Den skall vara skickad med sändnings id men vid sökning så får jag upp nåt heeeelt annat paket...så vi får se. Hänger inte ut någon ännu, men skulle det inte komma något så kan jag delge er info mm. Skall tilläggas att annonsen är borta i skrivandes stund.
Köpa projektor på Blocket
Postad 12 augusti 2014 - 11:43
Den skall vara skickad med sändnings id men vid sökning så får jag upp nåt heeeelt annat paket...så vi får se. Hänger inte ut någon ännu, men skulle det inte komma något så kan jag delge er info mm. Skall tilläggas att annonsen är borta i skrivandes stund.
Postad 12 augusti 2014 - 17:48
betalar du i förskott,så får du skylla dig själv! jävligt vågat måste jag säga! hoppas killen är seriös du köpte ifrån...Har i dagarna inköpt en beggad projektor på blocket. Inga stora pengar...pengar swishade och fått alla bilder jag begärt på projektorn (bilden på Blocket va en random på modellen), lamptimmarna samt duken. Kullen har sökbart telefonnummer mm mm. MEN får en klurig magkänsla att det inte står rätt till.
Postad 12 augusti 2014 - 20:39
Postad 14 augusti 2014 - 16:28

Postad 14 augusti 2014 - 20:14
Kan bara meddela att denna säljare VAR seriös. Projjen kom idages allt som utlovades i paketet
Skönt att höra

Postad 15 augusti 2014 - 05:35
Kan bara meddela att denna säljare VAR seriös. Projjen kom idages allt som utlovades i paketet
gott det! det finns ju faktiskt seriösa säljare också! ;-)
Postad 15 augusti 2014 - 19:33
Postad 16 augusti 2014 - 10:29
Absolut...visst gör de det. Kanske de som försöker blåsa folk håller sig till projjar i de lite dyrare segmenten.
Jvc och Sony är populära tydligen..Tycker annonserna som inte är okey är ganska uppenbara faktiskt, skärpning blocket!! Skönt att din var okey, finns många seriösa åxo får man inte glömma

Redigerat av mcmike, 16 augusti 2014 - 10:30.
Postad 21 augusti 2014 - 22:30
annonsen borttagen..http://www.blocket.se/stockholm/Projektor_JVC_DLA_X55R_vit_55616308.htm?ca=6&w=3
Postad 22 augusti 2014 - 19:57
Postad 22 augusti 2014 - 23:59
Hejsan
Jag beklagar att jag inte har svarat ditt mail tidigare, har inte haft åtkomst till min e-mail pga. jag varit med familjen ute vid sommarstugan. Jag vill tacka för att du visat intresse för mitt JVC DLA-X55R, Men såg att annonsen har blivit fel geografiskt, jag bor ju i Piteå och ser att min annons hamnade uppe i Stockholm. Men om intresse finns kvar så kanske vi kan ordna köpet med Blockets direktbetalning eller någon annan betaltjänst, så kan jag skicka projektorn med DHL. Jag har ju kvar originalkartongen och kan lägga till extra mycket emballage så den inte skadas vid frakt. Hade en köpare som bad mig ta ner annonsen men vill nu vänta till löning. Kan ej vänta, du står först i kön. Hur vill du göra?
Om det funkar för dig så fyller jag i uppgifterna i formuläret hos Blocket och sedan gör du en överföring till dem, som de håller tills du har fått projektorn, då får du prova och se att allting är i sin ordning och godkänna allt, innan de gör överföringen till mig. (Glöm inte skicka ditt namn och adress)
Läs mer om tjänsten: http://trustly.com/blocket/about
Postad 23 augusti 2014 - 00:51
Postad 23 augusti 2014 - 06:50
Postad 23 augusti 2014 - 08:03
Testa och se vad han istället tycker om att använda postförskott med Blocketpaket
https://www.blocket....cketpaketet.htm
Säger egentligen lite.. Tom jag som är ärlig vägrar använda mig av blocketpaketet. Alldeles för mycket bök enligt mig! Sen finns ju alltid risken att den tänkta köparen tillfogar skada på föremålet och väljer att skicka tillbaka det till dig. Kräver enligt mig att man dokumenterar det ordentligt före man skickar det. Ska jag skicka något som ska lösas ut är det via bussgods. Tyvärr får man vänta på pengarna även där. Men man slipper oroas över hur köparen behandlar det som man sålt.
Även scenarion som att köparen påstår att han inte fått rätt vara skulle kunna uppstå. Eller att säljaren skickar tex en tegelsten. Eller att köparen returnerar en tegelsten. Då börjar problemen att reda ut vad som hänt. Inte värt det helt enkelt! Kan såklart även hända via bussgods också!
Dyrare affärer rekommenderar jag att göra öga mot öga! Billigare där det handlar om summor som man har råd att förlora är väl inte lika noga. Men aldrig att jag gör upp någon projektoraffär via telefon eller mejl! Stämmer inte avståndet överrens är det bättre att vänta på en annons närmare dig eller helt enkelt köpa nytt!
Redigerat av Snokia, 23 augusti 2014 - 08:37.
Postad 23 augusti 2014 - 08:54
Postad 23 augusti 2014 - 10:29
Postad 23 augusti 2014 - 13:42
Affärer mellan fyra ögon finns det inte något som slår såvida man inte handlar nytt från firma!
Redigerat av Snokia, 23 augusti 2014 - 13:52.
Postad 23 augusti 2014 - 13:50
Postad 23 augusti 2014 - 14:29
Postad 23 augusti 2014 - 16:20
Postad 24 augusti 2014 - 04:14
Nästan lite gulligt att han inte vet var Pite ligger i förhållande till Stockholm. Men med alla pengar han lurar till sig behöver han väl inte gå mellanstadiekursen i geografi.
Postad 06 september 2014 - 09:35

Postad 06 september 2014 - 10:14
Postad 06 september 2014 - 10:21

Postad 20 oktober 2014 - 21:50
Gillar de engelska vägguttagenDet bar ett tag sedan men dax igen..!!,
http://www.blocket.s...tm?ca=6&w=3

Postad 21 oktober 2014 - 08:30
Det är inte Gotlands mannen han har numera ett åtal att vänta.Precis gäller att vara uppmärksam
Postad 21 oktober 2014 - 11:38
Det är inte Gotlands mannen han har numera ett åtal att vänta.
Samt en annan som lade ut sony hw55 annonser

Denna person använde bankonto, och många anmälningar fick han

Vad jag fick veta i polisrapporten iaf.
Postad 21 oktober 2014 - 11:49
Det är hur enkelt att göra bedrägeri.Samt en annan som lade ut sony hw55 annonser
Denna person använde bankonto, och många anmälningar fick han
Vad jag fick veta i polisrapporten iaf.
Om man vill allt finns att hämnta på webben.
Postad 26 november 2014 - 09:10
Postad 26 november 2014 - 19:08
Anmäl direkt, det är viktigare än att skriva om det här...... nu borta!
Eller typ så gör man båda sakerna, varför borta konstigt

Postad 27 november 2014 - 18:16
http://www.tradera.c...pson-eh-tw9100w
Ett startbud också från en medlem som inte alls varit aktiv tidigare ... slump .. knappast , troligen säljaren själv
Redigerat av Biomax, 27 november 2014 - 18:21.
Postad 27 november 2014 - 20:30
Stort tack för ditt visade intresse. Vad är din bästa erbjudande? Det finns ett litet problem. Vi flyttade tillbaka till Tyskland 2013, av olika anledningar, efter 5 år i Sverige. Allt jag ville göra var att annonsera ut min Epson EH-TW9100W till försäljning här i Tyskland, men min fru insisterade att jag skulle försöka sälja den på Tradera.com också. Jag har försökt övertala henne att det inte är någon bra idé, eftersom alla vill se varorna först. Dessutom är hon utomlands för tillfället och kan inte ens översätta alla dessa svenska e-postmeddelanden.
Om du verkligen är intresserad, trots omständigheterna, kan jag ordna en inspektion av varan hos dig med Deutsche Post.
Företaget ger dig möjlighet att kontrollera varan inom en given tidsperiod innan slutbetalning görs. Jag är ganska säker på att ett par dagar skulle vara tillräckligt för att du ska kunna bestämma om du vill köpa Epson EH-TW9100W eller inte.
I annat fall ber jag om ursäkt för eventuellt besvär.
Mvh,
PS: Vänligen svara i första hand på engelska/Tyska.
Postad 28 november 2014 - 15:04
jag är såklart inte säker men något med denna annons känns lurigt, dels inget minipris , dels en säljare som är helt ny på tradera börjar med en proj, dels väldigt konstig beskrivning av någon som inte vet ett dugg om varan man säljer, kan man inte kolla upp om bilden är tagen från annan sida ?
http://www.tradera.c...pson-eh-tw9100w
Ett startbud också från en medlem som inte alls varit aktiv tidigare ... slump .. knappast , troligen säljaren själv
Om du kör med Chrome så kan du högerklicka och välja "search Google for this image", testade och kan inte hittas på något annat ställe än hans annons på tradera. Kanske vart en väldigt kortfattad annons pga språket?

Postad 28 november 2014 - 16:31
Om du kör med Chrome så kan du högerklicka och välja "search Google for this image", testade och kan inte hittas på något annat ställe än hans annons på tradera. Kanske vart en väldigt kortfattad annons pga språket?
Hm med tanke på hans svar ovan , ang tyskland etc står det ganska klart att ingen bör lägga något bud på denna annons om man vill vara glad över julen
Postad 29 november 2014 - 12:08
Hm med tanke på hans svar ovan , ang tyskland etc står det ganska klart att ingen bör lägga något bud på denna annons om man vill vara glad över julen
Jävlas med honom och fråga vart i Tyskland han håller till och säg att du skall på affärsresa dit nästa vecka och kan komma förbi och eventuellt köpa den på plats.
Antar att du redan har anmält annonsen på tradera och bifogat mailet du fått, dom måste ju känna till upplägget dom där bedragarna försöker med.
Postad 29 november 2014 - 20:23
Det finns dom som tvingar till sig konton under hot och då går dom på personer som har spelskullder eller fruntimer .
Sen skaffar dom i regel ett par konton vid olika banker som dom använder tills kontot stängs .
Om någon månad så kommer det en rättegång mot en målvakt som en bedragare har andvänt sig av personen hade tre olika konton vid olika banker.
personen var utsatt för hot av en kriminell person så personen vågade inget annat men personligen så tror jag inte på den storyn .
personen är nu skyldig 148000 + ränta till ett 20talet målsägare .Dom kommer
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar