Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TVIX Xroid A1, första Sigma 8656 baserade

304 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TViX Xroid A1 (Mediaspelare) 7 3,27 (10) Inga priser

Postad 09 november 2011 - 15:36

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Denna FW var inte till någon nytta alls tyvärr, samma problem som innan tyvärr, får fortsätta att använda den som extern hårddisk duger inte till något annat när man inte ens får texten att fungera på BD filmer.

Postad 09 november 2011 - 20:08

Abalis
  • Abalis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Denna FW var inte till någon nytta alls tyvärr, samma problem som innan tyvärr, får fortsätta att använda den som extern hårddisk duger inte till något annat när man inte ens får texten att fungera på BD filmer.

Kan inget annat än att hålla med, har inte märkt någon förbättring alls, fortfarande samma problem som tidigare med m2ts filer som stanner efter ett tag, hd ljud som försvinner, texter fungerar ej, samt vissa mkv hackar. Det här börjar att bli löjligt nu.

Postad 09 november 2011 - 23:12

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Jag blir inte klok på detta :( På min WD hittade den nätverket med en gång då jag ändrat till min arbetsgrupp. På tvixen hittar jag inte ens den inställningen. Kan någon vänlig själ hjälpa mig med detta. Har för tillfället ingen hårddisk i den men har en nätverksdisk som jag vill att den ska kunna spela upp filmerna ifrån.

Postad 10 november 2011 - 18:26

Peter_sm
  • Peter_sm
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Kan någon kolla hur det är om ni kör över samba? får ni samma problem ?

Postad 11 november 2011 - 09:52

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0

Kan någon kolla hur det är om ni kör över samba? får ni samma problem ?

Jag lyckas inte med SAMBA inställningarna heller. Förmodligen gör jag något fel men kan inte komma var bara :(

Postad 11 november 2011 - 16:57

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
min har åkt in i sovrumet nu och min 7000 tillbaks till vardags rummet.kollar inte så mycket i sovrummet men den funkar okej trådlöst men samma buggar som annars funkar bra up till 720p utan hack 1080p kan du glömma.kommer vänta nu tills firmware 2.0 eller nått inte lönt att hoppas förmycket.

Postad 12 november 2011 - 16:16

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Har iaf lyckats få den att lira på ftp men hastigheten är jättelångsam :( Kommer inte upp i mer än 3mb/s. Någon som har något tips på vad man kan göra?

Postad 17 november 2011 - 06:06

capoden
  • capoden
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Någon mer som har problem med att ftp inte funkar ordentligt i 1.0.05 firmwaren?
Kör windows 7 med core ftp.
Funkade innan, men efter upgradering till 1.0.05 så klipper den filer vid ca 360MB.
Tänkte om fler har problem eller om ngt annat ftp program kanske löser problemet.

Postad 18 november 2011 - 21:59

Abalis
  • Abalis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Installerade den nya Programvaran idag, 1.0.16 har provat hela kvällen nu och är fortfarande inte imponerad, har fortfarande samma problem med att spela upp vissa M2ts filer samt så har det tillkommit mera problem med dessa, får felmedelandet " Sorry, this video cannot be played" på flera, har inte fått detta i den förra Fw. Inga förbättringar på Uppspelning av Mkv filerna heller. Samt så funkar inte heller DTS-HD MA och DTS-HD HR på vissa M2ts. Är skitless på Tvix support och tvix xroid nu, åker ner i kartongen och upp på någon hylla någonstans nu. Blir till att åka och köpa en popcorn hour A-300 i helgen. Antar att det är alldeles försent att lämmna tilbaka skiten nu, har haft den i cirka 2 månader nu.

Postad 19 november 2011 - 09:16

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Installerade den nya Programvaran idag, 1.0.16 har provat hela kvällen nu och är fortfarande inte imponerad, har fortfarande samma problem med att spela upp vissa M2ts filer samt så har det tillkommit mera problem med dessa, får felmedelandet " Sorry, this video cannot be played" på flera, har inte fått detta i den förra Fw. Inga förbättringar på Uppspelning av Mkv filerna heller. Samt så funkar inte heller DTS-HD MA och DTS-HD HR på vissa M2ts. Är skitless på Tvix support och tvix xroid nu, åker ner i kartongen och upp på någon hylla någonstans nu. Blir till att åka och köpa en popcorn hour A-300 i helgen. Antar att det är alldeles försent att lämmna tilbaka skiten nu, har haft den i cirka 2 månader nu.

Håller med dig helt till 100 % jag använder nu min som extern hårddisk funkar bättre som det än som mediaspelare tyvärr

Postad 22 november 2011 - 06:11

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0
Klart att det inte är för sent att reklamera. Om någon expedit skulle börja konstra så är det bara att hänvisa till den digra listan med buggar som redovisas i denna tråd. Du har som konsument rätt att få felen avhjälpta eller få en likvärdig produkt. Ställ inget på hyllan utan använd konsumenttryggheten.

Postad 22 november 2011 - 16:58

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hur fungerar texten när ni ser på BD filmer nu när jag la in den nya 1.0.16 så fungerade texten till viss del bara den hoppar över vissa rader ibland och segt verkar texten vara med att den ligger kvar en stund, kan spola bakåt när filmen går det funkar bara att spola framåt för mig 2x o 4x

Postad 22 november 2011 - 17:11

capoden
  • capoden
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hur fungerar texten när ni ser på BD filmer nu när jag la in den nya 1.0.16 så fungerade texten till viss del bara den hoppar över vissa rader ibland och segt verkar texten vara med att den ligger kvar en stund, kan spola bakåt när filmen går det funkar bara att spola framåt för mig 2x o 4x

För mig funkar mkv filer bara med 2x hastigheten, väljer jag högre så hackar det så in i bomben. Iso filer däremot funkar med 2x-16x i alla fall.

Postad 22 november 2011 - 17:17

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
När jag provar med iso filer så fungerar det i upp till 32x men inte att stega fram med kapitel då slutar den att spela upp filmen

Postad 22 november 2011 - 22:18

Aint2Fat
  • Aint2Fat
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har hittat ett litet plåster på såret för alla som är missnöjda med eran TViX Xroid, installera "AndAppStore", googla efter "1158729.apk" och installera den via AppInstaller i tvixen, detta ger er tillgång till en hel del nya appar och spel!

Postad 27 november 2011 - 10:09

Forshaga
  • Forshaga
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
Nu har jag fått nog, skickade tillbaka min Xroid och beställde en Slim S1 istället.
Kanske köper en Xroid om ett år eller nåt när dom fått till mjukvaran men jag är tveksam till att dom kan lyckas med tanke på hur seg den är.

Postad 03 december 2011 - 09:24

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ingen som hört något nytt om någon ny firmwire är på G, Jag får väl bita i det sura äpplet och köpa något annat tills det går att använda den som en Mediaspelare och inte som jag som använder min som extern hårdisk

Redigerat av mugen, 03 december 2011 - 09:32.

Postad 03 december 2011 - 11:28

Abalis
  • Abalis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Skickade mejl till tvix support idag och frågade om ny Fw, nu en timme senare fick jag svar samt en länk med ny Fw. 1.0.23
Dom säger att dom håller på att förbereda en release för denna nu.
Själv så har jag redan gett upp och köpt en popcorn hour A-300 istället, och den kan man se på film med.

Då webhallen inte godkänner att jag retunerar min tvix så får jag väll behålla den på hyllan i reserv eller nåt tills den duger till något annat än en extern hdd.
Webhallen säger att jag får skicka in den, sen skall dom göra en bedömmning om den skall repareras eller bytas ut, men för min del kan dom byta ut den 17 gånger, kommer ändå inte att funka så länge det inte finns en fungerande Fw, samt så påpekar dom hur mycket det kommer att kosta mig om dom inte hittar något fel.

Länk till nya Fw:
http://demod.dvico.c...roid_1.0.23.fwp

Release Notes for Rev 1.0.23 since Rev 1.0.16
=============================================================
< Tip >
- Press Center Icon (Apps) to use installed applications or Android Applications.
- Press ‘MENU’ button to use variable functions in main screen, file browser or playing mode.

1. Supports TViX Torrent in Apps.
- You can search torrent file and download media file in to TViX without PC.
- Maximum Lists of search are 100 at this version, but we'll increase it soon.
- You can also add your .torrent file. You can download a torrent file from web browser of TViX or PC and then you can add this file.
- Default path of download is HDD_1\STORAGE\Torrent and you can also change download path.
- Maximum number of download is 3.

2. Improves TViX Share
- Auto accept option in TvixShare has been added.
If you check the Auto accept option (Default is off) on the share's setting, anyone can connect this unit without approval. We already prepared tvix12 nickname for your testing.
- Overwrite function of Tvixshare has been added.
In case same file has existed, sometimes download has been stopped for this reason. This problem has been solved.

3. Supports Resume/bookmark page.
- Resume/Bookmark function has been added as a separate UI in list mode and Home application.
- Press BOOKMARK button on the main screen or file browser to open this page.

4. Supports Dynamic animation GUI.
- Updated much more wallpaper, so you can change your wallpaper easily.
(We updated some sample wallpaper on the main screen – MENU-wallpaper,
would you please reply your favorite style of wall paper because we need decide default wall paper?)

5. Trick Playback of Blu-ray/ .ts/ .m2ts/ mpeg files have been supported.
- support FF and rewind up to 32X with all formats.

6. Fixed the problem that vertical application was not control with mouse or Remote.

[ Below issues are improving now. we'll release new firmware after supporting it soon.]
- Supports 1080P 24Hz ( We received 1080P 24Hz patch and integrating code now.)
- Supports multilingual virtual keyboard.
- Supports Upnp connection.
- This version is not available audio multi-tasking.

Postad 03 december 2011 - 15:54

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Alltid något som löste alla mina fel som jag har när jag ser på BD filmer, nu går det att spola både fram och bakåt när man kollar på BD filmer men inte om man vill stega fram ett kapitel då stängs filmen av

Postad 04 december 2011 - 13:15

Murgatroyd
  • Murgatroyd
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Idag kan man köpa TViX Xroid A1 för 990:- hos Webhallen via deras Adventskalender:
http://www.webhallen...ass=julkalender

Kan det finnas för många i lager tro? :unsure: (ca >50st i lager just nu)

Redigerat av Murgatroyd, 04 december 2011 - 13:16.

Postad 04 december 2011 - 13:22

Unregistered47457d0f
  • Unregistered47457d0f
  • Användare

• 228 inlägg
  • 0

Skickade mejl till tvix support idag och frågade om ny Fw, nu en timme senare fick jag svar samt en länk med ny Fw. 1.0.23
Dom säger att dom håller på att förbereda en release för denna nu.
Själv så har jag redan gett upp och köpt en popcorn hour A-300 istället, och den kan man se på film med.

Då webhallen inte godkänner att jag retunerar min tvix så får jag väll behålla den på hyllan i reserv eller nåt tills den duger till något annat än en extern hdd.
Webhallen säger att jag får skicka in den, sen skall dom göra en bedömmning om den skall repareras eller bytas ut, men för min del kan dom byta ut den 17 gånger, kommer ändå inte att funka så länge det inte finns en fungerande Fw, samt så påpekar dom hur mycket det kommer att kosta mig om dom inte hittar något fel.

Länk till nya Fw:
http://demod.dvico.c...roid_1.0.23.fwp

Release Notes for Rev 1.0.23 since Rev 1.0.16
< Tip >
- Press Center Icon (Apps) to use installed applications or Android Applications.
- Press ‘MENU’ button to use variable functions in main screen, file browser or playing mode.

1. Supports TViX Torrent in Apps.
- You can search torrent file and download media file in to TViX without PC.
- Maximum Lists of search are 100 at this version, but we'll increase it soon.
- You can also add your .torrent file. You can download a torrent file from web browser of TViX or PC and then you can add this file.
- Default path of download is HDD_1\STORAGE\Torrent and you can also change download path.
- Maximum number of download is 3.

2. Improves TViX Share
- Auto accept option in TvixShare has been added.
If you check the Auto accept option (Default is off) on the share's setting, anyone can connect this unit without approval. We already prepared tvix12 nickname for your testing.
- Overwrite function of Tvixshare has been added.
In case same file has existed, sometimes download has been stopped for this reason. This problem has been solved.

3. Supports Resume/bookmark page.
- Resume/Bookmark function has been added as a separate UI in list mode and Home application.
- Press BOOKMARK button on the main screen or file browser to open this page.

4. Supports Dynamic animation GUI.
- Updated much more wallpaper, so you can change your wallpaper easily.
(We updated some sample wallpaper on the main screen – MENU-wallpaper,
would you please reply your favorite style of wall paper because we need decide default wall paper?)

5. Trick Playback of Blu-ray/ .ts/ .m2ts/ mpeg files have been supported.
- support FF and rewind up to 32X with all formats.

6. Fixed the problem that vertical application was not control with mouse or Remote.

[ Below issues are improving now. we'll release new firmware after supporting it soon.]
- Supports 1080P 24Hz ( We received 1080P 24Hz patch and integrating code now.)
- Supports multilingual virtual keyboard.
- Supports Upnp connection.
- This version is not available audio multi-tasking.

Reklamera den och begär att häva köpet. Den fungerar ju inte som den är tänkt att fungera. Eller?
En felaktig vara är en vara som är trasig eller som inte stämmer överens med ditt och säljarens avtal. En vara räknas även som felaktig om den inte stämmer överens med den beskrivning du fått av säljaren eller om den inte går att använda för ett särskilt ändamål som du uttryckt för säljaren vid köptillfället.

Postad 05 december 2011 - 23:55

SweNic
  • SweNic
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå på er

Idag så gick jag och köpte mig en Xroid A1 också, måste prova denna Tvix själv när man har läst igenom denna tråd och jag brukar inte ha liknande erfarenheter utav buggar och dylikt.
Men denna gång har Dvico verkligen överträffat sig själva. Jösses, det går inte att använda denna alls idag.
Jag fick den levererad med den första softwaren och den var grymt seg till att börja med samt att det inte gick att spela upp speciellt många filmer och tv-serier med den.
Så jag uppgraderade till 1.0.23 och visst blev den snabbare men inte gick det att titta på filmer... Jag har mappat nätverksenheter och med min gamla 7000 (kaffeburken som jag kallar den) har jag inte problem alls att se dessa filer över nätverket. Nu går det bara inte att se en hel film utan stopp, pauser och krascher. TvixPlayer svarar inte är det vanligaste jag får med helt vanliga filmer i 720p.

Säger det igen.... Jösses! Tur att man fick den för julkalenderpriset på Webhallen för 990kr men inte ens dessa pengar är den värd idag.

CanMan, vad säger ni om en sådan produkt som inte ens mjukvaran är färdigutvecklad på innan den kommer ut på marknaden??

Jag läste eran "test" som ni gjorde i början på denna tråd och det är verkligen inte samma produkt vi har...

//Niclas

Postad 06 december 2011 - 12:18

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hallå på er

Idag så gick jag och köpte mig en Xroid A1 också, måste prova denna Tvix själv när man har läst igenom denna tråd och jag brukar inte ha liknande erfarenheter utav buggar och dylikt.
Men denna gång har Dvico verkligen överträffat sig själva. Jösses, det går inte att använda denna alls idag.
Jag fick den levererad med den första softwaren och den var grymt seg till att börja med samt att det inte gick att spela upp speciellt många filmer och tv-serier med den.
Så jag uppgraderade till 1.0.23 och visst blev den snabbare men inte gick det att titta på filmer... Jag har mappat nätverksenheter och med min gamla 7000 (kaffeburken som jag kallar den) har jag inte problem alls att se dessa filer över nätverket. Nu går det bara inte att se en hel film utan stopp, pauser och krascher. TvixPlayer svarar inte är det vanligaste jag får med helt vanliga filmer i 720p.

Säger det igen.... Jösses! Tur att man fick den för julkalenderpriset på Webhallen för 990kr men inte ens dessa pengar är den värd idag.

CanMan, vad säger ni om en sådan produkt som inte ens mjukvaran är färdigutvecklad på innan den kommer ut på marknaden??

Jag läste eran "test" som ni gjorde i början på denna tråd och det är verkligen inte samma produkt vi har...

//Niclas

Håller med dig helt i allt du skriver och jag betalade tyvärr 2790 för skiten.

Postad 07 december 2011 - 20:52

kewe
  • kewe
  • Forumräv

• 570 inlägg
  • 0
Då jag inte använder den för att streama utan har satt en 2tb hårddisk i den så tycker jag den faktiskt fungerar bra :) Den är betydligt snabbare i menyer och på att ladda filmer än vad min WD är. Sen tycker jag att nätverkshanteringen på den är ett skämt, men har löst det. Men det var mycket lättare att nätverkskonfiguera WD än denna. Så visst den är inte värd sina pengar just nu men jag är nöjd (med hd i) och tror att med lite uppdateringar så kommer den troligtvis bli bra.

Postad 07 december 2011 - 21:03

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Tycker det är skamligt att de fortfarande gör reklam som säger
"Audio Pass-thru - DTS, Dolby Digital, High Definition Audio Pass-thru"

Finns nog en hel del personer som tar för givet att det senare även innefattar det mer använda DTS-HD, och inte bara Dolby HD.

Varför inte bara skriva DOLBY TRUE-HD Pass-Thru, om man inte verkligen vill lura sina kunder ?

Postad 08 december 2011 - 20:14

Unregistereddbe56a93
  • Unregistereddbe56a93
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Jag har haft min tvix 4000 många år nu ok har tänkt länge tänkt byta. Först köpte jag en atv 2 och eftersom den hackade vid uppspelning av 720 p så gick den bort. Sen köpte jag en boxee och den var ganska oki. Det som gjorde att jag inte behöl den var att hängde sig hela tiden och, en annan irriterande grej var att den inte fanns nån avstängnings knapp, så den lämnades tillbaks. Jag har läst tråden om xroid och var bredd på det värsta men när jag såg att webbhallen hade den för 990 så slåg jag till. Har haft den några dagar och den har inte hängt sig. Spelar upp filmer bla 720 p och det är inga problem. Att det inte finns så mycket appar skiter jag i. Så jag är faktist ganska nöjd med den och priset. Det jag skulle vilja få hjälp med är att få art cover o funka och webb remote. Har letat på nätet men får inte det o funka.

Postad 12 december 2011 - 18:09

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
kan ju säga att för 990 kr hade jag ochså varit rätt nöjd men inte när man betalar 2790kr för en så kallad highend produkt och får det man fick........

Postad 12 december 2011 - 18:25

threnode81
  • threnode81
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Det här låter inge vidare! Jag hade tänkt ta med min 6600 till jobbet och köpa mig en Xroid A1 till hemmet istället. Men tack vare den här tråden skippar jag nog den idén.

Postad 12 december 2011 - 23:05

SweNic
  • SweNic
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hallå igen

Kan säga det att jag har stoppat in HDDn som jag hade i min 7000 och provat några filmer där. Och visst, det går att se dem filmerna som ligger på hårddisken och usb-disken men fortfarande skakigt.
Dock, jag har de allra flesta filerna på en nas samt via en annan fristående pc genom NetShare och det är bara att glömma. Det blir så mycket stopp och rebootningar att det går bara inte att se film på det viset.

För att inte tala om xroid apparna... Fattas lite stabilitet hos dessa...

Såg att Dvico ett tag hade fw 1.0.23 uppe på deras sida för download men efter ett par tre dagar hade de tagit bort den igen... De kanske har insett att den inte var riktigt till fylles.

//Niclas

Postad 16 december 2011 - 17:04

SweNic
  • SweNic
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Evening

Nu ligger fw 1.1.2 ute på download sidan hos Dvico

http://demod.dvico.c...id_A1_1.1.2.fwp

Hoppas att det fungerar bättre nu...

//Nic

Postad 17 december 2011 - 10:06

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Någon som provat nya fw´n?
Den går ju inte blixtsnabbt att ladda ner!

Redigerat av Crazyberra, 17 december 2011 - 10:07.

Postad 17 december 2011 - 10:30

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
  • Det var inte direkt något bra med denna nya FW funkar fortfarande inte att stega fram med kapitel och har man en Iso fil med bara filmen så funkar inte texten för mig, men har jag med menyer så funkar texten. Synd med att den inte har något minna vart man slutar att se en DVD film så man snällt spola fram dit man slutade att se filmen. men på Blu-Ray så funkar detta att man får en fråga om man vill börja se där man slutade sist att se den eller att börja om från början på filmen. Är det någon aom har ett bra alternativ till en bra mediaspelare där detta fungerar som jag har problem med ?

Postad 17 december 2011 - 13:19

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
varför satsar de på torrents och share inget som är så djävla viktigt fixa de grundläggande först så man kan använda den + share funktionen hade varit bra om den streama matrialet och inte ladda ner den fixa flash support istället så man kan streama lite internet kanaler och annat lite roligt eller updatera själva android den är ju sten gammal redan när maskinen släptes

hade varit kul bra om man kunde få igång voodler på den?!

Redigerat av loke123, 17 december 2011 - 13:20.

Postad 25 december 2011 - 00:20

Unregisteredaf4241ed
  • Unregisteredaf4241ed
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Alltså jag kan inte koppla min till datorn för att kunna kopiera över FW. Inget händer!

Postad 25 december 2011 - 00:27

Unregistered7ad2a59b
  • Unregistered7ad2a59b
  • Användare

• 236 inlägg
  • 0
Förstår bara inte hur ni orkar med skiten, skaffa ett liv med en annan bättre mediaspelare.

Postad 25 december 2011 - 00:37

Unregisteredaf4241ed
  • Unregisteredaf4241ed
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Jag har gett upp nu! Om den inte ens vill connecta till min dator så skiter jag i det här! Vad krävs för att man ska få reklamera den?
Måste den vara inplastad precis så som när jag köpte den om jag vill reklamera eller räcker det med hårdvaran för att det ska vara okay?

Redigerat av Unregisteredaf4241ed, 25 december 2011 - 00:38.

Postad 25 december 2011 - 09:20

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag har gett upp nu! Om den inte ens vill connecta till min dator så skiter jag i det här! Vad krävs för att man ska få reklamera den?
Måste den vara inplastad precis så som när jag köpte den om jag vill reklamera eller räcker det med hårdvaran för att det ska vara okay?

Jag kunde inte heller det, fick formatera skiten när jag hade den kopplad till TV:n. men jag använder den knappt fattar inte varför den är så seg av sig, hade en 6600 förut som jag sålt tyvärr fan vad jag ångrar detta nu, den funkade kanon

Postad 29 december 2011 - 11:21

mrlins
  • mrlins
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har en fråga till alla Xroid-användare - hur når man nätverksdiskar via fjärren? På min gamla 6500A var det bara att gå till vänster från menyn så kom alla USB/nätdiskar mm upp men det funkar inte i Xroid?! Om jag trycker meny och väljer "devices" så visas bara den interna HDD trors att jag konfigurerat nätverksdiskarna i Samba (och kan pinga dem) . . . Någon?

Postad 29 december 2011 - 12:59

Unregistereddbe56a93
  • Unregistereddbe56a93
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Har du kört mount?

Postad 17 januari 2012 - 15:55

DrBosa
  • DrBosa
  • Lärjunge

• 280 inlägg
  • 0

Läs konsumenköplagen. http://www.konsument...sumentkoplagen/
Vi har ert starkt konsumentskydd i Sverige, mitt tips är att läsa på och använda rättigheterna. Du har lagen på din sida.

Postad 19 januari 2012 - 21:48

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Ny Fw eller rev. ute idag (19/1-12) http://www.tvix.co.k...cs/default.aspx

Release Notes for Rev 1.1.08 since Rev 1.1.02
< Tip >

* If you don't connect HDMI receiver, Please don't change 'HD audio' option (Stay this option to OFF)

1. Supports Upnp network connection

- Press MENU- device on the file list, you can select Upnp device.
- Upnp is not support external subtitle. to use external subtitle, please use NFS or samba connection.
- Some files are not supported trick play( Goto or FF) at this version, we'll improve it soon.

2. Supports the CUE playlist file(.APE, .flac)
- make same file name with .cue and .ape/.flac (ex: aaa.flac, aaa.cue)
- when playing this file, cue TILE is displayed instead of audio file name.

3. Supports the APE music file format.
- Supports the lossless APE music format.
- at this version, it will take some time to load APE format.

4. Fixed the problem that TV resolution was switched to 720P sometimes.

5. Supports TV OUT function
- If you can't see TV screen after booting, you must press the TV Out button on your remote controller repeatedly until you see the screen.

6. Supports Korean virtual keyboard.
- You can insert Korean with remote or mouse.
- Change the language to Korean, you can toggle virtual keyboard between English and Korean.

7. Supports AZERTY keyboard for France.
- If you select the location to France, you can use virtual keyboard of AZERTY and wired/wireless AZERTY keyboard.

8. Registered TViX app remote on the Android market.
- you can download and install the TViX app remote after searching 'tvix' on the Android Market.

9. Changes the default main screen and OSD color.

10. Changes the TViX Torrent location.
- you need install the TViX torrent application on the TViX Market.

11. Fixes the mosaic issue with some video files.

[ Known issues ]

- The File including special symbol such as '#,%" in its name or folder may not playback normally.
- 'Auto Network Disk' will be updated after minor debugging job soon.
- There is known bug that some AVI files encoded with VBR may not audio out after FF or Goto.
- There is known bug that AVI files encoded with Some Super Fast AVI Muxer is not supported with this ver. firmware.

Thanks.

Redigerat av Crazyberra, 19 januari 2012 - 21:53.

Postad 09 februari 2012 - 10:11

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0
Ny firmware 1.2.00
http://www.tvix.co.k...D&pg=1&id=21076

Release Notes for Rev 1.2.00 since Rev 1.1.08
< Tip >

* If you don't connect HDMI receiver, Please don't change 'HD audio' option (Stay this option to OFF)

1. Supports Auto network disk setting

- Displays connected samba or NFS connection.
- You can configure the network disk setting easily and scanned list will be saved.
- You can also use old manual setting in network disk.

< How to use auto network disk>
1) Select Auto Network Disk setting on the Setting-Network Setting on menu.
2) check Use NFS connection or Use Samba Connection. you can also check both.
3) check Always Scan
4) In device manager, Press 'Netdisk_NFS' or 'Netdisk_Samba' for network disk scanning.
while first scanning needs some time, next access will go directly the scanned network disk without re-scanning.
5) We recommend to uncheck 'auto network disc" after first scanning, then next access will show already scanned network disk without rescanning.
* In case of using samba via NFS, you need to register admin account in NFS one time.

2. Fixed the problem that the Youtube was not worked at cover art mode.

3. Improved the GOTO issue in Upnp.

4. Fixed the problem that the MOVIE/MUSIC/PHOTO button was not worked at cover art mode.

5. Fixed the problem that some images were not output at cover art mode.

6. Registered TViX app remote on the App store.
- you can download and install the TViX app remote after searching 'tvix' on the iphone app store now.
- This remote is supporting remote key and mouse control.

Postad 11 februari 2012 - 13:35

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Tycker att den funkar rätt bra nu! Som mediaspelare, det där med apps and shit var väll kanske dömt att
misslyckas när dom bara kör sin egen appstore eller funkar nå annat nu?!.
Äntligen en app till ifånen vilket ifrån man kan styra HELA Xroiden...
Någon som vet om B1:an kommer till Sverige och i så fall när? (fel tråd kanske)

Edit. stavfel.

Redigerat av Crazyberra, 11 februari 2012 - 13:36.

Postad 12 februari 2012 - 16:22

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Märkte även att den skickar vidare DTS-HD Master Audio... :)

Postad 15 februari 2012 - 10:12

Unregistered04df7d78
  • Unregistered04df7d78
  • Forumräv

• 952 inlägg
  • 0
Se separat tråd från kanelbullen. Tvix har konkat. Inga fler mjukvaruuppdateringar lär komma.

Postad 15 februari 2012 - 15:12

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Behövs inte, den e komplett nu! :wacko: :)

Postad 15 februari 2012 - 15:59

mugen
  • mugen
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Det är att ta i tycker jag personligen, funkar inte alls bra med att se film, har testat enbart med filmen utan menyer och då får man inte texten att funka, det gäller både ISO och Video TS filer

Postad 15 februari 2012 - 16:50

Crazyberra
  • Crazyberra
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0

Det är att ta i tycker jag personligen, funkar inte alls bra med att se film, har testat enbart med filmen utan menyer och då får man inte texten att funka, det gäller både ISO och Video TS filer

Ursäkta min dåliga ironi! nä det skulle beövas ett par fw´s till!!! <_<

Postad 16 februari 2012 - 21:08

loke123
  • loke123
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
det var ju inte bra men inte totalt oväntat hoppas nån kan jailbreaka den eller nåt så kanske comunity kan pyssla ihop egna firmwares som open tvix på de gamla burkarna

Postad 19 februari 2012 - 11:30

Unregistereddbe56a93
  • Unregistereddbe56a93
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Vilken tråkig historia

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.