Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

N900, feedback från användarna

330 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 december 2009 - 23:29

tieliese
  • tieliese
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Testat den i ett dygn nu och lite små tankar och funderingar:
En annan sak som är konstig är att jag inte kan ändra behörigheter till mina egna filer med chmod, den varnar inget men inget händer inte heller när jag kollar med ls -l

Hmm om dina filer ligger på stora partionen så är väl den vfat formaterad därmed kan man inte ändra rättigheterna eftersom vfat är ett windows skämt. Windows klarar ju tyvärr bara av sina egna format och när man pluggar in USB måste det ju funka även för windows folk.

Men har själv funderat på om man inte skulle ta och formatera om den till ext3 då jag ändå aldrig kommer plugga in min N900 i en windows maskin :-)

Redigerat av tieliese, 20 december 2009 - 23:31.

Postad 20 december 2009 - 23:46

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Hmm låter mer som om det e flash som läcker. E ju knappast en nyhet direkt att flash är ett skämt i Linux :-(

Stämmer säkert, det är min misstanke med.

Jag saknar att kunna öka fontstorleken i webbläsaren, inte att zooma
Då kan man få större text som kan dela upp sig på fler rader men se allt i en bredd, vilket man ju inte får med zoom.

Postad 21 december 2009 - 00:11

FFaael
  • FFaael
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

Kan hända att man får tweeka lite om man kör windows. Men i Linux kan jag säga att det funkar bättre än både Symbian och Android (Iphone vet jag ej har inte testat)

Jag kör dock bara sftp/shh vilken är en väletablerad internet stanard, men dessvärre har idioterna på Microsoft forfarande inte fått tummarna ur arslet och implementera en sån grundläggande standard i sitt OS :-( Istället väljer de en "egen" standard till följd att som du säger saker inte funkar för ditt eller datt mobiler eller konkurrerande OS urtan tweekande.

En enkel lösning om man vill ha stöd är ju att installera cygwin i windows.
Finns säkert mera windowslika lösningar men de har jag alldrig testat. (filezilla kanske?)

Så kort sagt felet du nämner är egentligen inte Nokias fel, även om jag förstår din frustration för tyvärr måste det nog trots allt implementeras eftersom 95% av befolkiningen sitter fast i Microsoftträsket.

Men som hint utan att kollat: Det kanske finns nån slags samba(dvs smb) stöd även i N900?

Tydligen inte. Det ska tydligen plockats bort i Maemo 5.
Antagligen dyker det väll upp igen i någon uppdatering.

Redigerat av FFaael, 21 december 2009 - 00:17.

Postad 21 december 2009 - 00:20

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Stämmer säkert, det är min misstanke med.

Jag saknar att kunna öka fontstorleken i webbläsaren, inte att zooma
Då kan man få större text som kan dela upp sig på fler rader men se allt i en bredd, vilket man ju inte får med zoom.

Nu har jag inte telefonen själv än, men jag vet att jag sett någon på youtube som ökat fontstorleken. Vet inte om det skedde med hjälp av något plugin eller inte, men jag har sett det göras!

Postad 21 december 2009 - 00:48

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Nu har jag inte telefonen själv än, men jag vet att jag sett någon på youtube som ökat fontstorleken. Vet inte om det skedde med hjälp av något plugin eller inte, men jag har sett det göras!

öppna webläsare...menyn i toppen...alternativ...justera vy...textstorlek.

Postad 21 december 2009 - 04:53

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0

.

Redigerat av Unregistered1211, 15 april 2017 - 00:24.

Postad 21 december 2009 - 06:39

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
är det bara jag som inte kommer in på www.youtube.com!?!? inte änns i mobil version funkar de ska man flasha om den eller??

Postad 21 december 2009 - 07:49

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Xemaniac

Dags å flasha om ?

Postad 21 december 2009 - 10:09

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jepp...dags o flasha nu. Testar NSU förs tom man kan re-install FW, om inte bli det flash.

Postad 21 december 2009 - 21:37

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Ominstallerade med NSU, det gick på nån minut sen funkar allt som det ska igen och kontakter, kalender mm är kvar!

Postad 21 december 2009 - 21:42

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Ominstallerade med NSU, det gick på nån minut sen funkar allt som det ska igen och kontakter, kalender mm är kvar!

Skönt! Du får gärna berätta hur du gjorde :)

Postad 22 december 2009 - 09:30

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jätte svårt var det.

Kopplade telefonen till datorn, valde nokia software update från PC suite och sen klickade bara på next, heh.

Den installerar ju bara om FW från root, så den rör inte bilder, videor, kontakter mm, men man får göra en backup just in case.

Postad 22 december 2009 - 10:46

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
försöker med firefox.beta 5 nu men den browsern är ju sämre än orginal eller e de bara ja som tycker det!?
lite surt är att det inte går att lyssna på radio i bilen genom n900 när man laddar samtidigt då slår det ut n900 sändaren å de brusar så måste köra utan laddare! :/

Postad 22 december 2009 - 15:20

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

öppna webläsare...menyn i toppen...alternativ...justera vy...textstorlek.

Ja, så svårt var det ju :D Tack!

Postad 22 december 2009 - 16:48

addee
  • addee
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
2 saker:

1. Fungerar 1075.se för er?
2. Bluetooth modem uppkoppling, den kopplar ner (testat PC suite och utan)

Fungerar ovan för er?

Postad 22 december 2009 - 16:59

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

2 saker:

1. Fungerar 1075.se för er?
2. Bluetooth modem uppkoppling, den kopplar ner (testat PC suite och utan)

Fungerar ovan för er?

1. Fungerar fint, är det radio du skall lyssna på rekomenderar jag lägga in mms://streaming.sbsradio.se/03872_Studio_low i som länk i internetradion.

Postad 22 december 2009 - 17:21

addee
  • addee
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

1. Fungerar fint, är det radio du skall lyssna på rekomenderar jag lägga in mms://streaming.sbsradio.se/03872_Studio_low i som länk i internetradion.

Ah självklart. Tänkte in på den. Däremot så bryter den hela tiden för att buffra och hoppas då till nästa station. Bugg eller går det att lösa?

Postad 22 december 2009 - 17:28

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Ah självklart. Tänkte in på den. Däremot så bryter den hela tiden för att buffra och hoppas då till nästa station. Bugg eller går det att lösa?

Den bryter för mig ibland om jag kör bil och lyssnar, har 512 anslutning. Gissar det är så den tappar bort sig då den börjar ta signal från ny mast.
Står jag stilla så funkar de fint med 3g eller wlan.
Jepp att den byter station stör jag mig också på. Men jag ger dem chans till uppdateringen innan jag tänker någo mera på det.

Redigerat av Icee, 22 december 2009 - 17:31.

Postad 22 december 2009 - 17:54

addee
  • addee
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Den bryter för mig ibland om jag kör bil och lyssnar, har 512 anslutning. Gissar det är så den tappar bort sig då den börjar ta signal från ny mast.
Står jag stilla så funkar de fint med 3g eller wlan.
Jepp att den byter station stör jag mig också på. Men jag ger dem chans till uppdateringen innan jag tänker någo mera på det.

För mig bryter den direkt över Wifi, 2-3sek fast jag sitter stilla hemma...

Postad 22 december 2009 - 18:09

Icee
  • Icee
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

För mig bryter den direkt över Wifi, 2-3sek fast jag sitter stilla hemma...

Prova leka med kvaliten, byt ut low mot medium eller high

Postad 23 december 2009 - 03:57

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Har problem med min programhanterare, den säger att den int kan uppdatera program katalogerna? fast jag har skrivit in allt rätt, vad skall jag göra? kan tex int ladda ned något program från maemo.org då det står att den inte hittar programkatalogerna, tips?

Postad 23 december 2009 - 09:52

Unregisteredd6ec6b32
  • Unregisteredd6ec6b32
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Har problem med min programhanterare, den säger att den int kan uppdatera program katalogerna? fast jag har skrivit in allt rätt, vad skall jag göra? kan tex int ladda ned något program från maemo.org då det står att den inte hittar programkatalogerna, tips?

prova att inaktivera programkällorna, sen aktiverear du en efter en och procar uppdatera så ser du vilken det är fel på.

Postad 23 december 2009 - 10:54

Unregistered1211
  • Unregistered1211
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Nån här som har problem med att ladda ner Kartor til mobilen?

När jag väljer maploader från PC Suite så öppnar den en browser som kommer till Nokias hemsida där man alddar ner programvara, men N900 finns inte med på listan.

Nån som har lyckats få in kartor i den?

Postad 23 december 2009 - 12:54

hagewire
  • hagewire
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

prova att inaktivera programkällorna, sen aktiverear du en efter en och procar uppdatera så ser du vilken det är fel på.

Maemo Extras och Maemo Extras -devel uppdaterades inte och dom är helt korrekt i fyllda?

Postad 23 december 2009 - 12:56

tha_neo
  • tha_neo
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
ett litet tips till er som tankar ner mycket appar.
Var försiktig med vad ni laddar hem, tog bort massa junk som jag hade installerat för att batteritiden blivit så otroligt dålig och telefonen började kännas rätt seg och nu är den plötsligt mycket snabbare.
Program som inte hamnar i menyn lägger sig ofta som olika services och rullar i bakgrunden vilket drar batterier och prestanda.

Återstår att se om batteritiden blivit bättre.

OMWeather söker position via GPS även om du bockat ur det så se upp med den!

Redigerat av tha_neo, 23 december 2009 - 12:57.

Postad 23 december 2009 - 21:58

addee
  • addee
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Har ni testat Nokia Maps+GPSen? Körde i sthlm idag och den är ju katastof.

Tappade täckning flera gånger där min E71 gick utan problem, samt att kartorna inte alls hängde med. Testade den i finland förra veckan men då mycket landsväg och då gick den ok. Verkar vara klen GPS, eller dåligt placerad.

Vad är erat intryck? Har ni navat i bilen?

Postad 23 december 2009 - 23:05

adamfoppa
  • adamfoppa
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej! gillar denna tråden skarpt. mkt tack vare dessa trådar som jag valde att beställa en nokia n900.
jag undrar om det finns möjlighet att skriva worddokument på mobilen? vet att man kan läsa worddokument på den men skulle bli glad om man också kan skriva i word:) tacksam för svar:)

Postad 24 december 2009 - 02:01

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Har ni testat Nokia Maps+GPSen? Körde i sthlm idag och den är ju katastof.

Tappade täckning flera gånger där min E71 gick utan problem, samt att kartorna inte alls hängde med. Testade den i finland förra veckan men då mycket landsväg och då gick den ok. Verkar vara klen GPS, eller dåligt placerad.

Vad är erat intryck? Har ni navat i bilen?

Jag har testat Ovi Maps programmet i n900.
Det är version 1 och riktigt dålig, nästan helt oanvändbart för bilkörning.
Sökning av adress funkar inte bra, den hittar nästan inga gator eller någon, men ser bara en röd prick mitt i kartan där man är vid navigering, en linje med rutten syns också. Ingen annan information som hastighet, avstånd till något eller köranvisningar.
Känns som GPS:erna var för 10 år sedan :huh:

Täckningen var helt ok när jag testade dock.

Postad 24 december 2009 - 14:45

addee
  • addee
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Jag har testat Ovi Maps programmet i n900.
Det är version 1 och riktigt dålig, nästan helt oanvändbart för bilkörning.
Sökning av adress funkar inte bra, den hittar nästan inga gator eller någon, men ser bara en röd prick mitt i kartan där man är vid navigering, en linje med rutten syns också. Ingen annan information som hastighet, avstånd till något eller köranvisningar.
Känns som GPS:erna var för 10 år sedan :huh:

Täckningen var helt ok när jag testade dock.

Ok, bra då är det inget måndagsexemplar jag har. Exakt samma erfarenhet hos mig, oanvändbar. Hoppas verkligen det är mjukvaran och inte GPS-chipset som dom snålat på.

Postad 25 december 2009 - 16:32

tokigt
  • tokigt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Ny på linux
Har lite funderingar......

Pakethanteraren, är det samma paket man får upp om man kör
"apt-get" kommandona?

source.list är det samma för dessa två (se ovan)

Tänkte så man inte laddar ner något (om det går) via apt-get som är till pc igentligen.....

den grafiska tar en evighet att uppdatera tycker jag, fast när jag testade att ladda ner "wget" så gick det på ett litet kick....

Lite funderingar bara, hoppas någon förstår, vet att det e lite luddigt skrivet men så e jag ju ny på linux delen oxå :(

Postad 25 december 2009 - 17:16

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Ny på linux
Har lite funderingar......

Pakethanteraren, är det samma paket man får upp om man kör
"apt-get" kommandona?

source.list är det samma för dessa två (se ovan)

Tänkte så man inte laddar ner något (om det går) via apt-get som är till pc igentligen.....

Med apt-get ser man en del extra systempaket som inte visas i pakethanteraren, men det är samma källor för båda. Allt som syns där är till N900 i alla fall (om du nu inte lägger till något PC-repository, men det är ju onödigt. Jag tror inte heller att det skulle gå att installera då, apt-get borde säga ifrån att det är en annan arkitektur).

Postad 26 december 2009 - 02:57

tokigt
  • tokigt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
tack då vet jag :(

Postad 26 december 2009 - 15:54

tokigt
  • tokigt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hur är det med linux i allmänhet och kanske då debian i synnerhet.....

Windows vet vi ju alla att det är ruggigt snabbt när man precis installerat det, sedan går det ju vääldigt mycket utför, rester av program ligger kvar i registret, mappar och inställningar sparas.............Och allt blir väldigt slött...

Hur hanterar linux avinstallationer?

Postad 26 december 2009 - 21:06

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
I regel bättre än windows. En del konfigurationsfiler kan lämnas kvar men de kommer aldrig läsas in vid omstarter utan tar bara upp någon kB i filsystemet.

Postad 28 december 2009 - 01:06

tokigt
  • tokigt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

I regel bättre än windows. En del konfigurationsfiler kan lämnas kvar men de kommer aldrig läsas in vid omstarter utan tar bara upp någon kB i filsystemet.

Ok tack då vet jag :lol:

Bara jag som e helt sjukt förälskad i telefonen, har ännu inte släppt den ur siktet sedan jag fick den.
Kan inget om linux som sagt men tycker det e det roligaste av allt och sitta och pilla trycka i terminalen. :lol:

Nya kommandon och saker man inte hade en aning av fanns innan :lol: fun fun fun. Känns hårt att man snart måste jobba igen (jädra måndagar)

Nu dagens fråga.. Finns det något sätt att komma åt mapparna i windows över terminalen med det som finns installerat idag default? och lika väl tvärt om, kan man få upp telefonen i nätverket och dela ut någon specefikmapp på telefonen?

Och så fråga två... Finns det någon bra terminal baserad Email klient, surfa har jag hittat lynx, fast ligger under devel.. så väntar med den :lol:

Redigerat av tokigt, 28 december 2009 - 01:15.

Postad 28 december 2009 - 17:55

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Nu dagens fråga.. Finns det något sätt att komma åt mapparna i windows över terminalen med det som finns installerat idag default? och lika väl tvärt om, kan man få upp telefonen i nätverket och dela ut någon specefikmapp på telefonen?

I så fall skulle det vara något med samba, som inte stöds i Maemo 5. Annars kan det ju kanske funka med DLNA server som hittas från N900:an, men har ingen aning om det funkar för annat än mediafiler. För att komma åt telefonen från datorn, installera openssh, starta sshd och logga in med scp-klient (stöds av i princip alla ftp-program).

Och så fråga två... Finns det någon bra terminal baserad Email klient, surfa har jag hittat lynx, fast ligger under devel.. så väntar med den :lol:

Pine och mutt är de två vanligaste terminalbaserade mailklienterna, vet inte om någon av dem finns till Maemo.

Postad 29 december 2009 - 00:31

tokigt
  • tokigt
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
[quote name='floffe' date='Dec 28 2009, 17:55 ' post='2718304']
I så fall skulle det vara något med samba, som inte stöds i Maemo 5. Annars kan det ju kanske funka med DLNA server som hittas från N900:an, men har ingen aning om det funkar för annat än mediafiler. För att komma åt telefonen från datorn, installera openssh, starta sshd och logga in med scp-klient (stöds av i princip alla ftp-program).

Like a charm :))))
Tacker, Filezilla gick kanon att ansluta med :)

Postad 29 december 2009 - 11:25

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Like a charm :))))
Tacker, Filezilla gick kanon att ansluta med :)

Tänk nu på att det är rekommenderat att stänga av servern då den inte används, både för att spara batteri och säkerhetsmässigt.

Postad 29 december 2009 - 12:34

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0
Lite första intryck från mig. Hade senast en N97 så det blir lite jämförande.

Utsidan
Vanligtvis upplever jag telefonerna mindre än vad jag tänkt mig innan, senast med N95 och N97. Nu var det dessvärre tvärtom. Det är en stor telefon (jaja, mobil dator eller vad ni nu vill) och en tung telefon. Men den glider ner i en jeansficka ganska lätt. N97 är en betydligt smidigare telefon tack vare att den är lite tunnare.
Den känns välbyggd, kameraknappar osv är mycket bra. Linsskyddet känns lite plastigt men funkar fint, mycket bättre än N97:ans lilla lucka.
Knapplåset går inte jämföra med N97:ans lilla skit reglage, detta är kanske lite trögt men fjädrar tillbaka bra.

Fram med knappsatsen.
Här saknar jag N97:ans fjäderladdade (springloaded) gångjärn där man med ett lätt tryck får fram knappsatsen. På N900 får man trycka fram det själv, när det väl är framme så klickar det till och känns stabilt. Knapparna är mycket bättre än N97 bra feedback så inga tvivel om man tryckt ner knappen eller inte som jag upplevde som ett problem med N97. Kanske är det en vanesak men jag gillade knapparnas placering bättre på N97 där var det även lite mer mellanrum mellan tangenterna. Saknar D-pad från N97, lösningen med pilarna på den svenska uppsättningen är inte så bra där man får använda FN-knapp för att få "pil upp" och "pil ner" men får erkänna att jag kanske inte saknar den lika mycket som jag trodde att jag skulle göra.

Den vinklade skärmen på N97 var bra när telefonen stod på ett bord likt en laptop men mindre bra i händerna. Föredrar N900 i händerna och saknar vinklingen när den står på ett bord, det lilla stödet vid kameralinsen känns som det skall gå sönder snabbt och att trycka på skärmens högra sida blir vingligt.

Skärmen
När jag satte igång min N97 för första gången tyckte jag skärmen var super! men N900:ans skärm är verkligen något helt annat. Underbart med högre upplösning, allt ser riktigt skarpt ut och med bra färger.
Trodde att touchfunktionen skulle som N97 men den är mycket bättre. Kanske är det delvis tack vare att mjukvaran är snabb och reagerar direkt.
Var tidigare besviken på att det inte var en kapasitiv skärm på N900 men nu vet jag inte riktigt, den reagerar med tillräckligt lätt tryck och man kan använda en stylus. Undrar om inte detta är bättre.

Kamera, Ljud, Uppkoppling
Har inte testat kameran så mycket, den presterar som väntat. Det är ju i grunden samma kamera som N95 och N97. Hade gärna sett lite mer utveckling på dessa år, framförallt bättre hantering av mörka miljöer. Men det är en mobilkamera och 5mp räcker fint enligt mig.

Jag änvänder högtalarna för att spela musik ganska mycket, har inget ljud i köket så de senaste åren har olika mobiler för stå för det. N95 lät hyffsat bra, N97 var sämre, N900 är bättre än de två. Får ut ganska bra volym utan att det distar så mycket. Det är ju ingen bas att tala om men det låter iallfall inte illa.

Ställde in 3G/GPRS och sedan mitt WLAN. Efter det så har den skött det själv utan några problem, märker inte själv av att den byter uppkoppling när jag går hemmifrån. N97 skötte inte det så bra utan stannade kvar på 3G även om jag var hemma.

Maemo 5
Tillbaka till N97.. Var riktigt sugen på touch efter ett par telefoner utan det och N97 var kul i ungefär 30 minuter sedan så insåg man ju att det var samma tråkiga S60 med en hyffsat bra homescreen. zzzzzzzzz
Nu är det helt annat, Maemo är riktigt snyggt och lätt att hantera. Med 4 homescreens så får man in det mesta där och behöver inte huvudmenyn så mycket och därför är det smidigt att man först kommer till "multi-task" fönstret.
Ni som inte har telefonen än har väl antagligen likt mig spenderat ett par timmar framför youtube så behöver väl inte gå in så mycket på hur det fungerar. Med ett litet program ur Dev.extras så funkar kameraknappen som menyknapp och gör livet lite enklare.
Saknar lite mer info på "lås-upp skärmen" skulle vilja ha info om SMS, e-mail och missade samtal där.

Kort sagt så är det snyggt, snabbt och smidigt. Visst finns det saker som kan förbättras men det kommer väl säkert i uppdateringar.

Systemet är ganska stabilt, har haft några omstarter och program som krashar men det är stabilare än S60 i N97.

Browser
Som de flesta förstått så är browsern en av höjdpunkterna i N900. Jag har alltid surfat ganska mycket i mobilen och trodde att det skulle fortsätta som vanligt med denna men faktum är att den högre upplösningen och en riktigt bra browser göra att jag sitter ännu mindre vid laptopen. Netbook killer som det skrivits någonstans är faktiskt inte så missvisande.
Utan några synfel så behöver sällan zooma några sidor för att läsa texten så det går smidigt att surfa på den.

Batteri
Batteritiden vad det jag oroade mig för mest innan köpet. N97 var riktigt bra på denna punkten och höll knappt 2 dagar för mig (offline på natten). N900 håller 1 dag, då är den uppkopplad hela tiden via Wlan/3G/GPRS. Under tiden jag haft den så har jag varit ledig så inte så mycket samtal och mest uppkopplad via hemmets WLAN. Så det är inte svårt att säga mer om batteritiden. Men jämfört med N97 så uppskattar jag den till att klara ungefär 65% av N97:ans tid.

Så jag är nöjd, riktigt nöjd. Inte sedan Neonode har jag tyckt att en telefon är så rolig att pilla med. Viss saknar jag MMS (hoppas det kommer snart) och Maps är inte vidare bra men annars så. Något ni undrar få fråga bara på, hoppas det inte blev för rörigt hade en del att göra under tiden jag skrev detta så ber om ursäkt ifall det är konstigt forumulerat eller så..

Klarar ni av storleken och batteritiden så köp! Är ni en av alla "Kapacitiv-fan boys" testa den!

Postad 29 december 2009 - 13:04

tonyjohansson
  • tonyjohansson
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej... Har ett problem.... Vart hittar man info om processorhastighet m.m?? Har sett att en del skriver om hur mycket processorn arbetar men kan inte hitta det...

Postad 29 december 2009 - 13:06

Strutten
  • Strutten
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Bra text

Tack för recensionen! Riktigt bra!

Postad 29 december 2009 - 13:37

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Efter att ha använt N900 försiktigt i ett par veckor nu börjar man inse hur känslig skärmen är för repor. Har redan dragit på mig ett antal små repor som i och för sig bara syns om man anstränger sig, men risken är att de blir fler och större. Har verkligen använt den försiktigt, aldrig i samma ficka som något annat.

Hoppas verkligen mitt skärmskydd kommer snart så man slipper få en helt förstörd skärm.

Postad 29 december 2009 - 18:30

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
stick och köp ett billigt på media markt om du är orolig. 39 kr för fyra stycken. bara att klippa bort en cm och trycka på. enkelt att ta bort om man vill. hur nice som helst. Det blir lite repor i dem istället och det är lite strävare än skärmen. men reporna syns bara när skärmen är avstängd, alltså helt svart.

Redigerat av theclone, 29 december 2009 - 18:33.

Postad 29 december 2009 - 19:25

raptor18
  • raptor18
  • Användare

• 200 inlägg
  • 0
Nej.

Ni köper härifrån
http://protectionfilms24.com/

köp DQC-160. Har ett själv och är MYCKET nöjd!:)

De skickar väldigt fort.

Raptor

Redigerat av raptor18, 29 december 2009 - 19:25.

Postad 29 december 2009 - 20:13

Unregistered291b33b4
  • Unregistered291b33b4
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

Efter att ha använt N900 försiktigt i ett par veckor nu börjar man inse hur känslig skärmen är för repor. Har redan dragit på mig ett antal små repor som i och för sig bara syns om man anstränger sig, men risken är att de blir fler och större. Har verkligen använt den försiktigt, aldrig i samma ficka som något annat.

Hoppas verkligen mitt skärmskydd kommer snart så man slipper få en helt förstörd skärm.

Hmm håller inte med, har inte missköt mobilen men visst har den fått åka ett par gånger och än så länge är det inga repor. Men skyddet ska på iaf så fort jag får det.

Postad 29 december 2009 - 21:36

MagnusBio
  • MagnusBio
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Nej.

Ni köper härifrån
http://protectionfilms24.com/

köp DQC-160. Har ett själv och är MYCKET nöjd!:)

De skickar väldigt fort.

Raptor

+1

Postad 30 december 2009 - 10:52

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Stort tack för dina intryck, m1cke! Det är precis såna inlägg som jag är ute efter i den här tråden; bra uppställt, personligt och informativt :)

Postad 30 december 2009 - 18:39

Unregistered86d0fe55
  • Unregistered86d0fe55
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
vad heter programmet som gör kamera knappen till meny knapp?? ;)

Postad 30 december 2009 - 18:47

floffe
  • floffe
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
camkeyd (förkortning av camera key daemon)

Postad 30 december 2009 - 21:08

razumichin
  • razumichin
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag måste bara få tipsa om denna mycket användbara applikation. http://talk.maemo.or...ead.php?t=38752
Den byter keyboard-layout mellan svenska och engelska genom enkel knapptryckning, användbart! ;)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.