**Officiell tråd - Samsung Galaxy S3
685 svar till detta ämne
Postad 14 juni 2012 - 11:15
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Löjligt dåligt, men det är antagligen något du har på som drar batteri, wifi? Kolla vad "batteriförbrukning" säger.
Löjligt dåligt japp, helt oacceptabelt, håller på grotta i problemet. Hade nån locationservice som verkade ligga igång hela tiden när jag hade den batteritiden, ingen wifi, inget ljud/vibration och mailsync typ. Får se denna laddning när jag fixat locationservice grejen hur det verkar, men blir nog en factoryreset oavsett, jag har inte direkt fixat nåt med telefonen så... Sen får man se om samsung sverige kommer med liknande software update som kom i storbritanien, för det är ju uppenbarligen vissa brister dom ville fixa där och det är ju "samma" telefon i sverige...
Postad 14 juni 2012 - 13:03
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Är det ngn som har koll på om MHL - HDMI adaptern endast kommer fungera med nyare apparater eller även äldre tvs med HDMI? Läste detta om MHL - HDMI adaptern som jag är sugen på . Tror inte min Pioneer Kuro har anynet+ men undrar om det inte fungerar ändå. Är det ngn som testat och har erfarenhet av detta? Antar att det borde vara samma för SGS2 där kanske flera har testat det. Original Samsung HDTV Adapter EPL-3FHUBEGTeknisk data:- Spela upp videor och andra medier som lagras på din telefon på en stor skärm på en kompatibel HD-tv - HDTV adapter: MHL micro-USB till HDMI - Med ytterligare mikro-USB-uttag för anslutning av en laddare Kompatibel med Samsung Galaxy S3 I9300 och HDTV-enheter Anynet +Innehåll: Samsung HDMI adapter till Galaxy SIII, manual på engelska.
Postad 14 juni 2012 - 13:09
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Är det ngn som har koll på om MHL - HDMI adaptern endast kommer fungera med nyare apparater eller även äldre tvs med HDMI?
Läste detta om MHL - HDMI adaptern som jag är sugen på . Tror inte min Pioneer Kuro har anynet+ men undrar om det inte fungerar ändå. Är det ngn som testat och har erfarenhet av detta? Antar att det borde vara samma för SGS2 där kanske flera har testat det.
Original Samsung HDTV Adapter EPL-3FHUBEG
Teknisk data: - Spela upp videor och andra medier som lagras på din telefon på en stor skärm på en kompatibel HD-tv - HDTV adapter: MHL micro-USB till HDMI - Med ytterligare mikro-USB-uttag för anslutning av en laddare
Kompatibel med Samsung Galaxy S3 I9300 och HDTV-enheter Anynet +
Innehåll: Samsung HDMI adapter till Galaxy SIII, manual på engelska.
Appropå att " - Spela upp videor och andra medier som lagras på din telefon på en stor skärm på en kompatibel HD-tv " så kan jag enkelt köra upp kort jag tagit på min VT30 panasonic plasma TV som är wifi connected, men jag kan inte köra filmer jag har filmat ?
Postad 14 juni 2012 - 13:16
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Låter ju skumt att filmerna inte fungerar.
Jag är dock inte ute efter att spela filmer/eller visa kort utan det jag är främst ute efter är att kunna visa telefonskärmen på TVN.
Vill tex kunna koppla upp mig via VPN till jobbet och köra remote desktop på TVN, på så sätt kan jag slippa att ta med mig datorn varje gång jag har beredskap.
Postad 14 juni 2012 - 14:25
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Låter ju skumt att filmerna inte fungerar. Jag är dock inte ute efter att spela filmer/eller visa kort utan det jag är främst ute efter är att kunna visa telefonskärmen på TVN. Vill tex kunna koppla upp mig via VPN till jobbet och köra remote desktop på TVN, på så sätt kan jag slippa att ta med mig datorn varje gång jag har beredskap.
Mja eller så fungerar filmerna men jag vet inte hur jag gör. Samma ikoner som finns när man kollar på bilder och sen skicka det till TVn, finns inte under filmer
Postad 14 juni 2012 - 14:42
bobbyewing
-
bobbyewing
-
Lärjunge
-
-
302 inlägg
Löjligt dåligt, men det är antagligen något du har på som drar batteri, wifi? Kolla vad "batteriförbrukning" säger.
Verkar vara flera som har detta problem. Jag själv har haft bra kapacitet out of the box. Har kört flera timmar samtal, WLAN/platstjänster aktiverat samt använt och haft ca 40% kvar på kvällen (runt 23) från fulladdat batteri kl. 8 samma morgon.
Postad 14 juni 2012 - 18:07
Viking 40
-
Viking 40
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tjoho alla S3:are! Lite sugen på en sån här: http://www.dustinhom...hProvider_dacsaÄr otterbox bra / funkar den? passform o.s.v, nån som har provat på sin / sina mobiler?! Tipar 3-0 den 15/6 Sverige-England
Postad 14 juni 2012 - 22:05
Plasmapojken
-
Plasmapojken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nu har jag fått mina blåa Galaxy3 från Elgiganten och kan säga att jag är supernöjd. Galaxy2an var underbar men denna är snäppet bättre. Det enda negativa jag kan säga är att den är något stor att ha i fickan även om jag nog kommer vänja mig.
Är det någon som har köpt en bra bilhållare som den passar i att rekommendera?
Postad 15 juni 2012 - 02:27
Viking 40
-
Viking 40
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Plasmapojken kolla in clas ohlson har en för 99:- som ja själv kör med i min bil å funkar kanon
Redigerat av Viking 40, 15 juni 2012 - 02:29.
Postad 15 juni 2012 - 02:43
Viking 40
-
Viking 40
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Skickade efter det här batteriet med lucka. Vad tror ni? eller blir man blåst?  96,36 SEK på OBOstore.com http://www.obostore....-s3-p-7241.html
Postad 15 juni 2012 - 06:59
Unregisteredb4b9925b
-
Unregisteredb4b9925b
-
Användare
-
-
113 inlägg
Postad 15 juni 2012 - 10:30
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
4300 låter sjukt mkt ?
Kinabatteri som håller lika länge som orginalet eller sämre. (troligtvis)
Postad 15 juni 2012 - 12:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Köpte själv ett 3000 + 2200 batteri till min sgs2 för 120 spänn inkl frakt från hongkong.
Håller liite bättre än orginal men inte är de just mer..
Inte värt ett köp,inte de batterier jag fick iaf
Postad 15 juni 2012 - 16:45
Plasmapojken
-
Plasmapojken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Lyckas inte hitta någon på clas ohlsson för 99 som passar till galaxy3? Du råkar inte ha en direktlänk? Plasmapojken kolla in clas ohlson har en för 99:- som ja själv kör med i min bil å funkar kanon 
Postad 15 juni 2012 - 19:14
Viking 40
-
Viking 40
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Lyckas inte hitta någon på clas ohlsson för 99 som passar till galaxy3? Du råkar inte ha en direktlänk?
Den jag köpte: Car Universal Holder, och fanns Eskilstuna butiken. Visst f-n det var ju Jula  Du vet mine som en fisk, bra men kort http://www.jula.se/e...=10&7288-page=8
Redigerat av Viking 40, 15 juni 2012 - 19:21.
Postad 15 juni 2012 - 19:26
Plasmapojken
-
Plasmapojken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Ser ut som precis vad jag behöver! Billig var den också! Blir att ta en tur till Jula i helgen, tack för tipset!
Postad 16 juni 2012 - 12:19
Plasmapojken
-
Plasmapojken
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Viking40, jag undrar en sak, kan man ha en en sladd in i micro-usbkontakten samtidigt som den sitter i hållaren?
Postad 16 juni 2012 - 19:55
Drem
-
Drem
-
Veteran
-
-
1 646 inlägg
Nu har jag också hoppat på tåget. En blå Galaxy S3 och Halebopabonnemang. Nu en första frågan efter att snabbt bara ha startat upp och hämtat de viktigaste apparna. Gällande Apex-launchern. Finns det inget färdigt grundtema för denna? Jag kör launchern men har fortfarande touchwiz-ikonerna på homescreenen, samma bakgrund osv. Dock kommer genvägar för Apexfunktioner fram, samt menysystemet för Apex.
Postad 17 juni 2012 - 01:22
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Postad 17 juni 2012 - 14:56
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Med allt avslaget och energisparläget så drog min bara 10% över natten det måste ändå ses som ok, min gamla desire drog typ 5% eller nåt. Klart om nåt ligger och tuggar hela tiden och telefonen kanske inte går i viloläge så dras ju batteriet över natten men det går ju att fixa.
Postad 17 juni 2012 - 15:52
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Med allt avslaget och energisparläget så drog min bara 10% över natten det måste ändå ses som ok, min gamla desire drog typ 5% eller nåt. Klart om nåt ligger och tuggar hela tiden och telefonen kanske inte går i viloläge så dras ju batteriet över natten men det går ju att fixa.
Det lät väldigt väldigt mycket-
Postad 17 juni 2012 - 17:17
Viking 40
-
Viking 40
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Viking40, jag undrar en sak, kan man ha en en sladd in i micro-usbkontakten samtidigt som den sitter i hållaren?
Javisst, man fäller ut 2 flikar/stöd som moben "står på" där är 1 mellanrum. Som sagt funkar kanon på alla nallar
Redigerat av Viking 40, 18 juni 2012 - 19:56.
Postad 18 juni 2012 - 19:59
Viking 40
-
Viking 40
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Tycker du att din telefon får slut på batteri väldigt snabbt? Studier visar nu att appar med reklam ofta drar väldigt mycket batteri och att det är just reklamen som är den stora batteriboven. I många fall går så mycket som 70-90% av appens batteribelastning till annat än vad användaren tror.Mycket av detta batterislöseri går åt när apparnas reklambanners skickar information (t.ex. användarens GPS-position) för att på så sätt kunna visa mer relevant reklam. Om detta dessutom skickas över 3G-nätet drar detta i sin tur ännu mer energi. I många fall lämnas 3G-uppkopplingen aktiv längre än vad som egentligen behövs. Nu ska man alltså inte skylla denna ökade batteriförbrukning på gratisapparna då de ofta använder färdig kod för att visa annonser. I regel är det denna färdiga kod som inte är optimerad för att dra så lite ström och bandbredd som möjligt. Men att en annonsfinansierad app i värsta fall kan tömma en telefons batteri på 90 minuter är ändå katasrtofalt dåligt.
Redigerat av Viking 40, 18 juni 2012 - 20:00.
Postad 19 juni 2012 - 04:49
Simz
-
Simz
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
Har även jag fått min blåa telefon. Som trogen Iphoneanvändare sen första modellen kom är detta ett stort steg för mig.
Hittills måste jag säga att jag är imponerad. Skärmen är underbar och telefonen är snabb.
Sen kommer det helt klart att ta ett tag att vänja sig med Android.
Det som jag har stört mig lite på att det är väldigt lätt att komma mot knapparna längs ner när man måste bytta grepp lite för att nå över hela skärmen.
Ni som är vana med Android. Bör man tanka hem någon annan launcher eller är den som följer med den bästa.
Och finns det någon sådan där måste ha app som ni rekommenderar?
/Simz
Postad 19 juni 2012 - 17:11
Unregisteredd8164c2a
-
Unregisteredd8164c2a
-
Lärjunge
-
-
440 inlägg
Postad 19 juni 2012 - 17:28
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej Jätte små mms bilder, testa själva att skicka till er själva. När jag har tagit en bild och sedan vill skicka ett mms till någon så komprimeras bilden och i mitt fall då till 150kb och då blir den jätte liten de som får den får ju inte en bild som täcker skärmen och skickar jag den till mig själv blir det ju bara en thumbnail fastän man har en stor skärm. Hittar inga inställningar för att göra bilden större så den täcker skärmen när man får MMS. Även när andra skickar bilder så blir de ju jätte små på min skärm. Var i kontakt med tre som är min operatör och de sade att de har en begränsning på 600 kb på mms, så det är ju inte hos dom felen ligger. Tre skriver " Utöver detta kan man också ställa in i inställningarna på sin telefons meddelandeapplikation vad maxgränsen för MMsen skall vara, och denna gräns varierar mellan olika telefoner"Man borde ju kunna ställa in hur stor bilden får vara vid mms, men jag hittar ingen sådan inställning. Jag har kunnat ställa in större bilder på mina andra telefoner, denna är ju flaggskeppet med en jätteskärm och då är väl det meningen att man skall kunna utnyttja skärmen. Jag har sökt på nätet och bara funnit andra som ser samma problem som mig, men inte hittat något svar. Någon som vet? Mvh Brännström
Redigerat av Omar Brännström, 19 juni 2012 - 17:29.
Postad 19 juni 2012 - 19:07
Simz
-
Simz
-
Forumräv
-
-
925 inlägg
http://forum.xda-dev...d.php?t=1635930 där har du en del Simz 
Vilken launcher kör ni med?
Postad 19 juni 2012 - 19:20
Birkanoff
-
Birkanoff
-
Mästare
-
-
2 532 inlägg
Vilken launcher kör ni med?
På min S3 kör jag än så länge original men på min Sensation körde jag in Nova-launcher och den är riktigt skön. Nova och Apex är de 2 som är bäst imo.
Postad 20 juni 2012 - 08:34
Omar Brännström
-
Omar Brännström
-
Användare
-
-
141 inlägg
Hej
Jätte små mms bilder, testa själva att skicka till er själva.
När jag har tagit en bild och sedan vill skicka ett mms till någon så komprimeras bilden och i mitt fall då till 150kb och då blir den jätte liten de som får den får ju inte en bild som täcker skärmen och skickar jag den till mig själv blir det ju bara en thumbnail fastän man har en stor skärm.
Hittar inga inställningar för att göra bilden större så den täcker skärmen när man får MMS. Även när andra skickar bilder så blir de ju jätte små på min skärm.
Var i kontakt med tre som är min operatör och de sade att de har en begränsning på 600 kb på mms, så det är ju inte hos dom felen ligger.
Tre skriver
" Utöver detta kan man också ställa in i inställningarna på sin telefons meddelandeapplikation vad maxgränsen för MMsen skall vara, och denna gräns varierar mellan olika telefoner"
Man borde ju kunna ställa in hur stor bilden får vara vid mms, men jag hittar ingen sådan inställning.
Jag har kunnat ställa in större bilder på mina andra telefoner, denna är ju flaggskeppet med en jätteskärm och då är väl det meningen att man skall kunna utnyttja skärmen.
Jag har sökt på nätet och bara funnit andra som ser samma problem som mig, men inte hittat något svar.
Någon som vet?
Mvh
Brännström
Hej Hittat en lösning. Samsungs orginal app för sms och mms som är i telefonen när man köper den är kass på att skicka bilder då det blir som en video där nere och att bilden blir för små att se på. Så ladda ner den helt gratis appen Go SMS pro (den hade jag på min förra telefon, de var därför jag fick bra bilder där) och den kan ni hämta via "play butik" som finns på telefonen och är gratis. Samt man får ju roligare emoji och så. Vill man få större bilder utan störande meny när man ser bilder liggande går man in på GO sms pro under advanced settings, sedan application settings och bockar sedan av på "use default picture viewer"
Redigerat av Omar Brännström, 20 juni 2012 - 08:37.
Postad 20 juni 2012 - 09:32
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Hej
Jätte små mms bilder, testa själva att skicka till er själva.
När jag har tagit en bild och sedan vill skicka ett mms till någon så komprimeras bilden och i mitt fall då till 150kb och då blir den jätte liten de som får den får ju inte en bild som täcker skärmen och skickar jag den till mig själv blir det ju bara en thumbnail fastän man har en stor skärm.
Hittar inga inställningar för att göra bilden större så den täcker skärmen när man får MMS. Även när andra skickar bilder så blir de ju jätte små på min skärm.
Var i kontakt med tre som är min operatör och de sade att de har en begränsning på 600 kb på mms, så det är ju inte hos dom felen ligger.
Tre skriver
" Utöver detta kan man också ställa in i inställningarna på sin telefons meddelandeapplikation vad maxgränsen för MMsen skall vara, och denna gräns varierar mellan olika telefoner"
Man borde ju kunna ställa in hur stor bilden får vara vid mms, men jag hittar ingen sådan inställning.
Jag har kunnat ställa in större bilder på mina andra telefoner, denna är ju flaggskeppet med en jätteskärm och då är väl det meningen att man skall kunna utnyttja skärmen.
Jag har sökt på nätet och bara funnit andra som ser samma problem som mig, men inte hittat något svar.
Någon som vet?
Mvh
Brännström
Hej, Här har du förklaringen: (klippt från: http://www.swedroid....ead.php?t=75665 + http://www.swedroid....?t=75324&page=2 , tack till user: LypsylateX på Swedroid för föklaringen till mig) Själv tänker jag vänta med att köpa en S3:a tills detta löjliga problem är fixat...... "Det här felet ligger inte i första hand hos Samsung, utan hos operatörerna. Förenklat kan man säga att Samsung har bytt id-profil för MMS på S3an mot tidigare telefoner. De operatörer som inte har lagt in detta kommer heller inte förstå vilken telefon du har, och skickar MMSet med default MMS-inställningar för att vara säkra på att din telefon kan hantera det. Resultat: en yttepyttig bildfilm." Telefonen har en liten textsträng som den presenterar för telefonnätet, den kan vara till exempel någonting i stil med "Arcsoft MMS 5.0.69.44". (Det där är en SonyEricsson har jag för mig.) Då tittat telefonnätet i sin databas för att hitta vilka bildstorlekar en telefon som säger "Arcsoft MMS 5.0.69.44" klarar, om den klarar film, om den klarar ljud osv. Sedan skalar den om så att mottagande telefon alltid ska kunna spela upp MMSet. (Alternativt om mottagande telefon inte klarar MMS så kan operatören till exempel skicka ett SMS med en länk där mottagaren kan se MMSet.) Om det nu är så att man har en hypermodern telefon som stödjer Nya Fräna Saker så ändrar tillverkaren till ett nyare ID. Om då operatörerna är långsamma med att lägga in detta i sina nätverk, så att ingen telefon med det ID finns inlagt tekniskt... så skickar den lägsta standardkvalitet som alla MMS-telefoner ska klara. (Dvs pyttelitet.) Med andra ord har det absolut ingenting att göra med av vem och hos vem du köpt telefonen. Det är teknikerna på operatörerna som måste få information från Samsung och sedan lägga in denna i sina näts databaser. Edit: Förenklat: Xperian är en gammal telefonmodell. Telefonnäten vet vad den kan, baserat på dess MMS-identifikation. S2 är en gammal telefonmodell. Telefonnäten vet vad den kan, baserat på dess MMS-identifikation. (Hittepå: Låt säga att den klarar exakt samma saker som SGS1, då har 1an och 2an också samma identifieringssträng.) S3 är en helt ny telefonmodell. Telefonnäten har ingen aning baserat på dess MMS-identifikation. Edit #2: Det här är exakt anledningen till att man inte kommer runt problemet med en annan MMS-app. Det är fortfarande telefonens MMS-funktionalitet som används, och den säger till nätet "jag är en ny frän telefon som kan massor... och jag kallar mig Arne!". Telefonnätet svarar: "Arne? Jag har ingen aning om vad en Arne kan."
Postad 20 juni 2012 - 15:48
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Ofan är det ngn som fortfarande använder MMS alltså?
Fan detta är en smartphone använd mail eller ngt annat :-)
Postad 20 juni 2012 - 19:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Joo ,MMS vad är det ?
Själv gillar jag starkt whatsapp.
Riktigt smidigt program.
Men vist,Mail är inte illa heller :-)
Postad 21 juni 2012 - 09:56
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
vilka goooa kommentarer. trodde vi var på ett teknikforum, inte på dagis? men jag hade visst fel, såg nu att det var på minhembioforum jag postat. hade glömt den löjligt låga nivån som trådarna ger här......ska aldrig upprepa misstaget att sprida nåt matnyttigt här.sorry. tack för påminnelsen wmadoss och moparman........glöm inte torka er bakom öronen innna ni går ut.
Postad 21 juni 2012 - 10:34
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
vilka goooa kommentarer. trodde vi var på ett teknikforum, inte på dagis? men jag hade visst fel, såg nu att det var på minhembioforum jag postat. hade glömt den löjligt låga nivån som trådarna ger här......ska aldrig upprepa misstaget att sprida nåt matnyttigt här.sorry. tack för påminnelsen wmadoss och moparman........glöm inte torka er bakom öronen innna ni går ut.
Vad vill du veta om s3? Kan vi stå till tjänst?
Postad 21 juni 2012 - 12:26
osvanberg
-
osvanberg
-
Lärjunge
-
-
285 inlägg
Vad vill du veta om s3? Kan vi stå till tjänst?
tack, men det ä lugnt för tillfället.....! Tänkte bara att MMS-infon kunde vara matnyttig även här.
Postad 21 juni 2012 - 12:40
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ta de inte så allvarligt,lite kul måste man väl få ha
Postad 23 juni 2012 - 15:25
Drem
-
Drem
-
Veteran
-
-
1 646 inlägg
Någon annan som lagt in den nya firmwaren? Från LE8 till LF5. Hittar ingen change log. Har inte hunnit kolla runt så mycket själv här ännu.
Postad 23 juni 2012 - 22:29
Fahla
-
Fahla
-
Forumräv
-
-
986 inlägg
Lite skämigt!,men var/hur kommer jag åt google street wiev.tydligen så är det installerat men jag hittar den ej.
Postad 23 juni 2012 - 23:44
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
Inne i maps är det väl? var så sist jag använde vill jag minnas.
Postad 23 juni 2012 - 23:49
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Joo..Jag sökte på min egen adress och valde street view och kunde glida ned längs gatan
Postad 27 juni 2012 - 19:37
Mr carrot
-
Mr carrot
-
Användare
-
-
140 inlägg
Är det mer än jag som har problem med 3,5mm ljudutgången på s3an??
Mina små denon 560r funkar medan sennheiser hd 25 orna tillsammans med flera andra lurar inte fungerar som de ska, detta gäller även vanliga 3,5mm ljud förlängningskablar...
Med tex hd 25 orna så försvinner ljud delvis i ena luren och helt i andra när man kopplar in kontakten på vissa vis, trycker man senare på kabelns sida så kommer fullständigt ljud ....
Någon som vet vad detta beror på och ifall det är något som kan lagas, får då skicka in telefonen till telenor....
Postad 28 juni 2012 - 03:34
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2 530 inlägg
Postad 28 juni 2012 - 07:19
sssrlr
-
sssrlr
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Asså, allvarligt....hur bra är android 4???? Uppdaterade min note till fyran, och tänkte ju att "nu kommer den att bli jättebra...men nää:'(
Ibland blir skärmen helt svart, sidor på Internet som är långa, asså med lång text i sidled kunde jag förut bara dubbeltrycka på skärmen så blev allt läsbart på skärmsidan utan att behöva scrollla i sidled....men det funkar inte längre, ja rent generellt upplever jag att den blev sämre.
Tänkte då att slll:an borde ju vara bättre.,som grabben köpte.,men den var ju ännu sämre:-( Vissa spel funkar inte, när man är på instagram och ska lägga in en bild och ska ut därifrån så måste man trycka som en galning på tillbakaknappen, annars kommer man inte ut ur programmet, spelar ingen roll om man trycker på knappen i mitten, den fysiska, kommer inte ut ur det ändå. Ibland när man ska in och kolla på nån bild i galleriet så hoppar den in i instagram direkt...??? Det går inte att göra offline-lista i spotify, den bara står och laddar, med det händer ingenting, blir ingen offlinelista...
Dottern har en lika dan mobil, slll och den strular den med, tex när hon är inne på draw something så helt plötsligt så stängs spelet av..??
Är det NÅN som är nöjd med eran? Eller är det android 4 som är kasst ? Kan ju tillägga att det jag skrev om Internetsidorna på noten i mitt inlägg ovanför är likadant på denna,slll:an. Kan ju tillägga att det jag skrev om Internetsidorna på noten i mitt inlägg ovanför är likadant på denna,slll:an.
Postad 28 juni 2012 - 08:12
sssrlr
-
sssrlr
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
En annan sak jag upptäckte nu var att när jag byter sida på tex denna sidan, från sida ett till nästa så blir det så att sidan med text hamnar som en smal remsa på vänster sida av skärmen, typ 30% av skärmen, resten är grått. Om jag dubbeltrycker för att zooma in blir kanske 75% av skärmen uppfylld, resten grått...Ja menar, ska det vara så???:-(
Postad 28 juni 2012 - 08:26
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2 530 inlägg
Edit: Raderad
Redigerat av Unregistered2141, 28 juni 2012 - 08:37.
Postad 28 juni 2012 - 08:37
Unregistered2141
-
Unregistered2141
-
Mästare
-
-
2 530 inlägg
Lämna in den där du köpte den om du upplever att den inte fungerar som den ska.
En annan sak jag upptäckte nu var att när jag byter sida på tex denna sidan, från sida ett till nästa så blir det så att sidan med text hamnar som en smal remsa på vänster sida av skärmen, typ 30% av skärmen, resten är grått. Om jag dubbeltrycker för att zooma in blir kanske 75% av skärmen uppfylld, resten grått...Ja menar, ska det vara så???:-(
Asså, allvarligt....hur bra är android 4???? Uppdaterade min note till fyran, och tänkte ju att "nu kommer den att bli jättebra...men nää:'( Ibland blir skärmen helt svart, sidor på Internet som är långa, asså med lång text i sidled kunde jag förut bara dubbeltrycka på skärmen så blev allt läsbart på skärmsidan utan att behöva scrollla i sidled....men det funkar inte längre, ja rent generellt upplever jag att den blev sämre. Tänkte då att slll:an borde ju vara bättre.,som grabben köpte.,men den var ju ännu sämre:-( Vissa spel funkar inte, när man är på instagram och ska lägga in en bild och ska ut därifrån så måste man trycka som en galning på tillbakaknappen, annars kommer man inte ut ur programmet, spelar ingen roll om man trycker på knappen i mitten, den fysiska, kommer inte ut ur det ändå. Ibland när man ska in och kolla på nån bild i galleriet så hoppar den in i instagram direkt...??? Det går inte att göra offline-lista i spotify, den bara står och laddar, med det händer ingenting, blir ingen offlinelista... Dottern har en lika dan mobil, slll och den strular den med, tex när hon är inne på draw something så helt plötsligt så stängs spelet av..?? Är det NÅN som är nöjd med eran? Eller är det android 4 som är kasst ?
Kan ju tillägga att det jag skrev om Internetsidorna på noten i mitt inlägg ovanför är likadant på denna,slll:an.
Redigerat av Unregistered2141, 28 juni 2012 - 08:37.
Postad 28 juni 2012 - 10:53
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Är det mer än jag som har problem med 3,5mm ljudutgången på s3an?? Mina små denon 560r funkar medan sennheiser hd 25 orna tillsammans med flera andra lurar inte fungerar som de ska, detta gäller även vanliga 3,5mm ljud förlängningskablar... Med tex hd 25 orna så försvinner ljud delvis i ena luren och helt i andra när man kopplar in kontakten på vissa vis, trycker man senare på kabelns sida så kommer fullständigt ljud .... Någon som vet vad detta beror på och ifall det är något som kan lagas, får då skicka in telefonen till telenor....
Jag har samma problem med mina Sennheiser CX400-II. Kan inte ha mobilen i fickan när jag lyssnar på musik för då trycks ofta pluggen "fel" så ljudet förstörs. Blev likadant i min Nokialur jag hade innan, så tänkte att det var lurarnas plugg som var lite för klent dimensionerad. Kopplar jag in lurarna i exempelvis laptopen kan jag vrida pluggen hur jag vill utan att ljudet påverkas, så uttagen verkar helt enkelt något för stort i mina mobiler.
Redigerat av Kanelen, 28 juni 2012 - 10:54.
Postad 28 juni 2012 - 17:54
Xamin
-
Xamin
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Är de nån mer än jag som upplever att batterinivån är lite lustig. Från 100% till 80 går på under två timmar med lagom användande sen börjar batterikurvan plana ut och ju lägre den kommer ju längre klarar den sig på varje %. kanske är en faktory reset jag behöver göra? Btw, ni som gjort det, gjotde nu det från inställningsmenyn elr stängde ni av och höll volym ner tillbaka knappen och strömknappen?Ska man ha bayteriet fulladdat när man gör det?
Postad 28 juni 2012 - 18:40
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Är de nån mer än jag som upplever att batterinivån är lite lustig. Från 100% till 80 går på under två timmar med lagom användande sen börjar batterikurvan plana ut och ju lägre den kommer ju längre klarar den sig på varje %. kanske är en faktory reset jag behöver göra?
Även utan jämförelse med mina tidigare (Nokia)lurars märkliga (felkalibrerade?) batterinivåvisning, tycker jag S3:an är väl kalibrerad och ärlig i nivåvisningen. Jag tycker att den genomgående korrekt återspeglar användningen.
Postad 28 juni 2012 - 18:51
Auxvoice
-
Auxvoice
-
Forumräv
-
-
723 inlägg
Är de nån mer än jag som upplever att batterinivån är lite lustig. Från 100% till 80 går på under två timmar med lagom användande sen börjar batterikurvan plana ut och ju lägre den kommer ju längre klarar den sig på varje %. kanske är en faktory reset jag behöver göra? Btw, ni som gjort det, gjotde nu det från inställningsmenyn elr stängde ni av och höll volym ner tillbaka knappen och strömknappen?Ska man ha bayteriet fulladdat när man gör det?
Du kanske har batteribuggen ?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|