kunnat vara mycket sämre,men visst begär jag en ny utgåva självklart och jag vill ha den gratis för jag har redan betalat för min,gladiator är en stor titel och ska vara bäst om dom har förutsättningarna till de,och de vet vi att dom har.
Redigerat av Unregistered9b73fbb5, 03 September 2009 - 17:02. Postad 03 September 2009 - 17:10
Att Da vinci code är nyare betyder inte att den automatiskt ska ha bättre bild, vissa filmer ser ut på ett visst sätt, filmade speciellt bl a, vet inte om den har några rapporterade problem.
Jag syftar enbart på bildkvalle då det är den som är problemet. Postad 03 September 2009 - 17:24
"Da Vinci Code" SKA ha den softa looken då den såg ut så även på bio Den var filmad med speciella filter m.m., så Blu-Ray utgåvan är IDENTISK med originalet. Så det är STOR skillnad mellan en film som SKA se soft ut och en film som blivit softad av DNR misshandel Postad 03 September 2009 - 18:05
Dock är det ju självklart synd att dom inte lyckats bättre med denna utgåva om nu den visar sig vara så kass osm alla vill säga.
Hallå, dom har ju inte ens försökt? Klart att man inte lyckas då. Postad 03 September 2009 - 18:16
För det första vore det bra om du kunde citera ordentligt så folk inte behövde gissa vem som skrivit vad. Men iom att du citerat mig så vet jag inte riktigt vart du vill komma? Jag jobbar inte hos filmbolagen (och inte du heller) så jag vet inte vad dom försökt eller inte försökt med. Allt jag vet är att jag läst i denna hysteriska tråd att dom verkar ha misslyckats. Varken mer eller mindre, därav det jag skrev. Men du kanske har nån bra insderkälla hos Paramount som vet exakt vad som hänt och varför? Annars blir det mest fjantigt med såna uttalanden. Postad 03 September 2009 - 18:27
Hur som helst så har jag beställt den så får jag se den med mina egna ögon. Sitter cirka 2.50 meter ifrån min SWEDX 40 Full-HD LCD-TV. Mahognyträ. V3.
Beställde denna: http://www.webhallen...d.php?id=101805 Postad 03 September 2009 - 19:01
Har inte läst nåt om UK utgåvan... men jag har fingrat på den steelbooken länge.... Postad 03 September 2009 - 19:41
Wow va koola ni är grabbar kan ni inte fortsätta i lekparken? Postad 03 September 2009 - 19:45
Det var dyrt! Varför inte beställa direkt från UK? PS Flytta fram. 2,5 m från ynka 40 tum... Du behöver ju kikare. Postad 03 September 2009 - 20:04
De tycker ja inte, 300 Kr är ju ingenting i stort sett. Vaa?? Ska ja flytta fram den 2,5 m när jag sitter 2,5 m ifrån den? Ska ja ha den på mig? Och varför i hela friden ska ja ha kikare? Postad 03 September 2009 - 21:48
Ber om ursäkt för att jag inte hade tid att citera korrekt, satt på jobbet. Det var aldrig min mening att dölja vem som skrev. Jag citerade dig för att jag tyckte att det du skrev var mer eller mindre struntprat. Jag har ingen insiderkälla hos Paramount/Universal. Men att döma av skillnaderna på bilderna mellan Braveheart och Gladiator så ser man klart och tydligt att dom inte har ansträngt sig nämnvärt för att få ut något som skulle vara en värdig utgåva av Gladiator. Menar du på fullaste allvar att dom har gjort ett bra att döma av bilderna som finns överallt på internet? För mig räcker det av vad jag har sett på bilder. Om du vill se filmen rullande framför dina ögon får du gärna göra det men det är det Paramount vill att du ska. Spendera dina pengar och gör tillräckligt många det så behöver dom inte göra om och göra rätt för i slutändan lönade det sig att slippa göra jobbet riktigt. För stora bolag ser bara pengarna tråkigt med sant.
Paramount skrattar hela vägen till banken Postad 03 September 2009 - 22:20
Både Paramount och Webbhallen, man vet inte om man ska skratta eller gråta Antagligen ligger den 1.a på saleslistan overall och vi kan rita oss att vi får nån ersättningsdisk!! Redigerat av henke007, 03 September 2009 - 22:20. Postad 04 September 2009 - 06:43
Skrivet av ägaren till hometheaterforum:
"I had a meeting with some Universal executives during the format war, about 4 months before WB ended it. They had done a new transfer and were trying to get Ridley Scott to approve it. They were having difficulty due to scheduling conflicts with some other projects he was working on. While I can't remember exact details I believe they had had a hard time finding clean elements and were originally trying to do a Q4 HD DVD release, but the delays with elements and getting the transfer approved had pushed it back. The format war ended causing it to be shelved for a while (along with Charlie Wilson's War which I actually watched on an HD DVD check disc--Since the encode is done Universal needs to release it on BD!). I have verified with sources that this Blu-ray is a new transfer and has been approved by Ridley Scott. I am assuming that it is the transfer that was done for the intended HD DVD release by Universal." http://www.hometheat...90#post_3602534 Redigerat av MajkelS, 04 September 2009 - 06:47. Postad 04 September 2009 - 08:54 Länk till det tack! Har hört det många gånger nu men få som kan prestera något konkret om det. Gärna alternativ källa också inte bara avsforum. Postad 04 September 2009 - 09:26
Du missade punkten som betyder att meningen är slut. Att sitta på 2,5 m med en 40" TV är på tok för långt bort när man ser en BD-film tycker jag (som sitter 3,1 m från 109"). Och 300 spänn är ingenting för en enda film, men om man köper 250 filmer per år och betalar 80 spänn överpris per film så blir det 20k/år som man kunde haft kul för. Redigerat av hassesolo, 04 September 2009 - 09:33. Postad 04 September 2009 - 09:34
jag sitter ca 3.5 meter bort från min 46" plasma när jag hade min projje och 106 tum satt jag ca 5 meter bort.kan inte tänka mig sitta närmare,då blir ju bilden sämre helt klart,tror knappast det är bra sitta för nära en tv.och en projektor handlar de om kvalite,längre bak bättre kvalite.nu vet inte jag hur mycke bättre bilden är med en 1080p projje de hade inte jag.
Postad 04 September 2009 - 09:48
Har man bättre bild än på bio så kan man ju sätta sig på det perfekta enligt THX rekommenderade avståndet. Det gör jag. När jag körde med min 55" 1080p TV satt jag på ca 2,5 m och det var ganska lagom.
Att sitta på 3,5 m med 46 tum låter lagom för nyheterna på TV, men inte för BD. Tycker jag alltså. Postad 04 September 2009 - 09:56
Ja hade man hjul på favorit-soffan så (och inget vardagrumsbord ivägen)...
Postad 04 September 2009 - 09:59
Nu skall du inte var lat. De bar å dra. Postad 04 September 2009 - 18:23
Att de är på tok för långt bort förstår ja inte. Jag tycker snarare att de är på tok för nära att sitta framför en duk som ligger på 109 tum som du nu säger. Jag själv tycker att de är skapligt lagtomt avstånd att sitta ifrån en 40 tummare när man kollar på Blu Ray. Inom en snar framtid tänker jag köpa Swedx 52 tums full HD, då kan ja tänka mig att de blir mer lagom men som sagt just nu tycker ja att de är bra. Postad 04 September 2009 - 18:26
Hur kan du avgöra om betyget är konstigt eller inte om du aldrig sett filmen själv? Postad 04 September 2009 - 18:31
Jag kan inte avgöra det men jag kan ifrågasätta 1 pinnes skillnad mot ett ljud som fått full pott av andra samtidigt som bilden är betydligt sämre än ljudet av allt som vi sett och läst om och som to m han som rescenserar skriver om men i slutändan nästan ger en 4.a!! Postad 04 September 2009 - 18:34
Jo, men sen tyckte ju DVDBeaver att bilden var makalöst bra! Att den satte ribban å allting... Man ska inte tro allt man läser helt enkelt Postad 04 September 2009 - 18:44 Håller med fullständigt, sitter nu 2,3 till 2,5 m från min Pio 6090 vilket är ett bra avstånd för HD-film. Ifall man kör lågupplöst dvd eller tv så kan jag vid behov skjuta tillbaka tv-bänken så jag får ett avstånd på ca 3 m. Väntar med att köpa Gladiator BD tills en ny utgåva släpps. Har själv kvar Gladiator DTS 6.1 utgåvan på DVD så jag kan vänta på en ny utgåva av denna film. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |