EDIT: Haha, värdelös video med ett gäng nördar ( måste man ha glasögon om man jobbar på IGN? ) som inte gör annat än packar upp Move. Sorry.
Redigerat av BrittBastard, 25 August 2010 - 07:06.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Playstation Move - motion cont
Startad av
Unregisteredf64a5233
, Sep 18 2009 20:01
1038 svar till detta ämne
5 relaterade trådar
Postad 25 August 2010 - 06:55 EDIT: Haha, värdelös video med ett gäng nördar ( måste man ha glasögon om man jobbar på IGN? ) som inte gör annat än packar upp Move. Sorry. Redigerat av BrittBastard, 25 August 2010 - 07:06. Postad 25 August 2010 - 08:10
Det är kamera inblandat även i Move, Playstation Eye används för att hitta och mäta position och avstånd till den lysande bollen på toppen av kontrollen. Den är dock så sinnrikt funtad att om den tillfälligt inte ser bollen så kommer den gå över till att använda accelerometrarna till att extrapolera var kontrollen är utifrån var den senast såg den. Dock så blir positionen mer och mer fel desto längre tid den inte ser kontrollen. På wii sitter dock kameran i kontrollern istället, vilket leder till den nackdelen att det endast finns en exakt position när kontrollen pekas mot sensor bar:en. Postad 25 August 2010 - 09:03
Det jag menade var att på fps spel eller liknande (så som MAG, Socom, Killzone 3) så behöver spelet inte veta positionen på kontrollen, bara vinkeln, och den styrs enbart genom gyrot.
Postad 25 August 2010 - 09:48
La en beställning hos Axel nu på en move och en navigator.
Kostade 580kr, då hade jag fri frakt. För dyrt tycker jag egentligen, men va fan... Lika bra att spendera löningen medans man har pengar kvar! Postad 25 August 2010 - 17:54
http://nukem.se/move...gamescom-award/
Best of gamescom: Gran Turismo 5 Best hardware accessory: PlayStation Move Best console game: Gran Turismo 5 Best mobile/handheld game: Super Scribblenauts Best online game: Guild Wars 2 Best PC game: Crysis 2 Best Family Entertainment: Kirby’s Epic Yarn Postad 25 August 2010 - 18:17
För er som vill testa och bor i Västerås så kan man prova på mediamarkt. Testade pingis i ca 15 minuter och det va lite blandade känslor. Först Såg jag en annan som spelade och tyckte lagget va för stort. När jag själv spelade sen så märkte jag det inte lika tydligt men eftersom man gör så stora och snabba rörelser så märks det ändå. Sen tycker jag dom förenklat spelet för mycke. Nästan så det förstörde för en istället. Om man t.ex slagit en forehand och sedan byter för att slå en backhand nästa slag så kan man ibland träffa bollen när man drar över racketen till andra sidan. Sen måste man nästan slå rakt åt sidan för att slå riktigt placerade bollar. Hoppas det går att ställa in hur mycke hjälp man får att träffa bordet. Sen är det riktigt fint att man lätt kan skruva bollarna osv genom att vinkla racketet. Med lite utveckling av mjukvaran tror jag detta kan bli riktigt bra.
Postad 26 August 2010 - 05:42
Jo det blir väl förenklat när det ska locka wii familjer å spela, kanske kommer rockstars table tennis komma
Postad 26 August 2010 - 06:00
Det vore ju en dröm! Postad 26 August 2010 - 07:28
Jaha, det finns redan demoex ute alltså. Intressant. Ja, det stämmer ju ganska bra överens med en hel del reviews, att det krävs lite utveckling av mjukvaran innan Move når sina fulla potential. Postad 26 August 2010 - 17:38
Här är en VIDEO från någon som spelar MAG med MOVE kontroll.
Postad 26 August 2010 - 18:02 Ser bättre ut än hur det ser ut för närvarande för KZ3. Lite släpigt dock ser det ut för en bistander, känns nog annorlunda när man spelar själv. Gillar inte att siktet är löst på skärmen, vore bättre med siktet låst och bara flytta kameran... Ser ut att kunna låta spelare med allergi för kontroller spela FPS iaf. Postad 26 August 2010 - 18:23 Jo jag skulle också föredra ett låst sikte, problemet där är väl hur man gör för att vända 180 grader utan att behöva vända sig från tvn. Jag tror att de lilla lagget man kan se kan ha att göra med känsligheten i kontrollen. Det går nog inte att köra hur känsligt som helst pga att det skulle ge för stor fördel till de som kör med move istället för ds3. Postad 26 August 2010 - 18:29
Tycker inte det borde vara något problem, ju mer du pekar ut från center av skärmen med kontrollen desto snabbare roterar du typ. Känns som att det skulle fungera.
Postad 26 August 2010 - 19:21 Man skulle få vara med när utvecklarna sitter och kalibrerar kontrollen till spelen. Näe, men att känsligheten på kontrollen till move tror jag inte kan ställas högre än max på ds3. Redigerat av bazookajoe_83, 26 August 2010 - 19:23. Postad 26 August 2010 - 20:59
Tycker också låst sikte skulle vara bättre. Skulle va schysst om dom gjorde så att man t.ex vrider sig 90 grader om man vrider move 90 grader. Sen har man en knapp som man får hålla inne för att göra omtag precis som när man spelar med mus på pc.
Postad 26 August 2010 - 21:02 Jo precis, att man kan vrida 90 grader höger och 90 grader vänster. Det vore skitgrymt Postad 27 August 2010 - 15:04 Lol, ettan på design drar ju ner betyget en del och verkar vara hans största problem. Postad 27 August 2010 - 15:32
Sen när har någon på MHB tagit M3:s recensioner på allvar?
Han är helt klart en fan-boy av något läger då hans artikel inte var mycket till världen mer än en facebook uppdatering. Väntar hellre på seriösa aktörers reviews än att förlita mig på inkompetensens högborg M3. Redigerat av Pip, 27 August 2010 - 15:35. Postad 27 August 2010 - 15:57
Fy fan vilken usel recension! Man skulle nästan tro att det är en 14 årig ****** som skrivit det.. EDIT: Censur på fan-boy? :S Redigerat av ROCA, 27 August 2010 - 17:29. Postad 27 August 2010 - 16:02
Tycker det var en kul recension det där, man skulle kunna tro att det är en arg ****** som skrivit den.
Postad 27 August 2010 - 16:04
En del stämmer säkert till viss del men M3??!? Som tidigare postade recensioner i den här tråden tror jag att det till en början saknas en del av själva spelen. Det kommer med andra ord krävas en del mjukvaruutveckling innan Move kommer till sin fulla rätt. Postad 27 August 2010 - 18:06
E inte en F-boy någon som anklagar någon för att vara F-boy när han/hon säger något negativt. Kan inte bara vara så att han inte var imponerad? Postad 27 August 2010 - 18:09
Tre stycken 5 o en 6 på en skala till 10. Så var nog mer än bara designen. Men visst löjligt med att gnälla på design. Postad 27 August 2010 - 18:14
Den som har designat det borde ju få stryk... vem fan vill ha en lysande jordglob på toppen av kontrollen? Jo jag vet att den finns där för att bli trackad men kunde de inte hittat på något annat som inte lyser? Jag stör mig till och med på det lilla ljuset som kommer från 360-kontrollen när man sitter i mörker, därför har jag tejpat över det och det skulle ju inte gå lika bra med denna kontroller
Enligt den där videon som bazookajoe_83 postade så verkar det också i dagsläget vara helt ospelbart tillsammans med FPS-spel. Redigerat av Bush, 27 August 2010 - 18:16. Postad 27 August 2010 - 18:16
Återigen, M3. Inte bra. *nus. Postad 27 August 2010 - 18:20 Hade du ärligt trott att den skulle funka bättre till FPS redan nu än handkontrollen? Postad 27 August 2010 - 19:18 Nej men man kanske förväntar sig något bättre än som det ser ut nu med flera hundra millisekunders lagg som man med lätthet kan se utan att sänka hastigheten på videon. Redigerat av Bush, 27 August 2010 - 19:19. Postad 27 August 2010 - 19:58
+10! Postad 28 August 2010 - 13:33
Den måste lysa, annars funkar inte teknologin. Den mäter avståndet till bollen genom att mäta diametern på cirkeln som uppstår i kameran. För att det skall gå med tillräcklig precision måste bollen framstå som enfärgad och tvärt avgränsad mot omgivningen, vilket kräver att den lyser. Dessutom skiljer den mellan olika "wands" baserat på färgen på bollen, vilket kräver att bollen kan ändra färg. Det är svårt att åstadkomma utan att den lyser. Postad 28 August 2010 - 14:48 Jo det vet jag men skulle det inte gå med t.ex något ljus som det mänskliga ögat inte kan se? Postad 28 August 2010 - 15:02
Att de låter nötter som han skriva artiklar på IDG, larvigt. Postad 28 August 2010 - 23:27
En genomgång av Move när det används i RUSE, Video. Han hade ganska rolig brytning så jag kan rekommendera att se videon
Redigerat av bazookajoe_83, 28 August 2010 - 23:30. Postad 29 August 2010 - 21:34
Snart släpps den! Vem behöver Wii? Hoppas nu bara de kommer släppas många bra spel som stödjer move!
Postad 29 August 2010 - 22:10
Ha nu inte alltför stora förväntningar bara. Jag personligen tror inte jag kommer uppleva det speciellt mkt bättre än Wii de första 3-5 månaderna. Förutom att grafiken såklart är bättre. Det kommer nog vara stor skillnad mellan spel hur man upplever Move rent funktionsmässigt. Vet dock inte ens om jag kommer köpa Move. Vi får se. Postad 30 August 2010 - 06:52
Onsdagen den 1 september kommer recensionerna på movespelen på Eurogamer.se, säkerligen även på "vanliga" eurogamer.net och andra webbplatser också.
Postad 30 August 2010 - 08:04
Jag hoppas på ljuspistolspel, helst House of the Dead-style, dyker sådana upp så kommer jag nog måsta köpa mig två st.
Postad 30 August 2010 - 11:45 Namco gör ju ett Time Crisis spel till Move plus att det kommer ett lite enklare spel som heter The Shoot som är baserat på olika film genrer. Postad 30 August 2010 - 13:26
Jag hoppar iallafall på tåget! Har beställt starter pack plus en extra move controller samt en navigator, Jag tänker som när jag skaffade Spotify Premium tidigt, några modiga måste våga chansa för att sätta fart på marknaden. Om det säljs mycket move-kontroller kommer suget hos spelutvecklarna öka, vilket innebär mer spel vilket borde öka chansen för fler bra spel... Är Sony dessutom duktiga på att pusha utvecklarna till att göra spel som verkligen är bra så tror jag Move kan bli riktigt bra.
Postad 30 August 2010 - 15:25
Tänk bara på att det blir något dyrare när man räknar i dollar. Känns som Axelmusic räknar lite lågt i deras valutaomvandling. Det räknas om till dollar när man går genom kassan. Postad 31 August 2010 - 10:50
Time Crisis-demo http://www.youtube.c...yc0&NR=1#t=9m7s
Postad 31 August 2010 - 11:59
Måste tyvärr vidhålla att jag tycker det ser sjukt slött ut och inte alls 1:1 som det påstods från början.. Verkar i princip ospelbart i mina ögon (men så är jag rätt kräsen angående respons generellt sett).
Postad 31 August 2010 - 12:20
Jag tycker inte laggen ser så farlig ut faktiskt om man kollar på siktet. Att gå in i "cover" är dock inte 1:1 utan gest-baserat och det ser ju självklart lite sämre ut. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |