Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

The Legend of Zelda: Breath of the Wild [Switch/Wii U]

476 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Wii U) (Nintendo Wii U-spel) 8 8,36 (13) 699:-
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 9,07 (66) 604:-
The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Limited Edition (Switch) (Nintendo Switch-spel) 9 8,4 (4) Inga priser

Postad 08 mars 2017 - 17:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Se till att börja samla ihop hjärtan.

Du kommer att behöva dom, för att få nåt speciellt längre in i spelet ;)

Mhmm, mhmm. Där rök min hardcorerun =/

Btw, skulle ge mig på en sån här dödskallebas. Blev upptäckt så fienderna sprang ut och de var många och starka. Använde bomberna för att spränga ner dem för klippan så de flesta dog av fallet, men ett fåtal klarade sig. Insåg att jag var tvungen att döda dem för att låsa upp skatten, men nådde dem inte med pilbågen pga vinkeln. Fick hoppa ner och ta kål på dem, men helt plötsligt försvann den sista innan jag hann göra det, medan jag hade honom i siktet. Da fuck?

Tänkte klättra upp igen och se om han spawnades vid basen, men varje gång jag försökte så började det regna, så jag gled ner. När jag gick undan lite så blev det sol igen och sen när jag klättrade, regn. Helt sjukt.

Kom inte upp på annat sätt så fick ladda om ^^

Sen när jag klarade det till slut så var min belöning ett vanligt soldatspjut som var klart svagare än det jag hade. Oh well.

Redigerat av Zoiler, 08 mars 2017 - 17:43.

Postad 08 mars 2017 - 19:09

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Dom där kistorna brukar sällan ge något vettigt 🤔 Snarare att man tränar upp hur man ska attackera fiender 💪🏻

Postad 09 mars 2017 - 14:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Varför går det inte att sluta spela detta?

Tänkte kasta en stenbumling på en fiende igår, såg att han laddade med en liten sten och kastade strax efter mig. Trodde jag skulle bli träffad, men hans sten studsade på min bumling som jag precis kastat i luften och den lilla stenen hade förstås mycket mindre massa så bumlingen ändrade inte riktning. Underbara detaljer :)

Jag spenderade flera dagar i en by med att prata med alla roliga bybor. Det är ingen som gör texten så rolig att läsa som Nintendo i Zelda-spelen. Den håller olika tempo om de tar pauser eller pratar snabbt, olika storlek beroende på hur högt de pratar, de lägger in små ljud, den skakar, etc. En detalj som det inte pratas om, men som gör mycket för den textbaserade upplevelsen.

Sen är spelet väldigt snyggt trots konsolens kapacitet. En till sak de gör bättre än Horizon (förutom vattnet) är molnen. Frameraten gör de lite sämre dock, fy fan :D

Redigerat av Zoiler, 09 mars 2017 - 14:10.

Postad 09 mars 2017 - 14:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 1
Jag har fortfarande inte tagit nån "borg". 30-40 timmar in. Så j*vla mycket att utforska :)

Postad 09 mars 2017 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Samma här, "vad är det där?" "Får gå och ta en snabbtitt innan jag fortsätter med huvuduppdraget". Så blir man borta i tre-fyra timmar...

Hade tänkt klaga på att hästen styrs som ett kylskåp, men insåg att man måste tämja den, wtf -_-

Postad 09 mars 2017 - 14:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Jag använder ingen av mina hästar. Då missar man en massa :D

Postad 09 mars 2017 - 15:20

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Tyckte också hästarna var lite bångstyrda men märkte att dom följer stigarna själv.

Postad 09 mars 2017 - 16:07

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Varför går det inte att sluta spela detta?

I know that feeling :D

Jag har inte rört Horizon sen jag fick detta. Även om det spelet också är bra, så tycker jag att detta är betydligt mer varierande och underhållande :)

Som du säger, så händer det så oväntade och roliga saker emellanåt.

Postad 09 mars 2017 - 16:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag har inte rört Horizon sen jag fick detta. Även om det spelet också är bra, så tycker jag att detta är betydligt mer varierande och underhållande :)

Den stora skillnaden mellan Horizon och Zelda är väl att Zelda känns mer som en levande värld. Visst, de gör grafiken på sidouppdragens karaktärer bra i Horizon, men de har ju ingen personlighet jämfört med karaktärerna i Zelda. Den första byn i Zelda och speciellt den andra är klart mer imponerande än byarna och städerna i Horizon.

Otroligt imponerande att byarna är ett eget samhälle där folk har sina egna liv. De kanske säger "är du uppe så tidigt" om man pratar med dem på morgonen och de har olika rutiner och går och lägger sig när det blir mörkt. De tar skydd när det regnar. En sak som att jag såg en tjej stå och sopa marken utanför huset i solskenet, när det regnade gick hon under taket och sopade. Fantastiskt.

Sen det också att man vet inte riktigt vad som väntar bakom hörnet i Zelda, medan i Horizon så vet jag mer vad som kommer nu. I Zelda hittar man ett nytt vapen, nytt material, ny fiende, ny gömd boss, nya saker hela tiden. Det och att friheten är vansinnig. I Horizon begränsas man av berg, i Zelda kan man gå direkt till slutbossen. För att inte tala om alla shrines, kluriga pussel som helt enkelt inte finns i Horizon och som ger mycket mer variation.

Och då är Horizon som sagt jäkligt bra också. Men det är ett open world av den gamla och beprövade skolan, medan Zelda känns som en helt ny take.

Redigerat av Zoiler, 09 mars 2017 - 16:19.

Postad 09 mars 2017 - 16:42

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1 183 inlägg
  • 0

Tyckte också hästarna var lite bångstyrda men märkte att dom följer stigarna själv.

om ni tycker hästarna är bångstyriga prova rid på en hjort. 

Postad 09 mars 2017 - 16:54

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Och då är Horizon som sagt jäkligt bra också. Men det är ett open world av den gamla och beprövade skolan, medan Zelda känns som en helt ny take.

Ja, Nintendo har verkligen höjt ribban nu.

Bara att hoppas på att de andra speltillverkarna har fått upp ögonen för spelet, så dom också vågar sig på nåt nytt i genren :)

Dom borde låsa in Ubisoft i ett rum, tillsammans med spelet :D

Det har jag inte testat än :D

Men jag fick nyss testa på att rida på en skeletthäst, tyvärr kunde jag inte registrera min "Skeletor" (som jag tänkte döpa honom till), då dom inte tog emot monster :D

Redigerat av Svante Skoog, 09 mars 2017 - 16:55.

Postad 09 mars 2017 - 16:58

Segge
  • Segge
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Måste testas, barnen kommer skratta så dom kissar ner sig, vi hade hur roligt som helst med att bomba ett Bokoblin läger  :D 

Postad 09 mars 2017 - 17:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ja, Nintendo har verkligen höjt ribban nu.

Bara att hoppas på att de andra speltillverkarna har fått upp ögonen för spelet, så dom också vågar sig på nåt nytt i genren :)

Dom borde låsa in Ubisoft i ett rum, tillsammans med spelet :D

Jag tror definitivt att de får ögonen på sig med ett så högt betyg. Samtidigt är det väldigt svårt att göra om, för vad har de lagt, fem år? Massor av manpower. De känner också sin egen konsol innan och utantill.

Det finns ett fåtal serier som har potential, men det är inte många som har råd med så långa utvecklingscykler (dvs, man vill helst släppa spel snabbare än så) och har svårt att se att någon ska klara det på typ tre år. Elder Scrolls är väl i en något liknande position. Men Zelda är Zelda och de har byggt upp en värld, story och karaktärer genom åren som folk känner till och älskar. Andra utvecklare kan kika på spelet och dra lärdom, men att någon skulle göra en 98/100 känns rätt långsökt iaf :).

Men de kan definitivt titta och se vad som funkar, sen är frågan om man vill ha så massiva världar i alla spel =P

Postad 09 mars 2017 - 18:02

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

vafalls? skeletthäst? dom har jag inte stött på än :o

Postad 09 mars 2017 - 18:12

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

• 3 067 inlägg
  • 0
Måste ju säga att sitta och läsa i denna tråd för att man blir lite sugen på köpa en switch... Blir kanske så när man får lite inkomst

Postad 09 mars 2017 - 19:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Åkte på en rätt tuff boss (inte ens en dungeonboss) som jag fick slita ut nästan hela min arsenal för. Man är ju rökt om man inte har tillräckligt med vapen :P

Så nu får jag gå tillbaka och leta shrines i de "lättare" delarna för att bygga upp arsenalen igen. Men jag fastnade i att laga mat i någon timme innan dess, också viktigt att fylla på :mellow:

Postad 09 mars 2017 - 19:13

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Var det månne en svår shrine i närheten av vatten? :D

Postad 09 mars 2017 - 20:03

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Jäklar vad kul det är att utforska världen! Man hittar alltid något spännande. Detta spel känns bara bättre och bättre och jag vågar nog säga att av det jag spelat hittills är detta det bästa Zelda jag spelat.

Jag vet inte om jag vant mig eller vad det är, men det känns som att spelet rör sig bättre nu? Och sen har man vant sig med grafiken också. Riktigt snygg design.

Redigerat av Bananklasen, 09 mars 2017 - 20:05.

Postad 09 mars 2017 - 22:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Var det månne en svår shrine i närheten av vatten? :D

En svår combat shrine nära vatten nära ett annat shrine nära ett h-vete? Näe, men den var också lite småsvår med tre hjärtan, jag körde den strax innan dock så det blev en two-punch :)

Jag vet inte om jag vant mig eller vad det är, men det känns som att spelet rör sig bättre nu? Och sen har man vant sig med grafiken också. Riktigt snygg design.

Platån som man börjar på är tydligen ganska illa för frameraten. Men jag råkar på många drops även utanför den. Grafiken har sina brister och begränsningar, men det är ett mycket snyggt spel. Tänk vad de hade kunnat göra med ett 1080Ti :P

Redigerat av Zoiler, 09 mars 2017 - 22:23.

Postad 10 mars 2017 - 16:28

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Det är väldigt svårt att slita sig från detta spel...

Man vill ju bara springa runt och utforska och hitta hemligheter! :D

Väldigt mycket Assasins Creed vibbar fast inte alls lika repedativt. :)

Postad 11 mars 2017 - 17:57

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Så sjukt roligt att spela Zelda. Spelar nog 80% som konsol och resterande portabelt.

Stör mig inte alls på frame drops. Har inte spelar ett spel så här mycket sedan TR Rise. Lade typ 6,5kkr på mitt Switch paket (hade räckt med 4,5 eftersom jag inte har börjat använda PRO controller). Men spelar jag inget annat än Zelda kommer det att ha varit värt det (och det kommer jag att göra). Så himla skönt att man kan släppa alla jobbtankar och utforska Hyrule. Tog min första jätte idag. Gick hårt åt arsenalen. En röd som låg i en krater uppe på berget vid slottsruinen.

Postad 12 mars 2017 - 15:26

Unregistered81d8c5e8
  • Unregistered81d8c5e8
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0
Klar med Zelda och överlag är jag riktigt nöjd med spelet.
Klarade 60 shrines, dödade vad jag tror de flesta sidobossar, de olika Lynels jag sprang på och hittade all "mainstory".

Det jag saknade var lite mer musik och standard borgar ihop med lite mer bossar.

Edit/ så tar jag gärna namn och adress till dem som kom på kamelpusslet.
Damn vad jag strulade med det

Redigerat av Unregistered81d8c5e8, 12 mars 2017 - 15:46.

Postad 12 mars 2017 - 19:06

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Klar med main story nu och 45 shrines. Har även en del sidouppdrag kvar. Grymt bra spel!

Postad 13 mars 2017 - 06:55

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0
Nån som spelar på WiiU? Hur är det?

Postad 13 mars 2017 - 08:13

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

Jag kör på WiiU och tycker det fungerar bra. Visst det förekommer lite framedrops då och då men fullt spelbart. Korok forest är nog stället som är värst på grund av att det är mycket detaljer på liten yta. Men där är man inte så ofta.

Redigerat av Frozen_Plauge, 13 mars 2017 - 08:14.

Postad 13 mars 2017 - 08:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5 006 inlägg
  • 0

Jag kör på WiiU och tycker det fungerar bra. Visst det förekommer lite framedrops då och då men fullt spelbart. Korok forest är nog stället som är värst på grund av att det är mycket detaljer på liten yta. Men där är man inte så ofta.

Tack! :)

Postad 13 mars 2017 - 10:07

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Litar också på Wii U och är väldigt nöjd med hur det ser ut, men som sagt ibland blir det lite framedrops.

Postad 13 mars 2017 - 10:27

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Kan bara instämma med ovanstående. Wii U klarar sig väldigt bra med tanke på hur stort det är :)

Postad 13 mars 2017 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Hmm, jag trodde att Wii U skulle ha problem med laddningstider efter man dör iom att Switch läser in spelet så mycket snabbare, men faktum är att det går 1,5 sekund snabbare att ladda om efter man dör på Wii U. Någon halvsekund snabbare att ladda shrines också. Mycket märkligt.

Eller så är det helt enkelt för att de hade kommit så långt på Wii U-versionen att Switch-versionen nästan är en ren port.

Postad 13 mars 2017 - 13:42

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Fungerar utmärkt på WiiU, ser och är i princip samma på bägge konsolerna. Framedrops drabbas man även av på switchen så inget som är u int med U versionen.
Och ja det laddar snabbare på WiiU för det mesta.

Postad 13 mars 2017 - 15:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Hmm, jag trodde att Wii U skulle ha problem med laddningstider efter man dör iom att Switch läser in spelet så mycket snabbare, men faktum är att det går 1,5 sekund snabbare att ladda om efter man dör på Wii U. Någon halvsekund snabbare att ladda shrines också. Mycket märkligt.

Eller så är det helt enkelt för att de hade kommit så långt på Wii U-versionen att Switch-versionen nästan är en ren port.

På Wii U är man tvungen att installera en del av spelet.

Kanske detta som hjälper till att boosta laddningstiderna?

https://www.destruct...on-412823.phtml

Postad 13 mars 2017 - 15:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

På Wii U är man tvungen att installera en del av spelet.

Kanske detta som hjälper till att boosta laddningstiderna?

https://www.destruct...on-412823.phtml

Näe, man installerar ju på Switch också när man kör digitalt och digitalt ger de snabbaste laddningstiderna.

Postad 14 mars 2017 - 06:32

fredl
  • fredl
  • Forumräv

• 762 inlägg
  • 0
Ni som har klarat med mellan 45 och 60 shrines. Har ni medvetet kört main story? Tyckte jag läste att det finns uppåt 120 shrines. Jag har _inte_ bråttom att bli klar.

Postad 14 mars 2017 - 07:08

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Japp, hade kanske önskat att main story var ännu längre. Men jag kommer fortsätta att köra sidouppdrag och hitta fler shrines :)

Postad 14 mars 2017 - 08:35

mBr
  • mBr
  • Mästare

• 3 024 inlägg
  • 0
Själv har jag kört några main bara och avvaktar med dom tills jag måste, under tiden kör jag side, shrines, utforskar osv.

Postad 14 mars 2017 - 09:45

Frozen_Plauge
  • Frozen_Plauge
  • Lärjunge

• 400 inlägg
  • 0

100 shrines klara, springer nu mest runt och spöar bossar.

Postad 14 mars 2017 - 16:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Ni som klarade spelet, fick ni tag på Master Sword?

Eller lyckades ni klara det ändå?

Och nej, det är ingen spoiler att svärdet finns med i spelet ;)

Redigerat av Svante Skoog, 14 mars 2017 - 16:56.

Postad 14 mars 2017 - 17:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

MHB:s recension

Synd jag måste ta en paus nu för Nier och (snart) Mass Effect men å andra sidan är det bra att dra ut på goda ting :)

Postad 14 mars 2017 - 19:11

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

MHB:s recension

Synd jag måste ta en paus nu för Nier och (snart) Mass Effect men å andra sidan är det bra att dra ut på goda ting :)

Måste se till att spela detta snart, alla är ju väldigt positiva. :) 

Vad tycker du om Jim Sterlings kritik? Regn/stamina/vapen och stora fiender som egentligen bara skadar extremt mycket(ingen finess a la Dark Souls)? 

http://www.thejimqui...he-wild-review/

Postad 14 mars 2017 - 19:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Vad tycker du om Jim Sterlings kritik? Regn/stamina/vapen och stora fiender som egentligen bara skadar extremt mycket(ingen finess a la Dark Souls)? 

http://www.thejimqui...he-wild-review/

Well, databasfel, kan inte öppna. Är han Ddosad nu igen eller =P?

Postad 14 mars 2017 - 20:32

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Well, databasfel, kan inte öppna. Är han Ddosad nu igen eller =P?

Haha det verkar ju inte bättre, man skall icke kritisera fanboys tvspel. :)

Postad 14 mars 2017 - 20:55

Bananklasen
  • Bananklasen
  • Forumräv

• 768 inlägg
  • 0

Det är väl bara att göra en brasa om det regnar och vänta? Brukar finnas tillräckligt med skydd :)

Postad 14 mars 2017 - 23:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Haha det verkar ju inte bättre, man skall icke kritisera fanboys tvspel. :)

Jag hittade recensionen nu. Låt se...

and the proper way of handling shrines is to complete them on sight lest lose track of them – finish as many of them as possible, as close to all 120 of the bloody things as you can.

Näe, man kan markera ett shrine med kikaren om man ser det och sedan byta ut mot ett märke så kan man ha runt 100 shrines markerade på kartan om man nu vill det. Och nu har jag inte klarat spelet, men det var ju någon som sa att han varvat det med bara 45 shrines avklarade, så inget av det där stämmer.

Given the additional “difficulty” of Breath of the Wild, it’s more crucial than ever to have a solid health supply, and I’ve put “difficulty” in quotes because the main way in which this game tries to be tough is to make most enemies highly absorbent and more than capable of dropping Link in one or two hits.

Rather than fully mimic the Dark Souls combat it half-heartedly aims for, Breath simply pumps up the monsters’ ability to do damage, resulting in a lot of one-hit kills even once Link finds and upgrades some decent armor or puts a lot of shrinework into gaining heart containers. It’s a cheap and dirty way of making any game more “challenging” and I can’t say I find it particularly edifying.

Det är ju inte lika bra som Dark Souls, men det är det inte mycket som är. Jag menar, allt beror ju på hur mycket liv man har. Om man går till ett ställe med svåra fiender utan att ha uppgraderat sig något så dör man ju på ett slag. Jag klarade några av de svåraste fienderna på kartan med 4-5 hjärtan dock, så man kan ju akta sig och vinna genom att inte bli träffad tack vare dodge/parry. Nu har jag 10 hjärtan och jag känner inte att jag är i underläge direkt.

Sen kan man ju laga mat som buffar ens liv, vilket jag ser att han har utnyttjat flitigt (och ändå haft problem =P?)

Men jag tycker inte svårighetsgraden är orättvis, man har många färdigheter som gör att man slipper bli träffad (stealth, block, dodge, parry, döda dem först, springa runt och kasta bomber, etc). Plus man kan spara när som helst och det tar bara ca 10 sek att ladda.

I’m firmly among those who believe that it doesn’t encourage variety so much as it discourages using most of the cool weapons you find for fear of losing them, and turns their acquisition into something unexciting, almost disappointing.

Ja det stämmer faktiskt, man använder inte sina bästa vapen för de går ju sönder, så man sparar dem till bättre fiender. Men funktionen är en nödvändig produkt av hur spelet ser ut. Om du går till ett svårt ställe och hittar ett vapen som är överlägset så kan du sedan bara använda det resten av spelet om det inte går sönder. Då behöver du inte leta efter fler vapen. Jag tror att med tanke på världen så är detta den bästa lösningen just nu, men jag gråter inte blod om de tar bort eller förändrar det i nästa spel. Jag är fine med båda systemen.

Now let’s talk about stamina.

Håller inte med om detta, jag tycker det är ett genialt sätt att göra klättring roligt och utmanande. Uncharted fick mig att hata klättring efter fyra spel och i BoTW är det roligt. Man ska inte kunna simma, klättra eller glidflyga hur länge som helst. Springa kanske de kunde ha skippat att använda stamina på dock, men det ska ju vara "verkligt". Man måste beundra själva tanken, att komma på att implementera ett sånt här system och sedan göra det så bra. Det är ju det som är det svåra, att komma på det.

Att man glider när det regnar är irriterande om man är mitt i en klättring, men man får vackert vänta ut det. Det kunde de ta bort dock för det är bara tidsödslande egentligen.

Enemy encounters that suck up your resources, cluttered menus that are a hassle to get through, the same old smile.pngsmile.pngsmile.pngsmile.pnging cutscenes every time you open, enter, and complete shrines. Frequent interruptions when monsters respawn during a “blood moon” – the modern equivalent of Castlevania II‘s notorious “curse” text box.

Blood moon känns rätt irriterande, fattar inte poängen riktigt. Men har bara hänt mig fem gånger hittills typ och man klickar bort det på några sekunder. Cutscenes när man går in i ett shrine kan man klicka bort, men känns också rätt onödigt att ha varje gång. Fast det blir ju konstigt om man inte har något?

Also, it has Ubisoft-style radio towers in it. Really dreary, long, climby ones. Go figure.

Det är ju dock fundamentalt annorlunda som jag skrev i min recension. Plus att de imo är roliga att klättra då nästan varje torn har sin egen lilla utmaning.

Men aja, han verkar ju gilla det, men hatade tydligen uthållighetssystemet (som jag tycker är jättesmart) och att vapnen går sönder (ser det inte som en big deal). Men de allra flesta gillar det ju så det var rätt beslut av Nintendo.

Redigerat av Zoiler, 14 mars 2017 - 23:38.

Postad 15 mars 2017 - 14:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Håller inte med om detta, jag tycker det är ett genialt sätt att göra klättring roligt och utmanande. Uncharted fick mig att hata klättring efter fyra spel och i BoTW är det roligt.

Som ett brev på posten :D

http://www.neogaf.co...d.php?t=1352613

Postad 15 mars 2017 - 15:56

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0

Tack för det långa välskrivna svaret Zoiler, det där är den enda egentliga och något motiverade kritiken jag hittat mot Zelda. Var nyfiken på hur andra uppfattar dessa momenten. Inte många verkar störa sig, jag tycker de verkar lite lastgen som spelmekaniska inslag. Men lite lastgen är inte fel om det bidrar till spelglädjen. 

Håller med om att jämförelsen med souls spelen är extremt hård, väldigt få spel håller den nivån på striderna. 

Redigerat av Unregistered6fb5a100, 15 mars 2017 - 15:56.

Postad 16 mars 2017 - 08:33

Unregistered8328bdd6
  • Unregistered8328bdd6
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Vad hände?!?!!

Jag hade Nier: Automata, Horizon Zero Dawn och Ghost Recon Wildlands.
Köpte Zelda i ett tillstånd av feber och det är det enda jag vill spela!

Har börjat en Play Journal bara för att man upptäcker saker hela tiden som man måste dela med sig.

Önskar man kunde spela in klipp och dela med sig. Som den gången jag högg ner ett äppelträd för att ha förråd till utforskning, och min häst börjar gå runt och käka upp dem från backen.
Massa såna ögonblick som totalt sveper in mig i världen. Känns nästan som en underbart tecknad fantasy-film.
Eller att hästarna får hästskor efter man registrerat dem i ett stall.

Postad 16 mars 2017 - 11:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

Tog min andra Dungeon igår, och den kändes inte lika svår som min första.

Men man har ju blivit en aning bättre på spelet också, genom mina första 40 timmar :D

Spelet blir ju bara bättre och bättre.

Vanligtvis brukar jag tröttna rejält på open-world spel efter bara 20-25 timmar, då det blir så mycket av samma vara.

Men varje dag ser jag nånting nytt, som jag inte ens hade en aning om att det existerade i spelet.

Svårt att hålla sig från att spoila, då man alltid vill berätta vad man sett och upplevt :D

Btw, undrar hur nästa Zelda spel blir?

Vart tar dom serien efter detta mastondont projekt?

Troligtvis kommer vi att få några story DLC till detta under kommande år.

Men undrar vad dom planerar just nu, bakom stängda dörrar :)

Även om jag älskar det här spelet, så skulle jag nog vilja ha ett "old-.school" Zelda efter detta, med vanliga dungeons.

För även om det är kul pussel i alla Shrines, och de Dungeons jag kört, så ser dom tyvärr väldigt lika ut, när det gäller designen och färgschema. Jag saknar de unika dungeons vi fick förr, som alla var helt annorlunda i looken, och där vi även stötte på en massa fiender, mini bossar m.m.

Så det bästa vore om vi får ett "vanligt" nästa gång, och sen ett nytt "Open World" efter det, för att variera det hela :)

Ett till top-down 2D spel emellan dessa också, tack, då jag älskade "Link Between Worlds".

En HD remake av DET spelet till Switch, skulle göra mig MYCKET lycklig :)

Då var dagens kaffe kanna sänkt, back to Hyrule! :)

Postad 16 mars 2017 - 13:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur många timmar jag lagt, men jag har också tagit 2 dungeons. Jag tog precis sista tornet med, så nu är hela kartan upplåst.

Tror jag har sett kanske halva kartan max. Där är så j*vla mycket att se och göra överallt. Helt sjukt.

Hur många shrines har ni typ? Jag tror jag har tagit runt 60.

Postad 16 mars 2017 - 14:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Även om jag älskar det här spelet, så skulle jag nog vilja ha ett "old-.school" Zelda efter detta, med vanliga dungeons.

För även om det är kul pussel i alla Shrines, och de Dungeons jag kört, så ser dom tyvärr väldigt lika ut, när det gäller designen och färgschema. Jag saknar de unika dungeons vi fick förr, som alla var helt annorlunda i looken, och där vi även stötte på en massa fiender, mini bossar m.m.

Så det bästa vore om vi får ett "vanligt" nästa gång, och sen ett nytt "Open World" efter det, för att variera det hela :)

Ett till top-down 2D spel emellan dessa också, tack, då jag älskade "Link Between Worlds".

En HD remake av DET spelet till Switch, skulle göra mig MYCKET lycklig :)

Jo jag håller med om just det du säger med designen och de kan verkligen göra som med 2D Mario och 3D Mario nu för att få variation på det. Det är inte fel med ett riktat Zelda heller även om detta är jättebra. De kan även ändra på konceptet i den öppna världen för att göra det mer varierat dock.

Samtidigt får man tänka på att detta är ett Wii U-spel, så nästa Zelda kommer bli snyggare hur som helst. En lika stor fråga som vad det kommer vara för något är när det i så fall kommer.

Troligtvis kommer vi att få några story DLC till detta under kommande år.

DLC2 är bekräftat extrastory. Skulle väl komma i år tror jag.

Postad 16 mars 2017 - 15:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 750 inlägg
  • 0

DLC2 är bekräftat extrastory. Skulle väl komma i år tror jag.

Jepp, kommer till vintern :)

Ska bli intressant att se vad det blir för nåt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny projektor
    thhmo
    2025-05-11 11:17:07
  • Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.