Sneglar nu på en Samsung BD-D8500. Större hårddisk, 500 GB (eller 1 TB om man går upp till D8900). Trådlöst nätverk passar oss perfekt, slipper kabeldragning, Man får tillgång till bilder etc från dator och nätverkshårddisk (äntligen blir det lätt att titta på alla bilder i datorn…) och onlinetjänster för film och play. Någon som har praktiskt erfarenhet av Samsung-boxen? (fast ni har väl ingen anledning att läsa på denna sida…).
Pace DiT 8030/13 Boxer HD box med On Demand
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
11 år sedan |
Postad 01 december 2011 - 14:31
Sneglar nu på en Samsung BD-D8500. Större hårddisk, 500 GB (eller 1 TB om man går upp till D8900). Trådlöst nätverk passar oss perfekt, slipper kabeldragning, Man får tillgång till bilder etc från dator och nätverkshårddisk (äntligen blir det lätt att titta på alla bilder i datorn…) och onlinetjänster för film och play. Någon som har praktiskt erfarenhet av Samsung-boxen? (fast ni har väl ingen anledning att läsa på denna sida…).
Postad 01 december 2011 - 14:44
Det finns ju faktisk en tråd om alla de modellerna: https://www.minhembi...howtopic=281692
Men den har irriterande saker för sig, som att det poppar upp en ruta med att en inspelning ska till att starta om fem min. , mitt i när man tittar på nåt redan inspelat, och sen när den väl börjar inspelningen så avbryter den det man tittar på, och när man sen letar reda på det man såg på igen så kan man inte återuppta titten där man var, m.m. m.m., så läs noga i den tråden innan du går på det där, inte heller kan man se på annan kodad kanal samtidigt som den spelar in, trots att den har dubbla tuners, m.m. m.m..
Postad 01 december 2011 - 16:18
Är det nån mer än jag som inte får ut de 5v från antenningången som min antenn behöver?
Jag ställde den frågan till deras tekniske support i fredags och fick till svar att det skulle lösa sig med den uppgradering som skulle ha kommit i lördags.
Tyvärr är även detta felaktig information från kundservice. Det kommer med denna produkt ej att vara möjligt att mata ut 5v från antenningången. Det finns dock power inserter att köpa för ca 100-150 kr som man enkelt kan koppla in mellan inomhusantenn och boxen.
Någon ställde även en fråga vad SVTr står för. Det betyder alltså inte SVT reducerat, det betyder SVT repris.
Postad 01 december 2011 - 16:22
Tyvärr är även detta felaktig information från kundservice. Det kommer med denna produkt ej att vara möjligt att mata ut 5v från antenningången. Det finns dock power inserter att köpa för ca 100-150 kr som man enkelt kan koppla in mellan inomhusantenn och boxen.
Någon ställde även en fråga vad SVTr står för. Det betyder alltså inte SVT reducerat, det betyder SVT repris.
Jag märker att du undviker att svara på min fråga, men jag är fortfarande intresserad att veta om ni testar en ny box? I sådant fall varför släpper ni den med alla dessa enkla att upptäcka FW-buggar?
Postad 01 december 2011 - 16:34
Personligen avvaktar jag med den här boxen tills jag ser att den är skapligt stabil, har avverkat ett par PVR boxar vid det här laget och har lärt mig av misstagen.
Nu vet jag inte hur Boxer gör när dom testar sina nya boxar men i det här fallet hade den nog mått bra av att teknikkunniga slutkunder fått "beta" testa den innan den släpptes.
Tips till boxer:
Samla in ett gäng kunniga slutkunder (som mig själv kanske) och erbjud dom att testa nya boxar innan dom släpps, teknikfantasterna tycker att det är kul och Boxer får in värdefull information om vad som behöver åtgärdas innan allmänheten får hem boxen i brevlådan och börjar ringa ner kundtjänst. En sk. "win win situation".
TV boxarna kommer bara att bli mer och mer avancerade och kraven på mjukvaran i dom att bli högre och högre.
Postad 01 december 2011 - 16:45
sa att detta löser sig måndag den 28e ... f-n trot.
Nu har jag suttit 27 minuter i kön till teknisk support och avancerat en plats i kön... är teknisk support bara en person månne?
Efter 1 timme och 15 minuter har jag kommit 3 platser till Boxer tar inte sina kunder på allvar.
Redigerat av eralshn, 01 december 2011 - 18:01.
Postad 01 december 2011 - 19:37
Kan man på detta forum läsa generellt om boxar. Om man nu ska börja om o leta efter någon annan box, jag orkar inte leta på måfå i djungeln...
Edit; Ok, hittade lite när jag tog mig besväret att leta:).
Men ska man tro forumet här finns ingen bra box? Det är ju lite synd att man mest diskuterar bristerna, man skulle ju även vilja höra det positiva.
Jag var nöjd med min topfield, men den blev utsliten.
Redigerat av LarssonLarsson, 01 december 2011 - 20:25.
Postad 01 december 2011 - 21:53
Att den låser sig vid kanalbyte till TV3 HD lär dom säker lösa men att leva med segheten i menyer och On demand tjänsterna gör att jag väntar på något som funkar bättre .
Jag har i dag en sagemcom RT90 160 som jag har haft problem med ända sen den släpptes . Jag har väl ingen vanlig lösning då boxen går via förstärkaren och sen upp till en projektor via hdmi .
Från början har den alltid låst sig några gånger i veckan och då oftast när man stänger av den efter att ha tittat på TV 4 HD .
Hade även problem med någon typ hdmi sync som gjorde att boxen måste startas om fall man råkade starta boxen före projektorn men det är nu åtgärdat.
När man sedan började sända TV4 HD med dts ljud så blev man först glad men efter att man spelat in ett program kunde man inte gå in på hårdisken utan att den låste sig på en gång . Det felet är fortfarande inte åtgärdat utan sagemcom rekommenderar att att man i stället ändrar till stereo ljud .
Jag har sedan länge gett upp hoppet på att denna box kommer fungera som den ska och hade hoppats på att Pacen skulle fungera bättre .
Men nu åker den tillbaka då jag inte vill ha samma problem igen .
Har tittat lite på Humax boxen och är sugen på att prova den i stället men det kanske är lika struligt med den . Man vill ju ha en box som fungera med HD och flerkanaligt ljud när man kör projektor då bilden blir så mycket bättre med HD .
Undrar om det är lika dant om man köper en tv med inbyggd HD mottagning och om man då ständigt måste dra ut nätsladden för att tv hänger sig ?
Jag skulle hellre lägga lite extrapengar på en box som funkar än att leva med en ständigt strulande .
Någon som har ett bra tips på en fungerande box som klarar alla i dag förekommande ljudformat och HD sändingar ?
Ska väl tillägga att när man lyckas titta på en HD sändning med DTS ljud så är jag väldigt nöjd med resultatet men har även jag funderingar på satellit igen för om man ska tro reklamen så ska det ju funka bästa där med HD sändningarna

Postad 01 december 2011 - 22:14
Redigerat av Zipped, 01 december 2011 - 22:30.
Postad 01 december 2011 - 22:17
Redigerat av Unregistered0b4b7274, 01 december 2011 - 22:22.
Postad 02 december 2011 - 00:14
Har läst hela tråden och försökt enl tips/instruktion.
Man får fram att det finns en uppdatering med nr 42399 och man får även fram en frågeruta efter omstart att det finns en mjukvara för uppgradering.
Trycker man sedan på ok händer inget även om man väntar i 20 min. Väljer man uppgradera efter omstart och sedan startar om hänger sig boxen och man måste göra en kraftreset. Mjukvaran syns inte heller under avancerat efter att den till synes (enl aktiviteten på nätverkskortet) hämtat hem mjukvaran.
Hänger sig efter att ha gått ner i standby också. Blir telefonkö imorgon fm..
Postad 02 december 2011 - 08:16
När jag beställde denna box förra fredagen, var Boxers uppgifter att en mjukvaru uppdatering skulle komma i måndags, därefter hette det under denna vecka och då tyckte jag fortfarande att det kanske skulle vara lönt att vänta att min box kom.
Men när nu uppgifterna HELT förändrats till att ingen uppdatering kommer före mitten av december (!!!) vågar jag inte vänta och se.
Och vad händer sen... Kanske det blir först i slutet av december som uppdateringen kommer... eller...
Väldigt tråkigt att Boxer inte har bättre uppfattningar ut till kundtjänst om vad som gäller för tidsaspekter.
Troligen kommer det finnas många som skickar tillbaka boxen alternativt många som får dras under lång tid med dessa problem.
Nä, det kommer nog behävas en uppryckning hos Boxer om de inte ska fortsätta tappa kunder!!
Kommer givetvis att följa diskussionerna här för att se om det tillslut kommer att bli denna box igen... men då behövs en rejäl uppfräschning först!
Postad 02 december 2011 - 09:36
Har tittat lite på Humax boxen och är sugen på att prova den i stället men det kanske är lika struligt med den . Man vill ju ha en box som fungera med HD och flerkanaligt ljud när man kör projektor då bilden blir så mycket bättre med HD .
Humax boxen har också ett antal väsentliga problem som ej är lösta. Har frågat om uppdatering, lösa svar som innan nyår .o.s.v. Finns en tråd att läsa.
Inget alternativ för mig eftersom de väsentliga problemen gör att det känns som att bara skaffa sig nya problem.
Redigerat av tombox, 02 december 2011 - 10:14.
Postad 02 december 2011 - 09:52
Skall jag returnera boxen??
Postad 02 december 2011 - 10:02
Min box kom till utlämningsstället igår, men jag bad dem skicka tillbaka den direkt...
Kan man verkligen göra så, men du kanske menade att du betalade för returfrakten?
Nekar du att hämta ut paketet lär du få betala enl. nån prislista som Boxer säkert har för outlösta försändelser, och då gäller ju inte heller Ångerrätten.
Postad 02 december 2011 - 10:05
Kan man verkligen göra så, men du kanske menade att du betalade för returfrakten?
Nekar du att hämta ut paketet lär du få betala enl. nån prislista som Boxer säkert har för outlösta försändelser, och då gäller ju inte heller Ångerrätten.
Nope!!
Väljer man att hämta ut paketet får man stå för returfrakten. Men om man inte plockar ut paketet går det tillbaka till avsändaren utan kostnad!
Var i kontakt med Boxer ang. detta och ovan är deras ord...

Postad 02 december 2011 - 10:20
Väljer man att hämta ut paketet får man stå för returfrakten. Men om man inte plockar ut paketet går det tillbaka till avsändaren utan kostnad!
Var i kontakt med Boxer ang. detta och ovan är deras ord...
Hoppas du då spelade in det samtalet, annars lär du vara körd OM de skickar dig en faktura på outlöst paket.

Postad 02 december 2011 - 13:03
Inte det nya kortet som följde med boxen. Nu får vi se om jag får on-demand inom 24 timmar.
Redigerat av eralshn, 02 december 2011 - 13:03.
Postad 02 december 2011 - 13:49
Det var precis vad de sa till mig - och trots nytt kort fungerar det inte. Har nu suttit i kö i 40min. till deras kundtjänst...Suck!!!
Postad 02 december 2011 - 15:43
Bara att påpeka att 0771-samtal minsann inte är gratis, som ibland folk på Kundtjänster fått lära / för sig det är.
Postad 02 december 2011 - 16:42
Kan vara värt att prova. För mig kostar det bara 69 öre i uppkopplingsavgift från mobilen, så en gratismånad blir billigt värre!Bara att påpeka att 0771-samtal minsann inte är gratis, som ibland folk på Kundtjänster fått lära / för sig det är.

Postad 02 december 2011 - 19:41
Äntligen kom jag fram i telefonen, enl supporten så hade jag ingen on-demand tjänst för att det var det gamla kortet som fanns reggat på mig i systemet
Jo jag känner igen problematiken. Senast fick jag hem 2st ver.4 för utbyte av 2st av äldre ver. Dom äldre skickade jag tillbaka med färdig frankerat kuvert till Boxer, för ca 6mån sedan.
Sist jag ringde kundtjänst ( ca 1 vecka sedan) för problem med HD kanaler på ena TV:n så fanns tydligen 4st kort fortfarande registrerade på mig. 2st nya och 2st äldre.
Har Boxer ingen ordning på sina kort?
Sen har jag en önskan till en framtida uppdatering. Jag vet inte om jag är i en majoritet, ni andra får väl yttra er. Jag skulle vilja i EPG när man väljer "Sätt påminnelse" ha ett automatiskt kanalbyte, vid önskad programstart, istället för enbart skylten som talar om typ att "programmet börjar om 30s ska vi slå om till den?", om man då inte trycker OK så händer ingenting, utan stannar kvar på kanalen man tittar på. Jag har den funktionen sen tidigare på TV:n och tycker det är bra.
Redigerat av hozza, 02 december 2011 - 20:12.
Postad 03 december 2011 - 00:10
Brukar alltid gå in här och kolla efter synpunkter om något nytt man funderar på att köpa, missade det denna gången tydligen.
Har idag en DILOG DT-655 DVR som är rena skiten, vi har lidit med denna i snart 2 år.
Skulle uppdaterats många gånger enligt supporten, men tomma ord vill jag bara säga.
Tog jag tag i det tidigare idag och beställde en Pace som rimligen borde vara bättre än Dilog.
Frågade tjejen om det varit problem med denna box som hon hade hört om.
Hon svarade at ddetta är vårt flaggskepp och där finns inga problem som hon hört talas om.
Säkert så, men nu blir jag mörkrädd när man läser det ni skriver.
Verkar som att jag gått på en riktig mina.
Tror nästan att denna är värre än min Dilog....
Såg även här på forumet att det är Dilog som supportar denna, så uppdateringarna lär nog dröja.
Har inte fått en enda uppdatering sedan den köptes för nästan 2 år sedan.
Nä det blir nog att ringa boxer och avbeställa imorgon.
Blir nog att byta till CD eller Via efter 8 år som boxer kund.
Skall följa denna tråd och se om det kommer en uppdatering och om den hjälper.
Lycka till!!!
Postad 03 december 2011 - 08:40
Det här inlägget har ändrats av hozza Igår, 20:12
Det där vill jag också ha, satt precis o tänkte på det:-). Jag sätter nämligen timer på min gamla HDD för inspelning (eftersom digitalboxarna ibland är opålitliga). Då är det perfekt om boxen själv byter kanal så man spelar in rätt.
Jag letar frenetiskt efter en alternativ box, men läser man på forumet här är ju allt skräp. Ska man läsa till specifikationerna på pappret är denna Pace ett av de bättre alternativen. Om man nu trodde på att den uppdatering kommer inom kort som löser det värsta så har vi kanske en av de minst sämsta boxarna?
Märkligt att det ska vara så rackarns svårt att få till bra moderna gränssnitt i en stabil miljö. Vi kan ju gnälla på Boxer men alla verkar ha samma problem? Det är ju ingen tröst eller ursäkt alltså, men det känns som vi är blåsta hur vi än gör och kanske får välja det "minst sämsta".
Sen börjar jag principiellt sett bli förbannad över att Boxer ska ha samma förtjänst på oss för boxen när den uppenbarligen inte levererar i närheten av det vi betalat för. Jag kommer troligen ringa på måndag och fråga hur de kan kompensera, har de inget förslag kommer jag lugnt och fint häva köp och avtal. Jag kommer inte ens orka tjafsa med dom.
Postad 03 december 2011 - 13:11
Vågar inte chansa på att den blir bättre.
Killen jag snackade med sa att det finns problem med Pace men bara på ett fåtal enheter.
-Detta skall en uppdatering fixa, så jag behöver inte vara orolig sa han.
-Jo just det svarade jag, men jag vill inte ha en box som jag inte har någon nytta av förrän uppdateringen kommer.
-Uppdateringen är ju bara ett par veckor bort, svarade killen.
-Äh, då är ju ångerrätten på 14 dagar borta, eller hur.
-Jo det är den, vill du fortfarande hoppa av erbjudandet.
-Det vill jag.
- När boxen kommer till posten hämta inte ut den då skickas den tillbaks efter ett par veckor, kan bli så att boxen kommer på nästa faktura i så fall riner du hit.
Om nu så är fallet att detta fel bara finns på ett fåtal Pace då känns det inte som att det är mjukvarurelaterat utan hårdvarurelaterat, eller har jag helt fel??
Gick tydligen inte stoppa leveransen även om den inte var skickad, vilket kan tyckas märkligt.
Redigerat av wandborg, 03 december 2011 - 13:12.
Postad 03 december 2011 - 14:35
Postad 03 december 2011 - 14:45
Ja. Det verkar ju konstigt att de inte märker sånt. I övrigt syns inte ett enda märke på boxen någonstans. Har synat den väldigt väldigt noga. Men det kan ju finnas defekter under skalet som jag inte kan se.
Kan du använda din USB i fronten förrresten, dvs plugga i något? Den är tydligen deaktiverad, men tänkte mest OM du kan plugga i något (för ev framtida bruk) med tanke på att du skrev att din usb ser lite off ut. Kanske är fler boxar som levererats där usbn framtill inte är riktigt 100 placerad menar jag.
Min går det klart inte på utav förståliga skäl.
Satt snett i boxen som jag också hade men som nu jag har skickat tillbaka, om dom släpper igenom sådant så kan dom ju inte ha någon tanke på att den någonsin skall användas, annars får dom jobbigt med att byta ut alla boxar
Ni som skickat tillbaka eran box, anlitade Ni DHL, Schenker eller Posten företagspaket, heter väl DPD nånting trorjag. Fick aldrig någon tydlig anvisning vilket bolag som man skall använda sig av.
Jag fick anvisningen att använda postens företagspaket som kostar 205Kr
Postad 03 december 2011 - 17:07
Postad 03 december 2011 - 22:14
Textning är inte synkad. Text ligger före bild, gäller så vitt jag vet enbart Canal +, Canal first (Canal HD fungerar) och showtime.
Schemalagd inspelning försvinner. Jag vet med säkerhet att två i spelningar på Canal HD försvann senaste dygnet. Försvinner de när boxen stängs av?
Om jag pausar vid uppspelning och sedan startar igen, så startar inte filmen, trots att symbolen visar att filmen spelas (inte alltid, var tredje gång typ). Jag får trycka fler ggr (men inte för snabbt, då hänger sig boxen:-)).
Kan det vara så att fjärren registrerar två knapptryckningar istället för en? Så är det nämligen i andra fall. Om jag exempelvis i biblioteket trycker på runda OK knappen så startar filmen direkt, som om jag tryckt två ggr. Det händer i vissa andra situationer också.
Deppigt, nu har jag i stort sett ingen nytta alls av boxen längre. Tvärtom, den saboterar tv-tittandet.
Postad 03 december 2011 - 23:04
Nu satt jag och såg en film som faktiskt spelats in, men med 15 minuter kvar hade boxen valt att spela in från en annan kanal. Inspelning från Canal HD och den växlade till Canal +
Denna box är nu så eländigt att jag faktiskt skrattade åt det. Har den någonsin passerat någon form av test innan den släpptes.
Jag vill så gärna tro att en uppdatering kan rädda boxen men det finns inget som helst tecken som ger hopp längre. Det är tråkigt och jobbigt att returnera och börja från scratch igen.
Jag ska ringa kundtjänst. Om de hyfsat snabbt kan skicka ut en lånebox och visa någon vilja att ta ansvar för eländet ska jag överväga att prova boxen igen efter uppdatering.
Postad 04 december 2011 - 16:15
Edit:
Efter 75 minuter fick jag svaret:
Man skickar tillbaks boxen till
Parts service stockholm
uppköparvägen 5
120 44 Årsta
Man bifogar ett brev där man säger att man ångrar köpet (kolla orderbekräftelsen för order och kundnumer)
Lycka till!
Redigerat av daljian, 04 december 2011 - 17:04.
Postad 04 december 2011 - 16:55
Schemalagd inspelning försvinner. Jag vet med säkerhet att två i spelningar på Canal HD försvann senaste dygnet. Försvinner de när boxen stängs av?
Jag känner igen detta jag också, men nej, det inträffar även om boxen är påslagen.
Redigerat av hozza, 04 december 2011 - 16:56.
Postad 04 december 2011 - 20:19
Kort och gott... Fixar inte Boxer/Pace felen som gör den funktionsduglig så kommer jag påpeka att det är fel på produkten och skicka den till reparation. Vad som händer därefter är inte mina bekymmer.
Redigerat av Equinoxe, 04 december 2011 - 21:00.
Postad 04 december 2011 - 23:41
Jag har även konstaterat att man inte kan titta på ett inspelat program samtidigt som en inspelning pågår. Det har fungerat på såväl Dilog-, Topfield- som Sagemboxarna. Mycket dåligt.
Postad 05 december 2011 - 09:02
Kort och gott, samtliga boxar som Boxer levererar till oss är inte dugliga och en evig väntan för en fix. Jag ser det som ett STORT problem för Boxer som företag och deras överlevnad på marknaden. Löser inte Boxer dessa problem snabbt och korrekt, kommer många kunder att försöka bryta sina abbonemang om inte annat söka andra leverantörer av TV tjänster (Comhem,Telia,Canaldigital.....) efter att abbonemangstiden löper ut. Boxer måste med tång ta tag i örona på boxtillverkarna och även Teracom gällande deras intermittenta problem med Mux 6 och 7 (HD kanalplatserna).
Jag vill för tusan kunna se på TV utan att behöva dra ur sladden titt som tätt!
Postad 05 december 2011 - 09:08
så kommer jag till en svart skärm och sedan hoppar det tillbaka till menyn för "Mitt bibliotek"
Inspelningarna går inte att titta på.
Postad 05 december 2011 - 09:10
Postad 05 december 2011 - 09:31
Jag har tidigare kört topfield och tycker att det är det bästa som "har funnits" då den börjar bli till åren nu och t.ex. inte klarar MPEG4.Boxer har egentligen 3 st boxrar vad jag förstår + 1 st TV-modul. Humax ,som jag nu har läst på, har problem, Sagemcom som jag har till andra TV:n har många problem och till sist Pace som vi alla vet också är drabbad av konstigheter.
Jag provade Sagemcoms inspelningsbara häromåret, men den åkte tillbaka inom två veckor, precis som min Pace kommer.
Har i ca ett år nu kört med en MiracleBox 9 som också haft en del problem till en början, men som efter de senaste månadernas uppdateringar fungerar bra och även klarar svt play m.m.. Jag har nu bestämt mig för att skicka tillbaka Pacen och istället satsa på en till MiracleBox 9. De går att "koppla ihop" så att det som jag spelar in på ena boxen går att se på den andra, via trådlöst nätverk med en dongel direkt i USB-porten.
Den klarar att spela in 3 program (med den vanliga mux-begränsningen så klart) och visa ett inspelat program samtidigt och har möjlighet till ett webinterface som gör att jag kan programmera timers från jobbet eller mobilen om jag så vill.
Det känns som att det är den box som utvecklas mest just nu.

Postad 05 december 2011 - 14:23
Har i ca ett år nu kört med en MiracleBox 9 som också haft en del problem till en början, men som efter de senaste månadernas uppdateringar fungerar bra och även klarar svt play m.m.. Jag har nu bestämt mig för att skicka tillbaka Pacen och istället satsa på en till MiracleBox 9. De går att "koppla ihop" så att det som jag spelar in på ena boxen går att se på den andra, via trådlöst nätverk med en dongel direkt i USB-porten.
Den klarar att spela in 3 program (med den vanliga mux-begränsningen så klart) och visa ett inspelat program samtidigt och har möjlighet till ett webinterface som gör att jag kan programmera timers från jobbet eller mobilen om jag så vill.
Det känns som att det är den box som utvecklas mest just nu.
Läs ovan med skepsis, det stämmer inte helt det h*n skriver. Jag råder er att mycket noga läsa här på forumet och också på miracleforum.net om problemen med MB9 innan ni investerar. Oavsett att admin på miracleforum påstår att jag ingen box har så har jag en och har ständiga problem med icke inspelat, svarta skärmar. Ni känner igen problemen. Har tänkt att investera i en Humax och skippa MB9:an, men eftersom den senaste uppgraderingen verkar dröja känns det som att gå ur askan till elden.
Spendera inte nästan 4000 för att finna att ni har samma problem. Den senaste nya magiska uppdateringen utlovades i September men har inte kommit ännu också det känns igen. Ni hittar inte mig där för negativa kommentarer tillåts inte däremot har jag skrivit mycket om mina upplevelser här på MB9-forumet, som sagt läs och avgör själva.
Redigerat av tombox, 05 december 2011 - 14:27.
Postad 05 december 2011 - 16:00
Kom igen nu. Jag beskriver hur min box fungerar, med originalkort, för jag kör ingen cardsharing som många har problem med, så det är kanske det du menar.Läs ovan med skepsis, det stämmer inte helt det h*n skriver.
Jag är helt ärlig i min beskrivning och har just beställt en till för 3490:- från digitalboxen.com.
Skulle jag göra det om den inte fungerade?
Kom förbi på en titt hemma hos mig om du inte tror mig, för hur ska jag annars bevisa att den faktiskt fungerar?

Postad 05 december 2011 - 16:11
Kom igen nu. Jag beskriver hur min box fungerar, med originalkort, för jag kör ingen cardsharing som många har problem med, så det är kanske det du menar.
Är det 2xDVB-T2 modellen du har?
Postad 05 december 2011 - 16:17
Ja, med tanke på att det är Boxer vi diskuterar här så var det underförstått.Är det 2xDVB-T2 modellen du har?

Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR heter den!
Postad 05 december 2011 - 16:18
Måste lägga in en liten varning angående Boxers handhavande med uppsägningar av avtal. Via en telefonförsäljare utökade jag mitt abbonemang för en tid sedan (2011-11-24) och ringde idag (2011-11-05) och sa upp det enligt 14 dagars returrätt (distansavtalslagen). Sagt och gjort, hon säger att nu är det uppsagt. Och jag frågar hur jag får bekräftelse på uppsägningen så att jag vet att det verkligen är uppsagt. Du har ju pratat med mig säger kvinnan som svar. Jo men det hjälper nog föga svarar jag. Jag vill då ha en referens på vem det jag har talat med men hon vill inte ens säga vad hon heter.
Verkar detta seriöst??? Kvinnan säger att det finns inga rutiner för att bekräfta uppsägningar vilket jag tycker låter väldigt konstigt i mina öron. Representant (ej anonym) för boxer får gärna svara här i forumet angående detta.
Är det lagligt att inte vilja medverka till att ge konsumenter en bekräftelse på en uppsägning? Hur skall jag annars kunna hävda att jag verkligen har sagt upp en tjänst?
/Fredrik
Postad 05 december 2011 - 16:33
Ja, med tanke på att det är Boxer vi diskuterar här så var det underförstått.
Miraclebox 9 T2 Twin HD PVR heter den!
Better safe than sorry

Postad 05 december 2011 - 17:00
Kom igen nu. Jag beskriver hur min box fungerar, med originalkort, för jag kör ingen cardsharing som många har problem med, så det är kanske det du menar.
Jag är helt ärlig i min beskrivning och har just beställt en till för 3490:- från digitalboxen.com.
Skulle jag göra det om den inte fungerade?
Kom förbi på en titt hemma hos mig om du inte tror mig, för hur ska jag annars bevisa att den faktiskt fungerar?
Jag säger bara enkelt läs på dessa ställen innan ni lägger ner några pengar. Läs inlägg 665, men också övriga innan ni investerar.
Är du snäll och spelar in Animal, BBC eller en HD-kanal och titta på TV4 fakta och berätta hur det går. Eftersom "Cammen" bara kan avkoda en kanal i taget så skall det i teorin gå så att lådan sedan spelar upp de kodade inspelningarna men i det flesta fall funkar inte det alls.
Postad 05 december 2011 - 17:04
Hej på er alla!
Måste lägga in en liten varning angående Boxers handhavande med uppsägningar av avtal. Via en telefonförsäljare utökade jag mitt abbonemang för en tid sedan (2011-11-24) och ringde idag (2011-11-05) och sa upp det enligt 14 dagars returrätt (distansavtalslagen). Sagt och gjort, hon säger att nu är det uppsagt. Och jag frågar hur jag får bekräftelse på uppsägningen så att jag vet att det verkligen är uppsagt. Du har ju pratat med mig säger kvinnan som svar. Jo men det hjälper nog föga svarar jag. Jag vill då ha en referens på vem det jag har talat med men hon vill inte ens säga vad hon heter.
Verkar detta seriöst??? Kvinnan säger att det finns inga rutiner för att bekräfta uppsägningar vilket jag tycker låter väldigt konstigt i mina öron. Representant (ej anonym) för boxer får gärna svara här i forumet angående detta.
Är det lagligt att inte vilja medverka till att ge konsumenter en bekräftelse på en uppsägning? Hur skall jag annars kunna hävda att jag verkligen har sagt upp en tjänst?
/Fredrik
Kan tänka mig att det gällde Canal+? Jag råkade ut för samma, ångrade mig och ringde numret enligt den bifogade kopian på avtalet. Numret går inte till boxer utan till callcentret som säljer canal+. Väl där var det samma visa som för dig. Hon ville inte säga sitt namn och inte skicka en bekräftelse på att avtalet var avslutat. Att canal+-kanalerna skulle sluta direkt var det heller inte tal på. Det kunde ta upp till två veckor innan de försvann. Det innebär verkligen att ångerrätten är förbrukad om inget händer efter dessa två veckor och callcentret förnekar att jag ringt. Därför slog jag en signal till Boxer och fick hjälp och även rådet av killen på kundservice: "Lägg på luren när de ringer nästa gång". Bra och vågat sagt av kundservice. Visar vad han har för åsikter om hur hans arbetsgivare behandlar sina kunder.
Postad 05 december 2011 - 17:33
Sagt och gjort. Spelade in samtidigt på Animal och BBC. Hade inga problem att se på TV4 Fakta samtidigt som jag spelade in. Inspelningarna fungerar också.Är du snäll och spelar in Animal, BBC eller en HD-kanal och titta på TV4 fakta och berätta hur det går.
Gjorde jag rätt?
EDIT:
Jag tycker vi fortsätter Miracleboxens diskussion i sin egen tråd för vi har lusat ner den här tråden tillräckligt nu.

Det blir svårt att hänga med för de som bara kör med sin Pace...
Redigerat av Unregistered345c2d61, 05 december 2011 - 17:36.
Postad 05 december 2011 - 18:30
Har påbörjat en lista med upptäckta problem. Listan är med stor sannolikhet inte komplett än...
- ruskigt långsamma menyer
- boxen slår på sig själv
- boxen kraschar när den är avslagen(!), vilket leder till 'boot' när man ska se på tv
- hoppar ur menyn när man t.ex. ska leta upp ett playprogram. Bara att börja om i den ruggigt långsamma menyhanteringen...
- ljudet på HD-kanalerna ballar ur. Blir ett hackande ljud som bara försvinner vid omstart
- korrupta inspelningar, 4/8 blev korrupta
- boxen tokhänger sig ibland
- går inte att spela in på vissa kanaler (discovery channel (ingår i abb))
- boxen byter kanal automatiskt när jag är inne i playmenyerna, vilket leder till att man åker ur menyn.
Så, det var allt jag antecknat under två dagars användning.
Tänkte först behålla boxen och vänta på uppdatering. Men efter att ha pratat med supporten bestämde jag mig för att skicka tillbaka den. Fick nämligen uppgiften att de INTE vet när uppdatering kommer. Killen på supporten sa att han frågat personalen ansvarig för uppdateringen och fått till svar att de inte vet när rättningar kommer.
Till Boxer: ni måste meddela om progressen med rättningarna. Meddela vad som blir rättat och vad som inte blir rättat. Vad ni fortfarande felsöker på. När rättningar beräknas komma. Etc etc. Att bara meddela att rättningar kommer duger inte.
Riktigt tråkigt med denna usla kvalitet. På pappret såg den riktigt lockande ut. Men som den fungerar kan jag inte tänka mig att behålla den.
Postad 05 december 2011 - 18:38
Är det någon som vet något om Sagemboxen från Boxer?
Postad 05 december 2011 - 19:13
Jag har precis fyrat av ett irriterat mail till BOXER.
Och beroende på deras svar så är jag bered att häva köpet och skicka tillbaka skiten.
Jag är tveksam att programvaruuppdateringar kan lösa de prestanda-problem denna box har.
Jag som hoppats så mycket på denna boxen

Redigerat av jejje, 05 december 2011 - 19:14.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar