Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Google Chromecast (gen 1)

1018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Google Chromecast (Gen 1) (Mediaspelare) 7 7,98 (227) 159:-

Postad 21 mars 2014 - 23:31

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4 329 inlägg
  • 0
Jag fick med en samsung-kontakt (en sådan man trycker i en USB-kontakt i) som satt fast med ett gummiband på utsidan när jag köpte min på netonnet.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 21 mars 2014 - 23:31.

Postad 22 mars 2014 - 11:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Fick hem en chromecast nu men är jag ensam om att tycka att den är rätt buggig? Enda appen som funkar bra är Plex Netflix appen är seg hänger sig funkar faktiskt bättre från ipad än från nexus platta . När man castar från chrome flik tappar enheten nätverksanslutningen ofta den enda appen som är riktigt stabil är som sagt Plex än så länge..

Jämför man med apple tv så startar streamingen fortare på den och är stabilare.

Redigerat av jimjans, 22 mars 2014 - 11:56.

Postad 23 mars 2014 - 07:32

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
Någon som kan rekomendera en bra fotoapp för att visa bilder från telefon?
Har testat Photocast men tar gärna tips på fler då det inte finns så många inställningsmöjligheter i den.

Postad 23 mars 2014 - 10:48

badass
  • badass
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Måste man använda datorn om man vill streama swefilmer eller dreamfilm med chromecast eller funkar det med telefonen?

Postad 23 mars 2014 - 10:59

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Måste man använda datorn om man vill streama swefilmer eller dreamfilm med chromecast eller funkar det med telefonen?

chrome beta för mobil har fått experimentellt stöd för streaming är lite skakigt än så länge hoppar ut lite då och då...

Postad 23 mars 2014 - 16:04

badass
  • badass
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Okej tack. Min dotter slängde min laptop i golvet och det enda jag använde den till var swefilmer och sånt. Hade varit bra att slippa köpa ny. Kan man förvänta sig att det kommer att funka felfritt med swefilmer om ett tag?

Postad 23 mars 2014 - 16:53

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Precis provat swefilm nu funkat bra än så länge...

Postad 23 mars 2014 - 19:01

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Okej tack. Min dotter slängde min laptop i golvet och det enda jag använde den till var swefilmer och sånt. Hade varit bra att slippa köpa ny. Kan man förvänta sig att det kommer att funka felfritt med swefilmer om ett tag?

Hon kanske tyckte att du borde börja betala för dig? ;)

Postad 23 mars 2014 - 19:05

badass
  • badass
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Ja karma is a bitch;)

Postad 24 mars 2014 - 11:02

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Fick hem en chromecast nu men är jag ensam om att tycka att den är rätt buggig? Enda appen som funkar bra är Plex Netflix appen är seg hänger sig funkar faktiskt bättre från ipad än från nexus platta . När man castar från chrome flik tappar enheten nätverksanslutningen ofta den enda appen som är riktigt stabil är som sagt Plex än så länge..

Jämför man med apple tv så startar streamingen fortare på den och är stabilare.

Jag tror du är ensam om att tycka det.

Är det något som är speciellt med Chromecast hittils så är det att den alltid funkat klockrent, dock är det utbudet som är lågt.
Netflix, Youtube och Plex flyter på som smör, nu väntar jag med spänning på olika Playkanaler och Spotify, då är det svårt att konkurrera för andra med tanke på priset på CC.

Postad 24 mars 2014 - 13:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Jag var tvungen att använda "förlängaren" på min annars har den extremt dålig wifi.Har du provat det?

https://support.goog...r/2998341?hl=en

Redigerat av Unregistereddc471864, 24 mars 2014 - 13:07.

Postad 24 mars 2014 - 13:28

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jag tror du är ensam om att tycka det.

Är det något som är speciellt med Chromecast hittils så är det att den alltid funkat klockrent, dock är det utbudet som är lågt.
Netflix, Youtube och Plex flyter på som smör, nu väntar jag med spänning på olika Playkanaler och Spotify, då är det svårt att konkurrera för andra med tanke på priset på CC.

det är mest netflix som det är problem med får fel 16003 och 16001 och gör man en sökning på google så verkar jag inte ensam om det . Men det funkar bättre med chromecasten när jag kör netflixen från ipaden istället för en android enhet.

Postad 24 mars 2014 - 13:33

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Jag var tvungen att använda "förlängaren" på min annars har den extremt dålig wifi.Har du provat det?

https://support.goog...r/2998341?hl=en

det verkar inte vara problem med signalstyrkan plex funkar bra även med highbitrate filmer..

Postad 24 mars 2014 - 16:50

dana666
  • dana666
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
jag har inga problem alls med min nexus (2013) platta,har testat streamat från swefilm,youtube i 1080,slängt igång filmer både från plattans hd och castat filmer från mitt nätverk!

Postad 24 mars 2014 - 16:57

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

jag har inga problem alls med min nexus (2013) platta,har testat streamat från swefilm,youtube i 1080,slängt igång filmer både från plattans hd och castat filmer från mitt nätverk!

just nu är det netflix som strular mest..

Postad 24 mars 2014 - 17:49

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

• 4 773 inlägg
  • 0

...det funkar bättre med chromecasten när jag kör netflixen från ipaden istället för en android enhet.

När väl strömmen börjat spela gör det ingen skillnad från vilken plattform man startat den, men du menar kanske navigering e likn?

Postad 24 mars 2014 - 17:55

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

När väl strömmen börjat spela gör det ingen skillnad från vilken plattform man startat den, men du menar kanske navigering e likn?

får fel 16001 och 16003 när jag försöker starta från android enheter och det är kommunikationsfel provat med samsung htc och nexus enheter samma problem med alla ...

Postad 24 mars 2014 - 19:57

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Det finns två lösningar för fel 16001 och 16003.
1. Reset din Chromecast till fabrik inställningar.
2. Om inte fungerar reset din router.

Redigerat av Enator, 24 mars 2014 - 19:59.

Postad 24 mars 2014 - 22:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0
Testat båda med samma resultat...

Redigerat av jimjans, 25 mars 2014 - 05:34.

Postad 25 mars 2014 - 07:47

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Kanske något för dig
http://rachel.bicha....-message-16001/

Postad 25 mars 2014 - 08:09

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2 247 inlägg
  • 0
Installerade min igår. Fungerade klockrent med netflix och youtube. Hoppas på stöd för viaplay och svtplay framöver. Känslan var att bilden var helt klockren och tom bättre än från netflixappen på oppon. Skulle iofs kunna bero på att chromecast sitter på på rätt sida oppon för att få bättre wifi-täckning.

Postad 25 mars 2014 - 10:39

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hur funkar det för er som kopplar in CC till en förstärkare? Tänker på ljud etc, spelas det upp som det ska, alla ljudformat?? Är jäkligt sugen på en CC men ljudet är fasen rätt viktigt:-)

Postad 25 mars 2014 - 10:50

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Hur funkar det för er som kopplar in CC till en förstärkare? Tänker på ljud etc, spelas det upp som det ska, alla ljudformat?? Är jäkligt sugen på en CC men ljudet är fasen rätt viktigt:-)

Ja de appar som den stödjer låter det riktigt bra till. Till Netflix t.ex så är det både 5.1 och HD vilket är rätt imponerande :)

Sen får vi se hur det blir när/om Spotify och playkanalerna börjar komma in, förhoppningsvis går det som en fröjd också!

Postad 25 mars 2014 - 11:44

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Ja de appar som den stödjer låter det riktigt bra till. Till Netflix t.ex så är det både 5.1 och HD vilket är rätt imponerande :)

Sen får vi se hur det blir när/om Spotify och playkanalerna börjar komma in, förhoppningsvis går det som en fröjd också!

Ahh, tack för svar, eftersom Plex är en app som stöds så gissar jag på att det låter bra då:-) NI som kör med Plex får gärna kommentera ljudet! Lär bli köp snarast!

Postad 25 mars 2014 - 12:49

Eidman
  • Eidman
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag har provat Plex med denna men det verkar helt saknas stöd för att pausa en film/serie när man väl börjat "casta" den, upplever ni samma sak? Har sökt runt lite kring fenomenet och det verkar som att så är fallet. Värdelöst ifall man behöver gå på toa eller av annan anledning bara vill pausa det man ser på.

Postad 25 mars 2014 - 13:21

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Du får springa till toa inte gå LOL

Postad 25 mars 2014 - 13:24

Chichin
  • Chichin
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0

Jag har provat Plex med denna men det verkar helt saknas stöd för att pausa en film/serie när man väl börjat "casta" den, upplever ni samma sak? Har sökt runt lite kring fenomenet och det verkar som att så är fallet. Värdelöst ifall man behöver gå på toa eller av annan anledning bara vill pausa det man ser på.

Det där måste vara mjukvarurelaterat och fixas i kommande uppdateringar.
Hur upplever du ljud via förstärkaren

Postad 25 mars 2014 - 16:14

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 0

Har inget problem med att pausa varken med ipaden eller androidenheter med plex...

Kanske något för dig
http://rachel.bicha....-message-16001/

Fungerade inte det måste vara något med netflix appen för android för alla andra appar funkar klockrent nu, plus att det funkar utan problem att casta med netflix appen från Ipad men alltid detta 16001 och 16003 med android appen...

Postad 27 mars 2014 - 15:06

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
fick min idag, smidig liten sak.
finns det nåt sätt att spela upp en lista med filmer? vill inte behöva öppna ny fil hela tiden, utan kunna välja en mapp eller dylikt så spelas det upp.

Postad 27 mars 2014 - 15:30

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

fick min idag, smidig liten sak.
finns det nåt sätt att spela upp en lista med filmer? vill inte behöva öppna ny fil hela tiden, utan kunna välja en mapp eller dylikt så spelas det upp.

Menar du Plex?

Postad 27 mars 2014 - 15:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
trodde faktiskt efter lite löst googlande att det bara var en app. ska genast prova det.

Postad 27 mars 2014 - 16:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

trodde faktiskt efter lite löst googlande att det bara var en app. ska genast prova det.

Do it :) Verkar hittils fungera galant!

Postad 27 mars 2014 - 16:33

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Verkar funka bra, men hittar inte hur man gör en spellista. Får leta vidare.

Postad 28 mars 2014 - 08:50

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Fick hem min igår. Smidig liten sak. för 300kr är det ett kap tycker jag. Klockren bild på Netflix. Hoppas bara på fler appar som kommer att klara av att casta.
Nån som vet om det finns en app som kapar "ljudet" i telefonen så att man kan casta Spotify? Spotify lär väl inte implementera något stöd då de säkert vill köra sitt eget, 'Spotify connect" och Apples Airplay

Postad 28 mars 2014 - 08:53

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Fick hem min igår. Smidig liten sak. för 300kr är det ett kap tycker jag. Klockren bild på Netflix. Hoppas bara på fler appar som kommer att klara av att casta.
Nån som vet om det finns en app som kapar "ljudet" i telefonen så att man kan casta Spotify? Spotify lär väl inte implementera något stöd då de säkert vill köra sitt eget, 'Spotify connect" och Apples Airplay

Det är ju öppen källkod så nån snubbe/snibba kommer säkert fixa Spotify till oss :)

Postad 28 mars 2014 - 08:56

HankD
  • HankD
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Det är ju öppen källkod så nån snubbe/snibba kommer säkert fixa Spotify till oss :)

Jag testade att casta Google Play Music, det funkade alldeles utmärkt från telefonen. Det fanns också ett val att låta en björkvedsbrasa brinna i TVn som bakgrund till musiken :-)

Postad 28 mars 2014 - 09:25

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Jag testade att casta Google Play Music, det funkade alldeles utmärkt från telefonen. Det fanns också ett val att låta en björkvedsbrasa brinna i TVn som bakgrund till musiken :-)

Googe Play Music är faktiskt på väg att bli bra/bättre :)

Eftersom Spotify är så populärt så hoppas jag verkligen dom lyckas fixa det, Spotify har ju visat intresse för CC men prioriteten är lägre än andra projekt.

Jag har sett videos på folk som får Spotify att fungera, dock är det nog i tidigt betastadie så vi andra får vänta lite till.

Postad 28 mars 2014 - 10:04

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0
Jag har kört båda parallellt ett tag men nu har jag sagt upp Spotify. Utbuden är ju inte identiska och jag råkar faktiskt mera sällan ut för att Google saknar det jag söker än tvärtom.

Sedan att man kan ladda upp musiksamlingen är ju en "killer feature". Jag har bara ca 9000 låtar eftersom jag slutade köpa musik för flera år sen.

Om man nu bara hade lite tid att faktiskt sitta ned i hemmabion, där Chromecasten är, och lyssna. Man får vara glad om man kan se ett TV-serieavsnitt i veckan... :(

Postad 28 mars 2014 - 10:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Jag har kört båda parallellt ett tag men nu har jag sagt upp Spotify. Utbuden är ju inte identiska och jag råkar faktiskt mera sällan ut för att Google saknar det jag söker än tvärtom.

Sedan att man kan ladda upp musiksamlingen är ju en "killer feature". Jag har bara ca 9000 låtar eftersom jag slutade köpa musik för flera år sen.

Om man nu bara hade lite tid att faktiskt sitta ned i hemmabion, där Chromecasten är, och lyssna. Man får vara glad om man kan se ett TV-serieavsnitt i veckan... :(

Så du menar på att Google Music har lika bra eller bättre utbud? Vad kostar det?

På Spotify kan man väl ladda upp sin egen musik i listorna, dock tror jag bara det går att spela upp lokalt och inte on the go.

Postad 28 mars 2014 - 10:55

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0

Håller med. Google Music funkar utmärkt att casta. Dock tycker jag music unlimited håller aningen bättre ljudkvalitet.

Att kunna ladda upp egna låtar på tjänsten är underbart och 25000 låtar är generöst. Jag hoppas bara att man kan streama det man laddar upp lossless. Just nu transcodas allt inklusive flac till mp3 320. Jag har sänt min feedback till dem :-)

Postad 28 mars 2014 - 12:04

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 1

Så du menar på att Google Music har lika bra eller bättre utbud? Vad kostar det?

På Spotify kan man väl ladda upp sin egen musik i listorna, dock tror jag bara det går att spela upp lokalt och inte on the go.

79 per månad om man signar upp nu.

Utbuden är ungefär lika stora men innehållet skiljer. Spotify har mer svensk musik, den kan jag personligen vara utan. Google passar min musiksmak bättre, mer och bättre jazz t ex.

Den personliga smaken får avgöra. 20:- billigare per månad plus uppladdning gjorde det till en no brainer för mig.

Postad 28 mars 2014 - 13:28

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 1

79 per månad om man signar upp nu.

Utbuden är ungefär lika stora men innehållet skiljer. Spotify har mer svensk musik, den kan jag personligen vara utan. Google passar min musiksmak bättre, mer och bättre jazz t ex.

Den personliga smaken får avgöra. 20:- billigare per månad plus uppladdning gjorde det till en no brainer för mig.

Finns Metallica, Pink floyd och led zeppelin t.ex? Det låter ju faktiskt intressant :)

Spotify har ju en hel drös med partylåtar ala remix, är det samma lika på Google play music?

Postad 28 mars 2014 - 14:41

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Jag var ute efter kunna stoppa all mina 9000 låtar nånstans för att kunna använda CC för att skickar över till receivern. Nu finns dem i Google Musisk. Tack alla för tipset ;)

Postad 28 mars 2014 - 15:10

Sasho
  • Sasho
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

...

Hur långt ifrån WiFi-åtkomstpunkten är din Chromecast? Kan det tappa nätverksanslutning p.g.a avståndet?

Postad 28 mars 2014 - 15:20

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

• 3 659 inlägg
  • 1

Hur långt ifrån WiFi-åtkomstpunkten är din Chromecast? Kan det tappa nätverksanslutning p.g.a avståndet?

den fungerar bra när jag använder ipaden men börjar strula så fort den kommer i närheten av en androidenhet rätt komiskt faktiskt. Även prövat att ha chromecasten precis bredvid routern men alltid fel 16001 eller 16003.

Postad 28 mars 2014 - 15:31

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 1

Jag tycker den är väldigt bra med förlängaren, sen att den är svinful gör väl mindre då den är dold bakom tvn/förstärkaren.

Pappa har en CC och ca 15m till wifi, går hur snabbt och bra som helst

Postad 28 mars 2014 - 16:15

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1 610 inlägg
  • 0

Finns Metallica, Pink floyd och led zeppelin t.ex? Det låter ju faktiskt intressant :)

Tyvärr inte. Vad jag förstår tillhör de en pott av artister som valt att inte släppa sin musik till streaming.

Postad 28 mars 2014 - 16:22

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Tyvärr inte. Vad jag förstår tillhör de en pott av artister som valt att inte släppa sin musik till streaming.

Dom finns ju på Spotify så det var därför jag undrade :)

Postad 28 mars 2014 - 23:14

Unregistered4bb67943
  • Unregistered4bb67943
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0

För att få det att fungera i Chrome beta:
"you'll need to enter "chrome://flags/#enable-cast" in Chrome Beta's address bar and press Go"

Ahhh, precis vad jag väntat på, att kunna streama direkt från webben på min android telefon.

Funkar kanon. Nu behöver jag inte datorn längre. Tack för tipset. :D

Postad 29 mars 2014 - 08:20

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1 524 inlägg
  • 0
Nån som fått ex viaplay att fungera att casta? Jag testar via Google Chrome och får ingen videofeed, utan bara en vit bild.. :(
Hoppas de implementerar stöd i sina appar snart...Annars är jag nöjd med chromecasten hittills, sett till pris är den riktigt bra. Nu får amn bara vänta på stöd från fler appar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.