Officiell tråd - Dune HD Base 3D
810 svar till detta ämne
Postad 18 mars 2013 - 17:49
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Jag tycker det är roligare att titta på film/serier än ett gränsnitt så att så länge jag ser info osv. är jag nöjd.
Har ingen A-400 men vad jag hört och läst funkar den skit och då spelare det ju ingen roll hur snyggt ett gränsnitt är. 
Men är det viktigt så så ska man så klart skaffa en A-400.
*Edit* Tittar aldrig med subs så det kan säkert vara så. Använder numera bara Plex för serier eftersom allt under BD-kvalité aldrig kommer in i mitt hus när det gäller film.
Redigerat av ktd, 18 mars 2013 - 17:51.
Postad 18 mars 2013 - 17:56
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
Har provat båda och till det jag använder den till var jag mest nöjd med plex till A-400.. Sen finns det ju andra språk än engelska som man kanske inte behärskar...
Postad 18 mars 2013 - 18:03
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Precis och då är det ju bra att det finns alternativ för oss konsumenter.
Postad 19 mars 2013 - 08:26
Unregistereda7fc6b80
-
Unregistereda7fc6b80
-
Forumräv
-
-
555 inlägg
Ok nej yaDIS förblir nog det enda rätta tills Dune implementerar XBMC i framtiden.
Postad 19 mars 2013 - 08:48
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Kör också yaDIS, men bara för filmer. För serier kör jag Plex eftersom jag behöver en databas som håller reda på det jag sett och inte sett. Använder 5 klienter för serier men film ser jag bara i mitt "mediarum".
Hoppas yaDIS 3 kommer att kunna skanna, processa och exportera automatiskt. Annars gillar jag yaDIS. Snabbt och rent, med rätt template.
Postad 19 mars 2013 - 09:02
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Ok nej yaDIS förblir nog det enda rätta tills Dune implementerar XBMC i framtiden.
det beror ju på hur den implementeras. alla snackar om xbmc hela tiden och ser det som frälsaren för en mediaspelare men jag gilalr inte xbmc så speciellt mycket. kör det på min jailbreakade Ipad och det är mycket jag skulle vilja ha ändrat där. har även kört det på min macbook men tog bort det och installerade plex igen. btw, kommer nog köpa mig en Dune TV-303D snart. kan inte någon mod ändra titeln på denna tråd till Base 3D/TV-303D eftersom det är i princip samma spelare så känner jag mig mycket bättre när jag postar här om TV-303D
Postad 20 mars 2013 - 16:47
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Hobbit finns inte i 48fps för hemmabruk ändå. Ganska logiskt då det inte finns ngt stöd för det i bluray-specen.
Nu finns den det :-) För nerladdning då såklart.
Postad 20 mars 2013 - 17:15
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
48fps is doubled from the original 24fps using motion interpolation så antagligen inte den rikgtiga 48fps versionen..
Postad 20 mars 2013 - 17:30
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
48fps is doubled from the original 24fps using motion interpolation så antagligen inte den rikgtiga 48fps versionen..
aha
Postad 29 mars 2013 - 00:57
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Snälla hjälp mig ! Köpte min Dune Hd Base 3D idag, har version 121222_0202_b3 och jag kan inte uppdatera, står bara "misslyckades att ladda ner information om tillgängliga uppdateringar. Var vänliga att kolla din internetanslutning." har testat med trådat och med WIFI ! Men får fortfarande samma svar...Har även testat med usb, men vet inte hur jag ska gå tillväga....
/Ding
Postad 29 mars 2013 - 09:07
Sir Mix Alot
-
Sir Mix Alot
-
Forumräv
-
-
705 inlägg
Kan det vara så att du under Verktyg/Diverse inställningar/Mjukvaruppdateringar inte har valt "Ja" när det gäller att spelaren ska söka efter Beta-versioner?
Postad 29 mars 2013 - 11:44
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Kan det vara så att du under Verktyg/Diverse inställningar/Mjukvaruppdateringar inte har valt "Ja" när det gäller att spelaren ska söka efter Beta-versioner?
Har både testat med Ja och Nej.. Ingen skillnad.. En dum fråga nu, lär jag ha en hårddisk i ? Eller räcker det med USB ? /Ding
Postad 29 mars 2013 - 11:52
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3 659 inlägg
du kan ju ladda ner direkt från hemsidan och uppdatera manuellt ..
Postad 29 mars 2013 - 11:54
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
du kan ju ladda ner direkt från hemsidan och uppdatera manuellt ..
Och hur gör jag det ? har satt i ett usb minne i datorn, fört över dff filen men den läser inte den. lär man göra något spec med usb-minnet ? /ding
Postad 29 mars 2013 - 12:33
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Är 121222_0202_b3 den senaste versionen ???
/Ding
Postad 29 mars 2013 - 13:22
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Nix, 130222_1831_b5 är senaste.
screenshot1.png 965,89K
4 Antal nerladdningar
Redigerat av ktd, 29 mars 2013 - 13:23.
Postad 29 mars 2013 - 13:34
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Nix, 130222_1831_b5 är senaste.
screenshot1.png 965,89K
4 Antal nerladdningar
Fan va trött jag blir ! Hur kan det blir så att det står att jag inte har någon internet anslutning, när jag ändå kan vara ute på den inbyggda webläsaren.. /Ding
Postad 29 mars 2013 - 13:45
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ska inte uppdateringen komma fram automatiskt om det är en dff fil på ett usb minne ??
Postad 29 mars 2013 - 20:11
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Postad 29 mars 2013 - 20:47
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Jag svarade dig på http://www.avforums....ml#post18762686
Ja såg det, tack ! Alltså mina ikoner ser inte ens ut sådär... dom är bara vita.. lär jag ha någon mer fil än bara firmwaren ? har bara en fil på usb nu.. ska man ha SD-kort ? /Ding
Postad 29 mars 2013 - 21:08
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Borde inte spela någon roll om du har SD eller USB. Är du säker på att du packat upp filen och att den heter hela filnamnet som du laddade ner filen och slutar på .dff?
Filer som Dune inte känner igen får vita ikoner. Tex. om du för över b5.dff.gz så får du en vit ikon.
Du kan testa att återställa din Dune också. Kanske nått skit i senaste uppdateringen du gjort som gått fel och skapar problem.
Redigerat av ktd, 29 mars 2013 - 21:09.
Postad 29 mars 2013 - 21:20
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Var hitta du dom där uppdateringarna btw. ? Ska testa lägga in B4 men hittar inte länken till den... Tack så mycket för hjälpen också btw.!
Postad 29 mars 2013 - 21:23
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
http://files3.dune-h..._1050_b4.dff.gz
Hittade dom på AVForum på samma sida jag postade till dig.
Postad 29 mars 2013 - 21:32
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Finns det en firmware som heter 121222_0202_b3 ? För när jag googlar den får jag en träff. och det är på Dune HD connect...
Postad 29 mars 2013 - 21:37
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
http://files3.dune-h..._1050_b4.dff.gz
Hittade dom på AVForum på samma sida jag postade till dig.
Är det i samma tråd som du hittar Firmware ?
Postad 29 mars 2013 - 21:41
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
För mig har alla betaversioner dykt upp automatiskt i spelaren. Jag laddade ner b5 bara för att testa idag efter att jag läst om dina problem. Finns det en firmware som heter 121222_0202_b3 ? För när jag googlar den får jag en träff. och det är på Dune HD connect...
Ja, det finns en som heter så men b5 är den senaste och det är den du vill ha eftersom den har fix för DTS-MA/TrueHD-buggen.
Postad 29 mars 2013 - 21:50
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ja, alltså det kommer inte ens upp något att den söker, står bara att den inte har någon anslutning till internet... så jävla skumt, eftersom jag kan surfa i browsern.... Och jag ska bara ha en fil på usb minnet, ingen mer fil som behövs för att den ska läsa firmwaren ?
Tack så mycket för all hjälp iaf !
/Ding
Postad 29 mars 2013 - 21:56
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Det är bara en fil för fw. Testa gör en titel återställning och se om Internetanslutningen hoppar igång eller att du kan uppdatera via USB efter det.
Postad 29 mars 2013 - 22:17
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Det är bara en fil för fw. Testa gör en titel återställning och se om Internetanslutningen hoppar igång eller att du kan uppdatera via USB efter det.
Ska testa det ! Det är ju liksom som att han inte vet vad dff.filer är något. Ser ut som på datorn, när du har en fil som du inte har något program att öppna med, bara en vit liksom. /Ding
Postad 30 mars 2013 - 00:15
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Tack så jävla mycket för all hjälp KTD, det funkar nu  Vette fan vad som gjorde att det funka, men jag satt mig vid datan och spela lite efter att jag gjort alla din saker du skrev, och nu funkar det  TACK!'
/Ding
Postad 30 mars 2013 - 00:40
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Ha ha! Att ta ett break är aldrig fel.  Bra att det löste sig till slut.
Postad 30 mars 2013 - 01:56
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Ha ha! Att ta ett break är aldrig fel. Bra att det löste sig till slut.
Stort tack ! Men får fortfarande felmeddelandet om att det inte finns något internet när jag ska uppdatera så, kan du länka till tråden som dom skriver uppdateringarna i ?Eller var det samma som du svarade i ? fast part 1 ?
Postad 30 mars 2013 - 08:10
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Dune har i stort sett inte skrivit om uppdateringarna någon stans så den info som finns är typ den du redan sett.
Har du testat att göra en återställning och göra om alla inställningar igen?
Postad 30 mars 2013 - 12:32
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Dune har i stort sett inte skrivit om uppdateringarna någon stans så den info som finns är typ den du redan sett. Har du testat att göra en återställning och göra om alla inställningar igen?
Okej, nej tänkte göra det senare, ska iväg på nån jävla påskfest snart... Men skulle vara skönt att se vad det är för nytt som kommer i uppdateringarna, vilka buggar som fixats osv. Tack ! /Ding
Postad 03 april 2013 - 15:47
DingDingDing
-
DingDingDing
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Går det att ansluta tangentbord och mus till Dune hd base 3d ? Via usb.
/Ding
Postad 03 april 2013 - 17:27
inflames666
-
inflames666
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har skaffat mig en Dune Base HD 3D och försöker nu para ihop den med min Time Capsule men får det inte till att funka. Nån som vet om det ens går att köra Dune med en TC??
Postad 04 april 2013 - 09:39
little_john
-
little_john
-
Rookie
-
3 inlägg
Tjena!
Har precis skaffat en hd base 3d,
har en liten fråga om undertexter, jag har kört boxee och xbmc förut och kunnat ladda hem undertexterna direkt i filmen.
nu verkar ju detta inte funka, finns det någon typ av media "center" man kan installera för att få xbmc "look" på denna med undertext funktion??
jag har ingen nas, har installerat en hårddisk i dune spelaren. kollade på plex först men då måste jag ha pms installerad och som jag förstod så gick det inte att installera både pms och pmc på spelaren?!
sen kan jag leva med att behöva lägga in undertexter manuellt så länge tills xbmc kommer, men problemet är att jag inte ens vet hur jag får tillgång till hårddisken för att göra detta.
nån som har ett super mega tips till moi??
puss
Postad 04 april 2013 - 18:13
cave
-
cave
-
Användare
-
-
160 inlägg
sen kan jag leva med att behöva lägga in undertexter manuellt så länge tills xbmc kommer, men problemet är att jag inte ens vet hur jag får tillgång till hårddisken för att göra detta.
Hårddisken delas ut på ditt nätverk, möjligen är det en inställning du behöver aktivera inne i Dunens gränssnitt.
Postad 04 april 2013 - 22:15
inflames666
-
inflames666
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har nu provat Dune Base HD 3D sen igår. Får grym bild och hd ljud på BD iso filer! Men det är inte ren perfektion! Nu till problemet, får små ryckningar i bilden då och då vid panoreringar och hastiga rörelser. Kör mina BD iso just nu ifrån en https://www.prisjakt...kt.php?p=413969 via USB för att jag tycker inte min Time Capsule lever upp till mina förväntningar! Kan mitt problem vara att min externa HDD inte klarar av att köra så tunga filer via USB? Funderar på att skaffa mig en NAS i stället, frågan är ju då vilken skall man köpa?? Har funderat på denna https://www.prisjakt...t.php?p=998955. Men klarar den av jobbet bra/bättre och vilka diskar ska man i så fall köpa för att kompletera den? Vore tacksam för svar av er mer kunniga! Har det kopplat. Extern HDD till Dune --> Pioneer SC-LX81 --> Pioneer PDP LX6090H med Supra HDMI kablar!
Redigerat av inflames666, 04 april 2013 - 22:18.
Postad 04 april 2013 - 22:34
little_john
-
little_john
-
Rookie
-
3 inlägg
Hårddisken delas ut på ditt nätverk, möjligen är det en inställning du behöver aktivera inne i Dunens gränssnitt.
Löste det så att jag kan lägga in undertexten via ftp från mobilen! En till fråga, jag undrar varför någon skulle välja nas framför hdd direkt i base 3d?!? Det kan väl aldrig gå mer felfritt att köra från intern hdd än nas? Eller har jag fel?
Postad 04 april 2013 - 22:37
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
För att du inte kan ha 16TB i din Dune men framför allt för att man inte vill höra minsta lilla knyst från spelaren när man tittar på film. Intern disk går fetbort!
Postad 04 april 2013 - 23:27
little_john
-
little_john
-
Rookie
-
3 inlägg
För att du inte kan ha 16TB i din Dune men framför allt för att man inte vill höra minsta lilla knyst från spelaren när man tittar på film. Intern disk går fetbort!
Ok. Själv sparar jag inte på filmer jag ser så 1 tb räcker gott. Hdd'n låter ingenting knappt, det lilla den gör av sig det överröstar projektorn ändå
Postad 05 april 2013 - 07:30
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Har nu provat Dune Base HD 3D sen igår. Får grym bild och hd ljud på BD iso filer! Men det är inte ren perfektion! Nu till problemet, får små ryckningar i bilden då och då vid panoreringar och hastiga rörelser. Kör mina BD iso just nu ifrån en https://www.prisjakt...kt.php?p=413969 via USB för att jag tycker inte min Time Capsule lever upp till mina förväntningar! Kan mitt problem vara att min externa HDD inte klarar av att köra så tunga filer via USB? Funderar på att skaffa mig en NAS i stället, frågan är ju då vilken skall man köpa?? Har funderat på denna https://www.prisjakt...t.php?p=998955. Men klarar den av jobbet bra/bättre och vilka diskar ska man i så fall köpa för att kompletera den? Vore tacksam för svar av er mer kunniga!
Har det kopplat. Extern HDD till Dune --> Pioneer SC-LX81 --> Pioneer PDP LX6090H med Supra HDMI kablar!
jo du ska kunna spela upp ISO film från en USB HDD. det låter mer som att du har något fel inställt på din TV eller förstärkare. USB 2.0 har en överföringshastighet på 480Mbps medans en NAS ligger på kanske mellan 50-150Mbps beroende på kvalité. En BD-iso ligger oftast på ca 40-50Mbps men kan komma upp i högre. 3DBD-ISO ligger väl runt 100Mbps tror jag?
Postad 05 april 2013 - 08:11
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
jo du ska kunna spela upp ISO film från en USB HDD. det låter mer som att du har något fel inställt på din TV eller förstärkare.
NAS ligger på kanske mellan 50-150Mbps beroende på kvalité.
Det är väl för att DUNE spelaren fortfarande bara har 100mbit? Från en hyfsad NAS kan man få hastigheter upp till 7-800mbps (där jag själv ligger). Så de absolut tyngsta filerna om man nu hittar filer över 100mbps finns det ju inte ens en möjlighet att spelaren klarar över nätverket (iofs har den knappast prestanda att klara dessa via en lokal disk heller).
Postad 05 april 2013 - 08:16
ktd
-
ktd
-
Veteran
-
-
1 662 inlägg
Jag kör Jellyfish 120Mbps felfritt över nätverket (SMB).
Postad 05 april 2013 - 08:19
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
Jag kör Jellyfish 120Mbps felfritt över nätverket (SMB).
Ok så det är inte 100mbit i denna spelare alltså som det är i DUNE HD B1 tex? Imponerande att den grejar 120mbps det gör definitivt inte min B1 iaf.
Postad 05 april 2013 - 08:51
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
Från en hyfsad NAS kan man få hastigheter upp till 7-800mbps (där jag själv ligger).
wow det visste jag inte att det fanns NASar som klarade. hmm men det handlar väl om vilka olika protokoll man använder sig av? NFS och SMB är ju dem man streamar oftast med och då ligger det väl på dem värdena som jag skrev? jag har själv Dune Smart D1 och Synology DS111. jag ligger på 45Mbps i SMB och 55Mbps jellyfish men kan spela 120Mbps klippet med en USB sticka så där är det definitivt NASen och Dunens nätverkskort som är flaskhalsen MEN det räcker för att streama BD-ISO  ska bli intressant och se vad jag får för värden när jag fått min TV-303D (D1an hamnar i sovrummet  )
Postad 05 april 2013 - 09:11
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
wow det visste jag inte att det fanns NASar som klarade.
hmm men det handlar väl om vilka olika protokoll man använder sig av? NFS och SMB är ju dem man streamar oftast med och då ligger det väl på dem värdena som jag skrev?
jag har själv Dune Smart D1 och Synology DS111. jag ligger på 45Mbps i SMB och 55Mbps jellyfish men kan spela 120Mbps klippet med en USB sticka så där är det definitivt NASen och Dunens nätverkskort som är flaskhalsen MEN det räcker för att streama BD-ISO 
ska bli intressant och se vad jag får för värden när jag fått min TV-303D (D1an hamnar i sovrummet )
NAS är ju basically bara ett lass hårddiskar anslutna till nätverket på samma sätt som du kan streama från din dator där du säkert kan uppnå samma hastigheter också (förutsatt att du har snabba diskar och en snabb dator). Jag kör över både SMB och NFS (oftast SMB) och har inga problem att överföra filer i över 500mbps via SMB. Men streamar man över nätverket så kräver det också en del prestanda av Dunen så köra lokalt gör ju att man i många fall kan köra högre bitrates (även om det inte finns några filmer förutom testklipp som kräver såna extrema bitrates). Kommer ihåg gamla xbmc på original xbox som när man körde "tunga" filer över nätverket konstant droppade frames trots att filmen i sig inte var ngt problem lokalt. Den hade inte prestanda för att både köra filmen och ta hand om streamingen.
Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 05 april 2013 - 09:13.
Postad 05 april 2013 - 09:23
beat_strandh
-
beat_strandh
-
Mästare
-
-
3 845 inlägg
NAS är ju basically bara ett lass hårddiskar anslutna till nätverket på samma sätt som du kan streama från din dator där du säkert kan uppnå samma hastigheter också (förutsatt att du har snabba diskar och en snabb dator). Jag kör över både SMB och NFS (oftast SMB) och har inga problem att överföra filer i över 500mbps via SMB. Men streamar man över nätverket så kräver det också en del prestanda av Dunen så köra lokalt gör ju att man i många fall kan köra högre bitrates (även om det inte finns några filmer förutom testklipp som kräver såna extrema bitrates).
Kommer ihåg gamla xbmc på original xbox som när man körde "tunga" filer över nätverket konstant droppade frames trots att filmen i sig inte var ngt problem lokalt. Den hade inte prestanda för att både köra filmen och ta hand om streamingen.
jo men det förstår jag men trodde att NFS och SMB var väldigt begränsade. NFS på Synology är iaf det.
Postad 05 april 2013 - 09:28
Unregisteredf2a7f9fd
-
Unregisteredf2a7f9fd
-
Mästare
-
-
3 989 inlägg
jo men det förstår jag men trodde att NFS och SMB var väldigt begränsade. NFS på Synology är iaf det.
Begränsade? Du kan ju köra långt över 1gbit med både NFS och SMB, jag kör NFS på QNAP men det borde inte vara ngn större skillnad mot synology, vad är det för begräsningar du avser?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Mediaspelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|