Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

anysee E7 T2C

463 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Nytt tv-kort från Anysee (66 medlem(mar) har röstat)

Intressant?

1. Ja (63 röster [95.45%])

Procent av omröstning: 95.45%

2. Nej (3 röster [4.55%])

Procent av omröstning: 4.55%

Rösta Gäster kan inte rösta
Anysee E7 T2C (TV-kort) 4 8.333332 (8) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 September 2011 - 13:36

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Intressant! Verkar ju vara halva priset mot E7 T2C i Sverige. Var köpte du den och vad kostade det hela inklusive frakt?

Postad 02 September 2011 - 17:17

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Intressant! Verkar ju vara halva priset mot E7 T2C i Sverige. Var köpte du den och vad kostade det hela inklusive frakt?

Jag vet inte var vi köpte ifrån, en tysk firma var det ialla fall. Min bror fixade åt några stycken och det var nog ett par månader sen, tyvärr är jag inte säker på vad vi betalade, men det var drygt tusenlappen. Då fanns det inte att köpa i sverige. Brorsans funkar fint ihop med Boxer, dock har han inga hd-kanaler mer än de som är gratis.

Postad 02 September 2011 - 17:25

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Ok, inte så billgt som jag trodde alltså, men i vart fall en framkomlig lösning...

Funkar alltså mpeg4-kanalerna som Axess, Discovery Science och Animal Planet i Boxer med den här lösningen?
Vilket mediacenterprogram kör ni? Windows mediacenter? Antar att den har stöd för Anysee då?

Mitt val NextPVR (tidgare GB-PVR) är så inkört i hemmet att jag inte kommer välja bort det i första taget. Suveränt och stödjer klientuppspelning på PC och Popcorn Hour bl.a...
Så då återstår frågan hur man ska få utvecklaren på NextPVR att få en tuner att testa mot. I värsta fall så kan jag t.o.m tänka mig donera en själv. Finns det nån mer som skulle vilja var med och skramla ihop lite pengar?

Postad 03 September 2011 - 06:49

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Ok, inte så billgt som jag trodde alltså, men i vart fall en framkomlig lösning...

Funkar alltså mpeg4-kanalerna som Axess, Discovery Science och Animal Planet i Boxer med den här lösningen?
Vilket mediacenterprogram kör ni? Windows mediacenter? Antar att den har stöd för Anysee då?

Mitt val NextPVR (tidgare GB-PVR) är så inkört i hemmet att jag inte kommer välja bort det i första taget. Suveränt och stödjer klientuppspelning på PC och Popcorn Hour bl.a...
Så då återstår frågan hur man ska få utvecklaren på NextPVR att få en tuner att testa mot. I värsta fall så kan jag t.o.m tänka mig donera en själv. Finns det nån mer som skulle vilja var med och skramla ihop lite pengar?

Jag har kört med E7 "boxen" i sen början på året i MCE och det har fungerat fint. Det ända jag inte är helt nöjd med är EPG`n men det har jag förståt är allmänt MCE problem.

Postad 03 September 2011 - 09:16

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Kan bara tipsa om igen om NextPVR (igen :lol:), som har en väldigt flexibel EPG. Jag har en 14 dagars EPG som jag hämtar via xmltv. De få kanaler som inte stöds via xmltv hämtar jag via DVB-utsändningen. Det går att komma åt EPG'n via webbgränssnitt så du kan sitta varsomhelst i världen och ställa in inspelning. Via samma gränssnitt kan man också titta på inspelat material via streaming.

Vad gäller ditt svaret ovan så skulle jag vilja ha ett klart besked om att JA: alla mpeg4-kanaler fungerar. Det är lite luddigt formulerat ovan.

SVT HD räknas inte in i frågan ovan, den fungerar alltid då den inte är krypterad

Får jag ett klart JA, så kommer jag förmodligen sponsra NextPVR att köpa in ett kort och fixa en anpassning. Det är värt en tusenlapp att få HD-kanalerna i sin HTPC utan att behöva köra MCE!

Postad 03 September 2011 - 10:45

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Kan bara tipsa om igen om NextPVR (igen :lol:), som har en väldigt flexibel EPG. Jag har en 14 dagars EPG som jag hämtar via xmltv. De få kanaler som inte stöds via xmltv hämtar jag via DVB-utsändningen. Det går att komma åt EPG'n via webbgränssnitt så du kan sitta varsomhelst i världen och ställa in inspelning. Via samma gränssnitt kan man också titta på inspelat material via streaming.

Vad gäller ditt svaret ovan så skulle jag vilja ha ett klart besked om att JA: alla mpeg4-kanaler fungerar. Det är lite luddigt formulerat ovan.

SVT HD räknas inte in i frågan ovan, den fungerar alltid då den inte är krypterad

Får jag ett klart JA, så kommer jag förmodligen sponsra NextPVR att köpa in ett kort och fixa en anpassning. Det är värt en tusenlapp att få HD-kanalerna i sin HTPC utan att behöva köra MCE!

Nja, när det gäller tv är mce faktiskt JÄKLIGT duktig på just det. DVBLink löser alla problemen med EPG, och ser till att man får tv i nätet hemma (och min har varit oväntat stabil efter att nya servern kom till).

Postad 03 September 2011 - 16:08

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Nja, när det gäller tv är mce faktiskt JÄKLIGT duktig på just det. DVBLink löser alla problemen med EPG, och ser till att man får tv i nätet hemma (och min har varit oväntat stabil efter att nya servern kom till).

Oki Löser det även EPG´n. Då får jag väl ta tummen ur och fixa även DVBLink. Tack för tipset.

Postad 04 September 2011 - 20:30

DANBER_73
  • DANBER_73
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som vet varför E7:an är slutsålt överallt?
Har haft ögonen på det ett tag nu men det verkar ju inte som att det går att få tag på i svenska butiker:(

Postad 05 September 2011 - 08:09

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Har haft ögonen på det ett tag nu men det verkar ju inte som att det går att få tag på i svenska butiker:(

Den har ända sedan den kom varit mer el. mindre restnoterad. Verkar som man säljer mer än vad som tilldelas sverige. Jag tror jag fick vänta en vecka som längst när jag beställde på Inet.

Postad 05 September 2011 - 08:23

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Köpte härifrån: http://www.dvbshop.n...-MCE--HDTV.html
Bättre pris än i Sverige, bra leveranstider och, framförallt, i lager.

Postad 05 September 2011 - 08:31

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

...
En annan notis: Den senaste drivisen från Anysee från Juli 2011 gjorde att det blev svårare att ta in många kanaler. Tog tillbaka den från April 2011 och det blev bättre.
...

Jag provade senaste drivisen, från juli. Fick "kanalen är krypterad" på nästan varenda kanal. Slutade med att jag rullade tillbaka till april-versionen igen. ;)

Lite OT. Vad står det för er om ni högerklickar på CNO och väljer "Smartcard information". För mig står det "NO CARD!", alltid, i fältet längst ner och jag får aldrig ut några värden... Bugg? Eller är det inte meningen att man ska använda den?
Läste i ett annat inlägg att det finns nån inbyggd kortläsare som inte har CI+ (softcam?). Har inte hittat var man sätter i kortet för den, dock (kan inte påstå att jag letat speciellt mycket heller, iofs).

Postad 05 September 2011 - 20:38

DANBER_73
  • DANBER_73
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Den har ända sedan den kom varit mer el. mindre restnoterad. Verkar som man säljer mer än vad som tilldelas sverige. Jag tror jag fick vänta en vecka som längst när jag beställde på Inet.

Köpte härifrån: http://www.dvbshop.n...-MCE--HDTV.html
Bättre pris än i Sverige, bra leveranstider och, framförallt, i lager.

Okej, tack. Blir beställning snarast. ;)

Postad 05 September 2011 - 21:39

flowerbranch
  • flowerbranch
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Beställde 2 st externa från hfx.at idag. Totalsumman landade 2029 SEK inkl frakt.

Postad 05 September 2011 - 23:17

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har problem med att abb-info inte uppdateras, anysee med april drivisar + DVBLink?
Varje månad måste jag sätta in kortet i en TV för att få tillbaka bilden. Lite irriterande faktiskt.
Dock så funkar allt hur stabilt som helst, jag vågar faktiskt inte uppdatera drivisar eller DVBLink nu eftersom det är så stabilt.
Använder även smartwi, har tre st. anysee.

Postad 06 September 2011 - 05:36

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har problem med att abb-info inte uppdateras, anysee med april drivisar + DVBLink?
Varje månad måste jag sätta in kortet i en TV för att få tillbaka bilden. Lite irriterande faktiskt.
Dock så funkar allt hur stabilt som helst, jag vågar faktiskt inte uppdatera drivisar eller DVBLink nu eftersom det är så stabilt.

Umm... smartwi?

Då sitter väl abbonnemangskortet i smartwis sändare? Om jag inte missat något, så inte är det väl någon tvåvägskommunikation där? Med andra ord, nycklarna sänds inte till kortet...och du åker på att flytta ut det i en mottagare.

Postad 06 September 2011 - 07:32

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Vet att en kompis till mig hade problem med just det här på den "gamla" E30:an.
Jag hade ställt frågan till Anysee:s support. (Inte den på .se, de svarar aldrig. Skicka till .com-addressen)

Umm... smartwi?

Då sitter väl abbonnemangskortet i smartwis sändare? Om jag inte missat något, så inte är det väl någon tvåvägskommunikation där? Med andra ord, nycklarna sänds inte till kortet...och du åker på att flytta ut det i en mottagare.

Smartwi uppdaterar nycklarna på kortet. Har kört FireDTV under flera år utan att behöva flytta kortet någonstans.

Postad 06 September 2011 - 15:46

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Smartwi funkar utmärkt med FireDTV, behövde aldrig ta ur kortet.
Så det är något med Anysee som gör att det inte fungerar tillsammans med CI+-modul och de nya Viaccesskorten (v4.0)

Postad 07 September 2011 - 08:34

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Hmm!

Hoppas det inte är nåt generalproblem för SmartWi pga CI+-krypteringen, för jag använder också SmartWi. Ibland släpper dom nya firmwares för SmartWi för att råda bot på diverse problem, men som sagt har det att göra med krypteringen kan det vara kört. Men hoppas att det inte är så...

Postad 07 September 2011 - 08:37

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Jag kör med Clone+ med Anysee E7 T2C. Det fungerar perfekt.

Jag hade en SmartWi förut. Den fungerade inte med Anysee E30. Men jag hade en gammal så de nyare versionerna av SmartWi kanske fungerar med Anysee.

Postad 07 September 2011 - 10:41

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Och du kör Boxer med mpeg4-kanaler?
Det är där (som jag säkert vet) CI+-kryptering är aktiverad. Övriga mpeg2-baserade kanaler har inte CI+ aktiverat.

Postad 07 September 2011 - 13:25

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Japp Boxer och jag kollar just nu på BBC World som sänds i mpeg4.

Postad 07 September 2011 - 13:43

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Ok!

Tack för svaret. Så om inte SmartWi funkar så gör Clone+ det.

Postad 07 September 2011 - 18:31

RElofsson
  • RElofsson
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0

+1

Har två FireDTV, 2 CT-3650CI och en E7 med SmartWi. Allt fungerade bra med uppdateringarna (även med Boxers v4-kort) men sedan E7an med CI+-CAM kom in i bilden måste jag uppdatera via TVn varje månad. Tycker att de befintliga mottagarna borde kunna skicka nycklarna till mastern som vanligt även om det kommit till ett nytt kort.

Postad 08 September 2011 - 08:18

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
JA, jag funderade också på varför inte klienterna kan uppdatera mastern.
Just nu har jag ett boxerkort som delas mellan mina tre AnySee mottagare och ett kort till mina tre FireDTV. Just nu måste jag skifta korten med jämna mellanrum.

EDIT: Kollade in Clone+ och det känns som ganska dyrt om man skulle byta. 1850 för master + två kort. sen ytterligare 4 kort 495kr/st, nästan 4000kr. men funkar det bra så kan man fundera på det.

EDIT2: Såg att SmartWi ska ner till IBC-mässan vilket jag också ska, jag ska gå förbi dem och prata med dem om detta problem.

Redigerat av nippe, 08 September 2011 - 08:24.

Postad 08 September 2011 - 09:43

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

JA, jag funderade också på varför inte klienterna kan uppdatera mastern.

En orsak jag kan tänka mig är att Anysee inte ger tillräckligt med ström. Vet inte hur mycket ström ett vanligt kort men jag utgår från att system som Clone+ och SmartWi drar mer ström ett en ett vanligt kort. De sänder och tar emot information vilket originalkortet inte gör.

En annan tänkbar orsak kan vara att elektroniken stör varandra. SmartWi kanske blir störd av Anysees elektronik så att den inte kan sända/ta emot helt korrekt. Om det är så har Clone+ en "kortförlängare" som gör att man kan placera kortet lite mer flexibelt och då få mindre störningar och bättre sändning och mottagning. Den bör fungera även på SmartWi eftersom den i princip bara är en sladd.

Bara en gissningar men kanske kan vara något.

Till sist har jag hittat att Clone+ nu säljs via Cardsplitter.nu (se?).
http://www.cardsplit....php?page=order
De tar åtminstone lite mindre för Clone+ 1495 kr med två klienter och 395 kr för extra klienter.

Redigerat av whome, 08 September 2011 - 09:44.

Postad 09 September 2011 - 07:18

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

En orsak jag kan tänka mig är att Anysee inte ger tillräckligt med ström. Vet inte hur mycket ström ett vanligt kort men jag utgår från att system som Clone+ och SmartWi drar mer ström ett en ett vanligt kort. De sänder och tar emot information vilket originalkortet inte gör.

Jag är inte helt säker på att det är kombo:n SmartWi - Anysee som är problemet. Som jag skrev tidigare, så har Anysee haft problem med att uppdatera nycklar redan med E30:an. Då satt Boxer-kortet direkt i mottagaren, ingen card-splitter inblandad.
Kan ju vara så att det är enbart Anysee:n som har svårt för att uppdatera. Kan någon som inte använder card-splitter bekräfta/dementera om nyckeluppdateringen fungerar eller inte?

Postad 09 September 2011 - 09:44

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0
Har också smartwii ihop med anysee och firedtv men för mig flyter det på utan några som helst problem. Behöver inte fixa med abb. kortet för att det ska funka. Kör ihop med CH och med näst sista mjukvaran i smartwii´n.

/MikaelJ

Postad 11 September 2011 - 10:34

figges
  • figges
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur är bilden på anysse E7 T2 mot FireDTV.

Postad 11 September 2011 - 11:06

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Hur är bilden på anysse E7 T2 mot FireDTV.

Tycker de är likvärdiga, kan nog inte säga vilken mottagare som används i en blindtest.

Postad 11 September 2011 - 11:36

figges
  • figges
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ok
Tack för det snabba svaret. :)
Funkar dom bra tillsammans E7 T2 FireDTV.

Postad 11 September 2011 - 14:21

MikaelJ
  • MikaelJ
  • Forumräv

• 758 inlägg
  • 0

Ok
Tack för det snabba svaret. :)
Funkar dom bra tillsammans E7 T2 FireDTV.

Japp, inga problem. Men nu mera köra dem med dvblink och det är smidigt.

Postad 11 September 2011 - 14:39

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Vill bara inflika att en DVB tuner inte ger nån bild, apropå frågorna ovan om den ena eller andra tunern ger bättre bild! Vad tunern gör är att avkoda en TS dataström som sedan skickas till en video decoder som omvandlar denna till en bild.
Det ni ev ser som skillnader i bildkvalitet är ett resultat av den programvara som medföljer och kvaliteten på den mpeg2 eller mpeg4 decoder som ingår. Ser man på TV utan att installera medföljande programvara i MCE på Win 7 t.ex så är det nästan garanterat den inbyggda avkodaren i windows som används. Det är för övrigt en fullgod video decoderför de flesta fall. I mitt fall har jag 4 olika tuners i min HTPC och bildkvaliteten är identisk eftersom samma video decoder används. Däremot kan det skilja i hur snabbt tunern byter kanal, kvalitet på drivrutiner med hängningar etc. Men skillnad i bildkvalitet? Nej.

Postad 11 September 2011 - 22:26

figges
  • figges
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Vill bara inflika att en DVB tuner inte ger nån bild, apropå frågorna ovan om den ena eller andra tunern ger bättre bild! Vad tunern gör är att avkoda en TS dataström som sedan skickas till en video decoder som omvandlar denna till en bild.
Det ni ev ser som skillnader i bildkvalitet är ett resultat av den programvara som medföljer och kvaliteten på den mpeg2 eller mpeg4 decoder som ingår. Ser man på TV utan att installera medföljande programvara i MCE på Win 7 t.ex så är det nästan garanterat den inbyggda avkodaren i windows som används. Det är för övrigt en fullgod video decoderför de flesta fall. I mitt fall har jag 4 olika tuners i min HTPC och bildkvaliteten är identisk eftersom samma video decoder används. Däremot kan det skilja i hur snabbt tunern byter kanal, kvalitet på drivrutiner med hängningar etc. Men skillnad i bildkvalitet? Nej.

Tack för informationen. :)

Postad 12 September 2011 - 12:43

flowerbranch
  • flowerbranch
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Beställde 2 st externa från hfx.at idag. Totalsumman landade 2029 SEK inkl frakt.

Fick paketet idag.. Glad i hågen öppnar jag kartongen och finner två E7 TC. Riktigt tråkigt då dom anger i webshopen att kortet dom säljer klarar DVB-T2.

http://www.hfx.at/at...p...t&Itemid=54

Redigerat av flowerbranch, 12 September 2011 - 12:44.

Postad 12 September 2011 - 13:01

Barsk
  • Barsk
  • Lärjunge

• 493 inlägg
  • 0
Vilket bottennapp!
Tur att jag inte hunnit beställa än. Men du kollar väl upp antar jag om det var en felleverans? Det *kanske* finns två versioner av det interna kortet...?

Postad 13 September 2011 - 10:25

flowerbranch
  • flowerbranch
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Ett bottennapp var det! HFX har inte T2 till salu ännu enligt säljavdelningen. Blir väl till att returnera dessa då dom inte kommer att tillföra nåt nytt jämfört med mina FloppyDTV (förutom uppdateringar av drivrutiner då förstås).

Postad 14 September 2011 - 11:39

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Tråkiga nyheter...

Som ni vet så har inte E7 T2C CI+, utan bara CI. Anledningen att det funkar nu är att boxer inte aktiverat CI+ kryptering och att CI+ camarna är bakåtkompatibel med CI. Tyvärr verkar det som om boxer kommer att återaktivera CI+ krypteringen, kolla in denna tråd: Embricks forum.

I nuläget finns det ingen hårvara till PC som har ci+.
Ni som funderar att inhandla E7 T2C för att kunna se Boxers betlHD bör altså avstå...

Mitt råd: köp istället någon billigare dvb-t2 mottatgare utan ci om ni endast vill se SVTHD så spar ni pengar...

Det ser mörkt ut att CI+ kryptering någonsin kommer att fungera i PC-miljö. Som jag förstått det är det en ännu starkare kryptering än Viaccess med AES nyckel som fn. används för boxers mpeg4-kanaler(dvb-t). Det räcker alltså inte att extrahera denna nyckel (som ingen fortfarande har gjort för boxers utbud) för att dekryptera CI+.

Om jag får spekulera:
De enda hopp jag ser är att någon hårdvarutillverkare lyckas bli ci+ certifierad, men kravet är garanterat att videoströmen aldrig dekrypteras i datorn. Antagligen måste alla videoströmmer vara krypterad i pcn, och dekrypteras på vägen mellan pc-TV + att hdcp-kryptering är aktiverat mellan dekrypterare och tv.

Rätta mig om jag har fel...

Postad 14 September 2011 - 13:14

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Du har säkert rätt...men när det gäller nuläget så måste väl någon funktion i CI+ vara påslagen eftersom Boxerkortet inte fungerar med krypterade HDkanaler i den inbyggda kortläsaren utan bara med CI+ CAM?

Postad 14 September 2011 - 14:47

beachman
  • beachman
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Du har säkert rätt...men när det gäller nuläget så måste väl någon funktion i CI+ vara påslagen eftersom Boxerkortet inte fungerar med krypterade HDkanaler i den inbyggda kortläsaren utan bara med CI+ CAM?

Jag är ingen expert, men man kan ju spekulera.

Gissningsvis använder dom viaacess med aes-nyckel, eftersom denna nyckel (ännu) inte är känd så kan man inte decryptera med softcam, därav funkar det endas med boxercamen. Aes kräver inte ci+... Som jag tolkat det så Innefattar ci+ att även kommunikation med CAM är krypterad, vilket försvårar decrypteringen avsevärt.

Postad 15 September 2011 - 15:13

DavidGGG
  • DavidGGG
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Jag tycker att det är lite väl mycket spekulationer i den här tråden.. I början av sommaren är någon övertygad om att CI+ införts, sen lyckas jag hitta skriftligt svar från Boxer om att det är ett fel som ska fixas efter sommaren, och från augusti så funkar det, som utlovat, och nu är det någon som börjar sprida rykten om CI+ igen..

Jag vet inte om jag litar på ett företag som gör en HTPC med en CPU från år 2005 som nu plötsligt påstår att CI+ införts enligt en kontakt på Boxer.. Min erfarenhet är att man inte kan komma i direkt kontakt med de tekniskt kunniga på Boxer utan att det alltid går genom deras kundmottagare.

Och stöd för CI+ på en PC kommer aldrig att finnas (såvida inte nån norsk superhacker knäcker krypteringen i vanlig ordning, som sagt). Så det bästa man kan ha är en DVB-T2-mottagare med CA-modul. Och det finns bara en, Anysee T2C.

Sett ur en mer positiv synvinkel så vill förstås inte Boxer själva införa CI+ om de inte är tvungna, det innebär bara problem och färre kunder för dem. Och om de någonsin skulle tvingas införa det så borde samtidigt satellit- och kabel-TV med ComHem, Canal Digital osv drabbas. Det borde märkas tydligt..

Postad 16 September 2011 - 14:35

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Fick ett mail här om dagen från Antti Palosaari ( http://palosaari.fi/linux/ )

Han lär ha fixat en Linux driver för E7, se nedan. Jag har inte haft möjlighet att testa den. Jag är inte någon stjärna på git och hur man bygger den. Någon som vet?

Hello
It is online, even CI/CAM supported. MFE+T2C+CI was over one month of workload. Still smartcard reader under the work.

http://git.linuxtv.o.../media_tree.git

regards
Antti

Postad 18 September 2011 - 20:43

Unregisteredd7a46a96
  • Unregisteredd7a46a96
  • Veteran

• 1612 inlägg
  • 0
Hörde du något om det kommer en intern T2 version?
Är riktigt sugen på ett par såna.

Postad 19 September 2011 - 19:17

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0
Jag har pratat med SmartWi och fick svaret att SmartWi klarar inte att splitta signalen till flera CI+ moduler (om CI+ är påslaget) det den kan däremot göra är att skicka till en CI+ och flera vanliga CI.
Klientkorten ska uppdatera mastern så det är antagligen något fel i kombinationen anysee+ Boxers CI+ modul.
Jag ska skicka lite loggar till dem så att de kan se vad som händer, detta ska jag göra i slutet av månaden när nya signaler kommer att skickas ut.

Postad 02 October 2011 - 11:31

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5773 inlägg
  • 0
Funkar Canal+ HDTV kanaler med denna ?
Jag kör med sattelit och är sugen på S2 modellen då. Flyter bilden på bra ?

Postad 05 October 2011 - 13:45

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0
Blir totalt tokig på min E7:a + SmartWi. Senaste månaden får jag "Kanalen är krypterad..." hela tiden (krypterade SD-kanaler. Har inte 3-5HD.). Måste rycka ur kortet (SmartWi-klienten) ur E7:an och sätta tillbaka det, så funkar det (i bästa fall) hela kvällen. Men massor av gånger funkar det i halvtimme/timme och sen är det samma visa igen.
Jag har provat att uppdatera drivisarna för E7:an (de har släppt en ny version, om ni inte sett det, som heter samma som förut 2011.07.22, men har ett nytt releasedatum, 2011-09-07).
Jag har uppdaterat SmartWi:n till senaste firmware:n, 2.53r0, och parat korten och fört över ATR...
Inget hjälper.

Nu har jag satt Boxer-kortet rätt i E7:an för att se om det är SmartWI:n som bråkar eller om det är boxen.

Frugan har redan gett upp och kollar på teve i sovrummet istället. Börjar känna mig ensam i vardagsrummet... :P
HJÄLP!

(Kör en "Boxer TV-module CI+", vet dock inte om det är SMIT eller Dilog.)

Postad 05 October 2011 - 19:32

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0

Blir totalt tokig på min E7:a + SmartWi. Senaste månaden får jag "Kanalen är krypterad..." hela tiden (krypterade SD-kanaler. Har inte 3-5HD.). Måste rycka ur kortet (SmartWi-klienten) ur E7:an och sätta tillbaka det, så funkar det (i bästa fall) hela kvällen. Men massor av gånger funkar det i halvtimme/timme och sen är det samma visa igen.
Jag har provat att uppdatera drivisarna för E7:an (de har släppt en ny version, om ni inte sett det, som heter samma som förut 2011.07.22, men har ett nytt releasedatum, 2011-09-07).
Jag har uppdaterat SmartWi:n till senaste firmware:n, 2.53r0, och parat korten och fört över ATR...
Inget hjälper.

Nu har jag satt Boxer-kortet rätt i E7:an för att se om det är SmartWI:n som bråkar eller om det är boxen.

Frugan har redan gett upp och kollar på teve i sovrummet istället. Börjar känna mig ensam i vardagsrummet... :P
HJÄLP!

(Kör en "Boxer TV-module CI+", vet dock inte om det är SMIT eller Dilog.)

Jag misstänker att du har flera mottagare till datorn eller?
Jag hade problem med detta också men upptäckte att det var på grund av att man inte fick uppdaterad abb. info. Det jag är tvungen att göra är att sätta in kortet ca 30 min i en TV eller liknande i slutet av månaden för att kortet ska uppdatera sig.

Dock verkar det som att detta är inte ditt problem då det verkar som att du har mottagning på din sovrums-TV. Vad använder du för mediacenter lösning?

Postad 05 October 2011 - 19:34

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

Jag hade problem med detta också men upptäckte att det var på grund av att man inte fick uppdaterad abb. info. Det jag är tvungen att göra är att sätta in kortet ca 30 min i en TV eller liknande i slutet av månaden för att kortet ska uppdatera sig.

Dock verkar det som att detta är inte ditt problem då det verkar som att du har mottagning på din sovrums-TV. Vad använder du för mediacenter lösning?

Jag kör med flera mottagare. Två Anysee varav en E30 och en E7. Det fungerar kanon. Men jag kör inte med SmartWi utan Clone+.

Postad 05 October 2011 - 22:48

story
  • story
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Nope. Bara en E7:a i datorn (Win 7 MCE x86).
Boxer MIX och Canal+.
I sovrummet har jag en gammal Sagem PVR-box.

Jag hade hoppats att Sagem-boxen klarade av att uppdatera nycklarna på kortet (över SmartWi:n), även om inte Anysee:n gjorde det, men det kanske är så att jag måste sätta i kortet direkt i Sagem-boxen en gg/mån för att kortet ska bli uppdaterat..?

Jag har nu kört med Boxer-kortet rätt i CAM:en i E7:an hela kvällen. Har fungerat klockrent... Ska ge det en-två dagar till innan jag säger det definitivt, men som det verkar nu är det SmartWI:n som är boven i dramat. :(
Hade ju varit skit om man åker på att betala Boxer ännu mer pengar. Tycker redan att det är för dyrt som det är...

Postad 06 October 2011 - 12:28

figges
  • figges
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nope. Bara en E7:a i datorn (Win 7 MCE x86).
Boxer MIX och Canal+.
I sovrummet har jag en gammal Sagem PVR-box.

Jag hade hoppats att Sagem-boxen klarade av att uppdatera nycklarna på kortet (över SmartWi:n), även om inte Anysee:n gjorde det, men det kanske är så att jag måste sätta i kortet direkt i Sagem-boxen en gg/mån för att kortet ska bli uppdaterat..?

Jag har nu kört med Boxer-kortet rätt i CAM:en i E7:an hela kvällen. Har fungerat klockrent... Ska ge det en-två dagar till innan jag säger det definitivt, men som det verkar nu är det SmartWI:n som är boven i dramat. :(
Hade ju varit skit om man åker på att betala Boxer ännu mer pengar. Tycker redan att det är för dyrt som det är...

Hej!
Kan du kolla vilken cam du har SMIT eller Dilog.
Är intreserad att köpa en E7T2.
:)

Postad 08 October 2011 - 02:31

ernstp
  • ernstp
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Fick ett mail här om dagen från Antti Palosaari ( http://palosaari.fi/linux/ )

Han lär ha fixat en Linux driver för E7, se nedan. Jag har inte haft möjlighet att testa den. Jag är inte någon stjärna på git och hur man bygger den. Någon som vet?

Hello
It is online, even CI/CAM supported. MFE+T2C+CI was over one month of workload. Still smartcard reader under the work.

http://git.linuxtv.o.../media_tree.git

regards
Antti

Hej! Testat än? Det är ju med i Linux 3.0 nu!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.