Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Witcher 3

819 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Witcher 3: Wild Hunt (PC) (PC-spel) 9 9.499998 (17) Inga priser
The Witcher 3: Wild Hunt (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 8.999998 (28) 358:-
The Witcher 3: Wild Hunt (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 9.285714 (6) 189:-

Postad 22 May 2015 - 18:51

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

AMD gnäller för att Nvidia Hairworks finns i spelet.

http://www.eurogamer...amd-performance

Samtidigt "glömmer" de bort lanseringen av Tomb Raider på PC. Nvidia fick koden bara någon vecka före release, och därmed var TressFX-prestandan sämre med Nvidia-kort. Det förbättrades efter ett antal patcher.

Hårresande ;)

edit: Rätt länk är en fördel...

Redigerat av Ageve, 22 May 2015 - 18:55.

Postad 22 May 2015 - 19:11

iCoreX
  • iCoreX
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 1

AMD gnäller för att Nvidia Hairworks finns i spelet.

http://www.eurogamer...amd-performance

Samtidigt "glömmer" de bort lanseringen av Tomb Raider på PC. Nvidia fick koden bara någon vecka före release, och därmed var TressFX-prestandan sämre med Nvidia-kort. Det förbättrades efter ett antal patcher.

Hårresande ;)

edit: Rätt länk är en fördel...

Fast det är väl ändå inte riktigt samma sak. AMD har aldrig fått tillgång till vare sig physx eller hairworks-koden, och kommer med största sannolikhet aldrig få se den heller.

Redigerat av iCoreX, 22 May 2015 - 19:12.

Postad 22 May 2015 - 19:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

Fast det är väl ändå inte riktigt samma sak. AMD har aldrig fått tillgång till vare sig physx eller hairworks-koden, och kommer med största sannolikhet aldrig få se den heller.

Hairworks är en Nvidia-teknik, och finns i spelet för de som har Nvidia-grafikkort. Utan det är det ingen skillnad alls i fps mot förut. Att spelet är medvetet försämrat för de med AMD-kort stämmer med andra ord inte.

Så här skriver AMD:

Around two months before release, or thereabouts, the GameWorks code arrived with HairWorks, and it completely sabotaged our performance as far as we're concerned. We were running well before that... it's wrecked our performance, almost as if it was put in to achieve that goal.

Eurogamers kommentar:

With regards AMD performance generally, you'll note that the GTX 970 and the R9 290X offer similar frame-rates once HairWorks is disabled - so the good news is that GameWorks integration hasn't crippled AMD GPUs overall. 

Redigerat av Ageve, 22 May 2015 - 19:39.

Postad 22 May 2015 - 20:59

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Som sagt, har ju själv ett AMD-kort, 280X, och tycker prestandan är bättre än jag hade förväntat (med Nvidia Hairworks avstängt).

Postad 22 May 2015 - 21:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Inte så att om man hade en bra gaming-pc så kunde man inte lira "det nyaste spelet" på full grafik-settings ett halvår/år senare då ens dator var gammal? Tror CS var det sista PC-spelet man själv lirade. Eller ja lite retro Pirates eller så blir det väl fortfarande ibland

Detta var nog det mest överdrivna påståendet jag läst på länge.

Möjligtvis började en spel-pc i tidigare år bli "gammal" vartannat eller oftast vart trdeje år. Och detsamma gäller i stort idag med.

Men om det sista pc-spelet du spelade vat cs förstår jag att du inte har hängt med alls ;)

Postad 22 May 2015 - 23:52

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

köttat i 5-6 timmar och lämnat white orchard det få räcka för i kväll.

vad ska man säga? helt underbart så länge :)

sänkte shadows till high o sen dess har fpsn ej dippat under 60, det är fucking amasing. (kört med fraps för att mäta fpsn).

kommer blir svårt att gå tillbaka till sub 30fps efter detta.

men det kosta ju.

använder handkontroll..inga problem spelet känner av och ställer om direkt för detta + stort plus 

Redigerat av WarpGuN, 22 May 2015 - 23:56.

Postad 23 May 2015 - 09:47

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Jäklar vad najs, WarpGuN! Måste erkänna att jag blir rätt sugen på ett GTX 980 jag också haha. Men fixade min dator för ett år sen och med tanke på att det ändå flyter på rätt bra så får jag nog klara mig med vad jag har, hehe.

Sen en allmän fråga kring post processing-inställningarna, vad är "blur"? Finns ju "motion blur" där, vilket jag vet vad det är. Sen finns ju även "depth of field" också. Men det finns alltså också "blur". Vad gör det?

Postad 23 May 2015 - 10:42

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Detta var nog det mest överdrivna påståendet jag läst på länge.

Möjligtvis började en spel-pc i tidigare år bli "gammal" vartannat eller oftast vart trdeje år. Och detsamma gäller i stort idag med.

Men om det sista pc-spelet du spelade vat cs förstår jag att du inte har hängt med alls ;)

Nej precis, det var då efter det jag tröttnade på det hamsterhjulet. Lirade inte något i stort sett på några år. Började att skaffa något seriösare stereoanläggning och så istället. Sen på senare år om man spelar något har det varit på PS3 och Uncharted finns ju ändå inte till dator.

Har inte lirat på rätt länge nu heller sen GTA V men kände lite sug för en PS4:a när man såg detta och NHL16 kanske man skulle vilja lira när det kommer. Skulle ju vara en bra backup ifall det blir en regnig sommar. ;)

En fråga till alla: Tappar man mycket handlingsmässigt om man inte lirat de tidigare spelen i serien?

Postad 23 May 2015 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 1

En fråga till alla: Tappar man mycket handlingsmässigt om man inte lirat de tidigare spelen i serien?

Klart att man inte känner karaktärerna som man gör om man lagt så många timmar som det tar att klara de två spelen, men vad du kan göra för att få ett hum om vad som hänt är att kolla de två sammanfattningsvideor som finns här på ettan och tvåan, samt läsa om de viktigaste karaktärerna på den länken.

Tar en halvtimme men då är man hyfsat med i gamet.

Jäklar vad najs, WarpGuN! Måste erkänna att jag blir rätt sugen på ett GTX 980 jag också haha. Men fixade min dator för ett år sen och med tanke på att det ändå flyter på rätt bra så får jag nog klara mig med vad jag har, hehe.

Sen en allmän fråga kring post processing-inställningarna, vad är "blur"? Finns ju "motion blur" där, vilket jag vet vad det är. Sen finns ju även "depth of field" också. Men det finns alltså också "blur". Vad gör det?

Du kan läsa om effekterna här.

Jag blev förvånad över hur bra det ändå fungerar på min dator, ett 780 och ändå stör jag mig inte på frameratedippar hittills, iofs inte kommit långt. Men kan köra nästan allt på ultra och hairworks on.

Inte värt att investera i ett grafikkort för 6000 för att få lite bättre flyt i ett fåtal spel just nu, och speciellt som det är nya gfx-kort på gång.

Redigerat av Zoiler, 23 May 2015 - 13:52.

Postad 23 May 2015 - 15:17

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

• 2830 inlägg
  • 0
Kan man gå runt i byarna och ta loot i folks hem osv? Fick känslan av att folk blev upprörda när jag öppnade en lootlåda vid nåt camp i början av spelet?

Postad 23 May 2015 - 15:28

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Kan varmt rekommendera denna FX-mod för er som kör det på Pc.

https://www.youtube.com/watch?v=prufK9TBfyA

Plus lite andra modar.

http://www.fz.se/art...l-the-witcher-3

Redigerat av masse70, 23 May 2015 - 15:29.

Postad 23 May 2015 - 16:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Kan man gå runt i byarna och ta loot i folks hem osv?

Du kan sno deras sista ägodelar i deras hem medan du stirrar dem in i ögonen utan att de bryr sig.

Postad 23 May 2015 - 16:55

Littlefinger
  • Littlefinger
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Kan jag importera mina sparade filer från tvåan som jag köpte på Steam om jag köper trean på GOG?

Postad 23 May 2015 - 19:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

...

Jag har kollat upp vad som hände i första spelet spelar nu del två. Det är klart värt min tid. Får "Game of Thrones"-vibbar av det.

Postad 23 May 2015 - 19:57

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 1

Enorma spoilerd från 2an men någonstans i början får man göra val om man inte importerar en save.Länken nedan förklarar vad de innebär för annars gör man dom lite i blindo:

www.gamespot.com/articles/what-the-choices-of-the-witcher-2-mean-in-the-witc/1100-6427400/

Redigerat av Palter, 24 May 2015 - 17:31.

Postad 23 May 2015 - 20:02

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Ja, ang gpu så kommer väl AMD släppa en 300 snart vilket får mig att hoppas att nvidia sänker priset på 980. Ryktas också om en 980 ti ska släppas snart vilket även det borde pressa priset på 980. Så fort 980 kommer ner i humana priser tänkte jag uppdatera min htpc och tills dess borde jag även vara klar med witcher 2 och kan njuta av witcher 3!

Lite ot men ändå inte...

Redigerat av Palter, 23 May 2015 - 20:51.

Postad 23 May 2015 - 20:20

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Ja, ang gpu så kommer väl AMD släppa en 300 snart vilket får mig att hoppas att nvidia sänsänker priset på 780. Ryktas också om en 780 ti ska släppas snart vilket även det borde pressa priset på 780. Så fort 780 kommer ner i humana priser tänkte jag uppdatera min htpc och tills dess borde jag även vara klar med witcher 2 och kan njuta av witcher 3!

Lite ot men ändå inte...

GTX 780 och Ti är ett gammalt kort vid det här laget...

https://www.prisjakt...t.php?p=2339244

Antar du menar 970 el 980?

Redigerat av masse70, 23 May 2015 - 20:21.

Postad 23 May 2015 - 20:49

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0
Precis, menade 980... Ändrar så att det blir tydligt utan att behöva läsa flera inlägg...

Postad 24 May 2015 - 03:39

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Klart att man inte känner karaktärerna som man gör om man lagt så många timmar som det tar att klara de två spelen, men vad du kan göra för att få ett hum om vad som hänt är att kolla de två sammanfattningsvideor som finns här på ettan och tvåan, samt läsa om de viktigaste karaktärerna på den länken.

Tar en halvtimme men då är man hyfsat med i gamet.

Du kan läsa om effekterna här.

Jag blev förvånad över hur bra det ändå fungerar på min dator, ett 780 och ändå stör jag mig inte på frameratedippar hittills, iofs inte kommit långt. Men kan köra nästan allt på ultra och hairworks on.

Inte värt att investera i ett grafikkort för 6000 för att få lite bättre flyt i ett fåtal spel just nu, och speciellt som det är nya gfx-kort på gång.

Tackar för länk, ska ta mig en titt. Och haha, hade inte kollat upp priserna på 980. Nej, några 6k tänker jag inte punga ut för ett grafikkort. Såg bara att 970 låg på 3,5k. Men som sagt, rätt nöjd ändå, tycker spelet känns rätt väloptimerat, man klarar sig rätt bra på lite sämre hårdvara.

Postad 24 May 2015 - 11:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0
Jag köpte mitt 980 i julas för 5000. Synd att amd är på dekis så återförsäljarna kan trissa priserna.

Postad 24 May 2015 - 12:05

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Jag köpte mitt 980 i julas för 5000. Synd att amd är på dekis så återförsäljarna kan trissa priserna.

Ryktas att kommande 300-serien blir en rebrand där den riktiga värstingmodellen med nya "Fiji" blir en s.k. haloprodukt med en prissättning likt Titan. Så det blir intressant att se hur priserna på dagens kort kommer se ut.

Postad 24 May 2015 - 12:14

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Kan jag importera mina sparade filer från tvåan som jag köpte på Steam om jag köper trean på GOG?

Så här gör du:

IMPORTING SAVES VIA GOG.COM / GALAXY

If players went through the previous Witcher games on the GoG.com platform, their saves should automatically be detected when beginning a new game in The Witcher 3. If, however, the Witcher or Witcher 2 were played on Steam, those save files will need to be manually transferred to a file location that GoG / Galaxy can register.

Steam saves are typically located in:

[Root]: \ Users \ [Username] \ My Documents \ The Witcher 2

Copy these files, then transfer them to whichever drive you have your GoG games installed to, then into the Witcher 3 folder. Typically, this is:

[Root]: \ GoG Games \ The Witcher 3 Wild Hunt

Once the files have been copied, re-load the game and you should see an "Import Witcher 2 Save" when starting a new game.

Redigerat av Zerox_no1, 24 May 2015 - 12:14.

Postad 24 May 2015 - 14:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Men som sagt, rätt nöjd ändå, tycker spelet känns rätt väloptimerat, man klarar sig rätt bra på lite sämre hårdvara.

Verkligen.

Får "Game of Thrones"-vibbar av det.

Intressant, det tycker jag också. T o m karaktärer som har samma namn.

Postad 24 May 2015 - 15:24

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Verkligen.

Som jag ser det håller Witcher 2 väldigt bra även idag. Det är ett av de snyggare spelen jag spelat och med undantag för att stridssystemet inte känns lika slipat som Dragon's Dogma eller Dark Souls så ser jag ingen anledning till varför man ska skippa det om man ändå vill spela Witcher 3.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 May 2015 - 15:52.

Postad 24 May 2015 - 16:43

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa detta... antingen till pc eller ps4... testade det hos en kompis, som har i stort sätt samma dator som jag, vart lite framedrops på medium... Tänkte på det, när man använder crossbow på ps4an, är det aimassist då? Tyckte det va svårt att träffa fastän jag spelade med mus/tangbord...

Och är det mycket man måste crafta, laga svärd mm..? För mycket av sånt så tappar jag intresset... Oblivion körde jag genom mainstory+ lite till utan att hålla på för mycket sånt... gick svärdet sönder, plockade jag upp ett lika bra/ bättre och fortsatte... :P 

Och vad är bäst att samla för att få upp hälsan, är det mat överlag eller, som man kan snabbtugga på under combats..? :)

Och så är det ju det... pc, eller ps4... vill ju helst sitta i soffan, men snyggare på PC... och orkar inte släpa ut PC, eller dra hdmi kabel till vrummet varje gång jag ska spela...  :unsure:

Postad 24 May 2015 - 17:29

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Verkligen.

Böckerna som the witcher baserar sig på skrevs innan GoT serien. Exakt hur de ser ut vet jag inte men det är många som har nämnt att likheterna finns.

Postad 24 May 2015 - 20:19

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Precis, menade 980... Ändrar så att det blir tydligt utan att behöva läsa flera inlägg...

Lite OT-passning, men här är den.

http://www.sweclocke...ar-fram-pa-bild

Postad 24 May 2015 - 20:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Och är det mycket man måste crafta, laga svärd mm..? För mycket av sånt så tappar jag intresset... Oblivion körde jag genom mainstory+ lite till utan att hålla på för mycket sånt... gick svärdet sönder, plockade jag upp ett lika bra/ bättre och fortsatte... :P

Och vad är bäst att samla för att få upp hälsan, är det mat överlag eller, som man kan snabbtugga på under combats..? :)

Crafta behöver du inte, de bästa grejerna hittar du. Laga grejer behövs, men är smidigt. Liv, ja det är ju mat, men du kan låsa upp en förmåga på direkten som regenererar liv utanför strid. Och så kan du få upp liv genom att meditera, beroende på vilken svårighetsgrad du kör. Går dock att ändra när som.

så ser jag ingen anledning till varför man ska skippa det om man ändå vill spela Witcher 3.

En anledning är tid, det kräver ändå sina timmar.

Redigerat av Zoiler, 24 May 2015 - 20:45.

Postad 24 May 2015 - 22:27

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

...

En anledning är tid, det kräver ändå sina timmar.

Ja, jag är 30h in och har vad jag vet en tredjedel kvar. Dessutom

Spoiler

Redigerat av Unregisterede32cf070, 24 May 2015 - 22:28.

Postad 25 May 2015 - 07:36

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10546 inlägg
  • 0

Kan sluta lira nu. Du har gjort allt bra med the Witcher 2 redan :)

Postad 25 May 2015 - 08:02

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa detta... antingen till pc eller ps4... testade det hos en kompis, som har i stort sätt samma dator som jag, vart lite framedrops på medium... Tänkte på det, när man använder crossbow på ps4an, är det aimassist då? Tyckte det va svårt att träffa fastän jag spelade med mus/tangbord...

Och så är det ju det... pc, eller ps4... vill ju helst sitta i soffan, men snyggare på PC... och orkar inte släpa ut PC, eller dra hdmi kabel till vrummet varje gång jag ska spela...  :unsure:

Kör på PS4 :) Funkar riktigt bra och är riktigt snyggt. Har kommit till ställen med lite fler framedrops men overall så är det hyffsat. Tror faktiskt PS4 kommer få en patch som förbättrar FPS snart, X1 ligger faktiskt bra till på FPS sidan.

Det är autoaim på Crossbow så det är lugnt ;) 

Postad 25 May 2015 - 09:09

Palter
  • Palter
  • Forumräv

• 684 inlägg
  • 0

Kan varmt rekommendera denna FX-mod för er som kör det på Pc.

Plus lite andra modar.

http://www.fz.se/art...l-the-witcher-3

Vilken skillnad!

Jag får dessutom lusten att spela det helt utan UI. Undrar om det blir för svårt.

Postad 25 May 2015 - 09:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0

Kör på PS4 :) Funkar riktigt bra och är riktigt snyggt. Har kommit till ställen med lite fler framedrops men overall så är det hyffsat. Tror faktiskt PS4 kommer få en patch som förbättrar FPS snart, X1 ligger faktiskt bra till på FPS sidan.

Det är autoaim på Crossbow så det är lugnt ;)

Tack för svar :) 

Kostar 450 på HK psn. :)

Postad 25 May 2015 - 09:40

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

En sak som är otroligt irriterande för mig som spelar med NumPad i samtliga spel är att de totalt har bunglat rebinding av keys.

Dels är ju movement endast alias-tangenter för kontroller axis, dessutom har de tagit bort och dolt dessa i rebindingen. Fast det värsta är nog att de faktiskt gömt eller helt enkelt inte implementerat vissa tangenter alls så man måste använda t.ex. autohotkey och spegla standardtangenter för att kunna använda dessa överhuvudtaget. Trist att ett PC-spel anno 2015 fortfarante ska få ta del av lite consolitis. då kan de väl lika gärna skippa keybindings om de inte gör det ordentligt.

Nu hackade jag lite i konfen och det gick utmärkt att göra följande.

* Öppna upp de låsta keybindings för map/inventory/etc.

* Lägga till Egna movement keys på Numpad 8456 som slår igenom överallt

* Ta bort defaultbindings för Arrow-keys så man kan använda dessa till annat.

Dessa var rätt enkelt att få till, men man får hacka om lite i input_querty.ini samt input.xml i gamekatalogen.

Sedan var det autohotkey förr att använda NumPadEnter. Arrow keys kan bindas om manuell i input.settings filen i my documents, men jag valde att lägga dessa också i autohotkey för att kunna ändra enkelt på dem.

Postad 25 May 2015 - 09:54

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Huh, går det inte hoppa över cutscenes på ps4?

Postad 25 May 2015 - 10:02

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Huh, går det inte hoppa över cutscenes på ps4?

Tryck fyrktant

Postad 25 May 2015 - 10:05

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Funkar ej :/

Postad 25 May 2015 - 10:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4251 inlägg
  • 0

Funkar ej :/

Funkar för mig iallafall, men skippa cutscenes är väl kanske inte att föredra då man missar mycket :) Kanske om du kör om något moment då man dött men annars så är de flesta cutscenes viktiga

Postad 25 May 2015 - 10:25

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 1

Funkar för mig iallafall, men skippa cutscenes är väl kanske inte att föredra då man missar mycket :) Kanske om du kör om något moment då man dött men annars så är de flesta cutscenes viktiga

Har redan sett början då jag testade det på PC... och sen när jag dör vill jag inte se om dom...

Men kom på att spelet laddas ner i bakgrunden fortfarande, så det är nog det... :) 

Postad 25 May 2015 - 14:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Som jag ser det håller Witcher 2 väldigt bra även idag. Det är ett av de snyggare spelen jag spelat och med undantag för att stridssystemet inte känns lika slipat som Dragon's Dogma eller Dark Souls så ser jag ingen anledning till varför man ska skippa det om man ändå vill spela Witcher 3.

Kan tillägga att jag trots att jag sett en recap av första spelet är det så mycket referenser till första spelet i tvåan att jag börjar ångra att jag skippade första spelet. Det är mycket snack om grand master någonting, Sources, Wild hunt, Yennefer, m.m. som jag har ett hum om, men jag kan inte knyta an på det sätt som jag tror att man gör om man varit med på riktigt i första spelet.

Kan sluta lira nu. Du har gjort allt bra med the Witcher 2 redan :)

Nu ska vi inte vara såna.

Postad 25 May 2015 - 14:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Yennefer var dock aldrig med i första spelet, men förstås så kan man inte knyta an på samma sätt som när man spenderat massa timmar. Jag har ett hyfsat grepp om storyn efter recapen dock.

För att hitta saker att klaga på i trean...

Något jag stör mig på är att man inte kan backa ur en konversation med t.ex. en försäljare direkt med B, man måste gå ner till alternativet hejdå typ. Mycket märkligt. Och när man ska skippa en konversation så måste man trycka två gånger på X, också sjukt.

Sen får man hittills så löjligt lite exp för sidouppdrag och att döda fiender. 90 % av all exp kommer från huvuduppdragen känns det som. Gjorde sidouppdraget med stekpannan, fick 10 exp, yay! Sen gör man ett huvuduppdrag, döda lite hundar, tack 500 exp. Förståeligt att det finns en mod för att öka detta men vill inte gärna förstöra balansen heller.

Snacka om att spelet är stort dock, alla frågetecken som visas.... kommer ta 100-200 timmar att klara allt.

Edit: Men jag måste berömma ansiktena. Uttrycken var bedrövliga i Witcher 2 och nu är det bland det bästa jag sett, det klart bästa om man räknar med hur stort det är och hur många sidokaraktärer som finns. Plus att det inte är motion capture, det är ju ett renderat system.

Redigerat av Zoiler, 25 May 2015 - 14:46.

Postad 25 May 2015 - 16:51

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Stridsystemet känns klart mer flytande än 2an, tyckte det var taggit och jobbigt att använda. Dock gillar jag inte att de inte har bind to cast sign för varje utan select och sedan gemensam cast. Asirriterande som jag hoppas de patchar. Men vanliga striderna tycker jag fungerar klart batter än 2an.

Postad 25 May 2015 - 21:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Har ni provat att muta musiken? Den är ju fantastiskt bra, men samtidigt är det en helt annan känsla när den inte är på. Svårt att säga vilket som är bättre.

Patch 1.04 ute nu:

• Rebinding any key is now available after switching Unlock Bindings option in Options \ Key bindings submenu.
  • Corrects an issue in the dialog system that might rarely cause dialog looping in scenes.
  • Fixes an issue with incorrect behavior of Wild Hunt warriors after they were under the influence of Axii sign.
  • Corrects a bug causing spontaneous combustion of gas clouds.
  • 1280 x 720 resolution is now properly displaying as valid resolution option.
  • Fixes boat stuttering in cutscenes.
  • Texture rendering quality for high / ultra presets improved.
  • Further improvements in NVIDIA Hairworks performance.
  • A few additional Gwent cards are now available in the Prologue area.
  • Fixes an issue where users with usernames using non-latin characters were unable to import saves from Witcher 2.
  • Overall stability and performance improvements.
  • Fixes related to alt + tabbing and minimizing game window.
  • Game icon updated.
  • Enlarges the size of the loot pop-up window in the UI.
  • Fixes an issue where, in certain circumstances, the comparison window could be displayed outside of game borders in the UI.
  • Upgrading set items no longer destroys sockets.
  • Small UI tweaks for Gwent.
  • Corrects some missing translations in localized versions.

Redigerat av Zoiler, 25 May 2015 - 21:33.

Postad 25 May 2015 - 22:52

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Tja! Hur går ert Witcher-spelande?

Är nu uppe på Level 6 och har lite problem med kassaflödet.
Tycker att mycket pengar går åt till laga rustning och svärd efter sidequests och monsterjagande men får inte tillräckligt mycket betalt för att det ens ska gå jämt upp.

Jag tar mycket loot under dessa sidequest men får bara mellan 10-20 crowns när jag sålt allt.

Har ni några knep eller andra tips hur ni får in pengar?

Postad 25 May 2015 - 23:44

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3103 inlägg
  • 0

Tja! Hur går ert Witcher-spelande?

Är nu uppe på Level 6 och har lite problem med kassaflödet.
Tycker att mycket pengar går åt till laga rustning och svärd efter sidequests och monsterjagande men får inte tillräckligt mycket betalt för att det ens ska gå jämt upp.

Jag tar mycket loot under dessa sidequest men får bara mellan 10-20 crowns när jag sålt allt.

http://www.youtube.com/watch?v=qVkup06zCs0

Postad 26 May 2015 - 05:51

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Patch 1.04 ute nu:

Synd, verkar fortfarande inte vara ordnat med texten i menyer?

Postad 26 May 2015 - 06:25

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

• 8528 inlägg
  • 0

Eller så kan man ju prova denna om man kör på pc ;)

https://www.youtube.com/watch?v=L-iei2elYHQ

Postad 26 May 2015 - 08:05

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=qVkup06zCs0

Tack för tipset, men tyvärr blir det lite problem då alla kor inte ger cow hide och ibland ingenting alls så svärdet hinner bli dåligt innan jag fått ihop tillräckligt så alla pengar går åt till att reparera svärdet.

Postad 26 May 2015 - 10:35

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

PS4 dominerar den fysiska försäljningen i UK av Witcher 3

63 per cent of physical copies were sold on PlayStation 4, 32 per cent on Xbox One and five per cent on PC. Of course, the lion's share of PC sales will be digital (Chart-Track's data does not include download sales).

Postad 26 May 2015 - 11:04

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5338 inlägg
  • 0

PSN är väl otroligt segt att försöka ladda något ifrån verkar ju strula mest hela tiden och enorma laddningstider. Förstår att dom köper fysiksa kopior.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.