Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Netflix!

3898 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 October 2012 - 08:07

Centimeter
  • Centimeter
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 1

Vad spelar det för roll om linuxanvändare inte är en stor marknad,vi vill också kunna se på streamad film utan att bli hindrad av massa saker som silverlight osv.
Titta på spotify,de har sin egen linuxversion.

Jag tror att alla har förståelse för att Linuxanvändare vill kunna se Netflix. Men att gå därifrån till att kräva saken och dessutom mana till bojkott är rent av infantilt.

Postad 18 October 2012 - 08:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

så varför skriver Netflix att den har 5.1 ljud då da?

//Mike

Var skriver Netflix vad det är för ljud? Jag kan bara se att de skriver vad det är för språk på filminfot.

Postad 18 October 2012 - 08:12

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0
Ingen annan än jag som kör på Samsung-TV och inte hittar några som helst inställningar (förutom undertexter och ljud)?

EDIT: Chattade med Samsung U.S. och de bekräftar att man INTE kan ändra något annat än undertexter och ljud.

Redigerat av MrSpokk, 18 October 2012 - 08:23.

Postad 18 October 2012 - 08:21

Unregistered98bc0f60
  • Unregistered98bc0f60
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Ingen annan än jag som kör på Samsung-TV och inte hittar några som helst inställningar (förutom undertexter och ljud)?

Jag har gjort alla konto inställningar i datorn där du kan göra ett antal förval.
Tycker dock det är dåligt att jag inte kan välja en kategori i tv n (Panasonic) och sortera i alfabetisk ordning
utan mer förslag baserat på vad jag klickat på tidigare, blir väldigt rörigt.
/M

Redigerat av Unregistered98bc0f60, 18 October 2012 - 08:22.

Postad 18 October 2012 - 08:25

fristil
  • fristil
  • Mästare

• 3279 inlägg
  • 0

Var skriver Netflix vad det är för ljud? Jag kan bara se att de skriver vad det är för språk på filminfot.

På PS3. Om du väljer en film, info säger om det är HD och ljudspår. Där står det 5.1. På internet finns inte den informationen, inte på Android heller.
Ska ta lite bilder ikväll

//Mike

Postad 18 October 2012 - 08:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Wii-appen är dock riktad mot barn. När man startar den får man välja mellan "Netflix" eller "Bara för barn" på två olika ikoner.

Så ser det ut på både PS3 och Xbox360 också. Bara för barn finns för övrigt på websidan också om du tittar högst upp på menyn.

Är det någon som får upp sina svenska facebookvänner på Netflix? De enda förslag jag får vad mina vänner ser är baserat på de som bor i USA och UK.

Postad 18 October 2012 - 08:44

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

På PS3. Om du väljer en film, info säger om det är HD och ljudspår. Där står det 5.1. På internet finns inte den informationen, inte på Android heller.
Ska ta lite bilder ikväll

//Mike

Samma med Sonys app, det står 5.1 där med.

Postad 18 October 2012 - 08:49

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0

Om man inte har en modern tv, men en HTPC, vad är bästa sättet att använda netflix? Webbläsare? XBMC-plugin? AirPlay från ipad till XBMC? Köpa en apple-tv?

Jag körde via webläsare igår. Funkade perfekt med SD material men men inte med HD. Med HD material hackade bilden och ljudet var helt ur synk. Sitter på 100Mbit lina från Comhem.

Postad 18 October 2012 - 08:59

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

• 2495 inlägg
  • 0
HD fungerar fint på min htpc (en mac mini) i safari. Appen i Plex fick jag aldrig igång några filmer i.

Postad 18 October 2012 - 09:11

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Samma med Sonys app, det står 5.1 där med.

Ok, ingen vits att ange detta på PC-versionen eftersom det ändå bara blir stereo med Silverlight...
Hur som..titlar som har återutgivets på Blu ray har i princip alltid ett restaurerat ljudspår i 5.1, så det är väl det ljudet som de använder.
Skulle man resonera som så att "filmen är för gammal och det fanns inte 5.1 då" så skulle Star Wars visas med mono-ljud, vilket det var på orginalet från 1977.

Redigerat av agpath, 18 October 2012 - 09:13.

Postad 18 October 2012 - 09:14

Pryltokig
  • Pryltokig
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Nej, hittar inget sådant i Samsung-appen som ens påminner om inställningar...nån här som vet hur man kommer in på det?

Stört i helvet att hitta det. Kunde ändra språk först efter jag ominstallerat Smart Hub. Undra om man kan ändra via kundbilden via PC.

Postad 18 October 2012 - 09:20

Unregistered08fc33f7
  • Unregistered08fc33f7
  • Lärjunge

• 265 inlägg
  • 0

Ok, ingen vits att ange detta på PC-versionen eftersom det ändå bara blir stereo med Silverlight...
Hur som..titlar som har återutgivets på Blu ray har i princip alltid ett restaurerat ljudspår i 5.1, så det är väl det ljudet som de använder.
Skulle man resonera som så att "filmen är för gammal och det fanns inte 5.1 då" så skulle Star Wars visas med mono-ljud, vilket det var på orginalet från 1977.

Star Wars var faktiskt i Surround när den kom.

Postad 18 October 2012 - 09:22

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Nu blev det snurrigt menar ni att Netflix US fungerar för oss i Sverige utan Unblock-US tjänsten?

/N

Vill bara bekräfta att det fungerar. Otroligt!

Postad 18 October 2012 - 09:44

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

• 7299 inlägg
  • 0
Jag fattar det som att svenska kontot fungerar med det amerikanska kontot för dom som använder den med Unblock tjänsten.

Postad 18 October 2012 - 11:20

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Hmm, jag kör ju med Unblock-us hemma och amerikanska tjänsten. Installerade appen på mobilen idag och allt funkar fint...förrutom att jag inte får någon bild på mobilen. Jag kan logga in, starta filmer, ljudet och texten hoppar igång men ingen bild alltså. Nån som har samma problem?

Postad 18 October 2012 - 11:44

MrStarhouse
  • MrStarhouse
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Nu blev det snurrigt menar ni att Netflix US fungerar för oss i Sverige utan Unblock-US tjänsten?

/N

Mitt US Netflix konto fungerar med att logga in på NetFlix även här i Sverige. Även utan att gå via nån Amerikansk VPN server eller dylikt.

Det som händer är dock att om jag loggar in direkt här, utan VPN, så ser jag det svenska utbudet på material.

Loggar jag istället in via min Amerikanska VPN server, så ser jag det Amerikanska utbudet.

Kontot som sådant fungerar dock på båda platserna.

Postad 18 October 2012 - 11:58

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
Aha smidigt. Eftersom jag använder mitt US iTunes konto för Netflix idag för betalningar borde detta kunna fortsätta fast med svenska serier. Betalar idag $7.99 så det blir ju ca 55kr/mån.

Mitt US Netflix konto fungerar med att logga in på NetFlix även här i Sverige. Även utan att gå via nån Amerikansk VPN server eller dylikt.

Det som händer är dock att om jag loggar in direkt här, utan VPN, så ser jag det svenska utbudet på material.

Loggar jag istället in via min Amerikanska VPN server, så ser jag det Amerikanska utbudet.

Kontot som sådant fungerar dock på båda platserna.

Postad 18 October 2012 - 12:36

croft
  • croft
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Mitt svenska account tillåter mig att logga in på den amerikanska genom vpn :)
Rätt coolt. Allt står fortfarande på svenska men man får fram så fruktansvärt mycket mer material.

I övrigt är det en rätt kass service med gamla serier och filmer.

Postad 18 October 2012 - 12:48

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Rätt coolt. Allt står fortfarande på svenska men man får fram så fruktansvärt mycket mer material.

Jo, precis som MrStarhouse skrev så är det ju inte kontot som sådant som avgör det utan IP-adressen.

Postad 18 October 2012 - 12:53

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0
funkar unblock även på smarthubbarna eller är det bara via dator?

som cmore då ungefär,fast cmore är tre ggr dyrare B)

Postad 18 October 2012 - 13:02

croft
  • croft
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0
Mitt hopp kommer ligga hos hbo nordic. Men jag antar att man inte får släppa serier innan dom visats i svensk tv kanske ?
Någon som vet ?

Postad 18 October 2012 - 13:12

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

funkar unblock även på smarthubbarna eller är det bara via dator?

som cmore då ungefär,fast cmore är tre ggr dyrare B)

Vad menar du med "smarthubbarna"? Här har du ett exempel på hur du gör på t ex din tv.

Mitt hopp kommer ligga hos hbo nordic. Men jag antar att man inte får släppa serier innan dom visats i svensk tv kanske ?
Någon som vet ?

HBO Nordic kommer ju släppa avsnitten här i Sverige "några timmar" efter att dom visats i USA, så i praktiken dagen efter här i Sverige.

Postad 18 October 2012 - 13:12

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

• 2810 inlägg
  • 0

Vad menar du med "smarthubbarna"? Här har du ett exempel på hur du gör på t ex din tv.

Precis vad jag menade,tack för länken. :)

Postad 18 October 2012 - 13:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Silverlight kan mata ut 5.1 så de stämmer inte att du bara får ut stereo..
SRS made it possible to do 5.1 late last year
du måste ha en reciver som stödjer srs

Redigerat av Duckface21, 18 October 2012 - 13:26.

Postad 18 October 2012 - 13:34

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

HBO Nordic kommer ju släppa avsnitten här i Sverige "några timmar" efter att dom visats i USA, så i praktiken dagen efter här i Sverige.

Fan, blev sugen ett tag men kom sen på att jag faktiskt värderar svenska subs rätt högt.

Slut OT. :)

Postad 18 October 2012 - 13:35

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Silverlight kan mata ut 5.1 så de stämmer inte att du bara får ut stereo..
SRS made it possible to do 5.1 late last year
du måste ha en reciver som stödjer srs

Då har vi inte pratat om samma sak. Jag har hela tiden syftat på Dolby Digital 5.1, viket saknas i Silverlight. De borde väl kunna hålla sig till vedertagen standard?

Postad 18 October 2012 - 13:50

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Någon som vet ?

Det beror på vad man har för avtal men som det tidigare påpekats har Netflix aldrig jobbat med att ha det allra senaste så folk som söker det får leta någon annanstans.

Postad 18 October 2012 - 13:57

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

EDIT: Chattade med Samsung U.S. och de bekräftar att man INTE kan ändra något annat än undertexter och ljud.

Har du 2012 års modell? I min 2011 hittar jag inte Netflix.

Postad 18 October 2012 - 14:10

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Då har vi inte pratat om samma sak. Jag har hela tiden syftat på Dolby Digital 5.1, viket saknas i Silverlight. De borde väl kunna hålla sig till vedertagen standard?

men en sak måste man tänka på här för dolby digital plus krävs licens och MS komme rinte betala stora pengar för att inkludera det i silverlight de kommer dock erbjuda srs och de finns konverters som kan installeras på datorn för att den ska skicka ut de som dd bitstream

Postad 18 October 2012 - 14:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

• 4194 inlägg
  • 0

Har du 2012 års modell? I min 2011 hittar jag inte Netflix.

2012:a ja.

Postad 18 October 2012 - 14:38

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

• 742 inlägg
  • 0

men en sak måste man tänka på här för dolby digital plus krävs licens och MS komme rinte betala stora pengar för att inkludera det i silverlight de kommer dock erbjuda srs och de finns konverters som kan installeras på datorn för att den ska skicka ut de som dd bitstream

Hur? Blir det ingen fördröjning om ljudet måste konverteras?

Postad 18 October 2012 - 15:06

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

2012:a ja.

Pratade med samsung support precis.. det är bara släppt netflix app till 2012 modellerna. Dom tittar på att släppa till 2011 modellerna med.. men 2010:orna verkar bli utan :( (Har en ue46c7705 själv)

Postad 18 October 2012 - 15:17

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hur? Blir det ingen fördröjning om ljudet måste konverteras?

inte med en bra dator ska funka bra med en on the fly uppspelning

Postad 18 October 2012 - 15:27

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
http://alltommac.se/...-anvandaravtal/

Genom att godkänna deras avtal så medger du också att Netflix bestämmer hur eventuella tvister skall lösas – åt båda hållen. Ur användaravtalet kan vi läsa

“Dessa Användarvillkor föreskriver att alla tvister mellan dig och Netflix ska lösas genom BINDANDE SKILJEFÖRFARANDE. DU SAMTYCKER TILL ATT AVSTÅ DIN RÄTT ATT GÅ TILL DOMSTOL för att hävda eller försvara dina rättigheter under detta kontrakt (förutom ärenden som kan avgöras av en domstol för mindre mål). Dina rättigheter kommer att avgöras av en NEUTRAL SKILJEMAN och INTE av en domare eller jury och dina krav kan inte hävdas i en grupptalan.”

Redigerat av stabbe, 18 October 2012 - 15:27.

Postad 18 October 2012 - 15:37

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Pratade med samsung support precis.. det är bara släppt netflix app till 2012 modellerna. Dom tittar på att släppa till 2011 modellerna med.. men 2010:orna verkar bli utan :( (Har en ue46c7705 själv)

Se min länk på föregående sida, du får du appen på tv:n. Dock är det US-varianten och då blir du utan undertexter.

Postad 18 October 2012 - 15:38

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Genom att godkänna deras avtal så medger du också att Netflix bestämmer hur eventuella tvister skall lösas – åt båda hållen. Ur användaravtalet kan vi läsa

“Dessa Användarvillkor föreskriver att alla tvister mellan dig och Netflix ska lösas genom BINDANDE SKILJEFÖRFARANDE. DU SAMTYCKER TILL ATT AVSTÅ DIN RÄTT ATT GÅ TILL DOMSTOL för att hävda eller försvara dina rättigheter under detta kontrakt (förutom ärenden som kan avgöras av en domstol för mindre mål). Dina rättigheter kommer att avgöras av en NEUTRAL SKILJEMAN och INTE av en domare eller jury och dina krav kan inte hävdas i en grupptalan.”

de bryter ju mot svenska lagen !!!!!

Postad 18 October 2012 - 15:41

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Det där har redan diskuterats någon sida tillbaka. Standardavtal á la USA. Hurvida det strider mot EU's regler är oklart.

Vill man inte gå med p g a det...fine. Inget att bry sig om eller bli upprörd över enligt mig.

Redigerat av BrittBastard, 18 October 2012 - 15:54.

Postad 18 October 2012 - 15:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

de bryter ju mot svenska lagen !!!!!

Och vad tror du blir effekten? Troligen att avtalet inte gäller. Konsumentköplagen kan man inte förhandla bort.

Postad 18 October 2012 - 15:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
sjukt som i **** e va det är!! nåja jag gillar netflix och kommer i fortsättningen använda det men avtalet vart jag lite rädd för

Postad 18 October 2012 - 15:57

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om hd-materialet på Netflix är 720p eller 1080p? Om det senare är det kanske dags för mig att uppdatera min Apple TV gen 2 till en gen 3, annars finns det ingen anledning.

Postad 18 October 2012 - 15:58

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 0
Jäklar vad Netflix kör på marknadsföring, mycket tv reklam och massa banners på internet överallt !
Visatplay mm kommer få det jobbigt !
Kommer nog bara vara HBO som kan konkurrera med dem i dagsläget

Postad 18 October 2012 - 15:58

Unregistered1aa3c9f9
  • Unregistered1aa3c9f9
  • Forumräv

• 796 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om hd-materialet på Netflix är 720p eller 1080p? Om det senare är det kanske dags för mig att uppdatera min Apple TV gen 2 till en gen 3, annars finns det ingen anledning.

Postad 18 October 2012 - 16:01

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

• 640 inlägg
  • 1

tror inte detta hjälper dig men såhär står det på deras sida:
"Vi erbjuder tre inställningar för videokvalitet som hjälper dig att hantera din dataanvändning: Bra (upp till 0,3 GB/tim), Bättre (upp till 0,7 GB/tim) och Bäst (upp till 2,3 GB/tim vid streaming av HD-innehåll – i allmänhet ungefär 1,0 GB/tim). Standardinställningen är "Bra" och du kan ändra inställningen när du vill – ditt pris förblir endast 79 kr i månade"

Redigerat av Unregistered03303df7, 18 October 2012 - 16:01.

Postad 18 October 2012 - 16:05

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
720p med låg bitrate skulle jag säga.

Postad 18 October 2012 - 16:09

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0
Både tv och projje indikerar 1080p iaf. Märks skillnad på bilden mellan 2:a och 3:an :)

Postad 18 October 2012 - 16:18

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Både tv och projje indikerar 1080p iaf. Märks skillnad på bilden mellan 2:a och 3:an :)

kör du från datorn så vet du ju inte va den skickar ut då den bara indikerar va du sagt va datorn ska mata ut i all grafik. grafiken på datorn skalas upp eller skalas ner .. har du sagt att datorn ska skicka 1080p så gör den det på allt

Postad 18 October 2012 - 16:21

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10990 inlägg
  • 0

kör du från datorn så vet du ju inte va den skickar ut då den bara indikerar va du sagt va datorn ska mata ut i all grafik. grafiken på datorn skalas upp eller skalas ner .. har du sagt att datorn ska skicka 1080p så gör den det på allt

Nu utgick jag från apple tv och inte datorn.

Postad 18 October 2012 - 16:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Nu utgick jag från apple tv och inte datorn.

aha sorry missade det

Postad 18 October 2012 - 16:46

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Provade precis en vpn för us netflix (unblock-us hade gratis trial). Fungerar iaf fint med svenska netflix kontot.. sidan är t.om fortfarande på svenska. Mycket filmer blir det :) Även ett gäng nya genres. (Varför har vi inte manga/anime?) märker ingen direkt skillnad i hastighet eller kvalitet när det gäller uppstart av filmer. Men tycker bildkvaliten varierar väldigt mycket... t.ex "The office" har riktigt bra "HD" bild, medan det mesta annat varit väldigt medelmåttigt. Men har knappast med vpn:et att göra..? Känns ju också lite märkligt att alla 3 Millenium filmerna finns på amerikanska men inte svenska netflix.

Postad 18 October 2012 - 16:59

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Alltså hur får man till HD bild från en ATV? Så bedrövligt dålig bild. Som halvtaskig kabel TV. har jag gjort något fel eller är det så kasst? Har ställt in på hög kvalitet i kontoinställningar i webläsaren

6 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 6 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.