Jag tror men vet inte det
På hur många dagar / veckor / månader brukar en sådan förändring ske?
Det kan väl gå rätt snabbt eller? ![]()
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Ny högtalarserie från Sonus Faber, Olympica!
Startad av
Unregistered2222
, May 09 2013 23:16
366 svar till detta ämne
1 relaterade trådar
Postad 27 March 2015 - 21:50
På hur många dagar / veckor / månader brukar en sådan förändring ske?
Det kan väl gå rätt snabbt eller? Postad 28 March 2015 - 08:58 Jag var otydlig. Den nya Chamelon-serien är högst troligen ingen direkt ersättare till Toy-serien då fokuset är ett annat, liksom design etc. Med det sagt så är det troligen en tidsfråga innan man väljer att fasa ut de äldre serierna helt, inkl. Stradivari, Elipsa och Toy. Postad 29 March 2015 - 13:14 Ja, dom man kommer fasa ut måste vara dom med ringradiator som diskant då alla dom nya serierna har dome-diskant så det stämmer nog rätt bra
Är inte Olympica 1 samma som dina bara att det är mindre bas? Postad 29 March 2015 - 13:30
Jo, fast mer snören.....
Redigerat av Unregistered1893, 29 March 2015 - 13:30. Postad 06 April 2015 - 23:07 Är det klart nu med hur det blir med agenturen?
Jag med flera skulle gärna vilja ha lite officiell info i denna tråden med tanke på Sveriges del i det hela Postad 06 April 2015 - 23:16 Jag såg nu att Toy-serien har försvunnit från Sonusfaber.com. Alltså har den utgått
http://sonusfaber.com/en-us/products Då kan man säga att det trots allt handlade om en ersättare som nu visades (Chameleon) Postad 07 April 2015 - 18:50 Gällande agenturen så är det klart - men ännu inte officiellt. Mina läppar förblir tyvärr förseglade ett tag till...
Dra på trisser, Toy verkar ha förpassats till hyllan för antika leksaker. Trist, men livet måste som bekant gå vidare Postad 08 April 2015 - 21:29
Finns det några nya Svenska priser på Chameleon ännu som är officiella? Postad 08 April 2015 - 21:35 Tyvärr så gör det inte det då frågan är helt i händerna på den nya distributören.
Men, Ljud & Bild vågar sig på ett par uppskattningar: http://www.ljudochbi...sanker-priserna Postad 08 April 2015 - 21:36
Vad tror ni om dessa uppskattningar? Postad 08 April 2015 - 21:39 Rimliga
Som återförsäljare i det här fallet så är det oerhört vanskligt att spekulera om utpriser innan distributören fastställt dem. Postad 12 April 2015 - 23:03 Ha, jag tror nog att jag gissade ganska rätt... Men jag låter det komma från officiellt håll. Postad 13 April 2015 - 05:47
Men, så kan du ju inte hålla på... Postad 13 April 2015 - 07:05 Om du kikar på mitt inlägg tidigare i tråden och tänker lite rebus så tror jag att du kan "lösa" det Postad 15 April 2015 - 11:25 Nope, gissa igen Postad 15 April 2015 - 11:31
Detta är i princip renodlade återförsäljare utan aktiv distribution. Som sagt - det blir officiellt inom en snar framtid Postad 15 April 2015 - 11:33
+ 0
Hifi_Perrra, den 15 Apr 2015 - 02:41, skrev: Jag gissar på Audio Concept Esoterisk Hifi känns nästan lite långsökt Detta är i princip renodlade återförsäljare utan aktiv distribution. Som sagt - det blir officiellt inom en snar framtid Postad 15 April 2015 - 11:49
Nej
Postad 16 April 2015 - 02:56 Senaste nytt!
Nu är det då allmän info.
Audio Nord tar över Sonus Faber enligt Sonus Fabers hemsida
Mer info i länken nedan!
http://www.sonusfabe...roup=1344070502 Redigerat av Unregistered2294, 16 April 2015 - 02:59. Postad 16 April 2015 - 03:04 Yes! Det drabbar inte mig på något sätt iaf Synd bara att jag velade för länge när det gällde Toy-tower Typiskt mig Postad 16 April 2015 - 03:41
Ja, men finns inte en Toy Tower hos Ljudmakarn här i Stockholm tro? Jag har för mig att de ska ha kvar kanske till fördelaktigt pris.
Tack för infon, nu slipper jag plåga ur andra info om det. Postad 16 April 2015 - 04:58 Det kan hända men jag handlar bara i en butik förutom Hifiklubben och det är Balance bild och ljud i JKPG
Det får nog bli Olympica 1 för min del om det ska bli Sonus Faber framöver
Har inte handlat på Hifiklubben på flera år nu och senast jag handlade för över 5k där var tidigt 2000 tal, pga en del krångel. Innan dess var man stamkund där men nu undviker jag den butiken helst
Balance, där kan man köpa nästan allt på marknaden. Gillar den butiken oerhört mycket. Det dom inte har på hyllan kan dom plocka hem på nån vecka oftast. Byta butik kommer jag aldrig att göra om det inte vore för att dom lägger ner. Servicen är också på topp. Enligt mig är det världens bästa butik
Edit: Har jag nämnt denna butik tidigare i tråden så får ni säga till. Då ska jag sluta tjata om den Redigerat av Unregistered2294, 16 April 2015 - 05:15. Postad 16 April 2015 - 05:39
Det är så otroligt kul att träffa på en butik med säljare som man trivs med, Jag har handlat allt det senaste på Reference Audio, och det har vart ett rent nöje. Bara att sladda in där och prata och lyssna utan att känna krav på att handla.
De har Olympica I där..... Postad 16 April 2015 - 06:14
Grattis Perra, du knäckte min rebus till slut Postad 16 April 2015 - 15:12
Tackar Om man bara hade tänkt till lite Det är ju inget skräp direkt dom kör med Postad 16 April 2015 - 17:36 Beställde lite elektronik nu så länge medans jag funderar på Olympica Något ska man ju ha i racket Postad 16 April 2015 - 17:46
Perra, jag gillar dina Hifi-äventyr, jag följer det med ett leende ska du veta.
Postad 16 April 2015 - 20:19
Roligt att höra nån som uppskattar det Postad 16 April 2015 - 21:25 Spännande. Så tanken är alltså att anpassa kommande högtalare efter vad som låter bäst med den nyinköpta elektroniken? Postad 16 April 2015 - 21:37 Anpassa gör jag nästan aldrig då mina prylar byter plats lika ofta som man kopplar in och kopplar ur i butik. Det är det jag tycker är spännande när man kan höra dom där skillnaderna. Den ena dagen kan det se ut på ett visst sätt. Nästa dag på ett annat. Det är det som är spänningen i det hela Redigerat av Unregistered2294, 16 April 2015 - 22:49. Postad 17 April 2015 - 06:31 Så djärv vågar inte jag vara i dessa sammanhang Jag vill känna att kombinationen av utrustning tillsammans presterar så nära mitt ideal som möjligt. Därför lånar jag alltid hem en rad tänkbara utmanare och lyssnar "side by side". Och eftersom jag, till skillnad från dig, inte har 6-7 andra uppsättningar att välja från, så blir det valet mer avgörande. Postad 17 April 2015 - 21:19 Jag har aldrig lånat hem en pryl som jag inte har tänkt att köpa. Historiskt sett så handlar det om fyra par högtalare totalt sett, ej någon elektronik, som jag har lämnat tillbaka. Resten har stannat. Men hur länge, har varierat helt beroende på pryl och hur pass jag har varit nöjd med produkten eller inte.
Ofta ser jag något och bestämmer mig inom ganska kort tid oftast. Sen ringer jag han i butiken och sen är det bara att betala handpenningen och vänta. Så mycket är beställt via telefon i mitt fall. Men jag tycker bara sådant är skoj. Det blir ju lite av en överraskning. Jag vet ju att dom flesta kända märken som tex Audio Physic, Sonus Faber, Dynaudio osv skulle aldrig i sin vildaste fantasi släppa ut en riktigt dålig produkt på marknaden.
Därför är jag aldrig orolig för att produkten inte presterar. Sen om det inte passar mig med ljudet är det ju bara att byta in och köp nytt om det så är veckan efter eller nästa månad Postad 18 April 2015 - 07:54 Ja, det är bara olika filosofier för att uppnå samma sak. Jag är inte heller orolig för att de kända märkena inte ska leverera pålitliga produkter. Men tillverkarna kan ju inte veta vad jag har för ljudideal. Eller hur den ska matchas - vilket är väl så viktigt. Det finns jättefina produkter som låter fantastiskt ihop, men kombinerar du med "fel" kablar eller "fel" högtalare så låter det väldigt annorlunda. För mig är synergin A och O. Därför blir det att ta hem testa och ev lämna tillbaka.
Att köpa hem nytt och inse efter ett tag att detta inte var optimalt för mig och sedan sälja begagnat, är inget som passar mig. Man förlorar ju pengar på varenda nyköp, och byter man då en handfull gånger per år så blir det en slant. Pengar som jag hellre skulle lägga på annat. Men huvudsaken att vi är nöjda med våra sätt att agera. Postad 20 April 2015 - 02:29 Kabeltroende är jag inte men att någon annan tror på kabelskillnader får dom gärna göra. Det är ju en upplevelse som man inte kan ta ifrån någon. Mina kablar har köpts av en enda anledning och det är att det ska se snyggt ut. Har hittills kört med P.A.D, NordOst, Clou Cable, QED och Taralabs men även Chord. Postad 21 April 2015 - 23:13 Haha, blev ni förvånade kanske?
Senast jag hörde skillnad på en kabel var år 2008 och då var det verkligen skillnad också, men det var en Taralabs Prism subkabel på 4m som jag kopplade in mellan min cd-spelare, min Marantz CD5003 och min Bladelius Tyr Mk1 tror jag det var. Så jag har upplevt skillnad även om det var längesedan. Men sen dess har jag inte brytt mig om att tro på det då det inte har intresserat mig på det sättet men det är ju aldrig för sent att ändra sig Postad 22 April 2015 - 07:46 Det senaste ifrån italienerna är en mindre nyhet i form av fler finish-alternativ till Amati Futura, Guarneri Evolution och centerhögtalaren Vox:
Mer info här (som alltid):
https://www.facebook...nseAudioMatters
...och här:
http://www.sonusfabe...type=all&page=1
Själv så lockas jag av Guarneri i helsvart Redigerat av Perfect sense, 22 April 2015 - 07:47. Postad 24 April 2015 - 09:18
Trots att jag inte(tror jag) kommer att satsa på ett biosystem, så undrar jag vad centern Vox kommer att kosta. Den skulle passa in kanske.....
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |