Köptips och Råd!
896 svar till detta ämne
Postad 04 September 2011 - 21:36
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Några av få "bra" tv apparater som har en matt panel.
Upplever du såna problem med att de reflekterar så är det ju bara glömma alla plasmor.
Philips-TVn där var nog något för dyr, däremot verkar ju Sonyn vara helt okej. Jag hoppas verkligen att det nymodiga med blanka TV paneler försvinner inom snar framtid. Annars kommer jag aldrig kunna byta upp mig från min matta & suveräna 60LD550N. Inte för att jag vill det just nu men inom några år hoppas jag att det finns bra 80 tums LCD TV:s på marknaden.
Tja, om ni tvunget måste ha under 50" så finns 47LD650N kvar i ett eller några ex till en billig peng. Om ni bor i närheten av Linköping och kan "stå ut med" 55" så har NetOnNet kvar 55LD650N på lagerhyllan där. LG xxLD650 serien är riktigt bra med bl.a matt panel och överlägsen CCFL backlight gentemot crappiga LED TV:s
Kan inte annat än att hålla med dig. Jag förstår inte heller varför? Skydd? Går glaset sönder måste man ju ändå skicka in skiten. Problemet med att gå över 50" är att 50 redan känns stort. Vi sitter numera ganska nära TV:n (omkring 2 meter). Sedan kommer vi nog köpa TV vid löning, men om den förstnämnda modellen finns kvar är den förstås också intressant. Edit: Hur är förresten skärmen på EX503? Märker att EX500 börjar sina i lager. I så fall lär det väl bli aktuellt med 503an
Redigerat av Unregistered1552, 05 September 2011 - 10:01.
Postad 05 September 2011 - 15:19
battleangel
-
battleangel
-
Användare
-
-
189 inlägg
40EX503 på ElG denna vecka, 4990:- https://www.prisjakt...kt.php?p=764767Vet ni om även denna modell kommer att försvinna? Väldigt få har den i sina prislistor och som i princip enda LCD-alternativ till plasma i år (med DVB-T2) så vore det ju retligt om den inte skulle finnas kvar. I annat fall kan man ju ha is i magen och vänta tills nästa gång den går ned i pris. Finns det någon risk för panel-lotteri på EX503 eller har alla samma typ av VA-panel? http://www.digitalve...news-15489.htmlOch vad är EX503P? Finns på prisjakt men ej i lager än? Ytterligare en ersättare?
Redigerat av battleangel, 05 September 2011 - 15:55.
Postad 05 September 2011 - 16:36
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Borta i grannforumet (mobiler) är jag själv en nörd och väldigt insatt. När det kommer till TV-apparater var det senast 2007 som jag hade koll på det mesta inom denna expanderade värld. Jag gjorde ett inlägg några sidor längre bak men fick en reprimand angående mitt tänk kring TV och att jag var fel ute med mina krav kontra val av TV-apparater. Det var ingen tvist, snarare en upplysning till mig själv om att forumet innehåller till 90% av tekniknördar som uppskattar kvalité framför design. Därför gör jag nu ett nytt försök  . Jag är, trots min tidigare post, också en tekniknörd men jag har tyvärr helt och hållet gått och kärat ner mig i LED-apparaterna, endast på grund av deras design och framför allt på grund av det faktum att de kan hålla sig så förbannat tunna. Jag har läst igenom LED-tråden och lärt mig en del och efter lite funderingar är det kanske inte en LED jag bör satsa på trots allt. Det är bara det att dessa tunna skönheter skulle göra sig så förbannat bra i vardagsrummet. Nu till mitt nya försök: Jag söker något över 50", 55" för att vara mer specifik. TV-tittande kommer självfallet att ske (kabel-TV, box etc), men jag kommer koppla in en Mac Mini som Mediacenter och därefter åker allt TV-spel också in i uttagen (Xbox 360, PS3 und so weiter). Med fler funktioner följer även fler problem, jag kan idag ingenting om clouding, att TV-skärmen blöder, uppdateringsfrekvenser och millisekunder. Jag menar att jag känner till begreppen, men har svårt att finna vettiga apparater i denna djungel som nu blivit gigantisk. Jag har funderat en hel del på denna läckerbit:
Köper man en TV för nästan 23.000:- räknar man (i alla fall jag) med att allt ska leka med den, det ska vara en bra bildkvalité och allt jag matar den med ska flyta (Mac mini, TV-spel etc). Nu har jag dock läst en hel del konsumentrecensioner där många är extremt nöjda med TVn, samtidigt som en hel del andra har sina egna besvär (precis som med all teknik idag). Men att TV-spel etc skulle "hacka" (snabba FPS-spel osv.) är för mig oförståeligt när man köper något så dyrt. Men det verkar ju tyvärr vara dagens bittra sanning och det är därför jag nu vänder mig till alla ödmjuka och sjukt kunniga pöjkar på detta forum. Förr kunde man finna 55" LED utan 3D (3D är för mig överflödigt) men nu verkar det följa med varenda TV och känns bara som en onödig utgift för mig som inte kommer använda funktionen. Bör jag skita i LED:ens tunnhet och sikta på en "vanlig" LCD eller en plasma? Full LED backlight var det någon som antydde att jag skulle kolla på, vad innebär det, hur finner man dessa apparater? Som sagt, jag är helt vilse och blir bara mer förvirrad ju mer jag letar. Här är en annan TV:
Nästan halva priset av Samsungen, och då börjar jag såklart fundera...! Om Samsungs TV inte lirar alla TV-spel felfritt kommer det då hacka, lagga (eller vad man nu vill kalla det) dubbelt så mycket på denna TV? Som ni ser, jag har spridda tankar om allt och är väldigt lost. Vad ska jag titta på? Typ av TV? Prisklass? Självfallet gillar jag kvalité, jag vill ha en god bildkvalité, speciellt på HD-material jag spelar upp, återigen TV-spel, filmer från Mac Minin o.s.v. men jag tror samtidigt inte att jag är så pass "övernördig" att jag måste ha det allra bästa. Det ska vara riktigt bra, men inte riktigt j*vla bäst, luddigt formulerat. Svart får självfallet vara svart, men om det går ner en tusendel i färgton mot det gråa hållet kan jag leva med det för att göra en sandlådebeskrivning. Så: 55" Lira med det mesta, framför allt TV-spel där saker går fort (= lågt antal millisekunder!?) LED (om det nu är någon idé, på grund av dess design, tunnhet etc) Det är väl egentligen kraven (som ni såklart får ha åsikter kring). Är jag helt ute och cyklar får ni gärna ge mig en reprimand igen, men ni får då också väldigt, väldigt gärna rekommendera någon TV för att få mig på rätt stig i denna enorma skog. Tack så hemskt mycket på förhand! / Daniel
Postad 05 September 2011 - 18:01
Robin_K
-
Robin_K
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Funderar mycket på att köpa Panasonic Viera TX-P42G30Y men hade gärna köpt den på elgiganten då det ligger nära och vill testa den hemma och se om jag e nöjd innan jag bestämmer mig.. Så nu till frågan, kommer elgiganten få in denna modell inom en snar framtid eller blir jag tvungen att köpa den någon annanstans ?
Postad 05 September 2011 - 19:31
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av Sonys EX720? Såg den i butik idag och blev lite intresserad. Men som alltid bör man ju vara försiktig när det gäller billigare LED's.
Postad 05 September 2011 - 19:33
Petter Lindgren
-
Petter Lindgren
-
Lärjunge
-
-
288 inlägg
40EX503 på ElG denna vecka, 4990:- https://www.prisjakt...kt.php?p=764767
Vet ni om även denna modell kommer att försvinna? Väldigt få har den i sina prislistor och som i princip enda LCD-alternativ till plasma i år (med DVB-T2) så vore det ju retligt om den inte skulle finnas kvar. I annat fall kan man ju ha is i magen och vänta tills nästa gång den går ned i pris.
Finns det någon risk för panel-lotteri på EX503 eller har alla samma typ av VA-panel? http://www.digitalve...news-15489.html
Och vad är EX503P? Finns på prisjakt men ej i lager än? Ytterligare en ersättare?
Jag tror att detta pris är svårslaget just nu! Beställde en själv nu som extratv i datarummet (något lyxigt men man kan ju inte låta bli för detta pris). Att Sony skulle byta ut panelen mot en sämre ser jag som högst osannolikt. Dessutom så har ju elgiganten 30 dagars öppet köp och du får även lämna tillbaka den i en butik trots att man beställt på webben.
Postad 05 September 2011 - 19:52
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Det är många frågor nu, färre svar, var är ni kunniga  ?
Postad 05 September 2011 - 19:57
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Borta i grannforumet (mobiler) är jag själv en nörd och väldigt insatt. När det kommer till TV-apparater var det senast 2007 som jag hade koll på det mesta inom denna expanderade värld.
Jag gjorde ett inlägg några sidor längre bak men fick en reprimand angående mitt tänk kring TV och att jag var fel ute med mina krav kontra val av TV-apparater. Det var ingen tvist, snarare en upplysning till mig själv om att forumet innehåller till 90% av tekniknördar som uppskattar kvalité framför design. Därför gör jag nu ett nytt försök .
Jag är, trots min tidigare post, också en tekniknörd men jag har tyvärr helt och hållet gått och kärat ner mig i LED-apparaterna, endast på grund av deras design och framför allt på grund av det faktum att de kan hålla sig så förbannat tunna. Jag har läst igenom LED-tråden och lärt mig en del och efter lite funderingar är det kanske inte en LED jag bör satsa på trots allt. Det är bara det att dessa tunna skönheter skulle göra sig så förbannat bra i vardagsrummet.
Nu till mitt nya försök:
Jag söker något över 50", 55" för att vara mer specifik. TV-tittande kommer självfallet att ske (kabel-TV, box etc), men jag kommer koppla in en Mac Mini som Mediacenter och därefter åker allt TV-spel också in i uttagen (Xbox 360, PS3 und so weiter).
Med fler funktioner följer även fler problem, jag kan idag ingenting om clouding, att TV-skärmen blöder, uppdateringsfrekvenser och millisekunder. Jag menar att jag känner till begreppen, men har svårt att finna vettiga apparater i denna djungel som nu blivit gigantisk.
Jag har funderat en hel del på denna läckerbit:
Köper man en TV för nästan 23.000:- räknar man (i alla fall jag) med att allt ska leka med den, det ska vara en bra bildkvalité och allt jag matar den med ska flyta (Mac mini, TV-spel etc).
Nu har jag dock läst en hel del konsumentrecensioner där många är extremt nöjda med TVn, samtidigt som en hel del andra har sina egna besvär (precis som med all teknik idag). Men att TV-spel etc skulle "hacka" (snabba FPS-spel osv.) är för mig oförståeligt när man köper något så dyrt.
Men det verkar ju tyvärr vara dagens bittra sanning och det är därför jag nu vänder mig till alla ödmjuka och sjukt kunniga pöjkar på detta forum. Förr kunde man finna 55" LED utan 3D (3D är för mig överflödigt) men nu verkar det följa med varenda TV och känns bara som en onödig utgift för mig som inte kommer använda funktionen.
Bör jag skita i LED:ens tunnhet och sikta på en "vanlig" LCD eller en plasma? Full LED backlight var det någon som antydde att jag skulle kolla på, vad innebär det, hur finner man dessa apparater? Som sagt, jag är helt vilse och blir bara mer förvirrad ju mer jag letar.
Här är en annan TV:
Nästan halva priset av Samsungen, och då börjar jag såklart fundera...! Om Samsungs TV inte lirar alla TV-spel felfritt kommer det då hacka, lagga (eller vad man nu vill kalla det) dubbelt så mycket på denna TV? Som ni ser, jag har spridda tankar om allt och är väldigt lost.
Vad ska jag titta på? Typ av TV? Prisklass? Självfallet gillar jag kvalité, jag vill ha en god bildkvalité, speciellt på HD-material jag spelar upp, återigen TV-spel, filmer från Mac Minin o.s.v. men jag tror samtidigt inte att jag är så pass "övernördig" att jag måste ha det allra bästa. Det ska vara riktigt bra, men inte riktigt j*vla bäst, luddigt formulerat. Svart får självfallet vara svart, men om det går ner en tusendel i färgton mot det gråa hållet kan jag leva med det för att göra en sandlådebeskrivning.
Så:
55" Lira med det mesta, framför allt TV-spel där saker går fort (= lågt antal millisekunder!?) LED (om det nu är någon idé, på grund av dess design, tunnhet etc)
Det är väl egentligen kraven (som ni såklart får ha åsikter kring).
Är jag helt ute och cyklar får ni gärna ge mig en reprimand igen, men ni får då också väldigt, väldigt gärna rekommendera någon TV för att få mig på rätt stig i denna enorma skog.
Tack så hemskt mycket på förhand!
/ Daniel
Det hackar inte på Samsungs LED. Alla tv apparater har en viss "delay" i tiden det tar från signalen att transporteras från tex din PS3 till tvns bild. På en bra dator skärm ligger detta på runt 10 ms. På dom bästa tv apparaterna så ligger detta runt 20ms. Samsungs LED ligger på runt 40-50 i dom flesta tester. detta är inte katastrof men inte en bra siffra heller. Tänk dig när du spelar Guitar Hero och alla dina knapptryckningar tar extra 0.2 sec. Detta är bara ett problem när du spelar inte om du gör nåt annat som TV eller Film Bakbelysta LED kan man tyvärr inte identifiera i nåt lätt sätt på tex prisjakt utan man måste kunna dom olika märkens modeller. Sony har Serie HX9xx där HX920/923 är senaste modellen. Samsung har ingen. Philips har 9705/9706 där 06 är en helt nysläppt variant. LG har LW980 som också är helt ny och även förra årets LE850 och LX950. En Bakbelyst LED så slipper du allt vad "Clouding/Bleeding" innebär men dom har fortfarande lite högre "delay" eller "input lag" som det oftast kallas. Årets bättre plasmor från Panasonic/Samsung så slipper du dessa problem Några köptips som du kan titta på.
Lika tunn som en LED och nästan samma design som LEDn du länkar men lite tjockare ramar. även exakt samma funktioner.
Panasonics värsting och enligt många marknadens bästa tv.
Samma Samsung som ovan men i nästa storlek. denna model finns inte i 55", 64" är nästa storlek tyvärr Enligt dina önskemål med design osv så passar nog Samsungen dig bäst, den är även riktigt prisvärd i jämförelse med Pansonicen. Båda modeller har input lag på 20-25ms vilket är bland den lägsta nivån på marknaden Kan du leva med lite högre input lag så kan du ju även kolla på dom jag beskrev ovan. GL
Redigerat av ganksta1, 05 September 2011 - 20:08.
Postad 05 September 2011 - 20:04
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Är det någon som har erfarenhet av Sonys EX720? Såg den i butik idag och blev lite intresserad. Men som alltid bör man ju vara försiktig när det gäller billigare LED's.
Det är en av dom mest prisvärda LED på marknaden och har väldigt bra bild. Dock så lider den av clouding/bleeding som alla andra edge LED men kan du leva med det så är den väldigt bra.
Postad 05 September 2011 - 20:53
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Jag har funderat en hel del på denna läckerbit:
Köper man en TV för nästan 23.000:- räknar man (i alla fall jag) med att allt ska leka med den, det ska vara en bra bildkvalité och allt jag matar den med ska flyta (Mac mini, TV-spel etc).
Nu har jag dock läst en hel del konsumentrecensioner där många är extremt nöjda med TVn, samtidigt som en hel del andra har sina egna besvär (precis som med all teknik idag). Men att TV-spel etc skulle "hacka" (snabba FPS-spel osv.) är för mig oförståeligt när man köper något så dyrt.
Men det verkar ju tyvärr vara dagens bittra sanning och det är därför jag nu vänder mig till alla ödmjuka och sjukt kunniga pöjkar på detta forum. Förr kunde man finna 55" LED utan 3D (3D är för mig överflödigt) men nu verkar det följa med varenda TV och känns bara som en onödig utgift för mig som inte kommer använda funktionen.
Bör jag skita i LED:ens tunnhet och sikta på en "vanlig" LCD eller en plasma? Full LED backlight var det någon som antydde att jag skulle kolla på, vad innebär det, hur finner man dessa apparater? Som sagt, jag är helt vilse och blir bara mer förvirrad ju mer jag letar.
Här är en annan TV:
Nästan halva priset av Samsungen, och då börjar jag såklart fundera...! Om Samsungs TV inte lirar alla TV-spel felfritt kommer det då hacka, lagga (eller vad man nu vill kalla det) dubbelt så mycket på denna TV? Som ni ser, jag har spridda tankar om allt och är väldigt lost.
Vad ska jag titta på? Typ av TV? Prisklass? Självfallet gillar jag kvalité, jag vill ha en god bildkvalité, speciellt på HD-material jag spelar upp, återigen TV-spel, filmer från Mac Minin o.s.v. men jag tror samtidigt inte att jag är så pass "övernördig" att jag måste ha det allra bästa. Det ska vara riktigt bra, men inte riktigt j*vla bäst, luddigt formulerat. Svart får självfallet vara svart, men om det går ner en tusendel i färgton mot det gråa hållet kan jag leva med det för att göra en sandlådebeskrivning.
Så:
55" Lira med det mesta, framför allt TV-spel där saker går fort (= lågt antal millisekunder!?) LED (om det nu är någon idé, på grund av dess design, tunnhet etc)
Det är väl egentligen kraven (som ni såklart får ha åsikter kring).
Är jag helt ute och cyklar får ni gärna ge mig en reprimand igen, men ni får då också väldigt, väldigt gärna rekommendera någon TV för att få mig på rätt stig i denna enorma skog.
Tack så hemskt mycket på förhand!
/ Daniel
Du har ju klistrat in LCD-apparater ser det ut som...var det inte led-TV du var ute efter?
Postad 06 September 2011 - 06:42
Honkium
-
Honkium
-
Forumräv
-
-
918 inlägg
Du har ju klistrat in LCD-apparater ser det ut som...var det inte led-TV du var ute efter?
Båda två är Edge LED LCD....och i detta läge hade jag köpt LG 55LE550N på 30 dagars öppet köp med full testrättighetför att kolla om TV:n lider av clouding eller inte. Utan denna testrätt faller Edge LED alltid bort.
Postad 06 September 2011 - 07:30
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Det är en av dom mest prisvärda LED på marknaden och har väldigt bra bild. Dock så lider den av clouding/bleeding som alla andra edge LED men kan du leva med det så är den väldigt bra.
Tack för svaret. Nej, jag tror jag skippar edge LED och går för EX500, om den inte hinner ta slut
Postad 06 September 2011 - 12:54
daniel.l
-
daniel.l
-
Forumräv
-
-
558 inlägg
Det hackar inte på Samsungs LED. Alla tv apparater har en viss "delay" i tiden det tar från signalen att transporteras från tex din PS3 till tvns bild. På en bra dator skärm ligger detta på runt 10 ms. På dom bästa tv apparaterna så ligger detta runt 20ms. Samsungs LED ligger på runt 40-50 i dom flesta tester. detta är inte katastrof men inte en bra siffra heller. Tänk dig när du spelar Guitar Hero och alla dina knapptryckningar tar extra 0.2 sec. Detta är bara ett problem när du spelar inte om du gör nåt annat som TV eller Film
Bakbelysta LED kan man tyvärr inte identifiera i nåt lätt sätt på tex prisjakt utan man måste kunna dom olika märkens modeller. Sony har Serie HX9xx där HX920/923 är senaste modellen. Samsung har ingen. Philips har 9705/9706 där 06 är en helt nysläppt variant. LG har LW980 som också är helt ny och även förra årets LE850 och LX950.
En Bakbelyst LED så slipper du allt vad "Clouding/Bleeding" innebär men dom har fortfarande lite högre "delay" eller "input lag" som det oftast kallas.
Årets bättre plasmor från Panasonic/Samsung så slipper du dessa problem
Några köptips som du kan titta på.
Lika tunn som en LED och nästan samma design som LEDn du länkar men lite tjockare ramar. även exakt samma funktioner.
Panasonics värsting och enligt många marknadens bästa tv.
Samma Samsung som ovan men i nästa storlek. denna model finns inte i 55", 64" är nästa storlek tyvärr
Enligt dina önskemål med design osv så passar nog Samsungen dig bäst, den är även riktigt prisvärd i jämförelse med Pansonicen. Båda modeller har input lag på 20-25ms vilket är bland den lägsta nivån på marknaden
Kan du leva med lite högre input lag så kan du ju även kolla på dom jag beskrev ovan. GL
Får tacka så hemskt mycket för svaret! Välformulerat, genomarbetat, sakligt och matnyttigt, mycket bra! Nu har jag fått lite mer koll på det hela och dessutom en vägledning till några andra apparater än bara LED. Tycker Samsungs plasma verkar trevlig, tunn är den dessutom som du påpekar. Frågan är dock om jag kommer nöja mig med 51"... hmmm. 64" blir alldeles för stort så jag får helt enkelt besöka någon butik för att jämföra. Kikade in de LED-apparater du också droppade i inlägget och jäklar vilka priser. Men det förstår man ju, backlit-LED kostar och det är ju även de som också kan stoltsera med att de inte blöder. När jag tänker efter lite blir jag faktiskt väldigt sur på dagens marknadsföring. Man hör att alla vill ha LED, det är det senaste, apparaterna blir så tunna och allt annat flams kring dessa. Känns ju tråkigt att man som konsument ska behöva köpa en produkt för 25.000+ och sedan ändå inte få något som fungerar fullt ut. Det pratas ju konstant om hur tekniken går framåt och det man köper idag blir blir gammalt dagen efter. Men när vi pratar LED känns det ju faktiskt lite som om vi gått bakåt i tekniken, tycker ni inte!? Hur som helst, jag sprang över detta videoklipp: http://www.youtube.c...h?v=_T2o9Srpu7oHär ser man klart och tydligt hur TVn blöder, men samtidigt så anser i alla fall jag att detta är en petitess. Lite blödningar vid eftertexterna om man sitter och tittar på TVn från sidan, big deal(?), icke för mig. Skulle något sånt här dock inträffa: http://www.youtube.c...feature=relatedskulle jag nog dock ha ett och annat att säga till om. Men här ser det ju dock ut som om TVn är defekt? __________________________- Jag förstår att man behöver en TV med låg input lag om man vill spela TV-spel felfritt, men samtidigt skulle jag vilja se hur stor inverkan denna skillnad (från 20ms till 40-50ms) egentligen har i det verkliga livet. Har svårt att finna filmer eller annan info kring detta. Jag spelar inte mycket FPS eller liknande, men kanske skulle störa mig på denna input lag när jag väl köper ett sådant spel. Eller är det helt enkelt så pass liten skillnad att ett ovant öga inte skulle märka något överhuvudtaget!? I såna fall skulle jag nog som nedanstående också påpekar välja LGn. Kanske skulle köpa något på öppet köp, kontrollera all clouding och testa att spela. Problemet som jag förstår är att viss clouding kan uppstå först veckor/månader efter att man för första gången satt på sin TV (det vill säga öppet köp hinner löpa ut). Svårt det här men jag tackar återigen för informationen, en mycket bra fingervisning. Kommer jag underfund med ifall jag kan spela TV-spel njutbart på en LED kan jag nog leva med all clouding om den nu inte helt tar överhanden. Jag får helt enkelt fortsätta rekognosera i denna djungel. Båda två är Edge LED LCD....och i detta läge hade jag köpt LG 55LE550N på 30 dagars öppet köp med full testrättighetför att kolla om TV:n lider av clouding eller inte. Utan denna testrätt faller Edge LED alltid bort.
Detta är något jag funderar starkt på, men är fortfarande tveksam då, precis som jag ovan beskrivit, clouding tydligen kan uppkomma mycket senare än vid en första anblick!
Postad 06 September 2011 - 15:53
Tvnovis
-
Tvnovis
-
Rookie
-
4 inlägg
Bland det bästa du kan köpa som funkar väldigt bra på alla dina användnings områden.
Eller om du vill hamna på lite lägre pris nivå och kan leva med lite "input lag" det vill säga att du inte spelar så mycket så kan du titta på
Denna kan du hitta för runt 7000 kr i butik om du hittar en butik som har den i lager. Leta även efter EX503 som är samma tv fast med T2 mottagare för boxer. Den är slut hos många därav är "nätpriset" lite högre.
Tack för hjälpen... Det lutar åt plasman, men för en novis blir man rädd för att det kommer bränna fast. Hur vanligt är det? Jag kommer inte använda den som dataskärm men däremot när man spelar vissa spel finns det ju bildytor som kan ligga kvar väldigt länge. även när man ser på boll där minutvisare, score samt andra saker som hänger med. Skall jag vara orolig för sådant? En annan sak är ljusinsläppet i rummet, hur viktigt är det att ta det i beaktning speciellt med den plasman? Jag har förmiddagssol in i TV-rummet men inte direkt på tv-skärmen stör det ändå? En sista sak, ljudet från plasman, om jag tittar väldigt tyst kommer jag att höra den? Är som sagt väldigt tacksam för era svar, förhoppningsvis kommer jag att ha min Tv ett par år, vill ju veta så mycket som möjligt innan jag köper. Mvh TVnovisen
Postad 06 September 2011 - 16:26
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Får tacka så hemskt mycket för svaret! Välformulerat, genomarbetat, sakligt och matnyttigt, mycket bra! Nu har jag fått lite mer koll på det hela och dessutom en vägledning till några andra apparater än bara LED.
Tycker Samsungs plasma verkar trevlig, tunn är den dessutom som du påpekar. Frågan är dock om jag kommer nöja mig med 51"... hmmm. 64" blir alldeles för stort så jag får helt enkelt besöka någon butik för att jämföra.
Kikade in de LED-apparater du också droppade i inlägget och jäklar vilka priser. Men det förstår man ju, backlit-LED kostar och det är ju även de som också kan stoltsera med att de inte blöder.
När jag tänker efter lite blir jag faktiskt väldigt sur på dagens marknadsföring. Man hör att alla vill ha LED, det är det senaste, apparaterna blir så tunna och allt annat flams kring dessa. Känns ju tråkigt att man som konsument ska behöva köpa en produkt för 25.000+ och sedan ändå inte få något som fungerar fullt ut. Det pratas ju konstant om hur tekniken går framåt och det man köper idag blir blir gammalt dagen efter. Men när vi pratar LED känns det ju faktiskt lite som om vi gått bakåt i tekniken, tycker ni inte!?
Hur som helst, jag sprang över detta videoklipp:
http://www.youtube.c...h?v=_T2o9Srpu7o
Här ser man klart och tydligt hur TVn blöder, men samtidigt så anser i alla fall jag att detta är en petitess. Lite blödningar vid eftertexterna om man sitter och tittar på TVn från sidan, big deal(?), icke för mig.
Skulle något sånt här dock inträffa:
http://www.youtube.c...feature=related
skulle jag nog dock ha ett och annat att säga till om. Men här ser det ju dock ut som om TVn är defekt?
__________________________-
Jag förstår att man behöver en TV med låg input lag om man vill spela TV-spel felfritt, men samtidigt skulle jag vilja se hur stor inverkan denna skillnad (från 20ms till 40-50ms) egentligen har i det verkliga livet. Har svårt att finna filmer eller annan info kring detta. Jag spelar inte mycket FPS eller liknande, men kanske skulle störa mig på denna input lag när jag väl köper ett sådant spel. Eller är det helt enkelt så pass liten skillnad att ett ovant öga inte skulle märka något överhuvudtaget!?
I såna fall skulle jag nog som nedanstående också påpekar välja LGn. Kanske skulle köpa något på öppet köp, kontrollera all clouding och testa att spela. Problemet som jag förstår är att viss clouding kan uppstå först veckor/månader efter att man för första gången satt på sin TV (det vill säga öppet köp hinner löpa ut).
Svårt det här men jag tackar återigen för informationen, en mycket bra fingervisning.
Kommer jag underfund med ifall jag kan spela TV-spel njutbart på en LED kan jag nog leva med all clouding om den nu inte helt tar överhanden. Jag får helt enkelt fortsätta rekognosera i denna djungel.
Detta är något jag funderar starkt på, men är fortfarande tveksam då, precis som jag ovan beskrivit, clouding tydligen kan uppkomma mycket senare än vid en första anblick!
Så du beskriver hur du upplever dessa problem så finns det stor chans att du bli fullt nöjd med en Edge LED. Klippen du länkar är båda på 2 modeller från förra året och det är mindre clouding på årets TV apparater, i alla fall för Samsung. Även om det skrivs mycket på dessa forum om problem med Samsungs finare LED apparater så är dom flesta jätte nöjda. Beror på hur petig man är. Kolla på storlekarna på Samsung plasman och duger det inte så köp en LED på öppet köp. Kan du leva med 51" är den bland det mest prisvärda man kan köpa just nu. Du kan ju läsa dessa detaljerade recensioner för att få lite annat perspektiv på det. Det är även med lite bilder på clouding PS51D8005UE55D8005Blir du sugen på en stor billig Edge LED skulle jag snarare prova
recension här Den LGn du kikat på är från förra året och den kommer nog ha lite mer bleeding än årets liknande modeller.
Redigerat av ganksta1, 06 September 2011 - 16:45.
Postad 06 September 2011 - 16:37
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tack för hjälpen...
Det lutar åt plasman, men för en novis blir man rädd för att det kommer bränna fast. Hur vanligt är det?
Jag kommer inte använda den som dataskärm men däremot när man spelar vissa spel finns det ju bildytor som kan ligga kvar väldigt länge. även när man ser på boll där minutvisare, score samt andra saker som hänger med. Skall jag vara orolig för sådant?
En annan sak är ljusinsläppet i rummet, hur viktigt är det att ta det i beaktning speciellt med den plasman? Jag har förmiddagssol in i TV-rummet men inte direkt på tv-skärmen stör det ändå?
En sista sak, ljudet från plasman, om jag tittar väldigt tyst kommer jag att höra den?
Är som sagt väldigt tacksam för era svar, förhoppningsvis kommer jag att ha min Tv ett par år, vill ju veta så mycket som möjligt innan jag köper.
Mvh TVnovisen
Inbränning är nästan obefintligt på Panasonics nuvarande modeller. Som max så får du en temporär inbränning som varar i några sec/min och går bort av sig själv. Så det är inget du ska vara orolig även om du spelar ett spel i 10tim. Ljusinsläpp tycker jag personligen är ett mindre problem men visst kan det bli irriterande stundvis men det krävs rätt unika förhållanden med vinkel av ljus osv för att det ska bli ett stort problem. Sen hur ofta tittar du på tv på förmiddagen ?  Visst kollar du på förmiddagen så får du ju en mindre optimal bild men det är ju väldigt sällan det blir helt oacceptabelt. Buzzing är väldigt ovanligt att man ens hör från soffan. Men ibland på vissa ex är nivån lite högre och då kan det vara lite irriterande men detta är extremt ovanligt. Tänk på att du alltid har 14 dagars öppet köp även på bruten förpackning via internet köp enligt lag.
Postad 06 September 2011 - 17:06
TheLarsson
-
TheLarsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Någon som vet om LG 42PJ350 är bra? Eller LG 50PT250N?
Verkar ju vara nästan samma TV, förutom storleken.
Postad 06 September 2011 - 17:09
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Postad 06 September 2011 - 18:02
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
När jag tänker efter lite blir jag faktiskt väldigt sur på dagens marknadsföring. Man hör att alla vill ha LED, det är det senaste, apparaterna blir så tunna och allt annat flams kring dessa. Känns ju tråkigt att man som konsument ska behöva köpa en produkt för 25.000+ och sedan ändå inte få något som fungerar fullt ut. Det pratas ju konstant om hur tekniken går framåt och det man köper idag blir blir gammalt dagen efter. Men när vi pratar LED känns det ju faktiskt lite som om vi gått bakåt i tekniken, tycker ni inte!?
Visst, men vem bryr sig om bildkvalité för vanlige svenssons? Alla är ju bara impade över hur tunn och färgstark TV:n är numera. Perfekt TV finns väl knappt, men för min del kommer design så pass långt ner på listan och bildkvalité överst. Särskilt är priset på dessa omdöpta LCD-TV-apparaterna skrattretande. Sammantaget sett är de inte intressanta för mig.
Redigerat av Unregistered6df60672, 06 September 2011 - 18:10.
Postad 06 September 2011 - 19:08
vacker
-
vacker
-
Användare
-
-
105 inlägg
Tjo, tänkte hjälpa föräldrarna att köpa ny tv, och då de var länge länge sedan jag läste på om nya tv-apparater så skulle jag behöva er hjälp!
Letar efter en bra tv på ca 6500 kr nivån.
Ska vara ca. 50" men helst 55".
Så komigen med bra förslag så man kan stå till hjälp hos gamlingarna.
Mvh
Redigerat av vacker, 06 September 2011 - 20:14.
Postad 06 September 2011 - 19:40
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tjo, tänkte hjälpa föräldrarna att köpa ny tv, och då de var länge länge sedan jag läste på om nya tv-apparater så skulle jag behöva er hjälp!
Letar efter en bra tv på ca 6500 kr nivån.
Ska minst vara en 50" men helst 55".
Så komigen med bra förslag så man kan stå till hjälp hos gamlingarna.
Mvh
det jag har koll på så finns det ingen 55" i den prisklassen 50" är det bara dom absolut billigaste du kan kika på.
Postad 06 September 2011 - 22:01
Casual52
-
Casual52
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Får tacka så hemskt mycket för svaret! Välformulerat, genomarbetat, sakligt och matnyttigt, mycket bra! Nu har jag fått lite mer koll på det hela och dessutom en vägledning till några andra apparater än bara LED.
Tycker Samsungs plasma verkar trevlig, tunn är den dessutom som du påpekar. Frågan är dock om jag kommer nöja mig med 51"... hmmm. 64" blir alldeles för stort så jag får helt enkelt besöka någon butik för att jämföra.
Kikade in de LED-apparater du också droppade i inlägget och jäklar vilka priser. Men det förstår man ju, backlit-LED kostar och det är ju även de som också kan stoltsera med att de inte blöder.
Hur som helst, jag sprang över detta videoklipp:
http://www.youtube.c...h?v=_T2o9Srpu7o
Här ser man klart och tydligt hur TVn blöder, men samtidigt så anser i alla fall jag att detta är en petitess. Lite blödningar vid eftertexterna om man sitter och tittar på TVn från sidan, big deal(?), icke för mig.
Skulle något sånt här dock inträffa:
http://www.youtube.c...feature=related
skulle jag nog dock ha ett och annat att säga till om. Men här ser det ju dock ut som om TVn är defekt?
__________________________-
Jag förstår att man behöver en TV med låg input lag om man vill spela TV-spel felfritt, men samtidigt skulle jag vilja se hur stor inverkan denna skillnad (från 20ms till 40-50ms) egentligen har i det verkliga livet. Har svårt att finna filmer eller annan info kring detta. Jag spelar inte mycket FPS eller liknande, men kanske skulle störa mig på denna input lag när jag väl köper ett sådant spel. Eller är det helt enkelt så pass liten skillnad att ett ovant öga inte skulle märka något överhuvudtaget!?
I såna fall skulle jag nog som nedanstående också påpekar välja LGn. Kanske skulle köpa något på öppet köp, kontrollera all clouding och testa att spela. Problemet som jag förstår är att viss clouding kan uppstå först veckor/månader efter att man för första gången satt på sin TV (det vill säga öppet köp hinner löpa ut).
Svårt det här men jag tackar återigen för informationen, en mycket bra fingervisning.
Kommer jag underfund med ifall jag kan spela TV-spel njutbart på en LED kan jag nog leva med all clouding om den nu inte helt tar överhanden. Jag får helt enkelt fortsätta rekognosera i denna djungel.
Du har PS7005 i 59" också . Men ska du leka med 20-25tusen köp en VT30! Den ser faktist riktigt bra ut i designen, om det är ramen du är intresserad av
Postad 07 September 2011 - 06:38
Unregistered0d0a696d
-
Unregistered0d0a696d
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Nån som kan uttala sig om vilken av dessa två jag ska köpa?
Samsung PS51D490 eller LG 50PW450
Motivera gärna
Postad 07 September 2011 - 07:15
Erikrqt
-
Erikrqt
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej alla filmälskare!
Jag kommer snart flytta till ny lägenhet och ska då köpa in en ny TV. Rättare sagt en omkring 46". Jag har dock vissa premisser för det inköpet då bland annat är det ett väldigt ljust rum så en blank TV är nog att förglömma (tyvärr så faller väl plasma bort då...). Jag ska inte heller inhandla en TV med 3D då priset bär iväg så enormt då och jag tänker inte investera mer än ca 9-10 000 kr. En annan viktig faktor är att jag kommer ha TVn att läsa mycket texter på (studier) och surfa med så kommer koppla upp min laptop mot den. Men sen finns fortfarande filmintresset så det är också viktigt. Jag summerar det lite kort nedan.
- ~46" och ingen 3D funktion
- Ljust rum, ett stort fönster som direkt är på TV-området.
- Bra bild för att läsa texter.
- Vill inte ha några problem med clouding (Hur är det med Samsung UE46C6005?)
Kom gärna med frågor och tips! Jag är lite desperat av era åsikter! :-)
Redigerat av Erikrqt, 07 September 2011 - 07:33.
Postad 07 September 2011 - 07:19
Xv1
-
Xv1
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har i omgångar varit inne här och läst vilken TV som rekommenderas i prisklassen runt 10.000. Var först inne på https://www.prisjakt...kt.php?p=549184 som jag tyckte verkade trevlig. Sen hittade jag https://www.prisjakt...kt.php?p=607736 som verkade fått bra betyg både av er medlemmar här och på andra siter. Tyvärr velade jag lite för länge och sista shopen online som hade den (NetOnNet) verkar nu ha tagit den ur lager online. Nu är jag lite arg på mig själv att jag inte passade på när den fanns. Har ni förslag på ytterligare någon TV runt min prisklass (dvs inte dyrare än Bravian) som är vettig? Jag inser att det antagligen är svårt att få 50"+ i min önskade prisklass, men hoppas det finns nåt kap. Eller är det kanske Bravian som är kapet? Jag kommer använda den till 95% filmer och serier och väldigt lite sport-sändningar.
Postad 07 September 2011 - 08:08
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Hej alla filmälskare!
Jag kommer snart flytta till ny lägenhet och ska då köpa in en ny TV. Rättare sagt en omkring 46". Jag har dock vissa premisser för det inköpet då bland annat är det ett väldigt ljust rum så en blank TV är nog att förglömma (tyvärr så faller väl plasma bort då...). Jag ska inte heller inhandla en TV med 3D då priset bär iväg så enormt då och jag tänker inte investera mer än ca 9-10 000 kr. En annan viktig faktor är att jag kommer ha TVn att läsa mycket texter på (studier) och surfa med så kommer koppla upp min laptop mot den. Men sen finns fortfarande filmintresset så det är också viktigt. Jag summerar det lite kort nedan.
- ~46" och ingen 3D funktion - Ljust rum, ett stort fönster som direkt är på TV-området. - Bra bild för att läsa texter. - Vill inte ha några problem med clouding (Hur är det med Samsung UE46C6005?)
Kom gärna med frågor och tips! Jag är lite desperat av era åsikter! :-)
Jag ska precis iväg och köpa Sony EX503. Har precis samma problem som sig och jag har letat högt och lågt efter matta skrämar. Verkar som det är Sony och Philips som främst tillverkar dom, med några undantag hos LG.
Postad 07 September 2011 - 08:45
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Jag har i omgångar varit inne här och läst vilken TV som rekommenderas i prisklassen runt 10.000. Var först inne på https://www.prisjakt...kt.php?p=549184 som jag tyckte verkade trevlig. Sen hittade jag https://www.prisjakt...kt.php?p=607736 som verkade fått bra betyg både av er medlemmar här och på andra siter. Tyvärr velade jag lite för länge och sista shopen online som hade den (NetOnNet) verkar nu ha tagit den ur lager online. Nu är jag lite arg på mig själv att jag inte passade på när den fanns. Har ni förslag på ytterligare någon TV runt min prisklass (dvs inte dyrare än Bravian) som är vettig? Jag inser att det antagligen är svårt att få 50"+ i min önskade prisklass, men hoppas det finns nåt kap. Eller är det kanske Bravian som är kapet?
Jag kommer använda den till 95% filmer och serier och väldigt lite sport-sändningar.
Bara köra på Sonyn den kommer nog ta slut inom snar framtid också.
Postad 07 September 2011 - 20:13
Unregistered55745059
-
Unregistered55745059
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Så efter att ha fått hjälp i denna tråden så köpte jag en https://www.prisjakt....php?rec=567499Fick den för 499€ samt en mini-stereoanläggning på köpet. Tvn ska vara till ps3 och lite streaming från dator/usb. Ska jag vara nöjd? Tacksam för svar
Postad 07 September 2011 - 20:16
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
För det priset så absolut
Postad 07 September 2011 - 20:48
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Tänkte tipsa andra.
Kom nyligen hem med min EX503. Trodde att jag skulle bli besviken då jag tidigare bara haft plasma, men s*tan. Svärtan är ju fantastisk på TV:n! Har ju inte micklat så mycket med inställningarna, men out of the box med lite egna inställningar är den fantastisk!
Postad 07 September 2011 - 22:09
bjalle
-
bjalle
-
Rookie
-
3 inlägg
Tänkte tipsa andra.
Kom nyligen hem med min EX503. Trodde att jag skulle bli besviken då jag tidigare bara haft plasma, men s*tan. Svärtan är ju fantastisk på TV:n! Har ju inte micklat så mycket med inställningarna, men out of the box med lite egna inställningar är den fantastisk!
Valde samma själv faktiskt, nöjd än så länge....
Postad 07 September 2011 - 22:37
marab
-
marab
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej! Letar TV i 46-50" storlek. Har en maxbudget på 6000, men kan om det verkligen ger något mycket bättre utöka den lite. Har tittat på följande TV-apparater https://www.prisjakt....php?rec=851162https://www.prisjakt...kt.php?p=849515Där framförallt den första verkar riktigt bra. Några synpunkter? Har främst tänkt att koppla datorn till tvn för att köra filmer och streama grejer från internet. Är helt grön inom TV-djungeln och skulle vilja beställa imorgon!
Postad 08 September 2011 - 05:43
battleangel
-
battleangel
-
Användare
-
-
189 inlägg
Tänkte tipsa andra.
Ja, jag har EX503 som ett definitivt alternativ till G30, som jag hittar på alla möjliga sätt att undvika men som kanske ändå kommer att bli fallback senare i höst. Var dock på Elgiganten och tyckte att 40EX503 var lite för liten. Köper man ny TV var tionde år så vill man ju ta i lite, iaf upp till 46 tum för att kunna få full valuta för full-HD-material på givet avstånd. Såg att du nämnde Mediamarkt i en annan tråd .. du råkar inte veta om de sänkt 46 eller 55-tummarna där av EX503? Nån kanske borde maila Sony och fråga hur framtiden ser ut, om det kommer finnas någon 503:a kvar i höst. Man får lätt panik alltså. Edit: Fick snabbt svar från Sony. De sa i princip det vi redan visste, 503:an är 2010-modell och tillverkas förmodligen inte längre, men de vet själva mkt väl hur j*vla bra den är jämfört med årets sortiment. Kunde ej rekommendera en vettig ersättare heller, annat än 40CX523 som just finns i högst 40 tum.
Redigerat av battleangel, 08 September 2011 - 08:47.
Postad 08 September 2011 - 07:15
Unregisteredf6796427
-
Unregisteredf6796427
-
Rookie
-
4 inlägg
Tänkte tipsa andra.
Låter bra efter mycket beslutsamhetsångest så har jag ochså valt 503 an på elgiganten. Inte fått hem den än men ser fram emot detta
Postad 08 September 2011 - 16:21
RossoNero
-
RossoNero
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Tjena,
jag står i valet och kvalet mellan dessa två TVn:
TVn ska användas till sport, film och digital-TV. Antar att de är snarlika kvalitetsmässigt, men Panasonicen borde väl vara ett säkrare kort?
Postad 08 September 2011 - 16:33
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tjena,
jag står i valet och kvalet mellan dessa två TVn:
TVn ska användas till sport, film och digital-TV. Antar att de är snarlika kvalitetsmässigt, men Panasonicen borde väl vara ett säkrare kort?
Panasonicen nu när den gått ner i pris
Postad 08 September 2011 - 17:47
TheLarsson
-
TheLarsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
köp
istället
Köpte den faktiskt åt min Mormor, bra bild fast lågupplösta signaler. Men hon hade en budget på 4000, jag har 5000kr, men tycker du att jag ska köpa den i alla fall?
Postad 08 September 2011 - 20:02
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1156 inlägg
Var dock på Elgiganten och tyckte att 40EX503 var lite för liten. Köper man ny TV var tionde år så vill man ju ta i lite, iaf upp till 46 tum för att kunna få full valuta för full-HD-material på givet avstånd. Såg att du nämnde Mediamarkt i en annan tråd .. du råkar inte veta om de sänkt 46 eller 55-tummarna där av EX503?
Ja, jag har för mig att det var 46"-modellen. Det är ju dock inte säkert att den finns på ditt Media Markt, men om du bor i Örebrotrakten så tycker jag du ska kolla. Jag köpte dock inte min på Media Markt eftersom deras butikspersonal är så förbannat dryga och tror sig veta allt. Inhandlade min på Åkes Audio-Video i stan för 9000:- (butikserbjudande). Efter jag köpte min hade dom 1 kvar.
Postad 08 September 2011 - 21:09
jakt66
-
jakt66
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Panasonicen nu när den gått ner i pris
Är ett knapptryck från att beställa LG'n, bör jag byta till Panasonicen istället? Funkar båda dessa till samma användningsområden?
Postad 08 September 2011 - 21:58
Unregistered83c004a8
-
Unregistered83c004a8
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!! Behöver lite hjälp med att köpa en tv. Som student måste man vara noga med att välja den bästa prestanda man kan få för så lågt pris som möjligt. Just nu har jag en budget på 4500 kr men den kan sträckas till skyhöga 5000 kr =) Vill helst ha en 42" om det går. Har kollat på prisjakt men jag vet inte riktigt vad det är jag ska titta efter.
TVn kommer först och främst att användas till att spela på och att kolla på film. Antar att responstid borde vara något att kolla efter. Grejen är att jag sett tv-apparater med låga responstider men sen när man googlar dem så skriver folk att de laggar och har hög responstid. Vet själv inte vad jag ska tro på.
Uppskattas stort om någon snäll själ kan leda mig i rätt riktning och kanske föreslå några bra alternativ.
Tackar!
Postad 09 September 2011 - 08:25
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Hej!! Behöver lite hjälp med att köpa en tv. Som student måste man vara noga med att välja den bästa prestanda man kan få för så lågt pris som möjligt. Just nu har jag en budget på 4500 kr men den kan sträckas till skyhöga 5000 kr =) Vill helst ha en 42" om det går. Har kollat på prisjakt men jag vet inte riktigt vad det är jag ska titta efter.
TVn kommer först och främst att användas till att spela på och att kolla på film. Antar att responstid borde vara något att kolla efter. Grejen är att jag sett tv-apparater med låga responstider men sen när man googlar dem så skriver folk att de laggar och har hög responstid. Vet själv inte vad jag ska tro på.
Uppskattas stort om någon snäll själ kan leda mig i rätt riktning och kanske föreslå några bra alternativ.
Tackar!
Responstid säger inte så mycket om tvn kommer lagga. Det värde man ska söka efter är "input lag" men det publicerar inte tv tillverkarna själva så man måste söka på nätet efter lite mer avancerade recensioner. Denna tv håller din budget och funkar bra för gaming:
Postad 09 September 2011 - 11:32
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Köpte den faktiskt åt min Mormor, bra bild fast lågupplösta signaler.
Men hon hade en budget på 4000, jag har 5000kr, men tycker du att jag ska köpa den i alla fall?
Köp den i 50" istället 
Postad 09 September 2011 - 13:50
jakt66
-
jakt66
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Tänkte beställa en tv nu! Det står mellan LG 50PV350N och Panasonic Viera TX-P50U30E.
Mina användningsområden kommer i första hand vara att titta på sport samt titta på film via datorn.
Vilken av dessa två är bäst?
Postad 09 September 2011 - 14:31
cyrusz
-
cyrusz
-
Rookie
-
1 inlägg
Dags för ny TV! Har letat runt lite efter en LCD eller LED TV i storleksordning 40" uppåt. Jag är inte villig att betala mer än 7000 för det hela. TV:n ska användas för vanligt tv och film tittande samt gaming såklart. Dessa två har jag fått tips om och vill gärna få lite respons på vad ni tror om dem. https://www.prisjakt...kt.php?o=567499https://www.prisjakt...kt.php?o=549178Om ni har egna tips så får ni gärna dela med er. P.S Atm verkar denna som starkaste kandidaten https://www.prisjakt...kt.php?p=764767What say you? D.S
Postad 09 September 2011 - 14:44
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Tänkte beställa en tv nu! Det står mellan LG 50PV350N och Panasonic Viera TX-P50U30E. Mina användningsområden kommer i första hand vara att titta på sport samt titta på film via datorn.
Vilken av dessa två är bäst?
Panasonicen Dags för ny TV!
Har letat runt lite efter en LCD eller LED TV i storleksordning 40" uppåt. Jag är inte villig att betala mer än 7000 för det hela. TV:n ska användas för vanligt tv och film tittande samt gaming såklart.
Dessa två har jag fått tips om och vill gärna få lite respons på vad ni tror om dem.
https://www.prisjakt...kt.php?o=567499
https://www.prisjakt...kt.php?o=549178
Om ni har egna tips så får ni gärna dela med er.
P.S Atm verkar denna som starkaste kandidaten https://www.prisjakt...kt.php?p=764767 What say you? D.S
Mm bara köra Sonyn. priset gäller bara denna vecka så beställ innan måndag.
Postad 09 September 2011 - 15:39
Unregistered83c004a8
-
Unregistered83c004a8
-
Rookie
-
2 inlägg
Responstid säger inte så mycket om tvn kommer lagga. Det värde man ska söka efter är "input lag" men det publicerar inte tv tillverkarna själva så man måste söka på nätet efter lite mer avancerade recensioner.
Denna tv håller din budget och funkar bra för gaming:
Tackar =) Beställde den direkt!!
Postad 09 September 2011 - 15:46
Unregistered6df60672
-
Unregistered6df60672
-
Veteran
-
-
1811 inlägg
Har letat runt lite efter en LCD eller LED TV i storleksordning 40" uppåt.
Postad 09 September 2011 - 16:54
TheLarsson
-
TheLarsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Köp den i 50" istället 
Ska man lägga till 400 och köpa denna istället?: http://www.electrowo...a-tv-tx-p50u30eAnnars blir det nog den, riktigt bra bild fast med analoga signaler.
Postad 09 September 2011 - 17:07
ganksta1
-
ganksta1
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Ska man lägga till 400 och köpa denna istället?: http://www.electrowo...a-tv-tx-p50u30e
Annars blir det nog den, riktigt bra bild fast med analoga signaler.
Ja köp U30 den är Fullhd mot C3 som är HDready
Postad 09 September 2011 - 17:44
TheLarsson
-
TheLarsson
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ja köp U30 den är Fullhd mot C3 som är HDready
Men är det så viktigt då? Kanske för mig, i och för sig, eftersom jag mestadels ska använda TVn till att streama från en WD Live, så det mesta blir nog högupplöst
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Köptips och råd
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|