Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ngn som köpt en curved tv?

335 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 april 2016 - 10:14

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 002 inlägg
  • 0

http://www.cineramaa...om/smilebox.htm

För den som vill se böjt på platt tv. :D 

Postad 30 april 2016 - 10:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 2
.

Redigerat av Buddypresley, 30 april 2016 - 17:03.

Postad 30 april 2016 - 14:09

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 1
Jag tänkte själv skriva ett lustigt inlägg lite tidigare men avstod det. Jag föreslår att vi faktiskt slutar här och nu att göra oss lustiga över böjda skärmar.

Och framförallt mot människor som har köpt en sådan skärm. Oavsett vilket elektronikval man har gjort så förtjänar man inte att bli tråkad. Och har jag personligen varit dryg så ber jag om ursäkt för det, jag har ingen anledning att trampa någon på tårna.

Trevlig Valborg alla.

Postad 30 april 2016 - 14:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

De som har köpt dem vet i alla fall vad de talar om :)

Postad 30 april 2016 - 15:56

Unregistered2df24d9e
  • Unregistered2df24d9e
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0

Och är de själva nöjda så är det jättebra,för det är så det ska vara.
Självklart ska vi kunna ha en disskution hur man upplever olika skärmformer, absolut.

MEN jag blir äcklad av mig själv när jag gör mig lustig över någon/något som tycker annorlunda, okej om de personerna hade finansierat sina köp genom att blåsa pensionärer men det kan jag aldrig tänka mig att någon har gjort så därför kryper jag hellre till korset.
Då folk har slitit ihop sina slantar så skäms jag fan att komma och kritisera det andra väljer att lägga sina pengar på. Det är mobbning, och det kommer aldrig vara okej,någonsin.

Postad 30 april 2016 - 16:22

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 2

Kritisera måste vi ju får göra. Det är ju vad forumet är till för. En person som funderar på att köpa en krökt TV söker förhoppningsvis efter information innan köpet och då kan det ju var bra med en tråd som denna.

Däremot kan jag hålla med om att posta tivolispeglar kanske är onödigt och inte tillför så mycket.

Kan man inte veta vad man pratar om utan att ha köpt en? Det kanske är därför man inte köpt någon ;)

Postad 30 april 2016 - 17:10

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

Kritisera måste vi ju får göra. Det är ju vad forumet är till för. En person som funderar på att köpa en krökt TV söker förhoppningsvis efter information innan köpet och då kan det ju var bra med en tråd som denna.

Däremot kan jag hålla med om att posta tivolispeglar kanske är onödigt och inte tillför så mycket.

Kan man inte veta vad man pratar om utan att ha köpt en? Det kanske är därför man inte köpt någon ;)

Fördomar kan fälla en :)

Postad 30 april 2016 - 17:41

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 2

Va? Jag har kollat på många krökta TVs, så vilka fördomar pratar du om?

Redigerat av Loco.spk, 30 april 2016 - 17:41.

Postad 30 april 2016 - 17:58

Nizz_e
  • Nizz_e
  • Beroende

• 1 002 inlägg
  • 0

http://www.cineramaa...om/smilebox.htm

För den som vill se böjt på platt tv. :D

För att förtydliga så var detta inlägget bara för att visa på ett roligt och udda exempel.

Och faktiskt så funkar det hyfsat uppblåst på projjen. "How the West was Won" kommer med en sån version.

Men udda är det!

Postad 30 april 2016 - 18:12

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 2
Är man medveten om effekten och vill ha den så är det helt ok att köpa en böjd TV. Men sen blir det dumt om man försvarar böjen och säger att den visst kan visa korrekt bild, för det är helt omöjligt att det är på det sättet. Den sätter perspektivet ur spel. Ta en pappersbild och böj den, blir det korrekt?

Postad 01 maj 2016 - 08:15

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0
Den lite böjda pappersbiten kommer ju fortfarande visa samma bild som finns på det raka pappret och vara lika korrekt. Sen hur mycket det böjda pappret påverkar bilden i praktiken är högst subjektivt.

För mig fanns det ingen anledning att betala extra för en platt modell. När det gäller bildteknik/bildkvalite så tycker jag OLED är överlägsen LCD.

>Klabbe86

Det är lugnt, jag tar det inte personligt, det är bara prylar :)

Postad 01 maj 2016 - 08:24

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Jag kan inte påstå att man inte kom ifrån "böjningen" här hemma trots central placering framför tv:n, man vänjer sig dock. Och även jag skulle igen välja en böjd oled framför något annat "sunkigt". Börjar bli lite orolig att någon kommer med ett "blindtest" förslag :D :rolleyes:

Redigerat av mcmike, 01 maj 2016 - 08:30.

Postad 01 maj 2016 - 08:38

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

Bara tidsfråga. Om du flyttar nära säg en meter har de tillräcklig kurvning för att ge en bra djupkänsla? Lite nyfiken också hur det är med LGs OLEDs och screendoor om det är lika illa som genomsnittlig LCD gällande synligt rutnät? 

Postad 01 maj 2016 - 08:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Problemet är när böjda teven blir en trend och det inte finns något annat att välja på. Tack och lov verkade tillverkarna lyssna på oss som inte vill ha böjningar, om man är böjd åt det hållet så att säga. He..he

Postad 01 maj 2016 - 09:22

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Den lite böjda pappersbiten kommer ju fortfarande visa samma bild som finns på det raka pappret och vara lika korrekt. Sen hur mycket det böjda pappret påverkar bilden i praktiken är högst subjektivt.

Håll upp en schackmönstrad bild framför dig och böj den. Ser den fortfarande lika ut?

Postad 01 maj 2016 - 10:01

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Håll upp en schackmönstrad bild framför dig och böj den. Ser den fortfarande lika ut?

Det beror helt och hållet på hur mycket man böjer, jag tycker den upplevda böjningen bildmässigt på LG:s Oled modeller är väldigt liten. Såpass liten att jag inte kunde motivera att köpa en platt modell för ytterligare 10-15k.

Postad 01 maj 2016 - 10:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det beror helt och hållet på hur mycket man böjer, jag tycker den upplevda böjningen bildmässigt på LG:s Oled modeller är väldigt liten. Såpass liten att jag inte kunde motivera att köpa en platt modell för ytterligare 10-15k.

Ok, du har just svarat att böjning förändrar den upplevda tittarupplevelsen och att förvrängningen av bilden blir större med ökad böjning. Jag håller med dig.

Postad 01 maj 2016 - 10:16

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Börjar bli lite orolig att någon kommer med ett "blindtest" förslag :D :rolleyes:

Det hade kunnat vara intressant ifall man gör det med ett rakt skynke ilr liknande framför tv:ns kanter så att endast bilden syns. Det skulle varit intressant att veta folks åsikter om böjd bild och ifall det fortfarande motiverar pris påslaget för en platt modell när det gäller just LG:s oled modeller :)

Postad 01 maj 2016 - 10:35

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Ok, du har just svarat att böjning förändrar den upplevda tittarupplevelsen och att förvrängningen av bilden blir större med ökad böjning. Jag håller med dig.

Ja, bildupplevelsen den påverkas ju mer man böjer, sedan hur många graders böjning det krävs för att det ska påverka bildupplevelsen negativt vet jag inte. LG:s Oled modeller med deras böjning skulle jag vilja säga inte påverkar bildupplevelsen nänmvärt.

Postad 01 maj 2016 - 10:35

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Det hade kunnat vara intressant ifall man gör det med ett rakt skynke ilr liknande framför tv:ns kanter så att endast bilden syns. Det skulle varit intressant att veta folks åsikter om böjd bild och ifall det fortfarande motiverar pris påslaget för en platt modell när det gäller just LG:s oled modeller :)

Det är bara att jämföra med den klassiska tv-testbilden så märks skillnad direkt

Postad 01 maj 2016 - 10:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Ja, bildupplevelsen den påverkas ju mer man böjer, sedan hur många graders böjning det krävs för att det ska påverka bildupplevelsen negativt vet jag inte. LG:s Oled modeller med deras böjning skulle jag vilja säga inte påverkar bildupplevelsen nänmvärt.

Jag det beror på vad du tittar på. Rutmönster avslöjar tydligt böjningen medans närbild av myrstack gör det svårare.

Postad 01 maj 2016 - 10:43

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Det är bara att jämföra med den klassiska tv-testbilden så märks skillnad direkt

Har inte själv provat med testbild men ska göra det, möjligtvis att det märks mer då. I praktiken vid vanligt användande så märks det ingenting, iaf inget som upplevs direkt störande.

Postad 01 maj 2016 - 22:06

Brother Spartacus
  • Brother Spartacus
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Tycker det är svårt att avgöra... när det gäller OLEDs kurvning är kurvan så blygsam att jag inte kan säga att det påverkar så mycket, men vissa Samsung-TVs jag sett har haft en rätt dramatisk kurva och där kan jag tänka mig att det förvränger bilden lite. Överlag föredrar jag nog ändå platt, eftersom man är så van vid det vid det här laget och det känns lite mer "pure". Å andra sidan har man haft bra CRT-TVs som är böljande och inte raka så det är nog en vanesak också.

Postad 02 maj 2016 - 01:10

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 3

Hade kameratillverkarna sagt att de kommer filma med kameror som har svagt böjda bild-sensorer, då hade jag förstått att man tog fram en böjd teve. Det här vi ser nu är lite som att lyfta sina ljudkablar hemma och tro att man ska höra en förbättring. Det är bara att inse att tillverkarna gör vad som helst för att överleva en hård marknad. 

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 02 maj 2016 - 01:11.

Postad 02 maj 2016 - 06:04

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0
Missförstå mig rätt, det är inte så att jag tycker kurvad tv "is the shit" och att kurvad tv är framtiden. Jag föredrar oxå en platt tv men kanske mest av estetiska skäl. Det jag vill framhäva med kurvad tv iaf när det gäller LG:s Oled är att den är så pass lite kurvad att det inte påverkar bilden nämnvärt (om alls.?) negativt. Inte enligt mina egna upplevelser iaf..

Postad 02 maj 2016 - 06:44

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

Det jag vill framhäva med kurvad tv iaf när det gäller LG:s Oled är att den är så pass lite kurvad att det inte påverkar bilden nämnvärt (om alls.?) negativt. Inte enligt mina egna upplevelser iaf..

Det är klart att böjen påverkar synintrycket, det är bara det att vissa inte påverkas lika lätt. Vissa har sämre ögonmått och märker inte att t.ex. tavlor och lister sitter snett medans andra har inbyggda vattenpass. Vissa kan tom tycka att 4:3-film utdragen till 16:9 är ok. 

Postad 02 maj 2016 - 06:46

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

• 10 990 inlägg
  • 0

Det var skrivet med lite ironi och har själv haft denna. Precis som jag skrivit förut så vänjer man sig oavsett var man sitter :rolleyes:

Postad 02 maj 2016 - 07:28

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Det är klart att böjen påverkar synintrycket, det är bara det att vissa inte påverkas lika lätt. Vissa har sämre ögonmått och märker inte att t.ex. tavlor och lister sitter snett medans andra har inbyggda vattenpass. Vissa kan tom tycka att 4:3-film utdragen till 16:9 är ok.

Så kan man oxå se på saken :) Ingen som varit hemma hos mig, varken snickare med bra inbyggt vattenpass i ögonen eller någon annan har haft några invändningar att dom upplever bilden såpass böjd att det ser märkligt och konstigt ut. Snarare tvärtom så tycker folk att bilden är helt fantastisk :)

Postad 02 maj 2016 - 07:41

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

Missförstå mig rätt, det är inte så att jag tycker kurvad tv "is the shit" och att kurvad tv är framtiden. Jag föredrar oxå en platt tv men kanske mest av estetiska skäl. Det jag vill framhäva med kurvad tv iaf när det gäller LG:s Oled är att den är så pass lite kurvad att det inte påverkar bilden nämnvärt (om alls.?) negativt. Inte enligt mina egna upplevelser iaf..

Det är för att människan är fullständigt opålitlig när det gäller upplevelser. Din hjärna talar om för dig att teven är rak fast den inte är det. Tillverkarna strävade länge efter plana teveapparater. De var på väg att lyckas med Crt när plasman och Lcd:n kom. När den kurvade teven kom så var det inget nytt för mig att man hittar på en massa trams för att få kunder. Jag har sett sånt här förut. Jag kommer garanterat gå på flera nitar i framtiden. Nästan så det är spännande att se vad som kommer härnäst. 

Postad 02 maj 2016 - 07:42

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Så kan man oxå se på saken :) Ingen som varit hemma hos mig, varken snickare med bra inbyggt vattenpass i ögonen eller någon annan har haft några invändningar att dom upplever bilden såpass böjd att det ser märkligt och konstigt ut. Snarare tvärtom så tycker folk att bilden är helt fantastisk :)

Då så...då finns det ingen anledning för din del att byta TV. :)

Postad 02 maj 2016 - 07:45

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 2

Jomen precis. Ingen säger något, för de förstår inte geometri. Man tycker en snickare borde förstå geometri. Men de är bara vanliga och snälla. Man kommer ju inte hem till en kund och börjar klaga på kundens bild. Vem vill ha en sådan människa hemma? :)

Postad 02 maj 2016 - 07:56

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

glossary_4.gif

Postad 02 maj 2016 - 08:12

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

• 16 356 inlägg
  • 0

De två figurerna till höger visar hur geometrin på en dåligt inställd platt Crt-tv kunde se ut.

Postad 02 maj 2016 - 08:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

De två figurerna till höger visar hur geometrin på en dåligt inställd platt Crt-tv kunde se ut.

Mittenbilden visar förvrängningen på en banan-TV och den högra är en tjock-TV.

Postad 02 maj 2016 - 08:40

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Det är för att människan är fullständigt opålitlig när det gäller upplevelser. Din hjärna talar om för dig att teven är rak fast den inte är det. Tillverkarna strävade länge efter plana teveapparater. De var på väg att lyckas med Crt när plasman och Lcd:n kom. När den kurvade teven kom så var det inget nytt för mig att man hittar på en massa trams för att få kunder. Jag har sett sånt här förut. Jag kommer garanterat gå på flera nitar i framtiden. Nästan så det är spännande att se vad som kommer härnäst.

Precis, och då finns det ingen anledning att betala betydligt mer pengar för en platt tv ifall hjärnan upplever bilden som rak.? Håller med om att hela grejen med att böja tv:n ifrån början känns onödig men tillverkarna har säkert haft en bra tanke bakom. Ifall det har att göra med betraktningsvinlar, 3D djup, design eller försäljningsknep vet jag inte men så länge det går att köpa en sådan bra tv betydligt billigare är det väll bara att tacka och ta emot :)

Jomen precis. Ingen säger något, för de förstår inte geometri. Man tycker en snickare borde förstå geometri. Men de är bara vanliga och snälla. Man kommer ju inte hem till en kund och börjar klaga på kundens bild. Vem vill ha en sådan människa hemma? :)

I min bekantskapskrets kan man vara brutalt ärliga mot varandra :)

Mittenbilden visar förvrängningen på en banan-TV och den högra är en tjock-TV.

Bilderna är helt felaktig, det finns ingen kurvad tv som är såpass mycket böjd att den kommer visa en rutnätsbild på det viset.

Redigerat av MikeVKR, 02 maj 2016 - 12:30.

Postad 02 maj 2016 - 09:38

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Bilderna är helt felaktig, det finns ingen kurvad tv som är såpass mycket böjd att den kommer visa en rutnätsbild på det viset.

Nej, men effekten går åt det hållet. Det som är inte stämmer med bilden gentemot TV:n är att dom lodräta linjerna inte påverkas på det sättet på en curved TV. Dom vågräta linjerna blir så mer eller mindre beroende på böjen.

Postad 02 maj 2016 - 09:47

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 2

football.jpg

curved-TV-bow-tie.jpg

ansi.jpg

Postad 02 maj 2016 - 10:04

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Nej, men effekten går åt det hållet. Det som är inte stämmer med bilden gentemot TV:n är att dom lodräta linjerna inte påverkas på det sättet på en curved TV. Dom vågräta linjerna blir så mer eller mindre beroende på böjen.

Då är vi överens :)

Postad 02 maj 2016 - 10:09

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

football.jpg

curved-TV-bow-tie.jpg

ansi.jpg

Vilket märke/modell är det som visas.? Det kan inte vara en LG Oled iaf :)

Redigerat av MikeVKR, 02 maj 2016 - 10:12.

Postad 02 maj 2016 - 12:57

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Hur skulle en sån här testbild se ut på en böjd tv ? Det är nog inget tillverkarna vill visa i reklamen. :rolleyes:

avec.jpg

Redigerat av Buddypresley, 02 maj 2016 - 12:58.

Postad 02 maj 2016 - 23:07

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10 299 inlägg
  • 0

man kan se djupeffekten i pincussion exemplet :)

Postad 03 maj 2016 - 05:47

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

• 3 300 inlägg
  • 1

Det kanske är lösningen för oss alla. "pincushion mode" på apparaterna. Då kan de som vill ha "djupkänsla" slå på det och vi andra låter bli  :P

Postad 03 maj 2016 - 06:47

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0

Hur skulle en sån här testbild se ut på en böjd tv ? Det är nog inget tillverkarna vill visa i reklamen. :rolleyes:

avec.jpg

Man köper ju såklart sin tv efter hur den ser ut på testbilder och shackrutor.....Ser den inte bra ut där, då går den bort alltså! Usch och fy...........En snygg testbild går ju inte av för hackor! Kan sitta i timmar! ;)

Jag föredrar också platta tv apparater men man behöver inte överdriva saker åt andra hållet heller. Nu går ju tillverkningen lyckligtvis tillbaka till platta tv apparater vilket jag tror de allra flesta är glada över inklusive jag själv. Måste vara skönt för dig också så du slipper sitta och störa dig på alla som är nöjda med sina fuktskadade banan tv :)

Postad 03 maj 2016 - 07:25

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 1

Man köper ju såklart sin tv efter hur den ser ut på testbilder och shackrutor.....Ser den inte bra ut där, då går den bort alltså! Usch och fy...........En snygg testbild går ju inte av för hackor! Kan sitta i timmar! ;)

Jag föredrar också platta tv apparater men man behöver inte överdriva saker åt andra hållet heller. Nu går ju tillverkningen lyckligtvis tillbaka till platta tv apparater vilket jag tror de allra flesta är glada över inklusive jag själv. Måste vara skönt för dig också så du slipper sitta och störa dig på alla som är nöjda med sina fuktskadade banan tv :)

Diskussionen bottnar i om från början geometriskt korrekta bilder ser okorrekta ut när de böjs. Förnekas detta så blir det så klart en diskussion som till slut går till överdrift.

Postad 03 maj 2016 - 09:02

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

• 666 inlägg
  • 0

Diskussionen bottnar i om från början geometriskt korrekta bilder ser okorrekta ut när de böjs. Förnekas detta så blir det så klart en diskussion som till slut går till överdrift.

Trodde jag skulle störa mig betydligt mer än jag gör på curvningen på min OLED. Men som det disskuterats innan så är curvningen på dessa väldigt svag vilket i sig känns onödigt då det verkligen inte tillför någonting förutom att folk verkar tycka att den är snygg designmässigt av någon anledning :) Enda anledningen att jag vågade mig på att testa en curved var för att vid köptillfället så kostade en platt OLED dubbelt så mycket som en curved och efter att ha skickat tillbaka 5 olika led tv:s så var OLED det enda som fanns kvar att testa.

Tror aldrig att jag kännt att kurvningen stört mig eller att jag kännt att det sett konstigt ut men det tillför verkligen ingenting bildmässigt heller enligt mig.

Postad 03 maj 2016 - 09:16

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Enda anledningen att jag vågade mig på att testa en curved var för att vid köptillfället så kostade en platt OLED dubbelt så mycket som en curved...

Undrar om prissättningen var ett marknadsföringstrick ? Nu när folk vaknar upp och gimmicken avslöjas så vill dom köpa en ny platt OLED och slänga ut sin gamla böjda.

Redigerat av Buddypresley, 03 maj 2016 - 10:39.

Postad 06 maj 2016 - 13:39

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 315 inlägg
  • 0

Hur skulle en sån här testbild se ut på en böjd tv ?

Kan ta en bild sen. Så här mycket syns det iaf på film. Fast tar man bilden snett uppifrån blir den såklart mer böjd.

Screenshot från Blu-ray.com:

Bifogad fil  post-27321-0-15707600-1456439662.png   168,59K   1 Antal nerladdningar

Filmen visad på min 910V:

Bifogad fil  post-27321-0-37139300-1456440874.png   215,49K   0 Antal nerladdningar

Så här ser den ut intill en platt LCD. Det är ju inte direkt så att den böjda panelen är det som sticker ut mest om man säger så :rolleyes:

Bifogad fil  post-27321-0-07134000-1452993016.png   550,38K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Ageve, 06 maj 2016 - 13:41.

Postad 06 maj 2016 - 13:54

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

• 4 251 inlägg
  • 0

Vi har några curved på jobbet, funkar riktigt bra så länge man sitter nära (65" tror jag dom är på). Men sitter man längst bort vid mötesbordet så känns det bara fel att den är böjd.

Kan tänka mig att böjda datorskärmar kan vara riktigt nice då avståndet bör vara ultimat för att få själva djupet i bilden.

Postad 06 maj 2016 - 14:17

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

• 4 114 inlägg
  • 0

Kan ta en bild sen. Så här mycket syns det iaf på film. Fast tar man bilden snett uppifrån blir den såklart mer böjd.

Screenshot från Blu-ray.com:

Filmen visad på min 910V:

Det var inte direkt nån avslöjande bild att jämföra med. En vit bild...

Postad 06 maj 2016 - 21:31

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

• 4 029 inlägg
  • 0

Det var inte direkt nån avslöjande bild att jämföra med. En vit bild...

Bilden nedanför är väll inte speciellt vit.? Inte den till vänster iaf ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.