* Officiell tråd AC - Ryan Playon *
389 svar till detta ämne
Postad 25 januari 2011 - 12:44
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Till att börja med måste jag säga att det är trevligt med en representant från AC Ryan här på forumet och att jag har full förståelse för att dina svar kan dröja pga tidsbrist.
Det är inte förrän nu efter att ha köpt en Playon!HD och upptäckt problem med den som jag läst att nästan alla Realtek-baserade mediaspelare lider av det fundamentala felet att de inte kan spela upp källmaterial i 23,976 fps på ett korrekt sätt. En bra jämförelse skulle kunna vara en mediaspelare som gör om allt ljud till mono och skickar detta till alla högtalare i ett surroundsystem. Många användare skulle inte upptäcka problemet men de som gör det skulle tycka det är ett fundamentalt fel på spelaren.
Problemet ligger i att spelaren visar bilden i 24 Hz i stället för 23,976 Hz. I och med detta måste spelaren upprepa en bildruta ungefär var 42:a sekund, detta för att upprätthålla synkroniseringen mellan ljud och bild. Det synliga resultatet av detta blir att rörelser i bilden stannar upp i korta ögonblick och alltså får bildflödet att se ojämnt ut.
Att flera personer, bl.a. i den här tråden, säger att de inte har detta problem och att de kan spela upp denna typ av filmmaterial utan att det hackar, detta i både 50 och 60 Hz, beror antingen på att dessa personer inte vet hur det ser ut när det går jämnt eller helt enkelt att de inte uppfattar ett ojämnt bildflöde som ryckigt. Inget fel med det men likväl så kan man inte visa 23,976 fps i 50 eller 60 Hz utan att det hackar.
Tyvärr slutar det inte vid 24p utan även 720p60 och 1080p60 lider av exakt samma problem. Playon!HD visar dessa upplösningar i exakt 60 Hz i stället för 59,94 Hz vilket är brukligt. Detta får följden att man inte kan använda en videoprocessor och reverse pulldown för att återskapa de ursprungliga 23,976 bilderna per sekund.
Den enda möjligheten jag ser idag för att kunna använda spelaren till filmer i 23,976 fps är att korta ner speltiden på ljudspåret för att passa videons 24 fps vilket tyvärr kräver en re-encode och en resulterad kvalitetsförlust. Dessutom är det en dryg och tidsödande lösning.
Men är då detta en hårdvarubegränsning eller går det att lösa via firmware? Med tanke på att bl.a. mediaspelaren TViX N1 från DViCO har stöd för äkta 23,976 Hz, och så som jag har förstått det använder samma chipset som Playon!HD (Realtek RTD1073DD+), borde det inte vara en hårdvarubegränsning. DViCO släppte sin officiella firmware redan i september 2010.
Från Release Notes for Rev 2.0.5 (se TViX HD N1 (HD Cafe) Official Firmware 2.0.5)
Min fråga är att om nu DViCO lyckat komma förbi ett eventuellt fel i Realteks SDK och lyckats med att ge stöd för äkta 23,976 Hz i sina mediaspelare, kommer även AC Ryan att göra det? Eller anser de att det inte är ett problem som måste lösas?
Hej Frallan, Tack för snälla orden!  Då jag faktiskt inte vet exakt vad detta beror på så har jag kontaktat våra utvecklare för att undersöka möjligheten att eventuellt fixa detta med firmware. Ifall TViX har gjort det med samma SDK och det fungerar till 100%? Så skall det givetvis inte vara omöjligt för oss heller. Har i alla fall rapporterat och informerat det du sa och även länkat till 'fixen' så de kan testa och se ifall det är möjligt ifrån våran sida! Hör av mig ifall när jag vet mer. Tack! Mvh
Postad 25 januari 2011 - 13:05
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Angående 23.976 FPS problemet. Jag testade igen på 2 olika TV modeller. Jag har ingen fel på synen, och jag har inga problem att spela upp dessa filer med 60hz eller 50hz. Märker ingen kompensation i form av att skärmen blinkar eller syncar, så jag vill ändå påstå att alla inte ser detta, även om jag är medveten om att för vissa är detta väldigt synligt.
Postad 25 januari 2011 - 17:40
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Angående 23.976 FPS problemet. Jag testade igen på 2 olika TV modeller. Jag har ingen fel på synen, och jag har inga problem att spela upp dessa filer med 60hz eller 50hz. Märker ingen kompensation i form av att skärmen blinkar eller syncar, så jag vill ändå påstå att alla inte ser detta, även om jag är medveten om att för vissa är detta väldigt synligt.
Jag har gjort det samma och ser inget flimmer, ryck, eller blink Men har läst lite om det och en del ser det tydligt medan andra inte, våran hjärna tolkar synintrycken olika
Postad 25 januari 2011 - 23:08
Unregisteredf1e67a95
-
Unregisteredf1e67a95
-
Användare
-
-
155 inlägg
Jag har ett mycket stort problem med min POHD.
När jag spelar upp HD matrial så har jag ljudsynk fel och ett mycket stort sådant.
Jag spelar upp från min server som står ca 20 meter ifrån, kopplar jag in en dator där min POHD står fungerar det kanon.
Någon som har tips på en lösning?
Redigerat av Unregisteredf1e67a95, 25 januari 2011 - 23:15.
Postad 26 januari 2011 - 13:57
ACRyan_Mikael
-
ACRyan_Mikael
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Jag har ett mycket stort problem med min POHD. När jag spelar upp HD matrial så har jag ljudsynk fel och ett mycket stort sådant. Jag spelar upp från min server som står ca 20 meter ifrån, kopplar jag in en dator där min POHD står fungerar det kanon.
Någon som har tips på en lösning?
Hej Classe, Testa först att ställa in din upplösning i Setup>Video>Video system till 1080p/50hz, ifall det inte fungerar så ställ den på 1080p/60hz. Ha den inte på 'HDMI Auto' med andra ord. Du kan även testa att dra igång/stänga av 24Hz mode i spelaren och/eller i din TV. Du kan även ifall du inte testat redan installera senaste firmware r. 4824 -> http://www.acryan.co...24_European.zip1. Ladda ner och packa upp innehållet till rot katalogen till en USB-sticka som är formaterad till FAT32. 2. Koppla in USB-stickan till din Playon! spelare. 3. Gå till Setup>System>System update och tryck på 'enter' på din fjärrkontroll. Lycka till! Mvh
Postad 27 januari 2011 - 17:07
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Halloj!
Själv innehavare av en Mini och väntar spänt på vad som komma skall och är
lite nyfiken på vad ni andra har för känsla?
Vad tror församlingen om den stundande uppdateringen av gui och SDK?
Tycker själv att det är "lite" illavarslande att man inte kommunicerar vad man rättar till och vad som utöver detta blir grädde på moset.
Vad jag förstår håller man på att betatesta och i det läget bör man ju veta vilken funktionalitet som kommer skeppas.
Så vad säger ni, blir detta frälsningen eller är det samma funktioner i ett nyare gränssnitt?
Min profetia:
+ Spelar MKV's oavsett header compression
+ HDMI/SPDIF audio buggen är åtgärdad
- Resurskrävande och segnavigerat gränssnitt
- Inga förändringar på nätverksfronten
- Inga förändringar avseende YAMJ
- Fuckat upp något som tidigare funkade
= fail
Postad 27 januari 2011 - 22:20
Janu4ri
-
Janu4ri
-
Användare
-
-
105 inlägg
- Inga förändringar på nätverksfronten
Sitter ju gigalan på nya boxen
Postad 28 januari 2011 - 06:33
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jo men jag syftar inte på de nya boxarna utan kommande firmware.
Postad 28 januari 2011 - 14:40
Janu4ri
-
Janu4ri
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jo men jag syftar inte på de nya boxarna utan kommande firmware.
Var väldigt trött när jag skrev.. kopplade inte riktigt att du menade gamla boxen.. fel av mig! fel tråd att snacka om nya boxen här
Postad 28 januari 2011 - 18:13
Unregisteredb2a15602
-
Unregisteredb2a15602
-
Användare
-
-
116 inlägg
Sambuccashake: jag tror nog att det allra mesta kommer att funka, några missar blir det som de kommer att försöka fixa till med någon (sista) firmware innan man ger upp de "äldre" spelarna. Sista chansen för oss (nuvarande) användare mao.
Själv är jag nöjd om jag kommer att kunna använda minin som en någorlunda vettig musikspelare till slut.
Postad 31 januari 2011 - 14:15
Unregisterede5b6b57a
-
Unregisterede5b6b57a
-
Användare
-
-
160 inlägg
Hej!
Sitter med en Playon HD mini men får inte till det med DTS HD ljudet.
Är det någon som fått det att fungera, det står ju fatiskt att den ska klara av det.
Har provat flera filmer som är kopierade med Make Mkv utan större framgång kan endast välja DTS i menyn.
Med vänliga hälsningar
Björn
Postad 31 januari 2011 - 15:05
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
^ Osäker på om det verkligen stöds. Läs denna tråden på AC Ryans forum
Postad 01 februari 2011 - 18:25
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
ACRyan_Michael: Varför hävdar "ni" att ni inte kan implementera följande? http://www.youtube.c...h?v=D4TvuYdnD4cVad jag förstår är det samma hårdvara men ändå verkar det här som att man kan spara genvägen till sin nas vilket inte går på era spelare.
Redigerat av Sambuccashake, 03 februari 2011 - 09:02.
Postad 03 februari 2011 - 20:48
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Sneak preview av GUI 2.0 - s02e03+ USB-keyboard supporteras + Någon form av DLNA-funktionalitet - Fuckin' hell vad segt det verkar. Och detta bör dessutom vara en version i slutet av den interna betan.
Postad 03 februari 2011 - 21:40
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Hello everyone,
Just an update to all of you regarding the new firmware, featuring Playon!GUI2.0! Don't worry, it's almost here!
We have, as you already know, been working on our new Playon!GUI2.0 and SDK4.0 based firmware for all our current products for quite some time now. We are progressing very well, and our team is working very hard to be able to deliver this to all of you. The original date of arrival has been changed during this development. A recent round of beta tests has been generally successful with a few bugs still to fix, so the public version release will take another 2-3 weeks for ACR-PV73100 and ACR-PV73200. The ACR-PV76120 version will arrive after the ACR-PV73100 and ACR-PV73200, since this version requires more time due to the built-in features of the DVR-HD.
The GUI2.0 sits on a new SDK released for the newer processors. In deciding to release GUI2.0 also for the PV73100 / 73200 / 76120, we needed to do more development as well as more testing. This is why it is taking longer than earlier planned, and also taking longer than for the newer processors.
Essential (Nov) : shipping with Playon!GUI2.0 Playon!HD2 / Mini2 (Feb) : shipping with Playon!GUI2.0 now Playon!HD / Mini : Playon!GUI2.0 firmware update public release expected 2 to 3 weeks from now Playon!DVR-HD : Playon!GUI2.0 firmware update in March
We apologize for the delay, but when you develop a new firmware like this, you can always run into issues that take longer than expected. Unlike many other manufacturers, we chose to keep you informed from the beginning, rather than just before release.
We are committed to releasing the best firmware possible at all times. We ask for your patience and understanding, and we will deliver the fantastic new Playon!GUI2.0 soon!
Br,
AC Ryan Staff
Postad 05 februari 2011 - 03:27
Janu4ri
-
Janu4ri
-
Användare
-
-
105 inlägg
Jag har precis installerat en 1.5 TB hårddisk i min playOn. Men överföringen från datorn till PlayOn är ju fruktansvärt slött, ska det vara så här???
ja.. sålänge du inte har en HD2 eller Mini2.. där du har gigalan
Redigerat av Janu4ri, 05 februari 2011 - 13:55.
Postad 05 februari 2011 - 10:29
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Jag har precis installerat en 1.5 TB hårddisk i min playOn. Men överföringen från datorn till PlayOn är ju fruktansvärt slött, ska det vara så här???
Vad jag förstått så finns det inte muskler nog (har alltså inget med portarna att göra) att tillgodogöra sig full fart. 2,5 MBps = max
Redigerat av Sambuccashake, 05 februari 2011 - 10:30.
Postad 05 februari 2011 - 11:44
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Jag har två problem med YAMJ som jag hoppas någon kan svara på.
1. När jag försöker bläddra i dom olika filmkategorierna så får jag "Unable to service request" på vissa kategorier. Det luriga är att beroende på vilken disk jag accessar så kan det variera på vilken kategori jag får det här meddelandet på.
2. När jag försöker spela upp en film via YAMJ i min Mini så får jag meddelande "Cannot locate *filename*". Den har ju dom rätta sökvägarna eftersom jag kört update i YAMJ så jag vet inte varför den bråkar. Bör säga att allt funkar som det ska när man går den vanliga vägen genom nätverket.
Jag kör senaste FW. Kanske där problemet ligger?
Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 05 februari 2011 - 11:44.
Postad 05 februari 2011 - 12:44
Unregistered595b73fd
-
Unregistered595b73fd
-
Forumräv
-
-
698 inlägg
För de personer som stör sig på att PlayonHD inte klarar spela upp material i 23,976 fps utan att hacka kan jag bekräfta att via transcoding av ljudet med en hastighetshöjning med en promille (x1,001) så kan spelaren spela upp dessa filmer i exakt 24 fps utan några frame repeats och därmed helt hackfritt.
Ett alternativ värt att veta tills firmwareutvecklarna får tummen ur...
Postad 05 februari 2011 - 12:44
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jag har två problem med YAMJ som jag hoppas någon kan svara på.
1. När jag försöker bläddra i dom olika filmkategorierna så får jag "Unable to service request" på vissa kategorier. Det luriga är att beroende på vilken disk jag accessar så kan det variera på vilken kategori jag får det här meddelandet på.
2. När jag försöker spela upp en film via YAMJ i min Mini så får jag meddelande "Cannot locate *filename*". Den har ju dom rätta sökvägarna eftersom jag kört update i YAMJ så jag vet inte varför den bråkar. Bör säga att allt funkar som det ska när man går den vanliga vägen genom nätverket.
Jag kör senaste FW. Kanske där problemet ligger?
Troligtsvis otillåtna tecken i sökvägen eller filnamnet //NYDK
Postad 05 februari 2011 - 13:08
Unregistered1d33b6c9
-
Unregistered1d33b6c9
-
Användare
-
-
244 inlägg
Troligtsvis otillåtna tecken i sökvägen eller filnamnet //NYDK
Det tvivlar jag starkt på. Skulle t.ex. detta vara ett sådant exempel? 9.2009.Blu-ray.DTS.720p.x264.HDBRiSe
Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 05 februari 2011 - 13:10.
Postad 05 februari 2011 - 17:37
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
^
FInns tonvis med trådar på AC Ryans forum där folk har just detta problemet.
Ofta beror det just på "mismatch" avseende sökvägen.
Löses vad jag förstår genom att manuellt gå in och tweaka sökvägarna i utdatat från YAMJ.
Postad 05 februari 2011 - 23:30
callefille
-
callefille
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
skulle någon snäll själ kunna länka till en dongle som passar till essential ?
Postad 05 februari 2011 - 23:56
Unregistereddc9b15fa
-
Unregistereddc9b15fa
-
Användare
-
-
177 inlägg
skulle någon snäll själ kunna länka till en dongle som passar till essential ?
Essential stödjer inte trådlös nätverk än, kommer i senare firmware.
Postad 06 februari 2011 - 19:22
Larry2k
-
Larry2k
-
Amatör
-
-
69 inlägg
Jag har problem med att spela upp okomprimerade blurayfilmer från NAS. När jag öppnar mappen så frågar min playonhd om jag vill öppna mappen eller spela filmen. Väljer jag spela filmen så försöker spelaren ladda men sen blir det ett rött kryss och laddningen avbryts.
Jag kör med version 4824 och filmerna har fungerat tidigare med min gamla tvix.
Den ska väl klara av att spela från NAS? Eller måste dessa filmer ligga på intern hd?
Postad 07 februari 2011 - 03:17
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
När kommer den nya uppdateringen som skulle ha kommit i december som skjuts upp til början av januari. Har den kommit än och vart får jag tag i den i så fall?
Vilken är den senast uppdateringen?
/ Johan
Postad 07 februari 2011 - 20:45
zitzo
-
zitzo
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Går ej att spela upp okomprimerade blurays från en Nas. Inte för mig i alla fall. Jag kör såna från interna disken men med tanke på hur slö överföringshastighet det är till den så vete fan om det var värt att sätta i den.
Uppdateringen som skulle kommit i december kommer antagligen inom 2-3 veckor ca, men ta det med en nypa salt. Det har ju sagts mycket förr som de inte har kunnat hålla.
Postad 07 februari 2011 - 20:56
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hejsan!
När man skall spela upp en dela upp en dvd film (som inte är av formatet iso) utan en video ts mapp.. Hur startar man denna film, med menyer och allt (så den börjar spelas upp, precis som den gör med en iso film)?
Om det inte går, finns det några program som gör om video ts till iso (utan att kvaliten blir lidande)
/ Johan
Postad 07 februari 2011 - 23:14
Unregistereddc9b15fa
-
Unregistereddc9b15fa
-
Användare
-
-
177 inlägg
Hejsan!
När man skall spela upp en dela upp en dvd film (som inte är av formatet iso) utan en video ts mapp.. Hur startar man denna film, med menyer och allt (så den börjar spelas upp, precis som den gör med en iso film)?
Om det inte går, finns det några program som gör om video ts till iso (utan att kvaliten blir lidande)
/ Johan
Du behöver inte göra om till iso, det är bara starta en av dessa filer med menyerna osv...
Postad 08 februari 2011 - 07:13
Unregistered0c1c1deb
-
Unregistered0c1c1deb
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hejsan!
/ Johan
Jag brukar använda ImgBurn till detta. Det "syr ihop" .vob-filerna till en .img eller .iso-fil. Ingen (om)komprimering. Det tar ungefär lika lång tid som att kopiera motsvarande mängd data.
Postad 08 februari 2011 - 08:53
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
I korta drag hur syr man ihop filerna i video ts mappen till en isofil i imgburn? Var går man in etc...
Är jätte tacksam för all hjälp...
/ Johan
Postad 08 februari 2011 - 09:14
Unregisteredbf1d2250
-
Unregisteredbf1d2250
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Sedan undrar jag också om kvaliten blir sämre när man gör om den till iso?
Tycker ni själva att det är värt att göra om video ts mappar? Vad är bäst, enklast, smidigast och snyggast?
/ Johan
Postad 09 februari 2011 - 09:32
SweElite
-
SweElite
-
Forumräv
-
-
858 inlägg
Någon som kan bekräfta om de nya burkarna (mini2 / HD2) fixar följande.
1. 23,976 utan judder (inte intresserad av kommentarer ifrån de som har 50/60hz tv)
2. DTS-HD ?
Mvh
Postad 09 februari 2011 - 11:16
Unregistereddc9b15fa
-
Unregistereddc9b15fa
-
Användare
-
-
177 inlägg
Vet inte men den nya firmware till essential kom nyligen ut, www.playonhd.com -> support
Firmware_PV73500_v5.0.4_r1794_RC1
Postad 15 februari 2011 - 07:03
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Varför är det så lite snack om nya AC Ryan Playon2 ?
Denna verkar ju enligt mig vara riktigt intressant med Gigabit Ethernet och mer minne t.ex
Vad säger experterna här, kommer denna spöa de andra mediaspelare där ute, är det denna man bör satsa på ?
Postad 15 februari 2011 - 07:16
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Nej. De kommer vara marginellt snabbare än sina föregångare och samma "funktionalitet".
Och då AC Ryan själva (inte deras community) avgör vad som är viktigt så hade jag tittat annorstädes.
Postad 15 februari 2011 - 08:44
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Nej. De kommer vara marginellt snabbare än sina föregångare och samma "funktionalitet". Och då AC Ryan själva (inte deras community) avgör vad som är viktigt så hade jag tittat annorstädes.
Läste precis att DTS-HD inte stöds men "kan fungera" så då går den ju helt bort. PCH C200 är väl den man har i tankarna synd bara att dem inte kom med en uppdaterad version.
Postad 15 februari 2011 - 22:15
Kung67
-
Kung67
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
För den som är intresserad av POHD Mini 2 är det sannolikt bättre att köpa Mede8er 400 Mini - spelar allt inkl HD-ljuden!
Redigerat av Kung67, 15 februari 2011 - 22:16.
Postad 16 februari 2011 - 06:47
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
För den som är intresserad av POHD Mini 2 är det sannolikt bättre att köpa Mede8er 400 Mini - spelar allt inkl HD-ljuden!
Tack som fan, den verkar ju vara en guldklimp
Postad 16 februari 2011 - 11:58
hugeman
-
hugeman
-
Forumräv
-
-
985 inlägg
Hejsan Herr Norris 
Svaret till båda frågorna är ja. Dolby Digital True HD samt DTS HD MA fungerar båda med firmware r. 3582 + r. 4090 förutsatt att din AVR stödjer ljuden.
Vill dock påpeka att ifall du spelar via en USB-disk så klarar inte en USB enhet att köra mer än ~25MB/s och det har att göra med att USB helt enkelt inte är snabbare. Så ifall du vill köra de riktigt tunga filerna så är det intern HDD som gäller.
Mvh Mikael
Mvh
25 MB/sek? Var f-n hittar man en film med den bithastigheten och skulle du göra det så tror jag nog den ändå går bet =) Antar att du menar 25 mbit och klarar verkligen inte spelaren av det över USB, det mostvara ju endast 3 MB/sek för det är väl ändå USB2.0 portar!?
Postad 18 februari 2011 - 03:34
Xicaxo
-
Xicaxo
-
Beroende
-
-
1 057 inlägg
Någon som vet exakt när HD2an kommer ut i affären ???
release datumet flyttas ju fram hela tiden.. dålig stil detta..
Postad 18 februari 2011 - 17:36
Thxsen
-
Thxsen
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Någon som vet exakt när HD2an kommer ut i affären ???
release datumet flyttas ju fram hela tiden.. dålig stil detta.. 
Komplett säger sig ha Playon!HD Mini2 spelaren på lager. http://www.komplett....aspx?sku=623355http://www.komplett....aspx?sku=623356 Den stora spelaren kommer 25FEB enligt deras preliminära lagersaldo. För den som är intresserad av POHD Mini 2 är det sannolikt bättre att köpa Mede8er 400 Mini - spelar allt inkl HD-ljuden!
Hur står sig Playon!HD Mini2 emot Mede8er 400. Vad är skillnaden emellan spelarna? Kan inte riktigt bestämma mig för vilken av dom jag skall välja.
Redigerat av Thxsen, 18 februari 2011 - 17:35.
Postad 18 februari 2011 - 18:19
Xicaxo
-
Xicaxo
-
Beroende
-
-
1 057 inlägg
Komplett säger sig ha Playon!HD Mini2 spelaren på lager. http://www.komplett....aspx?sku=623355 http://www.komplett....aspx?sku=623356 Den stora spelaren kommer 25FEB enligt deras preliminära lagersaldo.
jag vill inte ha en "mini".. jag vill ha dn stora
Postad 18 februari 2011 - 21:35
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Thxsen
Mede8er har en riktigt läcker moviewall som dessutom kan läsa från sparad genväg till share på NAS.
AC Ryan + ovanstående = falskt, vilket är sjukt enerverande för oss med centralt sparad media.
Har aldrig personligen testat en Mede8er (har en ac ryan mini) men den verkar hårdvarumäsigt vara identisk med mini'n. Enda skillnaden är således mjukvaran och därmed användarvänligheten vilken tippar över kraftigt i Mede8ers favör.
Postad 21 februari 2011 - 19:52
Riffard
-
Riffard
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Tänkte fiska efter lite hjälp här. Har ett antal rippade filmer på datorn (iso, mkv, avi) och vill se dem på TVn via Mini. Har just nu allt på en extern hårddisk, men skulle vara mycket skönare om man inte behövde flytta på hårddisken hela tiden. Kan jag dra en ethernet-kabel mellan datorn + hårddiskan och Mini och se på det sättet?
Postad 22 februari 2011 - 22:37
Linkannr3
-
Linkannr3
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Tänkte fiska efter lite hjälp här. Har ett antal rippade filmer på datorn (iso, mkv, avi) och vill se dem på TVn via Mini. Har just nu allt på en extern hårddisk, men skulle vara mycket skönare om man inte behövde flytta på hårddisken hela tiden. Kan jag dra en ethernet-kabel mellan datorn + hårddiskan och Mini och se på det sättet?
Kort å gott,ja det kan du göra.Läs hela tråden så hittar du beskrivning hur du gör.
Postad 26 februari 2011 - 09:26
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hejsan, hur är det med AC Ryan Playon!HD Mini, kan man ändra färg på externa subtitles till mörkgrå tex?
Och 1080p 24hz, DTS fixar den?
Redigerat av Garrett, 26 februari 2011 - 09:27.
Postad 27 februari 2011 - 12:34
Sambuccashake
-
Sambuccashake
-
Forumräv
-
-
943 inlägg
Är det någon som flashat sin Mini med firmware från Mede8er?
Deras MED400x verkar ju på det stora hela taget vara samma spelare och deras firmware är ljusår före AC Ryan vad det gäller hantering av centralt lagrad media.
PS. Ny beta firmware ute för både Mini och HD'n (verkar inte lovande) samt officiell firmware ute till 2-serien.
Postad 01 mars 2011 - 18:05
Manor
-
Manor
-
Beroende
-
-
1 225 inlägg
Jag måste säga att allt strul med firmware:s (speciellt alla buggar) har fått mig att gå vidare. Det verkade så lovande initialt med ett forum som lovade "guld och gröna skogar"...men av det blev det bara...???
Denna gång blev det en Boxee Box för mig. Den har ett betydligt roligare gränssnitt samt en hel del finsesser och funktioner som saknas på ACRyan (stöd för Headweb, Navi-X, YouTUbe, SVT-play mm. mm.).
Uppspelningsmässigt så tycker jag dock att min ACRyan har fungerat perfekt, men trist att man missat att kunderna kräver något mer också  . Min ACRyan är numera degraderad till mediaspelare för dottern på hennes TV.
Postad 02 mars 2011 - 08:35
Unregistered3eef1ec0
-
Unregistered3eef1ec0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ja nu var GUI 2.0 Beta testad.På min Playon Mini, med USB disk och trådat nätverk (+) - Snyggt gränsnitt - Youtube stöd - Cover visning av mappar - Inställningarna för undertext utökade - funktionen med senaste filer tillagd (-) - Meny hanteringen är på tok för långsamt. - Qwerty tgb bortagen ett stort minus vid inknappning av inloggning o passwords - Dubbelkommando/känslighet med fjärren svårnavigerad. - Svårt att hoppa mellan fönstren i menyn (inte helt självklart vilken knapp man skall anv) - Snabbspolningen i filmerna katastrofalt långsam eller obefintlig (funkade bra i förra firmware) - Network: visar alla mappar även dålda så som C:$, recycler osv detta är störande om NAS/servern har många diskar blir en väldigt lång lista då - Bootar om sig i tid o otid Slutsats efter en kvälls test: Modernare GUI helt klart. Men många buggar och feltänk (hur har programeraren tänkt) Fixar de dessa minusen så blir den säkert atraktiv. har inte testat kvaliten på ljud och bild än. //NYDK PS återkommer efter en tids andvändning med fler synpunkter
Redigerat av Unregistered3eef1ec0, 02 mars 2011 - 13:34.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|