Prova ikväll med ett täcke. Jag hoppas du slipper surrandet.
Samsung PS51D8005
(TV)
|
6
|
(17)
|
Inga priser |
Postad 23 October 2011 - 16:56
Postad 23 October 2011 - 21:56
Redigerat av Unregisteredbda217ff, 23 October 2011 - 21:56.
Postad 24 October 2011 - 07:26
Skulle nästan vilja påstå att jag börjar störa mig mer på alla dessa "brightness pops" än ljudet numera. Så fort min PS51D8005 har en överlag ljust material i bilden så hoppar ljusstyrka/kontrast upp och ner. Det är nästan precis som Panasonics "fluctuating brightness", men ett par gånger värre! Har spanat runt lite på utländska forum, och det verkar vara någon inbyggd "funktion" i mjukvaran. Ta hem Inception och hoppa till kapitlet med snö-scenen så får ni se själva. Vet inte om jag står ut längre.
Är så sjukt nöjd utöver dessa två problem så blir riktigt ledsen och besviken om jag måste lämna tillbaka TVn för att jag inte kan leva med de felen.
Hej!
Jag har visserligen en PS51D7005 men det är vad jag förstått samma TV men med lite mindre "finesser". Har faktiskt inte reflekterat över "fluctuating brightness" men kände mig tvungen att kolla snöcenen i Inception. Och ... ja bakgrunden ändrar tydligt ljusstyrka, inte förgrunden. Men är det inte den virvlande snön som ställer till det? Jag har inte noterat detta vid något annat tillfälle. Har du något annat exempel där man kan se det?
Postad 24 October 2011 - 08:57
Ni som använder denna tv som datorskärm, hur är bilden när man surfar. Är det klart o tydligt som på en bättre datorskärm?
Det är en plasma så nej. Plasmor har inte lika stabil bild som en LCD.
Postad 24 October 2011 - 19:27
Verkligen ingen större skillnad i bild mellan den här och VT 30n men det var inte direkt bluray kvalitet på de hd sändningar som visades heller. Skulle garanterat misslyckas i blindtest. Försökte fokusera på olika saker som svartnivå, detaljer i mörka scener etc men det enda som jag såg skilde sig var färgtoning i ansikten och det var mycket subtilt och möjligen enbart beroende på ljusstyrkan.
Buzzing var ingenting jag lade märke till när jag kollade baksidorna på någon av alla de apparater jag kikade på.
3D fanns det inte möjlighet att testa. VT30 sägs ju vara någon referens här även gällande plasmaskärmar såsom D6905/D8805?
Jag är smått nyfiken på passiv 3D vilket då enbart LG på plasma fronten kan erbjuda. Men jag var inte så impad av de LG plasmor jag kom åt att skåda...
Postad 24 October 2011 - 20:34
Bra att det kommer från baksidan. Du ska ta ett stort tyg och sätta på väggen bakom plasman. Det kommer förhindra att surrandet tar sig ut till dig. Tyget måste vara så stort att det går minst en meter ut på varje sida om teven. Hade det varit ett mer basigt ljud skulle det vara väldigt svårt att bli av med.
Egentligen horribelt att man ens ska behöva TÄNKA tanken på att behöva laborera med en massa skynke/täcke/tygstycken på en TV i 20 000 kronors klassen anno 2011!
För de pengarna ska skiten bara lira och inte kräva att man mer eller mindre möblerar om som i en jäkla arabisk basar bara för att kunna stå ut med den!
Well, får ta en dust med Samsungs support och höra vad de har att säga till sitt försvar...
Postad 25 October 2011 - 07:24
Fan va kul att höra grabbar, jag blev lite orolig när jag såg tv:n på giganten. Enligt er verkar det bara ha vart urusla inställningar. Ska ändå in till HiFi klubben i helgen och kika, deras skärmar tycker man borde vara bättre inställda.
stämmer inte. jag var tvungen att lära dem om Cinema Smooth & 24p när jag var inne på sveavägen i sthlm och jämförde denna TV med VT30. självklart fanns det någon som hade lite mer koll men inte han jag pratade först med. dessutom hade dem lyckats få inbränning på VT30n men brydde sig inte om att ta bort det (det var kvar 1 vecka senare, stod Foo Fighters uppe i högra hörnet, klart och tydligt)
Postad 25 October 2011 - 07:37
Skulle nästan vilja påstå att jag börjar störa mig mer på alla dessa "brightness pops" än ljudet numera. Så fort min PS51D8005 har en överlag ljust material i bilden så hoppar ljusstyrka/kontrast upp och ner. Det är nästan precis som Panasonics "fluctuating brightness", men ett par gånger värre! Har spanat runt lite på utländska forum, och det verkar vara någon inbyggd "funktion" i mjukvaran. Ta hem Inception och hoppa till kapitlet med snö-scenen så får ni se själva. Vet inte om jag står ut längre.
har också märkt detta men det är inte enns i närheten av lika jobbigt som det var på farsans G30. då hände det överallt. speciellt i mörka scener när något dök så som en person eller nått. sjukt irriterande. dessutom märker jag det enbart när jag kollar på vanlig TV sändning, inte blu-ray filmer och streamad MKV 720p/1080p.
men däremot märker jag av lite inbränning. någon annan som märkt det? när det inte är en bild så ser man spår av undertext och svarta kanterna upp & ner (dem är svartare än där bilden har varit).
Postad 25 October 2011 - 14:53
stämmer inte. jag var tvungen att lära dem om Cinema Smooth & 24p när jag var inne på sveavägen i sthlm och jämförde denna TV med VT30. självklart fanns det någon som hade lite mer koll men inte han jag pratade först med. dessutom hade dem lyckats få inbränning på VT30n men brydde sig inte om att ta bort det (det var kvar 1 vecka senare, stod Foo Fighters uppe i högra hörnet, klart och tydligt)
Mmm märkte att d inte var så duktiga som jag hade hoppats. Fan, var är alla entusiaster, varför jobbar inte dem i butikerna. Istället är det massa trötta 20- åringar jag ser överallt. Ruttnar på det. Såg också Foo Fighters texten på TV-n.
Sen fick jag inte mycket tid att titta på skärmarna då jag åkte på en fet 900 spänns böter för jag hade parkerat bilen dåligt.
Du som fick lära dem om cinema smooth kan du inte förklara för mig också vad det är exakt.
Postad 26 October 2011 - 06:56
Du som fick lära dem om cinema smooth kan du inte förklara för mig också vad det är exakt.
det är ett läge i TVn som gör att 24p spelas upp helt flytande. denna TV klarar inte riktigt av 24p om inte den är aktiverad men om man inte är ruskigt känslig för små hack osv så kommer man inte bry sig. för att kunna aktivera denna inställning måste TVn matas med en 720p/24p eller 1080p/24p källa. det finns en liten nackdel med denna funktion och det är att svärtan blir lite lite sämre när den är aktiverad.
ps: det finns väl en tråd som förklarar 24p om du nu inte redan vet vad det är.
Postad 26 October 2011 - 07:23
Nu var du förvisso inte intresserad av dem men det ska nämnas att LGs plasmor kör med aktiv 3D. Passiv 3D används bara till deras LCD:er.Jag är smått nyfiken på passiv 3D vilket då enbart LG på plasma fronten kan erbjuda. Men jag var inte så impad av de LG plasmor jag kom åt att skåda...
Postad 26 October 2011 - 07:51
det är ett läge i TVn som gör att 24p spelas upp helt flytande. denna TV klarar inte riktigt av 24p om inte den är aktiverad men om man inte är ruskigt känslig för små hack osv så kommer man inte bry sig. för att kunna aktivera denna inställning måste TVn matas med en 720p/24p eller 1080p/24p källa. det finns en liten nackdel med denna funktion och det är att svärtan blir lite lite sämre när den är aktiverad.
ps: det finns väl en tråd som förklarar 24p om du nu inte redan vet vad det är.
Det är ju precis det jag letar efter på den Tv.n, Jag var ju inne på Elgiganten och såg just det där hackandat i panoreringarna, vilket jag tyckte var katastrof (står några inlägg tidigare) men när jag frågade säljaren om det gick att få bort sa dem rakt av nej. Det tyckte jag var konstigt och trodde inte på säljaren och det visar sig nu med all rätt. Angående 24p så har jag inte läst vad det är men gissar på att det bara är att tv ska spela upp endast 24 bilder i sekunden. Vilket jag inte förstår varför folk ens vill ha, det är just då som det blir hacking.
Postad 26 October 2011 - 07:57
Du bör nog läsa på om 24 Hz ja...Angående 24p så har jag inte läst vad det är men gissar på att det bara är att tv ska spela upp endast 24 bilder i sekunden. Vilket jag inte förstår varför folk ens vill ha, det är just då som det blir hacking.
Postad 26 October 2011 - 08:00
Du bör nog läsa på om 24 Hz ja...
Jo.
Jag bjuder på två länkar för vidare läsning:
What's the Big Deal About 1080p24?
Wiki
Postad 26 October 2011 - 08:38
Pratade nyss med Samsung support. De hade inte alls hört talas om några bekymmer angående detta enligt killen som sprang iväg och hörde sig för...
Han rekommenderade en signalförstärkare och trodde mer på att det jag hade läst i denna tråd var något som medlemmarna hade kokat ihop själva..
Försökte även få tag på Samsung Service stället för att få någon verifikation, trevligt men bestämt så fick jag svaret att jag kunde maila in till dem istället.
Hej!
Kan säga att jag fått 700kr i värdecheckar och två biobiljetter som kompensation för av samsung för felet/besväret. Även canaldigital har bett om ursäkt före att kundcervice inte fått intermedelandet från samsung då samsung skrivit till canaldigital om problemet. Canaldigital har haft dialogen med samsung om att plocka bort tvn från C-D lista för godkännda tver, men samsung garanterade att lösning var på G. Fick oxå 2 gratis månader och 600kr i kompensation av C-D. Detta problemet är känd av samsung, men inte på suporten, jag fick tala med en andreas som jobbade på evdelningen VOC, detta står för voice of costumer avdelningen på samsung, detta är en egen kund relation avdelning som jag numera alltid ber att bli kopplat till, du måste dock ha ett ärende för att kunna få tala med dessa. Jag har sagt att samsung får lösa in tvn om de inte åtgärdar detta problemet.
Postad 26 October 2011 - 09:31
Hej!
Jag har visserligen en PS51D7005 men det är vad jag förstått samma TV men med lite mindre "finesser". Har faktiskt inte reflekterat över "fluctuating brightness" men kände mig tvungen att kolla snöcenen i Inception. Och ... ja bakgrunden ändrar tydligt ljusstyrka, inte förgrunden. Men är det inte den virvlande snön som ställer till det? Jag har inte noterat detta vid något annat tillfälle. Har du något annat exempel där man kan se det?
Ser det överallt i ljus reklam när jag kollar på vanlig TV också. Är nog ganska känslig, men så fort bilden överlag är åt det ljusa hållet så ser jag ganska lätt att ljusstyrkan skiftar. Tror inte jag kan leva med detta, kommer nog retunera TVn, gråta lite och sen försöka hitta något annat!
Postad 26 October 2011 - 10:08
Jag har iofs. bara kört min TV i två veckor och den är långt ifrån inkörd ännu (men den blir lite vassare för varje dag som går). Jag har ännu inte grävt mig ned i de djupaste och mörkaste valven i inställningsmenyn men kan konstatera att möjligheterna är större än vad som är nyttigt för familjefriden.
Men, men, vad är det egentligen som stör dig. Det jag noterat i Inception är att man kan konstatera att bakgrunden flukturerar lätt i ljusstyrka i snabb takt (5-10 hz?). Inget jag egentligen störs av och det kan faktiskt vara snöstormen ...
Men, det finns en annan grej som är mer tydlig och det är att ljusstyrkan/kontrasten drastiskt sänks när mer eller mindre hela bilden är vit. Mycket tydligt vid reklaminslag. Har läst någonstans att det är en inbyggd funktion för att hindra att TVn mer eller mindre "brinner upp" ;-) vid de stora effekter som krävs för att leverera en högintensiv vit bild. En automatisk dimming. Är det det sistnämnda du stör dig på? Detta är ingenting jag märker vid normalt filmitittande.
Finns en del intressant skrivet om "Brightness POP" i denna tråd http://www.avsforum..../t-1328762.html .
Redigerat av zasso, 26 October 2011 - 11:05.
Postad 26 October 2011 - 13:24
@DEF-
Jag har iofs. bara kört min TV i två veckor och den är långt ifrån inkörd ännu (men den blir lite vassare för varje dag som går). Jag har ännu inte grävt mig ned i de djupaste och mörkaste valven i inställningsmenyn men kan konstatera att möjligheterna är större än vad som är nyttigt för familjefriden.
Men, men, vad är det egentligen som stör dig. Det jag noterat i Inception är att man kan konstatera att bakgrunden flukturerar lätt i ljusstyrka i snabb takt (5-10 hz?). Inget jag egentligen störs av och det kan faktiskt vara snöstormen ...
Men, det finns en annan grej som är mer tydlig och det är att ljusstyrkan/kontrasten drastiskt sänks när mer eller mindre hela bilden är vit. Mycket tydligt vid reklaminslag. Har läst någonstans att det är en inbyggd funktion för att hindra att TVn mer eller mindre "brinner upp" ;-) vid de stora effekter som krävs för att leverera en högintensiv vit bild. En automatisk dimming. Är det det sistnämnda du stör dig på? Detta är ingenting jag märker vid normalt filmitittande.
Finns en del intressant skrivet om "Brightness POP" i denna tråd http://www.avsforum..../t-1328762.html .
Det är den flukterande ljusstyrkan som stör mig. I snö-scenen Inception så är det detta fenomen jag ser konstant, och stör mig på. I reklaminslag är det otroligt uppenbart, men problemet är att jag ofta ser det i filmer och annat också. För att inte prata om i spel som är av ljusare karaktär...
Är det för mycket att önska en stabil bild, schysst svärta och ingen mjukvara som lägger sig i bildbehandlingen?!
Postad 26 October 2011 - 14:25
Det är den flukterande ljusstyrkan som stör mig. I snö-scenen Inception så är det detta fenomen jag ser konstant, och stör mig på. I reklaminslag är det otroligt uppenbart, men problemet är att jag ofta ser det i filmer och annat också. För att inte prata om i spel som är av ljusare karaktär...
Är det för mycket att önska en stabil bild, schysst svärta och ingen mjukvara som lägger sig i bildbehandlingen?!
Jepp ... jag förstår din frustration! Och vore det inte för mycket begärt att få en TV som var kalibrerad med en användbar bild "out-of-the-box" utan att man måste lägga ned en livstid rotande i menyerna med att stänga av alla bildförstörande funktioner ... ;-)
Postad 26 October 2011 - 14:32
Jepp ... jag förstår din frustration! Och vore det inte för mycket begärt att få en TV som var kalibrerad med en användbar bild "out-of-the-box" utan att man måste lägga ned en livstid rotande i menyerna med att stänga av alla bildförstörande funktioner ... ;-)
Som sagt var; dom funktionerna är ju oftast påslagna för att det ska "se bra ut"/sticka ut i en butik.
Precis som nästan alla tv:s har ett butiksläge.
Att få en tv som är kalibrerad out-of-the box, nej, det lär du aldrig få men att få en tv som är "ok" finns det ju faktiskt en del av. Sen beror ju allt på hur kräsen man är också.
Postad 26 October 2011 - 14:42
Som sagt var; dom funktionerna är ju oftast påslagna för att det ska "se bra ut"/sticka ut i en butik.
Precis som nästan alla tv:s har ett butiksläge.
Att få en tv som är kalibrerad out-of-the box, nej, det lär du aldrig få men att få en tv som är "ok" finns det ju faktiskt en del av. Sen beror ju allt på hur kräsen man är också.
Yo, men de flesta flerkanalsförstärkare idag levereras ju med en mikrofon och kalibreringsfunktion som ger ett mycket bra resultat och en utmärkt plattform för vidare finjustering.
Borde inte en TV i prisklassen > 10 000 kr levereras med en motsvarande kalibreringsfunktion, borde ju vara fullt möjligt att lösa tekniskt till en acceptabel kostnad. Burkarna har ju uppenbart processorkraft så det borde räcka. Hur svårt kan det va?
Måste säga att jag blev något skräckslagen när jag först slog på teven med standardinställningarna på. I efterhand får jag väl iofs. konstatera att en betydande del av den upplevelsen berodde på hur sanslöst uselt en oinkörd plasma presterar, vart lite bättre redan efter någon timme.
Postad 26 October 2011 - 15:20
2. Kalibrera tv:n och stäng av alla hjälpfunktioner =)
Postad 26 October 2011 - 19:10
Min gamla LCD TV hanterar inte 24P helt korrekt men det är massor mer subtilare. Frågan är vad för material sänds ut i 50hz där det här problemet kommer visa sig. Dator och konsolanvändning där är man väl home free. Alltså datorn konverterar till 60 hz innan den skickar signalen till tvn eller? Finns det några tv sändningar där man kan drabbas av 50hz material?
Tyvärr fanns det ingen möjlighet att se 3Dn i dessa tv apparater. Är den likvärdig med VT30n med gärna lite mer ljusstyrka så vore jag nöjd dock.
Jag lyssnade också efter buzzing men kunde inte höra ett smack från samsung plasmorna. Kunde inte komma åt hela bakpanelen dock. På VT 30orna så hördes det enkelt vartifrån det genererades men från lyssningsposition var det ingenting jag hörde. Men butiksmiljö som sagt.
Det enda som skrämmer en en del är hack i bilden.
Redigerat av oqvist, 26 October 2011 - 19:12.
Postad 26 October 2011 - 22:20
Var och spanade in denna tv och D7005 idag. Fick uppleva 50hz problemet och det var inte subtilt! Aldrig sett min 6 är gamla LCD TV bete sig så. Undrar hur VT30n är om den ska vara än värre om det nu inte var något specifikt extra jävligt i den här utsändningen.
Vad är 50 hz problemet? All eruopeiska tvsändningar är väl i 50 hz ...
För övrigt har jag sökt förgäves efter "Brightness Pop". Varken TV (vad som nu är TV i dagens läge?), DVD eller BR ger mig problem. :-)
Postad 27 October 2011 - 00:11
Postad 27 October 2011 - 08:56
Postad 27 October 2011 - 11:21
Var och spanade in denna tv och D7005 idag. Fick uppleva 50hz problemet och det var inte subtilt! Aldrig sett min 6 är gamla LCD TV bete sig så. Undrar hur VT30n är om den ska vara än värre om det nu inte var något specifikt extra jävligt i den här utsändningen.
Min gamla LCD TV hanterar inte 24P helt korrekt men det är massor mer subtilare. Frågan är vad för material sänds ut i 50hz där det här problemet kommer visa sig. Dator och konsolanvändning där är man väl home free. Alltså datorn konverterar till 60 hz innan den skickar signalen till tvn eller? Finns det några tv sändningar där man kan drabbas av 50hz material?
Tyvärr fanns det ingen möjlighet att se 3Dn i dessa tv apparater. Är den likvärdig med VT30n med gärna lite mer ljusstyrka så vore jag nöjd dock.
Jag lyssnade också efter buzzing men kunde inte höra ett smack från samsung plasmorna. Kunde inte komma åt hela bakpanelen dock. På VT 30orna så hördes det enkelt vartifrån det genererades men från lyssningsposition var det ingenting jag hörde. Men butiksmiljö som sagt.
Det enda som skrämmer en en del är hack i bilden.
??? Du lär bli drabbad. Alla (nästan) sändningar i Europa är i 50Hz, var har du hört något annat?!
Du får nog läsa på lite om NTSC och PAL o s v.
Angående "hack i bilden", läs t ex inlägg 258-260 i den här tråden.
Postad 27 October 2011 - 11:58
Får bli en tredje sväng någon gång framöver och be dem slå på markbundna sändningar om möjligt.
258-260 gav ingen information om 50 hz hack. Det var väl om cinema smooth som jag inte lyckades aktivera. Det fungerar ju bara med 24p material?
Redigerat av oqvist, 27 October 2011 - 12:02.
Postad 27 October 2011 - 12:14
Nej, exakt. Självklart är det inte utsändningarna som skapar "hack i bilden" utan troligtvis någon inställning i tv:n. När det gäller denna tv alltså. Sen finns det ju tv:s med betydligt sämre bildbehandlingsprocessor.Men det kan ju inte vara ett problem med ALLA 50 hz sändningar. I sådana fall måste det va något specifikt fel på utsändningen i butiken. Hackar det som det gjorde i butiken så går det väl knappast sälja 20000 pjäser med sådana fel? Folk lär ju returnera dem något sinnessjukt... Det är inte 24p hack på apparater som inte riktigt fixar 24p det var fråga om direkt det var 1000 ggr värre och helt omöjligt att missa för otränade ögon.
Får bli en tredje sväng någon gång framöver och be dem slå på markbundna sändningar om möjligt.
Det ÄR bra flyt i bilden på denna tv, jag har själv testat den.
Citat från flatpanels:
D8000 has very good motion handling
1080p24 content is handled correctly without judder. The Cinema Smooth option is now working the way we want it to, which means that the stutter issues that some people complained about with the 2009 and 2010 Samsung plasma TVs are no longer relevant.
Response time on Samsung D8000 is very fast and we have praised Samsung for their impressive motion handling on their plasma TVs in the past. Phosphor trailing (typically green or yellow trailing around objects) is reduced to a minimum and it is probably the lowest level we have ever seen on a plasma TV – even lower than on Panasonic’s VT30 model.
Redigerat av BrittBastard, 27 October 2011 - 12:15.
Postad 27 October 2011 - 12:46
När man kollar runt på nätet så nämner även sidor att VT 30n har någon bugg med 50 hz material och verkar som det finns en chans att Samsungs plasmor inte är immun gällande detta heller vilket ju gör en orolig. Vad finns det för inställningar förutom cinemasmooth som inte är aktiv för 50hz sändningar som kan påverka flytet?
Postad 27 October 2011 - 13:18
Det som (rätt felaktigt) kallas "50 hz bugg" på Pannas plasmor har inget med bristande flyt eller konverteringar till 60 Hz att göra. Så den kopplingen kan du inte alls göra.När man kollar runt på nätet så nämner även sidor att VT 30n har någon bugg med 50 hz material och verkar som det finns en chans att Samsungs plasmor inte är immun gällande detta
Gissar att du sett nått demo- och/eller inställnings otyg för så dåligt som du beskriver ska det inte vara.
Postad 27 October 2011 - 13:21
Det kan bero på butikens utsändningar också ,MM i min stad har någon intern utsändning med reklam film där är det hack på mer eller mindre alla TV.Det är troligen 50 Hz material.Tack. Fast nu pratar vi ju lite olika saker. 24p material eller 60 hz material har inte hackat på denna tv i någon butik. Fann lite att klaga på där både för VT 30n och Samsung plasmorna. LG plasman hade för dålig bild i affär för att jag skulle orka spendera så mycket tid med den.
När man kollar runt på nätet så nämner även sidor att VT 30n har någon bugg med 50 hz material och verkar som det finns en chans att Samsungs plasmor inte är immun gällande detta heller vilket ju gör en orolig. Vad finns det för inställningar förutom cinemasmooth som inte är aktiv för 50hz sändningar som kan påverka flytet?
Postad 27 October 2011 - 13:31
Men ... beskriv gärna vad det är för materialet du tittat på och från vilken källa när du upplevt brister avseende 50 hz.
Postad 27 October 2011 - 22:57
Postad 28 October 2011 - 12:08
Fick hem DVE skivan idag och har ägnat en timme åt kalibrering. Måste säga att resultatet blev häpnadsväckande ... det var som att lyfta bort en slöja framför bildrutan ... allt föll på plats på ett sätt som överträffade mina förväntningar stort. Grym skärm!
Ofan, den sån skiva måste jag ha. Kul att det blev så bra.
Postad 28 October 2011 - 12:53
Postad 30 October 2011 - 18:27
Postad 31 October 2011 - 11:40
Hursomhelst, jag köpte min PS51-D7005 för 9 999 kr och kunde inte se något tydlig anledning till att lägga upp ytterligare 3 000 kr för D8005, enda egentliga "finessen" jag saknar är ARC på HDMI, men det kan jag lösa genom en separat ljudkabel. Som jag uppfattat det har 7005 samma skärm och bildbehandling som 8005 men en annan ram, fot och saknar en handfull "finesser". Personligen tycker jag att min TV är bland de bästa köp man kan göra idag om man väger pris mot prestanda.
Postad 31 October 2011 - 11:41
Postad 31 October 2011 - 13:55
Är det bara jag som upplever att det är något relä som klickar emellanåt när tvn är avstängd?
Haha, läste det just och så klicka det till i min tv.. oddsen?
Ja min gör då det fast den är avstängd, samma klick som låter när man slår på/av tvn.
Postad 31 October 2011 - 14:30
Haha, läste det just och så klicka det till i min tv.. oddsen?
Ja min gör då det fast den är avstängd, samma klick som låter när man slår på/av tvn.
Hehe, ja det var lägligt =) Kan vara intressant att veta om det är fler som upplever detta, har hört det minst tre gånger nu. Då har alltså tvn varit avstängd i minst 10 timmar.
Postad 01 November 2011 - 11:21
Postad 01 November 2011 - 11:25
Postad 02 November 2011 - 10:21
Postad 04 November 2011 - 10:19
"testade att dra igång Cinema Smooth i butik och det vart väl lite bättre men långt ifrån LCD/Led." om du tyckte att det hackade lite lite så är det tyvärr för dig så att det är precis så en film är inspelad. men det skapar ju den filmiska looken. de där LED tv apparaterna som du tycker flyter på bättre ändrar bilden för att göra den mer len men då tycker jag att det ser mer ut som såpopera eller något man filmat själv. det finns en anledning varför filmer spelas in i 24p (23.976frame/s)
Postad 04 November 2011 - 14:07
Postad 04 November 2011 - 15:18
Detta är ju helt sant. Men panoreringarna får o andra sidan se ut som ett stutter. Det är väl inte meningen. Det stuttrar inte när jag vrider huvudet åt sida. Men jag vet vad du menar med att det ser ut som såpopera det är mest mänskliga rörelser som får den egenskapen och Ja, det är vidrigt
Postad 04 November 2011 - 15:53
Någon som vart och tittat på d7005? Verkar inte riktigt lika fager som sin storebror men har i princip samma funktioner. Vet inte om jag tycker det är värt 3.5 papp till för den gråa ramen. D7005 verkar mycket prisvärd.
Har siktet inställt på den. Den verkar ha en mer högkvalitativ fot än D8005 serien. D8005 serien har någon slags dynamisk kontrast tjosan och ARC. ARC är väl det enda man månne kommer sakna men blir nog månne ny receiver snart ändå så sprollar. touchknappar och mera "smart men inte så jäka smart tv" funktioner saknar jag inte heller då jag har Ipod touch jag kan köra som baklyst fjärr.
D6905 är dyrare än D7005 vilket jag inte riktigt fattar varför men men...
Angående 24P det är en alldeles urusel standard. Standarden i sig är grundproblemet. Verkar som interpolation skapar sina problem och vissa föredrar stutters framför naturligt flytande bild därav eller nostalgiskäl?.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Värdig ersättare av Samsung PS51D8005
50 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?