Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Transformers: Dark of the Moon -2011 (3D)

277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 July 2011 - 23:54

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Nu till det dåliga.

1. Urusel story. MYcket mycket sämre än de andra 2 filmerna
2. Duckface. Hon måste knullat alla producenterna ordentligt för sämre skådespeleri har jag nog aldrig sett i en sån här stor produktion. Jag har sett porrskådisar göra bättre prestationer.
Megan Fox är oscarsmaterial i jämförelse
3. Ingen kemi överhuvudtaget mellan Shia och Duckface. Det blev patetiskt när han hela tiden skulle rädda henne. Själv satt jag och hoppades på att hon skulle få sina lemmar avslitna av ett par deceptacons. Tyvärr blev det inte så.
4. Varför måste varenda actionsekvens gå i slow motion? Hade de kört hälften av actionscenerna i normal hastighet så hade filmen varit 20 minuter kortare.
5.Sa jag att storyn var horribel?

Summa sumarum. Överlägset sämst av de 3 filmerna. Gör för guds skull inte fler.
Den får 1 av 5 i betyg av mig pga 3dn fungerade bra och actionsekvenserna var välgjorda.

Sämsta filmen jag sett på bio på så länge jag kan komma ihåg.

Haha, klockren sågning :)

Postad 06 July 2011 - 03:17

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Baserat på vad filmen drog in kan jag säga till er TF3 hatare att den fick pisk av Harry Potter och Halvblods Prinsen!

:)

På global nivå då menar jag :)
TF3 innehar dock premiär rekordet över ID4 helgen

HP 7.2 kommer äga planeten om drygt 2 veckor :P

Postad 06 July 2011 - 06:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Baserat på vad filmen drog in kan jag säga till er TF3 hatare att den fick pisk av Harry Potter och Halvblods Prinsen!

:P

På global nivå då menar jag :)
TF3 innehar dock premiär rekordet över ID4 helgen

HP 7.2 kommer äga planeten om drygt 2 veckor :P

Ska ses nästa söndag. Får bli potter maraton hemma hela nästa vecka :)

Postad 06 July 2011 - 10:58

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

Är inte båda två och en halv timme eller mer tom? Skulle kunna klippa ner bägge två en hel del skulle jag tro..

Ja, de är lite för långa båda två.

Postad 06 July 2011 - 11:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ja, de är lite för långa båda två.

Alla 3 är för långa. Hade de dragit ner på slow-motion effekterna så hade alla filmerna varit minst 20 minuter kortare.

Redigerat av Unregistereddc471864, 06 July 2011 - 11:03.

Postad 06 July 2011 - 20:13

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Alla 3 är för långa. Hade de dragit ner på slow-motion effekterna så hade alla filmerna varit minst 20 minuter kortare.

Och kortade alla scener där robotar slåss mot robotar och man inte kan avgöra vilken som är vilken och vem som slåss med vem och varför militären envisas med att dra in hela skiten i miljonstäder.

Postad 18 August 2011 - 09:46

Unregistered962
  • Unregistered962
  • Guru

• 6725 inlägg
  • 0
Svenska utgåvorna.

Redigerat av Unregistered962, 24 August 2011 - 09:24.

Postad 25 August 2011 - 09:34

Tomanista
  • Tomanista
  • Veteran

• 2396 inlägg
  • 0

Läste i Metro imorse att den redan har dragit in 2,3 miljarder kronor!

A fool and his money...

Postad 25 August 2011 - 16:42

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Apropå cash så leder Harry Potter sommar toppen :D

Postad 14 October 2011 - 11:39

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
28 November känns inte så långt borta nu.

Postad 19 October 2011 - 22:44

C_palo
  • C_palo
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Någon som känner till om det kommer komma en Blu-Ray eller DVD steelbook utgåva till svenska butiker?

Postad 20 October 2011 - 20:55

Isakksson
  • Isakksson
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hur ligger det egentligen till med 3D-utgåvan? Har läst att det endast är den som kommer att ha bonusmaterial.
Dock så har jag ingen 3D-Tv. Brukar det finnas en icke 3D-version med på 3D-dvder?

Postad 30 October 2011 - 14:58

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
Jävlar!

Jag har sett ettan och tvåan och hade ställt in mig på att trean skulle vara någonstans däremellan, men nu fick jag låna den och satt hemma med feber så jag har just bränt två och en halv timme.

Radiozos sågning är spot-on förutom att han borde varit hårdare - mycket hårdare. Helt fantastiskt hur mycket dumt de lyckats stoppa in i den här. En nackdel med att se den med feber i kroppen var att varje gång jag himlade med ögonen så gjorde det fysiskt ont i dem - är helt slut nu.

Röran är katstrofal, robotar kommer in och försvinner ut hela tiden och alla problem löses i sista stund med att Optimus Prime eller någon annan Autobot gör entré till pampig musik och slår extra hårt.

Fröken ögongodis hade snygga ben med vad hjälper det med de läpparna? Herregud vilket missfoster. I slutet håller Shia händerna om hennes kinder och jag fick en vision att om han bara drog dem en aning ned mot munnen så skulle läpparna explodera!

Turturro var rejält bättre än i tvåan (allt annat vore iofs en omöjlighet) och rollen som regeringens tuffing är lika mongo som tidigare och Frances McDormand kan ju inte rädda den. Överstelöjtnant tonåring saknar totalt pondus och kommer med lite blandade floskler som skulle få vem som helst att äta sin pistol istället för att följa honom.

Vad Witwickys föräldrar har i skiten att göra fattar jag inte förutom att de kanske är ett försök att få filmen att bli ännu sämre. Det kan ju inte finnas en människa över tio som drog på munnen åt dem utan att vara hög som ett hus.

Ursäkta, nu skall jag vara tyst.

Postad 31 October 2011 - 20:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Well. Jag varnade dig ;)

Postad 07 December 2011 - 17:15

alternateview
  • alternateview
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hejsan!
Tänkte höra här om jag kunde få lite hjälp med mitt problem.
Jag köpte Transformers 3 idag på blu-ray. Ljudformatet på denna skiva finns bara i 7.1 Dolby True HD, finns 5.1 också men då med kommentarer till filmen. Problemet är att ljudet endast kommer ut i stereo trots att förstärkaren indikerar på att de fyra högtalarna jag kör med är aktiva, 2 frontar och 2 bakhögtalare. Ändrar jag ljudformatet till 5.1 med kommentarer så får jag ljud i alla högtalare. Men så kan man ju inte ha det.
Vad kan orsaka att jag inte får ut surround när jag har 7.1 ljudformatet valt?

Har en Yamaha RX-V665 7.1 förstärkare och en Philips BDP-3200 Blu-ray spelare. Båda har stöd för Dolby True HD och jag har aldrig haft problem tidigare med att få ut 5.1 ljud i 4.0 så som jag kör. Så jag tycker att jag även nu borde få ut ljudet från 7.1 på samma sätt.
Har dock aldrig tidigare spelat en skiva med 7.1, vad jag vet iaf, har i så fall inte haft problemet.

Vore tacksam för lite hjälp här =)

Postad 08 December 2011 - 19:59

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Såg den förra veckan, så dålig att jag inte orkade hålla upp intresset.
Vet att det var något jävelskap mot hela jorden, men annars har jag noll koll på vad den handlade om.

Kommer en fyra är det tveksamt om jag orkar kolla på den.

Postad 08 December 2011 - 20:06

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

• 3398 inlägg
  • 0
Såg även på IMDB att manusförfattaren ska skriva The Talisman, baserad på en av Stephen Kings bästa böcker.
Så nu får jag oroa mig över det oxå.

Postad 08 December 2011 - 20:54

ljudfantasten
  • ljudfantasten
  • Forumräv

• 525 inlägg
  • 0
När dom har tagit över staden, titta på hur dom går, även om dom väger åtminstone 2-30 ton (helt taget ur luften) så halkar dom fram som i ett medelmåttigt spel i vissa scener. Sånt stör man sig på som ###

Inte mycket på topp i filmen men vissa höjdpunkter finns, möjligheterna hade varit fler men dom lyckas falla en bit innan mål linjen. En del omarbeta av manus och lite mer arbete/fantasi med animeringen hade varit önskvärt.

Postad 10 December 2011 - 00:02

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1869 inlägg
  • 0
När Transformers 2 kom ut så skrev Rob Bricken på Topless Robot en recension och följde upp den med en FAQ som var själva definitionen av "Funny 'coz it's true" i all sin sågande prakt och nu har han totat ihop en till trean också.

Postad 11 December 2011 - 20:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

När Transformers 2 kom ut så skrev Rob Bricken på Topless Robot en recension och följde upp den med en FAQ som var själva definitionen av "Funny 'coz it's true" i all sin sågande prakt och nu har han totat ihop en till trean också.

hahahaha, så jävla bra!

Postad 11 December 2011 - 23:01

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2585 inlägg
  • 0
Såg den i går och tycker det var bra underhållning i lite drygt 2 timmar. Fast jag tror inte grannarna är så glada då det är ett jävla liv hela filmen igenom.

Postad 11 December 2011 - 23:13

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Såg den i går och tycker det var bra underhållning i lite drygt 2 timmar. Fast jag tror inte grannarna är så glada då det är ett jävla liv hela filmen igenom.

Haha, samma här. När jag körde tvåan förra sommaren så kom grannen in och klagade. Nu passade jag på att köra trean när grannen var bortrest. Gillar inte duckface, men tyckte att det var ganska mäktiga strider även om jag fick huvudvärk mot slutet. Tyckte slutstriden var för utdragen och dessutom var det larvigt med alla hus som höll på att rasa samman men som det ändå sprang runt folk i.

Postad 14 December 2011 - 17:27

MrDiesel
  • MrDiesel
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Hejsan!
Tänkte höra här om jag kunde få lite hjälp med mitt problem.
Jag köpte Transformers 3 idag på blu-ray. Ljudformatet på denna skiva finns bara i 7.1 Dolby True HD, finns 5.1 också men då med kommentarer till filmen. Problemet är att ljudet endast kommer ut i stereo trots att förstärkaren indikerar på att de fyra högtalarna jag kör med är aktiva, 2 frontar och 2 bakhögtalare. Ändrar jag ljudformatet till 5.1 med kommentarer så får jag ljud i alla högtalare. Men så kan man ju inte ha det.
Vad kan orsaka att jag inte får ut surround när jag har 7.1 ljudformatet valt?

Har en Yamaha RX-V665 7.1 förstärkare och en Philips BDP-3200 Blu-ray spelare. Båda har stöd för Dolby True HD och jag har aldrig haft problem tidigare med att få ut 5.1 ljud i 4.0 så som jag kör. Så jag tycker att jag även nu borde få ut ljudet från 7.1 på samma sätt.
Har dock aldrig tidigare spelat en skiva med 7.1, vad jag vet iaf, har i så fall inte haft problemet.

Vore tacksam för lite hjälp här =)

låter som det är fel på just ditt filmexemplar. funkade fint för mig med 5.1 Dolby True HD på en Yamaha RX-V667 och en Samsung BD-P1600(som i övrigt är den sämsta blu-ray spelaren jag har vart med om), men som du sa det funkar ju på alla andra filmer. kanske värt att prova en annan disc.

Postad 01 January 2012 - 13:02

alternateview
  • alternateview
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

låter som det är fel på just ditt filmexemplar. funkade fint för mig med 5.1 Dolby True HD på en Yamaha RX-V667 och en Samsung BD-P1600(som i övrigt är den sämsta blu-ray spelaren jag har vart med om), men som du sa det funkar ju på alla andra filmer. kanske värt att prova en annan disc.

Hej, lite sent svar från min sida, men hur som helst har jag upptäckt att filmen och ljudet i 7.1 fungerar på min philips bdp3000 med samma setup, så skickade in bdp3200 på service och fick tillbaka den men det var fortfarande samma problem med just 7.1 ljud, skickade in den igen och fick då en låne blu-ray spelare, en bdp 5200 och även på denna spelaren har jag samma problem med just 7.1 ljudet. Det konstiga är att det fungerar som det ska på min bdp3000.

Postad 14 January 2012 - 18:43

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Transformers 3 är en rantares dröm. Finns sååå mycket att ta på. De lyckades verkligen dumma ner dialogen ytterligare. Lånade den på bibblan hade aldrig betalt för att se den.

Dock håller jag inte med om att den nya anknäbben direkt skådespelar dåligt. Hon får ju ingen tid i rutan där hon ska göra annat än posera och vad fasen gör man av en film med manus och regi som denna? Det går över huvud taget inte att lasta någon skådis för dåliga insatser i en Michael Bay rulle. Killen har överlevt pga att han kan regissera actionscener och kan lobba för sig inte för att han är en fena på karaktärsutveckling eller säga nej till usla manusförfattare. Killen skriver månne manus själv :P

Fast det är inte avgörande det avgörande är att denna har sämre action än de tidigare delarna och CGIn imponerar inte lika mycket längre. 2,36h idioti blir för mycket där det är bombmatta hela tiden och ingen dynamik. Var tvungen dra ner ljudet till 60 db för att orka med alla enformiga actionscener.

Postad 21 January 2012 - 04:13

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Limited Edition Collector's Trilogy

http://www.amazon.co...03BM/uncrate-20

orkar inte kolla om nån lagt upp den i blu-ray råden :blush:

Postad bild

Postad 01 February 2012 - 14:29

kick3n
  • kick3n
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Rätt trevliga rullar de där..

Postad 24 May 2012 - 23:03

Ovisen
  • Ovisen
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Kan nån hjälpa mig?
Jag har en ps3 och en LG 3D tv.
Jag tyckte filmen va skit dålig i 3D för allt som jag såg va bara nått djup i filmen, inget som kom ut ur skärmen och ville skära halsen av mig! Kunde inte hitta nån inställning på filmen hur man ville se 3D, har en demo film på datorn där man delar upp filmen i två rutor höger/vänster och där kommer en fisk ca 1m ut ur tv:n och vill äta upp mig. Så vad e problemet? Måste jag åka och köpa en 3D blu-ray spelare för att det ska funka??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.