Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C7705

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 november 2010 - 04:36

Unregistered30592
  • Unregistered30592
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Uppdateringen tar bort alla bildinställningar min inte kanallistan man sparat. Man får göra om hela plug&play delen.
Samma som när Tv:n startades för 1:a gången. Yahoo funkar nu också!

Postad 09 november 2010 - 06:33

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Jag hadde börjat kollat in Samsung PS50C7705 i ställe för en Lcd teve,men törs man köpa en PS50C7705??

blir man nöjd med den tro??
eftersom man läser så mycket olika varierande omdöme om den,vissa verkar kanon nöjda o vissa verkar inte få till bilden alls :)

Har hafft en LCD teve Samsung LE46A656 innan,den var jag rätt nöjd med,så vad tror ni kommer jag bli nöjd med en plasma teve som PS50C7705 ?? :P

Redigerat av Unregistered8e4a640b, 09 november 2010 - 09:55.

Postad 09 november 2010 - 11:32

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Jag hadde börjat kollat in Samsung PS50C7705 i ställe för en Lcd teve,men törs man köpa en PS50C7705??

eftersom man läser så mycket olika varierande omdöme om den,vissa verkar kanon nöjda o vissa verkar inte få till bilden alls :)

Har hafft en LCD teve Samsung LE46A656 innan,den var jag rätt nöjd med,så vad tror ni kommer jag bli nöjd med en plasma teve som PS50C7705 ?? :P

Om man läser recensioner och omdömen från (de flesta) användare så skulle jag absolut säga att det är en bra TV, sen om DU i slutändan blir nöjd är nog omöjligt att säga :P

Postad 09 november 2010 - 12:15

Sofus
  • Sofus
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Hade tidigare en LG 42 tums LCD som jag tyckte det var bra bild på. Var lite emot plasma (okunnighet) men kollade runt på nätet om denna tv. Slog till och ångrar mig inte en sekund. Jag tycker det är bra svärta och skarp bild. Har den kopplad från ComHems HDPVR box och tycker att det ger bättre bild än när jag använde kortet o CA modulen. Sen är ju teven grymt snygg där den hänger på väggen.

Postad 09 november 2010 - 12:20

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Tänkte mest att om bilden kommer vara bättre eller sämmre än på min gamla Lcd LE46A656 teve ,har ju aldrig ägt en plasma teve förut,har ju bara kollat på dom i butik,lite svårt att se hur bilden blir hemma innan man köper teven :) ser ju bra ut i butik iallafall.

ingen här som har ägt en LE46A656 teve o en PS50C7705 ,skulle vilja höra vad ni tycker.

velig som vanligt men är bra sugen på en plasma i ställe för en Lcd :P och så verkar ju PS50C7705 vara en bra teve enl.en del här :P .och som en del skriver snygg att ha på väggen med

Redigerat av Unregistered8e4a640b, 09 november 2010 - 12:24.

Postad 09 november 2010 - 12:51

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Tänkte mest att om bilden kommer vara bättre eller sämmre än på min gamla Lcd LE46A656 teve ,har ju aldrig ägt en plasma teve förut,har ju bara kollat på dom i butik,lite svårt att se hur bilden blir hemma innan man köper teven :P ser ju bra ut i butik iallafall.

ingen här som har ägt en LE46A656 teve o en PS50C7705 ,skulle vilja höra vad ni tycker.

velig som vanligt men är bra sugen på en plasma i ställe för en Lcd :P och så verkar ju PS50C7705 vara en bra teve enl.en del här :lol: .och som en del skriver snygg att ha på väggen med

Jag hoppas få min PS63C7705 i veckan, Har en LE40 656 idag o tror det kommer bli stor skillnad el hoppas det iaf annars blir jag riktigt missnöjd.. 656an är jag inte imponerad av om man jämför hur PS50C7705 som va i butiken såg ut o den hade inte gjorts några nämnvärda justeringar.. :)

Postad 09 november 2010 - 14:18

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Jag hoppas få min PS63C7705 i veckan, Har en LE40 656 idag o tror det kommer bli stor skillnad el hoppas det iaf annars blir jag riktigt missnöjd.. 656an är jag inte imponerad av om man jämför hur PS50C7705 som va i butiken såg ut o den hade inte gjorts några nämnvärda justeringar.. :)

Man blir mer o mer sugen på en PS50C7705 :P nu, det kommer nog att bli en sån snart :P .

du kan väl skriva en rad om vad du tycker om teven när du fått hem den.
fast det är 63" du köpt jag ska ju BARA ha en 50" :lol:

Redigerat av Unregistered8e4a640b, 09 november 2010 - 14:21.

Postad 09 november 2010 - 15:33

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Har ni problem med att tanka ner firmware från samsungs hemsida?
Får väldigt ofta "Fel på sidan" meddelende.

http://www.samsung.c..._sub_class_cd=P

Mvh
AD

Jag har också upplevt det problemet några gånger då jag försökt ladda ner uppdatering på kvällstid. Gissar att Samsungs servrar då är hårt belastade. När jag har försökt på dagtid har det alltid gått jättebra.

För övrigt har det kommit en ny patch idag:

T-VALDEUC-3003.0

Fix the judder issue on 3D smooth mode for PDP.
Apply new ePOP for Nordic T2.
DTV not displayed after Expert pattern setted.
PVR stopped when widget of TF1 channel start.
Apply additional requirement for Canal Digital.
T2 signal cann''t search on Nordic country.

Ska bli spännande att testa hemma, jag kör CanalDigitals CA-modul

Mvh
mrnis

Redigerat av mrnis, 09 november 2010 - 15:44.

Postad 09 november 2010 - 19:33

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
kanske snart dax å uppdatera sin 63".....

Postad 09 november 2010 - 19:57

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Knepigt att samma modell får så varierande omdöme, samma sak med Panasonic G20 i en annan tråd just nu. Man kan ju spekulera i anledningarna:

1 Olika referensramar, dvs vad som är bra svärta/bild för en person behöver inte vara det för en annan.

Ligger nog mycket i detta. Detta är min första platt-tv efter att min tjock-tv gått sönder så jag är väl van vid CRT-svärta. Har dock aldrig reagerat på att plasmor jag sett hos andra har så här dålig svärta. Men man kanske förväntar sig mer när man läst om att denna tv ska vara så bra och är relativt dyr trots allt.

Funderar på om man skulle transportera hit min fars Panasonic X20 och jämföra.

Postad 09 november 2010 - 22:04

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Ja vi har lämnat tillbaka den men det är inte den du fått då den skickades i går! Vet inte om det är ett känt problem eller om du och jag har haft enormt otur... eller vi kan väl inte vara ovanligt kräsna? Vår version hade sämre svärta än vår 32- tums LCD för 3500 kr... den har även lika "bra" eller sämre svärta än vår 6 år gamla plasma och det var i alla fall inte vad vi förväntade oss.

Kändes som att det handlade om att bestämma sig om man kunde leva med så otroligt risig svärta eller inte och vi valde att skicka tillbaka den då vi upplevde att vi skulle störa oss konstant på det. Helt omöjligt att se mörka filmer och då det ses rätt mycket skräckfilm i huset emellanåt så kändes det inte roligt alls.

Johan N, svärtan är INTE så dålig på alla plasmor! För mig var det inget problem att få skicka tillbaka den då killen jag snackade med (på expert) tyckte att det lät väldigt konstigt och trodde att det var något fel på TVn, är du inom 14 dagar sedan du fått TVn ska det inte vara något problem, ring och förklara felet så får dom antingen skicka en ny eller så får du tillbaka pengarna. Vi tog en V20 istället. Hade verkligen hellre velat ha 7705 på grund av flera anledningar men vågar inte chansa på någon fler då jag är rädd att det blir samma sak igen och ytterligare besvikelse.

Redigerat av miss_peel, 09 november 2010 - 22:12.

Postad 09 november 2010 - 22:19

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Johan N, svärtan är INTE så dålig på alla plasmor! För mig var det inget problem att få skicka tillbaka den då killen jag snackade med (på expert) tyckte att det lät väldigt konstigt och trodde att det var något fel på TVn, är du inom 14 dagar sedan du fått TVn ska det inte vara något problem, ring och förklara felet så får dom antingen skicka en ny eller så får du tillbaka pengarna. Vi tog en V20 istället. Hade verkligen hellre velat ha 7705 på grund av flera anledningar men vågar inte chansa på någon fler då jag är rädd att det blir samma sak igen och ytterligare besvikelse.

Hur skulle du beskriva skillnaden i svärta mot V20? Det måste väl vara stor skillnad motför "våra" 7705:or?

Just mörka scener ser verkligen blaskiga ut. Jag lutar lite åt att det är något fel på tv:n men man vet ju inte. Har ju läst om den där "elevated black level" buggen och att man ska toggla game-mode osv. Inget som hjälpt för mig dock.

Postad 09 november 2010 - 23:10

Unregisteredfa59fbf5
  • Unregisteredfa59fbf5
  • Lärjunge

• 283 inlägg
  • 0

Ja vi har lämnat tillbaka den men det är inte den du fått då den skickades i går! Vet inte om det är ett känt problem eller om du och jag har haft enormt otur... eller vi kan väl inte vara ovanligt kräsna? Vår version hade sämre svärta än vår 32- tums LCD för 3500 kr... den har även lika "bra" eller sämre svärta än vår 6 år gamla plasma och det var i alla fall inte vad vi förväntade oss.

Kändes som att det handlade om att bestämma sig om man kunde leva med så otroligt risig svärta eller inte och vi valde att skicka tillbaka den då vi upplevde att vi skulle störa oss konstant på det. Helt omöjligt att se mörka filmer och då det ses rätt mycket skräckfilm i huset emellanåt så kändes det inte roligt alls.

Något fel MÅSTE det ha varit på ert exemplar, kollade runt på Dennis Thomsens sida om 7705 och hittade där en länk där detta stod att läsa:

"Der er betydelig forskel på sortniveau afhængig af om der sendes 24/60 Hz input, eller om der sendes 25/50 hz input. Faktisk har skærmen med 24/60 Hz input noget nær det bedste reelle sortniveau jeg har målt udenfor Kuro-verdenen. Vi er nede i det niveau, hvor dithering og "plasmastøj" forhindrer et reelt reproducerbart resultat, men gennemsnitligt havde det testede eksemplar et sortniveau (ved fabriksindstillinger i film-mode) på 0,003 Cd/m2. Det er MEGET lavt."

Hämtat från http://forum.recorde...-sort-retention

Även om man nu inte ska ta detta test som sanningen så låter det iaf otroligt att ett friskt ex av c7705 skulle ha sämre svärta än en budget-LCD eller en 6 år gammal plasma.

Edit: Det var 63" som testades, ryktas den kan ha bättre svärta än 50-tummaren, vet dock ej om det stämmer.

Redigerat av Unregisteredfa59fbf5, 09 november 2010 - 23:17.

Postad 10 november 2010 - 07:48

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Jodå jag tror också att det lutar mot att nåt måste vara fel med våra paneler, men konstigt att vi har precis samma fel. Har också läst att den ska ha bra svärta så blev givetvis väldigt besviken. Om din är lika kass som vår var tycker jag att du lämnar tillbaka den och om inte annat provar med en ny, för sådan dålig svärta går inte att leva med. Testade också att ställa in utefter olika "buggar" som folk skrivit om och inställningar men fick verkligen inte till det.

Får hem V20 i dagarna så har inte hunnit testa den. Men är man missnöjd med den svärtan också så är det ju något fel på oss... för kräsna. Tycker att det är synd då det kändes som att Samsungen var mer prisvärd, snyggare och dessutom med 3d för samma pris som V20.

Postad 10 november 2010 - 22:44

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Har nu varit och tittat på en Panasonic 42X20 och den har klart bättre svärta än min 7705. Det är ju alltid svårt att bedömma svärtan, den beror ju på många olika parametrar som t ex rumsbelysning, kalibrering osv. Jag hade heller inte apparaterna i samma rum som ju hade varit det bästa men jag är i alla fall säker på att X20 har bättre svärta.

Enligt flatpanelshd så ska X20 ha 0.06 och 7705 också 0.06 (var det i 50 eller 60 hz) så dom borde ju ha lika bra kan man tycka.

Blir svärtan mycket bättre efter typ 200 timmar?

Lutar mot en retur ändå.

Postad 12 november 2010 - 06:50

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Kollade på en PS50C7705 igår,jag tyckte att det var en röd bild på den,är det bara en inställnings grej eller??
(hadde inte tillgång till fjärrisen)

och så såg jag att det var inbränningar på skärmen men det försvann efter en stund,har ni märkt av det på era teven ni har hemma??(det var en "60 jag kollade på)

försäljarn sa att det är ju så(Plasma) och att inbränningarna brukar försvinn efter ca 5min,o det gjorde det förvisso,men väldigt störande tycker jag.

en del säger ju att det inte ska bli inbränningar på nya plasma teven,men det blir det ju tydligen.

/P

Postad 12 november 2010 - 10:29

miss_peel
  • miss_peel
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0
Röd bild är nog en inställningsfråga, jättefina färger osv på 7705! Tyckte inte att det var någon tendens till rött alls. Dom kör den nog i dynamic-läge som alla andra affärer.

Inbränningar ruggigt plågsamt från början i alla fall, trots kontrasten sänkt (vilket gör att man knappt kan se på TVn) så hade vi stora problem med det.Text från Blueray låg kvar och hade man kört en hel film i 16:9 var det ljusare där själva filmen gått osv. Inget som inte försvann men detta har vi aldrig ens sett tendenser till på vår Panasonic plasma PA50, men jag antar att det betyder att den va ruggigt bra på det? det finns väl mer eller mindre på alla plasmor men min gissning är att det finns lite mer på Samsungen, sen ska det visst bli bättre efter 200 timmar!

Postad 12 november 2010 - 11:06

Unregistered8e4a640b
  • Unregistered8e4a640b
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0
Ja det är verkligen störande med inbränningar tyckte jag när jag såg dom ibutiken:( blir lite skeptisk på Plasma teve nu,(har aldrig ägt en förut),men betalar man ca 15tusen och uppåt för en teve vill man ju slippa sånt,vet man att det försvinner efter ca 200tim. eller??eller är det bara nåt en del säger??

jag har blivit väldigt kräsen sen jag börja läsa på dena site;).

/P

Postad 12 november 2010 - 16:28

Unregistered986e739b
  • Unregistered986e739b
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Ja det är verkligen störande med inbränningar tyckte jag när jag såg dom ibutiken:( blir lite skeptisk på Plasma teve nu,(har aldrig ägt en förut),men betalar man ca 15tusen och uppåt för en teve vill man ju slippa sånt,vet man att det försvinner efter ca 200tim. eller??eller är det bara nåt en del säger??

jag har blivit väldigt kräsen sen jag börja läsa på dena site;).

/P

Även jag är intresserad hur det är med retention både före och efter 200h.

Postad 13 november 2010 - 09:54

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Även jag är intresserad hur det är med retention både före och efter 200h.

Jag har precis kört in min nu och har väldigt lite ir måste jag säga. Pannas G20 var något sämre faktiskt...

Postad 13 november 2010 - 10:24

Bogge
  • Bogge
  • Forumräv

• 802 inlägg
  • 0

Jag har också upplevt det problemet några gånger då jag försökt ladda ner uppdatering på kvällstid. Gissar att Samsungs servrar då är hårt belastade. När jag har försökt på dagtid har det alltid gått jättebra.

T-VALDEUC-3003.0

Ska bli spännande att testa hemma, jag kör CanalDigitals CA-modul

Mvh
mrnis

Uppdaterade nyss till T-VALDEUC-3003.0
Verkar vara en lite större uppdatering då tv:n återgick till fabriksstandard. Fick göra om kanalsökning samt ställa in bilden igen. Tur man hade inställningarna nedskrivna =)

Postad 14 november 2010 - 14:06

MortalWombat
  • MortalWombat
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

T-VALDEUC-3003.0

Var hittar man den här informationen, alltså vad patchen innehåller för uppdateringar?

Postad 14 november 2010 - 14:16

MortalWombat
  • MortalWombat
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
AVForums har recenserat den brittiska motsvarigheten till PS50C7705, dvs PS50C7000. ÄNTLIGEN en europeisk recension man verkligen kan lita på! :)

Betyget blev som väntat högt, utsågs till "Best Buy".

Här är länken till recensionen:
http://www.avforums....sma-Review.html

Redigerat av MortalWombat, 14 november 2010 - 15:13.

Postad 15 november 2010 - 10:58

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Var hittar man den här informationen, alltså vad patchen innehåller för uppdateringar?

Det brukar stå på den brittiska samsung-sidan för uppdateringen.

//mrnis

Postad 15 november 2010 - 19:00

MortalWombat
  • MortalWombat
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Det brukar stå på den brittiska samsung-sidan för uppdateringen.

//mrnis

Tackar! :)

Postad 15 november 2010 - 19:51

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
attans med , är det verkligen så vanligt med ghosting o tillfälliga inbränningar på denna som folk säger ........
jag har bara haft chansen att titta en stund på den på Audio/Video......
man vill ju trots allt inte ha sånt när man lägger dessa pengarna....då kan man ju likagärna köpa en tv för runt 10.000

och detta med extra fosfor osv som gör att risken för sånt är större....
fan , ena studen är man helt insnöad på denna , andra så blir man lite tveksam....

Postad 15 november 2010 - 22:34

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
TVn nämns och är med i nya Ljud å Bild somkom på posten idag

Postad 15 november 2010 - 23:10

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
vad säger dom om den där da ?

ni som har denna tv ... tycker ni det flimmrar i bilden när det e mkt färg eller så ... läste i något test att det kan vara så ...

Redigerat av Tigerofsweden, 15 november 2010 - 23:15.

Postad 16 november 2010 - 11:46

Unregistered5f5e0b14
  • Unregistered5f5e0b14
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Jag upplever ibland att man runt personer som rör sig i bilden ser skiftningar runt kroppen, någon annan som upplevt detta? Någon som har tips på åtgärd??

Postad 16 november 2010 - 11:55

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

vad säger dom om den där da ?

ni som har denna tv ... tycker ni det flimmrar i bilden när det e mkt färg eller så ... läste i något test att det kan vara så ...

Nej, flimmer är inget jag har märkt alls. Efter senaste uppdateringen tyckte jag möjligen att färgmättnaden var lite väl kraftig i standard-läge, men det är ju lätt att sänka med lite inställningar eller om man väljer ett av de andra lägena.

//mrnis

Redigerat av mrnis, 16 november 2010 - 11:55.

Postad 16 november 2010 - 20:16

MortalWombat
  • MortalWombat
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Jag upplever ibland att man runt personer som rör sig i bilden ser skiftningar runt kroppen, någon annan som upplevt detta? Någon som har tips på åtgärd??

Se till att Motion Judder Canceller är satt till "Av", den brukar ge upphov till ungefär det du beskriver (plus ett vidrigt videokameraflyt, urk!)

Postad 17 november 2010 - 13:20

Tigerofsweden
  • Tigerofsweden
  • Beroende

• 1 356 inlägg
  • 0
vad finns det för bra samsung plasma alternativ till denna tv ? någon som kan rekomendera ...

Postad 18 november 2010 - 09:15

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Jodå jag tror också att det lutar mot att nåt måste vara fel med våra paneler, men konstigt att vi har precis samma fel. Har också läst att den ska ha bra svärta så blev givetvis väldigt besviken. Om din är lika kass som vår var tycker jag att du lämnar tillbaka den och om inte annat provar med en ny, för sådan dålig svärta går inte att leva med. Testade också att ställa in utefter olika "buggar" som folk skrivit om och inställningar men fick verkligen inte till det.

Får hem V20 i dagarna så har inte hunnit testa den. Men är man missnöjd med den svärtan också så är det ju något fel på oss... för kräsna. Tycker att det är synd då det kändes som att Samsungen var mer prisvärd, snyggare och dessutom med 3d för samma pris som V20.

Har du hunnit prova V20 än? Hur skulle du beskriva skillnaden mellan den och samsungen? Marginella skillnader i svärta eller är det stor skillnad?

Postad 18 november 2010 - 19:22

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Det har visst kommit några nya Yahoo-widgets till TVn, bland annat något slags frågesport om musik. Kanske inte jättekul, men lite extra uppskattas ju alltid.

/mrnis

Postad 21 november 2010 - 14:40

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0
Slenger meg på her

Postad 21 november 2010 - 16:34

Unregistered190ec6b1
  • Unregistered190ec6b1
  • Användare

• 136 inlägg
  • 0

Men du kan inte se HD-kanaler med CA-modul eller har dom släppt pairingen på dessa?
Är enda anledningen till att jag har kvar min HD-box. Fattar inte att de inte kan släppa pairingen på HD-kanalerna så man slipper boxen!!

Sitter hvor langt unna tv`n ??

Postad 23 november 2010 - 17:13

2an
  • 2an
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Man blir mer o mer sugen på en PS50C7705 :P nu, det kommer nog att bli en sån snart :) .

du kan väl skriva en rad om vad du tycker om teven när du fått hem den.
fast det är 63" du köpt jag ska ju BARA ha en 50" :D

Än är den inte inkörd men bilden går inte jämföra med 456:an iaf :unsure:
Ångrar inte att jag tog 63", Trodde den skulle kännas i största laget o lite rädd efter 456:an att bilden skulle bli grynig med sd sänt men de är inga problem även om jag står nära.. Har ca 6 meter till tvn så alla tum behövs..
Nu har jag bara hunnit kolla igår kväll med inbyggda boxen men de ser lovande ut ;)

Redigerat av 2an, 23 november 2010 - 17:20.

Postad 25 november 2010 - 02:28

antiii
  • antiii
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Har haft min tv nu i 2 månader. Jag kan säga att jag är riktigt nöjd! Kollade riktigt noga på allt innan jag köpte min tv.
Inbränningar?, dom försvinner ju hur fort som helst, inget man tänker på alls. Bilden är helt GRYM!!!!

Postad 27 november 2010 - 09:24

Unregistered1008
  • Unregistered1008
  • Veteran

• 1 703 inlägg
  • 0
också var det det här med svärtan! :)

jag köpte en PS50C685 från komplett igår men jag kommer att returnera den
spyr rent utsagt av den dassiga svärtan.
jag har ju suttit med en LED TV i ett år så man har ju blivit riktigt kräsen vad gäller svärta och djup i bilden

jag såg redan när jag packade upp 685an att skärmen var grådassig redan vid avstängt läge
då kunde man genast räkna ut att den svartnivån man ser när tvn är avstängd är den man får som MAX när tvn är igång.
som sagt riktigt jäkla kass svärta på den
mörka scener ser ut som dasslock utan djup i bilden.

Jag läste reviewen från danmark på 705an och han påstod att den hade kuro svärta vilket lovar gott
läste även om 50hz 60hz problemen så det är man insatt i.

jag måste ha en 3D tv som har bra svärta med ett bra djup i bilden annars funkar det inte.

frågan lyder: Levererar 705an det?
svara ärligt nu

är svart lika svart som ramarna på tvn?

är den det då blir det ett köp direkt

Postad 27 november 2010 - 11:08

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Uppenbarligen har du för ljust i rummet om du tycker att bilden är "grådassig" i avstängt läge. Plasma-panaler reflekterar väldigt mycket ljus, och kan aldrig återge någon form av acceptabel svärta i ett ljust rum.

Postad 27 november 2010 - 12:09

Johan N
  • Johan N
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

svara ärligt nu

Du kan ju se mina inlägg rörande svärtan på 7705 tidigare i denna tråd. Om det nu inte var något fel på min så ska du inte förvänta dig underverk motför c685. Möjligen klarar 7705 ett ljusare rum utan att bli alltför blaskig pga ett "real black filter".

Postad 27 november 2010 - 13:37

Hassezilla
  • Hassezilla
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

jag har ju suttit med en LED TV i ett år så man har ju blivit riktigt kräsen vad gäller svärta och djup i bilden

jag såg redan när jag packade upp 685an att skärmen var grådassig redan vid avstängt läge
då kunde man genast räkna ut att den svartnivån man ser när tvn är avstängd är den man får som MAX när tvn är igång.

Jag läste reviewen från danmark på 705an och han påstod att den hade kuro svärta vilket lovar gott

jag måste ha en 3D tv som har bra svärta med ett bra djup i bilden annars funkar det inte.

svara ärligt nu

Inte ens nära "lika svart som ramarna". C7000 har enligt flatpanels.dk 0.06 cd/m2 efter kalibrering, och det är antagligen bara markant bättre svärta än vad C685 leverar, om ens det.

http://flatpanelshd....p;id=1283773778

Postad 27 november 2010 - 23:25

SerialDex
  • SerialDex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns en skärmsläckare som man kan klicka fram snabbt?

Jag har sökt i manualen och testat mig fram med fjärren, men kan inte hitta någon. Och det känns som att en plasma tv borde ha det?

Jag vill lyssna på Spotify på min ps3:a (där bilden är statisk) och vill inte riskera inbränningar...

Postad 28 november 2010 - 21:30

Kimjo
  • Kimjo
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns en skärmsläckare som man kan klicka fram snabbt?

Jag har sökt i manualen och testat mig fram med fjärren, men kan inte hitta någon. Och det känns som att en plasma tv borde ha det?

Jag vill lyssna på Spotify på min ps3:a (där bilden är statisk) och vill inte riskera inbränningar...

Om du trycker Tools på fjärrkontrollen och navigerar längst ner så står det energialternativ(eller något liknande) sätt den på skärm avstängd så behöver du ej oroa dig för några inbränningar :)
Sen för att få igång skärmen igen är det bara trycka på vilken knapp som helst så startar skärmen upp igen.

För folk som tycker att svärtan är dålig så bör ni testa att tända en lampa i rummet någonstans. Den ska inte riktas rakt mot TV'n men upp mot taket brukar funka. Detta gör så att svärtan ser riktigt bra ut i mina ögon, jämfört mot det grådimmiga jag får när det är helt kolsvart i rummet. Jag tycker personligen svärtan är bättre på den gamla 40" Sony-budget-LCDn som står i det andra rummet även fast den är lite lila-aktig. Har man en lampa på i rummet så blir det dock godkänt på PS50C7705'n också.

Redigerat av Kimjo, 28 november 2010 - 21:37.

Postad 29 november 2010 - 08:43

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

svara ärligt nu

jag börjar vandra i samma tankar som du efter en dags testande av min nya 685a. Men som det verkar så är 7705an knappast bättre, trots black-filtret :P Det känns som att vi antingen får nöja oss med den grådassiga plasma-svärtan, eller så får man satsa på led 3d istället. synd bara att led e så mycket dyrare :D

Frågan är om svärtan kanske blir bättre när TVn väl har körts in några hundra timmar?
Vad tror ni? Märker ni av någon skillnad på era 7705or efter några veckors/månaders användande`?

Postad 29 november 2010 - 09:44

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0

Om du trycker Tools på fjärrkontrollen och navigerar längst ner så står det energialternativ(eller något liknande) sätt den på skärm avstängd så behöver du ej oroa dig för några inbränningar :)
Sen för att få igång skärmen igen är det bara trycka på vilken knapp som helst så startar skärmen upp igen.

För folk som tycker att svärtan är dålig så bör ni testa att tända en lampa i rummet någonstans. Den ska inte riktas rakt mot TV'n men upp mot taket brukar funka. Detta gör så att svärtan ser riktigt bra ut i mina ögon, jämfört mot det grådimmiga jag får när det är helt kolsvart i rummet. Jag tycker personligen svärtan är bättre på den gamla 40" Sony-budget-LCDn som står i det andra rummet även fast den är lite lila-aktig. Har man en lampa på i rummet så blir det dock godkänt på PS50C7705'n också.

1+

Jag kom oxå på detta..betydligt bättre svärta med lampa från sidan el andra delar av rummet. Lampa bakifrån gjorde inte alls samma förbättring konstigt nog.

Postad 30 november 2010 - 02:27

SerialDex
  • SerialDex
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Fungerar det att spela upp filmer från en vanlig sticka USB-minne på några gig? Eller måste det vara extern hårddisk?

Postad 30 november 2010 - 11:39

phat
  • phat
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Ni son har kört med samsungen ett tag. Har ni problem med att tv surrar? Jag funderar på o byta ut min panasonic v20 pga surret. Sitter 2.5 m från tvn och hör surret. Speciellt vid ljusa scener vilket e jävligt störande

Postad 30 november 2010 - 12:20

mrnis
  • mrnis
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Ni son har kört med samsungen ett tag. Har ni problem med att tv surrar? Jag funderar på o byta ut min panasonic v20 pga surret. Sitter 2.5 m från tvn och hör surret. Speciellt vid ljusa scener vilket e jävligt störande

Jag sitter lite längre ifrån, 4-5 meter och hör inget annat än att min USB-disk spinner upp lite kort när jag startar TVn. Alltså inget "surr" från själva TVn.

//Mrnis

Redigerat av mrnis, 30 november 2010 - 12:21.

Postad 30 november 2010 - 22:12

TGreen80
  • TGreen80
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon mer än mig som har problem med väggfäste till TVn. Sitter ju små svarta skruvar vid varje hål där man skall skruva fast sitt fäste på TVn. Kan man ta bort dom eller blir man tvungen att lägga en bricka emellan?

// TGreen80

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.