Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG LE9500, LE8500, LE7500

585 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 October 2010 - 10:57

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Haha, jaha okej! :)

Men du spelar ingenting på din TV? För jag kan inte hitta nått svar nånstanns om Inputlagen från LE850N :)

Postad 24 October 2010 - 12:27

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Det står i min recension om input lag.

https://www.minhembi...s...t&p=3012120

53ms i isf och gaming mode enligt denna recension.

http://www.hdtvtest....20100409261.htm

80ms enligt denna i recension i thx cinema och 40ms i gaming mode.

In the THX Cinema mode the 47LE8900 measured an input lag of 80ms which is rather slow, especially compared to other displays I’ve tested recently. However in Game mode that improved to 40ms which is better and perfectly acceptable to me but it still might be a bit slow for hardcore gamers.

http://www.avforums....900-Review.html

Men jag var inte tillfredställd med input lagen och lämnade tillbaka tvn. Det var inte bara det utan även fler saker men det står i recensionen.

https://www.minhembi...s...t&p=3012120

Postad 24 October 2010 - 14:50

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Aha okej tack! Men jag har hört talas om en patch som kommer komma ut angående banding problemet. Sen det där med halos bryr jag mig inte riktigt om, för jag ska köpa http://www.dustinhom...5010207119.aspx? så jag kommer alltid att TV:n rakt framför mig.

Men allt verkar så bra med TV:n, den verkar ha så otroligt fin bild. Eftersom att de två ovanstående problemen inte gör mig något, skulle du fortfarande avråda mig från att köpa TV:n pga input lag?

MVH Björn!

Postad 24 October 2010 - 20:02

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Så tänkte jag också att jag sitter ju rakt framför tvn men om du ligger ner så syns halos jättetydligt i mörka scener när det är något ljust objekt mot svart bakgrund. I ärlighetens namn så är input lag så fruktansvärt viktigt och svärtan blir helt värdelös när man kör gaming mode. Visst det funkar till PS3 och 360 men man märker ändå skillnad mellan den tvn och min gamla men ska du spela Wii så är det helt ospelbart eftersom att pekaren släpar efter såpass mycket.

Postad 24 October 2010 - 22:16

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jaha okej :)

Men har du något annat tips på en bra TV då? Sasmung har ju sina clouding problem som verkar otroligt jobbiga, och alla andra TV-apparater är så fruktansvärt fula :)

Jag vet inte vad jag ska göra! Hjälp mig!

MVH Björn!

Postad 24 October 2010 - 22:26

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Om du absolut ska köpa en TV idag är den bästa tvn Panasonic V20 som tillverkas. Annars kan du vänta tills nästa års Panasonic det kommer jag att göra.

Det är väl ändå bilden som tvn levererar som räknas? Inte utseendet.

Postad 24 October 2010 - 22:33

Unregistered7f24758e
  • Unregistered7f24758e
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
..Bjortab. Eftersom Du kan tilta TV:n med ditt väggfäste vinkelrätt mot dina ögon så försvinner halos och ljusa fält.

Postad 24 October 2010 - 22:36

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Jo visst, men jag har alltid väntat och väntat och tänkt, det blir nog bättre snart. Men det är alltid nånting som är fel. Nu är jag trött på att vänta och ska köpa en TV ganska snart. Men Local dimming förändrar ju inte input lagen, så man kan ju fortfarande få den otroliga svärtan i Gaming mode väl?

@Bixbe

Jo det va det som va ideen :)

Så halos är jag inte särskilt oroad för, det är bara input lag som jag är lite orolig för, eftersom att det känns tråkigt att lägga ut så mycket pengar och sen störa mig på det. Men hur farligt är igentligen 40-50 ms? om jag skulle ta hem ett gäng polare och köra CoD med splitscreen, skulle man märka att det va input lag då tror ni?

MVH Björn!

Redigerat av Bjortab, 24 October 2010 - 22:37.

Postad 24 October 2010 - 23:11

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Jag märker av input lag då jag spelar fps. Faktiskt då jag gick tillbaka till min gamla tv som är en Panasonic PX80 som har 5ms i input lag så märke man faktiskt ganska stor skillnad.

Köper du en Panasonic idag så får du låg input lag runt 15 ms och inte ens den mest inbitne gamern märker skillnad under 25 ms.

..Bjortab. Eftersom Du kan tilta TV:n med ditt väggfäste vinkelrätt mot dina ögon så försvinner halos och ljusa fält.

Halos finns fortfarande kvar men synd betydligt mindre man får leta efter dom men dem syns.

Postad 24 October 2010 - 23:19

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Okej, men jag använder min TV ungefär till 80% film/tv och 20% spel. LE850N har ju så otroligt fin bild, frågan är om det är värt att byta ut denna PQ mot input lag? Jag tycker detta är så svårt.

Fin bild och svärta är viktigast för mig, men input lag är väl också viktigt. Men som sagt kommer jag använda TV:n betydligt mer till film än spel.

Är input lagen verkligen bedrövlig? Kommer jag störa mig på den, eller tänker man inte på det efter ett tag?

P.S. Sorry om jag låter tjatig, är bara lite förvirrad då jag inte kan mycket om detta, hehe! :)

MVH Björn!

Postad 25 October 2010 - 01:01

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Det beror helt på hur länge du har spelat hur pass känslig du är och vad du har för input lag på din nuvarande tv. Det är en fråga som inte jag kan svara på men lycka till med tv köpet för bilden på denna tv är det bästa jag någonsin har sett när det gäller LCD, just därför att färgerna och bilden är väldigt naturlig och man får verkligen se filmerna som film regissörerna hade tänkt sig och så är den väldigt plasmalik också bilden. Men tyvärr fanns det nackdelar som övervägde fördelarna som jag störde mig på som gjorde att jag valde att lämna tillbaka tvn och satsa på nästa års Panasonic mest troligt då det går vilda rykten om att de tänker plocka bort försämrad svärta och att de kommer att utnyttja Kuro tekniken bättre.

Postad 25 October 2010 - 08:04

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ah okej, tack! Jag kollar på en tjock 32" just nu, men jag kör PS3 till min samsung XL2370, men allt är så svårt för man kan ju inte få något rakt svar, eftersom alla tycker olika. Man kan heller inte få något svar angående input lag i affärerna :)

Vet inte hur mycket samsungen har men jag har inte känt inputlag med den.

är det nått annat jag borde akta mig för, förutom input lag, bandingoch halos?

MVH Björn!

Postad 25 October 2010 - 12:22

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Tydligen har min samsung också 40-50 ms inputlag enligt:

http://www.pureoverc...?id=841&page=10

Men jag har inte vetat att något som inputlag existera från typ en månad sen. Men jagtycker min samsung funkar toppen, så jag kommer förmodligen slå till på LG:n! :)

MVH Björn

Redigerat av Bjortab, 25 October 2010 - 12:27.

Postad 25 October 2010 - 12:28

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Kom bara ihåg att slå av TruMotion på LGn. Den funktionen slöar ner maskinen en hel del.

Postad 25 October 2010 - 13:23

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Aa det har jag läst om. Men det viktiga är att Local dimming inte höjer input lag, och det ska den tydligen inte heller. (wooohooo)

Kan lägga ut bilder och första intryck när jag har köpt TV:n. (Om ni vill) ;)

Tack för all hjälp!

MVH Björn!

Postad 25 October 2010 - 13:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Local dimming är inte på i spelläge...
Därför de är dålig svärta då..
Och antagligen så är det en anledning varför local dimming är avslaget

Postad 25 October 2010 - 14:18

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ja men dem har ju gjort test, och då visade det att local dimming inte försämrade input lagen. Så det är ju bara att slå på den.

Postad 25 October 2010 - 14:34

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Gärna källa på var du läst det ?...

Local dimming går ju inte att slå på i gamemode..
Jag har hela tiden varit säker på att local dimming tillför lag..

Postad 25 October 2010 - 14:50

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ta en titt på sida 4 i detta forum ;)

MVH Björn!

Men man behöver ju inte köra i game mode, man kan ju göra om allt manuellt eller hur? Då kan man stänga av de funktioner man vill och de som man inte vill ha när man gejmar!

MVH Björn

Redigerat av Bjortab, 25 October 2010 - 15:16.

Postad 25 October 2010 - 16:04

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1766 inlägg
  • 0
Bjortab: Jag har varit sugen på LE8500 ett tag nu, men jag har avvaktat med köp mestadels pga Juhas kritik angående TV:ns "input lag". Precis som dig spelar jag en del på min PS3, så eftersläpningar i bilden vid spelande är inget jag vill ha.
Jag ser därför mycket fram emot vad du har att säga om TV:n när du väl fått hem den. Om du kan lägga upp någon/några bilder på TV:n också så vore det kanon!

Postad 25 October 2010 - 16:57

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Aa det ska jag göra! Jag är också ganska orolig för input lag, men jag har ju en samsung XL2370 nu som tydligen ska ha samma input lag som LE8500, alltså 40-50 ms, och jag provade att köra lite Call of Duty på den nu idag med mitt PS3, och jag kände ingen input lag alls, inte ens när jag letade efter den.

Jag tror att hela grejen med input lag är aningen överdrivet, jag är lite osäker på om man verkligen kan se att det är 40 ms inputlag om man inte jämför side by side med en CRT typ. Jag körde iaf idag, och kände ingenting.

Jag ska göra en grundlig undersökning och bombardera forumet med bilder när jag får tag på TV:n, men jag ska köpa på Dustinhome och dom har inte fått in den än, så det får vänta tills dess.

Men jag pratade med kundtjänst och dom skulle tydligen få in den om ca 2 veckor!

MVH Björn

Postad 25 October 2010 - 17:18

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ska du verkligen leta spel där du märker inputlag så prova tex Guitar Hero..Eller fightingspel som Tekken eller liknande

Postad 25 October 2010 - 18:04

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Okej jag ska prova lite olika, guitar hero har jag inte tillgång till, för jag spelar inte sånt! ;)

Men jag ska prova lite UFC och sånt då. Jag återkommer!

MVH Björn!

Postad 25 October 2010 - 19:08

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Med tanke på att Elgianten både säljer LG och PS3 så borde det ju bara en smal sak att få dessa maskiner uppkopplade mot varandra. Så slipper du fundera på hur mycket lag det handalr och om du kommer störa dig på det. Spel kan du ju ta med hemifrån.

Postad 25 October 2010 - 22:26

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Sant, det borde jag ha tänkt på tidigare.

Jag ska svänga förbi Elgiganten och ta mig en titt!

MVH Björn!

Postad 27 October 2010 - 08:26

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Råkade snubbla över lite ny intressant info idag.

Nu blir det enklare att hyra film direkt från TV-soffan. LG Electronics och SF Anytime lanserar ett samarbete som gör det möjligt för alla TV-tittare i Norden att hyra film från den populära tjänsten via en TV från LG med bredbandsanslutning.
Genom ett nytt samarbete mellan LG och SF Anytime blir det möjligt för konsumenter som köper en LG-TV med internetuppkoppling att enkelt hyra film direkt med fjärrkontrollen. SF Anytime kommer att finnas tillgängligt som tjänst i LG:s smart-TV-utbud via det intuitiva Netcast-gränssnittet.
Användaren får tillgång till hela biblioteket med tusentals filmtitlar via den användarvänliga tjänsten, som är utformad för att fungera speciellt bra tillsammans med LG:s Magic Motion-fjärrkontroll. Att hyra eller köpa en film blir med andra ord enklare än någonsin, utan att användaren behöver trassla med sladdar mellan dator och

TV

Källa:MyNewsdesk

Det står att dom kör igång den 25 oktober men jag har inte hittat någon uppdatering till min TV än.
Om det stämmer så borde även LE850, 750 mfl få tillgång till tjänsten.

Mvh Christer

Postad 27 October 2010 - 12:57

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Åh va härligt! Riktigt soft att kunna hyra/köpa film direkt från TV:n! Jag antar väl att den kommer snart, det är ju en helt ny TV så den kanske kommer lite senare.

Tack för informationen Charl3s! :D

Förresten, Charl3s, vad tycker du om LE850N? Har du problem med banding och halos som alla pratar om?

MVH Björn!

Postad 04 November 2010 - 07:37

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Åh va härligt! Riktigt soft att kunna hyra/köpa film direkt från TV:n! Jag antar väl att den kommer snart, det är ju en helt ny TV så den kanske kommer lite senare.

Tack för informationen Charl3s! :)

Förresten, Charl3s, vad tycker du om LE850N? Har du problem med banding och halos som alla pratar om?

MVH Björn!

Grym tv enligt mitt tycke men jag upplever väldigt mycket banding när bildskärmen visar en helt jämnvit/ljusgrå bild
Märker det framför allt när man rör ögonen upp och ner när man titter på skärmen. Men det är så sällan
att jag inte bryr mig. Svärtan är grym och visst ser jag halos ibland men kör man högupplöst tex blu-ray så är det nästan
obefintligt. Upplever även att banding blir värre med lågupplöst material.

Fick även detta mail från LG support häromdagen ang SF Anytime:

Thank you for contacting LG Electronics

Hej Christer,

Tjänsten är ej släppt ännu men kommer inom kort. Vi har ingen information om något exakt datum i dagsläget.

Med Vänliga Hälsningar,

Johan
LG Support

Mvh Christer

Redigerat av Charl3s, 04 November 2010 - 07:38.

Postad 05 November 2010 - 21:09

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ah okej tack för svar! Jag ska nog slå till på en, men jag måste först vänta 2 veckor (kanske mer) för dustin har inte fått in den än.

MVH Björn!

Postad 06 November 2010 - 03:57

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Om du kan leva med dem brister tvn har, vilket inte jag kunde, så har du en fantastisk bild som korar in sig bland en utav dem bästa tvn apparaterna helt klart och är förmodligen den bästa lcd som finns.

Postad 09 November 2010 - 11:12

malmapagen82
  • malmapagen82
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Är sugen på införskaffa Lg 42le8500 till sovrummet men blir lite avsckräckt att det är så dålig betrakningsvinkel nedan för med störande Halo's.

Kommer Ligga ca 2.8 med ifrån tv och det kommer ju säkert vara lite snett uppåt man kollar på tvn.
Kommer detta störa mycket tror ni med Halo's osv. Eller det är bara för det riktigt kräsne på nära håll?

Postad 09 November 2010 - 16:19

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Vid 2.8 meter snett uppåt kommer halos att synas så svar ja. Du måste sitta väldigt exakt för att halos inte ska synas mycket på denna tv. kolla in min recension ett par sidor bakåt så är det bilder på hur pass tydligt dom syns då man ligger ner.

Postad 09 November 2010 - 19:10

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Skaffa en vinklingsbart stativ så är du hemma :(

Postad 15 November 2010 - 08:52

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Som jag nämnde tidigare i tråden så ringde jag LG supporten för att klaga på den bandning som uppstår i ljusa monochroma scener. De skickade ut en tekniker som konstaterade att det var en godkänd reklamation. Fick en ny tv - som uppvisar samma "fenomen". Ringde igen till LG i Sverige som då kontaktade huvudkontoret. Deras svar var då att "så ska det se ut". Bara så att ni vet....

Postad 15 November 2010 - 11:41

Jaedong
  • Jaedong
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
LG LE730N verkar onekligen intressant. Inväntar med spänning om det kommer dyka upp feedback om denna.

Postad 18 November 2010 - 10:28

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Som jag nämnde tidigare i tråden så ringde jag LG supporten för att klaga på den bandning som uppstår i ljusa monochroma scener. De skickade ut en tekniker som konstaterade att det var en godkänd reklamation. Fick en ny tv - som uppvisar samma "fenomen". Ringde igen till LG i Sverige som då kontaktade huvudkontoret. Deras svar var då att "så ska det se ut". Bara så att ni vet....

Det var tråkigt att höra! :)

Men hur pass mycket stör man sig på bandning egentligen? Syns det jätte, jätte, jätte tydligt?

Jag har ju funderat på denna TVn ett tag nu, är lite rädd att halos och bandning kommer att förstöra min upplevelse. Dessutom är TVn ganska dyr och man har ju inte lust att lägga så mkt pengar på något man kommer vara "halvnöjd" med. :/

Vad tycker alla ni som har TVn? Kan ni ge den en rating 1-10 och sen säga om TVn är prisvärd eller ej, och gärna kommentera om hur jobbigt halos och bandning egentligen är!

Tack på förhand!

MVH Björn!

Postad 18 November 2010 - 21:07

Juhan
  • Juhan
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0
Banding finns svar ja men dom fanns inte i någon jättestor mängd i dom få filmer jag han se.

Men iallafall jag köpte en Pioneer Kuro 5090H och jag är oändligt mycket nöjdare med den än vad jag var med 850N. Bilden är bättre på alla sätt och vis, svärtan, färgerna, djupet, trycket i bilden, betydligt mer responsiv då man spelar, ingen betraktningsvinkel att tänka på och så vidare.

Postad 18 November 2010 - 22:28

Bjortab
  • Bjortab
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Aja, jag får väl vänta till nästa år då, när LG förmodligen har fixat banding problemet... ;)

Postad 18 November 2010 - 22:42

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Det är väl de minsta problemet..

Ta me dig nån rulle å titta själv ;)

Postad 18 November 2010 - 23:03

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Dern som inte tittar kritiskt och letar fel, har svårt att se det. Men om du är ute efter en perfekt bild och granskar allt i detalj (och inte bara sitter och njuter av vad som faktiskt händer på skärmen i form av sport eller film) kommer att se det i ljusa monochroma scener. Det är framförallt i reklamfilmer där man visar produkten mot en vit bakgrund som man kan se det. Vid vanligt tv-tittande ser man det inte, och min fru har inte kommenterat det över huvud taget.
Jag har valt att behålla min 55 tummare trots denna nackdel. För oss är det en tv – inte ett kirurgiskt precisionsinstrument. Tanken är att komplettera med en Sony HW20 för de stora filmupplevelserna.

Postad 18 November 2010 - 23:29

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Tack för alla tips och hjälp.

Det blev en 55LX950N till slut.

Nu söker jag ett bra tiltbart väggfäste. Alla tips uppskattas.

Jag söker också någon i Stockholm som kan hjälpa med montering. Alla tips uppskattas även här.

Hoppas jag blir nöjd, än så länge står den bara i sin stora kartong...

;)
Patrick

Postad 19 November 2010 - 16:46

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Det löste sig med den 55LE850N som jag köpte åt mina föräldrar med följande väggfäste samt proffsinstallationshjälp.
http://shop.onoff.co...rd21448539.aspx

Hyfsat stabilt väggfäste men den tiltar lite i sig själv med en större tv som denna, speciellt om man drar ut fästet.

Vi fick en mindre intressant "defekt" med tv'n. Skyddsplasten på skärmen satt som klistrad, ja så illa att den t.o.m. lämnade klisterrester. Nu gick det iofs bort men det blev mycket svettigt gnuggande. Ringde LG's support ang. detta och han på supporten kunde ingenting om dessa tv.

Har ni några tips på hur man ska ta av plasten? Iom att jag inte har gjort detta på min tv ännu.

Mina föräldrar bor i ett gammalt hus med träväggar, inga problem att fästa. Jag däremot har gips i väggarna, blir en intressant installation i början på nästa vecka. Som tur är väger min 55LX950N ett par kilo mindre. :)

:unsure:
Patrick

Postad 19 November 2010 - 19:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Du är säker att det verkligen är skyddsplast som ska dras bort och inte nått sorts filter som ska vara kvar?

Postad 19 November 2010 - 23:42

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Nej, jag har ingen aning vad det var för funktion. En plastfilm var det.

Var det skyddsplast satt den hårt, var det ett filter så satt det löst. Då jag kände längs med skärmen kände jag en markant kant en liten bit in på glaset och tog då för givet att det var en skyddsfilm. Dessutom lossnade den enkelt då jag kände på den i hörnet.

Hur hade denna plastfilm sett ut efter några månader om den nu var ämnad att sitta kvar? Fult är nog bara förnamnet och varför inte dra den ända ut i hörnen?

Jag ska försöka hinna packa upp min tv imorgon, ska se om det sitter film på den glasskivan med.

I vilket fall som helst så är bilden på mina föräldrars tv mycket bra. Ska försöka läsa lite om kalibreringen vid tillfälle men än så länge är det bara minskad kontrast jämfört med leverans.

:unsure:
Patrick

Postad 20 November 2010 - 00:19

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Just took delivery of the 55LE8500 today, upgraded from a Vizio 42 inch, and am definitely enjoying the increase in size and deep blacks.

Quick question, I noticed a thin layer of film on my panel, covering 90% of the glass, am wondering if I should remove it when using the TV. Did not find anything about it in the manual. Any help will be greatly appreciated!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nope you should NOT remove the film.

Some guys emailed LG about it on a dutch forum and got their reply that it is not to be removed !!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Does this appear to be a Filter Film or a Protector Film? If it gets damaged, can one pick up a replacement? Even better, can you even get a replacement!? Weird that they never gave any instructions to NOT peal it off!
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
If you took a picture of it from an similar angle with flash, will it show up like how it did on mine?

I don't know how much more precisely LG could have put the film on... i can hit the edge of the film with my finger nails, and it is due to the thickness of the film...
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

http://www.avsforum....er#post18821371
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dra inte bort nå som ska vara där :)

Postad 20 November 2010 - 00:32

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Hehe, aja nu är den borta och bilden verkar bra. :)

Vad ska man göra? På LG sade de ingenting om filmen, det står heller ingenting i instruktionsboken.

Ska man behöva läsa på nätet om detta? Dåligt, eller hur?

Postad 20 November 2010 - 00:36

Bigrauk
  • Bigrauk
  • Forumräv

• 892 inlägg
  • 0

Hehe, aja nu är den borta och bilden verkar bra. :)

Vilken tur.

Vad ska man göra? På LG sade de ingenting om filmen, det står heller ingenting i instruktionsboken.

Kräv dem på en ny om du känner dig osäker.

Ska man behöva läsa på nätet om detta? Dåligt, eller hur?

Riktigt dåligt måste jag säga.

Postad 20 November 2010 - 08:54

Unregistered930d77c0
  • Unregistered930d77c0
  • Användare

• 156 inlägg
  • 0
Jag ska försöka hinna packa upp min tv idag och se om det sitter en film även på den.

Vad kan funktionen av ett påklistrat filter vara?

Dessutom så är väl tv'n mycket snyggare med en slät glasskiva utan en påklistrad film. :)

Postad 20 November 2010 - 09:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heheh :)

Kan va filter för svärta/reflektioner/kontrast.
Gissar bara :)

Annars kan du ju fråga LG :)

Postad 20 November 2010 - 09:49

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Intressant. Jag har en 55 tums 850 och jag har inte hittat någon film att dra av. Trodde först att det satt något "som skulle bort" på glaset då det går en kant ca 1-2 mm in på glasytan. Men jag tyckte att den satt för hårt för att fortsätta brottas med så den sitter kvar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.