![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 13 januari 2013 - 12:22
Postad 13 januari 2013 - 12:31
mcmike
Bugar och bockar för det klargörandet
Nästa Lördag 21.00 börjar de sända,riktigt kul

Första matcherna
Lördag 19 jan (natt mot söndag)
21:00, Philadelphia-Pittsburgh
21:00, Winnipeg-Ottawa
21:00, Los Angeles-Chicago
01:00, Boston-NY Rangers
01:00, Montreal-Toronto
01:00, NY Islanders-New Jersey
01:00, Tampa Bay-Washington
01:30, Florida-Carolina
02:00, St Louis-Detroit
02:00, Nashville-Columbus
02:00, Dallas-Phoenix
03:00, Minnesota-Colorado
04:00, Vancouver-Anaheim
Söndag 20 jan (natt mot måndag)
18:30, Buffalo-Philadelphia
01:00, NY Rangers-Pittsburgh
01:00, Calgary-San Jose
02:00, Minnesota-Dallas
03:00, Vancouver-Edmonton
04:00, Phoenix-Chicago
Måndag 21 jan (natt mot tisdag)
19:00, Boston-Winnipeg
19:00, NY Islanders-Tampa Bay
00:00, Nashville-St. Louis
01:00, Toronto-Buffalo
01:30, Ottawa-Florida
01:30, Columbus-Detroit
03:00, Calgary-Anaheim
Tisdag 22 jan (natt mot onsdag)
01:00, Washington-Winnipeg
01:00, Carolina-Tampa Bay
01:30, Montreal-Florida
01:30, New Jersey-Philadelphia
01:30, Detroit-Dallas
02:00, Minnesota-Nashville
02:30, Chicago-St. Louis
03:00, Colorado-Los Angeles
04:00, Edmonton-San Jose
Redigerat av mcmike, 13 januari 2013 - 13:06.
Postad 13 januari 2013 - 12:32
Nhl game-center innebär att man kan se alla matcher upp till en månad efteråt, finns dock ännu inte i boxen..
Helt rätt. man kan se alla matcher live eller som du skriver i efterhand. Har dock för mig att det är längre än en månad men jag kan ha fel.
NHL-gamecenter ingår i viaplay och kan nås via pc men inte via ps3 och uppenbarligen inte via boxen vilket jag tycker både är synd och märkligt.
Ska boxen vara framtiden måste den väl slå vad du uppnår via datorn...
Postad 13 januari 2013 - 12:36
Helt rätt. man kan se alla matcher live eller som du skriver i efterhand. Har dock för mig att det är längre än en månad men jag kan ha fel.
NHL-gamecenter ingår i viaplay och kan nås via pc men inte via ps3 och uppenbarligen inte via boxen vilket jag tycker både är synd och märkligt.
Ska boxen vara framtiden måste den väl slå vad du uppnår via datorn...
Hört att det jobbas med den frågan, lär väl framtiden utvisa. Kan bara hålla med dig, samtidigt så 298kr (gammal kund) för allt detta finns det ingen som slår just nu...
Redigerat av mcmike, 13 januari 2013 - 12:36.
Postad 13 januari 2013 - 12:43
Hört att det jobbas med den frågan, lär väl framtiden utvisa. Kan bara hålla med dig, samtidigt så 298kr (gammal kund) för allt detta finns det ingen som slår just nu...
Jo, beställde min box igår...
Förbannar mig själv att jag inte beställde i måndags som jag tänkte.
Men med högre pris stiger i alla fall mina krav, levererar den inte riktigt bra hd-kvalitet både på stream och live-kanaler åker boxen tillbaka med en gång.
Jag är klart besviken på bildkvalitén både via pc och ps3, har levt med cmore (via comhem) ett bra tag och mycket kan man säga men deras bildkvalitet på hd har varit riktigt bra!
Redigerat av Papprik, 13 januari 2013 - 12:44.
Postad 13 januari 2013 - 16:55
Jo, beställde min box igår...
Förbannar mig själv att jag inte beställde i måndags som jag tänkte.
Men med högre pris stiger i alla fall mina krav, levererar den inte riktigt bra hd-kvalitet både på stream och live-kanaler åker boxen tillbaka med en gång.
Jag är klart besviken på bildkvalitén både via pc och ps3, har levt med cmore (via comhem) ett bra tag och mycket kan man säga men deras bildkvalitet på hd har varit riktigt bra!
Återkom gärna om kvalitén är bättre med box.
Postad 13 januari 2013 - 18:05
Utan att förringa Xet-s input (är tacksam) så hade jag velat ha mer feedback ang skillnaden mellan livekanal och viaplay sport. Var hemma hos en polare som har samma paket idag. Vi upplevde alla samma sak hos honom så jag är helt övertygad om att det inte är min utrustning eller inställningar. Misstänker starkt att sändningarna är hårdare komprimerade på viaplay sport och detta resulterar i oflyt. Hade isf hellre sett en lägre upplösning. Sport kräver detta flyt..
Gamecenter låter mycket spännande!
Postad 13 januari 2013 - 18:13
Men det blir bättre med boxen enligt era inlägg ovan.
Får se om jag fattar. Via boxen får man alltså dels Viasats sportkanaler (t ex Fotboll HD, Hockey HD) och en annan del som är Viaplay? Och det är den Viaplay som jag idag kan se med mitt abonnemang för 199kr.
/Fredrik
Redigerat av porch123, 13 januari 2013 - 18:14.
Postad 13 januari 2013 - 18:18
Kör imac-atv3(spegling) och bilden är riktigt bra vid studiosändning och lite långsamma sportsekvenser. Men rycker vid snabba panoreringar. Detta betalar jag idag 199 kr i månaden för, knappt värt det i mina ögon tack vare dessa småryck.
Men det blir bättre med boxen enligt era inlägg ovan.
Får se om jag fattar. Via boxen får man alltså dels Viasats sportkanaler (t ex Fotboll HD, Hockey HD) och en annan del som är Viaplay? Och det är den Viaplay som jag idag kan se med mitt abonnemang för 199kr.
/Fredrik
Korrekt, tittar just nu på fotbollen HD genom play kanalen ingen skillnad mot "live" kanalen som för den delen är samma sak...
Postad 13 januari 2013 - 18:24
Korrekt, tittar just nu på fotbollen HD genom play kanalen ingen skillnad mot "live" kanalen som för den delen är samma sak...
Fast du menar alltså att du inte ser någon skillnad på Viaplay kanalen och Fotboll HD kanalen via Viaplay boxen?
Ovan var det ju en som skrev att han upplevde Viaplay kanalen mycket ryckigare än vanliga kanalen.
Det är sådana här olika svar som gör att man blir osäker. Får helt enkelt kolla med Viasat om det går att prova på boxen ett par dagar och bilda min egen uppfattning.
Tack för svar
Postad 13 januari 2013 - 18:29
Fast du menar alltså att du inte ser någon skillnad på Viaplay kanalen och Fotboll HD kanalen via Viaplay boxen?
Ovan var det ju en som skrev att han upplevde Viaplay kanalen mycket ryckigare än vanliga kanalen.
Det är sådana här olika svar som gör att man blir osäker. Får helt enkelt kolla med Viasat om det går att prova på boxen ett par dagar och bilda min egen uppfattning.
Tack för svar
Finns inga rykigheter kör upp på duken. Enda skillnaden är att man får viaplay loggan nere i hörnet vid play användning, dock inte vid "tv" kanalen..Har Comhem 25 lina och kör dessutom trådlöst..
La in en video i mitt galleri får man själv göra bedömningen

Redigerat av mcmike, 13 januari 2013 - 18:50.
Postad 13 januari 2013 - 19:18
Hur kan jag se denna video mcmike??, hittar den inteFinns inga rykigheter kör upp på duken. Enda skillnaden är att man får viaplay loggan nere i hörnet vid play användning, dock inte vid "tv" kanalen..Har Comhem 25 lina och kör dessutom trådlöst..
La in en video i mitt galleri får man själv göra bedömningen
Postad 13 januari 2013 - 19:20
Hur kan jag se denna video mcmike??, hittar den inte
Ligger i vardagsrum bilderna..
Postad 13 januari 2013 - 19:25
Tack för svar
Jag upplever det precis så som du tolkat. Fick fenomenet bekräftat hos en polare tidigare idag, samma resultat. Nu verkar det ju som att mcmike fått till det ändå. Jag är dock lite skeptisk..
Har själv fiber 100/10, kör wifi men har även testat tråd.
Ligger i vardagsrum bilderna..
...vill inte på min ipad tydligen, kollar datorn senare ,)
Postad 13 januari 2013 - 19:29
Det rycker inte så att bilden hackar eller så utan blir lite suddigare när det kommer till snabba panoreringar. Körde igång sista kvarten via ipad-atv3, då tyckte jag det var skapligt, men ändå lite suddigt vid panoreringar.
OT ovan, passar bättre i den andra Viaplay tråden.
/Fredrik
Postad 13 januari 2013 - 20:07
(Mitt resonemang bygger ju nu på att det är skillnad vilket givetvis inte måste vara fallet.)
Får väl se om viasatkillarna svarar under morgondagen.
Redigerat av martiin82, 13 januari 2013 - 20:10.
Postad 15 januari 2013 - 02:11
Postad 15 januari 2013 - 07:25
Precis den här ryckigheten upplever jag med. Känns som de kör ut färre bilder/sekund än vanlig tv
Min tanke också. Lite synd om så är fallet. Dom rekommenderar feedback här;
http://community.viaplay.se/viaplay
Kan ju vara bra om man vill trycka på lite (på ett just sätt)
Postad 15 januari 2013 - 10:45
Erik Håkansson
Hello,
The live channels (Viasat Sport HD, Viasat Fotboll HD, Viasat Hockey HD etc) use a stream which is optimized for the box therefore has higher quality compared to the matches you can see from the Viaplay Sports on-demand menu.
Br,
Erik
Nu undrar man ju varför de inte kan optimera även on-demand sporten. Vilken effekt de kan tänkas få på andra lösningar (boxar, smartphones, tv etc...)
Det är det här jag syftar på med "omogen" produkt. Givetvis kräver man att signalerna de skickar ska vara optimerade för boxen då man köpt den enbart för detta syfte. Här får de nog tänka om/till....
Postad 15 januari 2013 - 14:12
We have both optimized hardware as well as software to make the live channels as good as possible on the box. Regarding the on-demand sports the box uses the same stream as the PC does and the players work a bit differently.
We cover a majority of the sports on the sport-channels, apart from some of the Premier League games in the weekends. I want to assure you we are aware of the problem though, and we are looking into alternatives to make this better as well.
Br,
Erik
Postad 21 januari 2013 - 19:28
Jag upplever även fortfarande en "grå dimma" på de vanliga kanalerna utan HD, dock något mindre än vad jag upplevde tidigare. Om det beror på att jag har "vant mig" vid det eller ej kan jag inte ge ett hundra % svar på.
Det är bara att konstatera att det finns fortfarande en hel del att jobba med innan det är en likvärdig produkt som vanlig kabel-tv, dock kan jag leva med det så länge som det är klart billigare än att ha samma utbud hos Comhem. Jag tror dock inte att Viasat kan genomföra flera prishöjningar innan man har kommit till rätta med dessa problemen.
Redigerat av Xet, 21 januari 2013 - 19:29.
Postad 21 januari 2013 - 20:37
Igår (söndag) var det fortfarande problem med just viasat hockey och det gjorde ju inte mig nöjdare med canal digital direkt, även i skrivande stund (måndag) är det samma hackanden om kanske inte lika kraftiga.
Jag hade i förbifarten sett något en en viaplay box, så jag gick in på sidan & kollade upp den. Efter lite efterforskning är den nu beställd & canal digital uppsagt.
Postad 21 januari 2013 - 20:59
Jag upplever även fortfarande en "grå dimma" på de vanliga kanalerna utan HD, dock något mindre än vad jag upplevde tidigare. Om det beror på att jag har "vant mig" vid det eller ej kan jag inte ge ett hundra % svar på.
Den "grå dimman" har jag fått förklarat för mig. Denna bieffekt kommer av deras komprimering av signalen. Tyvärr kan de inte lova att detta kommer åtgärdas. De är dock medvetna om det.
Jag har en dålig känsla att viasat slarvar bort en väldigt bra grej här. Att dom tom erkänner att signaler de skickar till deras egen box inte är optimerade för denna luktar lite nackskott... (ang ryckig bild på on-demand sport)
För min del får det fungera ett tag till men enbart i brist på annat alternativ. Deras bindningstid borde dom skippa med tanke på alla problem som rapporteras.
Postad 22 januari 2013 - 08:24
Är det någon som fått spelaren i mediacentret att fungera med en DLNA-server? Jag kör en Servioo DLNA-server och kan utan problem spela upp filmer av olika format på min Samsung smarttv och en WD HD mediaspelare. På Viaplay-boxen spelas alla filmer upp utan ljud. Lustigt nog hörs ljudet vid förhandsvisningen vid bläddring genom biblioteket. Någon inställning jag missat?
Ola
Postad 22 januari 2013 - 19:59

Martin Åkesson (Official Rep.) 8 hours ago
Update:
We found a bug in our envoder as well for the Fotboll HD and Motor HD that did not affect streaming bitrate, but it had affect on the quality of the stream. This has now been corrected, and we appologize for this.
Jag kan bekräfta att bildkvaliten är mycket bättre på Fotboll HD :-)
Postad 23 januari 2013 - 15:31
Postad 23 januari 2013 - 18:37
Någon som vet om viaplayboxen kommer kunna ta in SVTs kanaler utan någon extern antenn nu när det kommer släppas fritt på nätet? Eller blir det ingen skillnad rent tekniskt?
Intressant,, gå in på deras community och ställ frågan, de brukar vara hyffsat snabba med svar. Svaren är dock inte alltid vad man önskat ,)
Postad 23 januari 2013 - 19:12

Postad 24 januari 2013 - 06:42
Det får vi väl hoppas på att SVT 1 o 2 HD m.fl. kanaler, dyker upp under februari månad i boxen
![]()
Absolut, då kan man snart säga upp de "vanliga" kanalerna

Redigerat av mcmike, 24 januari 2013 - 06:42.
Postad 25 januari 2013 - 03:20
Jag väljer Telstra och sedan T-box men det får ändå inte
Postad 25 januari 2013 - 06:28
Har du den Visatboxen med en liten böj. Alltså Netgem 5200? För jag får inte min harmony att funka med boxen. Den lilla fjärrkontrollen som ingår är ju RF kontroll.
Jag väljer Telstra och sedan T-box men det får ändå inte
Jag har en Harmony 900, jag har lagt in Netgem N5200 samt kompletterat med att lägga in kommandon manuellt och det funkar för mig. Fjärren som kommer med boxen använder sig av både IR och RF, så om du har en Harmony kontroll som kan överföra IR-signaler så är det inga problem att få det att fungera.
Postad 31 januari 2013 - 17:26

Postad 31 januari 2013 - 20:56
Postad 31 januari 2013 - 21:21
Som streamade kanaler? Jag har inte fått dessa. Var du tvungen att uppgradera?
Ja de är streamade
Har inte gjort mer än att starta boxen
Postad 01 februari 2013 - 11:57
En trevlig nyhet i viaplay boxen idag, SVT1 HD och SVT2 HD har dykt upp nu
![]()
Hmm... vad orättvist, jag får inte in dom kanalerna

Postad 01 februari 2013 - 15:13
Hmm... vad orättvist, jag får inte in dom kanalerna
Inte jag heller..
Postad 01 februari 2013 - 18:20
Postad 01 februari 2013 - 18:24
Det är bara vissa kunder som fått SVT kanalerna just nu, men de kommer snart släppas till alla
Och det är utvalda eller vadå?
Postad 01 februari 2013 - 19:44
Finns det någon förutom lindo som upplevt detta fantastiska....Och det är utvalda eller vadå?
På viaplays communtity andas det inte ett ord om det.
Postad 01 februari 2013 - 20:07
Finns det någon förutom lindo som upplevt detta fantastiska....
Fick mail från Viaplay..
"idag finns de bara i vanlig uppspelningsform"...
Redigerat av mcmike, 01 februari 2013 - 20:08.
Postad 01 februari 2013 - 20:14
,) inget här heller...Finns det någon förutom lindo som upplevt detta fantastiska....
Postad 03 februari 2013 - 08:42
Postad 03 februari 2013 - 08:50
Jag vet inte riktigt om jag tror på lindo. Del för att viaplay inte nämnt ett ord om detta själva och dels för att svt ännu inte släppt alla kanaler fria på webben än ( vad jag kan se är inte allt material tillgängligt). Varför skulle då viaplay-boxen få in dem?
De finns INTE i alla fall enligt viaplay själva och de lär väl veta

Postad 04 februari 2013 - 18:52
Redigerat av Xet, 04 februari 2013 - 18:54.
Postad 07 februari 2013 - 10:27
Jag upplever att bilden på Live streamade kanaler har blivit bättre, den är renare nu även om den inte är perfekt ännu. Det går hela tiden åt rätt håll vilket är glädjande, det visar att man hela tiden arbetar med att förbättra denna produkt.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar