Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7.761362 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 06 January 2012 - 14:04

Magnus03
  • Magnus03
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag haft min wd nu i en vecka och det mesta funkar...har löst utdelningen med TVersity.

Det vär väldigt enkelt och dela ut med det. Har även provat Mezzmo som var ännu bättre men
den kostar pengar.

Dock får jag ej textning att funka över nätverket, funkar bra när jag kör lokal delning.
Någon som vet hur man får fart på text? (.srt).

Postad 06 January 2012 - 14:18

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0

Jag haft min wd nu i en vecka och det mesta funkar...har löst utdelningen med TVersity.

Det vär väldigt enkelt och dela ut med det. Har även provat Mezzmo som var ännu bättre men
den kostar pengar.

Dock får jag ej textning att funka över nätverket, funkar bra när jag kör lokal delning.
Någon som vet hur man får fart på text? (.srt).

Heter textfilen exakt samma som filmfilen?
ex heter filmfilen avatar , så bör textfilen heta avatar.srt
Hoppas det löser sig.

Postad 06 January 2012 - 14:27

Magnus03
  • Magnus03
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Heter textfilen exakt samma som filmfilen?
ex heter filmfilen avatar , så bör textfilen heta avatar.srt
Hoppas det löser sig.

Jepp dom har exakt samma namn som filmfilerna...

Postad 06 January 2012 - 14:35

Aatruss
  • Aatruss
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Allt fungerar perfekt med min mediaspelare gen3 !:)
Enda jag skulle behöva lite hjälp med är att visa omslag, info, skådisar osv. om alla filmerna. Mediaspelaren ska klara av att hämta hem informationen automatikst. Min gör inte det trots att följande är gjort:
- Media Library (ON)
- Get Content Info (auto)
- Meta-Source Manager (Hämtning av infomartion från de olika servarna är förinställt)

Ni som har fått det att fungera, har ni några tips?

Postad 06 January 2012 - 19:49

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Allt fungerar perfekt med min mediaspelare gen3 ! :)
Enda jag skulle behöva lite hjälp med är att visa omslag, info, skådisar osv. om alla filmerna. Mediaspelaren ska klara av att hämta hem informationen automatikst. Min gör inte det trots att följande är gjort:
- Media Library (ON)
- Meta-Source Manager (Hämtning av infomartion från de olika servarna är förinställt)

Har du provat att byta visningsläge (gula knappen)?

Postad 07 January 2012 - 11:14

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Allt fungerar perfekt med min mediaspelare gen3 ! :)
- Media Library (ON)

Testa ställ in WD som AndyRebel angav.. se även: Mitt Wd live gen 3 album!

https://www.minhembi...MrLelle/293706/

Lagt upp mera bilder på hur det ser ut nu med kopplat mediabibliotek.+ beskrivningen! / Hoppas du får till det

Redigerat av MrLelle, 07 January 2012 - 11:33.

Postad 08 January 2012 - 14:45

Unregistered4b1c6bcb
  • Unregistered4b1c6bcb
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Fick min lilla box igår, satt väl hela kvällen igår utan något vidare resultat.

Problemet är att jag inte hittar mina filer på datorn, jag har XP och har gjort som manualen säger, kryssat för "dela ut den här mappen på nätverket"
mappen innehåller 3 filmer, när jag sen går i på >Movies så väljer jag >nätverksresurser och >windows shares.
Men där står den bara och tuggar utan att hitta något.

Har den senaste uppdatering och testat både med kabel och trådlöst.
Är det något jag har missat, är det inte lika enkelt som jag trodde kanske? =)

Jag hade samma problem.
Jag fick gå in under "Mina nätverksplatser" och sen köra "Konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk".. Kolla sen under Nätverksinställningarna på boxen så där står samma nätverksnamn som ditt hemmanätverk heter.

Postad 10 January 2012 - 08:49

KJE
  • KJE
  • Beroende

• 1076 inlägg
  • 0

Jag får inte subtitles att fungera med mina mkv-filer, jag vet inte riktigt vad problemet är...filerna är konverterade direkt från blu-ray till mkv med hjälp av MakeMKV och med subtitles då...med VLC fungerar subtitles så dom finns kvar i filerna men spelaren vill inte visa dom...är det någon som har en aning om vad jag kan tänkas ha gjort fel? :unsure:

Svarar på min egen fråga, tydligen måste man muxa om MKV-filerna med mergemkv...sen funkar texten :D

Postad 10 January 2012 - 19:15

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Väldigt nöjd med produkten och tycker jag fått ihop det mesta. Dock en grej jag stör mig på:

Under video så har jag valt Nätverkslagring och kopplat till min NAS. Problemet är att jag då får upp alla foldrar som är utdelade på NAS:en. Om jag istället väljer "Mina mediabibliotek" så syns två foldrar; Foton och Video. Antar att detta beror på att jag har video från systemkameran som ligger i mina fotokataloger? Det vore ok om bara filmerna var utfiltrerade där men den verkar visa alla bilder...

Eftersöker alltså nått mer specifikt sätt att peka ut vilka foldrar man vill visa under Video, Photo osv.

Tacksam för svar!

Postad 10 January 2012 - 19:55

Unregisteredc83518bd
  • Unregisteredc83518bd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0
Ny update idag!

What's in this update? Release 1.06.04 (1/10/2012)

• Supports BBC iPlayer content streaming service (UK only).
  • Supports Netflix movie streaming service in the UK and Ireland.
  • Resolved several language translation issues.
  • Resolved issue AAC and MP3 2CH audio outputs 7CH via HDMI pass-through to AV receiver.
  • Resolved movie thumbnail degraded photo quality issue.
  • -----------------------------------------------------------------------------------
  • General info:
  • Note: BBC radio mute function does not un-mute.

Postad 11 January 2012 - 20:24

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Hej
Jag fick hem min WD TV idag men jag har problem att få allting att fungera.
Efter många om och men har jag iaf hittat in på datorn från boxen, men så fort jag går in i någon mapp så säger den att det inte finns någon media i mappen.

Hur ska jag göra för att få ett fungerande hemmanätverk bestående av en stationär, en bärbar och min WD TV? Det är Win 7 64 på båda datorer.
Jag vill främst kunna se filmer från datorn, men även musik och bilder m.m

Har svårt att förstå mej på Win7 nätsverksinställningar så lite hjälp skulle vara jätte trevligt! :)

Postad 12 January 2012 - 09:03

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Hej
Jag fick hem min WD TV idag men jag har problem att få allting att fungera.
Efter många om och men har jag iaf hittat in på datorn från boxen, men så fort jag går in i någon mapp så säger den att det inte finns någon media i mappen.

Hur ska jag göra för att få ett fungerande hemmanätverk bestående av en stationär, en bärbar och min WD TV? Det är Win 7 64 på båda datorer.
Jag vill främst kunna se filmer från datorn, men även musik och bilder m.m

Har svårt att förstå mej på Win7 nätsverksinställningar så lite hjälp skulle vara jätte trevligt! :)

Har du kolla igenom vad de har i anget här? https://www.minhembi...dpost&p=3474011

Läs Caves svar..

Redigerat av MrLelle, 12 January 2012 - 09:04.

Postad 12 January 2012 - 11:07

adesva
  • adesva
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Först: Hej!

Jag fick igår min WD TV Live och har äntligen fått reson på det mesta. Det jag undrar nu är hur ni löst uppdelningen mellan TV-serier och filmer.
Sen undrar jag även om det är värt att flasha annat firmware på den.

Jag kör, förutom min mediaspelare, med en ultrabook, och jag skulle uppskatta tips på en billig, mindre NAS. Jag funderade på WD MyBook Live men blev lite orolig då jag läst negativa saker om Twonky. Budget: Max 2k inkl, hdd. Det jag söker är lagring i vilken jag kan köra torrents. (Sen undrar jag även hur det fungerar när man laddar torrentsen, brukar NAS ha inbyggd browser?)

Postad 12 January 2012 - 11:16

Unregistered7126f11a
  • Unregistered7126f11a
  • Forumräv

• 557 inlägg
  • 0
Hej

Går det att få svensk info på filmerna ?

MrDTS

Postad 12 January 2012 - 12:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hej
Går det att få svensk info på filmerna ?
MrDTS

Det finns ett menyalternativ för att välja vilken källa man vill hämta infon från, men jag har inte lyckats ändra det som står där. Någon annan som lyckats?

Postad 12 January 2012 - 16:33

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Först: Hej!

Jag fick igår min WD TV Live och har äntligen fått reson på det mesta. Det jag undrar nu är hur ni löst uppdelningen mellan TV-serier och filmer.
Sen undrar jag även om det är värt att flasha annat firmware på den.

Jag kör, förutom min mediaspelare, med en ultrabook, och jag skulle uppskatta tips på en billig, mindre NAS. Jag funderade på WD MyBook Live men blev lite orolig då jag läst negativa saker om Twonky. Budget: Max 2k inkl, hdd. Det jag söker är lagring i vilken jag kan köra torrents. (Sen undrar jag även hur det fungerar när man laddar torrentsen, brukar NAS ha inbyggd browser?)

Flasha firmwaren? den är la goee som den är? Missnöjd?

TIPS: Jaha. hade jag haft en budget på max 2k så hade jag testat denna som Dustin har Kampanj på just nu:
http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Jag har en annan NAS men att ladda torrents gör man via NASens webbgränsnitt och där anger man endast länkningen till torrentsen (egensida på Nasen).

Sen står NASen och laddar ner själv utan PC igång!

Lycka till med ditt inköp!

Postad 12 January 2012 - 19:09

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag har fått åtkomst till filerna på min bärbara nu, men endast om jag använder wifi på WDTV. Har jag den uppkopplad på kabel så antingen hittar jag inte datorn alls eller så står det att jag har fel användarnamn/lösenord till bärbara.

Någon som har någon ide om varför?

Redigerat av Atenza, 12 January 2012 - 19:27.

Postad 12 January 2012 - 20:57

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

TIPS: Jaha. hade jag haft en budget på max 2k så hade jag testat denna som Dustin har Kampanj på just nu:

Jag har en annan NAS men att ladda torrents gör man via NASens webbgränsnitt och där anger man endast länkningen till torrentsen (egensida på Nasen).

Hur är det med denna? http://www.dustinhom...hProvider_dacsa
Hade tänkt att köpa en sån sedan två hårddiskar när priserna har gått ner.

Postad 12 January 2012 - 21:16

adesva
  • adesva
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Inte missnöjd, men tänkte om man kan få ut lite extra funktioner; sheets, amerikanska tjänsterna osv.

Tack för tipset! Den låg inom prisramen och såg helt okej ut så drog iväg en beställning på direkten. ;)

Om du letar efter ett helt rack så ska Synology's vara riktigt bra. Kolla på D211 och D212.

Postad 13 January 2012 - 10:17

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Jag har föregångaren DNS-323 och är svinnöjd med min.. Men lite oljud från diskarna vart det i min, men löste detta med lite xtra eltejp på diskarna så de ej kunde vibrera i chassit = tyst och fin nu!
Sen om denna är lika bra , vet jag ej!
Men för den summan så tror jag det är mycket NAS!

Postad 13 January 2012 - 10:21

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Jag har fått åtkomst till filerna på min bärbara nu, men endast om jag använder wifi på WDTV. Har jag den uppkopplad på kabel så antingen hittar jag inte datorn alls eller så står det att jag har fel användarnamn/lösenord till bärbara.

Någon som har någon ide om varför?

Misstänker du skall konfiga upp ett nätverk men ...Svårt då du ej har anget vad du har för övrig utrustning i nätverket. Tex Rauter med DHCP konfigad... eller ingen alls så du tvingas till mera manuell konfig av nätverket.

Opps.. såg i ditt tidigare inlägg att du har en bärbar och en WD HD TV SMP, Vilket gör att du tvingas att konfiga Nätverket manuellt.

Jag hade testat skapat ett hemma nätverk på Win 7 och sätt statisk IP tex 192.168.0.2 och konfiga samma namn på på Nätverket på WD HD TV SMP men adressen 192.168.0.3 .. så skall du hitta prylarna och kolla rättigheterna på WIN 7.

På sidan 186 i WD HD TV SMP manualen står det mera..

Redigerat av MrLelle, 13 January 2012 - 10:40.

Postad 13 January 2012 - 12:51

Atenza
  • Atenza
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Tack, ska prova det!

Postad 13 January 2012 - 20:00

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Hej. Jag är på jakt efter en riktig mediaspelare och denna verkar intressant. Jag har en synology nas 211j som jag tänkt att ha som hd. Fungerar dom ihop?
Finns det många buggar I maskineriet? Har haft en xtreamer innan så har blivit tokig pga buggarna som finns där bla.

Den funkar utmärkt med synology 211j
Enda jag har märkt att den hänger sig inbland i tex spotify om man trycker för fort, men trycker man back på kontrollen så kommer man tillbaka, nöjd med min dock känns den lite trött när man navigerar ibland men klart för knappt 1000 kr så har jag inget o klaga på, den spelar all film, o musik låter bra, möjligen känns signalen förstärkt lite gämfört med min laptop, "eller så är signalen annorlunda usb via dator gäntemot optiskt från wd " men bara att sänka par db, det påverkar inte ljudet vad jag kan höra. Kör ljudet optiskt till dacmagic sen analogt till förstärkaren o pure direkt som uppspelning, fler kanals ljud tex dts kör jag optisk rakt in förstärkaren

Postad 13 January 2012 - 20:05

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Tack, ska prova det!

Funkar inte det så testa o skapa nytt konto som endast wd använder, mitt ordinarie konto på min nas klagade också på fel lösen trots att jag hade rätt, gjorde nytt konto med samma rättigheter till wd o vips så funkade det.

Postad 13 January 2012 - 22:05

Unregistereda0d47ee4
  • Unregistereda0d47ee4
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Har varit och hämtat min wd tv live idag från webbhallen 890 :-Har installerat allting som man ska. Har en bärbar dator med xp och en Zyxel router p-2601HNF1 och kör trådlöst. När jag kollar mitt nätverk i mediaspelaren så har jag bara en ruta i fylld på signal. Kan det vara det som gör att jag inte kan spela upp filmer utan att det hackar och låser sig.....Kollar jag på datorns nätverksanslutning så har den en hastighet på 54,0 Mbit/s Signalstyrka: Väldigt hög.

Någon som vet vad man kan göra eller vad som är fel :unsure:

Har provat att köra trådlöst från dator till routern från routern till mediaspelaren med kabel och då flyter allt på som det ska blir inte klok på det här......men det verkar ju vara routern som ger ut för svag signal.....jag har ju bara trådlöst i datorn 802.b/g men routern och mediaspelaren har ju 802.n
Kanske måste skaffa ett nytt nätverkskort i datorn som klarar 802.n för att kunna köra trådlöst eller är det en ny router som behövs :wacko:

Eller kan det funka med en sån här och man får starkare signal trådlöst http://www.webhallen...ireless_adapter
Mvh/Marre

Redigerat av Unregistereda0d47ee4, 02 February 2012 - 21:42.

Postad 14 January 2012 - 12:06

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Får man in svt play m, m?

Finns inte stöd för SVTPLAY i org firmware!

Postad 14 January 2012 - 13:16

Unregistered2dc49f3d
  • Unregistered2dc49f3d
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Börjar gilla den mer och mer ! Filmer funkar fint nu och snart får jag väl rätt på menybilderna också.
Musikeriet är en vit fläck på min karta. Just nu kör jag den genom TV för att lyssna på musik.
Önskelistan är att mata sourundsystemet (som jag inte har köpt än) och styra spellistan/musikvalet från iphonen utan att starta TVn.
Funkar det ? Och vilken app skall jag använda då ? Matar från WD NAS disk nu och styr från tv skärmen

Postad 14 January 2012 - 21:51

marcushan1
  • marcushan1
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej fråga:

Har en wd mybooklive o en dovado 4gr router. kan jag koppla in Nasen direkt i wd tv, koppla upp wd tv mot mitt trådlösa nätverk och nå Nasen från alla datorer då tror ni? Måste ha wd tv och dovadoroutern i olika rum, pga av mobilt bredband.

Postad 15 January 2012 - 20:52

pettat
  • pettat
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

Hej fråga:

Har en wd mybooklive o en dovado 4gr router. kan jag koppla in Nasen direkt i wd tv, koppla upp wd tv mot mitt trådlösa nätverk och nå Nasen från alla datorer då tror ni? Måste ha wd tv och dovadoroutern i olika rum, pga av mobilt bredband.

Varför inte nasen i routern? Du får kolla om nasen kan agera som en extern hårddisk via usb-anslutning. En extern hårddisk kopplad till WD TV Live kan nås från samtliga datorer i ett nätverk.

Postad 15 January 2012 - 22:22

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Hej.

Lämnade tillbaka min wd media tv och köpte en Boxee box pga av den navigerar för långsamt , bytar låtar vid uppspelning via nas fruktansvärt långsamt , samt känns lite buggig emellanåt.

Kört boxee par dagar nu och gämför jag båda så vet jag inte vad jag vill ha , dom har för och nackdelar båda två , och musik uppspelningen i boxee "katalog strukturen" kommer jag inte överrens med samt vill gärna köra hdmi ljud vid film lyssning samt optisk när jag lyssnar 2kanals pga extern Dac som jag nyttjar då, WD fixxar detta men inte boxee så tyvärr så ska jag lämna tillbaka den också.

Jag trode jag skulle kunna ha en media spelare som klarar allt jag vill , spotify "med sökfunktion", shoutcast , alla filmformat med alla ljudformat , bra foto visning samt ställa så att min Dac nyttjas till 2 kanals o digitalt ljud till flerkanals ljud DTS HD osv.

Så jag går tillbaka till min förra media "central" en i7 laptop som med olika program kan spela allt som jag vill.

Ska jag gämföra boxee o wd tv så tror jag Wd vinner min röst , pga av bättre shoutcast programvara , en bättre spotify klient, boxee är kraftfullare o stödjer fler ljudformat men en PC utklassar dessa 2 utan problem , klart till helt andra pengar också.

//Rickard

Postad 16 January 2012 - 10:04

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Hej fråga:

My Book Live ansluts med Ehternet i din Rauter:

Sen läser du mera i manualen:

Komma åt My Book Live från mediespelare

Nu har du kopierat dina filer till deras respektive mappar och kan använda många olika mediespelare för att strömma media. De här sorterna diskuteras i detta avsnitt: �� Windows Media Player 12 (kommer med Windows 7) på sidan 102. �� WD TV Live HD Media Player på sidan 104. �� Xbox 360 på sidan 106. �� PlayStation 3 på sidan 106. �� Andra mediespelare på sidan 106: - BluRay-spelare - Nätverksanslutna tv - Digitalfotoramar - Nätverksmusikspelare �� DMA på sidan 107. �� DLNA-enheter på sidan 107.

Postad 16 January 2012 - 10:25

MrLelle
  • MrLelle
  • Lärjunge

• 288 inlägg
  • 0

Fungerar spotify bra? Kan man styra den med en app för android?
Lutar mer och mer mot denna lilla pryl!

Spotify kan jag ej uttala mig om, men styra den via appar går bra, det finns 2 st freeware för Android.. för IPhone vet jag att en av dessa går (WDs orginal progg: http://wdc.com/en/pr...spx?id=330#tab9 )

Postad 19 January 2012 - 07:19

Unregistered352fe889
  • Unregistered352fe889
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

Synd du inte var lite snabbare, Elgiganten sålde nämligen denna för samma pris med då med en 1TB-disk i.
http://www.elgigante...r-pulse-dns-320
Nu ser de ut att vara slut i lager, har du tur kanske de kommer in i lager igen för samma pris.

Slog själv till på en sådan och är nöjd med den. Har även föregångaren (DNS-323) som skall bli ersatt nu då av 320:an. 320:an är lite snabbare, men annars är de ganska jämförbara.

Postad 19 January 2012 - 07:22

Unregistered352fe889
  • Unregistered352fe889
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0

En bra funktion med senaste firmwaren är att du kan söka info, ändra sökterm manuellt mm genom att markera filen och sen trycka options. Finns det filmer med snarlika namn så hämtar den nämligen ingen info automatiskt, har jag märkt

Har själv problem med omslagen, ibland fungerar det, ibland inte. Men den funktionen som beskrivs här ovan har jag aldrig kunnat hitta. Kan nån vänliga själ förklara för mig hur jag hittar det? Under "Options" (när jag har filmen markerad) får jag inte fram något som låter som det som beskrivs här.

Postad 19 January 2012 - 08:16

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Har själv problem med omslagen, ibland fungerar det, ibland inte. Men den funktionen som beskrivs här ovan har jag aldrig kunnat hitta. Kan nån vänliga själ förklara för mig hur jag hittar det? Under "Options" (när jag har filmen markerad) får jag inte fram något som låter som det som beskrivs här.

Samma här, jag har inte kunnat hitta hur man uppdaterar contentinfo manuellt. Enligt manualen ska det finnas ett sådant val när man tryckt på "options" men det gör det inte för mig heller.

Postad 19 January 2012 - 12:24

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0

Synd du inte var lite snabbare, Elgiganten sålde nämligen denna för samma pris med då med en 1TB-disk i.
http://www.elgigante...r-pulse-dns-320
Nu ser de ut att vara slut i lager, har du tur kanske de kommer in i lager igen för samma pris.

Slog själv till på en sådan och är nöjd med den. Har även föregångaren (DNS-323) som skall bli ersatt nu då av 320:an. 320:an är lite snabbare, men annars är de ganska jämförbara.

Jo jag såg den, men den på elgiganten hade bara plats för 1 disk, jag vill ha plats för 2 diskar.

Samma här, jag har inte kunnat hitta hur man uppdaterar contentinfo manuellt. Enligt manualen ska det finnas ett sådant val när man tryckt på "options" men det gör det inte för mig heller.

Du måste stänga av att mediaspelaren letar upp content själv för att du ska kunna komma åt manual.

Redigerat av TheJohan, 19 January 2012 - 12:25.

Postad 19 January 2012 - 15:11

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Du måste stänga av att mediaspelaren letar upp content själv för att du ska kunna komma åt manual.

Okej, jag tyckte att jag testade det men jag får väl prova igen ikväll.

Postad 19 January 2012 - 15:56

Unregistered04fca269
  • Unregistered04fca269
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hejsan....

Var just och lämnade tillbaka en Mede8er då jag blev rätt besviken på dess prestanda.
Verkar som WD inte är bättre, men den verkar ha en del funktioner (och stabiltet) som jag saknade hos M8:an.

Men! Jag har 40.000 låtar sorterade i kategori/artist/album mappar, är det ngn som testat att browsa runt i
sådanna här stora katalogstrukturer???? Är den seg? M8:an var helt omöjlig...

Vad händer om man trycker play på en katalog? Spelas hela katalogen? Funkar Shuffle?
Kan man browsa runt i det man köat upp i musikspelaren? Är den seg?
Vad händer om man trycker play på en mapp med 1500 låtar i? Går det då att browsa runt i musikspelarens låtlista eller segar den ihop totalt?

Verkar som den inte stödjer shuffle på videokataloger, men kan den spela alla videos i en katalog?
Förstår inte varför alla mediaspelare verkar sakna denna funktion....

Jag kan tänka flytta på mina USB diskar från min server till att ligga i TV bänken för att få upp prestandan, men
hjälper verkligen det? Är det så stor skillnad på att browsa en mapp på en direktkopplad USB disk och en som sitter fast i en server via nätverket???

Postad 19 January 2012 - 16:28

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hejsan....

Var just och lämnade tillbaka en Mede8er då jag blev rätt besviken på dess prestanda.
Verkar som WD inte är bättre, men den verkar ha en del funktioner (och stabiltet) som jag saknade hos M8:an.

Men! Jag har 40.000 låtar sorterade i kategori/artist/album mappar, är det ngn som testat att browsa runt i
sådanna här stora katalogstrukturer???? Är den seg? M8:an var helt omöjlig...

Vad händer om man trycker play på en katalog? Spelas hela katalogen? Funkar Shuffle?
Kan man browsa runt i det man köat upp i musikspelaren? Är den seg?
Vad händer om man trycker play på en mapp med 1500 låtar i? Går det då att browsa runt i musikspelarens låtlista eller segar den ihop totalt?

Verkar som den inte stödjer shuffle på videokataloger, men kan den spela alla videos i en katalog?
Förstår inte varför alla mediaspelare verkar sakna denna funktion....

Jag kan tänka flytta på mina USB diskar från min server till att ligga i TV bänken för att få upp prestandan, men
hjälper verkligen det? Är det så stor skillnad på att browsa en mapp på en direktkopplad USB disk och en som sitter fast i en server via nätverket???

Den här typen av mediaspelare är inte riktigt anpassade för musikuppspelning. De klarar av det, men inte särskilt bra. En av anledningarna är väl att när man traskar in i en katalog så läses allt innehåll in och visas upp. Det funkar bra om man har 30 filmer, men inte om det är 1000 låtar som ska browsas. Det är inte prestandan som är dålig, utan sättet som browsningen är kodad på.

Låter som att du borde satsa på en Squeezebox istället, de är anpassade för just sådan användning.

edit:
Sen är det väl inte så många som har efterfrågat att kunna shuffla bland videofiler. Jag antar att du har en massa musikvideos som du vill shuffla, det är väl det enda fall jag kan komma på då man vill ha en videoshufflemetod. Det är nog bara inget som har prioriterats för att så få vill ha det antar jag.

Redigerat av distortion2, 19 January 2012 - 16:29.

Postad 19 January 2012 - 20:19

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Man ska inte behöva stänga av auto, har min satt så den söker en gång om dagen och kan välja hämta information manuellt.

Har ni senaste "pogramvaran" 1.06.04?
Den programvaran min levererades med (kommer inte ihåg ver. nr.) så var funktionen inte med.

Har ni ställt in vilka mappar som WD TV ska hantera och betrakta som ert mediabiblotek?
Och sen på hemskärmen valt Video tryck sedan röd knapp och välj "Mitt mediabiblotek"?

Bläddra sedan till den fil (inte bara till mappen) du vill uppdatera och tryck options så ligger "Hämta innehållsinformation" överst på listan.

Postad 21 January 2012 - 09:55

Taggis
  • Taggis
  • Forumräv

• 752 inlägg
  • 0

Ja det klarar den. Och så här kan det se ut:
Postad bild

Kan man ändra så att den inte visar bilder i bakgrunden hela tiden, dom kallar det fondbilder, måste väl gå att stänga av någonstans.

Redigerat av Taggis, 21 January 2012 - 14:27.

Postad 22 January 2012 - 09:36

brickan1963
  • brickan1963
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Hej

Jag har aldrig haft en mediaspelare, men jag funderar nu på att köpa en. Jag har några enkla frågor som jag hoppas att kunna få enkla svar på. Valet står mellan den här boxen och boxee box som ju är ganska mycket dyrare och inte har så bra spotifyklient om jag förstått saken rätt.

1.) Jag har windows 7 i min dator: kommer jag att kunna streama mina filmer, musik och bilder jag har på datorn över till min TV via boxen?

2.) Kommer jag att kunna streama enbart ljud från till exempel min internetradio jag lyssnar på min dator till min TV via boxen? Typ som airplay?

3.) Finns det radiokanaler att lyssna på från boxen utan att behöva slå på datorn? Hur många och bra kanaler i så fall?

4.) Finns det någon webbläsare i boxen?

5:) Hur bra är klienten för facebook?

Många frågor, men, jag vore tacksam för svar. :-)

Janne

Postad 22 January 2012 - 09:53

Rickard-76
  • Rickard-76
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Hej

Jag har aldrig haft en mediaspelare, men jag funderar nu på att köpa en. Jag har några enkla frågor som jag hoppas att kunna få enkla svar på. Valet står mellan den här boxen och boxee box som ju är ganska mycket dyrare och inte har så bra spotifyklient om jag förstått saken rätt.

1.) Jag har windows 7 i min dator: kommer jag att kunna streama mina filmer, musik och bilder jag har på datorn över till min TV via boxen?
Ja om du delar ut dina filer i datorn o skapar inlognings konto till din media box.

2.) Kommer jag att kunna streama enbart ljud från till exempel min internetradio jag lyssnar på min dator till min TV via boxen? Typ som airplay?
Du får streama ljud via media boxxen tex shoutcast.

3.) Finns det radiokanaler att lyssna på från boxen utan att behöva slå på datorn? Hur många och bra kanaler i så fall?
Shoutcast har massor med kanaler, finns appar också som du kan dra ner o instalera tex Navi-x som fungerar till boxee , funkar kanske till wd också?

Kommer ej ihåg . kan du säkert lätt kolla på deras hemsida

pass

Många frågor, men, jag vore tacksam för svar. :-)

Janne

Sätt en laptop brevid tv.n o ha den som media spelare eller flytta din dator så du kan koppla in den o köra trådlöst tangentbort/mus
så får du allt som du vill , precis som du vill :)

Jag har testat både WD och dlink boxxe , båda är bra och dåliga på olika saker , men vill du ha allt som du vill "snyggast möjligast och bästa möjliga "så är det nog en dator som gäller

//Rickard

Postad 22 January 2012 - 12:13

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

1) Inga problem, det är typ detta den är gjord för.
2) Tror inte att den klarar detta. Om du kan spara radiokanalen som en fil är det möjligt att den går att öppna/starta från mediaspelare, det gick på min förra mediaspelare.
3) Det finns massor av radiokanaler tillgängliga via tjänsterna TuneIn, Live365, Deezer, Pandora, SHOUTcast Radio och Spotify. Vissa av dem (Pandora tex) kanske inte funkar i Sverige dock.
4) Nej
5) Dålig

Postad 22 January 2012 - 13:01

ae_g
  • ae_g
  • Användare

• 225 inlägg
  • 0

1) Inga problem, det är typ detta den är gjord för.
2) Tror inte att den klarar detta. Om du kan spara radiokanalen som en fil är det möjligt att den går att öppna/starta från mediaspelare, det gick på min förra mediaspelare.
3) Det finns massor av radiokanaler tillgängliga via tjänsterna TuneIn, Live365, Deezer, Pandora, SHOUTcast Radio och Spotify. Vissa av dem (Pandora tex) kanske inte funkar i Sverige dock.
4) Nej
5) Dålig

Sveriges Radio finns på tunein, massa lokala P4-kanaler, P3 osv, även Vinyl 107 fanns, så de flesta Svenska radioströmmar bör ju finnas. Men vad som är bra radiokanaler är väl högst personligt så svårt att avgöra.

Postad 22 January 2012 - 13:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Man ska inte behöva stänga av auto, har min satt så den söker en gång om dagen och kan välja hämta information manuellt.

Har ni senaste "pogramvaran" 1.06.04?
Den programvaran min levererades med (kommer inte ihåg ver. nr.) så var funktionen inte med.

Har ni ställt in vilka mappar som WD TV ska hantera och betrakta som ert mediabiblotek?
Och sen på hemskärmen valt Video tryck sedan röd knapp och välj "Mitt mediabiblotek"?

Bläddra sedan till den fil (inte bara till mappen) du vill uppdatera och tryck options så ligger "Hämta innehållsinformation" överst på listan.

När jag följer dina instruktioner så fungerar det ju :)
Min visning var inställd på att visa "Network Shares" istället för "Mitt mediabibliotek". Samma filer/mappar visas, fast utan de där mediafunktionerna. Tack för hjälpen.

Postad 23 January 2012 - 09:29

jfriman
  • jfriman
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Fungerar spotify bra? Kan man styra den med en app för android?
Lutar mer och mer mot denna lilla pryl!

Det går alldeles utmärkt bra

Bara ladda bara ner denna appen på market se till att uppdatera till senaste firmwaren, guide och filer för det finns här.

Postad 23 January 2012 - 17:29

marnil
  • marnil
  • Amatör

• 98 inlägg
  • 0
Jag misstänker att dajjes är ute efter ett sätt att styra Spotify utan att använda TV? Appen som finns är ju "bara" en fjärrkontroll.
Om nån tog fram en app som visade wd:s gränssnitt på telefon eller plattan så skulle den ju kunna utmana Sonos och liknande lösningar! Jag skulle betala bra för en sån!

Postad 23 January 2012 - 20:27

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

• 335 inlägg
  • 0
Är det bara jag som tycker att efter den senaste firmware uppd. har den blivit lite buggig , ex stoppar man en film efter ha sett en bit in i filmen stoppar den inte , viserligen kommer menyn fram men filmen går i bakgrunden(har hänt 2ggr) och man får dra ut strömmen för att börja om.
Längre uppstarter ,(hänger sig i början)

Postad 25 January 2012 - 09:28

Stojan
  • Stojan
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Hej

Har gen 3 blivit enklare att hantera för "icke tekniker"?
Jag (eller framförallt barnen) störde sig på att det var lite krångligt att hitta sina filmer på gen 1 och 2, dvs välja "Videos" - välja "Network Share" - välja "Server" - Välja "Share" - Välja "katalog" och sedan till slut välja rätt film, alldeles för många steg!
Jag vill att det skall vara som på Boxee, dvs man väljer "Videos" och så ser man direkt allt som finns utdelat på den (eller de) Network shares som man lagt till vid installationen (och dessa scannas och uppdateras automatiskt)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.