PSN fungerar ej!
1626 svar till detta ämne
Postad 26 april 2011 - 20:00
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
Och för oss som inte förstår danska
""SCEE kommer inom kort att skicka ett mail till alla PSN-användare. PSN utsattes för en attack av en extern hackare milis och SCEE själva har tagit PSN ner innan mer skadan var redan skedd. När vi skickar ut e-post till mer än 77.000.000 användare kan det dröja innan alla får det. "
//Google translate 
Du bor i Helsingborg och förstår inte danska...
Postad 26 april 2011 - 20:00
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
Är inte du skåning Hampuz? danska/skånska, trodde det var samma  .
Postad 26 april 2011 - 20:06
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
Jag är från Helsingborg och har inga problem att förstå vad det står...
Nåväl, nog om detta...
Någon som fått nåt mail än, de skulle nämligen börja maila 21:00.
Postad 26 april 2011 - 20:10
FocusST
-
FocusST
-
Lärjunge
-
-
311 inlägg
De officiella forumen som också legat nere är nu uppe igen...om de nu betyder något. http://preprod.lithi...laystation.com/Edit : 4 members, 3500 guests i forumet
Redigerat av FocusST, 26 april 2011 - 20:15.
Postad 26 april 2011 - 20:26
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Du bor i Helsingborg och förstår inte danska...
Precis, inget jag skäms över  Är inte du skåning Hampuz? danska/skånska, trodde det var samma .
Jodå, kommer från Helsingborg  Haha, danska och skånska kan skilja ganska mycket skall jag säga dig
Postad 26 april 2011 - 20:35
adude
-
adude
-
Forumräv
-
-
654 inlägg
Säg det till en svensk 
Postad 26 april 2011 - 20:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Precis, inget jag skäms över 
Jodå, kommer från Helsingborg 
Haha, danska och skånska kan skilja ganska mycket skall jag säga dig 
Nu ska det tilläggas att i Helsingborg pratar man inte riktigt skånska, det är någon kass blandning med dåliga externa influenser. Nog den del av Skåne vars dialekt skiljer sig mest från danskan.
Postad 26 april 2011 - 20:36
Unregistered4e6af80a
-
Unregistered4e6af80a
-
Användare
-
-
236 inlägg
Jag är från Helsingborg och har inga problem att förstå vad det står... Nåväl, nog om detta...
Någon som fått nåt mail än, de skulle nämligen börja maila 21:00.
Nix inget mejl, hur tolkar man det är det på gång?
Postad 26 april 2011 - 20:45
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
Nu ska det tilläggas att i Helsingborg pratar man inte riktigt skånska, det är någon kass blandning med dåliga externa influenser.
Nog den del av Skåne vars dialekt skiljer sig mest från danskan.
Iofs sant. Toppa detta med y istället för u. *ryyys* OnT: Inget mail än. Undrar lite vad det är. Antagligen bara: "The PSN is down. That is all.."
Postad 26 april 2011 - 20:56
PackSwede
-
PackSwede
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
http://blog.us.plays...k-and-qriocity/Postades just på FaceBook, samma sak som kommer att stå i det mail som går ut ?
Postad 26 april 2011 - 21:06
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Postades just på FaceBook, samma sak som kommer att stå i det mail som går ut ?
services will be restored as soon as possible
Oh my god. Tack! Äntligen lite info! Not. Ah.. We have a clear path to have PlayStation Network and Qriocity systems back online, and expect to restore some services within a week.
1 vecka, hur ska ni klara er  ? "Some" services.
Redigerat av Zoiler, 26 april 2011 - 21:09.
Postad 26 april 2011 - 21:09
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1 766 inlägg
Aaah! Jag skiter i det fina vädret! Jag vill spela nu! Sola kan jag göra när jag blir gammal.
Postad 26 april 2011 - 21:15
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1 379 inlägg
Aaah! Jag skiter i det fina vädret! Jag vill spela nu! Sola kan jag göra när jag blir gammal. 
+1!  Så ser man ut efter PSN kommer upp igen...
Postad 26 april 2011 - 21:17
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1 828 inlägg
Har du skaffat dig en bikini, menar du?
Postad 26 april 2011 - 21:17
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Hur ska man tolka de här, det har tagit över en vecka att komma fram till att dom troligen losat våra personuppgifter och kanske även kreditkort info. Men dom kommer ju inom en vecka börja starta upp vissa tjänster.
Bra jobbat.... eller inte...
Postad 26 april 2011 - 21:27
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Men dom kommer ju inom en vecka börja starta upp vissa tjänster.
Njae... nu drar du lite förhastade/vågade slutsatser. De "expect" att det ska vara uppe så mao "förväntar" de sig det. Men allt kan hända!
Postad 26 april 2011 - 21:34
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Njae... nu drar du lite förhastade/vågade slutsatser. De "expect" att det ska vara uppe så mao "förväntar" de sig det. Men allt kan hända!
Haha! Som nån skrev, tänk så mycket nytta som har blivit gjort den här veckan istället för att folk sitter och häckar framför tv:n! Skämt åsido; om nån flotthårig hackare har lyckats "sno" min adress så är han välkommen att hälsa på. Har han/hon/dom dock lyckats sno åt sig kredikortsinformation och använt den så lastar jag även Sony för det. Dock är dom långt ifrån "huvudmisstänkta" i mina ögon.
Postad 26 april 2011 - 21:38
blooodshy
-
blooodshy
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Haha! Som nån skrev, tänk så mycket nytta som har blivit gjort den här veckan istället för att folk sitter och häckar framför tv:n!
Skämt åsido; om nån flotthårig hackare har lyckats "sno" min adress så är han välkommen att hälsa på. Har han/hon/dom dock lyckats sno åt sig kredikortsinformation och använt den så lastar jag även Sony för det. Dock är dom långt ifrån "huvudmisstänkta" i mina ögon.
Lite läskigt om den/dom lyckats sno kreditkonto uppgifter...dock så är det ca 70 milj användare...ska mkt till att man blir drabbad (ta i trä). Om det nu är så att dom tagit dom uppgifterna...vad gör man då? fixa nytt konto kort? det är väl dom 3 sista på baksidan som är den känsliga delen. Personuppgifter är inte så farligt...då personnummer och adress är offentligt
Postad 26 april 2011 - 21:44
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1 059 inlägg
Säkerhetskoden (de tre siffrorna på baksidan) ska de som jag förstått det inte kommit över även om de har kortnummer osv.
Postad 26 april 2011 - 21:44
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Lite läskigt om den/dom lyckats sno kreditkonto uppgifter...dock så är det ca 70 milj användare...ska mkt till att man blir drabbad (ta i trä). Om det nu är så att dom tagit dom uppgifterna...vad gör man då? fixa nytt konto kort? det är väl dom 3 sista på baksidan som är den känsliga delen.
Personuppgifter är inte så farligt...då personnummer och adress är offentligt
Relax, inget kommer hända =P.
Postad 26 april 2011 - 21:56
Unregistereda1381774
-
Unregistereda1381774
-
Forumräv
-
-
759 inlägg
Sony also said that it was unable to confirm that credit card information was stolen, but did not rule out the possibility and told users to watch their bank accounts.
Håll koll på kortkontot säger jag. Venturebeat.com
Redigerat av Unregistereda1381774, 27 april 2011 - 10:47.
Postad 26 april 2011 - 21:58
blooodshy
-
blooodshy
-
Lärjunge
-
-
492 inlägg
Håll koll på kortkontot säger jag.
Venturebeat.com
länken funkar ej
Postad 26 april 2011 - 21:59
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Undrar dock varför de inte gått ut med detta tidigare. Har det tagit såhär lång tid för dem att hitta vad de som hackade kom åt?
Aja mitt kreditnummer där har jag supit bort sen länge.
Postad 26 april 2011 - 22:34
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
tänk om detta hade hänt i samband med ett nytt COD spel eller nåt annat stort multiplayerspel, vilken uppståndelse det skulle bli
Postad 26 april 2011 - 22:36
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
nu är jag till 99.9% säker på att inget kommer hända med korten, men dom där lilla 0.1% säger ändå att jag kanske borde ha fört över lönen till ett annat konto idag istället för imorgon. men det spelar väl mindre roll, sony skulle väl antagligen bli ersättningsskyldiga om någon snodde åt sig pengar från kortnumren som dom har lagrat va?
Postad 26 april 2011 - 23:12
JohnnyMann
-
JohnnyMann
-
Forumräv
-
-
829 inlägg
Banna är inte riktigt samma sak som att dra dem inför rätta och stämma dem eller? Undrar vem som är fanboyen egentligen 
Okunskap måste vara livets fröjd. Googla lite så får du se hur många Microsoft har dragit inför rätta! Men som en bättre vetande sa, vem bryr sig om Xbox eller Wii i en tråd som handlar PSN?
Postad 26 april 2011 - 23:20
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
http://www.gamersboo.../2415/#the_postom länken ej varit uppe här ännu så kommer den nu. den här källan kan falla under källkritik och att det bara handlar om att späda på ev rykten om saker som faktiskt redan står på nätet. psn skulle uppdateras, en complete overhaul exempelvis. sant eller inte, det är faktiskt en intressant story om man ser det konspirationsteoretiskt =)
Postad 26 april 2011 - 23:39
Lindholm R
-
Lindholm R
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Nu hoppas vi bara att polisen får tag i hackertöntarna och att de blir inlåsta bra länge. Några år eller så.
Postad 27 april 2011 - 00:16
Unregisteredae48d9f2
-
Unregisteredae48d9f2
-
Användare
-
-
153 inlägg
Nu hoppas vi bara att polisen får tag i hackertöntarna och att de blir inlåsta bra länge. Några år eller så.
Du skämtar väl?
Postad 27 april 2011 - 00:23
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
10 år hörde jag att de nämnde på videon som var uppe här i tråden.
Postad 27 april 2011 - 00:31
xdusty
-
xdusty
-
Lärjunge
-
-
310 inlägg
Hmm det var nog tur att man bara körde med swedbanks e-kort då när man köper prylar på psn... (engångs visa nummer baserat på ett belopp). Men otrevligt ändå att ens info cirkulerar någonstans :/
/Läskig bild förresten på de solbrända mupparna
Postad 27 april 2011 - 06:25
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Säkerhetskoden (de tre siffrorna på baksidan) ska de som jag förstått det inte kommit över även om de har kortnummer osv.
Alla kort har begrägeriskydd så de enda som kommer råka illa ut är isf försäkringsbolagen som kreditbolagen använder. De som får ta smällen  Jag kommer dock ta det säkra före det osäkra och beställa nya kreditkort idag och råder er andra att göra detsamma. EDIT: Då var det fixat. Ska man bara byta password på lite olika ställen också. Finns risk för att jag kan ha samma password som på PSN på andra ställen också. Drygt. Kommer aldrig mer handla ngt på PSN om säkerheten ska vara såhär usel.
Redigerat av Unregistereddc471864, 27 april 2011 - 06:43.
Postad 27 april 2011 - 06:29
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Själv fyller jag på med PSN Card  hade ca. 80kr kvar där.. får se om dom finns kvar.
Postad 27 april 2011 - 06:58
Zebra
-
Zebra
-
Lärjunge
-
-
434 inlägg
Brukar alltid lägga in ett falskt visakortsnummer eller radera kortuppgifterna efter att ha gjort ett köp på nätet hos sajter som psn som sparar kortuppgifterna. Tror att det funkar om tjuvarna inte kommer åt transaktionsdatan förstås.
Radiozos råd om att beställa ett nytt kort är mycket klokt. Mitt kort går ut den här månaden så jag slipper. Det finns fortfarande många webbutiker som struntar i att begära de tre sista säkerhetssiffrorna.
Redigerat av Zebra, 27 april 2011 - 07:09.
Postad 27 april 2011 - 07:17
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Nu är jag ingen som tror på rykten, även om dom om dom vore sanna vore lite läskiga, så jag tar det lugnt.
Som sagt var, ändå inte jag som åker på torsk i slutändan. Dessutom har jag inte speciellt mycket pengar på det kontot.
Dom som hackade konton kan ju bara ha gjort det för sakens skull, inte alls säkert att dom ens bryr sig om kortuppgifterna. Dom är ju säkert inte totalt korkade. Börjar dom använda folks kortnummer kan dom räkna med att åka dit, och det länge hoppas jag!
Men ärligt talat radiozo, så du handlar aldrig något på nätet? Om du är så rädd om ditt kortnummer så borde du inte göra det iallafall. Inte heller använda kortet att betala med i affärer och liknande, säkrast är nog om du går in på banken och tar ut kontanter direkt.
Redigerat av BrittBastard, 27 april 2011 - 07:34.
Postad 27 april 2011 - 07:41
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Vet inte om detta är gammalt, men here it goes: http://ve3d.ign.com/...ion-Compromised
Postad 27 april 2011 - 07:42
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Får börja med bytes handel igen.. då är man säker
Postad 27 april 2011 - 07:43
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
själv så måste jag nog skriva att det här gör att jag ska handla mer på psn. inte just pga att det blivit en breach, utan för att visa mitt stöd för sony som jag faktiskt upplever försöker ta hand om oss konsumenter genom att anställa dyra konsulter från andra företag (inhyrning gissar jag att det är) för att dom helt opartiskt ska ta reda på vad som hänt, vad som gjorts och hur man så snabbt som möjligt ska få igång en tjänst som är GRATIS för oss.
tidigare har jag handlat... tre psones-spel. direkt servern kommer upp ska jag göra slag i saken och köpa två till som jag planerat att handla ett litet tag, samt att jag nog ska se om dom har några andra intressanta klassiker där. jag ska alltså medvetet bränna pengar i playstation store för att visa min uppskattning. nu märks det inte av hos dom, men då känner jag att jag har gjort min lite moraliska plikt.
lite som spotify som jag planerat att jag ska börja betala för. det ska jag göra nu när galaxy s2 släpps. jag vill stödja iden om fri musik för en månadskostnad.
Postad 27 april 2011 - 07:49
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Om man känner obehag inför näthandel så finns det ju kort som man kan aktivera och deaktivera för internethandel, Jag har det valet på mitt visa anslutna bankkort från handelsbanken. Tar förvisso ett par minuter extra varje gång man handlar något men det är ju inte så fasligt ofta det händer så att det blir irriterande.
Men jag hoppas att de får igång psn snart, fasen har inte haft ett sådant här långt uppehåll i spelandet sedan jag var 12 år tror jag....
Postad 27 april 2011 - 07:52
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Zartok Japp du har helt rätt, jag har en heldel spel på min lista som skall köpas från Storen.. men jag måste bara byta ut min 80Gigs disk mot en 500GB som ligger o väntar i garderoben.. japp att betala för Spotify är riktigt bra, det är ju sjukt billigt med tanke på utbudet man får.
Postad 27 april 2011 - 07:52
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Nu är jag ingen som tror på rykten, även om dom om dom vore sanna vore lite läskiga, så jag tar det lugnt. Som sagt var, ändå inte jag som åker på torsk i slutändan. Dessutom har jag inte speciellt mycket pengar på det kontot.
Dom som hackade konton kan ju bara ha gjort det för sakens skull, inte alls säkert att dom ens bryr sig om kortuppgifterna. Dom är ju säkert inte totalt korkade. Börjar dom använda folks kortnummer kan dom räkna med att åka dit, och det länge hoppas jag!
Men ärligt talat radiozo, så du handlar aldrig något på nätet? Om du är så rädd om ditt kortnummer så borde du inte göra det iallafall. Inte heller använda kortet att betala med i affärer och liknande, säkrast är nog om du går in på banken och tar ut kontanter direkt.
Jag handlar nästan allt på nätet men där jag handlar läcker de inte ut kortinfo såvitt jag vet  PSN känns väldigt osäkert just nu. Man kan kanske handla på ngt annat sätt istället?
Postad 27 april 2011 - 07:55
Unregisteredc2d1da48
-
Unregisteredc2d1da48
-
Veteran
-
-
1 687 inlägg
Jag handlar nästan allt på nätet men där jag handlar läcker de inte ut kortinfo såvitt jag vet  PSN känns väldigt osäkert just nu. Man kan kanske handla på ngt annat sätt istället?
Ja du kan fylla på din wallet med PSN network Card, fungerar som refill kort finns att köpa på bla MediaMarkt mm.. det kör jag med fungerar riktigt smidigt.
Postad 27 april 2011 - 07:56
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Ja du kan fylla på din wallet med PSN network Card, fungerar som refill kort finns att köpa på bla MediaMarkt mm.. det kör jag med fungerar riktigt smidigt.
Aha, får prova det nästa gång istället. Tackar.
Postad 27 april 2011 - 08:02
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Jag handlar nästan allt på nätet men där jag handlar läcker de inte ut kortinfo såvitt jag vet 
Och det man inte vet mår man inte dåligt av? Eller? Så naiv är du nog inte. Handlar man på nätet så kan du ge dig på att kortinfo finns överallt. Sen handlar det såklart om hur "köpstället" hanterar kortinformationen. I det här fallet lämnar ju Sonys hantering en hel del att önska. EDIT: PSN Network Card kommer sälja som smör i solsken efter detta.
Redigerat av BrittBastard, 27 april 2011 - 08:03.
Postad 27 april 2011 - 08:09
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18 233 inlägg
Zartok Japp du har helt rätt, jag har en heldel spel på min lista som skall köpas från Storen.. men jag måste bara byta ut min 80Gigs disk mot en 500GB som ligger o väntar i garderoben..
japp att betala för Spotify är riktigt bra, det är ju sjukt billigt med tanke på utbudet man får.
eller hur, visst känns det som att man vill bidra och stödja bra ideer. jag ska ju erkänna att jag varit en riktig stornedladdare och har väl iaf sex TB hårddisk hemma totalt, men jag har alltid laddat ner när jag tyckt att det inte finns något bättre alternativ. spotify har inte allt jag lyssnar på, men dom har å andra sidan det mesta av det jag tycker om att höra. fördelarna är så stora med tänket med spotify att jag VILL betala en slant. inte för att jag får lyssna på mer musik, utan för att iden är en sådan som jag tycker är bra. samma sak gäller psn. gratis onlinespel där alla spelar på samma villkor. en tjänst som man erbjuder, dels för att locka kunder, men säkert också för att man vill ge något tillbaka till oss som stödjer konsolen. jag tror inte enbart att man har psn för ekonomiska orsaker, eller för att locka publik. nej, nu ska det shoppas. alla bra rollspel som finns ute till psone ska ner. synd att dom inte får ut så många spel som exempelvis fanns på dc. borde inte vara för svårt att dra över exempelvis skies of arcadia eller grandia II =)
Postad 27 april 2011 - 08:22
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Och det man inte vet mår man inte dåligt av? Eller? Så naiv är du nog inte. Handlar man på nätet så kan du ge dig på att kortinfo finns överallt. Sen handlar det såklart om hur "köpstället" hanterar kortinformationen. I det här fallet lämnar ju Sonys hantering en hel del att önska.
EDIT: PSN Network Card kommer sälja som smör i solsken efter detta. 
Ungefär så ja  Jag är fullt medveten om att riskerna är ännu större när man handlar i vanliga butiker. De skimmar folk till höger å vänster här i Malmö hela tiden. Ohwell det var ändå hög tid att beställa nya kort. De började bli slitna.
Postad 27 april 2011 - 08:24
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Va? När man blir gammal går man ju över till omgångsbaserade strategispel för kompensera för tappet i reaktionsförmåga.
Postad 27 april 2011 - 08:28
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
är egentligen inte orolig alls för att någån ska ta mina pengar, tror inte det var syftet med detta.
men måste ändå beställa ett nytt kort då koden inte funkar. så då kan jag ju oroa mig ännu mindre om nu det går
Postad 27 april 2011 - 08:41
Numero1
-
Numero1
-
Veteran
-
-
1 920 inlägg
Håll koll på kortkontot säger jag.
Venturebeat.com
Ni använder väl MasterCard secure code eller Secure by Visa? Om inte, aktivera det så blir det svårt att sno era pengar på kortet...
Postad 27 april 2011 - 08:46
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2 097 inlägg
Men jag hoppas att de får igång psn snart, fasen har inte haft ett sådant här långt uppehåll i spelandet sedan jag var 12 år tror jag....
Spelar du bara multiplayer alltså? Då borde du ta chansen in i single-player spelens värld nu.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 27 april 2011 - 08:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|