Philips 65PUS9109 - bra eller anus?
303 svar till detta ämne
Postad 10 August 2015 - 10:40
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag har haft tvn ett bra tag nu. Om jag säger så här. Jag är jättenöjd sett till priset jag betalade för tvn, bildkvalitén är skitbra, speciellt på Netflix och då kör jag inte deras 4k stream eftersom jag inte fått externa boxen ännu.
Har sett en hel del 3d filmer, och det är också skitbra bild på dem. Ambilight skulle jag inte vilja vara utan faktiskt.
Jag tycker den inte är värd 36 k som den egentligen kostade, inte med tanke på mjukvaruproblem som många har/har haft, och att vissa appar fungerar dåligt i tvn. Detta visste jag vid köp att smart tv funktionaliteten är sådär, men då jag både har Chromecast, Apple tv, xbox kopplat så kan jag välja bästa plattform för att titta på vissa appar.
Viaplay till exempel är "mobilversionen" i tvn, på sportsändingar hackar det för mycket på stor skärm. Efter kontakter med Viaplay beror det på deras utsändning till olika plattformar. De har för låg FPS i den versionen. Tittar jag via Xbox så hackar det inte alls.
Hade jag varit tokberoende av smart funktionerna hade jag varit mindre nöjd, Netflix funkar klockrent, sen när man får den externa boxen borde smartfunktionen vara bättre i boxen än i tvn, så därför bryr jag mig inte så mycket om det heller.
Bilden är suverän. all in all är jag nöjd. Jag tycker inte att smartfunktioner är värda flera tusenlappar till om man skulle haft en 4k 65 tums från någon annan leverantör. Sen att den externa boxen fås på köpet ger en extra bonus.
Kolla länken https://www.youtube....h?v=cp8Mc9OQSAk
Grymt! Tack! Ska prova det när jag kommer hem. Det lutar mot att jag kommer köra Viaplay genom PS4:n i slutändan ändå. Bilden flöt på bra o så, men när bollen rörde sig snabbt i bild så blev den "blurrig". Hoppas det inte är så via PS4. Tack ännu en gång!
Postad 09 October 2015 - 17:31
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nån som hört nåt om boxen?
Lite sugen på en Sony BDP-S6500 nån som har koll på den (mycket pga uppskalningsfunktionen till 4k ) eller finns det nåt annat prisvärt alternativ (1499:- för den på electroworld).
Ursäkta min okunskap i frågan ,men kan en Onkyo tx-nr616 göra jobbet med uppskalning från en vanlig 3d blu ray till 4k 3d, eller måste spelaren ha den funktionen?
Redigerat av SynthMicke, 09 October 2015 - 17:32.
Postad 11 October 2015 - 06:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
SynthMicke, har du nått speciellt skäl till att du vill skala upp bilden externt; istället för att låta tvn göra jobbet?
Postad 11 October 2015 - 07:03
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Blottar min okunskap ytterligare ...kan Tv:n fixa det? Även i 3D?
Postad 11 October 2015 - 07:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jo har insignalen lägre upplösning än skärmen så skalas förstås bilden upp; annars skulle ju inte bilden täcka hela bildytan.
Postad 11 October 2015 - 08:46
Unregistered49e83b02
-
Unregistered49e83b02
-
Forumräv
-
-
544 inlägg
Antar att man måste upp väldigt i pris och kvalitet om något externt ska göra det bättre än tv?
Postad 11 October 2015 - 09:06
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Tack pacman ,självklart nu när du säger det , borde ju förstått det när jag jämför projektorns HD bild med TV:ns 4K uppskalade HD bild från boxer (med i beräkningen är också att projektorns bild är större förstås).
Lever fortfarande med att inte kunna stänga av och på TV:n med en Logitech one fjärr , får sätta på TV:n med originalfjärr varje gång , däremot att stänga av allt inkl TV:n går med multin ?
Gillar TV:n men den är långt ifrån buggfri och kräver nog en hel del seriösa uppdateringar till........
Nåt nytt om "gåvoboxen" från Philips?
Postad 11 October 2015 - 19:28
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Nu ha rjag fått tummarna loss och pluggat in Harmony fjärren igen, har uppdaterat programvaran, och programmerat om sekvensen så att den ska funka med Philips tvn.
Tyvärr sätts inte tvn på eller stängs av. Någon som fått sin Harmony att lira med denna tv, och i så fall hur?
Postad 13 October 2015 - 19:21
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Bulldog76, går det att mata in TV fjärren genom att skicka signal från Philips fjärr direkt till Harmony manuellt ? jag skulle nöja mig bara med av och på med logitech fjärren.
Det konstiga är att på, funkar inte i kedjan ,men då jag stänger av hänger TV:n på harmonyn och stänger av snällt , det gör inte din alltså?
Postad 13 October 2015 - 19:40
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Jag har ännu inte fått nåt kommando att lira. Har i o f s inte hunnit testa sedan jag synkade om den, tror att min tv stängde av sig vid ett tillfälle igår. Fick tips att testa ställa in hur länge själva signalen ska skickas, tveksam dock till att det funkar. Läst också nånstans på logitechs forum att man kunde välja Power Toggle istället för power on och off, att det kommandot fungerar bättre
Postad 19 October 2015 - 12:18
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Som flera på Philips forum har skrivit så innehåller den ju massa buggar. De jag upplever är att den inte går att starta ibland (måste rycka nätkabeln) samt att Natural Motion sätts på varje gång jag startar TV:n, trots att jag stänger av den funktionen.
En annan sak som sker är att kameran under TV:n "skramlar" när den åker ner. Som att den har blivit rejält misshandlad. Men när jag stänger av den så åker den upp smärtfritt och utan skrammel. Någon som har samma 'problem'? Eller är det jag som råkat stöta till min kamera? Dessutom får jag inte "Gesture Control" att funka med den.. är den någon funktion som måste sättas på utöver att starta kameran? Kan tillägga att kameran funkar annars, jag får bild via Skype osv.
Redigerat av Unregistered731b1cef, 19 October 2015 - 12:26.
Postad 19 October 2015 - 12:49
spectrevs007
-
spectrevs007
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Har exakt samma problem med att starta upp TV:n. Brukar även få massa störningar i bilden (färgerna) efter att den hängt sig. Har blivit lite bättre efter att jag avinstallerat alla Google-appar som går att ta bort, hellre en tv som går att slå av och på än massa sk Smart Tv-appar som fungera bättre med annan hårdvara.
När man slår på TV:en så "rycker det till" i kameran, ibland med ett missljud i flera sekunder. Dessutom låter den som ett gammalt tröskverk när den ska åka ner, upp fungerar perfekt precis som du skriver. Har även hänt att kameran rycker till och slår igång min hemmabioförstärkare när TV:n är avstängd (lite poltergeistvarning när den startar upp av sig själv)
Även problem med EasyLink där stärkaren ibland inte sätts på och stängs av med TV:n samt så försvinner ljudet ibland.
Med tanke på alla andra buggar jag haft så har jag inte ens brytt mig om att testa Gesture Control.
Har ett öppet case hos Philips där Neisa ska komma ut och kika på TV:n i slutet av månaden eftersom senaste mjukvaran (sept) inte löst några av dessa problem.
Är nöjd med bild (lite clouding i kanterna) men mjukvaran är under all kritik, hade det inte varit för att jag älskar Ambilight (den fungerar till skillnad för många andra användare) så hade jag gett upp och bytt märke för länge sedan. Hoppas verkligen att allt detta kommer lösa sig när Neisa varit på besök.
Redigerat av spectrevs007, 20 October 2015 - 08:29.
Postad 19 October 2015 - 14:15
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Jag är själv sugen på att ringa support, men jag har svårt att se vad dom kan göra? Hur gjorde du för att få en tid med Neisa? Jag köpte TV:n på Elgiganten men osäker vilka jag ska kontakta; Elgiganten eller Philips.
Är också relativt nöjd med bilden. Ibland blir bilden trist i mörka partier, med massa pixlade "rutor" eller vad man nu ska kalla det. Kan bero på kvalitén på filmen/serien också.
Ambilighten funkar bra hos mig med, än så länge. Dock lite störande att jag aldrig hamnar i huvudmenyn när jag trycker på settings. Ena veckan hamnade jag jämt i Ambilight-inställningar, andra veckan hamnade jag jämt i Ljussensor-inställningar. Som sagt, mjukvaran..
Postad 19 October 2015 - 14:19
spectrevs007
-
spectrevs007
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
@Norado: Du kontaktar Philips TV-support. Med lite turer fram och tillbaka så landade caset hos Neisa som är den serviceorganisation som Philips använder.
Postad 19 October 2015 - 14:25
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
@Norado: Du kontaktar Philips TV-support. Med lite turer fram och tillbaka så landade caset hos Neisa som är den serviceorganisation som Philips använder.
Gotcha. Du får komma med en uppdatering när dom har varit hos dig!
Postad 20 October 2015 - 08:20
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Har ni testat att efter uppdateringen återgå till fabriksinställningar? Jag hade en hel del problem med ljudet efter uppdateringen och lite annat.
Sen fick jag råd från Philips support att återställa allt och börja om. funkar bättre nu.
får ibland lite småfel, men det är inte enbart Philips tvn som spökar utan det är kommunikationen mellan min Marantz 6005 och tvn när jag kör HDMI ARC.
Kör det pga att jag kollar Netflix via Philips tvn och vill få ut ljudet på bra sätt. En del av mina hängningar på tvn beror oftast på HDMI kommunikationen. Aldrig problem när jag stänger av funktionen. Funderar på att istället köra optiskt ljud ut, men tänkte att man snart ska få den där boxen som utlovades, men den dyker ju aldrig upp. Sista budet från Philips var oktober... Nu är oktober snart slut.
Älskar också Ambiligt och skulle inte vilja vara utan. Förmodligen är de nya moellerna bättre med tanke på att det saknas hårdvarustöd för de senare versionerna av Android i denna tv.
Får höra med Philips igen vart boxen blev av, för då lär mina problem försvinna.
Postad 20 October 2015 - 08:29
spectrevs007
-
spectrevs007
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Ja, jag har både gjort fabriksåterställning samt stängt av EasyLink. Har kvar symptomen som jag beskrivit innan. Igår behövde den starta om 2ggr från Philips-loggan innan den startade upp ordentligt.
Har även en hel del lipsynk problem som jag inte haft med min gamla tv (men med samma övriga utrustning).
Håller med om att det verkar vara HDMI/Arc/EasyLink relaterade problem som jag hoppas att det finns en lösning på inom kort.
Redigerat av spectrevs007, 20 October 2015 - 08:34.
Postad 23 October 2015 - 19:48
maserik
-
maserik
-
Användare
-
-
169 inlägg
Hade problem med Philips sedan jag köpte den och haft regelbunden kontakt med Philips, och Neisa var här, men inget hjälpte, fortsatte att ringa till Philips. Nu efter 3 månaders strul med TV:n så dömde de ut den och Neisa hämtade den.
Men Elgiganten som jag hade köpt den av gav mig bara pengar tillbaka för TV:n men inte för hemtransporten och installationen jag betalt 1100kr för fast den var utdömd DÅLIGT DÅLIGT 
Nu har jag köpt ny TV, hos en annan återförsäljare och det blev Panasonic CX800e, mycket bättre, snabbare, och dessutom fick jag gratis hemkörning, installation och rabatt på den. Rek den mycket och är super nöjd med den mot Philips TV:n fast den inte har Ambilight 
Postad 24 October 2015 - 08:19
spectrevs007
-
spectrevs007
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
@maserik: vad hade du för problem med din och vad gjorde Neisa när dom var på besök?
Redigerat av spectrevs007, 24 October 2015 - 08:21.
Postad 24 October 2015 - 10:27
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Nån som hört nåt om boxen?
Lite sugen på en Sony BDP-S6500 nån som har koll på den (mycket pga uppskalningsfunktionen till 4k ) eller finns det nåt annat prisvärt alternativ (1499:- för den på electroworld).
Ursäkta min okunskap i frågan ,men kan en Onkyo tx-nr616 göra jobbet med uppskalning från en vanlig 3d blu ray till 4k 3d, eller måste spelaren ha den funktionen?
enligt Philips supportforum kommer boxen mitten slutet december men det verkar som folket gett upp och inte tror den skall komma när man ser kommentarerna.
Det har verkligen gått utför för Philips sen TP-vision köpte det...
Postad 27 October 2015 - 13:06
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
enligt Philips supportforum kommer boxen mitten slutet december men det verkar som folket gett upp och inte tror den skall komma när man ser kommentarerna.
Det har verkligen gått utför för Philips sen TP-vision köpte det...
Ja det är väldigt trist hur de tar hand om sitt varumärke. Jag trodde inte att det skulle komma någon box när de skrev oktober senast.....
Och hur kan de då fortsätta släppa nya tv apparater som kostar skjortan?
Jag är andå rätt nöjd med tvn, för bilden är suverän så även vid 3d när det gäller Blu Ray filmer. Hade jag varit beroende av apparna så hade jag varit riktigt kritisk, jag har en hel del källor att använda om för Viaplay, Netflix mm (Chromecast, Apple tv, Xbox360. Så varifrån jag spelar upp kvittar egentligen.
Netflix appen är den enda jag använder då den inbyggda i tvn har överlägset bäst bild av en anledning som jag inte riktigt förstår. Mitt problem som kommer ibland är ARC via HDMI, buggar ibland.
Nu ska jag bara orka programmera om min Harmony fjärr så att den lirar med tvn ordentligt. Har inte haft tid att kolla på detta.
Hade man lagt ord pris på tvn, hade den åkt ut nästan direkt inom öppet köp.
Postad 27 October 2015 - 20:35
maserik
-
maserik
-
Användare
-
-
169 inlägg
@maserik: vad hade du för problem med din och vad gjorde Neisa när dom var på besök?
De byte kretskort och moderkort, men TV fortsatte kan krångla efter de varit här.
Postad 27 October 2015 - 20:39
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
De byte kretskort och moderkort, men TV fortsatte kan krångla efter de varit här.
Ok, men vad hade du för strul?
Postad 27 October 2015 - 21:43
maserik
-
maserik
-
Användare
-
-
169 inlägg
Ok, men vad hade du för strul?
Tv startade om sig själv och seg i menyerna
Postad 16 November 2015 - 10:45
spectrevs007
-
spectrevs007
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Besöket från Neisa slutade med att man tog tillbaka min 9109 och jag fick ett underlag att ta med till min återförsäljare (El-giganten) som i sin tur gav mig rätten att få min Philips krediterad och ta ut en annan TV.
Efter att kikat runt på alternativen slutade det med att jag valde en Sony Bravia KD-65X8505C.
Visste att jag skulle sakna Ambilight men med tanke på att motsvarande Philips från 2015 skulle innebära en mellan skillnad på mellan 3000-7000 kr samt att det även verkar vara strul med mjukvaran på dom modellerna (7120 och 7600) så vågade jag inte ta ytterligare en Philips.
Tyvärr är jag inte helt nöjd med KD-65X8505C. Ljusinsläpp på både höger och vänster sida (yttrar sig som vitt ljus eller att bilden är mörkblå istället för svart) samt vertikala linjerna som är extremt störande. Syns särskilt mot ljusa bakgrunder som is och gräs när man ser på sport och kameran panorerar fram och tillbaka.
Är det jag som har otur eller får man räkna med att en TV i den här storleken, även fast man inte köper de billigaste modellerna, inte är felfria? När min 9109 fungerade så tycker jag den hade bättre bild än Sony.
Någon som testat årets modell av Philips och kan ge ett utlåtande på om man ger sig in i samma mjukvaruproblem som 2014 års modeller (Philips engelska TV-forum verkar göra det gällande i alla fall)? Saknar verkligen Ambilight!
Eller kan ge mig ett förslag på en 65 tummarna som blir nöjd med. Vill inte lägga mer än 20-25tkr så Panasonic verkar gå bort.
Postad 17 November 2015 - 11:23
Kickboxer85
-
Kickboxer85
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Ni som köpt tv med Ambilight har ni hängt den på väggen eller har ni den stående på fot? Jag är lite inne på att köpa en snygg bänk till min hemmabio och tänkte kanske att ambilighten blev bättre om tvn kom ut lite från väggen?
Har ni några bilder på era installationer så posta gärna.
Postad 18 November 2015 - 09:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Verkar som om Philips lärt sig av läxan. Årets top-modell skulle bli PUS9600 men den har skjutits upp till nästa år (blir det PUS9601 då?).
Postad 18 November 2015 - 19:21
maserik
-
maserik
-
Användare
-
-
169 inlägg
Besöket från Neisa slutade med att man tog tillbaka min 9109 och jag fick ett underlag att ta med till min återförsäljare (El-giganten) som i sin tur gav mig rätten att få min Philips krediterad och ta ut en annan TV.
Efter att kikat runt på alternativen slutade det med att jag valde en Sony Bravia KD-65X8505C.
Visste att jag skulle sakna Ambilight men med tanke på att motsvarande Philips från 2015 skulle innebära en mellan skillnad på mellan 3000-7000 kr samt att det även verkar vara strul med mjukvaran på dom modellerna (7120 och 7600) så vågade jag inte ta ytterligare en Philips.
Tyvärr är jag inte helt nöjd med KD-65X8505C. Ljusinsläpp på både höger och vänster sida (yttrar sig som vitt ljus eller att bilden är mörkblå istället för svart) samt vertikala linjerna som är extremt störande. Syns särskilt mot ljusa bakgrunder som is och gräs när man ser på sport och kameran panorerar fram och tillbaka.
Är det jag som har otur eller får man räkna med att en TV i den här storleken, även fast man inte köper de billigaste modellerna, inte är felfria? När min 9109 fungerade så tycker jag den hade bättre bild än Sony.
Någon som testat årets modell av Philips och kan ge ett utlåtande på om man ger sig in i samma mjukvaruproblem som 2014 års modeller (Philips engelska TV-forum verkar göra det gällande i alla fall)? Saknar verkligen Ambilight!
Eller kan ge mig ett förslag på en 65 tummarna som blir nöjd med. Vill inte lägga mer än 20-25tkr så Panasonic verkar gå bort.
Jag hade samma otur med min 65" men hade 9809, men fick hela beloppet återbetalt bl a för jag inte hittade någon ersättningsprodukt. Jag valde att gå till en annan kedja och valde Panasonic 55CX800E, super nöjd, mycket bättre bild och kontrast än Philips och rek mycket fast jag bytte ner från 65" till 55".
Postad 03 December 2015 - 18:26
Unregistered0533e46e
-
Unregistered0533e46e
-
Rookie
-
4 inlägg
Om någon ens funderar på att köpa en Philips TV av 2014 års modell så ska man definitivt läsa på på Philips egna forum, om vad användare har för bekymmer.
Själv så fick jag Neisa (Philips serviceföretag) att komma och hämta tillbaks min 65PUS9109/12 samt ge mig motsvarande belopp att handla en annan TV från komplett.se.
Jag är riktigt sorgsen för att inte ha Ambilight längre, det var otroligt vackert och stämningsskapande när det väl fungerade, men annars så har det bara varit strul och besvikelser med den TV'n.
Det får bli en Samsung UE65JU7005 istället.
Läs här om mina missöden med TV'n:
http://www.supportfo...on-65PUS9109-12
Postad 03 December 2015 - 18:57
Unregistered7444adce
-
Unregistered7444adce
-
Mästare
-
-
3398 inlägg
Haha, vilket skit. Tekniken går framåt, men mycket går samtidigt åt fel håll. 1985 skulle ingen acceptera ett spel eller en tv med massa fel, dålig bild, fps som droppar mm. Men i dagsläget verkar det anses ok att sälja defekta produkter.
Postad 03 December 2015 - 19:01
spectrevs007
-
spectrevs007
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Kunde inte vara utan Ambilight. Lämnade tillbaka Sonyn (stor eloge till Elgiganten som hanterade retur osv smidigt) och slog till på en Philips 65PUS7600 under Black friday. Är extremt nöjd med att ha tillbaka Ambilight och hittills har TV:n fungerat felfritt. Vet inte om det var tur men panelen är i princip helt fri från vertikala linjer, något ljusa partier på höger och vänster sida när bakgrunden är färgad (typ grön eller lila) men när man sänkte kontrasten så försvann det nästan helt. Bilden är annars väldigt bra.
Redigerat av spectrevs007, 03 December 2015 - 19:03.
Postad 06 December 2015 - 17:30
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Var har våra utlovade uhd lådor tagit vägen (julklapp kanske? men vilket år) börjar bli lite irriterad på hela grejjen , ingen låda och och uppdateringar på en dj..t dyr TV ,och den funkar inte ens av och på med Logitechs multifjärr ! Nån mer som stämmer in i gnällkören nu till jul?
Ska ringa och avkräva besked i veckan banne mig!
Postad 06 December 2015 - 19:39
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Håller med dig att det är uselt att extra UHD boxen inte dykt up än. Jäkla sätt.
dock måst jag haft tur med tfn för att den har funkat, Netflix appen fungerar ypperligt. Bilden är kanon. Enda problemet jag har är med ACR funktionen, som ibland knastrar och knäpper. men det hjälper genom att man tar ut hdmi kontakten och stänger av tv och receiver. Men jag kan nog inte skylla detta fel enbart på tvn, tror reseivern har ett finger med i spelet också.
Kopplade in nya PS4, bilkem bild!!.
Ja man får vl skriva lite sura mail till kundtjänst och undra vart i Helv*te boxen blev av.
Jag vet inte vilken multifjärr du har, men jag har haft problem meta tt få min Harmony Ultimate att lira med denna tv. Har int haft tid och ork att fixa med det. Ändrat powersettings och delay mm utan resultat. Nu idag fick jag det att fungera, ställde den extra blasten strax framför tvn, lite gömd under foten på tv:n så den inte syns.
Verkar som att IR sensorn sitter lit dumt till för att den skulle känna av min Harmony hub.
Postad 06 December 2015 - 21:01
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Har en Harmony touch som hittills fungerat med ALLA prylar jag kört den med utom flådis TV:n 9109 och detta efter alla uppdateringar.
Försökte skriva till dom i eftermiddags ,men naturligtvis är det något som gör att mailet inte går iväg , för att den känner av nån liten skitdetalj i mailet som den inte accepterar.Så då får dom njuta av min gnälliga stämma per tele kommande vecka ,återkommer i fallet.
Postad 06 December 2015 - 21:03
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
ok,
har du kollat på Harmony forumet? någon vet jag fick någon egen programvara från Logitech när jag läst på forumet.
Ska bli intressanta tt höra vad de säger om UHD, de har säkert inte en aning egentligen.
Postad 30 December 2015 - 21:44
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Äntligen , nu har jag ringt Philips support , och låtit dom njuta av min gnälliga stämma , ironiskt att tjejen i supporten var från Ööreebroo och lät mer gnällig än mig........goda nyheter dock ,en ny uppdatering 14:e december har fått multifjärren att klara nästan allt på TV:n ,utom att starta TV:n i startuppkedjan på multin när man kickar igång alla grejjerna (men en klar förbättring trots det....).
UHD 800 boxen eller vad den nu hette, är inte aktuell längre utan vi kommer få en annan box nu efter nyåret , tydligen nåt tillverkningsproblem med den ,så man får hoppas på nåt ännu bättre nu då. Så dom har inte glömt oss och boxen , lovade hon!
Gott nytt 2016 allesammans.
Postad 31 December 2015 - 00:42
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Äntligen , nu har jag ringt Philips support , och låtit dom njuta av min gnälliga stämma , ironiskt att tjejen i supporten var från Ööreebroo och lät mer gnällig än mig........goda nyheter dock ,en ny uppdatering 14:e december har fått multifjärren att klara nästan allt på TV:n ,utom att starta TV:n i startuppkedjan på multin när man kickar igång alla grejjerna (men en klar förbättring trots det....).
UHD 800 boxen eller vad den nu hette, är inte aktuell längre utan vi kommer få en annan box nu efter nyåret , tydligen nåt tillverkningsproblem med den ,så man får hoppas på nåt ännu bättre nu då. Så dom har inte glömt oss och boxen , lovade hon!
Gott nytt 2016 allesammans.
2017 är nog ni lovade en annan box .
Postad 31 December 2015 - 06:38
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Troligen jimjans , men då till en kanske fullt uppdaterad men utdaterad TV....
Postad 31 December 2015 - 15:38
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Ja, vi ska tydligen få Nvidia Shield TV istället för UHD880. Får hoppas på att den kommer lite tidigare än 2017 
Redigerat av Unregistered731b1cef, 31 December 2015 - 15:38.
Postad 31 December 2015 - 16:18
jimjans
-
jimjans
-
Mästare
-
-
3660 inlägg
Ja, vi ska tydligen få Nvidia Shield TV istället för UHD880. Får hoppas på att den kommer lite tidigare än 2017 
Grattis lär ju vara sådär en 10000ggr bättre än något TP vison kan producera.
Postad 07 January 2016 - 19:57
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Fick min Nvidia Shield idag, har dock ej testat än
Postad 07 January 2016 - 20:05
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Fick min Nvidia Shield idag, har dock ej testat än
Jaha, är det det det var. Jag fick en avi att hämta som jag inte vet vad det skulle vara för något. tänkte att jag har inte beställt nåt.) få hämta ut det imorgon. ska bli kul o testa.
Postad 08 January 2016 - 23:45
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Fick min Shield idag med ,hann koppla in och testa lite ,snygg design ,mycket mindre än jag trodde den skulle vara,och visst .jag kanske börjar bli gammal men fan vad trött jag är på att allt ska konton hit och dit och lösen ......men till internetbanken, personnumret och fyra siffror, smidigt ,enkelt och då snackar vi ganska viktigt konto med värdehantering?
Men ska man koppla in en teknikpryl (läs Shield i det här fallet,hann bli lite aggresiv innan jag kom igång),för det ska till googlekonton ,inlogg,matchning mellan padda o TV och lite routertrixande , vad man än ska göra.
Hann dock titta på lite på 4K från youtube ,vackert högupplöst från Borneos vildmark, inte besviken på box eller bild ,och hellre väntan på Shield än den box dom skulle skickat från början , sa jag den var snygg också........
Postad 11 January 2016 - 18:17
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Jag har inte hunnit testa min Shield än. Någon som vet exakt hur man ska koppla den för att få ut 4k? jag vill helst koppla via reseivern så att jag får ut ljudet men då kanske 4 k försvinner på vägen?
Annars kanske man får köra HDMI ARC som förut var lite svajigt med denna tv eller optisk?
Hade helst säkerställt detta före inkoppling annars ska man behöva hålla på och trixa bakom tvn med alla miljoner sladdar.
Postad 16 January 2016 - 15:51
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Kan man inte koppla vanliga BT hörlurar på denna tv.
Hittar inga alls när jag söker, hittar dock subwoofer när jag söker.
Postad 28 January 2016 - 22:54
Unregistered731b1cef
-
Unregistered731b1cef
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Fick min Shield en vecka sen jag med. Snygg liten pryl.. men kontrollen är ju helt otroligt ful och klumpig, trots syftet att man ska kunna spela med den.
Inte hunnit testa den än dock.. Jag vet inte ens om jag behöver den. Jag kör Chromecast som funkar hur smidigt som helst. Erbjuder Shield något annat än 4K?
Postad 29 January 2016 - 14:15
SynthMicke
-
SynthMicke
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Vet inte varför TV:n nu har fått en helt annan bildinställning som standard ,har tidigare ställt den på "Film" för att ta bort den äckliga närvarokänslan som blir på Philips TV med Pixelplus, Men nu dyker den bilden upp även i filmläget så varenda film ser ut som den var filmad med videokamera typ ,kan leva med det som Tvbild men inte när man ser film.
Någon som fått till inställningarna bra?
Postad 08 February 2016 - 08:45
the-guvnor
-
the-guvnor
-
Användare
-
-
121 inlägg
Min shieldkontroll har lagt av, vem vänder man sig till.
Har försökt kontakta Phillips via deras kontaktformulär men får bara fel datumformat
Postad 08 February 2016 - 10:03
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
Jag har heller inte pluggat in min shield än. Frågan är vad man får mer än 4k i Netflix (om man betalar extra för det)?
Tv bänken är redan fullsmockad med massa apparater. NetflixViaplay kan jag se via PS4, xbox 360 är också kopplad till tvn, sen BD spelare, dekoder till tv etc...
Postad 17 February 2016 - 20:43
maserik
-
maserik
-
Användare
-
-
169 inlägg
Ang SHIELD är alla "grattis" spel demo eller?
Redigerat av maserik, 17 February 2016 - 21:02.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|