Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

AMD Brazos

292 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus E35M1-M (Moderkort) 4 7,5 (1) Inga priser
Asus E35M1-M Pro (Moderkort) 3 5,8 (4) Inga priser
Asus E35M1-I Deluxe (Moderkort) 3 8,1 (19) Inga priser
MSI E350IA-E45 (Moderkort) 5 6,5 (3) Inga priser
Gigabyte GA-E350N-USB3 (Moderkort) 2 7 (4) Inga priser
ASRock E350M1 (Moderkort) 4 7,54 (12) 995:-
Zotac Zbox AD03BR (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 3 (0) Inga priser
Zotac Zbox AD03BR Plus (Stationära datorer) 9 6 (1) Inga priser
Sapphire Pure Fusion Mini E350 (Moderkort) 5 (0) Inga priser
MSI E350IS-E45 (Moderkort) 5 (0) Inga priser
Zotac Zbox AD02 (Svart/Silver) (Barebone-chassin) 6 6,67 (2) Inga priser
Asus Eee Box EB1021-B019E (Stationära datorer) 6 7 (2) Inga priser
Zotac Zbox AD02 Plus (Stationära datorer) 0 (0) Inga priser
ASRock E350M1/USB3 (Moderkort) 1 7,5 (1) Inga priser
Addeus HTPC MSIE350 - 1,6GHz DC 4GB DVD±RW (Stationära datorer) 1 (0) Inga priser
Zotac FUSION350-A-E (Moderkort) 1 7 (1) Inga priser
Sapphire Pure White Fusion Mini E350 (Moderkort) 1 (0) Inga priser
Zotac Zbox Nano AD10 (Silver/Svart) (Barebone-chassin) 9 7,6 (4) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 18 maj 2011 - 08:34

mocus
  • mocus
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0

nu verka iaf två butiker ha asus kortet i lager https://www.prisjakt...kt.php?p=805736

Ja, det verkar som det. Komplett säger att de får in kortet i morgon enligt hemsidan.
Så den som lever får se.

Postad 18 maj 2011 - 11:00

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0
Funderar på ett Asus E35M1-I Deluxe, men vet inte vilka minnen jag skall köpa

fungerar dom här http://www.dustinhom...5010331614.aspx ??

Postad 18 maj 2011 - 11:56

Unregisteredddc34f44
  • Unregisteredddc34f44
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Funderar på ett Asus E35M1-I Deluxe, men vet inte vilka minnen jag skall köpa

fungerar dom här http://www.dustinhom...5010331614.aspx ??

Det bör dom göra. Jag har beställt motsvarande fast 1x4GB, efter att jag läst om andra som använder det minnet på sina delux-kort.
Dock finns det ingen anledning att köra med 2x2GB, som du länkade till.

Postad 18 maj 2011 - 13:41

Unregisteredc2d1da48
  • Unregisteredc2d1da48
  • Veteran

• 1 687 inlägg
  • 0

Det bör dom göra. Jag har beställt motsvarande fast 1x4GB, efter att jag läst om andra som använder det minnet på sina delux-kort.
Dock finns det ingen anledning att köra med 2x2GB, som du länkade till.

Ok blev fel länk, bläddrade runt bland flera olika, det var den med 1x4GB jag tänkte på. ;)

vad skall man köra för nätagg då ? skall ha 4-5 hårddiskar i samma burk.. skall bli film & musik arkiv.
dock så börjar jag med 1 hårddisk, så får man fylla på eftersom.

Postad 18 maj 2011 - 19:23

joakima77
  • joakima77
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Också köpt en av addeus.se (MSI kortet) och den fungerar fint än så länge. AMD verkar ha lyckats bra med Brazos! Är dock sugen på att byta till en picoPSU i framtiden men det är ingen direkt panik just nu.

Postad 21 maj 2011 - 06:03

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Byggde ihop min Zotacmaskin för ett tag sen, till helheten nog den mest prisvärda dator jag ägt.

Postad bild

Postad bild

Och med lite inställningar i MPC-HC och LAV Filters,

Postad bild

Ca 3000 :- Prislista nedan

https://www.prisjakt...=Kniff&k=957853

Redigerat av Kniff, 22 maj 2011 - 18:24.

Postad 21 maj 2011 - 07:36

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Hallå allihopa,

Jag kör med Asus delux kortet och ibland så går det inte starta min burk, varken på knappen på lådan eller via WOL. För att få igång den måste jag dra ur strömmen i några sekunder, stoppa tillbaka den och sen går det starta.

Vad kan detta enormt störande bero på?

Postad 22 maj 2011 - 09:13

Ziq
  • Ziq
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Har inte sett det nämnas så för den som inte vill bygga själv finns ASUS EEE Box EB1021.

Postad 25 maj 2011 - 10:14

Henke123
  • Henke123
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Någon med ett Asus kort som provat klocka den? Isåfall vad kör ni med för settings i bios?

/Henke

Postad 25 maj 2011 - 18:30

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa asus delux kortet eftersom det är det ända som är passivt som jag har hittat?

Har dock en fråga, hur högt blir det med distanser, moderkortet+ramminnen? Dvs hur hög måste lådan vara? Ska köra burken med picoPSU+externt cpu och SSD disk för att få den helt passiv är tanken. Och vill då ha ett så litet, svart stilrent chassi som möjligt då det ska delvis gömmas undan!

Postad 25 maj 2011 - 18:36

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa asus delux kortet eftersom det är det ända som är passivt som jag har hittat?

Har dock en fråga, hur högt blir det med distanser, moderkortet+ramminnen? Dvs hur hög måste lådan vara? Ska köra burken med picoPSU+externt cpu och SSD disk för att få den helt passiv är tanken. Och vill då ha ett så litet, svart stilrent chassi som möjligt då det ska delvis gömmas undan!

Zotackortet är passivt kylt.

Postad 27 maj 2011 - 13:41

niklas86
  • niklas86
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Zotackortet är passivt kylt.

Den hade jag missat ja!

Vad är det för fördel med det ramminnet mot ett i standard storlek? Förutom att de är mindre då...iaf kortare!

Postad 27 maj 2011 - 16:45

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Den hade jag missat ja!

Vad är det för fördel med det ramminnet mot ett i standard storlek? Förutom att de är mindre då...iaf kortare!

Ingen fördel, det är bara mindre pga utformningen av moderkortet.

Postad 29 maj 2011 - 22:43

Birdcherry
  • Birdcherry
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hej alla! Har som alla ni andra väntat sönder på mitt Asus-kort och nu när jag äntligen fått det kan jag inte få dumburken att starta. Trodde, efter jag hade läst en bit av tråden, att det var RAM-minnena som spökade men de visade sig vara kompatibla. Vad kan då vara felet?
Får ingen bild till teven överhuvudtaget (kör via HDMI utan att installerat något OS, kan det vara problemet?)
Moderkortet reagerar iaf när man trycker in strömmen..
(underförstått att jag är extrem novis på området då det är mitt första bygge.)
Alla hjälp värmer! ;)

Postad 29 maj 2011 - 23:04

wobert
  • wobert
  • Lärjunge

• 464 inlägg
  • 0
Inom kort kommer den senaste cpu:n i Fusion-serien att visas. Llana är väl efterföljaren till Brazos om jag har förstått det hela rätt. Kanske borde döpa om den här tråden till AMD Fusion istället ;). Men jag är inte helt hundra på att jag har fått allt rätt, har bara läst om det en kort stund.

http://www.sweclocke...o-till-mini-itx

Postad 30 maj 2011 - 00:04

janeee
  • janeee
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hej alla! Har som alla ni andra väntat sönder på mitt Asus-kort och nu när jag äntligen fått det kan jag inte få dumburken att starta. Trodde, efter jag hade läst en bit av tråden, att det var RAM-minnena som spökade men de visade sig vara kompatibla. Vad kan då vara felet?
Får ingen bild till teven överhuvudtaget (kör via HDMI utan att installerat något OS, kan det vara problemet?)
Moderkortet reagerar iaf när man trycker in strömmen..
(underförstått att jag är extrem novis på området då det är mitt första bygge.)
Alla hjälp värmer! ;)

Jag har läst att det är många som har problem med att boota datorn när man har kopplat via HDMI, det är först när datorn har bootat färdigt som det fungerar bra med HDMI, en lösning på problemet kan vara att använda DVI utgången och en DVI-HDMI adapter tillsammans med en vanlig HDMI kabel till TVn.

Länk till en DVI-HDMI adapter som fungerar för ATI/AMD http://www.inet.se/a...ll-hdmi-adapter

Redigerat av janeee, 30 maj 2011 - 00:07.

Postad 30 maj 2011 - 00:16

Birdcherry
  • Birdcherry
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag har läst att det är många som har problem med att boota datorn när man har kopplat via HDMI, det är först när datorn har bootat färdigt som det fungerar bra med HDMI, en lösning på problemet kan vara att använda DVI utgången och en DVI-HDMI adapter tillsammans med en vanlig HDMI kabel till TVn.

Länk till en DVI-HDMI adapter som fungerar för ATI/AMD http://www.inet.se/a...ll-hdmi-adapter

Nu var det så att jag hade råkat koppla fel till just startknappen på chassiet eftersom jag inte läst instruktionerna om dessa. Newbie in the house!
Löst nu iaf! Hoppas att boota funkar bra, blir ett äventyr för morgondagen
Tackar för snabb hjälp

Postad 30 maj 2011 - 12:42

Birdcherry
  • Birdcherry
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Är det Döden att installera Ubuntu på den här plattformen eller förbättras det ständigt?
Är det någon speciell version man ska ta av de som lagts ut på Ubuntu Sveriges hemsida?

Postad 27 juli 2011 - 21:46

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Hallå allihopa,

Jag kör med Asus delux kortet och ibland så går det inte starta min burk, varken på knappen på lådan eller via WOL. För att få igång den måste jag dra ur strömmen i några sekunder, stoppa tillbaka den och sen går det starta.

Jag har också samma problem, dock med skillnaden att burken totaldör vid tung belastning. Jag tror detta kan bero på minnesproblem, så nu har jag ställt in det mesta minnesrelaterat manuellt och hoppas det gör skillnad. Återkommer med resultat.

Postad 25 augusti 2011 - 23:09

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Hej har köpt ett Asus E35M1-I Deluxe tillslut.
Har testat att koppla den till tven via DVI och HDMI - DVI

Men får aldrig upp POST texten för komma in i biosen, testar jag att trycka DEL så står tven och tuggar på ingensignal i evigheter.

Men bootar men den som vanligt går det att installera OS utan problem,
finns det något bra tips?

Postad 26 augusti 2011 - 05:54

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Hej har köpt ett Asus E35M1-I Deluxe tillslut.
Har testat att koppla den till tven via DVI och HDMI - DVI

Men får aldrig upp POST texten för komma in i biosen, testar jag att trycka DEL så står tven och tuggar på ingensignal i evigheter.

Men bootar men den som vanligt går det att installera OS utan problem,
finns det något bra tips?

TV:n du har gillar väl inte signalen som skickas ut, den synkar inte helt enkelt. Sätt en vanlig skärm på datorn istället för pillet i bios. Frågan är vad du behöver göra där inne, fungerar inte datorn?

Jag kan inte minnas att jag ställt om något öht i mina två fusionplankor.

Postad 26 augusti 2011 - 07:33

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

TV:n du har gillar väl inte signalen som skickas ut, den synkar inte helt enkelt. Sätt en vanlig skärm på datorn istället för pillet i bios. Frågan är vad du behöver göra där inne, fungerar inte datorn?

Jag kan inte minnas att jag ställt om något öht i mina två fusionplankor.

Kan vara så, tyvärr har jag ingen vanlig skärm hemma, får ta ett test på jobbet.
Datorn funkar, är väl mest nyfiken på att se vad som står där + vilken temp jag har.

Vad kör du för OS på dina burkar?

Postad 27 augusti 2011 - 18:06

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Kan vara så, tyvärr har jag ingen vanlig skärm hemma, får ta ett test på jobbet.
Datorn funkar, är väl mest nyfiken på att se vad som står där + vilken temp jag har.

Vad kör du för OS på dina burkar?

Jag kör win7 x64 på båda faktiskt, för mce (med dvblink server på serverhäcken, som är byggd runt ett asus e35m1-i), klurar på att gå till 32-bit w7 på "htpc:n" i vardagsrummet för att kunna byta mpeg2-codecen (bildstrul på boxers mpeg2-material, och saknar avkodning för mpeg4-materialet).

Postad 03 september 2011 - 20:59

maerklund
  • maerklund
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Problem med Bluetooth Audio

Fick efter mycket velande ihop en HTPC:
Antec ISK300-65 780:-
Asus E35M1-I DELUXE 1399:-
Kingston ValueRAM DDR3 PC10600/1333MHz CL9 4GB 190:-
Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT 8MB 320GB 399:-
Hauppauge PCTV Nanostick T2 HD 290e 695:-
Windows 7 64 Home Premium (1/3 family pack) 333:-
Pris totalt: 3800:-

Funkar i stort sett mycket bra. Hade lite strul första veckan med att få rätt konfiguration på MPC HC och XBMC. Uppdaterade alla drivrutiner via ASUS hemska sida. Hade fortsatt strul med HDMI utgången, lögn i H-E att få ut oavkodat DTS ljud till förstärkaren tillsammans med bilden. Efter mycket googlande så installerade jag Realteks HDMI Audio driver. DÅ gick det tillslut.

Tyst och sval, står i ett köksskåp med CPU-temp runt 52 grader när TV-kortet kör. Kör med chassifläkten satt på lägsta hastighet. Valde bort SSD disk pga pris samt att det är smidigt att ha plats för åtminstone musiksamling och fotosamling i lokal kopia, bläddra foton över nätverk är oftast småsegt. 1080p filmer funkar utmärkt i både XBMC och MPCHC med DXVA, processorlast kring 30% för tunga filmer. HDTV från nanostick kräver lite mer och ibland hackar/laggar det minimalt, specen för TV-kortet säger 2.6GHz multicore för HDTV men oftast funkar det utmärkt.
Nanosticken har en trevlig feature, en TV-server som kan streama mottagen TV-signal till andra datorer i lokalt nätverk eller till klienter på internet. Men TJI fick jag, där gick processorn i taket, går i 100% och det hackar och laggar i klienterna. Skyller inte på Hauppauge, specen kräver 2.6GHz multicore även för denna feature.

Nu till mitt problem!!
Jag skaffade ett par bluetooth-hörlurar för att kunna röra mej fritt i köket och lyssna på musik, etc. Provade lurarna tillsammans med min mobil, Nokia E72. Funkar utmärkt, lägger mobilen på köksbordet och kan vandra omkring i nästan hela huset och även på uteplatsen. Inga problem ens att lägga mobilen i köksskåpet tillsammans med datorn.
Parade ihop lurarna med datorn, nu funkar det inte bra längre. Ljudet klipper och bryter med jämna mellanrum, även om jag står precis framför datorn med öppen skåpdörr. Står jag blick stilla kan jag hitta positioner där det funkar bra en stund, så snart jag rör på huvudet så börjar det klippa igen.
Har uppdaterat till senaste Bluetooth-drivers från ASUS sida, avinstallerat och ominstallerat, inget verkar hjälpa.
Jag har provat att lyssna från min laptop också, DELL latitude, funkar utmärkt.
Någon som har upplevt liknande, och kanske har en lösning?
Är det något som interfererar med BT? Jag har en trådlös telefon ovanpå köksskåpet där datorn står. Men som sagt, mobilen funkar utmärkt på samma position.
Jag har googlat och hittat ett fall där någon säger att Bluetooth Audio funkar skit på detta moderkort, men ingen förklaring till vad/varför.
mvh

Postad 13 september 2011 - 20:11

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0
Hur höga är dessa moderkort, tex
.

Det står varken i manual eller spec, bara bredd och längd.

Postad 14 september 2011 - 06:27

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

.

Jag kan mäta mitt, skall skruva lite med serven efter jobbet idag (sitter just det där kortet i den burken).

B)

/J

Postad 14 september 2011 - 20:25

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0
Hygglo!!

Postad 15 september 2011 - 07:16

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0

Hygglo!!

...delarna blev försenade, väntar in dem idag med lite flax. :lol:

Postad 15 september 2011 - 12:02

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0
Den här lilla lådan såg ju kul ut:

Det ingår bl.a. fjärrkontroll. Man behöver komplettera med minne bara samt ev. hårddisk.

Redigerat av Sailfast, 15 september 2011 - 12:03.

Postad 15 september 2011 - 16:19

aSson
  • aSson
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

.

Jag har det kortet,
det sitter i en låda redan så lite svårt att mäta,
men tar man tummstocken och ställer den på moderkortet så är det ca 35mm högt i bakkant där usb etc sitter.
Och kylflänsen för processorn är lite lägre
Vet inte vad kretskortet har för tjocklek men det är nog inte mer än 3mm skulle jag tro.

Postad 15 september 2011 - 16:40

Unregistered35020
  • Unregistered35020
  • Forumräv

• 635 inlägg
  • 0
Kortet är 40 mm högt om man lägger det ned och mäter från bordet. :lol:

Postad 06 oktober 2011 - 23:29

dirtpop
  • dirtpop
  • Forumräv

• 679 inlägg
  • 0

Hallå allihopa,

Jag har också samma problem, dock med skillnaden att burken totaldör vid tung belastning. Jag tror detta kan bero på minnesproblem, så nu har jag ställt in det mesta minnesrelaterat manuellt och hoppas det gör skillnad. Återkommer med resultat.

http://www.sweclocke...-i-morex-t3500/

Redigerat av dirtpop, 06 oktober 2011 - 23:30.

Postad 29 oktober 2011 - 13:53

Unregistered00b32263
  • Unregistered00b32263
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Är det någon som fått igång Truehd bitstreaming från den här plattformen?
Jag kan få igång Dts-hd master audio men inte truehd.

Har testat med både ffdshow och LAV filters.

Det fungerar perfekt om jag kör ifrån min stationära dator som har ett ati 5770. Så det känns som det är något drivrutins problem kanske? Har senaste tror jag. svårt att hitta tycker jag.

Kör med asrock e350m1

Någon som har nån idé?

Postad 30 oktober 2011 - 12:30

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Jag har fått igång TrueHD med TotalMedia Theatre 5.

Postad 31 oktober 2011 - 13:26

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2 792 inlägg
  • 0

Jag har det kortet,
det sitter i en låda redan så lite svårt att mäta,
men tar man tummstocken och ställer den på moderkortet så är det ca 35mm högt i bakkant där usb etc sitter.
Och kylflänsen för processorn är lite lägre
Vet inte vad kretskortet har för tjocklek men det är nog inte mer än 3mm skulle jag tro.

Kortet är 40 mm högt om man lägger det ned och mäter från bordet. :)

Tackar!

Postad 11 november 2011 - 15:23

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Är det fortfarande Brazos som står kung på tronen när det handlar om kompatibilitet med olika bildfrekvenser, ljud och allt som har med ren mediauppspelning att göra?

Eller har det kommit någon ny plattform som jag bör slå ett getöga på?

Redigerat av spuj, 11 november 2011 - 15:23.

Postad 16 november 2011 - 22:35

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Är det någon som fått igång Truehd bitstreaming från den här plattformen?
Jag kan få igång Dts-hd master audio men inte truehd.

Har testat med både ffdshow och LAV filters.

Det fungerar perfekt om jag kör ifrån min stationära dator som har ett ati 5770. Så det känns som det är något drivrutins problem kanske? Har senaste tror jag. svårt att hitta tycker jag.

Kör med asrock e350m1

Någon som har nån idé?

Jag har fått både Dolby True HD samt DTS-HD att fungera på just ett Asrock E350M1 med ett snapshotbygge från XBMC AudioEngine-branchen. Finns en tråd om XBMC AudioEngine-branchen under XBMC-subforumet.

Postad 01 mars 2012 - 10:17

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Jag har haft asus e35m1 deluxe sen den släpptes och det har funkat riktigt bra. Nu känns det dock som att den börjat bli lite trött. Blu-ray filmer går inge vidare att spela upp längre med total media theather som funkade riktigt bra i början. Har provat få till blu-ray i VLC2 men det vill inte funka för mig. i övrigt kör jag med xbmc för andra filer. Vad kör ni som använder den här plattformen för program för att spela just blu-ray från skiva?

Hade hoppats på att kunna spela 3D blu-ray på den men med tanke på att det knappt går med vanlig nu så är det nog bara glömma den tankten.

Postad 01 mars 2012 - 11:31

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Jag har haft asus e35m1 deluxe sen den släpptes och det har funkat riktigt bra. Nu känns det dock som att den börjat bli lite trött. Blu-ray filmer går inge vidare att spela upp längre med total media theather som funkade riktigt bra i början. Har provat få till blu-ray i VLC2 men det vill inte funka för mig. i övrigt kör jag med xbmc för andra filer. Vad kör ni som använder den här plattformen för program för att spela just blu-ray från skiva?

Hade hoppats på att kunna spela 3D blu-ray på den men med tanke på att det knappt går med vanlig nu så är det nog bara glömma den tankten.

Funkar inte BR-skivor i xbmc? Du måste köra med AnyDVD HD för att plocka bort kopieringsskyddet men sedan borde det gå. En nödlösning är att rippa skivan till iso (med t.ex. AnyDVD HD) och sedan spela upp den i xbmc.

Postad 01 mars 2012 - 11:38

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Att rippa dem är inte ett alternativ, har ingen lust att rippa 150 skivor och att rippa den när man ska spontan se den är ju inte heller så kul att sitt och vänta på. Nu när nya xbmc kommer så ska det ha stöd för blu-ray iaf. inväntar uppdateringen innan jag börjar lägga någon mer tid på sökande.

Postad 01 mars 2012 - 16:39

Sailfast
  • Sailfast
  • Lärjunge

• 350 inlägg
  • 0

Att rippa dem är inte ett alternativ, har ingen lust att rippa 150 skivor och att rippa den när man ska spontan se den är ju inte heller så kul att sitt och vänta på. Nu när nya xbmc kommer så ska det ha stöd för blu-ray iaf. inväntar uppdateringen innan jag börjar lägga någon mer tid på sökande.

Testa RC1 istället för att vänta, den är ute nu.

Postad 01 mars 2012 - 21:48

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0
Teststade rc1an innan jag skrev förra inlägget och då tappade jag hela mitt bibliotek+ att det inte gick att scanna in det igen. Funkar inte att sätta content på mappar. kommer inte ihåg hur man fixar det.

Då kunde jag iaf spela upp blu-ray utan problem

Postad 27 mars 2012 - 08:14

Ziq
  • Ziq
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Hej!

Jag kör med Asus E35M1-I Deluxe ihop med Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB, Windows 7 64 bit.
Överlag fungerar det kanon. Jag hade lite problem med att få den att vakna ur viloläge men det löste sig genom att manuellt sätta spänningen på RAM-minnet. Jag har dock problem med att då och då så hänger sig datorn. Vanligtvis är det när jag är inne i Windows och har spotify igång men inte rör den. Datorn är då helt död (skärmbild visas men ljuduppspelning upphör och den svarar inte på input) och måste tvångsavslutas genom att hålla in strömknappen.

Är det nån som har nån aning om vad som kan vara fel eller hur jag kan felsöka?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.