Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd Sagemcom RT90-160 HD *

1406 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Problem på RT90-160 HD (118 medlem(mar) har röstat)

Handskakning - HDMI synk

1. Jag har "Handskakningsproblemet" (55 röster [46.61%])

Procent av omröstning: 46.61%

2. Jag har inte "Handskakningsproblemet" (63 röster [53.39%])

Procent av omröstning: 53.39%

Ljud "ur synk" vid uppspelning av inspelat material.

1. Jag har "ljudsynkproblem" (67 röster [56.78%])

Procent av omröstning: 56.78%

2. Jag har inte "ljudsynkproblem" (51 röster [43.22%])

Procent av omröstning: 43.22%

Boxen "hänger sig" - Om inspelning startar när boxen befinner sig i StandBy

1. Min box har "hängt sig" (80 röster [67.80%])

Procent av omröstning: 67.80%

2. Min box har inte "hängt sig" (38 röster [32.20%])

Procent av omröstning: 32.20%

Rösta Gäster kan inte rösta
Sagemcom RT90-160 HD 160GB (Digitalboxar) 2 4,04 (55) Inga priser
Sagemcom RT90-320 HD 320GB (Digitalboxar) 1 4 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 17 november 2010 - 23:46

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Citera(stafli @ Nov 12 2010, 09:47 )
Har hittat en lustig bugg. Tittar jag direkt på Discovery eller Animal Planet, är det inga problem. Spelar jag in någon av dessa kanaler, blir ljudet dock hackat eller försvinner på inspelningen (2-3 sekunder var 10 sekund), och programmet blir omöjligt att se/höra. Detta fenomen uppträder även om jag kör timeshift. Någonting går m a o snett mellan mottagardelen och hårddisken.

Har testat flera andra kanaler (på samma mux och på andra muxar), och ingen av dessa visar samma symptom.

Har samma problem. Spelar också in mycket från TV10 och har problemet med ljudet. Har inte detta problem med min gamla sagem box.

Har skickat ett felanmälan till Sagemcom. Återkommer med svar.

Jag har oxå detta problem. Förutom TV10, så blir det lika dant på Eurosport, Canal+ sport. Men inte på TV4/5 och TV1
Fått något svar från supporten?
Är ända sättet att få ny firmware att vänta på att de skickar ut den över antennen?

Postad 17 november 2010 - 23:52

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Skulle felanmäla ljudproblemet på Sagemcoms supportsida, men hittar inte ens boxen i rullisten...... Är jag blind?

/Peter

Postad 18 november 2010 - 07:36

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • Mästare

• 3 945 inlägg
  • 0

Skulle felanmäla ljudproblemet på Sagemcoms supportsida, men hittar inte ens boxen i rullisten...... Är jag blind?

Varför lägger du inte in Länken till sidan du använt, så andra med lätthet kan testa också?

Postad 18 november 2010 - 08:16

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Min Philips 42" gör exakt samma sak. (har nyaste programvaran i tv,n)
Ogiltligtvideo format, sen blir skärmen blå.
Andra HDMI enheter fungerar i TV,n.
Och jag hittar inte heller modellen på SAGEMS hemsida(support)
Vad ska man ta sig till?

Postad 18 november 2010 - 09:22

Unregistered9b5b42a4
  • Unregistered9b5b42a4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Precis, Kentamagenta. Vad fan ska man göra? Idag ska jag gå med boxen till affären men har inget hopp om hjälp, vill bara testa på fler TV-apparater. Jag ger upp snart och köper en ny TV som jag vet att boxen fungerar med. Det är ju fan att Sagem verkar ha något slags avtal med Boxer om att få leverera boxar. Har man en SWEDX som jag är det slumpmässigt vad som funkar och Sagems box verkar ju inte tillhöra de kompatibla. Intressant att höra att det är problem med Philips också. Uppmanar alla som har samma problem att göra ett inlägg här och tala om vad de har för TV. En kartläggning av problemet kan ju vara till nytta....

Postad 18 november 2010 - 09:51

Unregistered9b5b42a4
  • Unregistered9b5b42a4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Angående Sagem's support - jag ringde dagen efter jag köpte boxen, 2v sedan, och beskrev problemet för en vänlig man. Han sa att boxen är så ny att han måste vidarebefordra frågan till Frankrike. Jag har inte hört av dem igen.

Postad 18 november 2010 - 09:53

palerider1
  • palerider1
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Kör mot LG426100 Scarlet har inga problem med handskakning.
Andra buggar finns så att uppdatering av mjukvaran skulle verkligen behövas.
Mvh Pal

Postad 18 november 2010 - 10:35

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Varför lägger du inte in Länken till sidan du använt, så andra med lätthet kan testa också?

kollade nu på morgonen och hittar nu produkten i rullisten

http://support.sagem...u...e=1&pays=se

Lägger ärende och återkommer när jag fått respons

/Peter

Postad 18 november 2010 - 10:41

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

kollade nu på morgonen och hittar nu produkten i rullisten

http://support.sagem...u...e=1&pays=se

Lägger ärende och återkommer när jag fått respons

/Peter

Det var bara info om produkten, med manualer etc. Nedan länk och telefon samt mail

http://www.sagemcom....php?id=1992&L=0

Sweden : 08-501 11 805
[email protected]

Postad 18 november 2010 - 10:42

Unregisterede08ae2cf
  • Unregisterede08ae2cf
  • Forumräv

• 511 inlägg
  • 0
Problem med Philips...? Läste någonstans i forumet om problem med Philips men minns inte vilken produkt det gällde.

Redigerat av Unregisterede08ae2cf, 18 november 2010 - 10:49.

Postad 18 november 2010 - 10:47

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Problem med Philips...? Läste någonstans i forumet om problem med Philips men minns inte vilken produkt det gällde.

Gissar att det kan ha varit någon/några av Telias boxar för IPTV. Det var en del strul med att använda HDMI från dessa boxar och vissa receivers och om jag minns rätt gällde det även tillsammans med Philips TV.

Postad 18 november 2010 - 11:22

stonegolem
  • stonegolem
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Jag har oxå detta problem. Förutom TV10, så blir det lika dant på Eurosport, Canal+ sport. Men inte på TV4/5 och TV1
Fått något svar från supporten?
Är ända sättet att få ny firmware att vänta på att de skickar ut den över antennen?

Har samma problem som ni och ringde supporten idag.
Enligt snubben som svarade var detta ett känt fel och Sagemcom jobbar på en ny mjukvara.
En work-around skulle vara att låta ljudet på boxen stå på max, och man ska bara justera volymen på TVn eller ljudanläggningen.

Är skeptisk, men ska testa ikväll iallafall... testa gärna ni med...

Postad 18 november 2010 - 12:22

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Har samma problem som ni och ringde supporten idag.
Enligt snubben som svarade var detta ett känt fel och Sagemcom jobbar på en ny mjukvara.
En work-around skulle vara att låta ljudet på boxen stå på max, och man ska bara justera volymen på TVn eller ljudanläggningen.

Är skeptisk, men ska testa ikväll iallafall... testa gärna ni med...

Det kommer inte hjälpa. Jag har i princip haft den på max och reglerat med TV:ns kontroll då volymindikeringen från boxen inte längre visas i TV-fönstret - ännu en bugg...............

Men fick oxå samma svar från supporten som du! De frågade lite runt uppkoppling, märken på TV etc. Så de verkar i alla fall vara på caset

Postad 18 november 2010 - 13:09

Unregistered9b5b42a4
  • Unregistered9b5b42a4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Ja, nu har jag varit i affären och som jag trodde var det inte några problem att koppla boxen via HDMI där. Kommer inte ihåg vad det var för märke men det spelar nog ingen roll så länge det inte är SWEDX (eller Philips).
När jag kom hem och satte i kablarna så kvarstod mitt problem....

Postad 18 november 2010 - 13:16

mrharakiri
  • mrharakiri
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Ja, nu har jag varit i affären och som jag trodde var det inte några problem att koppla boxen via HDMI där. Kommer inte ihåg vad det var för märke men det spelar nog ingen roll så länge det inte är SWEDX (eller Philips).
När jag kom hem och satte i kablarna så kvarstod mitt problem....

Har du testat andra boxar till din tv? Får du samma problem med dom så är det nog tyvärr läge att köpa ny....

Postad 18 november 2010 - 13:23

mrharakiri
  • mrharakiri
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Är fortfarande toknöjd med min box men jag har upptäckt en konstig grej, när jag slår på den har jag alltid 98% signalstyrka och signalkvalitet. Går jag in och kikar efter att den stått på ett tag så har jag 98% signalstyrka men 2% signalkvalitet men bilden är fortfarande superb. Nån som upplever samma problem?

Postad 18 november 2010 - 18:55

Sklodowska
  • Sklodowska
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Precis, Kentamagenta. Vad fan ska man göra? Idag ska jag gå med boxen till affären men har inget hopp om hjälp, vill bara testa på fler TV-apparater. Jag ger upp snart och köper en ny TV som jag vet att boxen fungerar med. Det är ju fan att Sagem verkar ha något slags avtal med Boxer om att få leverera boxar. Har man en SWEDX som jag är det slumpmässigt vad som funkar och Sagems box verkar ju inte tillhöra de kompatibla. Intressant att höra att det är problem med Philips också. Uppmanar alla som har samma problem att göra ett inlägg här och tala om vad de har för TV. En kartläggning av problemet kan ju vara till nytta....

Boxen har problem med HDMI synkningen. Fick svar från Sagen support, dom jobbar på problemet, ska fixas med ny mjukvara, oklart när....

Postad 18 november 2010 - 19:17

Unregistered9b5b42a4
  • Unregistered9b5b42a4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Intressant. Då är frågan bara hur länge man ska vänta. Är det någon som vet hur fort Sagem brukar få fram ny mjukvara?

Postad 18 november 2010 - 21:09

plask49
  • plask49
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Intressant. Då är frågan bara hur länge man ska vänta. Är det någon som vet hur fort Sagem brukar få fram ny mjukvara?

Om man får gå på erfarenheterna från Sagems canal digital box så handlar det om några månader....

Postad 18 november 2010 - 21:39

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Om man får gå på erfarenheterna från Sagems canal digital box så handlar det om några månader....

Några månader?? Det var snabbt. Var har du fått det ifrån???

Postad 18 november 2010 - 22:45

tompa59
  • tompa59
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hej
Har fått strul med min 1 veckor gamla box. Först så sa den att hårddisken var bortkopplad. Kunde ej se vad som fanns inspelat. Gjorde då en fabrikåterställning så nu hittar den hårddisken igen.
Nu fick jag i stället problem med HD-kanalerna. Det tar väldigt lång tid att byta till en sådan. Först så hinner man se infotexten en snabbis, sen blir det blåskärm i c:a 10 sekunder och därefter kommer bilden.
Jag har inte haft dessa problem tidigare, satt nästan och var nöjd men ack den glädje som varar.
Har någon annan haft dessa problem och hur fixade ni dom?

Postad 18 november 2010 - 23:30

JUPI52
  • JUPI52
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej Alla
Min nya box är död från starten. Enda livstecknet är en orangelampa på framsidan samt texten "boot" som lyser blått. Boxers kundtjänst kunde inte hjälpa men enligt dem hade det varit ett samtal till med motsvarande problem under kvällen. Boxer skulle höra av sig inom några dagar.
Min fråga är till er som har fungerande box: Låter inte boxen alls min är knäpptyst?
JUPI52

Postad 19 november 2010 - 06:46

trevik
  • trevik
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har haft min box i ca en o en halv vecka nu. Lite strul har jag haft, men det har löst sig.
Boxen är nästan helt tyst, fantastikt!!
I början kunde jag inte gå in o göra favoritlistor, boxen hängde sig när man skulle klicka fram alla kanaler som man väljer från. Ringde till supporten, det första han sa -vad har du för signastyrka? 98% styrka + 98% kvalite.
Han trodde att det var detta som gjorde att boxen hänger sig.
Jag vred utomhusantennen lite år "fel" hål, då sjönk signalstyrkan. Optimal styrka ska vara 65-80% enligt sagem.
Samma fel ändå!!
Ringde igen....då frågade han mig om jag hade HDMI-kabel eller scart? Båda sa jag, eftersom jag har en sändare som sänder bild o ljud till sovrummet. OBS, detta var inte bra, måste vara det som var felet....o visst var det så, delvis.
Kopplade bort scarten och boxen fungerade MYCKET snabbare o bättre utan hängningar....
Men jag vill ju kunna se TV i sovrummet så jag började "grejja" lite med inställningarna för bilden. Scartinställningen stog på RGB, ändrade detta till PAL, då funkade allt igen, men scarten kopplad, inga hängningar!!
Har ni problem med boxen, kolla scartinställningen!!

//Micke

Postad 19 november 2010 - 07:39

plask49
  • plask49
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Några månader?? Det var snabbt. Var har du fått det ifrån???

Läs denna tråden, ganska lång f u. https://www.minhembi...howtopic=171163
Suck, har båda boxarna...

Postad 19 november 2010 - 09:53

kentamagenta
  • kentamagenta
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Angående att det inte blir bild så har dom problem med mjukvaran. Enligt Sagemcom support jobbar dom på en lösning i Frankrike tillsammans med dom märken där det inte är kompatibelt.
Jag har ringt runt till både Boxer och Sagencom. Boxer är katastråf när det gäller support. Jag har informerat dom mer än va dom kan informera mig. Dom kan inte svara på något om den nya boxen. Dom hänvisar en att själv kontakta Sagemcom (!) Upplös dom då att jag faktiskt köpt boxen av "boxer" och INTE Sagemcom. Men det slutade att jag ringde själv för att själv få klarhet i hur det står till.
Sagemcom kunde inte inormera mig när programvaran kom.
Men enligt uppgifter av Boxer, så ska det komma en ny mjukvara Dec-Jan....men de vet man aldrig.

Sagemcom tar tacksamt emot information om vilka modeller det inte fungerar mot. 08-50111805

Postad 19 november 2010 - 10:07

Green Machine
  • Green Machine
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Jag har exakt samma problem med Sagemcoms box RT90-160 HD som vissa andra här på forumet. Vid uppspelning av inspelat material så hackar ljudet eller hörs inte alls. Signalstyrkan är hög, 98%.

Jag ringde först Boxer som vidarebefordrade mig till Sagemcoms support (08-501 11 805).

Idag, 09.05, ringde jag Sagemcoms support som säger att de har fått in flera klagomål på denna typ av problem. De jobbar på en mjukvaruuppdatering som "kommer att ta en viss tid, räkna med efter nyår". Han föreslog att jag skulle dämpa signalstyrkan till 65-85% men samtidigt sa han att han inte var säker på om det var signalstyrkan som var orsaken till ljudproblemen vid uppspelning. Oavsett om dämpningen hjälper eller inte menade han så måste jag få ner signalstyrkan för att på sikt inte skada boxen.

Det verkar som åtminstone en person här har fått sitt problem avhjälpt med hjälp av signalstyrkedämpning. När jag fått hem min dämpare och testat återkommer jag om det fungerar även för mig.

Postad 19 november 2010 - 10:22

stafli
  • stafli
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Jag har exakt samma problem med Sagemcoms box RT90-160 HD som vissa andra här på forumet. Vid uppspelning av inspelat material så hackar ljudet eller hörs inte alls. Signalstyrkan är hög, 98%.

Jag ringde först Boxer som vidarebefordrade mig till Sagemcoms support (08-501 11 805).

Idag, 09.05, ringde jag Sagemcoms support som säger att de har fått in flera klagomål på denna typ av problem. De jobbar på en mjukvaruuppdatering som "kommer att ta en viss tid, räkna med efter nyår". Han föreslog att jag skulle dämpa signalstyrkan till 65-85% men samtidigt sa han att han inte var säker på om det var signalstyrkan som var orsaken till ljudproblemen vid uppspelning. Oavsett om dämpningen hjälper eller inte menade han så måste jag få ner signalstyrkan för att på sikt inte skada boxen.

Det verkar som åtminstone en person här har fått sitt problem avhjälpt med hjälp av signalstyrkedämpning. När jag fått hem min dämpare och testat återkommer jag om det fungerar även för mig.

Jag har fått hjälp av dämparen i form av att den inte längre låser sig i samband med inspelning. Däremot hackar fortfarande ljudet när man tittar på inspelat material från vissa kanaler.

Postad 19 november 2010 - 10:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Han föreslog att jag skulle dämpa signalstyrkan till 65-85% men samtidigt sa han att han inte var säker på om det var signalstyrkan som var orsaken till ljudproblemen vid uppspelning. Oavsett om dämpningen hjälper eller inte menade han så måste jag få ner signalstyrkan för att på sikt inte skada boxen.

Den killen vet inte vad han snackar om så ta övriga upplysningar från honom med en nypa salt. Sagemboxar har förvisso ofta strulat på olika sätt om signalstyrkan varit hög så du gör säkert rätt i att åtgärda det, men att det skulle skada boxen är bullshit.

Postad 19 november 2010 - 11:50

muppen_
  • muppen_
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Jag har fått hjälp av dämparen i form av att den inte längre låser sig i samband med inspelning. Däremot hackar fortfarande ljudet när man tittar på inspelat material från vissa kanaler.

vilka kanaler har du problem med? Tänkte jämföra för att se om man kan hitta nån gemensam nämnare.....
själv har jag haft problem med TV10, Canal+ Sport, Eurosport, so far

Postad 19 november 2010 - 11:55

stafli
  • stafli
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

vilka kanaler har du problem med? Tänkte jämföra för att se om man kan hitta nån gemensam nämnare.....
själv har jag haft problem med TV10, Canal+ Sport, Eurosport, so far

De jag upptäckt är: Discovery, Animal Planet och TV10.

Postad 19 november 2010 - 12:41

Unregistered508e5cf4
  • Unregistered508e5cf4
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Oavsett om dämpningen hjälper eller inte menade han så måste jag få ner signalstyrkan för att på sikt inte skada boxen.

LOLOLOLOL, Herregud!! Vad är det för folk som sitter på vissa tjänster. Ingen idé att ringa Sagemsupport då alltså.

Postad 19 november 2010 - 14:42

hasuse
  • hasuse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

De jag upptäckt är: Discovery, Animal Planet och TV10.

Samma problem här, vid uppspelning av inspelade program från mux 4, Västerås Lillhärad, hackar ljudet. Boxen visar också för hög signalstyrka på dessa kanaler :unsure:

Postad 19 november 2010 - 16:23

plask49
  • plask49
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Samma problem här, vid uppspelning av inspelade program från mux 4, Västerås Lillhärad, hackar ljudet. Boxen visar också för hög signalstyrka på dessa kanaler :unsure:

Mux 4 Jönköping samma problem. Däremot är signalstyrkan som den ska (enligt boxen). Underligt att samma kanaler/mux ställer till bekymmer på olika ställen. Kan knappast ha med signalstyrkan att göra, eller?

Postad 19 november 2010 - 16:28

stafli
  • stafli
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Mux 4 Jönköping samma problem. Däremot är signalstyrkan som den ska (enligt boxen). Underligt att samma kanaler/mux ställer till bekymmer på olika ställen. Kan knappast ha med signalstyrkan att göra, eller?

Nej, jag tror inte att fenomenet med hackande ljud har med signalstyrkan att göra. Jag hade problemet redan innan jag dämpade signalen. Däremot var det annat strul som försvann när dämparen kom på plats.

Postad 19 november 2010 - 17:36

keipor
  • keipor
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Halloj.

Fick hem en RT90-160 HD i förra veckan som jag kör via HDMI, bild och installation har fungerat bra, men har märkt ett problem. När jag byter kanal så blir allt ljud i "slowmotion", låter helmysko. Testat att fabrikåterställa den, testat alla HDMI-uttag i TV:n utan framsteg. Byter jag mellan 720p/1080i/1080p så får jag tillbaka ljudet på den kanalen som är aktiv, tills jag byter kanal, då återkommer samma problem. Dvs jag kan se på en kanal, sen byta kanal, ljudet blir helskumt, jag måste starta om lådan/byta mellan 720p/1080i/1080p. Testat att ändra runt bland lite olika inställningar, ljud/bild.

Ringde supporten på Boxer, kom tyvärr till en tjej som direkt sa att hon skulle skicka iväg några papper så en tekniker fick komma och titta på det. Googlat runt men inte hittat något som stämmer med mitt problem. Kan det vara värt att slå en pling till Sagem-supporten?

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Postad 19 november 2010 - 18:03

Green Machine
  • Green Machine
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Halloj.

Fick hem en RT90-160 HD i förra veckan som jag kör via HDMI, bild och installation har fungerat bra, men har märkt ett problem. När jag byter kanal så blir allt ljud i "slowmotion", låter helmysko. Testat att fabrikåterställa den, testat alla HDMI-uttag i TV:n utan framsteg. Byter jag mellan 720p/1080i/1080p så får jag tillbaka ljudet på den kanalen som är aktiv, tills jag byter kanal, då återkommer samma problem. Dvs jag kan se på en kanal, sen byta kanal, ljudet blir helskumt, jag måste starta om lådan/byta mellan 720p/1080i/1080p. Testat att ändra runt bland lite olika inställningar, ljud/bild.

Ringde supporten på Boxer, kom tyvärr till en tjej som direkt sa att hon skulle skicka iväg några papper så en tekniker fick komma och titta på det. Googlat runt men inte hittat något som stämmer med mitt problem. Kan det vara värt att slå en pling till Sagem-supporten?

Någon som har någon aning om vad det kan vara?

Jag tycker helt klart det är värt att ringa till Sagem-supporten. Inte för att få hjälp här och nu, men för att förmedla vilka strul som uppstår med boxen så att de (förhoppningsvis, någon gång innan jag går i pension om 32 år) kan åtgärda felen.

Postad 20 november 2010 - 14:46

Sklodowska
  • Sklodowska
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Kan inte längre se MTVN HD eller National Geographic HD. Får upp en ruta om att de inte ingår i mitt abbonemang. Boxer support skulle skicka nåt papper till mig så att jag kan ta hem en tekniker. Vad nu det skulle hjälpa, alla andra kanaler i abbonemanget fungerar, de två HD kanalerna har fungerat tidigare. Måste vara någon kod som inte skickas ut som den ska. Någon annan med samma problem?

Postad 20 november 2010 - 16:58

stafli
  • stafli
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Kan inte längre se MTVN HD eller National Geographic HD. Får upp en ruta om att de inte ingår i mitt abbonemang. Boxer support skulle skicka nåt papper till mig så att jag kan ta hem en tekniker. Vad nu det skulle hjälpa, alla andra kanaler i abbonemanget fungerar, de två HD kanalerna har fungerat tidigare. Måste vara någon kod som inte skickas ut som den ska. Någon annan med samma problem?

Jag har samma problem. Ringde Boxer tre gånger igår, och surnade till efter tre olika svar. Skrev ett inlägg på Fairshopping: http://www.fairshopp...nions/view/9203

Postad 20 november 2010 - 17:17

falconetti
  • falconetti
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Jag har också råkat ut för det här och varit i kontakt med Boxer-supporten ett par gånger. Dock utan att surna till eftersom det inte skulle föra saken framåt. De har gjort felanmälan. Jag återkommer om/när det händer nåt positivt.....

Postad 21 november 2010 - 21:41

peliasson7
  • peliasson7
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har ni sett denna?
http://butik.limmare...

Limmared säger att 320 GB varianten börjar säljas 1 December.

Sökte lite på google också på sagem rt-90-500 och där får man ett antal träffar. Men denna verkar vara "Freeview"...
Ser inte det ut som att det kommer en 500GB också inom kort????

Föresten är det någon som provat att sätta i en egen större disk i RT-90?
Vad är det för storlek 2.5 eller 3.5 tum?

Peliasson7

Postad 22 november 2010 - 10:01

Unregistered9b5b42a4
  • Unregistered9b5b42a4
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag har också tappat MTV HD och National Geographic HD. Jag ringde och de sa att det räckte att rycka ut sladden 10 sek och starta om - inte! Märkligt fel.
Så gav jag upp att få se HDTV på min SWEDX och köpte en Samsung 42PC450. Som väntat fungerade HDMI-anslutning utan problem. Däremot verkar det här med signalstyrkan vara känsligt, som många vittnat om här. Tycker det är bedrövligt att man ska behöva köpa en dämpare för att signalen är för stark! Kanske en bordsantenn ger tillräckligt dålig signal....

Postad 22 november 2010 - 13:29

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0

Jag har också tappat MTV HD och National Geographic HD. Jag ringde och de sa att det räckte att rycka ut sladden 10 sek och starta om - inte! Märkligt fel.
Så gav jag upp att få se HDTV på min SWEDX och köpte en Samsung 42PC450. Som väntat fungerade HDMI-anslutning utan problem. Däremot verkar det här med signalstyrkan vara känsligt, som många vittnat om här. Tycker det är bedrövligt att man ska behöva köpa en dämpare för att signalen är för stark! Kanske en bordsantenn ger tillräckligt dålig signal....

Jag väntar min box nu i veckan, vad jag har förstått så är det väldiga problem med den.

Jag bor i ett hus utanför Halmstad där har jag fått sätta en antennförstärkare för annars hade vi inga kanaler, men ska jag nu helt plötsligt dämpa signalen?
Låter ju helskumt.
Vad är det för dämpare alla pratar om?

Är det någo jag ska tänka på vid instalationen av boxen? eller andra tips?

Det är en Sagemcom RT90 160 HD Inspelningsbar HD-box

Postad 22 november 2010 - 14:07

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Jag bor i ett hus utanför Halmstad där har jag fått sätta en antennförstärkare för annars hade vi inga kanaler, men ska jag nu helt plötsligt dämpa signalen?
Låter ju helskumt.

Tyvärr ett känt problem med Sagem, men det drabbar bara den som har relativt stark signal från antennen, så det är alltså inte säkert att du behöver göra något. Många antennförstärkare har ju ställbar förstärkning så skulle det bli problem så kan det räcka att sänka förstärkningen.

Är det någo jag ska tänka på vid instalationen av boxen? eller andra tips?

Installera som vanligt och kolla vilken signalstyrka boxen rapporterar (skulle väl hålla sig under 85% enligt rekommendation från Sagem tror jag). Är det för högt så får du göra något åt det, om möjligt skruva ner förstärkning, annars köpa en dämpsats och koppla i serie med antennkabeln till boxen.

Postad 22 november 2010 - 14:25

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0

Tyvärr ett känt problem med Sagem, men det drabbar bara den som har relativt stark signal från antennen, så det är alltså inte säkert att du behöver göra något. Många antennförstärkare har ju ställbar förstärkning så skulle det bli problem så kan det räcka att sänka förstärkningen.

Installera som vanligt och kolla vilken signalstyrka boxen rapporterar (skulle väl hålla sig under 85% enligt rekommendation från Sagem tror jag). Är det för högt så får du göra något åt det, om möjligt skruva ner förstärkning, annars köpa en dämpsats och koppla i serie med antennkabeln till boxen.

Tackar.
Ja jag får väl se när jag får hem boxen, tyvärr har jag inte en tv som stödjer full hd ännu ändå, har en gammal plasma, men är på full jakt efter en bra backlight led tv.

Det som är problemet är väl att jag har 2 barn med varsin box och tv på sina rum och antenförstärkaren är ju kopplad direkt där antennen går in i huset dvs vid splittern, så sänker jag styrkan på den så sänks även styrkan på deras tv.

Kanske man får sätta en dämparen vid våran antenn i vardagsrummet då? vad är det för dämpare du pratade om, har du någon länkl till en sådan?

Postad 22 november 2010 - 14:36

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2 230 inlägg
  • 0

Det som är problemet är väl att jag har 2 barn med varsin box och tv på sina rum och antenförstärkaren är ju kopplad direkt där antennen går in i huset dvs vid splittern, så sänker jag styrkan på den så sänks även styrkan på deras tv.

Tja, innan du fått boxen vet du ju inte om du har något problem alls. Skulle du behöva sänka förstärkningen en liten aning så är det ju inte säkert att de övriga mottagarna protesterar mot det. Kort sagt, måla inte f-n på väggen, du kanske inte har något problem.

Kanske man får sätta en dämparen vid våran antenn i vardagsrummet då? vad är det för dämpare du pratade om, har du någon länkl till en sådan?

Enklast då den har samma kontaktstandard som boxen är den från Digitaltevexperten. Tidigare i tråden fanns hänvisat till en från Kjelle som dock har F-kontakter så att det behövs lite övergångar. Finns kanske billigare prylar att få tag på, har inte kollat så noga.

Postad 22 november 2010 - 14:41

mstoltz
  • mstoltz
  • Über-Guru

• 12 727 inlägg
  • 0
Absolut. Som du sa det kanske inte är några problem alls, man vet ju aldrig förrän man testat, men bra att vara uppdaterad på vilka problem som "Eventullt" kan uppstå :P

Tack för svaren

Postad 23 november 2010 - 10:06

tamias
  • tamias
  • Lärjunge

• 258 inlägg
  • 0
Jag har fått hem min box och kopplade in den igår. Det gick delvis åt skogen. Kanalsökningen gick bra, till skillnad från min (snart återlämnade) DILOG 655 så hittade den alla kanaler. Menyerna är snabba och EPG:n ok, men Dilogens EPG är bättre.

Jag har kopplat in mina mediaprylar till min Pioneerreciever VSX-917 och kör vidare en komponent- och en HDMI-kabel till min projekor Benq W500. Fick inte HDMI att funka, så jag testade att koppla boxen direkt till projektorn. Då fick jag bild på projektorn, riktigt bra dessutom. Kör 720P. MEN ett stort problem, då och då försvinner bilden. Det blir först myrornas krig några sekunder, sedan blå bild några sekunder följt av en förvrängd bild. Till slut så kommer bilden tillbaks. Mycket irriterande....

Men ljudet, som jag kopplat koaxialt till recievern, fortsätter hela tiden,

I övrigt är jag mycket nöjd efter första dygnet!

Redigerat av tamias, 23 november 2010 - 10:08.

Postad 23 november 2010 - 10:51

matbl
  • matbl
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Jag har kopplat in mina mediaprylar till min Pioneerreciever VSX-917 och kör vidare en komponent- och en HDMI-kabel till min projekor Benq W500. Fick inte HDMI att funka, så jag testade att koppla boxen direkt till projektorn. Då fick jag bild på projektorn, riktigt bra dessutom. Kör 720P. MEN ett stort problem, då och då försvinner bilden. Det blir först myrornas krig några sekunder, sedan blå bild några sekunder följt av en förvrängd bild. Till slut så kommer bilden tillbaks. Mycket irriterande....

Låter som ett HDMI/HDCP-synk-problem.

Jag tror jag måste utfärda en varning som kanske åtminstonde någon läser innan de köper denna box.

VARNING! Den här boxen är full av problem/buggar som för många gör den oanvändbar.

Postad 23 november 2010 - 11:14

micke_011
  • micke_011
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Har som så många nu haft boxen ett tag (köpte två stycken, en för 995 och en för 1495 i samband med att vi band oss på 24 månader) och tycker att det är en bra box jämfört med vår gamla DTR-94160, tystare, mindre ful..men som alla andra Sagem-produkter lider den av ofärdig programvara och jag saknar ett par funktioner som den förra hade, framför allt bild-i-bild, men också att text-tv-funktionen verkar ha ett minne på ungefär 4 kbyte eftersom den börjar bläddra så snart jag bytt sida ett par gånger!

Annars är den som sagt buggig som alla skrivit innan mig, framför allt stör jag mig på handskakningen mellan boxen och min receiver (Pio AX2AS), hoppas det kommer en fix på det vad det lider.. I övrigt är det bra bild i såväl SD som HD, smutt med HDMI och ett litet plus för att jag slapp programmera om receiver-fjärren då det verkar vara i stort sett identiska fjärr-kommandon i nya boxen som i den gamla :)

Postad 23 november 2010 - 16:43

cadwal
  • cadwal
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har stött på att boxen inte gör passthrough på antennsignalen när den står i standbyläge, bara när den är påslagen?

Då faller ju liksom idén med en in- och en utgång för antennen :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.