Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify Connect. Bra eller dåligt?

666 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer VSX-923 (Surroundförstärkare) 9 8,47 (14) Inga priser
Argon Audio iNet2+ (Bärbara Högtalare) 1 6,92 (12) Inga priser
Panasonic SC-ALL3 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 8 4,33 (2) Inga priser
Panasonic SC-ALL8 WiFi Högtalare (Bärbara Högtalare) 9 7,5 (1) 899:-
Panasonic SH-ALL1C (Mediaspelare) 1 7,33 (2) Inga priser
Argon Audio Stream 2 (Mediaspelare) 3 6,67 (14) Inga priser
21 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg) 1 år sedan
Qualcomm allplay (23 inlägg) 5 år sedan
Argon Stream 2 till Spotify? (15 inlägg) 6 år sedan
Inget surroundljud från externa enheter efter köp av ny TV (6 inlägg) 6 år sedan
Kampanjer på Receivers! (370 inlägg) 7 år sedan
Problem med Pioneer VSX-923 efter ny tv (1 inlägg) 7 år sedan
Pioneer VSX-923 (9 inlägg) 7 år sedan
Telia digital-tv genom Receiver fungerar plötsligt inte... (gul bild) (3 inlägg) 8 år sedan
Panasonic all-play (37 inlägg) 8 år sedan
Pioneer VSX923-K, Spotify -> Zone 2? (3 inlägg) 8 år sedan
Pioneer VSX-923 rejält slö ibland, speciellt med inkopplad Chromecast (3 inlägg) 10 år sedan
Klent ljud efter kalibrering, Pioneer VSX-923?? (36 inlägg) 10 år sedan
Pioneer VSX-923 rejält slö ibland, speciellt med inkopplad Chromecast (0 inlägg) 10 år sedan
Pioneer VSX-923 och XTZ 95.24, stärkaren dör (1 inlägg) 10 år sedan
Pioneer VSX-2021/VSX-923: Auto-switcha tillbaka efter Airplay-spelande (1 inlägg) 10 år sedan
Hemmabio runt 15-20 tusen (4 inlägg) 11 år sedan
Pioneer VSX-923 eller Yamaha RX-A820 (19 inlägg) 11 år sedan
Förstärkare för 3kkr: Onkyo 626 / Pioneer 923 / Yamaha 773 / Denon X1000 (2 inlägg) 11 år sedan
Fråga ang pioneer försärkare (3 inlägg) 11 år sedan
Hjälp med bild genom hemmabioförstärkare (6 inlägg) 11 år sedan
Nybörjare 7.1 hemmabio (5 inlägg) 11 år sedan

Postad 28 augusti 2014 - 14:13

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

någon som vet vad det sitter för DAC i stream2?

Såg nu även att den "bara" klarar 16bit/44,1kHz så har man en samling med högupplöst musik på NASen är denna inget alternativ men för oss andra dödliga räcker den gott och väl :)

Jag fick en preliminär manual på Stream 2 för ett tag sen. I den står det: D/A-omvandlare Cirrus Logic CS4344. 24 bit/192 Khz. Men som sagt, den manualen kanske inte gäller, eller så har Hifi-klubben skrivit fel.

Postad 28 augusti 2014 - 14:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Det finns ingen officiell manual på Stream 2 än på Argons hemsida. Tittar man på deras gamla nätverksspelare Inet6 och deras köksradios så är dem bestyckade med Cirrus Logic CS4344 24 bit 192 Khz.

Postad 28 augusti 2014 - 14:27

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Jag fick en preliminär manual på Stream 2 för ett tag sen. I den står det: D/A-omvandlare Cirrus Logic CS4344. 24 bit/192 Khz. Men som sagt, den manualen kanske inte gäller, eller så har Hifi-klubben skrivit fel.

Då är det en liknande DAC som sitter i min Hembioprocessor och den låter kanonbra (tror ifs inte att själva DAC chipen har så mycket med om en produkt låter bra eller inte utan det är nog många andra faktorer som spelar in).

Kan ju vara så att dem använder en vanlig DAC bara för att den är billig och den är specad för t.ex 24bit/192kHz men Argon tillsammans med Hifi-klubben tar bara fram en mjukvara för 16bit/44,1kHz av den anledningen att hifi klubben ska kunna erbjuda en enklare och billigare produkt som Stream2 men även ha anledning att sälja en dyrare som t.ex Bluesound Node. Hade det bara varit själva DACen som skiljer hade nog Bluesound blivit mer svårsåld ;)

Postad 28 augusti 2014 - 14:39

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Då är det en liknande DAC som sitter i min Hembioprocessor och den låter kanonbra (tror ifs inte att själva DAC chipen har så mycket med om en produkt låter bra eller inte utan det är nog många andra faktorer som spelar in).

Kan ju vara så att dem använder en vanlig DAC bara för att den är billig och den är specad för t.ex 24bit/192kHz men Argon tillsammans med Hifi-klubben tar bara fram en mjukvara för 16bit/44,1kHz av den anledningen att hifi klubben ska kunna erbjuda en enklare och billigare produkt som Stream2 men även ha anledning att sälja en dyrare som t.ex Bluesound Node. Hade det bara varit själva DACen som skiljer hade nog Bluesound blivit mer svårsåld ;)

He-he, du kan nog ha rätt. Ungefär som att 140-hästarsbilen är billigare än 180-hästaren. Samma motor men mjukvaran skiljer sig. :P

Postad 28 augusti 2014 - 15:04

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Det tror inte jag heller. Provade att göra ett helt ovetenskapligt test mellan en AirportExpress och ett externt ljudkort av bättre modell (M-audio) med Spotify.
Kanske att jag upplevde att M-audio hade lite mer dynamik. Men det kan har varit en subjektiv uppfattning då jag visste vilken enhet jag lyssnade på.
Hur som helst tror (hoppas) jag att man kanske får en lite stabilare lösning med Spotify connect än vad som är fallet med Airplay.

Postad 28 augusti 2014 - 15:04

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
En snabb googling säger att det sitter en Cirrus Logic-DAC i Bluesounden också. Kanske samma som sitter i Stream 2...?

Postad 28 augusti 2014 - 15:22

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Såg nu även att den "bara" klarar 16bit/44,1kHz så har man en samling med högupplöst musik på NASen är denna inget alternativ men för oss andra dödliga räcker den gott och väl :)

Ja då jag ska ha min för spotify connect som ej har loseless (än iaf) så är det ju sak samma :-)

Postad 28 augusti 2014 - 17:08

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Självklart får man ta allt med en nypa salt med enligt näthifiklubben och lokala så ska noden ha lite högre ljudkvalité analogt. Dvs det sitter lite bättre grejer i den.

Själv gick jag på noden för lite feelgoodkänsla samt att jag sålde gamla dacen och lite sånt just för att förbereda för noden. Var lockande men tänkte gå den väg jag bestämde mig från början.

Postad 28 augusti 2014 - 18:50

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Hur som helst tror (hoppas) jag att man kanske får en lite stabilare lösning med Spotify connect än vad som är fallet med Airplay.

Det hoppas jag verkligen :)

Postad 28 augusti 2014 - 18:53

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Självklart får man ta allt med en nypa salt med enligt näthifiklubben och lokala så ska noden ha lite högre ljudkvalité analogt. Dvs det sitter lite bättre grejer i den.

Själv gick jag på noden för lite feelgoodkänsla samt att jag sålde gamla dacen och lite sånt just för att förbereda för noden. Var lockande men tänkte gå den väg jag bestämde mig från början.

Det hade jag oxå gjort om jag från början varit beredd att lägga lite mer än 3k.

Postad 28 augusti 2014 - 21:45

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
En pall med stream 2 står nu i Danmark.

Postad 28 augusti 2014 - 21:53

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

En pall med stream 2 står nu i Danmark.

Najs! Kommer den uppdateras kontnuerligt också? Antar då spotify connect är ganska nytt att det behöver tweaks både på server och clientsidan.

Postad 29 augusti 2014 - 06:32

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Det hade jag oxå gjort om jag från början varit beredd att lägga lite mer än 3k.

Skönt med lite vind åt rätt håll ;) .

Började med att undersöka vad som fanns och till vilket pris. Hittade då lite olika lösningar ex blåtand. Bluesound tyckte jag var lite dyr men funderade på det länge innan jag bestämde mig. Sen är det lika bra att hålla sig till orginalplanen annars kommer alltid tanken. "Tänk om det lät bättre med en xxx, gjorde jag rätt?"

Tänkte igentligen vänta och låna hem och provlyssna, men lokala butiken skulle inte få in stream 2 förren vecka 38 eller så. Lika bra att smida medans glöden är varm

Postad 29 augusti 2014 - 08:28

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1 318 inlägg
  • 0
http://www.ljudochbi...t-fyller-ett-ar

• Smart TV. I första omgången handlar det om Philips Android-baserade modeller. Plocka upp mobilen, surfplattan eller Philips-fjärren och spela dina favoritlåtar direkt på TV:n. Spotify hävdar att dessa utvalda Philips-modeller är de första i en lång rad smarta TV-apparater som får Spotify Connect.
• Multiroom. Nu kan vi äntligen spela samma musik i hela hemmet med hjälp av flera Spotify Connect-enheter samtidigt. Har du flera Spotify-användare i familjen kan de strömma musik från olika konton i olika rum, så att alla får höra sina favoritlåtar.

Tyvärr är nog min Samsung Smart-tv nåt år för gammal, men man vet aldrig. Det finns ju en Spotify app till den.

Postad 29 augusti 2014 - 08:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

http://www.ljudochbi...t-fyller-ett-ar

Spotify Connect fyller ett år...Tänk att det skulle ta ett helt år innan det dök upp en separat billig nätverksspelare med connect som man kan koppla till sin befintliga anläggning.

Redigerat av Buddypresley, 29 augusti 2014 - 08:54.

Postad 29 augusti 2014 - 08:52

matsuken
  • matsuken
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Förstår ni också det så att vi kommer att kunna välja flera "högtalare" samtidigt i Spotify och på så sätt få multiroom? najs isf :)

Postad 29 augusti 2014 - 08:52

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Hoppas kan du ju om din tv kör android, Men connect i tven känns spontant osmidigt om tven måste vara igång för att bara spela musik. Men nya funktioner gratis är alltid najs hur som :-)

Postad 29 augusti 2014 - 09:05

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Oavsett om den är bättre eller inte så skulle det vara konstigt om en försäljare sa att den billigare varianten är lika bra.

Postad 29 augusti 2014 - 09:10

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0

Oavsett om den är bättre eller inte så skulle det vara konstigt om en försäljare sa att den billigare varianten är lika bra.

Precis var därför jag skrev att man får ta det med en nypa salt och jag var noga med att det var enligt dem.

Postad 29 augusti 2014 - 10:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Då är det en liknande DAC som sitter i min Hembioprocessor och den låter kanonbra (tror ifs inte att själva DAC chipen har så mycket med om en produkt låter bra eller inte utan det är nog många andra faktorer som spelar in). Kan ju vara så att dem använder en vanlig DAC bara för att den är billig och den är specad för t.ex 24bit/192kHz men Argon tillsammans med Hifi-klubben tar bara fram en mjukvara för 16bit/44,1kHz av den anledningen att hifi klubben ska kunna erbjuda en enklare och billigare produkt som Stream2 men även ha anledning att sälja en dyrare som t.ex Bluesound Node. Hade det bara varit själva DACen som skiljer hade nog Bluesound blivit mer svårsåld ;)

Den DAC:en kostar ca 20 kronor om man som privatperson beställer 1 st. Vad kostar den för tillverkarna? :P

Postad 01 september 2014 - 08:28

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

• 1 318 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få igång Telias Spotify Familj?

Postad 01 september 2014 - 13:24

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Så här svarade Argon angående DAC:en

Hi

Attached is the data sheet for chip and DAC in Stream 2

It support up to 24/192 so Hi-Fi Klubben is wrong.
However they based it on that it can not play 24 bit Flac, but this has nothing to do with the chipset. It’s a memory issue, there is not enough capacity in the memory to handle Flac in 24 Bit which is very demanding memory wise.
16 Bit Flac however is no problemBifogad fil  CS4344_datasheet.pdf   353,12K   2 Antal nerladdningar

Postad 01 september 2014 - 14:36

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Så här svarade Argon angående DAC:en

Hi

Attached is the data sheet for chip and DAC in Stream 2

It support up to 24/192 so Hi-Fi Klubben is wrong.
However they based it on that it can not play 24 bit Flac, but this has nothing to do with the chipset. It’s a memory issue, there is not enough capacity in the memory to handle Flac in 24 Bit which is very demanding memory wise.
16 Bit Flac however is no problemBifogad fil  CS4344_datasheet.pdf   353,12K   2 Antal nerladdningar

hehe okej. Så DAC chipet klarar 24/192 men själva spelaren klarar det inte pga minnet. med andra ord har Hifi-klubben rätt då dem specificerar vad produkten klarar och inte vad själva DAC-chipet. Bra gjort av hifi-klubben faktiskt. ingen "falsk marknadsföring" med andra ord.

Postad 01 september 2014 - 19:11

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

hehe okej. Så DAC chipet klarar 24/192 men själva spelaren klarar det inte pga minnet. med andra ord har Hifi-klubben rätt då dem specificerar vad produkten klarar och inte vad själva DAC-chipet. Bra gjort av hifi-klubben faktiskt. ingen "falsk marknadsföring" med andra ord.

Kan det va så att Stream 2 klarar 24/192 förutom Flac i den upplösningen. Flac är väl väldigt minneskrävande?

Postad 01 september 2014 - 19:21

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Fick mail att Argon Stream 2 skickades från huvudlagret idag, så antar jag får den innan fredag iaf.

Postad 01 september 2014 - 22:10

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Kan det va så att Stream 2 klarar 24/192 förutom Flac i den upplösningen. Flac är väl väldigt minneskrävande?

Låter konstigt om Flac skulle vara extra krävande. Det är ju lossless.

Postad 02 september 2014 - 06:18

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Det är komprimerat, men med bibehållen kvalité. Dvs man har packat data smartare/bättre utan att slänga något, då är det inte konstigt att det blir krävande att återställa.

Postad 02 september 2014 - 06:33

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Det är komprimerat, men med bibehållen kvalité. Dvs man har packat data smartare/bättre utan att slänga något, då är det inte konstigt att det blir krävande att återställa.

I min värld är inte uppackningen något krävande (se .rar). Ifall det är det kan jag inte för i hela världen förstå varför FLAC ens existerar. Filerna blir minimalt mindre men betydligt mer krävande att spela upp? Totalt onödigt om det är fallet.

Postad 02 september 2014 - 06:53

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

I min värld är inte uppackningen något krävande (se .rar). Ifall det är det kan jag inte för i hela världen förstå varför FLAC ens existerar. Filerna blir minimalt mindre men betydligt mer krävande att spela upp? Totalt onödigt om det är fallet.

Så här skriver Argon:

The DAC is 24/192 but it dont support FLAC 24 bit so Hi-Fi Klubben decide not to put 24/192 in the specs.
24 bit FLAC requires loads of memory
In theory it supports all other formats that would challenge 24/192 – however there are very few files that would do that.

Efter en snabb googling på FLAC så sägs det ungefär samma sak, dvs att FLAC kräver mer minnesanvändning.

Postad 02 september 2014 - 08:24

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Så här skriver Argon:

The DAC is 24/192 but it dont support FLAC 24 bit so Hi-Fi Klubben decide not to put 24/192 in the specs.
24 bit FLAC requires loads of memory
In theory it supports all other formats that would challenge 24/192 – however there are very few files that would do that.

Efter en snabb googling på FLAC så sägs det ungefär samma sak, dvs att FLAC kräver mer minnesanvändning.

hehe okej. sjukt att FLAC ens existerar då. hade varit bättre att hålla sig till dem format som studiomastrarna använder sig av som t.ex WAV.

Postad 02 september 2014 - 08:32

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

hehe okej. sjukt att FLAC ens existerar då. hade varit bättre att hålla sig till dem format som studiomastrarna använder sig av som t.ex WAV.

Många filer tar mycket plats och kan man då spara upp till 50% av lagringsutrymmet och ändå behålla all originaldata så har det väl en poäng.

Postad 02 september 2014 - 08:48

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0

Många filer tar mycket plats och kan man då spara upp till 50% av lagringsutrymmet och ändå behålla all originaldata så har det väl en poäng.

blev ju tvungen att läsa på skillnaden mellan FLAC och WAV. FLAC är tydligen både en container och en codec medans WAV bara är en container för diverse olika codecs oftast då PCM. Men kan man verkligen komprimera hela 50% utan att det blir sämre kvalité? låter helt otroligt men riktigt trevligt om det stämmer. ja då förstår jag att FLAC fyller en funktion. Dock hade jag nog valt WAV/PCM före FLAC om jag köpte en studiomaster kopia från någon HD sida bara för att vara säker på att få så bra som möjligt + att jag då kommer kunna spela den på Argon stream2 ;)

Postad 02 september 2014 - 09:03

jn82
  • jn82
  • Veteran

• 1 737 inlägg
  • 0

blev ju tvungen att läsa på skillnaden mellan FLAC och WAV. FLAC är tydligen både en container och en codec medans WAV bara är en container för diverse olika codecs oftast då PCM. Men kan man verkligen komprimera hela 50% utan att det blir sämre kvalité? låter helt otroligt men riktigt trevligt om det stämmer. ja då förstår jag att FLAC fyller en funktion. Dock hade jag nog valt WAV/PCM före FLAC om jag köpte en studiomaster kopia från någon HD sida bara för att vara säker på att få så bra som möjligt + att jag då kommer kunna spela den på Argon stream2 ;)

lossless är lossless, du får ut exakt samma ljud ur en flac som en .wav.

Men är såklart är en fördel att kunna spela upp den också :D Du kan ju dock alltid i efterhand konvertera din flac till wav utan att förlora någon kvalité

Postad 02 september 2014 - 12:12

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Så ringde lokala klubben idag. Hade hade fått hem leverans av Node men självklart bara i vitt, frugan har bestämt svart. Måste vänta 1vecka till.

Bra service och trevlig och hjälpsam personal men när det kommer till att handla verkar de ju sämre än MM. Skulle skämmas om jag var dem!

Postad 02 september 2014 - 12:49

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0
Så idag kunde jag hämta min Argon Streamer 2.

Installationen var mycket enkel, skrev in min nätverksnyckel och gick igenom menyerna hittade FW menyn och sökte såklart direkt, hittade en ny och uppdaterade direkt.

När allt var klart så startade jag Spotify appen på min Nexus, valde Argon Streamer och bam! så funkade det, tog Nexus plattan och gjorde samma sak och inga problem att styra från 2 enheter.

Den är väldigt liten, svart och skärmen är av färg typ. Har ej tänkt att ha min synlig eller använda den med följande fjärren om jag slipper.

ang ljudkvalitet så kan jag varken säga bu eller bä, då jag inte är nån finlyssnare. Använde mig av blåtand innan.

Den följer vad du kör i appen så 320Kbit för mig. Du kan trycka på INFO knappen för att se kvalliten på din stream!

Bifogad fil  IMG_20140902_133032.jpg   1,79MB   10 Antal nerladdningar

Så ni kan föreställa er storleken på ett ungefär.
Bifogad fil  IMG_20140902_133042.jpg   1,89MB   8 Antal nerladdningar

Döljs här av ett foto ur de flesta vinklarna.
Bifogad fil  IMG_20140902_133117.jpg   1,79MB   6 Antal nerladdningar

notis: Mobilkamera foton så håll till godo B)
notis2: Verkar som att det "typ" funkar med ir-remoten genom tavlan. studsar väl bra i mitt rum :P

Redigerat av SKIBBE, 02 september 2014 - 13:46.

Postad 02 september 2014 - 12:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Så idag kunde jag hämta min Argon Streamer 2.

Det jag undrar är villken kvalite streamen från Argonen kör då jag ej har alternativ i enheten, men hoppas den kör på 320Kbit som jag streamar i appen.

Appen kanske styr kvaliten. Prova att sätta lägsta kvalitet i appen och lyssna om det blir nån skillnad.

Postad 02 september 2014 - 13:20

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Hey there KrzysztofM - thanks for question.

I hope you enjoy your Yamaha with Spotify in it.

First of all, yes, app settings are used. Streaming settings. If want to best quality, choose 320 kbps Extreme.

If some device works without connect, usually it always stream at 320 kbps (tv, sonos etc). But in Connect devices you can manage in app settings. Hope this helps.

Happy Spotifying!

Från spotifys forum!

Är man osäker så kan man trycka på INFO knappen några ggr så visas det i displayen villken kvallité Spotify eller villken annan typ av ljud du spelar. internet radio/dlna.

Redigerat av SKIBBE, 02 september 2014 - 13:28.

Postad 02 september 2014 - 18:29

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Har oxå fått min idag. Har inte hunnit göra några seriösa lyssningstester än. Men Dave Brubecks Take Five låter bra. Verkar även stabil , går att styra den från flera enheter samtidigt. starta en låt på min iPad och ta över från mobil och byta till någon annan låt etc.

Postad 03 september 2014 - 06:28

beat_strandh
  • beat_strandh
  • Mästare

• 3 845 inlägg
  • 0
Är det någon som köpt/ska köpa Stream2 som kör streaming från NAS? Skulle vilja höra omdömen om det så fort som möjligt. Är det snabbnavigerat i appen? Spelas låtarna upp direkt när dem sätts på? Etc...

Postad 03 september 2014 - 06:47

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

• 5 338 inlägg
  • 0

Är det någon som köpt/ska köpa Stream2 som kör streaming från NAS? Skulle vilja höra omdömen om det så fort som möjligt. Är det snabbnavigerat i appen? Spelas låtarna upp direkt när dem sätts på? Etc...

Har ej prövat, men appen är ljusår snabbare än att navigera med fjärren.(internet radio) plus att den lilla skärmen är iaf omöjlig att tyda från soffan för mig :-P
Appen är dock ganska basic.

Postad 03 september 2014 - 09:49

party
  • party
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
Går det att kontrollera volymen från fjärrkontrollen när man kör Spotify Connect?

Postad 03 september 2014 - 12:49

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Vissa stärkare i onkyos 2014 lineup får connect

http://www.eu.onkyo....ges-119211.html

Postad 03 september 2014 - 12:59

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
Connect även till Bose, Gramofon, Panasonic och Philips ( Philips TV-apparater ). Låter inte så upphetsande med Connect till TV:n.

http://appleinsider....spotify-connect-

Postad 03 september 2014 - 16:55

Unregistered1384
  • Unregistered1384
  • Beroende

• 1 199 inlägg
  • 0
Alltid är det nåt som saknas. Den där argon streamer 2 verkar intressant. Men sugigt att den inte har minne till 24/192. Varför är den så stor?! Saknar fläkt hoppas jag, katastrof annars. Vilken app ska man ladda ner för NAS-bläddring? Klarar den 3 box push? Isf kan man använda bättre appar för browsing...

Postad 03 september 2014 - 18:46

Iwarsson
  • Iwarsson
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Vissa stärkare i onkyos 2014 lineup får connect

http://www.eu.onkyo....ges-119211.html

Hoppas att de släpper ny mjukvara för oss med den vanliga Spotify-klienten i äldre förstärkare!

Redigerat av Iwarsson, 03 september 2014 - 18:48.

Postad 03 september 2014 - 20:40

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Det hoppas jag med men tror inte på det längre.
Har för att jag läste någonstans att en del connect-drömmar slagits i krash pga av minneskrav eller dyl.
Någon sorts teknisk begränsning.

Eller så är jag helt fel ute :P

Postad 04 september 2014 - 07:06

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Går det att kontrollera volymen från fjärrkontrollen när man kör Spotify Connect?

Det går, fast jag styr via paddan, mobilen eller förstärkaren i första hand.

Postad 04 september 2014 - 07:12

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0

Alltid är det nåt som saknas. Den där argon streamer 2 verkar intressant. Men sugigt att den inte har minne till 24/192. Varför är den så stor?! Saknar fläkt hoppas jag, katastrof annars. Vilken app ska man ladda ner för NAS-bläddring? Klarar den 3 box push? Isf kan man använda bättre appar för browsing...

Jag tycker den är ganska liten. Ingen fläkt.
Det är lite synd att den inte klarar flac 192, men man får väl kanske fundera på hur mycket material som är 24/192. Det är ju främst ett studio/master format. Jag har faktiskt svårt att höra skillnad på Spotify i högkvalite och bättre SACD/DSD inspelningar.

Postad 04 september 2014 - 07:49

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0
F*n...jag har inte fått min Stream2 än. Jag beställde den samma dag som den kom upp på klubbens hemsida. Jag skulle inte ha valt att hämta den i butik, för jag antar att ni som fått den beställde via posten. Förhoppningsvis kommer den idag för klubben får leverans på torsdagar.

Postad 04 september 2014 - 11:35

Aristoteles
  • Aristoteles
  • Lärjunge

• 269 inlägg
  • 0
Surt, jag beställde min via posten/hemleverans.

BTW: är det någon som vet om Spotify connect kommer till PC-klienten?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.