Xbox One
10195 svar till detta ämne
Postad 07 February 2013 - 10:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Och precis som Satsvear skriver så kommer ms med en klenare konsoll rent prestandamässigt jämfört med ps och så var det med 360 också. Däremot så har det väl varit bra mycket enklare att utveckla till xbox än till ps så vinsten kommer tidigt.
Eee nej. 360 hade på pappret en bättre GPU än PS3 och PS3 hade på pappret en bättre CPU än 360. Så summan blev rätt lika, hade 360 varit sämre hade inte 99 av 100 multiplattformspel varit bättre på 360 i någon form. Så som det ser ut nu kommer PS4 och 720 ha samma CPU kraft. Sen i och med de 2 olika vägarna för minne samt skillnaderna på GPU så är det numera väldigt svårt att avgöra vem som kommer dra längsta strået. Just nu är det 12 CU vs 14 CU vilket på pappret ger ca 0.2 TF mer i kraft till PS4.
Postad 07 February 2013 - 11:15
Satsvear
-
Satsvear
-
Mästare
-
-
3067 inlägg
Just nu är det 12 CU vs 14 CU vilket på pappret ger ca 0.2 TF mer i kraft till PS4.
Är väldigt dåligt på vad siffrorna igentligen betyder förutom att ena är lite mer. Du säga lite mer i praktiken vad det innebär? // Sat
Postad 07 February 2013 - 13:50
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Så som det ser ut nu kommer PS4 och 720 ha samma CPU kraft. Sen i och med de 2 olika vägarna för minne samt skillnaderna på GPU så är det numera väldigt svårt att avgöra vem som kommer dra längsta strået. Just nu är det 12 CU vs 14 CU vilket på pappret ger ca 0.2 TF mer i kraft till PS4.
Endast om man glömmer de 4 extra CUs PS4 sägs ha. Är väldigt dåligt på vad siffrorna igentligen betyder förutom att ena är lite mer. Du säga lite mer i praktiken vad det innebär?
En AMD GPU av GCN-arktitektur består av ett antal beräkningsenheter, Compute Units, CU. En GCN CU består av 64 stycken shader units/processors, SPs. Dessa används för att tugga punkter, geometrier och pixlar. Dvs sånt gojjs som måste tuggas igenom för att få trevlig 3D grafik. Att ha ett stort antal SPs är förstås ingen nackdel. Nextbox har 768 SPs, PS4 896 st SPs plus 256 extra SPs som verkar kunna användas till lite vad som helst. Framför allt så innebär denna uppdelning att dessa kan jobba parallellt, dvs även om 14 CUs skulle vara fullproppade så kan de övriga 4 CUs tugga vidare. Utöver shader units så består en modern GPU av texture mapping units (TMUs) och sist av allt, Raster Operations Pipelines (ROPs). ROP:arna kan man säga är sista utposten för läsning/skrivning till videobufferminnet (och det är innehållet i detta minnet som sidan blir en frame på skärmen). En diff mellan nextbox och ps4 tycks vara att nextbox har 16 ROPS, PS4 32 stycken.
Postad 07 February 2013 - 14:00
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Endast om man glömmer de 4 extra CUs PS4 sägs ha.
Därför jag inte tog med Move Engine heller. De 4 extra CU och de 4 Move Engines kommer hjälpa till i någon form men vi vet inte riktigt hur. Eftersom VGleaks skriver ut att endast 14 CU är för GPUn utan att förklara de andra 4 så blir det på GPU sidan 12 vs 14.
Postad 07 February 2013 - 14:19
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Du prata om (teoretisk) beräkningskraft. Då blir det helt missvisande att "glömma" ett fyrpack CUs.
Postad 07 February 2013 - 14:47
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Kan det inte vara så att ps4 behöver mer pulver om dom ska fortsätta satsa på 3D (vilket dom säkert ska)?
Har extremt dålig koll på 3D-tekniker men side by side 1080P kräver väl den del antar jag...
Postad 07 February 2013 - 15:17
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Kan det inte vara så att ps4 behöver mer pulver om dom ska fortsätta satsa på 3D (vilket dom säkert ska)? Har extremt dålig koll på 3D-tekniker men side by side 1080P kräver väl den del antar jag...
Tveksamt, de kommer nog ha exakt samma 3D stöd i båda maskinerna. Frågan är bara hur många studios som kommer anpassa sina spel för 3D. Du prata om (teoretisk) beräkningskraft. Då blir det helt missvisande att "glömma" ett fyrpack CUs.
Som sagt, det står inte klart ock tydligt varför dessa 4 CU har delats från resten. Dessa kan vara låsta till OS? Låsta till kameran? helt öppna? Ingen vet. därför tog jag bort dem i GPU vs GPU.
Postad 08 February 2013 - 08:50
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Sorry, makes no sense att all. GPU:n består av 18 CUs, varken mer eller mindre. De behöver inte vara en del av grafik-pipelinen men det ska absolut vara med i en översikt av teoretisk beräkningskraft.
Postad 08 February 2013 - 09:39
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Sorry, makes no sense att all. GPU:n består av 18 CUs, varken mer eller mindre. De behöver inte vara en del av grafik-pipelinen men det ska absolut vara med i en översikt av teoretisk beräkningskraft.
Om den inte behöver vara en del av den grafiska-pipen hur kan man då ta med den i TF beräkning av den grafiska delen? Sak samma o andra sidan  Vi vet vad vi vet.
Postad 08 February 2013 - 10:29
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag säger att modellen som den ser ut idag för konsoler är ohållbar i längden - alltså utgivning på skiva.
Fullt möjligt när Internet blivit bättre överallt att man skippar skivorna, det är bara ett medium de släpper på. Ja, det blir en utgallring men de största klarar sig och kapitaliserar på att de andra inte klarar sig. Se på Ubisofts senaste fina resultat, en hel del tack vare corespel som AC3 och FC3. EA skulle kunna klara den här modellen i all evighet tack vare att de totaldominerar sportspelen. Sen håller jag inte med om att kreativiteten blir lidande, de måste hela tiden leverera för att ligga på topp.
Postad 08 February 2013 - 11:04
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Om den inte behöver vara en del av den grafiska-pipen hur kan man då ta med den i TF beräkning av den grafiska delen?
Ehh? Diskussionen, som inleddes med orden "så kommer ms med en klenare konsoll rent prestandamässigt", handla om helheten. Sure, man kan räkna bort SPEs från PS3 med, men det makes lika lite sense det med.
Postad 08 February 2013 - 13:30
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ehh? Diskussionen, som inleddes med orden "så kommer ms med en klenare konsoll rent prestandamässigt", handla om helheten. Sure, man kan räkna bort SPEs från PS3 med, men det makes lika lite sense det med.
Jaja min jämförelse, vilket var det du svarade på, var om GPUn när jag skrev TF delen. Men visst i helheten, vilket jag inte jämförde, så ska det in. Som sagt, är med dig ändå
Redigerat av PalmiNio, 08 February 2013 - 13:53.
Postad 08 February 2013 - 13:43
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Fullt möjligt när Internet blivit bättre överallt att man skippar skivorna, det är bara ett medium de släpper på. Ja, det blir en utgallring men de största klarar sig och kapitaliserar på att de andra inte klarar sig. Se på Ubisofts senaste fina resultat, en hel del tack vare corespel som AC3 och FC3. EA skulle kunna klara den här modellen i all evighet tack vare att de totaldominerar sportspelen. Sen håller jag inte med om att kreativiteten blir lidande, de måste hela tiden leverera för att ligga på topp.
Jag kan inte påvisa alla spel som aldrig kom  Att en del klarar sig har inte med poängen att göra. Alla branscher klarar sig, det är grunden med öppen ekonomi. Frågan är bara när branschen stabiliserar sig eller ändrar modell. Sen vet jag inte riktigt hur du kan tycka EA kan klara sig i all evighet, de har inga mega resultat direkt. Vinstmarginal som pendlar kring 0% sträcker upp och ner. Tror utan tvekan att EA kommer bli uppköpta eller slås ihop med någon annan för som det ser ut nu så kommer de ha svårt att pumpa upp sin aktie. Ubisoft ser väl bättre ut men ändå, senast ett resultat med under 5% vinstmarginal och 2 negativa år bakom sig. Inget jag skulle kalla fina resultat. Lägg där till hur deras Cash Flow ser ut inte direkt så att kapitalet flödar fint. * Rovio tjänade mer pengar under 2011, före skatt och finansiella poster, än UBI Soft  Detta på en omsättning som är knappt en 10-del av deras.
Redigerat av PalmiNio, 08 February 2013 - 13:59.
Postad 08 February 2013 - 14:30
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag kan inte påvisa alla spel som aldrig kom 
Behöver du inte göra, det är inte en jämförande analys mot en alternativ verklighet eftersom den diskussionen är omöjlig. Du har tidigare hävdat att vi inte fått några särskilt inflytelserika spel den här generationen och att det var bättre tidigare, det håller jag inte med om. Och eftersom du håller med om att branschen överlever så är det detta allt kokar ned till, att vi enligt dig får mer rehash på grund av färre aktörer. Men ja, vi får väl se om några inflytelserika IP:n skapades under generationen beroende på om det kommer t.ex. något AC, Bioshock eller Mass Effect nästa generation. Vi får också se om det satsas något på nya IP:s inledningsvis. Min gissning är ja på båda frågorna. Ubisoft ser väl bättre ut men ändå, senast ett resultat med under 5% vinstmarginal och 2 negativa år bakom sig. Inget jag skulle kalla fina resultat.
Ja jag är ju ingen ekonom, men jag tyckte det här verkade ganska fint iaf: Ubisoft has just posted impressive financials for the third quarter ended December 31st. Assassin’s Creed 3 sold over 12 million during the period, with Far Cry 3 shifting 4.5 million. Ubisoft also sold 8 million units of Just Dance 4. Sales for Ubisoft’s third quarter came to €802 million, up 23% year-on-year. For the first nine months of fiscal 2012-13, sales totalled €1,081 million. That’s a 20.1% rise on the previous year’s €900 million for the same period. Downloads and DLC sales also earned Ubisoft €55.2 million during the quarter.
http://www.edge-onli...per-financials/Sen är ju det här lite offtopic... men för att ta något som hör till ämnet så är det ju kul att MS verkar satsa på minst fyra nya IP till nästa generation. Förhoppningsvis inte allt till Kinect, har lit svårt att se hur de ska lyckas öht med den maskinen. http://gengame.net/2...p-in-the-works/
Postad 08 February 2013 - 15:45
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Men Zoiler, nu skrev du ju inte hela citatet. Sen står det ju också But then we also noticed that they had costs, and actually more than we though at first, and so let me think... *picks up caculator* ..well in fact so much stuff that cost them over time that *calulates even more and looks increasingly concerned*..that..uh..well they are keeping afloat at least. Yeah. Keeping afloat at least. So thats... GOOD, like we said before. That concludes the report. Thanks.
För att fler ska kunna ta del av detta så översatte jag stycket i Babel Fish också: Men sedan märkte vi också att de hade kostnader, och faktiskt mer än vad vi dock först och så låt mig tänka... * plockar upp caculator *...väl i själva verket så mycket saker som kostar dem över tid som * calulates ännu mer och ser allt mer berörda *...som...Uh...väl håller de sig flytande åtminstone. Ja. Att hålla flytande åtminstone. Så thats... BRA, som vi sagt tidigare. Detta avslutar rapporten. Tack.
Disclaimer note: Babelfish kan inte hållas ansvariga för att jag.. ehum edge-online stavar fel.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 08 February 2013 - 15:57.
Postad 08 February 2013 - 16:02
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Behöver du inte göra, det är inte en jämförande analys mot en alternativ verklighet eftersom den diskussionen är omöjlig. Du har tidigare hävdat att vi inte fått några särskilt inflytelserika spel den här generationen och att det var bättre tidigare, det håller jag inte med om. Och eftersom du håller med om att branschen överlever så är det detta allt kokar ned till, att vi enligt dig får mer rehash på grund av färre aktörer. Men ja, vi får väl se om några inflytelserika IP:n skapades under generationen beroende på om det kommer t.ex. något AC, Bioshock eller Mass Effect nästa generation. Vi får också se om det satsas något på nya IP:s inledningsvis. Min gissning är ja på båda frågorna.
Ja jag är ju ingen ekonom, men jag tyckte det här verkade ganska fint iaf:
http://www.edge-onli...per-financials/
Sen är ju det här lite offtopic... men för att ta något som hör till ämnet så är det ju kul att MS verkar satsa på minst fyra nya IP till nästa generation. Förhoppningsvis inte allt till Kinect, har lit svårt att se hur de ska lyckas öht med den maskinen.
http://gengame.net/2...p-in-the-works/
Jag har aldrig sagt att vi inte fått ny IP. Jag har jämfört mot föregående generation (PS2, Xbox1) och sagt - jämfört med tidigare har det varit färre. Kan göra en genomgående Metaciritic analys så kan vi se hur bra IP som kommit jämfört med tidigare generation  Ja branschen överlever, men inte med den modell som finns - därför de gör om nu (om rykten stämmer). Sen det du länkar till. Alla kan skapa omsättning om man inte bryr sig om att tjäna pengar. Media Markt lyckas t ex skapa 4-5 miljarder i omsättning i Sverige - men det har kostat 2 miljarder att komma dit. Så visst, UBIsoft omsätter mycket men man vill ju gärna tjäna lite pengar också  Det du postar är en kvartalsrapport där alla R&D kostnader har lagts på tidigare kvartal. Ser man deras rapport för första halvåret så har man genomgående röda siffror. Det du har länkat till är dessutom bara en PR utskick, rapporten är inte släppt än. När man bara vill prata om omsättning och inget om vinst eller marginaler, ja då är det ett tecken på omsättning utan substans.
Redigerat av PalmiNio, 08 February 2013 - 16:03.
Postad 08 February 2013 - 16:55
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38133 inlägg
Jag har aldrig sagt att vi inte fått ny IP. Jag har jämfört mot föregående generation (PS2, Xbox1) och sagt - jämfört med tidigare har det varit färre.
Mja, fast det var ju det jag sa. Och ditt exakta citat är: Kan inte påstå att den generation vi nu lämnar har gett stora avtryck vad gäller nya IPs.
Så visst, UBIsoft omsätter mycket men man vill ju gärna tjäna lite pengar också
Fullt medveten om det, därför har jag tittat på det i konsolförsäljningstråden som du gärna får återkomma till. VI kan ju fortsätta där öht.
Postad 08 February 2013 - 17:01
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Mja, fast det var ju det jag sa. Och ditt exakta citat är:
Ok, då ber jag om ursäkt  Var i överkant. Se den andra tråden för avhyvling
Postad 08 February 2013 - 18:44
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6702 inlägg
Framtiden kommer bara bestå av spel till Steam Greenlight och mobilen.
Postad 11 February 2013 - 08:22
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jaja min jämförelse, vilket var det du svarade på,
Näe, jag svarade på ditt svar till Topper Harley som handla om helheten. Vad vi vet idag så verkar PS4 ha mest teoretisk "oompf" för gaming (vilket överraskar en annan...) och man får fara iväg rätt duktigt för att komma till annan slutsats. Eurogamer la förövrigt upp en smidig artikel i ämnet: Spec analysis: Durango vs. Orbis
Postad 11 February 2013 - 10:34
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Näe, jag svarade på ditt svar till Topper Harley som handla om helheten. Vad vi vet idag så verkar PS4 ha mest teoretisk "oompf" för gaming (vilket överraskar en annan...) och man får fara iväg rätt duktigt för att komma till annan slutsats.
Eurogamer la förövrigt upp en smidig artikel i ämnet: Spec analysis: Durango vs. Orbis
Yes, mer bang verkar det finnas i PS4:an. Men undrar vad det är för något som MS har tänkt sig använda 8Gb RAM till. Just nu luktar det ett väldigt omfattande OS i grunden. Blir troligen ganska mycket mer än bara spelmaskin.
Postad 11 February 2013 - 10:50
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1997 inlägg
Jag läser vad jag vill läsa jag  16 ROPs is sufficient to maintain 1080p, 32 comes across as overkill, but it could be useful for addressing stereoscopic 1080p for instance, or even 4K.
Postad 11 February 2013 - 11:31
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Jag läser vad jag vill läsa jag 
4K i gaming är mer eller mindre uteslutet denna generation, kanske någon form av Show-Off med GT men annars lär 4K spel vara lika få som 1080p spel till PS3. Dock är 3D delen mer tänkbart.
Postad 11 February 2013 - 15:00
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5772 inlägg
Problemet är att man väntade alldeles för länge med den kommande generationen, man vill suga på kakan så länge det går med risk att kunderna tappar intressett till nästa generation. Utvecklarna har under denna generation mjölkat uppföljare på uppföljare bara för att det är enkelt och för att det säljer.
Folk har börjat tröttna då det inte kommer något nytt och innovativt, och blir nästa generation bara snäppet bättre och mer av samma, ja då kan det bli sämre försäljning och nedläggning hos någon av de 3 stora.
Personligen är jag just nu extremt trött på spel i dess nuvarande form. Många av dom bra spelen är antingen för korta, för lätta, eller alldeles för långa med massa filmsekvenser, mer fokus på spelandet hoppas jag på. Dessutom är man lite halvless på alla dessa multiplayer spel som mer handlar om din uppkoppling och tur än om din faktiska skicklighet, visst till viss del måste man kunna bemästra spelet för att vara duktig, men det känns som amerikaner har en jäkla fördel i online spel ö.h.t, jag vill slippa möta dessa jänkare.
Postad 11 February 2013 - 20:42
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Lite nya rykten.
http://kotaku.com/59...-theyve-got-one
Måste säga att det är lite oroväckande om det nu stämmer, alltid online och att man måste ha Kinect inkopplat för att kunna spela.
Grafiken låter iaf inte helt fel!
Postad 11 February 2013 - 20:50
altair4
-
altair4
-
Veteran
-
-
1621 inlägg
I normala fall skulle jag bortsett från ryktet om alltid online. Men de verkar inte bry sig att Win8 floppar pga. borttagandet av startmenyn så jag skulle inte förvånas om de kräver att man är online, ej heller att de låser bort begagnade spel. De verkar gå all in för att sänka sig själva just nu.
Postad 11 February 2013 - 21:02
Unregistered5299859a
-
Unregistered5299859a
-
Användare
-
-
100 inlägg
Om online 24/7 är ett krav så kan dom fetglömma att jag köper en Xbox.
PS4:an köper jag dag 1 - Xboxen köper jag också direkt förutsatt att jag får köpa mina plastskivor (som JAG äger, som JAG kan sälja eller ge bort eller låna ut, som fungerar om 10 år när Pyttemjuk släckt nätverket för den då gamla krysslådan, som fungerar när telefonstolpen ramlat omkull här utanför).
Postad 11 February 2013 - 21:44
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2517 inlägg
1080P ska inte vara ett problem för denna kommande generations konsoller, lirar Borderlands 2 i 2560x1440 med FXAA aktiverat på en ganska halvkass speldator. Detta med specarna:
4gb minne, Quad Core 2.66ghz(gammal dålig, ej iSerien) och ett Radeon HD7850 1GB.
Grafikkortet är visserligen ganska bra och Borderlands 2 är ju baserat på UE3. Men likväl, jag förväntar mig 1080p från både PS4 och Xbox Durango.
Postad 11 February 2013 - 22:13
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Lite nya rykten.
http://kotaku.com/59...-theyve-got-one
Måste säga att det är lite oroväckande om det nu stämmer, alltid online och att man måste ha Kinect inkopplat för att kunna spela. Grafiken låter iaf inte helt fel! 
Tack! Intressant. Om detta stämmer så betyder det följande: 1. Kinect 2.0 kommer med ALLA maskiner - Detta betyder i sin tur per automatik att fler Kinect spel kommer. 2. Kinect 2.0 kommer bli en väldigt mycket bättre version av Kinect - Ingen suprise direkt. Men gött med bättre verkingsområde för Kinect var svårt i små rum. 3. Alla enheter kommer ha HDD Installation och buffring likt det vi ser på PS3 iadg är det som beskrivs i artikeln. 500Gb från start. 4. Installation är ett krav Står i artikeln att inga spel kan använda konsolen direkt från Disc. KAN detta vara en spärr för andrahandsförsäljning? Typ den loggar sen mot live när det får kontakt även om skivan ej är i? 5. Multitasking Inget nytt i sig då 360 hade rätt bra OS funktioner för detta. Dock går artikeln igenom att även spelen själva ska ha ett Suspension mode. Låter som vi kan få app och spel switching med samma enkelhet som till mobil. 6. Något uppdaterad kontroll Samma fast lite bättre. Dock med ny teknik vilket tyder på att vi får se Bluetooth nu då. Med andra ord, gamla kontroller kommer ej fungera out of the box. 7. Companion App Någon ny möjlighet att använda smartphone och surfplatt som en extender mot Durango. Specsen stämmer mot vad som sagts innan:  *Notis - vad ska man med HDMI in till?
Postad 11 February 2013 - 22:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ännu mer intressant från VGleaks:
http://www.vgleaks.c...display-planes/
Ytterst intressant. I korthet betyder det att Durango kommer kunna visa upp 3 lager av content samtidigt på bilden.
2 lager kontrolleras av programmet som körs och det tredje av systemet.
En enkel användning skulle kunna vara spel + HUD + OS pop ups.
Detta är väl ett klart tecken på att man tillsammans med en HDMI in ska kunna koppla in en digital-tv/ip-tv box för att sen få allt MS godis ovanpå.
Detta kommer nog bli stort i USA då.
Postad 11 February 2013 - 23:10
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Det börjar bli mer klart varför MS använder ~2,5GB RAM till OS:et.
Postad 11 February 2013 - 23:37
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Det börjar bli mer klart varför MS använder ~2,5GB RAM till OS:et.
Live video chat utan påverkan på spelets prestanda kan nu ses som bekräftat. Spela FIFA och se fotboll samtidigt någon?
Postad 12 February 2013 - 08:45
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5772 inlägg
Personligen tror jag det handlar om att man får betala en avgift om man ska spela begagnade spel, likt den EA har infört redan med sina kodsystem. D.v.s att man enbart kan regga spelet en gång men om du köper ett begagnat spel kanske du får betala 10 dollar eller något för att låsa upp det, det är vad jag tror iaf.
Postad 12 February 2013 - 09:11
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
This has clear gameplay implications, such as allowing a game to instantly identify a person, but could also be related to a recently-patented Microsoft system for monitoring and maybe even charging users based on who is watching what.
Ingenting jag kommer att köpa till mina barn i så fall. Tveksamt om jag vill ha den i vardagsrummet heller och man inte kan välja att koppla bort Kinect eller vara offline.
Postad 12 February 2013 - 09:14
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Personligen tror jag det handlar om att man får betala en avgift om man ska spela begagnade spel, likt den EA har infört redan med sina kodsystem. D.v.s att man enbart kan regga spelet en gång men om du köper ett begagnat spel kanske du får betala 10 dollar eller något för att låsa upp det, det är vad jag tror iaf.
Nu är det länge sedan som jag spelade PC-spel, men gick inte de där koderna att återanvända? Det hände att jag köpte, fick eller lånade begagnade spel och det var ju då bara att skriva in de befintliga koderna trots att de hade använts tidigare. Men det har nog hänt mycket sedan jag gjorde det senast...
Postad 12 February 2013 - 09:21
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Ingenting jag kommer att köpa till mina barn i så fall. Tveksamt om jag vill ha den i vardagsrummet heller och man inte kan välja att koppla bort Kinect eller vara offline.
För att du har samma foliehat som NeoGAF folket och tror MS skickar live image till sina servers?
Redigerat av PalmiNio, 12 February 2013 - 09:21.
Postad 12 February 2013 - 09:24
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Vad har du själv för hatt på?
Alltid online innebär att jag inte kan begränsa internet för barnen om jag måste då dom vill spela. Den nämda möjliga betalmodellen verkar ju också skum om nu barnen har kompisar hos sig och ser film etc.
Giffen visar vad jag inte kommer att göra i vardagsrummet. Att jag kan använda kinect till kontroll av os och funktioner kan vara bra men jag vill ha möjlighet att ta bort det helt.
Redigerat av Unregisteredb92a947c, 12 February 2013 - 09:32.
Postad 12 February 2013 - 09:25
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Fast en order från CIA eller Pentagon så vips kan de se i många hem. Det är USA vi pratar om.
Postad 12 February 2013 - 09:54
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Nya konsollen är sponsrad av homeland security mao
Blir ingen ny xbox för min del sålänge de envisas med att ta extra betalt för alla onlinetjänster. Att de tar betalt för onlinespelande är väl en sak men att de kräver guldabb för att använda 3:e partstjänster är jävligt illa.
Så är det inte på ngn annan platform. Inte ens Apple är så giriga.
Redigerat av Unregistereddc471864, 12 February 2013 - 09:55.
Postad 12 February 2013 - 09:57
Unregistered1aa3c9f9
-
Unregistered1aa3c9f9
-
Forumräv
-
-
796 inlägg
Nya konsollen är sponsrad av homeland security mao 
Blir ingen ny xbox för min del sålänge de envisas med att ta extra betalt för alla onlinetjänster. Att de tar betalt för onlinespelande är väl en sak men att de kräver guldabb för att använda 3:e partstjänster är jävligt illa. Så är det inte på ngn annan platform. Inte ens Apple är så giriga.
PS3 har ju varit förskonad från det, men när Viaplay dök upp på konsolen krävdes det plötsligt att man hade PS+. Ett dåligt tecken.
Postad 12 February 2013 - 10:03
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Illa om utvecklingen går åt det hållet även hos Sony. Jag spelar aldrig online så jag vill inte betala för massa extra tjafs bara för att komma åt tjänster jag redan betalar för. Nintendo är väl snart de enda som inte tar extra betalt för onlinetjänsterna.
Postad 12 February 2013 - 10:07
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Vad har du själv för hatt på?
Alltid online innebär att jag inte kan begränsa internet för barnen om jag måste då dom vill spela. Den nämda möjliga betalmodellen verkar ju också skum om nu barnen har kompisar hos sig och ser film etc.
Giffen visar vad jag inte kommer att göra i vardagsrummet. Att jag kan använda kinect till kontroll av os och funktioner kan vara bra men jag vill ha möjlighet att ta bort det helt.
Barnlås fanns på 360 så kommer finnas på nästan modell också. Sen förstår jag vad du menar, känns lite overkill om den måste vara inkopplad, speciellt om den tar stor plats. Dock har jag 100% förståelse att de skickar med en till varje maskin, det är ett måste om den ska bli en hit. MS siktar rätt grovt på att fånga både Wii publiken och behålla sin befintliga, detta kräver såklart att man tar en del beslut som Hardcore gamers ej gillar. Fast en order från CIA eller Pentagon så vips kan de se i många hem. Det är USA vi pratar om. 
Om du känner det är det nog dags att sluta använda din mobil  och din dator......
Postad 12 February 2013 - 10:10
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Hoppas de då fixat kinect så den går att använda i rum i vanlig storlek också. Nuvarande kinect är totalt värdelös för 80% av marknaden då man behöver så jäkla mycket plats.
Postad 12 February 2013 - 10:21
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Om du känner det är det nog dags att sluta använda din mobil och din dator......
Tyvärr så lever vi i ett samhälle där vi konstant blir övervakade av diverse myndigheter. Det betyder ju inte att vi tycker att det OK. Att MS kör med konstant online och obligatorik Kinect så öppnas möjligheten att även bli övervakad och avlyssnad hemma. Nu låter det säker som att jag helr paranoid! haha men man måste se nackdelar med sånna ideer.  En annan nackdel med konstant online är att konsollen är i princip helt useless om ex modemet pajjar eller om internet hemma går ner x antal timmar. Dock så tror jag inte på att det ryktet stämmer, det skulle innebära att MS missar mycket försäljning då internet inte är standard i många hem i världen.
Postad 12 February 2013 - 10:23
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Ännu mer intressant från VGleaks: http://www.vgleaks.c...display-planes/ Ytterst intressant. I korthet betyder det att Durango kommer kunna visa upp 3 lager av content samtidigt på bilden.
HDMI pass-thru. Digitalbox->Xbox->TV(och surfplatta/mobil). Kolla upp GoogleTV. Sa ju att MS skulle göra Smart-TV på riktigt... 
Googla även "ATSC 2.0".
Postad 12 February 2013 - 10:36
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
ATSC 2.0
"Other features include advanced video compression, audience measurement, targeted advertising..."
"audience measurement" och "targeted advertising" så är du fet och desperat står och hoppar framför kameran så kommer ett reklaminslag om bästa pillret.
Postad 12 February 2013 - 10:39
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
Hoppas de då fixat kinect så den går att använda i rum i vanlig storlek också. Nuvarande kinect är totalt värdelös för 80% av marknaden då man behöver så jäkla mycket plats.
Yes upptagningområdet är bättre enligt rykten ATSC 2.0 "Other features include advanced video compression, audience measurement, targeted advertising..."
"audience measurement" och "targeted advertising" så är du fet och desperat står och hoppar framför kameran så kommer ett reklaminslag om bästa pillret.
I en drömvärld så det nog vad man vill uppnå. Tror mer man vill komma in till det här som Google gör så bra -> reklam anpassat till vad du gör på internet.
Postad 12 February 2013 - 10:45
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8074 inlägg
HDMI pass-thru. Digitalbox->Xbox->TV(och surfplatta/mobil). Kolla upp GoogleTV. Sa ju att MS skulle göra Smart-TV på riktigt... 
På något vis måste då Xboxen klara att styra Digitalboxen bakåt då. Jag vill t ex skippa digitalboxens fjärrkontroll om jag ska välja att Xboxen som ett lager ovanför. Samma, hur gör man med PVR?
Postad 12 February 2013 - 11:22
Unregisteredb92a947c
-
Unregisteredb92a947c
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
HDMI CEC har väl funnits ett tag men jag har aldrig provat och vet inte hur många enheter som stödjer det.
Postad 12 February 2013 - 11:30
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
ATSC 2.0 "Other features include advanced video compression, audience measurement, targeted advertising..."
Spelar man mycket ensam så får man massa Match reklam haha
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|