Ny version av forumet
953 svar till detta ämne
Postad 19 september 2011 - 07:59
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Får mail så fort någon gjort ett inlägg här. Kan man ändra det någonstans. räcker ju med ett mail att det hänt något i tråden
Om du går in under: Så ska du kunna ändra inställningar där. Men vad hände med lo-fi versionen av forumet? Försvann den helt  Saknar den, var perfekt för att få snabb överblick utan att gitter
Den har försvunnit av misstag. Kommer att läggas till igen. Även sökfunktionen är bort om det är någon som har märkt/saknat den.
Postad 19 september 2011 - 08:01
rickricaro
-
rickricaro
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Även sökfunktionen är bort om det är någon som har märkt/saknat den.
Skulle precis fråga om det. Om det är söka i tråd som du menar för det saknar jag.
Postad 19 september 2011 - 08:04
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Varför har ni användarnas namn mellan inläggen? Tar ju onödig plats. Så här ska det se ut. http://www.filmforum...hp?f=4&t=161249
Instämmer! Så där kan det se ut, och användarnas namn ska ju vara inom rutan till vänster om inlägget, som det var innan, och inte ovanför på en egen rad, som ju bara gör att det blir en fruktansvärt massa onödigt tomrum, och inte heller ska det vara i så FETstil som typsnittet nu är! Den här editorn, vare sig vanlig eller om man klickar på FlerFunktioner (vaddetnustod...) är ju inte heller kul. Svårt att se var man är i texten. Stå ut några dagar bara medans våra duktiga kod-killar slipar på det hela.
Könsdiskriminering e're jöö också! Tror att om ni använt bruttor som kodare istället, så hade det sett ut som vid länken här ovan i texten! Sen kan man ju verkligen undra varför CiteraFlera ska vara allra längt ut till höger när man Klickat på den, alltså så här:
Clipboard02.jpg 30,65K
0 Antal nerladdningar Vore ju bättre om det var som förr, att man klickade på Svara-knappen när man valt färdigt bland CiteraFlera. Och VAD tusan är 4.8 av 5, när jag nu ju står på allra sista sidan = sida 5 ?
Clipboard01.jpg 7,53K
0 Antal nerladdningar I Telia IP-Tv tråden är det ju lika illa:
Clipboard03.jpg 6,15K
0 Antal nerladdningar 355,6 av 355 - vad tusan menas ? Edit: Är det kanske som så att om någon startat ett inlägg, men ännu inte sparat det, så är det KOMMA efter antalet sidor? Är det så, så bort med den funktionen, bara irriterande! ======== Sen upptäckte jag nu att bilden ovan ju inte kan visas i Full storlek, dels dyker det inte upp nån sån text ("för att visa hela bilden, klicka här"), dels händer inget när jag klickar på bilden FAST musen då omvandlas till en Hand med Pekfinger ut. Kör Firefox6.0.2.
Clipboard04.jpg 29,7K
0 Antal nerladdningar Sen så kommer man inte längre tillbaks till sidan 1 av ett Forum - om man står på annan sida än just 1 - när man använt MarkeraDetta ForumSomLäst, klart korkat! Och så ska alla Klistrade Trådar vara klart avskärmade från resten av trådarna, t ex med en FET linje, så man kan ställa sin webbläsare så man ser bara trådarna nedan dem. Och sen kunna klicka på Uppdatera Alla/Reload All Tabs, och då komma tillbaks till exakt samma ställe på sidan som förut, precis som det var i förra versionen när man UppdateradeSida/Flik. ========== Men va faan e' de' här för nåt:
Clipboard05.jpg 95,88K
0 Antal nerladdningar Man klickar på Nästa, men jag var ju redan på Sista Sidan, sen kommer då en sida med mycket äldre inlägg upp istället! https://www.minhembi...=273736&st=1090 NÄSTA-knappen ska ju öht inte finnas/synas när man redan ÄR på sista sidan... EDIT: Så här är det: Om det står t ex: "Förra Sida 6.4 av 6 5 6" och man då klickar på 6, så kommer man en sida bakåt. Klickar man då på NÄSTA, så kommer man till sista sidan. Verkar ju vara nåt klart skumt med de där funktionerna. Exemplet är från https://www.minhembi...c=207661&st=270 ======= Och kolla hur det ser ut här nu:
Clipboard06.jpg 637,72K
0 Antal nerladdningar Jag kan ju'nte längre SE rubriken på det Forum jag står i samtidigt som jag ser om det tillkommit nya inlägg. Om jag vill kunna se Rubriken på Forumet ser jag istället bara en massa Klistrade trådar, och inte om det tillkommit några nya inlägg sen sist, när jag kört Uppdatera på samtliga öppna flikar. Kör 1920x1080 = Högsta Möjliga upplösning. Alltså; Texterna är ALLDELES åt helskicke för STOOORA! Förut kunde man både se rubriken, sub-forumen under, klistrade trådar, OCH de nyaste inläggen nedan det andra! Nu är SAMTLIGA ev. nya inlägg borta pga alldeles för stoooooor text! Man ser ju bara ned till Klistrade Trådar. Jag vill ju ha Rubriken med på samma skärmbild som ev. nya inlägg, så man vet VAR man är när man skiftar flik och har 30+ flikar öppna samtidigt, som det var förut!
Redigerat av anderswillhelmsson, 19 september 2011 - 11:34.
Postad 19 september 2011 - 10:06
Unregisteredec19889e
-
Unregisteredec19889e
-
Mästare
-
-
2 891 inlägg
Som en person som ogillar förändringar och gillar att klaga så gillar jag självklart inte den nya looken. Om det är mer avancerat är det kanske bra men det är inget jag märkt av än.
Annars är det som jag tycker är sämst med det här forumet att trådar verkar arkiveras/försvinna väldigt snabbt. Har ofta sökt information som jag vet om finns i en gammal tråd utan att lyckas hitta den.
Postad 19 september 2011 - 10:48
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
jag brukar inte gnälla och hålla på, men den här nya designen är bara för jävla dålig!!! Allting är utan kontrasst och det blir bara väääldigt ljust och jobbigt för ögonen, med för lite mörka partier. Gör om gör rätt ! Jag är inte speciellt aktiv här längre på forumet, så det drabbar mig inte så mycket, men jag orkar knappast vara här alls nu med nya designan, jag får ont i ögonen efter 10 minuter...
Postad 19 september 2011 - 10:51
d-boy
-
d-boy
-
Användare
-
-
248 inlägg
Läsbarheten är ju sjukligt dålig.
Får ju huvudvärk bara vid tanken på den nya designen.
Forumöversikten får mig att må illa.
Redigerat av d-boy, 19 september 2011 - 10:52.
Postad 19 september 2011 - 11:08
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Ja, bra tack att jag inte är ensam...
några tipps till Moddarna:
1: se till att ha mer kontrasst mellan fällten,
2: dra ner dom mörkare partierna ytterligare i skala
3: lägg in en anings mer gåton i det vita
Annars kommer ni antagligen att tappa folk på detta... har hängt här på forumet 6år och uppdateringarna hittils har varit små men bra. Detta är dock något helt annat, detta är ju helt sjukligt... 
jag förstår tanken bakom och den är ju god, göra "ljust och frächt" men det är något som ni måste omvärdera lite nu. för det fungerar inte som det ser ut just nu...
Fungtion ska gå FÖRE design för att det ska bli en fungerande helhet.
Lycka till !
Redigerat av nejjagärintetillbaka, 19 september 2011 - 11:09.
Postad 19 september 2011 - 11:08
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Angående designen så kommer det att fixas!
Troligtvis kommer det bli så att man själv kan välja färger o s v, eller till och med egna skins.
Utvecklarna har förstått att färgvalet o s v som det är nu inte är bra. Tror dock att dom prioriterar riktiga buggar framför det.
Ni får ha lite tålamod.
Postad 19 september 2011 - 11:10
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Jag tycker texten är för liten, läser via Iphone, citaten är omöjliga att se.
Raderna är för långa.
Snälla alla som skriver,
gör egna radbyten!
Det går inte att zooma.
Länken i mailen när man vill prenumerera går inte till aktuell tråd.
Det är svårt att läsa mailsvaren också!
Redigerat av ansgar, 19 september 2011 - 11:12.
Postad 19 september 2011 - 11:24
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Hade hoppats på att dom åtminstone fixat färgerna idag så man slapp få huvudvärk efter att ha läst ett par minuter.
Ska väl inte va så svårt att fixa grå ton på bakgrunden tillsvidare innan ni fixar resten av buggarna, iaf om ni inte vill att folk ska fly forumet
Postad 19 september 2011 - 11:24
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10 338 inlägg
Angående designen så kommer det att fixas! Troligtvis kommer det bli så att man själv kan välja färger o s v, eller till och med egna skins. Utvecklarna har förstått att färgvalet o s v som det är nu inte är bra. Tror dock att dom prioriterar riktiga buggar framför det. Ni får ha lite tålamod.
Det låter bra, förstår att det tar tid och det är helt Okey  Men den största "buggen" just nu är nog faktiskt designen skulle jag våga påstå... den drabbar flest och är redigt störande.
Postad 19 september 2011 - 11:29
ansgar
-
ansgar
-
Beroende
-
-
1 257 inlägg
Kan inte klistra in en bild. Hur gör man?
Postad 19 september 2011 - 11:32
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Angående designen så kommer det att fixas! Troligtvis kommer det bli så att man själv kan välja färger o s v, eller till och med egna skins. Utvecklarna har förstått att färgvalet o s v som det är nu inte är bra. Tror dock att dom prioriterar riktiga buggar framför det. Ni får ha lite tålamod.
Det känns som att hela den här uppdateringen genomförts helt oplanerat faktiskt, som design och annat borde ju kunnat vara relativt färdigprogrammerad innan den släpps publik. Nu känns det mest som att "oj vi har fått en ny programvara, den måste användarna få i morgon"
Postad 19 september 2011 - 11:35
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Det känns som att hela den här uppdateringen genomförts helt oplanerat faktiskt, som design och annat borde ju kunnat vara relativt färdigprogrammerad innan den släpps publik. Nu känns det mest som att "oj vi har fått en ny programvara, den måste användarna få i morgon" 
Verkligen inte, IP 3.2.X har funnits ute väldigt länge. Att man inte tänkt på att färgkombinationerna är helt optimala ser jag som en skitsak ärligt talat. Precis som ni skriver så är det enkelt att fixa. Dom har ju inte uppgraderat för att dom tycker det är kul, dom gör ju det för eran/våran skull. Jag och många fler har länge efterfrågat en uppdatering.
Postad 19 september 2011 - 11:47
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Vill inte bråka, men som en i "branschen" så är det verkligen ingen "skitsak" hur man kombinerar färger på en website. Det är A och O när det kommer till användarvänlighet. Bland det första man tittar på faktiskt. Detta ihop med hur fonter, etc, kombineras ihop. Ngt som verkar (och jag är inte den som klagar i första hand) ha gott helt förbi "dessa" utvecklare, vilket ju måste kännas rätt konstigt.
Men men, det blir säkert bättre
Postad 19 september 2011 - 11:52
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Att jag skrev skitsak berodde på att det är lätt att fixa. Självklart är designen och läsbarheten mycket viktig!
Redigerat av BrittBastard, 19 september 2011 - 11:54.
Postad 19 september 2011 - 11:57
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Det känns som att hela den här uppdateringen genomförts helt oplanerat faktiskt, som design och annat borde ju kunnat vara relativt färdigprogrammerad innan den släpps publik. Nu känns det mest som att "oj vi har fått en ny programvara, den måste användarna få i morgon"  "Barnsjukdomar" kommer alltid med nya produkter. Bilar, telefoner och inte minst mjukvaran till våra PC-datorer(Windows). Det fanns ju ett annat alternativ, nämligen att stänga hela forumet i flera dagar, det hade inte varit så populärt det heller. Nu får vi ju faktiskt vara med och påverka, "Gilla-knappen" t.ex försvann rätt omgående efter att flera av oss(inklusive mig själv) klagat. Allt kommer ju bli bättre, mycket av det vi klagade på igår är redan åtgärdat. Det jag vill få sagt är att man inte behöver se det så jävla svart. Någon skrev igår att han skulle hålla sig borta härifrån t.ex. Nu får vi ju chansen att påverka. Ok, vi fick en chock när nya forumet kom upp, men hade det varit bättre att stänga av forumet helt under flera dagar utan att få chansen att påverka? Jag är, som alla moderatorer och admins också skriver, helt övertygad om att, när det är klart, kommer det bli suveränt bra! Jag var tveksam igår, men ser redan nu vilken potential detta har. Alla fel och brister som finns nu är kod, som går att ändra. Det är inte runskrift på sten som ska modifieras. Lycka till och glöm inte ta kaffepauser, säger jag till kodarna!
Redigerat av Falcy, 19 september 2011 - 11:59.
Postad 19 september 2011 - 11:57
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Att jag skrev skitsak berodde på att det är lätt att fixa. Självklart är designen och läsbarheten mycket viktig!
Ok  (my bad - missförstod dig helt enkelt)
Redigerat av Unregistered52a88696, 19 september 2011 - 11:58.
Postad 19 september 2011 - 12:00
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ok (my bad - missförstod dig helt enkelt)
Nej, det var faktiskt jag som uttryckte mig lite klumpligt så my bad.
Postad 19 september 2011 - 12:00
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Man behöver inte ens vara i "branschen" för att reagera Men det är bara till att gilla läget. Minhembio har valt att släppa sidan public istället för att köra ett testforumDet man vinner på detta, är att man får in alla klagomål och buggar från betydligt fler och att man kan testa skarpt.Det är minst sagt nonchalant Jag kan max läsa 5 minuter, sedan tåras ögonen. Det funkar inte att sänka ljuset, då texten är så litenatt jag inte ser den då och jag tänker inte ändra textstorlek i Safari, då Minhebio inte är den enda sidan jag läser. 1. Ändra färgtema2. Gör rubriker mindre i forumöversikten3. öka ( standard ) textstorlek i inläggen ( 14 blir bra )4. Fixa sidnummer längst ner på sidan så att man ser att det kommit en ny sida5. Dra in bredden på hela sidan och framför allt "inläggsrutan" Detta kan ta max 5 minuter att fixa i IP board
Redigerat av MalcomX, 19 september 2011 - 12:11.
Postad 19 september 2011 - 12:03
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2 850 inlägg
Man behöver inte ens vara i "branschen" för att reagera Kan inte förstå att man kan uttrycka det som en "skitsak" när nästan alla har påpekat just färgvalet
Så ja, Britt Bastarden menade inte så. Det förstod t.om jag... "skitsak" därför att det är "det minsta problemet". "skitsak" som i att det är lätt att åtgärda!
Postad 19 september 2011 - 12:06
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
"Barnsjukdomar" kommer alltid med nya produkter. Bilar, telefoner och inte minst mjukvaran till våra PC-datorer(Windows). Det fanns ju ett annat alternativ, nämligen att stänga hela forumet i flera dagar, det hade inte varit så populärt det heller. Nu får vi ju faktiskt vara med och påverka, "Gilla-knappen" t.ex försvann rätt omgående efter att flera av oss(inklusive mig själv) klagat. Allt kommer ju bli bättre, mycket av det vi klagade på igår är redan åtgärdat. Det jag vill få sagt är att man inte behöver se det så jävla svart. Någon skrev igår att han skulle hålla sig borta härifrån t.ex. Nu får vi ju chansen att påverka. Ok, vi fick en chock när nya forumet kom upp, men hade det varit bättre att stänga av forumet helt under flera dagar utan att få chansen att påverka? Jag är, som alla moderatorer och admins också skriver, helt övertygad om att, när det är klart, kommer det bli suveränt bra! Jag var tveksam igår, men ser redan nu vilken potential detta har. Alla fel och brister som finns nu är kod, som går att ändra. Det är inte runskrift på sten som ska modifieras. Lycka till och glöm inte ta kaffepauser, säger jag till kodarna!
Att det finns buggar och barnsjukdommar är en sak, men att man totalt missat att göra designen användarvänlig och snygg tycker jag faktiskt är ganska dåligt, särskilt som det ju verkar vara en enkel sak att fixa, då borde de kunnat testa fram en version som funkar så effektivt som möjligt redan till lansering. Och dessutom kanske även testat den på nån mobil, för även om det kommer funktioner som gör den kanske ännu bättre i mobilen än tidigare, så behövs nått som får det att funka tills de funktionerna öppnas
Postad 19 september 2011 - 12:16
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Så ja, Britt Bastarden menade inte så. Det förstod t.om jag... "skitsak" därför att det är "det minsta problemet". "skitsak" som i att det är lätt att åtgärda!
Om du väntat lite så hade jag också hunnit se det efter att jag postat mitt inläggEfterkonstruktion Det förstod du inte alls Fråga till Minhembio !Har ni planerat en Iphone App för forumet ?Tror man använder en sådan mer än Prisjakt appen ( jag använder 14 när jag skriver, då jag vill kunna läsa mina egna inlägg )
Redigerat av MalcomX, 19 september 2011 - 12:30.
Postad 19 september 2011 - 12:59
Gioacchino
-
Gioacchino
-
Forumräv
-
-
837 inlägg
Jag är inte emot uppdateringar per se, och förstår varför det görs.Det blir säkert bra så småningom (alltid en vanesak), men fonten/storleken på texten måste ändras asap...Känns väldigt ihoptryckt. Håller med MalcomX där.
Redigerat av Gioacchino, 19 september 2011 - 13:00.
Postad 19 september 2011 - 13:01
Sigma78
-
Sigma78
-
Veteran
-
-
2 014 inlägg
Allt det tomma utrymmet vid korta inlägg behöver också åtgärdas snarast möjligt. Det kostar en massa onödig skärmyta.
Postad 19 september 2011 - 13:10
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Forum original textstorlek ( är inte så här litet när man skriver det ) Ändrat till textstorlek 12 ( som verkar vara original ) Ändrat till textstorlek till 14 Jag använder 1280 x 800 som är normalt på 13" och det är vad man borde utgå ifrån Eftersom Safari Mac har en funktion "använd aldrig mindre text än XX" så går det att lösaMen problemet är att då får inte sidan plats på skärmen Upptäckte också att det är ganska blandade textstorlekar lite överallt på forumet vilket gör det ganska svårt att hålla höjd och breddförhållanden som de borde vara
Redigerat av MalcomX, 19 september 2011 - 13:27.
Postad 19 september 2011 - 13:26
anderswillhelmsson
-
anderswillhelmsson
-
Mästare
-
-
3 945 inlägg
Jag använder 1280 x 800 som är normalt på 13" och det man borde utgå ifrån
Menar du 13" skärm? Isåfall är du nog rätt ensam, de flesta har säkert en skärm på över 20" och med typ 1920x1080 upplösning numera.
Postad 19 september 2011 - 13:34
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7 392 inlägg
Menar du 13" skärm? Isåfall är du nog rätt ensam, de flesta har säkert en skärm på över 20" och med typ 1920x1080 upplösning numera.
Vet ju inte hur de flesta har det, men många av mina vänner använder precis som jag 19" om de ens har en stationär dator, men väldigt många har bara bärbara som ligger mellan 10 och 15" jag har antingen min stationära med 19" eller min netbook med 10" att välja på. Den dagen jag köper ny skärm blir det nog 24" men det blir först den dagen min 2 år gamla 19" går sönder och tyvärr har den inte visat några tecken på att vara på väg att gå sönder Egentligen ser jag inte längre nån mening med att ha en stationär undantaget när jag spelar, för surfning skulle jag klara mig utmärkt med en bättre laptop än min netbook.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 19 september 2011 - 13:36.
Postad 19 september 2011 - 13:34
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
De flesta har en Bärbar dator idag och har man inte det, så kommer man nog snart att ha en Säljs det stationära datorer ? Jag använder bara mina 22" eller större till Arbete När jag vilar i "soffan" och slösurfar på tex Minhembio, så är det bärbart som gälleroch skall man ha bärbart, så skall det vara bärbart (max 13")
Redigerat av MalcomX, 19 september 2011 - 13:39.
Postad 19 september 2011 - 13:39
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Och så back to topic tack!
Postad 19 september 2011 - 13:43
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Ursäkta jag säger emot dig Britt
Men nog är det topic att reda ut vilken skärmstorlek och upplösning man bör anpassa forumet till
Passar på att fråga dig hur ni har tänkt i den frågan ?
Postad 19 september 2011 - 13:57
andreassofus
-
andreassofus
-
Über-Guru
-
-
12 146 inlägg
jag påpekar/frågar det igen.. vore det inte smidigare att ha snabbnavigeringsknappen längst ner istället för längst upp?
sen har jag hittat en grej till som jag stör mig på.
förr så var ju alla trådar som va klistrade för sig själv längst upp, lite avskärmade.
men nu är dom liksom bland dom andra trådarna utan avskärmning,, jag tycker det ser väldigt rörigt ut och man vet lisom inte helt när dom vanliga trådarna börjar, samt att man inte ser lika tydligt om det är nya svar eller inte.
inte alls lika smidigt som förr, mest rörigt så man inte orkar gå igenom allt. tråkigt
Postad 19 september 2011 - 14:01
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Ursäkta jag säger emot dig Britt Men nog är det topic att reda ut vilken skärmstorlek och upplösning man bör anpassa forumet till Passar på att fråga dig hur ni har tänkt i den frågan ? Vad folk har för skärmstorlekar är tämligen ointressant skulle jag påstå. Tycker du att alla ska posta vilken storlek dom har på skärmen i den här tråden? Nej, det är OT. Vilken upplösning som forumet är/kommer vara anpassat för får utvecklarna svara för.
Postad 19 september 2011 - 14:01
Unregistered8c00bd99
-
Unregistered8c00bd99
-
Veteran
-
-
2 296 inlägg
Har sökfunktionen för att söka i en forumtråd försvunnit?
Postad 19 september 2011 - 14:10
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7 899 inlägg
Har sökfunktionen för att söka i en forumtråd försvunnit?
Ja, men utvecklarna vet om det så funktionen kommer snart tillbaka. jag påpekar/frågar det igen.. vore det inte smidigare att ha snabbnavigeringsknappen längst ner istället för längst upp? sen har jag hittat en grej till som jag stör mig på. förr så var ju alla trådar som va klistrade för sig själv längst upp, lite avskärmade. men nu är dom liksom bland dom andra trådarna utan avskärmning,, jag tycker det ser väldigt rörigt ut och man vet lisom inte helt när dom vanliga trådarna börjar, samt att man inte ser lika tydligt om det är nya svar eller inte. inte alls lika smidigt som förr, mest rörigt så man inte orkar gå igenom allt. tråkigt
Det finns ingen tydlig avgränsning nej, däremot står det ju klart och tydligt "Klistrad" framför varje tråd som är klistrad. Tror du kommer vänja dig.
Postad 19 september 2011 - 14:13
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Om det ändå bara hade funkat att klicka på bilden för att förstora den hade man kunnat se vad som menades.
Men inget händer när man försöker....
Postad 19 september 2011 - 14:14
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1 349 inlägg
Såg det, får se om det går att lösa.
Postad 19 september 2011 - 14:21
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1 349 inlägg
Det verkar inte fungera, jag försökte lägga upp bilden i ett galleri men det buggar.
Laddar man upp den som en bifogad fil blir det bara en thumbnail version.
Jag kan lägga den på en FTP hemifrån sen och länka den som en bildlänk...
Postad 19 september 2011 - 14:31
MalcomX
-
MalcomX
-
Veteran
-
-
1 711 inlägg
Vad folk har för skärmstorlekar är tämligen ointressant skulle jag påstå. Tycker du att alla ska posta vilken storlek dom har på skärmen i den här tråden? Nej, det är OT. Vilken upplösning som forumet är/kommer vara anpassat för får utvecklarna svara för.
Upplösningen följer ofta skärmstorleken Ju större skärm, desto högre upplösning brukar vara brukligt Ju mer information ni har om och från användarna ju lättare är det att jobba med och anpassa forumet Ser man sedan till utvecklingen, så har man gått ner i upplösning på de flesta bärbara på både gott och ont Naturligtvis är det ingen god ide att alla postar sin skärmstorlek, men det är en god ide att diskutera det Men, jag skall inte blanda mig. Är allt för intresserad av detta för att kunna bistå er med hjälp Det blir så när man jobbar med det varje dag  Då tror man sig kunna allt
Redigerat av MalcomX, 19 september 2011 - 14:33.
Postad 19 september 2011 - 15:08
Unregistered1552
-
Unregistered1552
-
Beroende
-
-
1 156 inlägg
Det finns ingen tydlig avgränsning nej, däremot står det ju klart och tydligt "Klistrad" framför varje tråd som är klistrad. Tror du kommer vänja dig.
Det tillhör dock god sed att göra en avgränsning för enklare navigering. Ett lite tjockare sträck är ju inte så förbaskat svårt att få till. Alla använder inte minhembio varje dag, så vissa har inte möjligheten att faktiskt "lära" sig det. Dumt argument tycker jag.
Postad 19 september 2011 - 15:20
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Måste få ventilera lite efter att nu ha läst en hel del inlägg från forumspersonal som går just i stilen "man vänjer sig" etc. Visst kan man vänja sig med det mesta här i livet, men det betyder ju inte att det behöver vara bra för det eller att saker inte kan förbättras.
Det jag främst menar är att även om något är vanesak så tycker jag att fokus snarare borde vara vad just medlemmarna tycker. För vad vore ett forum utan sina skrivande medlemmar?
Om nu tex flera "gnällt" på nåt i den nya versionen så tyder ju det på något som inre tilltalar folk även om det bara kanske är några som orkar skriva om det. Det jag egentligen försöker säga är att även om något som nu har ändrats på pappret är en förbättring eller en vanesak så behöver det ju inte betyda att det är bra för det.
Om många tex anser att ett typsnitt känns otydligt eller nåt alls som gör upplevlsen här på forat som mindre angenämt eller lättanvänt så tycker jag att det borde lyssnas på och ha prio framför det som någon intern utvecklare tycker verkar bättre.
Detta blev långrandigt men jag hoppas min grundtanke lyste igenom?
ps. jag vet att mycket ligger som to do nu och att saker o ting inte är klara helt och hållet men jag ville bara framföra mina tankar ändå.
Redigerat av masse70, 19 september 2011 - 16:08.
Postad 19 september 2011 - 15:38
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Noooooooooooooooooooooooooooo
Postad 19 september 2011 - 15:42
h_z
-
h_z
-
Beroende
-
-
1 112 inlägg
Förutom att läsbarheten är kass, sticker ju i ögonen som tidigare påpekats så tycker jag att hela sidan med rubriker när man går in på ett forum känns väldigt barnslig. Gigantiska feta rubbar.
Saknar även att man kan se hur många sidor det finns när man går in någonstans.
Postad 19 september 2011 - 15:43
Unregistered52a88696
-
Unregistered52a88696
-
Veteran
-
-
2 049 inlägg
Noooooooooooooooooooooooooooo 
You go, Darth
Redigerat av Unregistered52a88696, 19 september 2011 - 15:43.
Postad 19 september 2011 - 16:12
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Fungerar bildvisningen bättre nu?
Gjorde en förändring som jag tror ska fungera, inte på redan upplagda bilder men på alla som läggs upp från och med nu.
Någon som kan/vill testa?
Postad 19 september 2011 - 16:17
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Carlos.jpg 342,58K
31 Antal nerladdningar
Men inget händer då jag klickar på bilden.
Redigerat av Core2, 19 september 2011 - 17:01.
Postad 19 september 2011 - 16:23
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
IMG_4831.JPG 4,56MB
61 Antal nerladdningar
Funkar det för er att klicka på min bild?
Jag får den att expandera i alla fall. Men inte din bild Carlos
Postad 19 september 2011 - 16:26
Avicii
-
Avicii
-
Beroende
-
-
1 167 inlägg
Funkar det för er att klicka på min bild?
Sätter jag muspekaren på bilden så blir det en hand, men inget händer då jag klickar.
Postad 19 september 2011 - 16:28
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
Sätter jag muspekaren på bilden så blir det en hand, men inget händer då jag klickar.
Samma här.
Redigerat av Birkanoff, 19 september 2011 - 16:28.
Postad 19 september 2011 - 16:29
Berggren
-
Berggren
-
I Am The God Of Hellfire
-
-
3 967 inlägg
Om du klickar på din egna bild, fungerar det då?
Redigerat av Berggren, 19 september 2011 - 16:31.
Stavfel
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
→
Nyhetskommentarer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|