EK
EDIT: Glömde bilden...
Bifogad fil(er)
Redigerat av Unregisteredcec18524, 22 September 2010 - 15:36.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 22 September 2010 - 15:14
Avery Seventeen, jag skulle drista mig att säga att det är bland det bästa ölet jag druckit någonsin, om inte det bästa!
EK EDIT: Glömde bilden... Bifogad fil(er)Redigerat av Unregisteredcec18524, 22 September 2010 - 15:36. Postad 23 September 2010 - 00:04
Jag åker dit varje år, kommer att vara där helgen runt den 7:e, vet inte exakt dag än, jag älskar mässan, förutom livemusiken som är ALLDELES för hög, man kan stå och prata med en importör om ölkvalitet och hur IPA's skiljer sig från lager, och mitt i allt kommer ngn jäkla irländsk rock som dränker ut ALLT. Musiken är trevlig, men för hög... Postad 25 September 2010 - 17:39
Sorry, glömde visst bort att posta vad jag tyckte... Surgern är bra, givetvis inte lika bra som en schysst på kran, men enligt mig och ett par kompisar betydligt bättre än den med patron! Burkarna beställets i 24-pack på systemet, men jag har en känsla av att det kommer att gå åt! Postad 25 September 2010 - 18:38
Just nu finns inget annat än Oktober fest-bier: Löwen, Spaten, Kaltenberg... Thank You Lord
Postad 26 November 2010 - 21:26
Jag har den senaste månaden börjat dricka mer intressant öl eftersom pappa tog mig ut på en ölprövning sist jag besökte honom. Han har hållt på med det ett halvår eller så tror jag.
Är det någon mer än mig som tycker detta är en kul hobby Detta är kvällens för mig:
Postad 26 November 2010 - 21:29
Öl är skoj, för mig blir det kvällen till ära brooklyn lager och innis and gun. Inget tungt men gott
Postad 26 November 2010 - 21:37
Öl, Ale, pils, stout & lager i alla sorter & smaker.. I like.
Gillar tjeckisk öl fantastiskt mycket, dricker väldigt gärna "mainstream" Staropramen. Innis & gun, kilkenny, murphys red är favoriter från "öa" Postad 26 November 2010 - 21:37
Innis har jag druckit. Den är helt ok! Postad 26 November 2010 - 21:48
Testa en brooklyn, rätt bra faktiskt. Skräms inte av den amerikanska flaggan bredvid priset på systemet. Även en blind höna. Funkar bra till kött, helst grillat. Dock ingen "sitta i en timma och bara njuta av smakerna öl"
Postad 26 November 2010 - 22:07
Kul att det fanns fler som diggar öl
Kan säga att ölen var god! Kan återkomma med smakbeskrivning om någon önskar det Postad 26 November 2010 - 22:25
Det är helt wunderbar med öl!
Jag dricker all sorts öl. Det är mest humöret som avgör vad för sort det blir. Utöver det "vanliga" så köper jag ganska ofta dyrare och limiterade sorter. Just nu har jag 2st Nils Oscar Sorachi Blonde, en Fullers Brewers Reserve Limited Edition Oak Aged Ale och en Liefmans Cuvee-Brut hemma. Inget man smäller i sig på en förfest direkt. EDIT: Stavfel Redigerat av ROCA, 26 November 2010 - 22:26. Postad 26 November 2010 - 22:29
Här är mina nya favoriter från Systemet.
'Dugges Lager No.1', 'Bedarö Bitter' och 'Móri - Red ale' Alla dessa är lite grumliga. Dugges, en perfekt sällskapsdryck. Bedarö, perfekt till maten. Móri, går bra som bägge delar. Men denna måste man beställa, minst 24 st. Postad 26 November 2010 - 22:33 Liefmans Cuvee-Brut skulle jag fått hem i denna beställningen som jag plockade ut idag men tyvärr fick jag aldrig den :/ Jag har Det lille bryggeri Lakrids Porter, Blizzard Winter edition och Noir de Dottignies hemma bortsett från Gudelösen Räcker till nästa torsdag iallaf ;Z,,
Redigerat av Sgart, 26 November 2010 - 22:56. Postad 26 November 2010 - 22:53
okej.
Du har iaf lite hemma Jag kan återkomma när jag testat min Liefmans. Postad 26 November 2010 - 22:54 Gör gärna det! Den ska ju dessutom vara godare varm. Jag hade tänkt dricka min Liefman halva kall och halva varm och jämfört. Men nu blir det ju inte så Postad 27 November 2010 - 12:34 Blir den ikväll kan återkomma med intryck. Men den smakar ju antagligen inte pingvinstång Postad 27 November 2010 - 13:30
Min senaste favorit är Spitfire från Shepherd Neame bryggeriet, riktigt god!
Postad 27 November 2010 - 18:39
Kvällens:
Det lille bryggeri Lakrids Porter Hälls upp näst intill svart med cremefärgat skum. ...Lukt: Mestadels humle. Småbränd karaktär. Känner ingen lakrits faktiskt. Smak: Samma som smaken. Mkt humlig och en aning anis i eftersmaken. Jag skulle definitivt inte säga att ölen smakar mkt "lakrits". Detta är dock kall öl och den kan smaka mer lakrits när jag värmt den med händerna lite. Återstår att se. Vid lite varmare kan jag konstatera att den smakar aningen mer anis men också mer Humle. Bifogad fil(er)Redigerat av Sgart, 27 November 2010 - 19:08. Postad 27 November 2010 - 19:59
är det inte så att öl bör drickas ljummen om man skall känna smaker? Har för mig att kyla dödar smaken men kan ha fått det om bakfoten. Dock så dricker jag all öl kyld. Kvällens skörd blir fallen angel samt hell, vem sa att vi inte kan brygga god öl i Sverige?
Postad 27 November 2010 - 20:14
Visst är det så.
Många öl sorter ska man dricka rumstempererat. Ju varmare desto mer smak. Fast ibland är det skönt att "gömma" lite av smaken. Jag dricker 95% av mina öl kylda. Resterande 5% har inte hunnit bli kalla. Svensk öl är väldigt underskattat faktiskt! Jag rekommenderar Nils Oscar, speciellt God Lager. Det är en favorit öl, tillhör lätt top 5 enligt mig. Postad 27 November 2010 - 20:19 Japp så är det. Jag brukar oftast kupa handen om mina ölglas så att de värms upp successivt. Sen finns det till och med öler som helst ska drickas heta. Typ 70 grader. Kan ju tillägga att lakridsportern smakar avsevärt mer anis nu i sista "slumpen" Postad 27 November 2010 - 21:17
Intressant att du nämner det här med ölglas. Jag har bara ett av mina glas kvar, resterande har gått sönder efter diverse blöta kvällar. Hur ska ett bra glas se ut, kalla det ett allround glas som funkar till mest sorters öl om ni förstår mig. Var nere i sommras i lybäck, älskar känslan av att dricka i deras enorma bägare men det är väl knappast optimalt.
Postad 28 November 2010 - 09:17
Nu är inte jag expert just på ölglas men jag råkar bo i en by där en av världens mest uppskattade glas görs Ölglaset på min bild är ett porterglas. Jag använder det till alla öl än så länge. Men det finns andra glas till andra öl också. Om jag ska utgå från min egna glasserie: (Orrefors Difference) Aleglas ![]() Pilsnerglas ![]() En dryck (vin som öl) kan smaka och framförallt lukta olika beroende på hur glaset är utformat. Det har också att göra med hur mkt man häller i glaset. Man ska inte fylla ett glas oavsett om det gäller tex rött vin eller porter. Man blir av med effekten i glaset då som centrerar lukten (det är därför dom är kupade inåt i mynningen) om du kikar på rena provglas till vin tex är de väldigt extremt avsmalnade vid mynningen för att uppnå den effekten. ![]() Den sista där är alltså ett vinglas då, men bara för att visa principen. Jag tror faktiskt jag kommer hålla mig till mitt porterglas rätt länge, jag dricker nästan bara stouts, porter och mörka ales. När jag väl köper ett nytt glas blir det troligen ett Difference Ale. Pilsnerglas skiter jag i Jag tycker det är en fördel om man lätt kan värma sitt öl med handen i sitt glas. Eftersom det faktiskt gör smakskillnad. Det finns säkert någon som kan berätta mer om detta! Postad 28 November 2010 - 12:55
God öl kan man nästan inte dricka för mycket av
Drack häromdagen årets version av Hibernation Ale och den är lika fantastiskt god som vanligt. Mustig, smakrik och bara helt underbar - passar utmärkt till choklad-desserter eller som smuttar-öl Angående temperaturen på öl, så brukar jag tillämpa rödvinsmodellen - in med öl en kylen max 30min innan man ska dricka den, för helt rumstempererad kan göra att smaken blir lite väl "smetig". Postad 28 November 2010 - 19:33
Ett stalltips: Allt från Brasserie Dieu Du Ciel. http://micro.dieuduc...om/en/beers.php
Sitter nu med en Solstice D'hiver, den batchen landade visst på stadiga 10.2% ![]() Devil God: Hoppas du testade Rigor Mortis i Wicked Wines monter, vilken höjdare det är!!!
Rigor_Mortis_ABT.jpg 362.65K
0 Antal nerladdningar
Postad 28 November 2010 - 19:39
Intressant sida! Finns dessa på bolagets best. sort?
Ang. Alen jag drack ikväll var den faktiskt tyvärr en tråkig småhumlig men vattnig ale som saknade karaktär och egentligen något större värde. Tyvärr. Postad 28 November 2010 - 19:40
Sweet, bra tips! Postad 28 November 2010 - 19:45 Solstice D'hiver är det enda som bolaget har just nu, verkligen synd.... så när det är mässa får man trycka i sig av godsakerna så att man får rulla hem istället Postad 28 November 2010 - 19:54 Ska försöka beställa den på tisdag! Tack för tipset! Postad 28 November 2010 - 20:11
Nån som har testat denna?
Postad 28 November 2010 - 20:48 Farsan har druckit den nyligen. Han älskar Great Divides ör. Jag älskar de stouter från dom jag testat än så länge. Redigerat av Sgart, 28 November 2010 - 20:57. Postad 28 November 2010 - 21:45
Great Divide gör riktigt bra såser dom också. Klämde en Hibernation Ale här precis.
Får bli ett hårt pass på gymet,vill inte veta hur många kalorier jag klämt idag Postad 29 November 2010 - 21:27
Kvällens. Blizzard Winter Edition 2010.
Av lukten att döma på denna så är detta en god öl Bifogad fil(er)Postad 29 November 2010 - 21:56
Ja den är riktigt fin. Kan vara den svartaste öl jag sett. Kan hålla glaset mot en lampa och ändå inte se något alls
Är det någon som testat att lagra några år? Alla dessa alkoholstarka bestar ska ju blomma ut en del om de får ligga ett år eller två. Postad 30 November 2010 - 00:05
Kan säga att blizzard var väldigt god. Av de 4 jag tog hem nu senast var nog blizzard den som jag kände var godast. Även om det var "blandad kompott" av Ale, stout och Porter som kanske egentligen borde dömas individuellt men ändå. Min pappa försökte få tag på Blizzard i Göteborg (jag beställde från lagret direkt i Linköping eller vart det nu ligger) men han misslyckades få tag på dom. Han hade tänkt lagra några blizzard då han fått det tipset av andra. Jag ska lägga ny beställning imorgon hade jag tänkt. Ska se om jag kan köpa hem 1-2 extra flaskor blizzard och lagra dom Postad 30 November 2010 - 07:50
Japp, Blizzard är riktigt god. Man kollar ju alltid systembolagets hemsida innan man åker dit. Deras hemsida som för övrigt är väldigt bra tycker jag, Här är godsakerna ( öl då alltså ) som släpps imorgon: Yeti Chocolate Oak Aged Imperial Stout Valsviken Vinterporter There is no Santa Stone Vertical Epic 10 10 10 Stone Old Guardian Barley Wine Stone 14th Anniversary Emperial IPA Samichlaus Bier Rochefort 6 Liefmans Goudenband Fuller's Vintage Ale Aecht Schlenkerla Eiche Doppelbock Länk Jag kommer nog beställa samtliga från USA. Postad 30 November 2010 - 08:04
Hade en liten provning med en polare i söndags.
Vi drack Samuel adams - winter lager Great Divide - Yeti Great Divide - Old ruffian Sigtuna - Black october Flying Dog - K-9 Cruiser Winter Ale Alla finns på bolaget. Gillade Yetin och K-9 bäst av dessa. Provade även en del roliga öl på mässan i örebro för någon helg sen dock lite svårt att komma ihåg alla av någon anledning. Postad 30 November 2010 - 11:37
Vart kan man beställa från USA? Får man det direkt till postens utlämning då? Yetin är grymt god. Det är troligen den godaste stouten jag druckit hittils. Redigerat av Sgart, 30 November 2010 - 11:46. Postad 30 November 2010 - 13:27
Du missförstod mig. Dom där finns ju på systemet. Jag kommer köpa de öl på den listan som är brygda i USA. Postad 30 November 2010 - 13:29 Ahaa då är jag med ;D Postad 30 November 2010 - 13:29
Nu har inte jag provat samtliga av ovanstående men K-9 är riktigt bra. Postad 30 November 2010 - 13:34
K-9 tyckte ja var blaskig?! Det var iofs i samband med lite värre saker. Man kanske måste ge den en chans på egen hand
Postad 30 November 2010 - 13:36
K-9:an ska drickas på egenhand helt klar Postad 30 November 2010 - 14:56
Så är det, ska nämnas att jag drack den när jag redan hade druckit 3 Staropramen också. Som du säger så beror det ju på vad man jämför med och tillfället när man dricker den. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |