Jag antar det är superarkad och man springar ikapp och knivar dem och eagle vision så man ser var de finns?
Pretty much.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Horizon: Zero Dawn [PS4]
Startad av
Unregistered5deb0b1d
, Sep 17 2014 08:31
471 svar till detta ämne
Postad 12 April 2017 - 22:54
Pretty much. Postad 13 April 2017 - 14:08 https://youtu.be/x4F3d5DNRno
~11:30 Neil: -"Ok, this is the bar now. We have to top this". Postad 13 April 2017 - 14:57 "Ok, this is the bar now" Ja, det tror f*n, dom sitter ju i en bar...
Hoppas/längtar redan på DLC... fantastiskt spel... Nån som fått ihop till den där dräkten man kan få i bunkern om man samlar ihop alla powercells? Är det värt det månne... har öppnat första dörren... men nu skulle man ju samla 3 till för att få den! Redigerat av Garrett, 13 April 2017 - 15:00. Postad 16 April 2017 - 14:59
Jag har den, men skaffade den först efter jag klarat storyn. Man blir rätt överlägsen när man har den på sig, tar inte mycket skada. Så den vore nog fin att ha på sista story-uppdraget, för där avverkade jag typ alla läkemedel m.m.
Postad 16 April 2017 - 15:10
Ja, det är värt det.
Spoiler
edit: Är på 86% nu och tycker att jag har gjort i stort sett allt på kartan. Har nästan alla dräkter och vapen med. Redigerat av Ageve, 16 April 2017 - 15:11. Postad 18 April 2017 - 11:51 Saknar 1 powercell för att få dräkten......segt att leta om man inte riktigt vet vart dom finns.... Postad 18 April 2017 - 16:53 känns inte riktigt rätt, vill spela utan att "fusk" titta på youtube Redigerat av PBateman, 18 April 2017 - 16:53. Postad 18 April 2017 - 17:14
Den kan nog bli svår då... Om man missar nåt, kan man gå tillbaka och hämta efter uppdragen? Redigerat av Garrett, 18 April 2017 - 17:35. Postad 18 April 2017 - 20:09
Japp. De brukar finnas i början eller slutet av huvuduppdragen.
Jag fuskade med den sista och googlade. Resten hittade jag, men det var mest tur.
Spoiler
Postad 19 April 2017 - 09:38
Spoiler
Postad 19 April 2017 - 12:41
Har inte spelat så mycket. Lvl13 och är påväg någonstans.... öken. Har stött på en järnfågel för första gången och fick smisk direkt...
Iaf, köpte en Shadow bow något (lila), finns det bättre vapen än det eller är det mods som gäller? Ökar damage iom att man levlar eller är det bara hälsa och skillpoints man får? Postad 20 April 2017 - 05:38 Inte lätt att se skillnad på renderingslägena (1080p plasma) Känns mest som placebo vad man föredrar. Får lätt för sig att det flyter lite bättre i prestandaläget men det ska tydligen va max en frame emellanåt Postad 20 April 2017 - 07:05
Det finns en båge som ev. är marginellt bättre som man kan få om man klarar av att få en "blazing sun" på alla trials i alla training grounds. Tror det är total 15 stycken. Damage ökar inte med level utan det är mods som gäller. Ett tips är att ha flera shadowvapen av samma typ men olika mods för olika situtaioner. Mitt tips för de flesta mellanstora fiender är att använda rope castern. Gärna shadowmodellen med mycket handling mods och den starkare varianten av reppilar. Postad 21 April 2017 - 16:58
Ok. Ger väl med sig allt eftersom. Men lila verkar vara vad man ska ha.
VM i trycka/hålla in triangel i detta spel. Skulle finnas något man kan bygga för att auto plockaupp saker. Speciellt växer och pinnar Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 April 2017 - 16:59. Postad 21 April 2017 - 17:06
hehe, ja... man får nästan tvångstankar att plocka hela tiden med Postad 21 April 2017 - 17:30
Så mitt i en strid så börjar hon plocka upp blommor eller kvistar istället för att göra som man vill? Postad 21 April 2017 - 17:55
Känns som ett lite knepigt designval de dära med att totalt strössla spelvärlden med saker att plocka upp. Jag vet inte ens vad jag plockar upp vill inte slösa tid på att läsa känns redan frustrerande att de ska spenderas så mycket tid... Gör det svårare att vilja utforska miljöerna när man får de där fula ikonerna hela tiden. Att bara springa förbi dem händer inte har lite samlargen i en trots allt. Postad 21 April 2017 - 18:32 Kan väl sugas upp genom fötterna såsom i så många andra spel... Plockar kvistar mitt i strider ändå nu, speciellt om man springer över en blomma som ger 6% hälsa... hade en episod (dåligt planerad/oförberedd) där jag tänkte ha ihjäl en krokodil. Var tydligen tre andra krokodiler som ville vara med och leka samtidigt ... fick slut på blommor Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 April 2017 - 18:41. Postad 21 April 2017 - 18:37 Samna här. Plockar på mig allt. Orkar inte bry mig i vad det är... sen Säljer jag allt som bara ger metallflisor. Resten kan kanske användas tänker jag. Aloy blir lite som ett adhd barn, har ett mål dit hon ska också "åhh, en pinne", sen "oh en sten!", "kolls en hare den kanske ger något ", "hoppsan en vandrande brödrost den ska jag ha ihjäl" osv så har man tappat tråden och ikonen har fått en km till att springa mot... Btw, Verkar som man aktivt måste göra ett quest av en crafting som det behövs något till. Borde vara som i FarCry där det plingar till om man hittar något så en craft blir komplett... Redigerat av Unregisteredf64a5233, 21 April 2017 - 18:46. Postad 21 April 2017 - 18:59
Det är Aloy som blir som det ja, precis Postad 24 April 2017 - 08:28 Har nästan bara ett main quest kvar nu tror jag.
Spoiler
. Känts som lagomt långt äventyr, har inte gjort så mycket sidoquests, en Cauldron och typ 2 tallnecks.
Men blir väl till att göra allt annat också efter att man spelat klart storyn.
Inte bra detta spel annars, för mycket "ska bara" så sömnen blir lidande..... Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 April 2017 - 10:45. Postad 24 April 2017 - 14:21
Det är väl snarare ett tecken på ett bra spel om det är svårt att slita sig Postad 24 April 2017 - 15:00
Var väl det jag skrev (mellan raderna) Postad 24 April 2017 - 15:06 Guerrilla har verkligen lyckats med detta spel. Rent prestandamässigt flyter det på bra och inte speciellt mycket pop-ins och annat som kan störa. En och annan bugg (grafik/kollision) har jag stött på och frameraten har känts trög emellanåt samt laddningruta i en halv sekund ibland... men annars håller det högsta kvalitet.
Gillar att man kan se en thunderjaw eller annat stort åbäke vandra omkring långt bort i horisonten.
Photomode har jag bara tagit en bild med som jag tänkte posta här vid tillfälle. Fick lite Matrix Revolutions-känsla på väg in i en Cauldron...
EDIT:
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 24 April 2017 - 16:53. Postad 25 April 2017 - 09:55
Tagit alla troféer ? (paltinum) Räknas såna där lappar och ljudupptagningar med i completion? Postad 25 April 2017 - 10:18
Behöver tre händer för att nocka flera pilar finns de någon PS 4 elite controller
Postad 25 April 2017 - 10:21
https://blog.eu.play...ollers-for-ps4/
Dessa 2 finns om man bortser ifrån en Scuff då Redigerat av SKIBBE, 25 April 2017 - 10:22. Postad 26 April 2017 - 10:41
Fungerar harvest pilar på maskiner också. Är guld på reguljärt djurliv. Tråkigt modellerna är så dåligt gjorda. Hur fasen springer rävarna
Postad 26 April 2017 - 16:02
Harvestpilarna är grymma på de större maskinerna då man med hjälp av dem kan skjuta bort t.ex. vapen och sköldar. Vissa av vapnen går då även att plocka upp och använda mot sagda maskin. Postad 26 April 2017 - 16:29
Klarat spelet nu. Bra spel överlag. Ger lite plus och minus nedan. Tog mig 31 timmar att klara.
+Bra story +snygg grafik +bra kontroller -Tråkigt samlande -Rätt menlösa sidequest. -Transportsträckor. -Detta med massmord som är i varje spel. Värderar mina plus mer än mina minus men Open Word conceptet är för mycket yta och mycket menlöst innehåll tyvärr. Hoppas på förnyelse snart. Redigerat av anders_avantasia, 26 April 2017 - 16:30. Postad 26 April 2017 - 17:08 vad är harvest-pilar? Tear och Tearblast använder jag för att skjuta bort saker frå FI Postad 26 April 2017 - 17:58
Det är tyvärr vad open world är, det handlar mindre om kvalitet och mer om kvantitet, allt man gör är springer runt och samlar skit. Hittills så är det bara Rockstar som lyckas kombinera open world och storytelling.
Horizon gör det ändå väldigt bra, men det når inte hela vägen, det är hela tiden för mkt saker att göra runtomkring som man känner sig nödgad att göra för att ha maximal chans att inte dö vid första bästa svåra fiende. Detta leder bara till att man har för många valmöjligheter och istället tappar lusten att spela. Redigerat av simulacra, 26 April 2017 - 18:00. Postad 26 April 2017 - 18:18 Jag valde att inte göra så många side-quests. Men jag kände aldrig att jag va tvungen att göra något. Allt jag gjorde va en fröjd för mig. tror jag klockade in på typ 40 timmar. Postad 26 April 2017 - 18:21 Några av de bästa spelen är open world imo. För mycket samlande och stora ytor är ett problem många har, men finns också fördelar med open world.
Själv tycker jag inte att ytorna var SÅ stora i Horizon, medellängden för att klara det är 20 timmar så det är inte så himla farligt i jämförelse med vissa andra spel jag kan nämna. Postad 26 April 2017 - 19:31 Problemet jag har med open world är att de ofta försöker knöla in för mkt på samma yta, du får även känslan av att progressionen kan vara beroende av vad du gjort innan. Vad händer när jag möter den värsta fienden i spelet? Har man gjort en massa side quests så blir de enklare än om du inte gjort det. I Uncharted så finns aldrig de här frågorna, svårigheten på fienderna beror på var du är i spelet, inte på vilken level du är. Så har du klarat dig till sista bossen så har du skills för att klara den bossen, du vet aldrig om du är bra nog i open world.
För att inte nämna allt vandrande eller värre, folk som sprintar överallt. Redigerat av simulacra, 26 April 2017 - 19:50. Postad 26 April 2017 - 20:24 Horizon är ju ett singelplayer spel så du ser inte folk sprinta överallt. Kan inte tänka mig fast travla överallt. Gud vad trist. Du lär ju älska VR och dess teleport simulacra Postad 26 April 2017 - 20:47
Horizon är ett rollspel och jag tycker världen känns mer levande när den inte anpassas till spelaren utan spelaren måste anpassa sig till världen. Det misstaget gjorde jag i början av Skyrim när jag försökte ge mig på en av jättarna som vallade lite djur i början. Man måste inte attackera varenda liten (eller stor) dinobot man stöter på. Ibland var det en utmaning att försöka smyga sig förbi de lite större varianterna för att försöka ta sig dit man ville. Postad 26 April 2017 - 20:57
Nja, grejen är att jag anser att Rockstar perfektade open world. Tar du bara bort RPG-ismerna så blir open world bra, det är där skon klämmer, all den här artificiella progressionen förstör konceptet. Redigerat av simulacra, 26 April 2017 - 21:30. Postad 27 April 2017 - 23:09
Tog bort all hud som gick oj vilken skillnad. Touchpad äen är genialisk för att ta fram vid behov. Surt dock att du fortfarande får ikoner för allt du kan plocka upp
Postad 28 April 2017 - 13:17
Jag kör HUD dynamisk, funkar bra och inte allt för störig.
Innan jag kör sista uppdraget tänkte jag göra en massa annat. Hittade en corrupted zone som behövde rensas. Visade sig vara 2st corruped rockbreakers (tremors-maskar) som var lite jobbiga. Medans jag kämpade med dessa ville 3 snapmaws, några longlegs och en sån där stor grej med tunna på magen vara med också samtidigt... blev ordentligt svettigt. Även 2st tunnor som har en Sköld. (Minns inte vad alla varianter heter) (tur jag hade Shield Weaver, och kunde köra override på en snapmaw så man fick iaf en ally).... Kul spel!! Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 April 2017 - 13:18. Postad 28 April 2017 - 22:12
Passade på lägga en beställning till 399kr nyss. Fraktfritt.
Ska bli jäkligt nice sätta tänderna i detta Postad 29 April 2017 - 17:08 Jag har ett problem med spelet, jag vill ej spela färdigt det! Får då kommer det ju vara slut! Tror jag har ett sista quest kvar och har gjort allt som jag kan komma på (förutom en Blazing sun som verkar bugga för mig), till och med vandrat i bergen en halv kväll bara för att det är så vackert
Hade ju vart bra om detta spelet hade räckt tills Horizon 2! Har spelat 60h+ nu, nån som har nån ide på hur jag kan förlänga det med sådär 10ggr Postad 29 April 2017 - 17:17
Ha ihjäl ALLA rävar tills dom tar slut! Postad 06 May 2017 - 12:09
Sådär. Platinum fixat. Gjorde allt annat jag kunde hitta att göra innan sista uppdraget...
46H säger saven att det tog. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |