Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayStation 3 'hacked' by hardware crackers

1392 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 September 2010 - 13:56

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0
Intressant läsning i forumen som diskuterar FW 3.42 (som ska patcha bort jailbreak enligt rykten).
För ett år sedan hade alla bra klagat på Sony som förstör, allt ska vara fritt på nätet och annat gnäll om att inskränka folks rättigheter.
Nu är det faktiskt en majoritet som stödjer Sony i sitt försök att skydda produkten (även om vissa naturligtvis är ironiska) och det är ett klart trendbrott i piratdebatten. Det är många som är beredda att betala för sig och samtidigt tröttnat på att finansiera "snyltarnas" lekstuga.
Känns som det börjar mogna lite....
NU är det bara att hoppas att Sony kan få behålla resurser för att utveckla nya funktioner i FW istället för att lägga all kraft på att skydda sig från hack.

Postad 07 September 2010 - 13:56

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Copyright och patent är två olika saker. Jag antar att du menar copyright. Jag har sett indikationer på att Sony hävdar copyright och inte patent när de har stämt distributörer av PSJailbreaker i Australien och USA. Sverige har liknande lagstiftning, så Sony skulle kunna stämma svenska distributörer på samma sätt.

Jag känner inte till detaljerna i xbox 360 hacken för att kunna avgöra ifall Microsoft inte stämmer distributörer pga av att de väljer att inte göra det eller om hacken i sig inte gör några intrång på copyright.

Det kan inte finnas allt för många buggar kvar i USB drivrutinen nu. Sony borde ha gjort en ordentlig kodgranskning och inte bara fixat den aktuella buggen. Min gissning är att nästa gång någon hittar ett sätt att ta kontroll över PS3:an (med FW 3.42 eller senare) blir helt mjukvarumässigt, i och med att så många nu har fått tillgång till debug-PS3:or. Den verkliga utmaning för piratgänget (homebrew har ju allt de behöver redan nu) är att kunna installera custom FW uppe på FW 3.41. Det ska bli intressant att se hur lång tid det kan ta.

Som sagt, många fall rullar oftast i USA eller Austrailen men Sverige är oftast en helt annan femma. Vi ingår i liknande avtal globalt men att säga att vår lagstiftning faller ut samma blir fel. Vår lite sundare lagstiftning har gjort att man inte har samma armé av advokater inom svenskt näringsliv. Fan i USA kan du t o m patentera lukt osv.

Kommersiell hacking av konsoler har alltid varit öppen i Sverige sålänge jag kan missas, alla konsoler inkluderat. Så att Sony har ett gyllene kort de kan använda i Sverige ser jag inte som troligt. Finns redan ett antal sidor i Sverige som säljer hacken till PS3 och det verkar inte dragit till sig någon eld.

Redigerat av PalmiNio, 07 September 2010 - 13:58.

Postad 07 September 2010 - 14:07

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

NU är det bara att hoppas att Sony kan få behålla resurser för att utveckla nya funktioner i FW istället för att lägga all kraft på att skydda sig från hack.

Vore ju kul om de släppte någonting nytt - någonsin. Jag tycker att det har varit rätt så (jaja, allt är relativt) statiskt på den fronten sista året, eller kanske till och med sista två åren. PS3 är fortfarande, trots Sonys enorma resurser, en till många delar sämre (åtminstone färre features) mediaspelare än vad Popcorn Hour och TViX är, vilket jag tycker är en aning anmärkningsvärt.

Vad hände med den där siten som sattes upp för firmware-förslag? Det borde komma featurefyllda firmware-uppdateringar varje månad.

Postad 07 September 2010 - 14:55

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Intressant läsning i forumen som diskuterar FW 3.42 (som ska patcha bort jailbreak enligt rykten).
För ett år sedan hade alla bra klagat på Sony som förstör, allt ska vara fritt på nätet och annat gnäll om att inskränka folks rättigheter.

Vilka forum syftar du på, sponsrade pro SONY forum där användarna sitter tillsammans och sjunger "We Shall Overcome"? länka gärna.

Nu är det faktiskt en majoritet som stödjer Sony i sitt försök att skydda produkten (även om vissa naturligtvis är ironiska) och det är ett klart trendbrott i piratdebatten. Det är många som är beredda att betala för sig och samtidigt tröttnat på att finansiera "snyltarnas" lekstuga.
Känns som det börjar mogna lite....

Finns det någon undersökning på det? länka, skulle vara intressant läsning men jag antar att det är din observation. Klart det finns ett trendbrott i piratdebatten - musik och film har ju blivit billigare de senare åren så folk har råd att köpa. Hade det inte varit för pirater och lite sund "konkurrens" så hade du får betala bra mycket mer för en DVD eller BD-film.
Vad det gäller spel så är nog många trötta på att finansiera "utsugarnas" lekstuga.

SONY verkar fullt upptagen med MOVE, 3DTV och annat användarna inte efterfrågat. Nya intressanta funktioner och spel lyser med sin frånvaro. Kanske detta kan vara positivt för SONY och väcka dom lite.

Jag är också emot piratkopiering men förstår samtidigt att det finns "snyltare" (arbetslös ensamstående mamma med tre barn antar jag att du menar - övriga snåljåpar köper ju ändå aldrig något). Jag tycker också det är bra om folk med hackad PS3 blir bannade på PSN så man slipper fuskare och jag är fullt övertygade om att hur mycket dom än hackar så kommer dom aldrig förbi detta. Samtidigt tycker jag att det kommer att bli intressant att se vad smarta (eller 12åriga finniga pojkar som PiP kallar dom) hackare och programmerare kan komma att skapa utan att betala 70 000(?) för en utvecklingslicens.

En grov morot till SONY och hoppas dom fick kvartalsrapporten fixad med ett antal extra sålda maskiner.

Postad 07 September 2010 - 15:17

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

EDIT: Diverse siter på nätet bekräftar att den här uppdateringen (tillfälligtvis?) stoppar jailbreak (och dess kloner).

Det är svårt att veta säkert, men min gissning är att den är permanent blockerad nu. Det är lite konstigt om inte USB-stacken ligger på Firmware-nivå, och jailbreaken utnyttjar en buffer overrun i den. Sannolikheten är relativt stor att dom fixat den nu.

Postad 07 September 2010 - 17:54

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Vilka forum syftar du på, sponsrade pro SONY forum där användarna sitter tillsammans och sjunger "We Shall Overcome"? länka gärna.

Finns det någon undersökning på det? länka, skulle vara intressant läsning men jag antar att det är din observation.

Googla på t.ex. PS3+3.42 och läs kommentarerna på de stora nyhetssidorna som t.ex. joystiq, engagdet, loading.se.
Det är inte speciellt svårt att hitta själv...

Om det finns någon undersökning? Inte vet jag, men min observation är att minst 80% av kommentarerna angående FW3.42 har varit på Sonys sida. För ca 1-2 år sedan så blev man direkt påhoppad om man hade en åsikt mot pirater på t.ex. IDGs artiklar, men det kanske inte är jämförbart.

Jag skulle aldrig hacka min PS3a för att få gratis spel, men gärna för att kunna göra egen backup eller en vettig mediaspelare

Postad 07 September 2010 - 17:58

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Det är svårt att veta säkert, men min gissning är att den är permanent blockerad nu. Det är lite konstigt om inte USB-stacken ligger på Firmware-nivå, och jailbreaken utnyttjar en buffer overrun i den. Sannolikheten är relativt stor att dom fixat den nu.

Det borde ligga delar av USB-stacken i Bios (eller vad det nu heter i en PS3a) som implementerar mass-storage profilen. Annars skulle du inte kunna uppdatera den med USB-minne och inte kunna rädda en misslyckad uppdatering.
Min gissning är att det sedan ligger en komplett USB-stack med fler profiler i FW. Frågan är vart säkerhetshållet fanns. Fixen kan ju antingen bestå i att de lyckats fixa USB-stacken eller så är det helt enkelt så att det bara blockar backup managern och då får vi se ny FW varje vecka :)

Postad 08 September 2010 - 00:24

King D
  • King D
  • Forumräv

• 855 inlägg
  • 0
Jahapp, betyder detta att det är sant: http://www.blocket.s...P...m?ca=11&w=1

http://www.blocket.s...e...m?ca=11&w=1

http://wechip.se/web...-jailbreak.html

Står under specifikationerna: "Stödjer samtliga spel till PS3, (inte bluray, eller dvd)". Vad tusan menas med det? Är inte alla spel på Bluray disc??

Redigerat av King D, 08 September 2010 - 00:25.

Postad 08 September 2010 - 06:02

Unregisteredb8ad097f
  • Unregisteredb8ad097f
  • Lärjunge

• 320 inlägg
  • 0
Nu har Sony lämnat in stämningsansökan mot företag i sverige som ämnar sälja stickan.

Postad 08 September 2010 - 06:40

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jahapp, betyder detta att det är sant: http://www.blocket.s...P...m?ca=11&w=1

http://www.blocket.s...e...m?ca=11&w=1

http://wechip.se/web...-jailbreak.html

Står under specifikationerna: "Stödjer samtliga spel till PS3, (inte bluray, eller dvd)". Vad tusan menas med det? Är inte alla spel på Bluray disc??

Bull, bull, bull. Men spelar det någon roll då det inte längre funkar? Inte med FW 3.42 iallafall.

Nu har Sony lämnat in stämningsansökan mot företag i sverige som ämnar sälja stickan.

Jaha, spännande! Hur vet du det? För inte säljer väl det företag där du jobbar såna?
Vill minnas att företaget du jobbar på pysslar med något helt annat. :)

Postad 08 September 2010 - 08:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Bull, bull, bull. Men spelar det någon roll då det inte längre funkar? Inte med FW 3.42 iallafall.

Jaha, spännande! Hur vet du det? För inte säljer väl det företag där du jobbar såna?
Vill minnas att företaget du jobbar på pysslar med något helt annat. :)

"After talking with the manufacturer i can confirm that next week we will already have available an update for the PS Jailbreak to add compatibility with this new version of firmware v3.42, and also have available a new version of Backup Manager with important new features (at the moment can not indicate one.) But more importantly, according to the manufacturer, these two actualizazciones not be compatible with any of the clones"."

Första Homebrew programmet. Ett FTP program.
http://www.maxconsol...3-an-FTP-server!

Postad 08 September 2010 - 08:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Rätt coolt med ett ftp program :)

Postad 08 September 2010 - 08:36

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
En ftp-server! Smart. Ett sätt att nå PS3an ju!

Postad 08 September 2010 - 08:42

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

"After talking with the manufacturer i can confirm that next week we will already have available an update for the PS Jailbreak to add compatibility with this new version of firmware v3.42, and also have available a new version of Backup Manager with important new features (at the moment can not indicate one.) But more importantly, according to the manufacturer, these two actualizazciones not be compatible with any of the clones"."

Damage control...
Edit: Dvs, jag skulle ta information som PSJailbreaker "råkar läcka ut" med en mycket stor näve salt. Vad gör man inte när ens 1200-kronors produkt konkurreras ut av ett 200-kronors open-source alternativ? Komiskt att hackers tänker lägga in kopieringsskydd på sina hack...

Redigerat av random111, 08 September 2010 - 09:31.

Postad 08 September 2010 - 09:01

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Första Homebrew programmet. Ett FTP program.
http://www.maxconsol...3-an-FTP-server!

Tröttsamt, nu blir det ju ändå så att Sony måste/kommer lägga ner massa resurser på att komma ut med nya FW's som blockar sånt här. Men inte oväntat. Katt och råtta som sagt var.

Redigerat av BrittBastard, 08 September 2010 - 09:04.

Postad 08 September 2010 - 09:17

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

"After talking with the manufacturer i can confirm that next week we will already have available an update for the PS Jailbreak to add compatibility with this new version of firmware v3.42, and also have available a new version of Backup Manager with important new features (at the moment can not indicate one.)

Skulle de redan ha hunnit att analysera firmware 3.42, alltså? Jag är aningen tveksam.

Postad 08 September 2010 - 09:49

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0
Elektronikjätten Sony stämmer tre spelbutiker i Tranås, Kinna och Stockholm.

”Dessa åtgärder har redan medfört att interimistiska förbud nyligen meddelats mot återförsäljare av PS Jailbreak i Australien, Tyskland, Hong Kong samt i Nederländerna där försäljning av PS Jailbreak förklarats vara olovlig."

Redigerat av random111, 08 September 2010 - 09:50.

Postad 08 September 2010 - 10:02

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Alltså man blir ju lite trött på Sony, att stämma dem för eventuell förlorad inkomst som PSjailbrake kan medföra är ju som att stämma tillverkaren av Moraknivar för att man med en kniv kan åsamka någon skada.

Postad 08 September 2010 - 10:09

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Alltså man blir ju lite trött på Sony, att stämma dem för eventuell förlorad inkomst som PSjailbrake kan medföra är ju som att stämma tillverkaren av Moraknivar för att man med en kniv kan åsamka någon skada.

Det framgår inte av IDG artikeln på vilken grund Sony har lämnat in stämmningsansökan. Så din slutsats kan mycket väl vara förhastad. Det kan vara så som jag skrev igår, att PSJailbreaker innehåller funktionalitet som Sony har utvecklat och därför har upphovsrätt till. Och i sådana fall är det juridiskt ointressant ifall den skulle kunna användas till piratkopiering eller inte. Sony kommer att få igenom sin stämning i alla fall.

Redigerat av random111, 08 September 2010 - 10:10.

Postad 08 September 2010 - 10:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Skadan har ju redan inträffat.

Må va att affärer kanske inte får sälja men vad värre är ju att det finns gratis versioner att fixa enkelt.
Såg att det gick att använda min N900 och även andra mobiltelefoner.

Så länge mjukvaran cirkulerar fritt så blir det svårt om nu inte Sony kan täppa till hålet för gott.
Som jag fattat det så fungerar det nu bara på den förra versionen av mjukvaran på PS3 ?

Edit
Och även nya spel kommer att kräva senaste programvaran gissar jag ?

Om nu inte det kommer ut sätt att komma runt 3.42 ?

Redigerat av moparman, 08 September 2010 - 10:19.

Postad 08 September 2010 - 10:18

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0

Må va att affärer kanske inte får sälja men vad värre är ju att det finns gratis versioner att fixa enkelt.

Så länge mjukvaran cirkulerar fritt så blir det svårt om nu inte Sony kan täppa till hålet för gott.
Som jag fattat det så fungerar det nu bara på den förra versionen av mjukvaran på PS3 ?

Ja, har du redan uppdaterat till 3.42 är det kört. Ännu så länge iaf.

Redigerat av Kimpost, 08 September 2010 - 10:19.

Postad 08 September 2010 - 11:10

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0

Det framgår inte av IDG artikeln på vilken grund Sony har lämnat in stämmningsansökan. Så din slutsats kan mycket väl vara förhastad. Det kan vara så som jag skrev igår, att PSJailbreaker innehåller funktionalitet som Sony har utvecklat och därför har upphovsrätt till. Och i sådana fall är det juridiskt ointressant ifall den skulle kunna användas till piratkopiering eller inte. Sony kommer att få igenom sin stämning i alla fall.

Det står ju.

”en samlad åtgärd från Sonys sida att begränsa den massiva piratkopiering som försäljning av PS Jailbreak riskerar medföra”

Postad 08 September 2010 - 11:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Edit
Och även nya spel kommer att kräva senaste programvaran gissar jag ?

Om nu inte det kommer ut sätt att komma runt 3.42 ?

inte säkert nya spel kommer kräva sen om de skulle göra det så e det högt troligt det kommer nått homebrew som säger att du har senaste eller patch till spelen

Postad 08 September 2010 - 11:43

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

inte säkert nya spel kommer kräva sen om de skulle göra det så e det högt troligt det kommer nått homebrew som säger att du har senaste eller patch till spelen

Det funkar dock inte om de lägger till nåt i nytt firmware som sen spelet använder sig av.

Postad 08 September 2010 - 11:49

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Det står ju.

”en samlad åtgärd från Sonys sida att begränsa den massiva piratkopiering som försäljning av PS Jailbreak riskerar medföra”

Det där låter som Sony's officiella motivering till att hålla på med stämningar. Det juridiska innehållet i stämningen kan vara något annat.

Postad 08 September 2010 - 18:46

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
SDK har med toolkit har kommit ut i det vilda.

Detta lär vara vad som behövs för lite härliga homebrews.

Håller tummarna för XBMC på PS3.

Detta kan bli riktigt trevligt :)

Postad 08 September 2010 - 19:59

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1272 inlägg
  • 0

SDK har med toolkit har kommit ut i det vilda.

Detta lär vara vad som behövs för lite härliga homebrews.

Detta kan bli riktigt trevligt :)

Fast de behöver ju fortfarande signeras/krypteras av Sony annars går de ju inte att köra. Eller syftar du på att de körs med PS Jailbreak?

Postad 08 September 2010 - 20:23

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Fast de behöver ju fortfarande signeras/krypteras av Sony annars går de ju inte att köra. Eller syftar du på att de körs med PS Jailbreak?

Indeed ;)

Postad 08 September 2010 - 20:48

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Nu behövs bara ett program som tar bort regions kodningen på PS3an så jag kan köra min Region A Blu-rays =)

Postad 08 September 2010 - 21:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
http://www.idg.se/2....

stämningar på g

Postad 08 September 2010 - 21:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
haha sonys update 3.42 stoppade det inte
http://howtohackps3....ss-3-42-update/

denna länk för dem som inte vill updater till 3.42
http://www.ps3-hacks...-3-42-released/

Redigerat av Duckface21, 08 September 2010 - 21:50.

Postad 08 September 2010 - 21:53

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

• 1086 inlägg
  • 0

haha sonys update 3.42 stoppade det inte
http://howtohackps3....ss-3-42-update/

denna länk för dem som inte vill updater till 3.42
http://www.ps3-hacks...-3-42-released/

Självklart, hackare kommer alltid ligga ett steg före.

Redigerat av Unregistered33c38b9d, 08 September 2010 - 21:54.

Postad 08 September 2010 - 21:54

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0

Detta kan bli riktigt trevligt ;)

+1 :D

Lär väl kanske bli en portning omdöpt till PSMC!?! ;)

Postad 08 September 2010 - 22:02

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Skulle faktiskt inte ens bry mig om jag blev bannad från PSN, har knappt använt det förutom att man har laddat hem något enstaka demo eller film. Bara hoppas bypassen fungerar, fast jag piratkopierar inte spel själv längre, det är inte kul och jag har ändå inte tid att spela allt som kommer. Men jag gillar när folk lyckas hacka konsoler och gör det surt för upphovsrättsnissarna emellanåt, det behövs folk som kan hacka, det för utvecklingen framåt ;)

Postad 08 September 2010 - 22:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Skulle faktiskt inte ens bry mig om jag blev bannad från PSN, har knappt använt det förutom att man har laddat hem något enstaka demo eller film. Bara hoppas bypassen fungerar, fast jag piratkopierar inte spel själv längre, det är inte kul och jag har ändå inte tid att spela allt som kommer. Men jag gillar när folk lyckas hacka konsoler och gör det surt för upphovsrättsnissarna emellanåt, det behövs folk som kan hacka, det för utvecklingen framåt ;)

det kan jag hålla med om hackingen utvecklar spel konsolerna vi skulle inte ha ps3an / xbox360 som media maskin (xbmc) om det inte va för tex hackingen eller möjlighet på tex 360 att installera spel på hdd fast man måste ha original skivan i vill säga ...

Redigerat av Duckface21, 08 September 2010 - 22:07.

Postad 08 September 2010 - 23:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Fördöm alla hackare! Dessa exploits som de håller på kommer bara innebära massor av firmware-uppgraderingar framöver vars huvudsyfte är att peta igen hål, vilket gör att vi som skiter fullständigt i detta och vill spela online blir tvingade till en massa onödiga uppgraderingar!

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 08 September 2010 - 23:44.

Postad 08 September 2010 - 23:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Fördöm alla hackare! Dessa exploits som de håller på kommer bara innebära massor av firmware-uppgraderingar framöver vars huvudsyfte är att peta igen hål, vilket gör att vi som skiter fullständigt i detta och vill spela online blir tvingade till en massa onödiga uppgraderingar!

Word.

Edit: Fast, tja, det blir man ju ändå iofs. Har inte spelat ett enda spel där jag inte blivit tvungen att vänta på installation, nedladdning, eller uppdatering men helst mindre av den varan, så word ändå ;)

Redigerat av Zoiler, 08 September 2010 - 23:46.

Postad 09 September 2010 - 00:57

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0

Jag har svårt för att fördöma kreativa människor men du kanske menar crackare. Det blir nog inte två firmware-uppgraderingar om dagen och en i veckan står jag ut med om dom nu skulle få en sån panik.

Postad 09 September 2010 - 06:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0

Det är den bista verkligheten när man säljer en kraftfull maskin men låser det till ett dummy system. Varningarna kom näfr de plockade bort OtherOS, och dessa har nu besannats.

Postad 09 September 2010 - 07:36

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Word.

Edit: Fast, tja, det blir man ju ändå iofs. Har inte spelat ett enda spel där jag inte blivit tvungen att vänta på installation, nedladdning, eller uppdatering men helst mindre av den varan, så word ändå ;)

Håller med totalt. Finns f_n inget värre. Har blivit pappa för ett tag sedan och har svårt att få tiden att räcka till som det e, så när man väl bänkat sig för lite onlinespel så självklart ska det läggas en extra halvtimme på att uppdatera innan man kan komma igång. Sorry OT

Postad 09 September 2010 - 08:15

random111
  • random111
  • Forumräv

• 922 inlägg
  • 0

Självklart, hackare kommer alltid ligga ett steg före.

Speciellt hackare som har ekonomisk intresse av att få folk att tro att de har hackat något. ;) ;)

För övrigt så innebär den nuvarande situationen troligtvis att allt skydd mot att modda spel nu är borta. (Däremot finns det fortfarande skydd kvar mot moddade firmware.) Borde inte ta många veckor innan vi t.ex. har moddade versioner av MW2 där man blir odödlig, får full ammo, alla vapen, osv... Jättekul :D

Så det är inte bara Sony som måste lägga ner tid och pengar på att motverka hackarna, även spelutvecklarna.

Postad 09 September 2010 - 09:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Håller med totalt. Finns f_n inget värre. Har blivit pappa för ett tag sedan och har svårt att få tiden att räcka till som det e, så när man väl bänkat sig för lite onlinespel så självklart ska det läggas en extra halvtimme på att uppdatera innan man kan komma igång. Sorry OT

ta ett tag innan man kommer igång? aktivera automatisk nerladdning kanske?då startar den på utsatt tid och uppdaterar alla spel och FW

Postad 09 September 2010 - 09:18

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

ta ett tag innan man kommer igång? aktivera automatisk nerladdning kanske?då startar den på utsatt tid och uppdaterar alla spel och FW

Fast då måste man ha Playstation Plus.

Postad 09 September 2010 - 10:59

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Å så var vi där att för att kunna spela online behöver du betala för PSN+.

Konspiration?

Förtydligande,

Det kommer sluta med att Sony tvingas till dagliga uppdateringar och för att slippa sitta å vänta så måste man skaffa PSN+ som möjliggör automatisk uppgradering till senaste FW.

Redigerat av Unregistered8c00bd99, 09 September 2010 - 11:00.

Postad 09 September 2010 - 11:11

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Konspiration?

Förtydligande,

Det kommer sluta med att Sony tvingas till dagliga uppdateringar och för att slippa sitta å vänta så måste man skaffa PSN+ som möjliggör automatisk uppgradering till senaste FW.

Nee, nu hänger jag inte riktigt med Nose. Jag antar att du om någon, kan sätta på PS3:an, ägna dig åt något annat en stund och sen gå tillbaka och då är det klart.
Ni kan ju inte påstå att dom här små FW-uppdateringarna tar lång tid?!?
Har man tid att spela har man tid att vänta på en FW-uppdatering.

Postad 09 September 2010 - 11:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Konspiration?

Förtydligande,

du behöver inte betala för PSN+ för att spela online?????????????????

Postad 09 September 2010 - 11:44

doomenicer
  • doomenicer
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Nee, nu hänger jag inte riktigt med Nose. Jag antar att du om någon, kan sätta på PS3:an, ägna dig åt något annat en stund och sen gå tillbaka och då är det klart.
Ni kan ju inte påstå att dom här små FW-uppdateringarna tar lång tid?!?
Har man tid att spela har man tid att vänta på en FW-uppdatering.

"En halvtimma" var väl kanske lite ironi men grejjen e ju den att när man väl fått satt sig så e det ju alltid något som måste göras innan man kommer igång. I väntans stund känns ju varje minut som en timme. Saken e den att jag mest känner det som ett störande moment. SÄRSKILT när man inte märker någon skillnad efter uppdateringen.

Postad 09 September 2010 - 11:52

Unregisteredddb310e6
  • Unregisteredddb310e6
  • Mästare

• 2625 inlägg
  • 0

du behöver inte betala för PSN+ för att spela online?????????????????

Läs vad det är han skriver en gång till.

Postad 09 September 2010 - 12:07

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1134 inlägg
  • 0
Jag har svårt att tro att det någonsin skulle kunna bli tal om dagliga uppdateringar. ;)

I sådant fall vore ju Sony dumma i huvudet, om de inte såg till att lösa det så smidigt som möjligt. Kanske genom att erbjuda automatiska uppdateringar för folk utan PSN Plus också.

PSN Plus borde för övrigt handla om innehåll, inte funktioner, tycker jag.

Nya funktioner = Borde ingår i priset för konsollen och i licensavgifterna för spelen man köper.
Innehåll = Perfekt att prenumerera på. Musik, film, spel - det är vad PSN Plus borde handla om.

Postad 09 September 2010 - 12:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8074 inlägg
  • 0
Verkar vara problem med 3.42

http://www.product-r...-black-screens/

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.