Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Switch

2377 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Switch 2017 32GB (Spelkonsoler) 9 8,41 (123) 4 328:-
Nintendo Switch Lite (Bärbara spelkonsoler) 2 7,95 (19) 2 449:-
Nintendo Switch 2019 32GB (Spelkonsoler) 9 7,57 (43) 3 399:-
Nintendo Switch OLED 2021 64GB (Spelkonsoler) 9 7,9 (20) 3 819:-
3 relaterade trådar

Postad 01 juni 2016 - 22:04

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Jodå, självklart kommer dom presentera NX oavsett vad dom sagt tidigare. PRkupper har aldrig varit Nintendos starka sida.

Har vi sett något schema än? Tänkte mest på upplägget om vem som får revela först 😊

Postad 01 juni 2016 - 22:07

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Kolla in, det verkar som att Nintendo har bokat in en del hel yta inför E3:n, mycket mer än vad konkurrenterna har gjort. Undra vad det kan vara till må tro? Det låter som ganska mycket utrymme för just ett spel (Zelda U) eller?

http://www.nintendol...ace_for_e3_2016

Inte alls. Känner jag Nintendo rätt så kommer mycket vara "döyta", och så måste man ju ha ett ställe att ha sina soffor på för att kunna sitta och snacka med spelutvecklarna om Zelda dag ut och dag in.

De kommer inte presentera NX när de sagt att de inte ska göra det hur som helst.

Nintendo har också sagt varje konsolgeneration sedan Gamecube att det inte kommer det bli någon speltorka, att man satsar på hardcorespelarna, att man inte kommer göra samma misstag som generationen innan och en hel del annat som man gång på gång bryter så att Nintendo påstår något betyder för mig... ingenting. Bara tomt prat fram tills att man bevisar motsatsen.

Postad 02 juni 2016 - 14:07

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Vad ska man säga. Ser ut att bli ännu en generation utan Nintendo för min del. Tråkigt.

Nintendo's next-generation game console, the Nintendo NX is scheduled to enter mass production in early 2017, delaying about half a year from the company's original mass production plan in the mid-2016. Sources from the related upstream supply chain pointed out that the delay was because Nintendo wished to enhance the game console's video-game/handheld-game-integrated gaming experience and add virtual reality (VR) function into the system to gain advantages in the upcoming video game and mobile game competitions.

The sources pointed out that the Nintendo NX combines the video gaming experience with the mobile gaming experience. The device features a 5- to 7-inch display, controller and joystick for users to play as a mobile gaming product, but it is also able to connect to a TV for users to play as a video game system. Nintendo is now planning to add VR function to the device to satisfy the popular trend in the gaming market.

Nintendo's order volume for the game console has also been reduced. Nintendo originally planned to order 20 million units for the first year, but its shipment target is now only 9.5-10 million units. The sources believe the reduction was due to the fact that video game console market has been shrinking and concerns triggered by its Wii U's unsatisfactory shipment performance of two million units in 2015.

Redigerat av Manchild, 02 juni 2016 - 14:10.

Postad 02 juni 2016 - 14:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Att du enligt egen utsago har en hälsosam skepsis till allt Nintendo säger, och att det kan vara bra att tillämpa denna skepsis även på andra tvivelaktiga källor.

Alla rykten bör tas med en skopa salt. Därmed inte sagt att det inte är sant, man kan ju hoppas på en försening då det ökar chansen till mer prestanda.

Postad 02 juni 2016 - 15:50

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Att du enligt egen utsago har en hälsosam skepsis till allt Nintendo säger, och att det kan vara bra att tillämpa denna skepsis även på andra tvivelaktiga källor.

Alla rykten bör tas med en skopa salt. Därmed inte sagt att det inte är sant, man kan ju hoppas på en försening då det ökar chansen till mer prestanda.

Självklart ska rykten tas med en nypa salt men flertalet rykten om både Wii och Wii U visade sig stämma (olika källor) så jag har inga stora förhoppningar på NX... trots att jag sitter här och hoppas.

Nintendo har ju svårt att sälja Wii U för $349 så lägger man sig på $299 eller lägre kan man ju fråga sig vilken slags prestande det blir. Visst går utvecklingen framåt men jag tror inte ens att den kommer upp i klass med PS4 med tanke på att det ryktas om stor skärm etc. Skärmen i Wii U är ju riktigt dålig och den kostade en hel del enligt Nintendo själva.

Redigerat av Manchild, 02 juni 2016 - 15:51.

Postad 02 juni 2016 - 16:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag tror inte på någon stor skärm som på paddan. Om de ska ha en skärm så tror jag på en liten skärm mer som en mobil och en slimmad kontroll, lite som PS4-kontrollens pekplatta fast större.

Sen har ju Nintendo så många kontroller numera att även om de har en "huvudkontroll" så har de säkert bakåtkompatibilitet med tidigare kontroller. Jag spelade t.ex. de allra flesta spel med den normala procontrollern.

Det är sunt att inte ha några stora förhoppningar dock. Jag har inte heller det :)

Men däremot vet jag att Nintendo är bra på att göra grafik, så med en maskin i PS4-klass kommer Metroid att se snyggt ut! Kruxet är väl att då är Neo och Scorpio redan förbi, så jag hoppas de beefar den ännu lite mer.

Nintendo har ju svårt att sälja Wii U för $349 så lägger man sig på $299 eller lägre kan man ju fråga sig vilken slags prestande det blir

Det där kan du inte utläsa någonting av dock, det kommer nya kort nu med GTX980-prestanda som säljs för 200 dollar. Vi står inför/är mitt i ett hopp i kretsutvecklingen så en konsol 2017 kommer att innehålla mycket mer effektiv teknik än det som fanns för fem år sedan, samtidigt som paddan utgjorde en stor del av kostnaden för Wii U.

Sen återstår det att se vilken prisklass de lägger sig i. Jag skulle helst vilja se korten på bordet genast så vi slipper all spekulation, men alas... inget på E3.

Postad 02 juni 2016 - 19:43

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0

när presenteras nx tror vi? TGS?

Postad 02 juni 2016 - 19:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Egen mässa kanske.

Postad 04 juni 2016 - 16:07

Manchild
  • Manchild
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag tror inte på någon stor skärm som på paddan. Om de ska ha en skärm så tror jag på en liten skärm mer som en mobil och en slimmad kontroll, lite som PS4-kontrollens pekplatta fast större.

Sen har ju Nintendo så många kontroller numera att även om de har en "huvudkontroll" så har de säkert bakåtkompatibilitet med tidigare kontroller. Jag spelade t.ex. de allra flesta spel med den normala procontrollern.

Det är sunt att inte ha några stora förhoppningar dock. Jag har inte heller det :)

Men däremot vet jag att Nintendo är bra på att göra grafik, så med en maskin i PS4-klass kommer Metroid att se snyggt ut! Kruxet är väl att då är Neo och Scorpio redan förbi, så jag hoppas de beefar den ännu lite mer.

Det där kan du inte utläsa någonting av dock, det kommer nya kort nu med GTX980-prestanda som säljs för 200 dollar. Vi står inför/är mitt i ett hopp i kretsutvecklingen så en konsol 2017 kommer att innehålla mycket mer effektiv teknik än det som fanns för fem år sedan, samtidigt som paddan utgjorde en stor del av kostnaden för Wii U.

Sen återstår det att se vilken prisklass de lägger sig i. Jag skulle helst vilja se korten på bordet genast så vi slipper all spekulation, men alas... inget på E3.

Ryktas om att NX är en hybrid mellan en portabel och stationär konsol så detta med en större skärm kan mycket väl stämma. 

Ryktas om att Xbox One Mini "ska" visas upp nu på E3 och att den är 40% mindre än dagens Xbox One. Trots detta blir lådvolymen bara 0.11 liter mindre än dagens PS4. Wii U har en lådvolym som är hälften den av en PS4.

Nintendo kör alltid med små konsoler och små fläktar så något prestandamonster blir det nog inte med tanke på att utvecklingen ännu inte är där när det gäller prestanda/värmeutveckling/watt. Tror faktiskt inte ens att den kommer upp i Xbox One-klass om jag ska vara ärlig.

Redigerat av Manchild, 04 juni 2016 - 16:11.

Postad 04 juni 2016 - 20:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Ryktas om att NX är en hybrid mellan en portabel och stationär konsol så detta med en större skärm kan mycket väl stämma. 

Fast varför tror du att skärmen blir stor, det behöver den inte vara för att kontrollen ska vara en bärbar. Som PSP/DS räcker om de tvunget ska ha skärm.

Det vore det värsta misstaget genom alla tider om de gjorde en stor skärm igen när de redan fått bevisat för sig att det inte är ett smart drag. Folk kommer se den stora skärmen direkt och tänka deja vu, sen är den marknadsföringen körd. Därför ser jag det som osannolikt med en paddaskärm igen.

Vad gäller storleken på konsolen så tror jag inte de kommer tänka först och främst att de behöver ha en liten konsol och sekundärt på prestandan. Wii och Wii U var små eftersom att de inte skulle förlita sig på prestanda, GC var också liten men ändå kraftfull för sin tid. Men de behöver ha prestanda nog nu för att få tredjepartsspel, de behöver ha FIFA ocvh CoD och allt det där. De behöver också börja med mer frekventa uppdateringar av sina konsoler som Sony och MS om de ska hänga med i framtiden.

Om den som du säger inte skulle vara starkare än en Xbox One så låter det svårare att hitta något så korkat och ineffektivt gentemot att använda AMD:s nya teknik. Dvs, varför skulle man utnyttja gammal teknik när det finns starkare teknik för samma pengar. AMD:s nya kort är ju bäst prestanda för bästa möjliga pris. Om inte Nvidia har något annat som de inte visat än. Att använda äldre kort vore bara att sätta krokben på sig själv. Polaris 11 är svagare än det som sitter i Neo, men det är fortfarande i klass med ett GTX970, dvs överlägset kortet i Xbox One. Och det kostar mindre än 200 dollar. Kanske 150 eller om man köper in många samtidigt ännu mindre. De kan alltså göra en konsol i klass med eller lite svagare än Neo utan att det kostar mer än de brukar ta för sina konsoler.

Det är väldigt enkelt egentligen. De behöver 1) ha tillräcklig prestanda för att det ska vara enkelt att porta trejdepartsspel och 2) paddaskärmen var ingen smart idé och ännu värre nu. Inser de inte detta så styrs de av folk som inte har i affärsvärlden att göra för det är helt elementära saker.

Postad 05 juni 2016 - 09:16

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0
Vet inte varför men jag har fått för mig att den såkallade hybriden mellan handhållen och stationär är två produkter som kan länkas ihop. Alltså när man köper nx så får man inte med den handhållna enheten, utan den får köpas separat. Bådan kan köras separat och är inte beroende av varandra. Vad tror ni om den iden?

Postad 05 juni 2016 - 13:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Vet inte varför men jag har fått för mig att den såkallade hybriden mellan handhållen och stationär är två produkter som kan länkas ihop. Alltså när man köper nx så får man inte med den handhållna enheten, utan den får köpas separat. Bådan kan köras separat och är inte beroende av varandra. Vad tror ni om den iden?

Jag har alltid tänkt att det skulle vara handkontrollen om det nu är en hybrid. De säger att NX är en "plattform" och din idé med att de kan köpas separat hade ju varit lika traditionellt som det är idag. En hybrid där båda ingår hade varit nytt.

"Though I cannot confirm when it will be launched or any other details of the system, since I have confirmed that it will be 'a dedicated video game platform with a brand new concept,' it should mean that we do not intend it to become a simple 'replacement' for Nintendo 3DS or Wii U," Iwata explained.

Postad 10 juni 2016 - 17:32

Zero
  • Zero
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Känns lite som att Nintendo krånglar till det lite för mycket för sitt eget bästa, tror speciellt nu när PS4 Neo och Xbox Scorpio är på gång. 

Själv hoppas jag på en mer normal konsol med minst xbox one och ps4 prestanda, sen vill jag ha gamla godingar att ladda ner dag ett, gärna med ett hd-mode och achievements eller liknande, bara tanken på att få spela Zelda 2 med achievements gör att jag förmodligen kommer köpa NX dag ett.

Men sen förmodligen bli besviken  :(

Postad 10 juni 2016 - 20:14

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Nedåtstöt for the people! (äg-skill)

Postad 16 juni 2016 - 19:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 2

Reggie on NX vs Neo/Scorpio: "For us it's not about specs", "red ocean"

http://www.youtube.com/watch?v=WWaLxFIVX1s

Okej, inte om specs, men ni behöver ha specs nog för att få tredjepartsspel. Så det måste vara om specs annars är ni tyvärr körda =/

Postad 16 juni 2016 - 19:18

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

• 3 103 inlägg
  • 0

Haha, idioti!

That face!  :D

ClFzO_7VEAAvh8X.jpg

Redigerat av Zerox_no1, 16 juni 2016 - 19:20.

Postad 16 juni 2016 - 19:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

• 6 749 inlägg
  • 0

Å herregud...

Here we go again...

Om dom släpar efter med prestandan igen, å kommer tredjeparten än en gång att skippa maskinen.

Visst Nintendo's egna titlar i all ära, men det märks på försäljningssiffrorna, att det inte räcker längre, för att folk ska köpa en Nintendo konsoll.

Om Nintendo även sabbar denna generationen, då kan dom lika gärna sluta göra konsoller, och bli tredjeparts tillverkare istället.

När fan ska dom kliva ur sin lilla bubbla?

Jag vill ge dom en spark i röven :D

That face!  :D

Anar en viss avundsjuka hos honom :D

Redigerat av Svante Skoog, 16 juni 2016 - 19:29.

Postad 19 juni 2016 - 13:57

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12 314 inlägg
  • 1

https://www.youtube.com/watch?v=WpqWuABmQdY

Postad 19 juni 2016 - 15:06

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Reggie on NX vs Neo/Scorpio: "For us it's not about specs", "red ocean"

Okej, inte om specs, men ni behöver ha specs nog för att få tredjepartsspel. Så det måste vara om specs annars är ni tyvärr körda =/

Men måste de ha 4-6 Tflops och en maskin som säljs för $/€499, eller räcker det med en på ~1-2 Tflops för $/€250 för det, 60 miljoner har just nu en 1-2 Tflop maskin och alla spelutvecklare måste gör spel som kan köras på de maskinerna, de kan inte bara lämna dem bakom och gå för Neo/Scorpio.

Redigerat av Unregistered93aa32e3, 19 juni 2016 - 15:13.

Postad 19 juni 2016 - 15:17

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 1

Nintendo borde satsa helt på bärbart tycker jag, kanske kan man komma med någon lösning som gör att man kan spela upp materialet till TVn, tex trådlös HDMI upp till 1080p är ju fullt möjligt.

En ny konsol kommer inte lösa Nintendos problem, snarare tror jag det finns en risk att folk skiter helt i Nintendo framöver. Zelda verkar ju inte ens bli ett release spel till NX längre, fattar inte vad Nintendo ska komma med som ska locka köpare.

Känns som Nintendo faktiskt går samma öde till mötes som Sega vad gäller konsolspelandet, varför inte satsa på det man är bra på istället, nämligen bärbart!

Postad 19 juni 2016 - 16:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Men måste de ha 4-6 Tflops och en maskin som säljs för $/€499, eller räcker det med en på ~1-2 Tflops för $/€250 för det, 60 miljoner har just nu en 1-2 Tflop maskin och alla spelutvecklare måste gör spel som kan köras på de maskinerna, de kan inte bara lämna dem bakom och gå för Neo/Scorpio.

De måste kunna få portar från PS4/XB1 som allra minst är vad jag syftar på.

Zelda verkar ju inte ens bli ett release spel till NX längre

Va? Länk?

Känns som Nintendo faktiskt går samma öde till mötes som Sega vad gäller konsolspelandet

Snälla... make it staaaaaaaahp..

Postad 19 juni 2016 - 16:49

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

De måste kunna få portar från PS4/XB1 som allra minst är vad jag syftar på.

Och det ska det kunna få enligt de mest trovärdiga insiders på NeoGAF, dvs de som faktisk inte spinner runt på youtube för 15 minuter av fame, utan de som är bekräftade att vara aktiva utvecklare och som enkelt bara säger "Nintendos nästa bärbara har högre upplösning än vad ni tror, men lägre än ni hoppas", "NX CPU är x% bättre än vad PS4/XB1 har", "att porta spel från PS4/XB1 till NX är inga problem", om tredjepart portar spel dock är en annan femma.

Redigerat av Unregistered93aa32e3, 19 juni 2016 - 16:50.

Postad 19 juni 2016 - 17:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Och det ska det kunna få enligt de mest trovärdiga insiders på NeoGAF

Jo det vet jag, det vore ju konstigt annars  :)

Och då handlar det alltså om prestanda, prestanda är viktigt oavsett vad Reggie säger eller om de inte vill prata om det. Man måste nå minsta gemensamma nämnaren, det gjorde de inte med Wii U (Inte med Wii heller men så fick de inte direkt överlägsna portar heller).

Postad 19 juni 2016 - 17:42

Unregistered93aa32e3
  • Unregistered93aa32e3
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jo det vet jag, det vore ju konstigt annars  :)

Och då handlar det alltså om prestanda, prestanda är viktigt oavsett vad Reggie säger eller om de inte vill prata om det. Man måste nå minsta gemensamma nämnaren, det gjorde de inte med Wii U (Inte med Wii heller men så fick de inte direkt överlägsna portar heller).

Ska man vara petig så frågade ju också intervjuaren hur NX står sig mot Neo/Scorpio (4-6Tflops) och han svarade, men sa ingeting hur den står sig mot PS4/XB1 ;P ;P

Redigerat av Unregistered93aa32e3, 19 juni 2016 - 17:42.

Postad 19 juni 2016 - 19:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Svarade han egentligen på frågan? Jag tyckte han mest undvek den, "det handlar inte om prestanda".

Egentligen säger det faktiskt inte att den är svagare, men det är ett svar man ger om man inte vill ge bort någon information alls. Dvs, säger han att ja, vi är likvärdiga det kommer inte bli några problem, så har han avslöjat information om NX och de har ju inte avslöjat något för att de vill avslöja det på sina egna villkor.

Sen får vi väl se, men man kanske inte ska utläsa för mycket från ett så diffust svar även om det mycket väl kan stämma.

Postad 20 juni 2016 - 10:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

• 18 233 inlägg
  • 0
Känns inte bra i min mage för Nintendo nu. Jag tolkar intervjun som att deras hårdvara kommer vara mycket släpande i jämförelse med scorpio. Kanske också potato. Nintendo kan inte göra ännu en underpresterande konsol, då måste den hemliga såsen bestå av svart magi för att det ska hjälpa.

Jag ser ingen mening med att släppa något som är mellan 1-2 tflop då motståndarna legat på det sedan tre år tillbaka. Självfallet har Nintendo djupa fickor, men pengarna måste ju också komma från konsoler. Dom kan inte ha en massa bi-produkter som drar in mycket pengar, för att pumpa in det i stationära konsoler som går med förlust. Svarta ekonomiska hål fungerar inte för ett företag.

Postad 20 juni 2016 - 10:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
Det har ju funkat ypperligt för Sony som i princip bara har en enda ljuspunkt ;)

Postad 20 juni 2016 - 14:00

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0

Ang videon..

Tänker lite ang att nintendo aldrig lär sig. För mig så tycker jag nog till viss del att det är först WiiU som har varit det största misstaget. 

NES,SNES gick ju bra och var bra, inget att klaga på där.

N64 gick dåligt i jämförelse med Playstation. Många klagade på kassetterna men om man tänker på att Nintendo var inne på cd-formatet och nosade i och med Cdi och det var även snack/rykten om Sony samarbete så gjorde nintendo inte fel. De släppte en stark konsol med kassetter som de hade kunskap om sedan tidigare. Sony drog dock längsta strået. 

Gamecube, återigen en stark konsol, mer kräm än en PS2, dock krånglade de till det med de små skivorna. Men det var i en tid då piratkopiering var ett stort problem och man kan inte klaga för mycket på att Nintendo inte vågade köra på dvd-skivor. 

Sedan kom Wii, en svag konsol, Nintendo chansade för de hade ju de nya kontrollerna. Och det gick, den sålde som smör. 3e part spelen uteblev dock. 

Men ingen kan säga att det var en dålig ide eftersom den såldes i över 100 miljoner ex. 

Nu till sist, WiiU. Där tycker jag de misslyckades, de försökte dra samma knep igen som med Wii, men då hade folk tröttnat. Den släppets precis innan sony och microsoft kom med deras konsoler och många förstod inte att det var en ny konsol pga det snarlika namnet.

Men även jag börjar bli lite orolig med NX, även om de redan sa inför Gamecube att det inte är hårdvaran som är viktig. Känns som om de har kommit ur fas och tror igen att de kan köra wii knepet. 

Redigerat av wictor, 20 juni 2016 - 14:01.

Postad 20 juni 2016 - 14:07

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Svarade han egentligen på frågan? Jag tyckte han mest undvek den, "det handlar inte om prestanda".

Egentligen säger det faktiskt inte att den är svagare, men det är ett svar man ger om man inte vill ge bort någon information alls. Dvs, säger han att ja, vi är likvärdiga det kommer inte bli några problem, så har han avslöjat information om NX och de har ju inte avslöjat något för att de vill avslöja det på sina egna villkor.

Sen får vi väl se, men man kanske inte ska utläsa för mycket från ett så diffust svar även om det mycket väl kan stämma.

Precis vad jag tolkade också. Jag tror fortfarande att Wii U var ett ofärdigt projekt som företaget själv inte var helt nöjda med vid utsläppet, nu vet vi inte varför tredjepart supporten slutade men det kan även bero på Nintendo som redan då ville ge upp om konsolen fast samtidigt ville de göra sina Wii U kunder så nöjda som möjligt och trots med den gamla hårdvaran lyckades de leverera många riktigt bra och oförglömliga spel! Därför borde man inte tappa förtroendet till Nintendo bara för att de gjorde ett enda misstag, liksom vid en liten intervju rasar folket direkt "Åh nej, nu får vi en svag konsol igen utan tredje part support!", vi vet fortfarande ingenting om vad de kommer med. För mig är det ändå viktigast att vi får de önskade spelen vi har väntat på, resten spelar ingen roll. Förhoppningsvis är de mer förberedda den här gången i alla fall.

Postad 20 juni 2016 - 14:18

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Förr så var ju Nintendo dominanta på konsolsidan, nu är man tredje största företag och sjunker allt mer. Även MS tappar ju mark mot Sony så jag ser inte hur Nintendo ska kunna vinna några andelar även nästa generation.

Till slut lär intresset även för Nintendo sjunka om deras konsol inte säljer, jag ser inte hur man ska lyckas bättre än med Wii U. Egentligen borde det inte vara så svårt att lyckas bättre men Nintendo gör det väldigt svårt för sig själva, helt i onödan skulle jag säga.

Nintendo borde promota sina spel hårdare och framförallt sina starka spelserier.

Nintendo NX hade behövt vara on pair med PS4 Neo så att man får tredjepartsspelen också, eller så satsar man enbart på en bärbar lösning som går at docka till TVn.

Postad 20 juni 2016 - 14:28

wictor
  • wictor
  • Beroende

• 1 451 inlägg
  • 0

Verkar som Nintendo själva har insett att WiiU paddan var ett misstag, så vi slipper nog se den på NX då. 

“We realized that having something on the GamePad and looking back and forth between the TV screen and the GamePad actually disrupts the gameplay, and the concentration that the game player may be experiencing.” said Aonuma in an interview with Wired.

http://wiiudaily.com...rupts-gameplay/

Nytt Mario är även på g. 

“We’re always challenging ourselves to create something new, so hopefully you’ll see a new kind of Mario in about a year or two”, he said, adding that “Maybe next E3 we’ll be able to share something.”

http://wiiudaily.com...-a-year-or-two/

Så okey, ett nytt Zelda som förmodligen kommer nära till release för NX, och ett helt nytt Mario inom ett år på det. Och sedan fylla på med en bunt av WiiU portar med reducerat pris lagom till släpp. Och sedan får de inte glömma klassiska spelserier som Metroid, F-zero, Wave Race, 1080 Snowboarding. Kanske spinna vidare på Splatoon som vart en succé. Samtidigt som det förhoppningsvis blir ett vettigare stöd från tredjepart. Känns ändå inte så illa i jämförelse med WiiU.

Redigerat av wictor, 20 juni 2016 - 14:34.

Postad 20 juni 2016 - 14:36

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0
När det gäller Nintendo så tycker folk om att kasta domedagsprofetior omkring sig, trots att man inte vet något utöver rykten. Alltid spännande :)

Postad 20 juni 2016 - 15:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Nintendo borde promota sina spel hårdare och framförallt sina starka spelserier.

Detta säger du efter att Nintendo gjort precis just det och tillägnat ett helt E3 åt en av sina största spelserier? Det går inte att få bättre marknadsföring än Nintendo fick med Zelda. Det var det överlägset mest omtalade spelet på E3 och trailern är nu Nintendos mest sedda någonsin.

Förr så var ju Nintendo dominanta på konsolsidan, nu är man tredje största företag och sjunker allt mer.

Ja, förra generationen var de dominanta. Nästa generation var de sist. Sjunker de allt mer efter Wii U? Vad vet du om NX som vi inte vet?

Nintendo NX hade behövt vara on pair med PS4 Neo så att man får tredjepartsspelen också

Är du medveten om att PS4-ägarna kommer få spel efter Neo släppts? Man får inte göra exklusiva Neospel.

eller så satsar man enbart på en bärbar lösning

Bärbart är det mest osäkra de kan satsa på. Tänk dig att överge konsolmarknaden som går riktigt bra nu och satsa alla kort på en bärbar marknad som bara krymper och krymper på grund av alla mobila enheter. Det vore extremt korkat och det är något de inte kommer göra heller eftersom vi redan vet att de har börjat släppa sina IP:n mobilt. Fire Emblem och Animal Crossing kommer t.ex. till mobiler. De gör det smarta, gör mobilspel av sina IP:n för att få ytterligare en inkomstkälla.

jag ser inte hur man ska lyckas bättre än med Wii U 

Kanske genom att:

1) ha prestanda i klass med PS4 minst så man får tredjepartsstöd?

2) skippa gamepaden så man inte får en onödigt dyr konsol på grund av en gimmick?

3) ha en mängd bra spel till lanseringen, som Zelda?

4) ha en stadig ström av spel till skillnad från Wii U tack vare tredjepartsstöd och en radikalt förändrad utvecklingsprocess internt?

5) ha ett bättre namn än Wii U?

6 göra om hela sitt profilsystem?

7) sätta ett bra pris på konsolen?

Så himla svårt är det inte att se dessa möjligheter till förbättringar gentemot Wii U:s brister.

Zelda verkar ju inte ens bli ett release spel till NX längre

Återigen, var har du sett detta? Kom med förklaringar till såna här påståenden annars är det inget annat än FUD.

Postad 20 juni 2016 - 15:45

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Jag tycker Wii U var en bra konsol, det enda den saknade var kraften för att göra spel i 1080p. Som det känns just nu är NX bara en massa hysch hysch och jag förstår ärligt talat inte varför. Det känns som konsolen borde vara spikad om företagen ska kunna utveckla spel till den då den släpps i Mars nästa år.

MS och Sony satsar på VR och 4K spelande. Nintendo måste ha något riktigt bra ess i rockärmen om dom ska locka kunder.

Postad 20 juni 2016 - 16:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Jag tycker Wii U var en bra konsol

Jag vet att du tycker det, men fortfarande, om du säger saker som att Zelda inte verkar bli en launchtitel till NX, varför säga det om du inte kan länka till vart du har läst det? Vart kommer det ifrån?

Eller att de behöver promota sina spel, jag tror inte du har läst så mycket om vad som hänt under E3 för det är många som har sagt att Zelda ensam har sålt dem på en NX, det är jättebra marknadsfört. Jag tyckte det lät tråkigt när de sa det, men i efterhand så gjorde de rätt rent affärsmässigt.

Eller att de behöver PS4 Neo-specs. Det som kommer hända är ju såklart att, om det är en PS4-specmaskin, så får de PS4-portarna. Det duger i några år iaf. Inte optimalt men det funkar. Om priset är lågt så kan det vara en fördel.

Att det är tyst om den just nu gör väl inget.. tids nog kommer de snacka om den. September/oktober kanske?

MS och Sony satsar på VR och 4K spelande

4K-spelande kommer säkerligen bara vara ett slagord eller en gimmick.. de har inte prestandan för att göra det på ett bra sätt än så länge, nästa generation kanske.

Postad 20 juni 2016 - 16:13

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Vi får inte glömma avsaknaden av streamingtjänsterna hos WiiU. Och möjligheten att se på en vanlig hederlig blu-ray skiva. Visst kostar det licenspengar, men man måste kunna erbjuda en möjlighet iallafall till kund. Nu vet jag inte hur det ser ut med appar i övriga världen, men vad har vi i Sverige,Netflix och Napster? Vilka kunder lockar det? Nej, jag skrev det innan för någon månad sen. Men Nintendo måste inse att en spelkonsol är inte bara en spelkonsol, utan den är navet i vardagsrummet hos en hel del. vet inga siffror, men det måste vara en hel del av dom som äger en Ps4 el One som har ett streamingabbonemang av något slag. Det och 3ePart.

Kan jämföras mot IOS o Android. Microsoft är i samma läge som Nintendo är i konsolmarknaden. I brygga om inget drastiskt händer.

Redigerat av Unregistered9a1f280a, 20 juni 2016 - 16:17.

Postad 20 juni 2016 - 18:00

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Jag vet att du tycker det, men fortfarande, om du säger saker som att Zelda inte verkar bli en launchtitel till NX, varför säga det om du inte kan länka till vart du har läst det? Vart kommer det ifrån?

Eller att de behöver promota sina spel, jag tror inte du har läst så mycket om vad som hänt under E3 för det är många som har sagt att Zelda ensam har sålt dem på en NX, det är jättebra marknadsfört. Jag tyckte det lät tråkigt när de sa det, men i efterhand så gjorde de rätt rent affärsmässigt.

Eller att de behöver PS4 Neo-specs. Det som kommer hända är ju såklart att, om det är en PS4-specmaskin, så får de PS4-portarna. Det duger i några år iaf. Inte optimalt men det funkar. Om priset är lågt så kan det vara en fördel.

Att det är tyst om den just nu gör väl inget.. tids nog kommer de snacka om den. September/oktober kanske?

4K-spelande kommer säkerligen bara vara ett slagord eller en gimmick.. de har inte prestandan för att göra det på ett bra sätt än så länge, nästa generation kanske.

6 Teraflops lär räcka till runt 30 fps och kanske lite mer i 4k, men så klart inga 60 fps då.

http://www.fz.se/art...-zelda-forsenat

Postad 20 juni 2016 - 18:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Men det där är ju månader gamla nyheter...

http://www.techtimes...o-nx-launch.htm

Postad 20 juni 2016 - 21:45

AbductedTurtle
  • AbductedTurtle
  • Lärjunge

• 481 inlägg
  • 0

Men det där är ju månader gamla nyheter...

http://www.techtimes...o-nx-launch.htm

Haha för en sekund trodde jag att det blev en ytterligare försening för spelet, men ja detta är stenålders nyheter. Men att uppskjutningen av Zelda berodde på NX har man länge gissat sig fram till också. Fast release datumet för nästa år är inte heller helt officiellt än, det kan komma att ändras.

Postad 20 juni 2016 - 22:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Fast release datumet för nästa år är inte heller helt officiellt än, det kan komma att ändras.

Ja.. men i dagsläget tyder inget på det iaf. Eller, så som BioBerra uttryckte sig kunde man tro att de hade utannonserat en försening på E3.

Postad 20 juni 2016 - 22:44

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

• 4 889 inlägg
  • 0

Jag är taggad som fan! Varje konsol dom släpper nu är en ren bonus, och det kan vara den sista vi ser!! Jag kommer suga åt meg av all Nintendo-magi jag kan och hoppas på min våtaste drøm - Metroid-Remake av 1-2 i HD omg.

Om jag måste välja ett enda spel som gav meg mest magi när jag var liten så blir det Metroid-1, efter det kommer Zelda 1 och 2, så kommer Final Fantasy och Phantasy star, Dungeon master, Eye of the beholder, Wizardry, Shining in the darkness men nu bara droppar jag alla bra spel även om det inte ens är Nintendo som gjort dom men iallafall, lite HD -graffe på Zelda 1/2 och inte minst Metroid! och varför inte dra til med remake av Metal Gear 1 även om Sony sitter på rättigheterna, bara kalla det för "Steel Gear" och så HD-graffe kör vidare med "Fantasy (final)" 1-6 och lite Mario-3 (i HD da), Bubble Bobble (i HD) och typ SimCity 1 (Med Mario-staty i HD), Wave Race i sd (nä skojja, mena HD såklart!) och såklart alla Pokemon i en fet samling där man i HD måste samla in alla spel i samlingen för att sen samla in monster til alla spel och sen battla (i HD) mellan s p e l e n som blir som transformers - allt detta kan avnjutas i (kan ni gissa) HD på Ultra HD-teve med NX eller H-Ready i sängen på sin NX!!!!!!!!!!! http://i.imgur.com/88YxPob.png

Postad 21 juni 2016 - 00:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Varje konsol dom släpper nu är en ren bonus, och det kan vara den sista vi ser!!

The never-ending circle of Nintendo.

Postad 21 juni 2016 - 11:11

ac1976
  • ac1976
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Är det nånn som vet nått om Nx?

Känns som hela tråden består av en massa gissande och tyckande...

Postad 21 juni 2016 - 11:28

Unregistered9a1f280a
  • Unregistered9a1f280a
  • Veteran

• 1 715 inlägg
  • 0
Det vi vet är att Nintendo kommer komma med en konsol som går under projektnamnet NX. Och att den enligt ett kryptiskt svar från Reggie på Nintendo inte kommer att matcha specarna på dom ej tillkännagivda specarna på Sony O Microsoft projekt som går under arbetsnamnen Neo och Scorpio. 😎

Postad 21 juni 2016 - 11:46

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4 239 inlägg
  • 0

hans kryptiska svar har inte gett ett skit. det vi vet är att nintendo håller på med en konsol som går under arbetsnamnet nx, och det är allt. eller ok, den kommer ha en normal kontroll högst troligt. det är vad vi vet. sen kan vi spekulera kring hårdvaran, men vi vet inte ett smäck om det.

vad vi vet utöver detta är att ett antal spelutvecklare har uttryckt sig positivt, men vad det egentligen innebär vet vi inte ett piss om, då detta har hänt tidigare och sen inte givit nåt.

Postad 21 juni 2016 - 11:49

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Börjar tro mer och mer på att det här är sista konsolen från Nintendo. Vet inte varför men bara en känsla jag har. Tror inte den kommer matcha Xbox One ens i prestanda. Nintendo skulle våga sig på bättre hårdvara och sälja till förlust och se vad som händer tycker jag. Kan ju knappas gå sämre än det gör just nu.

Redigerat av New Player, 21 juni 2016 - 11:49.

Postad 21 juni 2016 - 12:33

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5 693 inlägg
  • 0

Jag håller nog helt och hållet med New Player att NX kan bli Nintendo sista stationära konsol, känns som man inte har några klara ambitioner om vart man vill vara i konsolbranschen. Man borde kanske fokusera på barnfamiljer för dagens ungdomar är ju inte direkt intresserad av Mario och Zelda, det är COD, GTA och Battlefield som säljer mest och inga av dessa spel kommer till Nintendos konsoler.

Känns som Nintendo aldrig lär sig av sina misstag, man har en tendens att halka efter just nu.

Postad 21 juni 2016 - 13:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Är det nånn som vet nått om Nx?

Detta är vad vi vet.

Allt annat är spekulationer på detta diskussionsforum eftersom Nintendo inte går ut med fakta. Således är tråden full av en massa

blog-fish-jump.jpg

baserat på magkänslor och oinformerad spekulation. Jag menar, det är ju komiskt, vi vet ingenting om konsolen och folk sprider en massa domedagsprofetior baserat på luft. Det är rena sandlådan här inne.

Postad 21 juni 2016 - 16:02

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1 586 inlägg
  • 0

Det är ju ett forum så då kan man vädra sina tankar till ny info kommer  :)

Postad 21 juni 2016 - 16:35

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Vad baserar du tankarna på då?

Jag var på forumet inför Wii-lanseringen också. Och det var precis samma tankegångar då, med skillnaden att vi då visste någonting om Wii. Samma inför Wii U förstås. Det kommer alltid att vara samma inför varje Nintendokonsol, tyvärr.

Ni måste ju hålla med om själva att det är komiskt att det inför varje konsol börjar snackas om sista konsolen? Eller?

Redigerat av Zoiler, 21 juni 2016 - 16:52.

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.