Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Desire HD

665 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 October 2010 - 11:31

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Får jag fråga om någon vet hur det fungerar med ÅÄÖ om man köper telefonen utomlands? Kan man alltid aktivera dom med standardtangentbordet, oavsett vilket land telefonen kommer ifrån, eller måste man kanske ladda hem nåt annat tangentbord för att få igång dom?

Postad 21 October 2010 - 14:23

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Får jag fråga om någon vet hur det fungerar med ÅÄÖ om man köper telefonen utomlands? Kan man alltid aktivera dom med standardtangentbordet, oavsett vilket land telefonen kommer ifrån, eller måste man kanske ladda hem nåt annat tangentbord för att få igång dom?

Det undrar jag också, men det verkar inte finnas det även fast den skulle vara "svensk". Har en polare som köpte Desire HD i Sverige som inte ÅÄÖ...

Postad 21 October 2010 - 14:34

NiklasLundis
  • NiklasLundis
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Bara ladda ner svenskt tangentbord på market

Postad 21 October 2010 - 14:43

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Just de, nu när du säger det vet jag att jag har hört det förut.

Postad 22 October 2010 - 00:48

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jättebra tips! Defender verkar vara precis det jag söker. :rolleyes:
Finns det någon i Sverige som säljer dessa?

Om du har mobilen i fickan med skämen mot benet och skärmskydd typ invisible shield, så borde du inte behöva vara orolig, det är ju aluminiumchassi på Desire HD. Jag hade en Samsung Omnia HD i jeansfickan ett år, sen blev den glapp på en sifferrad tvärs över telefonen på touchskärmen, men vred man i den kom den tillbaka. Fick ny skärm och sen sålde jag den...nu väntar Desire HD :) (med skärmskydd)
ps ifall du får en slägga på benet eller bär stenplattor så kanske det kan vara bra ändå....

Postad 22 October 2010 - 08:28

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...feature=channel

Kameran är vettigare än vad jag trodde... =)

Postad 22 October 2010 - 09:10

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
Verkar snarare luta mot mitten av november som tidigast just nu enligt olika forum.

Postad 22 October 2010 - 15:25

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Verkar snarare luta mot mitten av november som tidigast just nu enligt olika forum.

Källa ?

Postad 22 October 2010 - 17:37

Mr_x
  • Mr_x
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...feature=channel

Kameran är vettigare än vad jag trodde... =)

Man får verkligen hoppas på att filmen på youtube var hårt komprimerad. Filmen var rätt usel kvalitet, anser jag.

Är det någon som har en HTC Desier HD och har filmat med den. lägg upp en demo på youtube.

PS: Om du ska filma ska du köpa min Canon HDV20 för 5000:- kolla in videon så förstår du varför du ska köpa en HDV20 om du ska filma. :) http://www.youtube.c...feature=related eller https://www.minhembio.com/Mr_x/34380/

Redigerat av Mr_x, 22 October 2010 - 17:38.

Postad 22 October 2010 - 18:12

holm94
  • holm94
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Man får verkligen hoppas på att filmen på youtube var hårt komprimerad. Filmen var rätt usel kvalitet, anser jag.

Är det någon som har en HTC Desier HD och har filmat med den. lägg upp en demo på youtube.

PS: Om du ska filma ska du köpa min Canon HDV20 för 5000:- kolla in videon så förstår du varför du ska köpa en HDV20 om du ska filma. :) http://www.youtube.c...feature=related eller https://www.minhembio.com/Mr_x/34380/

Det stog ju att den var konverterad från 3gp->mp4 vilket leder till sämre kvalitet. Men sen hoppas jag du såg den i hd (720p). Men tyckte att det var ganska bra för att vara en mobil, framför allt bilderna...

Postad 22 October 2010 - 20:51

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Det stog ju att den var konverterad från 3gp->mp4 vilket leder till sämre kvalitet. Men sen hoppas jag du såg den i hd (720p). Men tyckte att det var ganska bra för att vara en mobil, framför allt bilderna...

Skapligt för en mobilkamera. Har själv Desire och funderar lite om byte till HD, men inte för kamerans skull.
En del tycks tro att en mobilkamera kan vara lika bra som en kompaktkamera, i.a.f om man läser i N8 tråden, men det är nog en bit kvar.
Brukar ha en kompaktkamera med som komplement.
La in en videosnutt från den minsta, billigaste, kompaktkameran, i just MPEG-4, 720p för att se lite jämförelse, för den intresserade. http://www.youtube.c...ure=mfu_channel

Gav mig inte tid att klippa den.

Postad 22 October 2010 - 22:42

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Någon som har något bra tips om man ska köpa "mobilhållare" till bilen, för navigering, samt klicka byta låtar osv, gärna vridbart antar jag? dvs horisontellt och vertikalt.

Har de fått igång FM transmittern än? det "chippet" ska väl finnas även på Desiren, men de har väl inte slagit på det, eller någon som vet om man kan få ut något via miniUSB sladden, hörde att någon Droid eller liknande hade den funktionen, då lär det ju bli digitalt iaf.

Eller om man köper en bilstereo med usb plugg borde det väl gå antar jag. Har tyvärr ingen 3,5mm line in, samt "orginalgjuten" radio/Cd (passat -05), har en extern FM transmitter för 3,5mm men den låter INTE bra, antar mp3 i 64bit på CD låter bättre...

Postad 23 October 2010 - 09:07

silverkillen
  • silverkillen
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

vart köpte du den ? jag funderar mer på Canon VIXIA HV30 eller varför inte Canon Legria HV40 men då handlar de om 10000, vilket e för mycket

Redigerat av silverkillen, 23 October 2010 - 09:14.

Postad 23 October 2010 - 15:02

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Skapligt för en mobilkamera. Har själv Desire och funderar lite om byte till HD, men inte för kamerans skull.
En del tycks tro att en mobilkamera kan vara lika bra som en kompaktkamera, i.a.f om man läser i N8 tråden, men det är nog en bit kvar.

Du kan ju läsa denna recension, http://hemorrdroids....sire-hd-review/, o se vad han anser om kameran, han jämför med sin egna kompaktkamera. Finns samplebilder i recensionen.
Fast jag vet inte om du menade bara videoinspelningen eller också fotografier i ditt påstående.

Postad 23 October 2010 - 15:50

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
En tanke slog mig...t.ex Iphone 4 har ju helt klart bäst upplösning och en 3,5"" skärm.

Tänkte just skärmstorlek kontra upplösning, precis som att se skillnad på en 720p och 1080p Tv.

Blir den egentliga skillnaden med 4,3 tums skärm mot t.ex vanliga Desire att man inte måste hålla nallen 2 decimeter från huvudet?, för när man tänker på det då funkar DivX att se på min 46" tv i den ungefärliga samma upplösning som DHD har.

Det jag menar är...vill man ha hur mycket upplösning som helst, har hört att man inte behöver zooma på t.ex Iphone4 men då är det istället vääälidgt liten text. Den är ju mindre än på en Desire, men tydligare? ska man ha förstoringsglas med sig snart eller :)

Tankar åsikter? :)

Postad 23 October 2010 - 16:03

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5321 inlägg
  • 0
Nä har man bra syn behöver man inte zooma på iPhone4 det funkar alldeles utmärkt att läsa texten ändå, underbart bra tycker jag.
4,3" borde ha 1280*720 äkta bildpunkter tycker jag, när det kommer så köper jag!

Postad 23 October 2010 - 17:08

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Du kan ju läsa denna recension, http://hemorrdroids....sire-hd-review/, o se vad han anser om kameran, han jämför med sin egna kompaktkamera. Finns samplebilder i recensionen.
Fast jag vet inte om du menade bara videoinspelningen eller också fotografier i ditt påstående.

Mitt inlägg var mest för att jämföra från något annat som var filmat i MPEG4 720p, eftersom det diskuterades.
Inte för att på något sätt slå ner på Desire HDs kamera.
Jag, om någon hoppas klart på att den är så bra som möjligt, då kanske man till sist slipper ha med sig kompaktkamera, även om den tar mindre plats än min Desire i fickan.
Men som jag sa tror jag inte mobilkamerorna kan tävla med dagens kompaktkameror, både i stillbilder och framförallt i video, inte minst i dåliga ljusförhållande.
Det har hänt en hel del med kompaktkamerorna också bara det sista året.
Ixus 970, som han jämför med i resensionen ovan är ganska gammal, har jag för mig.

Postad 23 October 2010 - 20:28

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jag har aldrig någon kamera med mig så att ha en mobil som kan ta bra bilder är alldeles underbart tycker jag.
Man vill ju inte bära runt på ännu en grej i fickorna på jackan om man inte alltid har en väska med sig.

Postad 24 October 2010 - 00:08

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Någon som vet om Skype Videocalls går göra med den "stora kameran" på en telefon? t.ex DHD :) borde väl vara möjligt? (är medveten om mick och skärm är på motsatt sida så att man kanske inte hörs så bra, samt inte ser den man pratar med) Men om man vill att någon ska se en, eller visa någon plats eller visa upp någon produkt.

Går ju lägga upp en "presentation" online, men då blir det inte samma sak....

Annars ta emot Video calls från Skype eller liknande?

Postad 24 October 2010 - 12:34

buffel
  • buffel
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Jag har två frågor angående Desire HD som jag hoppas någon kan besvara. Om det redan har fråmgått tidigare i tråden ber jag om ursäkt.

1. Hur fungerar det egentligen att ha telefonen i vanliga jeansfickor? Förstår ju att den går ner, men hur ser det ut/känns? Man kanske måste köpa en "man purse" för att kunna ta med den på stan? :)
2. Är det bekräftat från HTC att den kommer få Android 3.0 när det kommer?

Mitt val står mellan denna och iPhone, och det är dessa frågor som får mig att rygga tillbaka lite från Desiren.

Postad 24 October 2010 - 13:29

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Sugen på denna faktiskt men tycker det är synd att den inte har HDMI ut väntat på det länge :-(. Finns visserligen på Nokia N8 men Symbian lockar inte direkt.

Är det någon som vet när HTC Scorpion släpps 1.5GHz, HDMI ut mm?

Angående storleken på denna så är det helt ok har haft HTC HD2 (dvs ungefär samma storlek) i snart ett år och den går ner i fickor mm kanske inget man vill ha med sig om ska ut och festa dock (då känns den lite otymplig) men ändå går att leva med. Rent subjektivt tycker jag att 4" skärm är optimalt iaf för mina händer.

Postad 24 October 2010 - 13:58

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Inte hört nåt om det, och Gingerbread kan lika gärna vara 2.3 också.

Postad 24 October 2010 - 14:10

buffel
  • buffel
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0

Inte hört nåt om det, och Gingerbread kan lika gärna vara 2.3 också.

Jag tycker det känns ganska märkligt att man köper en telefon för över 5000 kr utan att veta om den får uppdateringar så den inte känns gammal efter ett halvår. Gammal kanske var att ta i, men det känns ju inte lika fräscht om det direkt efter att man har köpt den kommer nya modeller med Android 3.0, vilket jag har förstått ska innebära en ganska stor uppdatering... Som att köpa den flashigaste VHS-spelaren precis innan DVD-formateet kom...

Man kanske kan leva med att den är lite större i fickan som du äger, Alien08. Det innebär ju faktiskt en del fördelar också. Annars tycker jag att Nexus och vanliga Desire har optimal storlek. Självaste fan att Google inte gör en Nexus Two!

Postad 24 October 2010 - 14:15

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Man kan nog anta att den senaste toppmobilen lär få en och annan framtida uppdatering, med tanke på deras tidigare telefoner så lär väl denna också bli en bästsäljare.

Postad 24 October 2010 - 17:27

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Jag har två frågor angående Desire HD som jag hoppas någon kan besvara. Om det redan har fråmgått tidigare i tråden ber jag om ursäkt.

1. Hur fungerar det egentligen att ha telefonen i vanliga jeansfickor? Förstår ju att den går ner, men hur ser det ut/känns? Man kanske måste köpa en "man purse" för att kunna ta med den på stan? :)

Mitt val står mellan denna och iPhone, och det är dessa frågor som får mig att rygga tillbaka lite från Desiren.

1. Angående "rymms i fickan" så har jag hört på nätet att det går bra (har inte hört tvärtom), den är ju bara 8,2 mm längre än Iphone4 och 0,6 större än Samsungs Galaxy S, men prova med en något liknande så får du känna själv. Jag har haft en Omnia HD i fickan och är inte orolig över DHD, speciellt inte iom den har Alu chassi, Omnia HD i plast vred sig lite och efter ett år blev det glapp i skärmen.

2. Det vet jag inte, och är lite orolig över också...men hoppas denna telefon kommer att kodas på lika mycket som HTC HD2, som redan nu kör Desire HDs ROM. Då borde det fixa sig. Känns som en dyr telefon lever kvar lite längre än de billiga ang uppdateringar osv?

Postad 24 October 2010 - 18:37

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Scorpion verkar ju bara vara ett rykte efter lite text som hittade i en kod för nästan ett år sedan.
Tror inte det är mycket att hänga upp sig på, kommer alltid nyare och bättre telefoner så i sånnafall kan du aldrig köpa nån.

Postad 24 October 2010 - 21:15

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

Scorpion verkar ju bara vara ett rykte efter lite text som hittade i en kod för nästan ett år sedan.
Tror inte det är mycket att hänga upp sig på, kommer alltid nyare och bättre telefoner så i sånnafall kan du aldrig köpa nån.

Hehe jo kanske det men mitt problem har aldrig varit att jag väntat på att telefoner ska dyka upp. HD2:an är den jag haft absolut längst snart ett år annars ny var tredje mån. Det jag vill ha sagt är att det vore väldigt tråkigt om man nu skulle köpa denna sen dyker scorpion upp en månad senare eller nåt :-). Vet att jag garanterat kommer vilja byta då och försöker därför bara köpa nåt som jag kommer vilja behålla i upp till ett år (dagens i-lands problem hehe men, men vad gör man när man är tekniktokig).

Postad 24 October 2010 - 21:18

monkie79
  • monkie79
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Tror mer på en dualcore 1Ghz än singelcore 1,5 Ghz som nästa top of the line från HTC

Postad 24 October 2010 - 21:28

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0

Tror mer på en dualcore 1Ghz än singelcore 1,5 Ghz som nästa top of the line från HTC

Nu kanske jag minns fel men har för att jag läste något om att mobiltillverkarna tvekade att använda dual core CPU:er i sina mobiler pga strömförbrukningen men som sagt kan minnas fel. Sen kanske de nya dual core är betydligt mer strömsnåla.

Redigerat av Alien08, 24 October 2010 - 21:30.

Postad 25 October 2010 - 01:51

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Läst att Qualcom skulle komma med båda innan jul, men det är förmodligen i deras labb, hittade denna fina design, som läkte för några dar sedan, 4,8" Amoledskärm 1,5ghz 10mp kamera, HDMI out, och verkar troligen bara vara skärm, iom den är mindre än DHD enligt måtten? Skulle tippa att den kommer nästa höst/Jul om den kommer, om man egentligen ser så lite skillnade det är mellan Desire och Desire HD, och ändå gått ganska lång tid emellan deras releasedatum ungefär 3 kvartal.

Här är länken iaf
http://mymytag.blogs...-dual-more.html

Längtar till 2017 när en 7" SuperAmoledskärm 1920*1080 med 3ghz dualcore 4 gig ram/rom 2 Tb storage, Android 8 och ett 4000mAh batteri, hdmi out, DLNA server, client, player 20mp kamera med 10x optisk zoom, 1080p filmning och inte större än en tablettask (vet det blir svårt med en 7" skärm men den får väl för tusan fällas ut eller nå!!! :)
Tror den ska heta HTC Beachboy72 eller nå :)

Någon som har något bra tips på hållare i bilen för DHD?

Postad 25 October 2010 - 12:05

NisseTuta
  • NisseTuta
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Expansys påstår sig att (i nuläget) ha 69st på lager:

http://www.expansys....sire-hd-203895/

Postad 25 October 2010 - 12:17

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Expansys påstår sig att (i nuläget) ha 69st på lager:

http://www.expansys....sire-hd-203895/

Frågan är om man vågar köpa den från dom efter att ha läst detta: https://www.minhembi...howtopic=188039
:S

Postad 25 October 2010 - 13:14

NisseTuta
  • NisseTuta
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Frågan är om man vågar köpa den från dom efter att ha läst detta: https://www.minhembi...howtopic=188039
:S

Nä, även om tråden har ett par år på nacken, så känns det ju inte helt stabilt... men dom kanske har bättrat sig...

Postad 25 October 2010 - 13:53

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Dom "69" dom hade i lager var en del av dom 73 som dom fick in idag i lager, men dom har mycket fler än 73 förhandsbokningar så allt eftersom ordrarna behandlades så försvann dom från "lager".
Därför står det nu istället
"Tillgång:
Expected release date 25 okt 10"

Postad 26 October 2010 - 15:12

P-OA
  • P-OA
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Dom "69" dom hade i lager var en del av dom 73 som dom fick in idag i lager, men dom har mycket fler än 73 förhandsbokningar så allt eftersom ordrarna behandlades så försvann dom från "lager".
Därför står det nu istället
"Tillgång:
Expected release date 25 okt 10"

Och nu ändrat till:
Tillgång:
Väntas Lördag 6November :S
Gaa vill ha denna telefonen nu... ;)
Får hoppas att det är nästa vecka som gäller och inget annat... Är den fördröjd till vecka 45-46 då börjar det bli segt.
Edit:
Webhallen har fått in ett preliminärt datum på leverans:
"Nästa leverans beräknas till 2010-11- 3."

Redigerat av P-OA, 27 October 2010 - 15:31.

Postad 27 October 2010 - 16:48

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
http://www.engadget....sire-hd-review/
Engadgets recension. Inget direkt nytt...
Och precis som väntat, batteritiden verkar katastrofal. Får helt enkelt vänta och se hur den är i real-life.
En telefon som inte klarar en dag ens vid ganska moderat användning duger iaf inte för mina behov.

Postad 27 October 2010 - 19:26

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

http://www.engadget....sire-hd-review/
Engadgets recension. Inget direkt nytt...
Och precis som väntat, batteritiden verkar katastrofal. Får helt enkelt vänta och se hur den är i real-life.
En telefon som inte klarar en dag ens vid ganska moderat användning duger iaf inte för mina behov.

Haha katastrofal är väl lite kryddat, den höll en dag med moderat användning och då var ändå batteriet i början på sina cyklar, annars finns ju alltid 1500 mAh batteri att köpa och byta.

Postad 27 October 2010 - 19:49

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Haha katastrofal är väl lite kryddat, den höll en dag med moderat användning och då var ändå batteriet i början på sina cyklar, annars finns ju alltid 1500 mAh batteri att köpa och byta.

Det finns inga cyklar på denna typ av batteri. Det spelar ingen roll om du kör det första ggn eller 10e ggn.

Postad 27 October 2010 - 19:53

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Nja, jag anser nog att katastrofal är ett ord att använda. Men beror ju lite på hur man ser på prylen.
En surfplatta man råkar kunna ringa med, eller en telefon man kan surfa med. Jag vill inte behöva tänka på hur mycket jag använder telefonen under dagen om jag ska kunna ringa en taxi på kvällen.

Recensionen antyder ju även att det är långt ifrån säkert att det dyker upp utbytesbatterier.

Postad 27 October 2010 - 19:57

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

Recensionen antyder ju även att det är långt ifrån säkert att det dyker upp utbytesbatterier.

Batteriet från EVO 4G borde ju passa då de nästan är identiska?

Postad 27 October 2010 - 20:09

Unregisteredae48d9f2
  • Unregisteredae48d9f2
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0
http://forum.xda-dev...ad.php?t=818794
Finns det inga större batterier? Nehe?

Och jo det finns visst cyklar på batteriet, vilket jag kan stärka med att bl.a mitt batteri i Touch Diamond 2 är förmodligen 50 % bättre än från början och det på XDA:s Desire HD tråd även anger att deras batteri blivit bättre med tiden. ( dvs någon/några dagar, inte veckor.)

Postad 27 October 2010 - 21:11

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Jag säger inte att det inte finns!
Kommenterade endast Engadgets recension, som säger

Adding insult to the 1230mAh injury, the way the rear of the phone's designed looks set to make it difficult, if not impossible, for third-party case makers to provide extended batteries the likes of which you can get for the EVO and other heavy-duty smartphones.

Postad 28 October 2010 - 17:50

24-Seven
  • 24-Seven
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har för första gången råkat ut för att jag läst så många tester och sett så många hands on filmer om en produkt att jag hunnit tröttna på produkten innan den släppts. Att aktiviteten i denna tråd minskat drastiskt på sista tiden kanske tyder på att jag inte är ensam om detta dock?

Därför cancellerade jag idag min beställning på DHD och beställde en Galaxy Tab, som jag hoppas kommer imorgon...
Galaxy Taben är sämre än DHD på många punkter, och jag har ju redan en Ipad, men hade helt enkelt tröttnat på DHD , innan den kommit..?!

Postad 28 October 2010 - 18:00

Alien08
  • Alien08
  • Lärjunge

• 268 inlägg
  • 0
Hehe vet inget om galaxy tab men Dell Streak lockar definitiv istället för DHD. Den har inte allt för stor display heller 5" dvs bärbar istället för släpbar samt går att använda som telefon :-)

Någon som klämt på den ?

http://www.youtube.c...h?v=MDDEOkW8iHg

Postad 28 October 2010 - 18:27

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Och jo det finns visst cyklar på batteriet, vilket jag kan stärka med att bl.a mitt batteri i Touch Diamond 2 är förmodligen 50 % bättre än från början och det på XDA:s Desire HD tråd även anger att deras batteri blivit bättre med tiden. ( dvs någon/några dagar, inte veckor.)

Ja jag vet personligen inte, du har säkert rätt.

http://batteryuniver...m_ion_batteries

Postad 28 October 2010 - 19:15

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0

Jag har för första gången råkat ut för att jag läst så många tester och sett så många hands on filmer om en produkt att jag hunnit tröttna på produkten innan den släppts. Att aktiviteten i denna tråd minskat drastiskt på sista tiden kanske tyder på att jag inte är ensam om detta dock?

Därför cancellerade jag idag min beställning på DHD och beställde en Galaxy Tab, som jag hoppas kommer imorgon...
Galaxy Taben är sämre än DHD på många punkter, och jag har ju redan en Ipad, men hade helt enkelt tröttnat på DHD , innan den kommit..?!

Faktiskt inne på samma linje... Suget har försvunnit, samtidigt som det kommit fram en del trist, t.ex batteriet.
Nä, väntar nog en stund till. Får hoppas Samsung presenterar Nexus Two nästa måndag :P

Postad 28 October 2010 - 19:16

davidguate
  • davidguate
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Beställde idag på katshing :P da sa att jag ligger på platsen 151 och att de få nästa veck 200 st.

Postad 29 October 2010 - 23:39

beachboy72
  • beachboy72
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

Beställde idag på katshing :) da sa att jag ligger på platsen 151 och att de få nästa veck 200 st.

Inwarehouse har skickat min?!! "Vi skickar nu varor på order xxxxx", "Observera
att försändelsen kanske inte kan spåras förrän nästa arbetsdag", kl 18:15 ikväll.
Kan ju bara vara en elektroninsk föravi som de får från posten, men då borde de inte skriva sådär tycker jag? få se om något är på väg på måndag.

Jag gissar att jag var bland de första i kön faktiskt. Bokade den 5e Oktober.
Jag lovar att jag ska ge en detaljerad beskrivning om mina värsta farhågor...(jag fokuserar alltid på det negativa, så inget negativt kommer efter köpet)
* Batteritid
(för vid surfning med vit bakgrund så vinner SLCD lika mycket som amoled gör med t.ex film, men 4,3 lär väl sluka om man surfar å spelar och visar..är dock inte resande så har ström på jobbet :) )

*S-LCD kvalité
(har nu även läst mer nogrannt, att "S-LCD" (är ju en vanlig S-PVA LCD, som har högre kontrast och därmed svärta, som är det enda som är bättre mot t.ex liknande IPS varianten som sitter i Iphone som har bättre färger mm, men inte samma fina färger och speciellt total svart som amoled dock är LCD skarpare vid hemsidesläsning t.ex) är inte lika orolig nu, läs kommentaren också...
http://www.swedroid....-du-jamforelse/

Saker som inte går ändra(eller som jag inte tror går ändra eller komma runt?)...
*ingen frontkamera, (eller kan orginalkameran gå använda vid videosamtal så barnen kan få se en när man ringer/skype:ar? app änskas :P)
* Skarpa kanter runt displayen (löljigt, men ramen runt skärmen är visst hög och kantig/vass)
* Justerbar blixt? alltid max på eller av? är ju 2st så borde ju gå göra något?

Andra funderingar som undras så kan jag kolla, borde väl ha den innan nästa helg iaf peppar peppar..

Postad 30 October 2010 - 18:40

Krazz
  • Krazz
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

*S-LCD kvalité
(har nu även läst mer nogrannt, att "S-LCD" (är ju en vanlig S-PVA LCD, som har högre kontrast och därmed svärta, som är det enda som är bättre mot t.ex liknande IPS varianten som sitter i Iphone som har bättre färger mm, men inte samma fina färger och speciellt total svart som amoled dock är LCD skarpare vid hemsidesläsning t.ex) är inte lika orolig nu, läs kommentaren också...
http://www.swedroid....-du-jamforelse/

DHD har enligt HTC inte en S-LCD utan en LCD. Den är tydligen väldigt skarp och tydlig ändå så man bör inte hänga upp sig på att den inte heter S-LCD.

Postad 30 October 2010 - 18:43

ThomasL
  • ThomasL
  • Forumräv

• 880 inlägg
  • 0

DHD har enligt HTC inte en S-LCD utan en LCD. Den är tydligen väldigt skarp och tydlig ändå så man bör inte hänga upp sig på att den inte heter S-LCD.

S-LCD ägs av Samsung och Sony, bara LCD-skärmar tillverkade av dem får kallas för S-LCD. Behöver inte vara någon som helst skillnad mot andra LCD-skärmar.

Redigerat av ThomasL, 30 October 2010 - 18:46.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.