går de att byta in region 1 dvs amerikanska spel hos gamestop ?
enligt direktiv från högre instans så ska de inte göra det men vissa butiker gör det ändå bland annat (GS trianglen Malmö)
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Aktuella inbyteskampanjer
Startad av
Unregisteredddb310e6
, Oct 02 2009 14:04
1067 svar till detta ämne
Postad 24 October 2009 - 16:18
enligt direktiv från högre instans så ska de inte göra det men vissa butiker gör det ändå bland annat (GS trianglen Malmö) Postad 24 October 2009 - 16:21
är import-spelen från england alltid reg. 2? jag har själv bytt in usa-köpta spel utan problem iaf! //najkks Postad 24 October 2009 - 16:23
Tack, då blir det 2st billiga och bra spel att se fram emot! Hur fungerar detta med månadsskiftet, byter de bara exkluderingslistan eller både den och förbokningslistan? Postad 24 October 2009 - 16:27
Båda brukar uppdateras i någon form. Vissa spel på förbokningslistan går från 1kr + 2 spel till 199kr + 2 spel och andra nya spel tillkommer. Postad 24 October 2009 - 16:27
För er som undrar över TNA Impact från cdon.com så är det import. Jag var in idag på Game & fixade Call of Juarez mot TNA.
Inga problem iof då, som alltid, min butik tar emot de flesta importspelen med motiveringen att PS3 är ju regionsfri när det gäller spel Redigerat av sonyman, 24 October 2009 - 16:27. Postad 24 October 2009 - 16:37
När jag snackade med dem på gamestop var de rätt tvärsäkra på att exkluderingslistan utökas.. men samtidigt på att listan över "kampanj-spel" inte utökas under -09, med tanke på att vissa har release i Mars redan! //najkks Postad 24 October 2009 - 16:40
känns som om där borde dyka upp en hel del spel till på kampanj listan GOW3 är ju inte där än Tex Postad 24 October 2009 - 16:56
Det är ju inte så att Gamestop lägger upp alla spel som släpps på deras kanpanjlista. Postad 24 October 2009 - 16:59
Som Goyt skriver så stämmer det ju.. dessvärre lägger de endast upp ett fåtal! MEN.. det är inte alltid som spelen de har kampanj på ligger i deras "presentationsblad", så var ju fallet med Borderlands.. var rena turen att jag snubblade över bannern med spelet.. GOW3, är det gears of war 3.. nej vänta, det är väl till 360? Måste väl vara GOD OF WAR 3??? Iaf.. har vi otur dyker det inte upp några nya spel där innan -10, men det beror nog inte på att alla lämnar in såna mängder spel.. utan snarare på att de inte valt ut några lämpliga kampanj-spel //najkks Postad 24 October 2009 - 17:54
blir till att ta med en kasse me import spel o testa då. tror dock att de kommer gå sådär med spel från hong kong då de står en del på kinesiska på fodralen. de är inga konstigheter o byta in flera spel samtidigt eller ? reg 2 täcker större delen av europa.
Postad 25 October 2009 - 21:29 Dom har verkligen med grönland på kartan, en djävlusk marknad för spel där har jag hört Postad 25 October 2009 - 21:45
precis som större delen av afrika Postad 26 October 2009 - 00:09
Var inne i torsdags för att förhandsboka Borderlands till PS3 och hade två USA PS3 spel med mig. Fick inte byta in dessa. Har alltid gått innan. Fick någon halvluddig skitförklaring att det var eftersom om Sony skulle få för sig att ändra reglerna så att man inte kan spela dessa i Europa, skulle de ha massor de inte kunde sälja. Trist. Blir inget Borderlands för mig då. Tänker inte köpa det till fullpris. Har spelat igenom Resident Evil 5 med en polare nu och vill spela något annat schysst co-op spel, men det finns ju fan inga. Sjukt trist att det görs så lite co-op. Postad 26 October 2009 - 02:03
Kan ju alltid försöka sälja dina två USA PS3 spel på tradera sedan köpa borderlands från zavvi där det kostar ca 345kr inkl frakt med dagens kurs.
345kr är ju inte precis fullpris enligt mig. Har själv testar byta in kanadensiskt PS3 spel på Gamespot Mobilia i Malmö och det gick inte :/ Postad 26 October 2009 - 06:03
jepp har testat på mobilia oxå men där var det tvärstopp Postad 26 October 2009 - 10:12
Tror det är lite vem som står i kassan. Jag lämnade in ett amerikanskt/kanadensiskt spel, han drog streckkoden men inget dök upp i deras system. Han såg lite konfunderad ut,men tryckte in spelet (assassins creed) manuellt och jag kunde andas ut... Redigerat av Nidassss, 26 October 2009 - 10:13. Postad 26 October 2009 - 10:19
hehe va likadant när ja bytte in Armored Core (engelskt) det fanns inte heller med i systemet.
Men de fanns med som 360 spel så han fick lägga in de manuellt. (maxi butiken i Norrköping) Postad 26 October 2009 - 11:50
I Kalmar fick det knappa in alla mina spel från England var för sig, eller söka på den svenska streckkoden så dem fungerar ju prima. Detta var när butikschefen stod i kassan.
Postad 26 October 2009 - 21:16
känns som att de gäller o ha tur med vem som står i kassan då
nån som har testat o byta in amerikanska spel på någon av gamestops stockholmsbutiker ? Postad 26 October 2009 - 22:05
Borde funka. Gamestop i Gallerian hade både amerikanska Uncharted och MGS4 på sin begagnathylla (syns lätt då omslagen skiljer sig från de europeiska). Postad 28 October 2009 - 10:45
Trevligt trevligt,
nu har man förbokat: Tekken 6 Ratchet och clank a crack in time Dragon age Assassins Creed 2 Modern warfare 2 Avatar Saboteur Bayonetta Army of 2 Dantes inferno Battlefield bad company 2 Lego rockband det var allt som gamestop hade att erbjuda, tack för att cdon sålde spelen för 99kr/st //najkks Postad 28 October 2009 - 12:25
överdrev du inte nu? Tror mer än hälften av de spelen kommer knappt vara spelbara, men du kan ju alltid lägga ut dem på internet och hoppas få mer än 198kr;) Postad 28 October 2009 - 12:33
Nej faktum är att man alltid kan testa spela dem en gång, ser spec. fram emot MW2, Saboteur, Ratchet, Tekken 6 och BF BC 2.. sedan kommer de garanterat fungera som inbytes-spel en längre tid framöver //najkks Postad 28 October 2009 - 15:01
Hahaha, av de 5spel jag köpte för 99kr/st så har jag bytt in 4, det jag har kvar är det enda som kom med på listan
Inga nya spel att byta in mot alltså? Postad 28 October 2009 - 15:44
fattar inte riktigt hur ett så nytt spel som call of juarez kan komma med till listan när man kan byta in massa annat gammalt skit men det är väl säkert tacka vara games drive med det spelet
Postad 28 October 2009 - 15:50
Menar du att du har kvar mirrors edge? det funkar ju att byta in tom. 1a nov. (??) nej gamestops lista är ganska spikad tom. Feb/Mars med tanke på releaserna.. //najkks Postad 28 October 2009 - 15:50
Idag skulle jag förhandsboka tekken 6 och dantes inferno på ebgames i jönköping. Då jag kom med mina spel tna impact, stormrise, facebreaker och narnia så sa han i kassan att de inte längre bytte in spel utan PG rating. Så jag kunde inte byta in tna impact och narnia.
Är det någon annan som har varit med om något liknande? Postad 28 October 2009 - 15:51
Jupp, eller tack vare att många köper det billigt där med inbyte, sedan märker de att spelet inte är vad de hoppats.. och vill trada vidare //najkks Postad 28 October 2009 - 15:59
haha ja spelet är värkligen värdelöst måste byta in mitt ex innan den 1e då med andra ord
Postad 28 October 2009 - 16:01
Du menar "juarez" va? nja var nog inte riktigt min typ av spel heller.. föredrar COD testade operation flashpoint: dragon rising idag.. håhåjaja vilket lir, det lär hålla ett tag, dessvärre har FI lite för bra träffsäkerhet.. även på 4-500m. håll utan krypskytte //najkks Postad 28 October 2009 - 16:03
måste också byta in mitt i veckan då, trodde det skulle ta lite längre tid innan det kom på listan... har dock inte en aning om vilket spela jag skall förboka, har bokat alla av intresse redan...
Postad 28 October 2009 - 16:03
De skulle med andra ord inte byta in spel som saknar "pg rating" ? Det betyder väl detsamma som "ålders-gräns" eller har jag fattat fel? Orimligt.. KUNDEN har alltid rätt! De måste byta in dem eftersom det EJ står på deras exkl-lista, det är ju den som de skapat själva.. då kan man knappast frångå den, hävda din rätt //najkks Edit:... btw... både narnia, tna impact, facebreaker har PG!! (what do you mean??) Redigerat av Unregisterededb978dd, 28 October 2009 - 16:05. Postad 28 October 2009 - 16:09 Låter som skitsnack, finns spelen inte med på listan skall de ta emot spelen. Vad menar han med utan PG-rating? Att spelet hade brittisk ålderslogga? Spelar ingen roll, detta har de inte specificerat i sin kampanj. Står ganska glasklart på deras lista: Följande titlar är exkluderade och kan inte bytas in för att ta del av våra inbyteskampanjer, men vi köper dem gärna separat. Inget där om att de inte tar in spel med brittiska omslag. Postad 28 October 2009 - 16:11
Det har du ju rätt i!!
jag kollade inte så noga på fodralen själv faktiskt. på narnia står det bara PG men ingen rating som i en siffra (åldersgräns) men på tna impact verkar det inte finnas nån PG rating bara någon tysk oberoende rating. jag får gå tebax imorgon igen o snacka vett med dom!! Men först går jag till den andra butiken i stan och försöker byta in där om det går där så snackade ju den andra killen i kassan bara skit! Redigerat av Znille, 28 October 2009 - 16:16. Postad 28 October 2009 - 16:23
Det gör du helt rätt i!! Jag var där med 4st spel, köpta från mymemory (innan jag kollade cdon) och dessa gick utmärkt att byta in! Tror det var med "BS" från hans sida att de inte kan ta emot spel som inte har PG-rating.. vilket förvisso DE FLESTA av alla ps3-spel har.. sedan att olika länder sätter olika åldersgränser är en annan sak.. men oavsett - står de inte på exkluderings-listan så skall de ta emot dem! Btw.. tror inte gamestop håller så hårt på åldergränserna, en kille på 12år var inne häromveckan och köpte ett spel som var betydligt blodigare än vad som vore bra för en kille i den åldern //najkks Edit:.. på TNA impact står det väl 16år ? Redigerat av Unregisterededb978dd, 28 October 2009 - 16:24. Postad 28 October 2009 - 17:30
Bara så ni vet.
Från och med igår så började Gamestop med att inte ta in spel som INTE är märkt med PEGI dvs. Den röda ringen som TNA Impact har kommer inte funka. [img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:y4DCfW7G0Ri3IM:http://www.vet.fi/svenska/img/PEGI18.jpg[/img] Funkar [img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:kIKUOUCNJIthvM:http://www.overclock3d.net/gfx/articles/2008/03/27123549596l.png[/img] Funkar INTE [img]http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:pakV3G5Ff5SgpM:http://www.guildwars.com/images/logos/esrb-teen-logo-lrg.jpg[/img] Funkar INTE Redigerat av qazqa, 28 October 2009 - 17:43. Postad 28 October 2009 - 17:49
1. call of juarez 2 på exkluderingslistan måste ju enbart vara pga att GAME har det som 1:1 byte
2. angående rating-grejen, antagligen så är väl detta för att dom vill slippa folk som importerar billiga spel då antar jag... Jag har fan en 5-6 st spel i högen som jag tänkt byta in som inte har PEGI Postad 28 October 2009 - 17:55
har 1 spel som saknar pegi som ska bytas in får hoppas att folket inte är så uppdaterade i mina butiker ska ta mig en runda imorgon å få in mina sista spel
Postad 28 October 2009 - 18:02
Men visst finns där PEGI rating på många av de spel som engelska nätbutiker säljer?
Postad 28 October 2009 - 18:09
Har varit det på vissa av spelen jag har köpt från England. Enligt wikipedia började man använda PEGI fullt ut i september i år och har tidigare använt det som komplement till BBFC, så det är väl därför som vissa spel har det och andra inte. Postad 28 October 2009 - 18:43 Fan, var va det du bodde nu igen? Hajar inte hur du kan få byta in flera ex av samma skitspel för sådär många bokningar.... Trots att jag alltid försöker vara extremt trevlig så har dom nu börjat lessna på mig, blir ju alltid igenkänd och det sägs alltid nått med "direkt från webhallen eller?"... Har därför börjat rotera runt mellan 4 olika gamestop nu, och då anser jag mig inte ens ha många spel förbokat, ligger på saboteur, ratchet, AC2 & left4dead för tillfället.. Postad 28 October 2009 - 18:50 Det är väl bara att skita i dem? De ingår ju inte i ditt sociala liv, så då behöver du väl inte bry dig om vad dem tycker? Snarare tvärtom. Det är roligt att blåsa dem. De blåser ju tusentals med mammor och småbarn. Vi ger ju bara igen! Vi jobbar för rättvisa! Redigerat av Unregistered1689, 28 October 2009 - 19:07. Postad 28 October 2009 - 19:10
Längre ned på sidan under "Where PEGI is used" står det vid UK
Postad 28 October 2009 - 19:52
Grymt ju! Hade jag missat. Frågan är nu när man slipper fula BBFC-loggan permanent. Än så länge får man spel med den. Uncharted 2 t ex. Redigerat av Kimpost, 28 October 2009 - 19:53. Postad 28 October 2009 - 20:14
WTF!? skaffade precis mirrors edge och call of juarez 2 endast för att byta in -.- gäller den nya listan nu eller har man tom 1 nov på sig ??
Postad 28 October 2009 - 20:23 gött då blir de full rulle till gamestop imorrn Postad 28 October 2009 - 21:44
Vi kan ju konstatera!
Man har rätt att byta in vilka ps3-spel som helst hos gamestop! - så länge de inte ligger på deras exkluderingslista - så länge man byter mot spel i samma "format" (dvs ps3) Deras lista, så längde du som kund påpekar detta har du alltid rätt! //najkks 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |