Synology Disk Station DS211j
716 svar till detta ämne
Postad 09 February 2012 - 13:11
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Enklast är att när du kommer hem annars bara surfa mot www.whatismyip.com Japp du kan lägga till /Musik (obs forwardslash) efteråt om du vill.
Jag har varit inne på www.whatismyip.com några gånger, men trodde att det var min dators IP och inte routerns eller NAS:ens IP som visades där. Jag är ganska säker på att adressen ändras varje gång jag surfar in där.
Postad 09 February 2012 - 13:15
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Jag har varit inne på www.whatismyip.com några gånger, men trodde att det var min dators IP och inte routerns eller NAS:ens IP som visades där. Jag är ganska säker på att adressen ändras varje gång jag surfar in där.
Det är routerns adress på utsidan (eftersom du använder NAT). Det är den du måste ansluta till utifrån. Din port forwarding berättar för routern vilken maskin på insidan (d.v.s. NASen) som ska få anropen på port 21 (vilket den omöjligt kan veta annars). Glöm inte att forwarda din passive range också!
Postad 09 February 2012 - 13:25
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Ni är jättehyggliga som hjälper mig!
Men jag tror ju som sagt att min adress ändras varje gång. Den interna är alltid samma, men den utåt som börjar på 8x.....nånting tror jag ändras. Bör jag kanske skapa ett dyndns konto i NAS:en? Löser det problemet?
Postad 09 February 2012 - 13:49
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ni är jättehyggliga som hjälper mig! 
Men jag tror ju som sagt att min adress ändras varje gång. Den interna är alltid samma, men den utåt som börjar på 8x.....nånting tror jag ändras. Bör jag kanske skapa ett dyndns konto i NAS:en? Löser det problemet?
Skapa då ett dyndns isf www.dyndns.com (gratis) Synology har väl också ngt som heter EZ-internet (ngn slags wizard som hjälper till med detta) Dynamic DNS löser ditt problem med att din externa IP ändras då din NAS kommer uppdatera dyndns om din externa IP ändras.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 09 February 2012 - 13:52.
Postad 09 February 2012 - 18:30
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Det gick inte att skapa konto www.dyndns.com. Däremot så har jag skapat ett på redirectme.net genom EZ-guiden i NAS:en. Jag skrev sedan "mitt värdnamn:5000" i adressfältet i webläsaren och så vips så kom jag in i NAS:en. Dock så går det segt att navigera där inne. Jag testar att ladda hem ett filmklipp till hårddisken och ligger på drygt 50 kB/sek!! Jag har alltså kopplat ner internetanslutningen hemma och surfar genom mitt smartphone nu. Jag vet inte om det går snabbare med FTP? Vet inte om det är smidigare heller med FTP? Vad tycker ni andra? Hur har ni gjort för att komma åt filerna utifrån? En stor fördel genom att komma in i NAS:en är att jag kan lägga till torrents till nedladdningsstationen.
Postad 09 February 2012 - 23:36
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Det gick inte att skapa konto www.dyndns.com. Däremot så har jag skapat ett på redirectme.net genom EZ-guiden i NAS:en. Jag skrev sedan "mitt värdnamn:5000" i adressfältet i webläsaren och så vips så kom jag in i NAS:en. Dock så går det segt att navigera där inne. Jag testar att ladda hem ett filmklipp till hårddisken och ligger på drygt 50 kB/sek!! Jag har alltså kopplat ner internetanslutningen hemma och surfar genom mitt smartphone nu. Jag vet inte om det går snabbare med FTP? Vet inte om det är smidigare heller med FTP? Vad tycker ni andra? Hur har ni gjort för att komma åt filerna utifrån? En stor fördel genom att komma in i NAS:en är att jag kan lägga till torrents till nedladdningsstationen.
Tja beror ju lite på din teleoperatör 50kb/s är ca 0,4Mbit och det kan ju tänkas att det är din gräns för datatrafik. Jag kör uteslutande FTP när jag hämtar filmer och annat från min NAS när jag tex är på landet, har även FTP konton till ett antal polare som också går in och hämtar det dom vill ha via FTP. Browsa NAS över Edge eller 3G kan nog gå slött som du upplever det. Testa köra FTP när du är på jobbet istället eller hemma hos en polare (tänk även på att din upload hastighet också har betydelse)
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 09 February 2012 - 23:36.
Postad 10 February 2012 - 08:51
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Nu är jag på jobbet och kom in på DSM genom att skriva adressen i adressfältet. Jag testar att ladda hem ett filmklipp, men kommer bara upp i 70-80 kB/sek. Nu kör jag iof trådlöst om det kan spela någon roll, men det kommer jag ju nästan alltid att göra när jag vill komma åt filerna utifrån. Jag använder då min telefon som modem t.ex. när jag är på landet och vill se en film. Tyvärr som det är nu så känns det ju ganska meningslöst. Man vill ju inte vänta 8-10 timmar på att kunna ladda hem en film till hårddisken. Ska det verkligen vara så? Att komma åt filerna utifrån var en stor anledning till att jag köpte en NAS, men nu kan man ju typ bara kolla på något word-dokument.
Postad 10 February 2012 - 11:05
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Nu är jag på jobbet och kom in på DSM genom att skriva adressen i adressfältet. Jag testar att ladda hem ett filmklipp, men kommer bara upp i 70-80 kB/sek. Nu kör jag iof trådlöst om det kan spela någon roll, men det kommer jag ju nästan alltid att göra när jag vill komma åt filerna utifrån. Jag använder då min telefon som modem t.ex. när jag är på landet och vill se en film. Tyvärr som det är nu så känns det ju ganska meningslöst. Man vill ju inte vänta 8-10 timmar på att kunna ladda hem en film till hårddisken. Ska det verkligen vara så? Att komma åt filerna utifrån var en stor anledning till att jag köpte en NAS, men nu kan man ju typ bara kolla på något word-dokument. 
Vad har du för bredbandsanslutning hemma då, har du tex 8/1 så kan du inte räkna med mycke högre hastigheter än 70-80kb/s.
Postad 10 February 2012 - 12:34
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Jag har adsl 8MB från Tele2. Är det acceptabel hastighet då?
På jobbet nu vet jag inte, men nog borde vi ha snabbare här.
3G över telefonen kanske inte heller går snabbare?
Postad 10 February 2012 - 12:39
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Det är upp-hastigheten som spelar roll (antagligen 1 Mbit), inte nerhastigheten (8 Mbit). Hur du kopplar upp dig i andra änden spelar heller ingen roll sålänge det är snabbare än din uppkoppling, din uppladdningshastighet kommer sätta gränsen. Så ja, det är nog ungefär vad du kan förvänta dig.
Postad 10 February 2012 - 12:47
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Som bittermelon säger så är det din upphastighet som är relevant. Kör ett tptest när du kommer hem www.tptest.seKolla vilken upphastighet du får, hamnar det värdet runt 0.8-1.0 mbit så kan du tyvärr inte räkna med högre hastigheter än ca 80-120kb/s.
Postad 10 February 2012 - 12:57
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Ok, det kanske är så. Skönt att veta att jag kanske inte gjort något fel iaf då.
Att föra över filer genom att använda FTP "Lägg till nätverksplats" (som jag ännu inte lyckats med) borde väl också ge samma hastighet som att föra över genom DSM på NAS:en?
Postad 10 February 2012 - 13:04
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ok, det kanske är så. Skönt att veta att jag kanske inte gjort något fel iaf då.
Att föra över filer genom att använda FTP "Lägg till nätverksplats" (som jag ännu inte lyckats med) borde väl också ge samma hastighet som att föra över genom DSM på NAS:en?
använda FTP "Lägg till nätverksplats" ger samma hastighet som om du skulle använda en vanlig ftp klient tex filezilla.
Postad 10 February 2012 - 15:38
Man United
-
Man United
-
Amatör
-
-
98 inlägg
Som bittermelon säger så är det din upphastighet som är relevant.
Kör ett tptest när du kommer hem www.tptest.se
Kolla vilken upphastighet du får, hamnar det värdet runt 0.8-1.0 mbit så kan du tyvärr inte räkna med högre hastigheter än ca 80-120kb/s.
Men nu sitter jag på jobbet och laddar hem från NAS:en. Jag ligger på 70-80 KB/s. När jag kör www.tptest.se så får jag: Ta emot filer: 6,09 Mbit/s Skicka filer: 5,91 Mbit/s Är det fortfarande normalt? Eller ni kanske menar att det hela tiden är bredbandet hemma som spelar roll eftersom NAS:en är där?
Postad 10 February 2012 - 16:03
a_Warlock
-
a_Warlock
-
Användare
-
-
248 inlägg
Klara denna IP-telefoni?
Det gäller och veta vilket form tråd man är i. Sorry.
Redigerat av a_Warlock, 11 February 2012 - 00:09.
Postad 10 February 2012 - 18:57
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Men nu sitter jag på jobbet och laddar hem från NAS:en. Jag ligger på 70-80 KB/s. När jag kör www.tptest.se så får jag: Ta emot filer: 6,09 Mbit/s Skicka filer: 5,91 Mbit/s
Är det fortfarande normalt? Eller ni kanske menar att det hela tiden är bredbandet hemma som spelar roll eftersom NAS:en är där? 
Precis det är din UPPhastighet hemma som begränsar dig.
Postad 10 February 2012 - 19:24
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Eller ni kanske menar att det hela tiden är bredbandet hemma som spelar roll eftersom NAS:en är där? 
Ja. Det kan aldrig gå snabbare än den långsammaste länken i kedjan. På jobbet kan du ta emot med max 6 Mbit/s, men det spelar ingen roll om du bara har 1 Mbit/s upp hemma. Kör tptest (eller ännu enklare, bredbandskollen.se) hemma istället så förstår du vad jag menar. Hade det varit tvärt om (1 Mbit/s på jobbet och 6 Mbit/s hemma) så hade det varit bredbandet på jobbet som varit avgörande.
Postad 10 February 2012 - 19:57
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ja. Det kan aldrig gå snabbare än den långsammaste länken i kedjan. På jobbet kan du ta emot med max 6 Mbit/s, men det spelar ingen roll om du bara har 1 Mbit/s upp hemma. Kör tptest (eller ännu enklare, bredbandskollen.se) hemma istället så förstår du vad jag menar. Hade det varit tvärt om (1 Mbit/s på jobbet och 6 Mbit/s hemma) så hade det varit bredbandet på jobbet som varit avgörande.
tptest = bredbandskollen :-)
Postad 10 February 2012 - 22:30
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
tptest = bredbandskollen :-)
Ja och nej. Tptest är programmet man laddar ner, det jag syftade på var att man lika gärna kan använda flashen på förstasidan.
Postad 11 February 2012 - 00:00
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Ja och nej. Tptest är programmet man laddar ner, det jag syftade på var att man lika gärna kan använda flashen på förstasidan. 
Absolut jag menade webbsidan tptest.se = bredbandskollen.se och där första träff på google på tptest ger bredbandskollen, programmet använder jag sällan personligen.
Postad 16 February 2012 - 20:17
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
någon mer som har problem med downloadstation i DSM 3.2, jag kan lägga till torrents men säger att trackern inte svarar vilket inte stämmer. Synology forum är nerlusat med trådar med folk som har samma problem men inte ett ljud från Synology om en lösning, Finns någon på forumet som säger att lösningen är att uppgradera till BETA 4.0 men det känns så där då det tydligen inte går att backa till äldre firmware efter det...
Så jag undrar om någon har förslag på alternativ lösning på mitt problem?
Postad 16 February 2012 - 20:50
Minton
-
Minton
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jag vet inte om transmission skulle hjälpa dig, men jag kör med det programmet istället, funkar fint!
Postad 16 February 2012 - 23:37
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Jag vet inte om transmission skulle hjälpa dig, men jag kör med det programmet istället, funkar fint!
+1 Mycket bättre alternativ. Lägg till det i pakethanteraren: http://synoblog.supe...1/10/some-news/
Postad 17 February 2012 - 15:45
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
tack för tipset, har precis lagt in denna och vad jag förstår så läggs torrent till genom att spara torrentfilen i en "watch" folder. Finns det någon smidig app till Ipad liknande den som heter SynoDS där jag enkelt kan lägga till torrents till Transmission via Ipaden?
Postad 17 February 2012 - 18:09
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
tack för tipset, har precis lagt in denna och vad jag förstår så läggs torrent till genom att spara torrentfilen i en "watch" folder. Finns det någon smidig app till Ipad liknande den som heter SynoDS där jag enkelt kan lägga till torrents till Transmission via Ipaden?
Det är det ena sättet. Ett annat är att lägga till dem i web-guit. Ett tredje är att använda Transmission Remote (antingen på datorn eller på iPad/iPhone/Android).
Postad 17 February 2012 - 18:59
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Det är det ena sättet. Ett annat är att lägga till dem i web-guit. Ett tredje är att använda Transmission Remote (antingen på datorn eller på iPad/iPhone/Android).
tell me more... just nu sitter jag totalförvirrad, har installerat transmission på min nas och lyckats skapa mapparna transmission i root med undermappar download och incoming, men inte lyckats starta någon torrent  Försökte spara torrent filen i mappen incoming men inget händer. Kan du peka mig i rätt riktning hur jag använder web gui? Just nu ser jag bara ett web interface som jag kan upload torrent i, hittar ingen funktion att lägga till downloads? Också mycket intresserad av transmission remote till ipad men hittar ingen app för det, är det en app och isf var? tacksam för hjälp här, just nu är jag frustrerad och känner mest för att slänga skiten i väggen...
Postad 17 February 2012 - 21:40
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
tell me more... just nu sitter jag totalförvirrad, har installerat transmission på min nas och lyckats skapa mapparna transmission i root med undermappar download och incoming, men inte lyckats starta någon torrent  Försökte spara torrent filen i mappen incoming men inget händer. Kan du peka mig i rätt riktning hur jag använder web gui? Just nu ser jag bara ett web interface som jag kan upload torrent i, hittar ingen funktion att lägga till downloads?
Lade du till länken (från sidan ovan) i pakethanteraren och installerade Transmission den vägen? Du borde inte ha behövt skapa mappar då. Dessutom dyker Transmission upp som en ikon i menyn i DSM. Den vägen kommer du åt GUIt. Också mycket intresserad av transmission remote till ipad men hittar ingen app för det, är det en app och isf var? tacksam för hjälp här, just nu är jag frustrerad och känner mest för att slänga skiten i väggen...
Har aldrig testat själv, men en snabb googling ger exempelvis iControlBits.
Postad 18 February 2012 - 08:41
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Lade du till länken (från sidan ovan) i pakethanteraren och installerade Transmission den vägen? Du borde inte ha behövt skapa mappar då. Dessutom dyker Transmission upp som en ikon i menyn i DSM. Den vägen kommer du åt GUIt.
Har aldrig testat själv, men en snabb googling ger exempelvis iControlBits.
när jag lägger till http://synopkg.super...pkrepo/packages så säger den "ogiltig plats". Jag börjar misstänka att den är något problem med portforwarding i min router, har Telias Thomson TG787 och den vill inte autokonfigureras i Nasen och har ingen aning hur jag skall sätta upp den manuellt.
Redigerat av mype, 18 February 2012 - 08:47.
Postad 18 February 2012 - 08:47
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Märkligt att den säger "ogiltig plats", det ska fungera utmärkt.
Port forwarding har inget med saken att göra här. Men för framtiden: https://forum.tewss....ort-forwarding/ (inlägg två)
Postad 18 February 2012 - 09:21
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
varför jag misstänker nätverk och router inställningar är för när jag väljer fliken "tillgängligt" i paketcenter så får jag felmeddelande "anslutningen misslyckades kontrollera nätverksinställningar"
Postad 18 February 2012 - 10:22
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
tjoho happy camper now, det var inte aktiverat auto dhcp, efter det kicka det igång. På Ipaden funkar det att ladda ner torrents via appen filebrowser som ett litet tips.
Postad 22 February 2012 - 22:43
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Någon som vet när nästa FW kommer och vad den innehåller?
http://www.synology.com/support/beta_dsm4.0.php?lang=enu Datum är väl inte meddelat än?
Postad 23 February 2012 - 21:38
Femtonarton
-
Femtonarton
-
Rookie
-
1 inlägg
tjoho happy camper now, det var inte aktiverat auto dhcp, efter det kicka det igång. På Ipaden funkar det att ladda ner torrents via appen filebrowser som ett litet tips.
Nyfiken på hur du fick det att funka med att ladda ner torrents via filebrowser?
Postad 29 February 2012 - 15:24
sikkinikk
-
sikkinikk
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hur fungerar det att streama från denna över nätverket direkt till en tv via DNLA, alltså utan någon mediaspelare kopplad till tvn? Hur kommer man åt nasen från tvn, hur startar men tex en film?
Postad 05 March 2012 - 13:44
Minton
-
Minton
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jadu, så länge tv:n har stöd för DNLA och filformatet ska det inte vara några större problem.
Samma nätverk så dyker nasen upp automatiskt i tv rutan serru!
Postad 06 March 2012 - 12:53
petsve
-
petsve
-
Rookie
-
3 inlägg
Postad 07 March 2012 - 09:24
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Nu är DSM 4.0 släppt! http://www.synology....enu&news_id=326
Nån som testat att uppdatera? Det är en rätt stor uppdatering så jag undrar om man måste installera om packages som Transmission, Couchpotato etc?
Postad 10 March 2012 - 11:48
mype
-
mype
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Nyfiken på hur du fick det att funka med att ladda ner torrents via filebrowser?
när jag laddar ner torrent filen från Ipad så får jag en ruta där jag kan välja öppna med filebrowser, efter det startar filebrowser och jag kan då spara torrent filen i transmission mappen.
Postad 12 March 2012 - 20:10
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Hur lägger jag in Transmission?
http://synoblog.superzebulon.org/manuals-co/dsm-package-server/
Postad 12 March 2012 - 22:44
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
bittermelon : Kan du förklara hur jag får in tex transmission i applikationerna på DS211? Jag laddar ner filen och sparar den var? hur kör jag igång installationen? DSM4.0
Postad 12 March 2012 - 23:52
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
bittermelon : Kan du förklara hur jag får in tex transmission i applikationerna på DS211? Jag laddar ner filen och sparar den var? hur kör jag igång installationen? DSM4.0
Nej, du ska inte ladda ner något själv. Du ska lägga till länken på sidan ovan i din pakethanterare på NASen. Då får du paketen listade och klickar bara för att installera ex. Transmission.
Postad 13 March 2012 - 07:06
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Nej, du ska inte ladda ner något själv. Du ska lägga till länken på sidan ovan i din pakethanterare på NASen. Då får du paketen listade och klickar bara för att installera ex. Transmission.
Då kommer nästa idiotfråga ...  Vart hittar jag pakethanteraren i nya DSM? En annan fråga , men transmission , finns det möjlighet att surfa på datorn och hitta tex en torrent man vill dra ner , högerklicka på den och välja att ladda ner med transmission i NAS?
Postad 13 March 2012 - 08:00
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Då kommer nästa idiotfråga ...  Vart hittar jag pakethanteraren i nya DSM?
Om den har flyttat på sig så vet jag inte, har inte lagt in fyran än. Kolla Synologys site? En annan fråga , men transmission , finns det möjlighet att surfa på datorn och hitta tex en torrent man vill dra ner , högerklicka på den och välja att ladda ner med transmission i NAS?
Du kan antingen: 1. Kopiera länken och klistra in den i Transmission 2. Ladda ner Transmission Remote GUI och klistra in den där, eller associera det programmet med torrents eller magnetlänkar.
Postad 13 March 2012 - 18:32
farside
-
farside
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Har nu lyckats installera Transmission , men den stänger av sig självt var å varannan minut... 
Är det någon inställning som är galen tro?
Jag kan komma in på transmission sidan och jag kan lägga till en torrent , men den avbryts efter bara några sekunder med connection error , går jag då in i DSM4 och tittar så är transmission som sagt avslutad :/
Hilfe!
Postad 13 March 2012 - 19:38
Izze
-
Izze
-
Användare
-
-
103 inlägg
Nån som testat att uppdatera? Det är en rätt stor uppdatering så jag undrar om man måste installera om packages som Transmission, Couchpotato etc?
Svarar mig själv...funka kalas att uppgradera, inga problem.....som vanligt med Synology :-)
Postad 22 March 2012 - 07:48
Unregisteredb5e96c21
-
Unregisteredb5e96c21
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej!
Jag kör en 110J och skulle vilja fråga om ni har något smart sätt att lägga nerladdade filer i rätt mapp automatiskt. Laddar idag oftast ner via transmission remote på en android surfplattan direkt till transmission på NAS'en. Det jag skulle vilja fixa är så att filmer/serier/övrigt automatiskt lägger sig i respektive mapp. Idag efter att ha laddat ner en fil måste jag manuellt flytta den till rätt mapp. Någon här måste ju ha löst detta på ett smidigt sätt?
Postad 23 March 2012 - 08:25
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3989 inlägg
Hej!
Jag kör en 110J och skulle vilja fråga om ni har något smart sätt att lägga nerladdade filer i rätt mapp automatiskt. Laddar idag oftast ner via transmission remote på en android surfplattan direkt till transmission på NAS'en. Det jag skulle vilja fixa är så att filmer/serier/övrigt automatiskt lägger sig i respektive mapp. Idag efter att ha laddat ner en fil måste jag manuellt flytta den till rätt mapp. Någon här måste ju ha löst detta på ett smidigt sätt?
Ingen expert på transmission men så länge det inte finns ngn kategori uppdelning i transmission och eller ngt sätt för transmission att identifiera vad för sorts filer den laddar ner så är det nog nej på den frågan. Sabnzb har kategorier och ihop med news så uppnår man precis det du vill ha, reparation, uppackning, delete, sortering till rätt katalog.
Postad 26 March 2012 - 06:47
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2296 inlägg
Jag har tänkt köpa mig en 212j å har en fundering. Jag har en gammal dator som jag i princip avvecklat å så min surfplatta (en Samsung Tab). Kommer jag utöver första installationen av NASen klara mig utan datorn.
Dvs kommer jag kunna administrera NASen från surfplattan? Jag vet att Synology har appar för foton å liknande men det är ju bara användande. Funkar admingrejen utan att använda dator?
Postad 26 March 2012 - 11:31
Minton
-
Minton
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Jo då så länge du kan surfa in på nasens webgränssnitt!
Prövade just med iPhone 3gs, klockrent!
Redigerat av Minton, 26 March 2012 - 11:35.
Postad 26 March 2012 - 12:33
Unregisteredb5e96c21
-
Unregisteredb5e96c21
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Det fungerar utmärkt, använder ofta min android-platta för sådant.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Hemmalagring
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|